katonaza
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz katonaza

Újonc

Elismertség: 12% (10 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2017. március 20. hétfő, 09:28


Medvedisznoman írta: Sziasztok!
Carly appal szerettem volna kódolni az autót, de azt mondja a program, hogy nem talál kódolható eszközt, pedig a hibakód olvasás és törlés, valamint a valós idejű paraméter kiolvasás megy. Ugyanezzel a telefon-kábel-app kombóval gond nélkül kódoltam e91-et.
Lehet, hogy a kábel protokollja nem stimmel?
Autó: e46 318ci (N42B20) 2003/06
Kábel: K+D Can (INPA kompatibilis)
Telefon: Samsung S3 Neo
Nem vagyok jártas ebben a témában, szóval minden hozzászólást örömmel vennék.
Előre is köszi!


Szia,

nekem kettő vezérlőt enged: GM és LCM.
Ezekből is tudsz olvasni hibakódot / paramétert?
Carlyban a kommunikációs beállítások alapon, ill. automatán vannak?


Medvedisznoman
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 318Ci
Évjárat: 2003

státusz Medvedisznoman

Fórumlakó

Elismertség: 4% (11 pont) | Hozzászólások: 270

Elküldve: 2017. március 20. hétfő, 02:31


Sziasztok!
Carly appal szerettem volna kódolni az autót, de azt mondja a program, hogy nem talál kódolható eszközt, pedig a hibakód olvasás és törlés, valamint a valós idejű paraméter kiolvasás megy. Ugyanezzel a telefon-kábel-app kombóval gond nélkül kódoltam e91-et.
Lehet, hogy a kábel protokollja nem stimmel?
Autó: e46 318ci (N42B20) 2003/06
Kábel: K+D Can (INPA kompatibilis)
Telefon: Samsung S3 Neo
Nem vagyok jártas ebben a témában, szóval minden hozzászólást örömmel vennék.
Előre is köszi!

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. március 14. kedd, 17:32


Sziasztok,(Tudom megint kérdezek de nem tehetek róla )Adaptáció törlés után (Bms46ds1 vezérlő, moci M43b16, Inpa 5.0 sajnos (Bár valaki küldene már egy Dis progit nekem ),és nem tudom miért nem lehet egyenként a többi adaptációt külön külön, itt egy gomb az egész és az egészet törli,fenébe) megy mint a golyó a kocsi kivéve amíg leállítás után újra nem kapcsolom akkor ugyanolyan szegény.Kérdésem lényege hogy ez természetes hogy csak az első leállításig megy mint a golyó de utána má ismét lomha? (Kipróbáltam hogy 30 km-et kell menni vele és csak utána lekapcsolni de az se vált be..)

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. március 14. kedd, 08:04


lela írta:
Tano írta:
lela írta: Hol lehet megnézni hogy mennyire friss a szoftver a DDE-ben, és honnan lehetne letölteni a legfrissebbet? Ezt gondolom a BMW nem adja ki hivatalosan, csak a szakszervizek kapják meg...


Diaggal kiolvasva meg tudod nézni a vezérlő szoftververzióját.
A netről beszerezhetőek az adatbázisok is, a programcsomagokban általában ez is benne van.


Gondolom inpa kiírja...?
Egyébként meddig frissítik a szoftvert kb. Tehát az én autóm 2004.12 havi.. Akkor elképzelhető hogy van rá frissebb?


bármi elképzelhető. de ezt nem lehet behatározni. neked ami van motor, az már kb 3 éve volt. tehát valószínű, amikor vetted, már a legújabb SW lehetett rajta. ha 2002-es lett volna az autód, akkor minden további nélkül van rá újabb SW. ám sokszor a gyártás befejezése után is van aki foglalkozik ezzel. pl vevői panaszok miatt kell módosítani valamit. egy SW módosítása a legolcsóbb megoldás, ezért ezzel talán foglalkoznak is a mérnökök. ha van SW frissítés, akkor az biztos ki van adva a hivatalos szervizekben, ha valaki viszi az autóját, akkor automatikusan le kell cserélni. ha komolyabb a hiba, akkor visszahívják az autót egy program cserére. ennek kb. hivatalosan így kellene működni.
azt sajnos én nem tudom neked megmondani, hogy a tiédhez létezik-e újabb. lehet.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2017. március 14. kedd, 06:55


Tano írta:
lela írta: Hol lehet megnézni hogy mennyire friss a szoftver a DDE-ben, és honnan lehetne letölteni a legfrissebbet? Ezt gondolom a BMW nem adja ki hivatalosan, csak a szakszervizek kapják meg...


Diaggal kiolvasva meg tudod nézni a vezérlő szoftververzióját.
A netről beszerezhetőek az adatbázisok is, a programcsomagokban általában ez is benne van.


Gondolom inpa kiírja...?
Egyébként meddig frissítik a szoftvert kb. Tehát az én autóm 2004.12 havi.. Akkor elképzelhető hogy van rá frissebb?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2017. március 13. hétfő, 21:27


lela írta: Hol lehet megnézni hogy mennyire friss a szoftver a DDE-ben, és honnan lehetne letölteni a legfrissebbet? Ezt gondolom a BMW nem adja ki hivatalosan, csak a szakszervizek kapják meg...


Diaggal kiolvasva meg tudod nézni a vezérlő szoftververzióját.
A netről beszerezhetőek az adatbázisok is, a programcsomagokban általában ez is benne van.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. március 13. hétfő, 18:22


YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Volt szó a szoftverfrissítésről és még mindig gondolkodom hogy fossak-e tőle vagy nem.Amit megtudtam hogy Wink kfp-vel kb 10 perc,viszont ami hasznos infó volt hogy amire figyelni hogy akksitöltőre kell dugva lennie az akksinak (nemtudom ez nem-e teszi tönkre a generátort vagy egyéb elektronikát hogy rajta van a saru is meg a gyújtás plusz töltő rá van csatlakoztatva...)és a gyújtást sem szabad közben véletlenül se levenni és hogy nem lehet akárhányszor programozni.Egyenlőre még mindig nem merem megpróbálni (pedig videó alapján kb 10 perc...)Kérdésem lényege hogy mennyire fontos időnként frissíteni és mi van ha inkább sose frissítem? Később lecsekkolom Inpával hogy mikori frissítés van rajta de nemlepődnék meg rajta ha 2000 novemberi lenne...


szerintem szívó benzinesek esetében nem nagyon volt update. dízeleknél már annál inkább.
ráadásul neked egy régi jól bevált motor van, nem hiszem, hogy lenne rá valami frissítés.
ha nincs gond az autóval, akkor szerintem hagyd.

generátorra nem hathat visszafelé semmi. nyilván hallottál már egyenirányításról. ha töltésszabályzó nem rossz, akkor nem hat rá semmi.
azért kell akksit töltőre tenni, hogy még csak véletlen se forduljon elő az, hogy megszűnik az áramellátás. mert az sokszor az adott eprom vesztébe kerülhet, miközben írás zajlik bele, majd megszűnik a tápellátás, hogy tönkre megy. ez csak óvintézkedés, elvileg egy jó akksinál nem fordulhat elő. ha sokat kínlódok valamivel, akkor én is rárakom a töltőt. főleg ha utána indítani is akarok, mert jobb ha indul rögtön az autó. persze indításnál célszerű a töltőt lekötni.
Értem,akkor nemis erőltetem.Az akksi új csak tanácsolták hogy közben töltőre kell tenni "13,7 Volt felett tartja a fedélzeti feszültséget biztonságosan! (Nem ingadozhat és stabilnak kell lennie)" Akkor nem próbálkozom frissítéssel de köszönöm.Írok az óracsoport pöcökkel kapcsolatban a másik hozzászólásokhoz




lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2017. március 13. hétfő, 17:06


John írta: Sziasztok.Volt szó a szoftverfrissítésről és még mindig gondolkodom hogy fossak-e tőle vagy nem.Amit megtudtam hogy Wink kfp-vel kb 10 perc,viszont ami hasznos infó volt hogy amire figyelni hogy akksitöltőre kell dugva lennie az akksinak (nemtudom ez nem-e teszi tönkre a generátort vagy egyéb elektronikát hogy rajta van a saru is meg a gyújtás plusz töltő rá van csatlakoztatva...)és a gyújtást sem szabad közben véletlenül se levenni és hogy nem lehet akárhányszor programozni.Egyenlőre még mindig nem merem megpróbálni (pedig videó alapján kb 10 perc...)Kérdésem lényege hogy mennyire fontos időnként frissíteni és mi van ha inkább sose frissítem? Később lecsekkolom Inpával hogy mikori frissítés van rajta de nemlepődnék meg rajta ha 2000 novemberi lenne...


Hol lehet megnézni hogy mennyire friss a szoftver a DDE-ben, és honnan lehetne letölteni a legfrissebbet? Ezt gondolom a BMW nem adja ki hivatalosan, csak a szakszervizek kapják meg...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2017. március 13. hétfő, 13:12


John írta: Sziasztok.Volt szó a szoftverfrissítésről és még mindig gondolkodom hogy fossak-e tőle vagy nem.Amit megtudtam hogy Wink kfp-vel kb 10 perc,viszont ami hasznos infó volt hogy amire figyelni hogy akksitöltőre kell dugva lennie az akksinak (nemtudom ez nem-e teszi tönkre a generátort vagy egyéb elektronikát hogy rajta van a saru is meg a gyújtás plusz töltő rá van csatlakoztatva...)és a gyújtást sem szabad közben véletlenül se levenni és hogy nem lehet akárhányszor programozni.Egyenlőre még mindig nem merem megpróbálni (pedig videó alapján kb 10 perc...)Kérdésem lényege hogy mennyire fontos időnként frissíteni és mi van ha inkább sose frissítem? Később lecsekkolom Inpával hogy mikori frissítés van rajta de nemlepődnék meg rajta ha 2000 novemberi lenne...


szerintem szívó benzinesek esetében nem nagyon volt update. dízeleknél már annál inkább.
ráadásul neked egy régi jól bevált motor van, nem hiszem, hogy lenne rá valami frissítés.
ha nincs gond az autóval, akkor szerintem hagyd.

generátorra nem hathat visszafelé semmi. nyilván hallottál már egyenirányításról. ha töltésszabályzó nem rossz, akkor nem hat rá semmi.
azért kell akksit töltőre tenni, hogy még csak véletlen se forduljon elő az, hogy megszűnik az áramellátás. mert az sokszor az adott eprom vesztébe kerülhet, miközben írás zajlik bele, majd megszűnik a tápellátás, hogy tönkre megy. ez csak óvintézkedés, elvileg egy jó akksinál nem fordulhat elő. ha sokat kínlódok valamivel, akkor én is rárakom a töltőt. főleg ha utána indítani is akarok, mert jobb ha indul rögtön az autó. persze indításnál célszerű a töltőt lekötni.

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. március 13. hétfő, 12:48


Sziasztok.Volt szó a szoftverfrissítésről és még mindig gondolkodom hogy fossak-e tőle vagy nem.Amit megtudtam hogy Wink kfp-vel kb 10 perc,viszont ami hasznos infó volt hogy amire figyelni hogy akksitöltőre kell dugva lennie az akksinak (nemtudom ez nem-e teszi tönkre a generátort vagy egyéb elektronikát hogy rajta van a saru is meg a gyújtás plusz töltő rá van csatlakoztatva...)és a gyújtást sem szabad közben véletlenül se levenni és hogy nem lehet akárhányszor programozni.Egyenlőre még mindig nem merem megpróbálni (pedig videó alapján kb 10 perc...)Kérdésem lényege hogy mennyire fontos időnként frissíteni és mi van ha inkább sose frissítem? Később lecsekkolom Inpával hogy mikori frissítés van rajta de nemlepődnék meg rajta ha 2000 novemberi lenne...

John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. március 11. szombat, 17:26


John írta:
John írta:
John írta:
John írta:
John írta: Sziasztok,egy hete tettem vissza a gyári szondámat és semmi hiba de tegnap közepesen hosszabb távon bedobta ezt:https://scontent-vie1-1.xx.fbc...e=5970EB36 Mit jelent?
Hahó,valaki help

valaki mondja el nekem mit jelent,bár mondjuk azóta se dobta be.



(Azóta se dobta be,de mit akart üzenni szegény? )

Ismét beadta közepesen hosszú táv után.Járómotoros Inpa videó akinek van ideje analizálhatná nekem (én nem vagyok profi...)https://www.youtube.com/watch?...Y&t=1s



John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. március 09. csütörtök, 17:13


John írta:
John írta:
John írta:
John írta: Sziasztok,egy hete tettem vissza a gyári szondámat és semmi hiba de tegnap közepesen hosszabb távon bedobta ezt:https://scontent-vie1-1.xx.fbc...e=5970EB36 Mit jelent?
Hahó,valaki help

valaki mondja el nekem mit jelent,bár mondjuk azóta se dobta be.



(Azóta se dobta be,de mit akart üzenni szegény? )



John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. március 09. csütörtök, 17:11


John írta:
John írta:
John írta: Sziasztok,egy hete tettem vissza a gyári szondámat és semmi hiba de tegnap közepesen hosszabb távon bedobta ezt:https://scontent-vie1-1.xx.fbc...e=5970EB36 Mit jelent?
Hahó,valaki help

valaki mondja el nekem mit jelent,bár mondjuk azóta se dobta be.





John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. március 08. szerda, 21:14


John írta:
John írta: Sziasztok,egy hete tettem vissza a gyári szondámat és semmi hiba de tegnap közepesen hosszabb távon bedobta ezt:https://scontent-vie1-1.xx.fbc...e=5970EB36 Mit jelent?
Hahó,valaki help

valaki mondja el nekem mit jelent,bár mondjuk azóta se dobta be.



John
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2000

státusz John

BMWfanatic

Elismertség: 0% (4 pont) | Hozzászólások: 767

Elküldve: 2017. március 07. kedd, 22:44


John írta:
Strashimir írta: Sziasztok!

Nem tudja valaki, hogy INPA és DIS komplett kézikönyvet honnan lehet szerezni?

A Google nem adja ki sajnos.
Kézikönyv?

Van Dis-ed? Küld el nekem légyszi