autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 832

Elküldve: 2022. május 03. kedd, 04:57


Zolika11111 írta: Sziasztok.
Olya problémám lenne a diffivel hogy gyorsításkor, terhelésnél enyhe búgó hangot ad ki ,üresben gurulva vagy motorféknél csend van.a zaj nem túl hangos de zavaró.
Talán a kardán csapágya.Nézesd át emelőn...

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. május 03. kedd, 04:57

Zolika11111
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz Zolika11111

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2022. május 02. hétfő, 07:09


Sziasztok.
Olya problémám lenne a diffivel hogy gyorsításkor, terhelésnél enyhe búgó hangot ad ki ,üresben gurulva vagy motorféknél csend van.a zaj nem túl hangos de zavaró.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17469

Elküldve: 2020. november 28. szombat, 19:07


mikulasviktor írta: Sziasztok, váltó olajat és diffi olajat szeretnék cserélni, a leeresztő csavarokhoz lehet kapni új tömítőgyűrűt vagy tudja valaki mekkora azoknak a mérete?


szerintem a váltón nincs, ott kúpos menetnek kell lennie, ha jól emlékszem. a difin nekem nincs leeresztő. de egyébként szerintem nem muszáj cserélni.
- a váltónak ez a csavar mérete M18X1,5 a leeresztő és a betöltő is. itt nem jelez alátétet.
- a difinek a leeresztőjének a csavarja M22X1,5-ZNS3, az alátété A22X27-AL, tehát alu alátét kell. elvileg a betöltője ugyanez, mert 2db-ot hoz belőle.

Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2020. november 28. szombat, 19:13

mikulasviktor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2002

státusz mikulasviktor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2020. november 26. csütörtök, 03:19


Sziasztok, váltó olajat és diffi olajat szeretnék cserélni, a leeresztő csavarokhoz lehet kapni új tömítőgyűrűt vagy tudja valaki mekkora azoknak a mérete?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17469

Elküldve: 2019. március 16. szombat, 22:12


gabesz97 írta: Sziasztok!Olajcsere előtt állok az autómnál.Ez lesz a második amióta nálam van elsőnek Mannol 10W40 ment bele,ennél jobbat szeretnék viszont mindenki mást ír mi a jó bele.A Q8-ról nagyon sok jót olvastam viszont a viszkozitás nem tiszta nekem milyet rakjak bele,ugye a gyári az 5w30-at írja de az nem túl vékony egy 24 éves autónak?
E36 318IS az alany.


én azt nem értem miért ilyen olajakba gondolkozol? csak mert 20+ éves autód van (állapotát nem tudom), nem kell a legalja olajakat beletenni. nekem szembe nem jutna ezen márkák közül egyiket sem beletenni.
nem akarlak elítélni, de szerintem aki alja olajat tesz bele, az minden "aljasságra" képes, hogy a legolcsóbban, éppen mozgás képesre tartsa az autót.
egy motortól nem szabad sajnálni semmit.
egyébként ha most cserélsz olajat, majd ősszel újat, akkor a 10w-40 okés. de ha télen marad,, akkor inkább 5w-40. ennek a motornak kell a 40-es melegoldali viszkozitás. ha pedig túlzottan eszi az olajat, és nem folyik, akkor motorgenerál.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 832

Elküldve: 2019. március 16. szombat, 15:29


gabesz97 írta: Sziasztok!Olajcsere előtt állok az autómnál.Ez lesz a második amióta nálam van elsőnek Mannol 10W40 ment bele,ennél jobbat szeretnék viszont mindenki mást ír mi a jó bele.A Q8-ról nagyon sok jót olvastam viszont a viszkozitás nem tiszta nekem milyet rakjak bele,ugye a gyári az 5w30-at írja de az nem túl vékony egy 24 éves autónak?
E36 318IS az alany.
Buta kérdés...Ha nem eszi az olajat,akkor jó bele a gyári előírt 5w30.Ha már csipegeti tehetsz bele sűrűbbet.Ennyi.A márka meg mindegy.Az a te döntésed,mivel embere válogatja kinek mi tetszik.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 318is
Évjárat: 1994

státusz gabesz97

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2019. március 16. szombat, 13:05


Sziasztok!Olajcsere előtt állok az autómnál.Ez lesz a második amióta nálam van elsőnek Mannol 10W40 ment bele,ennél jobbat szeretnék viszont mindenki mást ír mi a jó bele.A Q8-ról nagyon sok jót olvastam viszont a viszkozitás nem tiszta nekem milyet rakjak bele,ugye a gyári az 5w30-at írja de az nem túl vékony egy 24 éves autónak?
E36 318IS az alany.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3062

Elküldve: 2019. március 01. péntek, 19:33


YELLOW írta:
hil írta:
Y!
írtam a túltöltésről, olvass vissza, mégegyszer nem írnám le


olvastam.
kérdés, te mennyivel töltötted túl?

A fene tudja, meg volt emelve az autó egyik oldala, így kb 1dl többlet mehetett bele, több tuti nem. Agyári MFT-2LT volt a belerakott. Én mással nem próbálkozok. Azért csináltam, mert arra gondoltam, amin Te is agyaltál, de csak baj, illetve olajfolyás lett belőle. Ki akartam cseréltetni a szimmeringet, de előtte okosan megnézték a szintet, a többletet leengedve megszűnt a folyás.
Bye: hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17469

Elküldve: 2019. március 01. péntek, 14:04


hil írta:
Y!
írtam a túltöltésről, olvass vissza, mégegyszer nem írnám le


olvastam.
kérdés, te mennyivel töltötted túl?

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3062

Elküldve: 2019. március 01. péntek, 13:58


YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: vajon lenne értelme annak, hogy ha a váltóban és diffiben olajat cserélnék, akkor amikor töltöm bele az újat, megbillenteném úgy az autót, hogy több olajat tudjak bele rakni?
van értelme a több olajnak vajon? ártani nyilván nem árt szerintem. igazából 5-5 decivel tennék bele többet. azaz cirka 1,5x annyit, mint kellene.
most ezen agyalok.


Kérdés: miért akarsz többet tenni bele?


a jobb, kielégítőbb kenés miatt. (nem, nem ereszti az olajat egyik sem.)
csupán egy elgondolás a részemről.


Szia!
A motornak sem jó ha túltöltöd.
Nekem autómata váltóm van de kifejezetten mondták hogy ne töltsem túl.
Én nem csinálnám a helyedben.


1. nem motorról van szó.
2. nem automata váltóról.
ne keverjük ide egyiket sem, mert az más kategória olajzás szempontjából.
de ez csak egy zárt tér, amiben fogaskerekek, és egyéb olajban fürdő alkatrészek vannak. mint olajnyomás itt nem játszik szerepet.


amúgy ezen az olajon agyalok: Fuchs Titan Sintopoid LS 75w90 (váltó + diffi)
sajnos már bánom, hogy a kristálytiszta váltóolajam kiengedtem annak idején. szerintem a gyári volt benne. mintha sütőolaj lett volna. egy biztos, vagy 10-15ezret mentem vele és én tutti nem cseréltem. meg előtte sem láttam semmit, ami arra utalt volna.
ugye belement a Castrol SMX-S, amitől akadt hidegen a váltó. Igaz vagy 4 évig ez is benne volt. majd ment bele az ARAL ATF-22, amitől megszűnt az akadás, sokkal jobb lett a kapcsolás, viszont fura búgó hang lett nem sokkal utána. remélem csak az olaj miatt van a hang. most ezért akarom lecserélni. a diffi-be meg nem tudom milyen, majd kiderül. de lassan a 120ezer km-hez nem árt abban sem.


Nekem a Castrol Syntrax 75W140 van benne, de az ugye LSD. Ellenben nagyon elégedett vagyok vele, plusz kapott még Red Line 80301 Limited Slip Friction Modifier-t.


neked kell is a 140-es olaj bele.

Y!
írtam a túltöltésről, olvass vissza, mégegyszer nem írnám le



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17469

Elküldve: 2019. március 01. péntek, 13:37


csatis1 írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: vajon lenne értelme annak, hogy ha a váltóban és diffiben olajat cserélnék, akkor amikor töltöm bele az újat, megbillenteném úgy az autót, hogy több olajat tudjak bele rakni?
van értelme a több olajnak vajon? ártani nyilván nem árt szerintem. igazából 5-5 decivel tennék bele többet. azaz cirka 1,5x annyit, mint kellene.
most ezen agyalok.


Kérdés: miért akarsz többet tenni bele?


a jobb, kielégítőbb kenés miatt. (nem, nem ereszti az olajat egyik sem.)
csupán egy elgondolás a részemről.


Szia!
A motornak sem jó ha túltöltöd.
Nekem autómata váltóm van de kifejezetten mondták hogy ne töltsem túl.
Én nem csinálnám a helyedben.


1. nem motorról van szó.
2. nem automata váltóról.
ne keverjük ide egyiket sem, mert az más kategória olajzás szempontjából.
de ez csak egy zárt tér, amiben fogaskerekek, és egyéb olajban fürdő alkatrészek vannak. mint olajnyomás itt nem játszik szerepet.


amúgy ezen az olajon agyalok: Fuchs Titan Sintopoid LS 75w90 (váltó + diffi)
sajnos már bánom, hogy a kristálytiszta váltóolajam kiengedtem annak idején. szerintem a gyári volt benne. mintha sütőolaj lett volna. egy biztos, vagy 10-15ezret mentem vele és én tutti nem cseréltem. meg előtte sem láttam semmit, ami arra utalt volna.
ugye belement a Castrol SMX-S, amitől akadt hidegen a váltó. Igaz vagy 4 évig ez is benne volt. majd ment bele az ARAL ATF-22, amitől megszűnt az akadás, sokkal jobb lett a kapcsolás, viszont fura búgó hang lett nem sokkal utána. remélem csak az olaj miatt van a hang. most ezért akarom lecserélni. a diffi-be meg nem tudom milyen, majd kiderül. de lassan a 120ezer km-hez nem árt abban sem.


Nekem a Castrol Syntrax 75W140 van benne, de az ugye LSD. Ellenben nagyon elégedett vagyok vele, plusz kapott még Red Line 80301 Limited Slip Friction Modifier-t.


neked kell is a 140-es olaj bele.

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2019. március 01. péntek, 12:54


YELLOW írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: vajon lenne értelme annak, hogy ha a váltóban és diffiben olajat cserélnék, akkor amikor töltöm bele az újat, megbillenteném úgy az autót, hogy több olajat tudjak bele rakni?
van értelme a több olajnak vajon? ártani nyilván nem árt szerintem. igazából 5-5 decivel tennék bele többet. azaz cirka 1,5x annyit, mint kellene.
most ezen agyalok.


Kérdés: miért akarsz többet tenni bele?


a jobb, kielégítőbb kenés miatt. (nem, nem ereszti az olajat egyik sem.)
csupán egy elgondolás a részemről.


Szia!
A motornak sem jó ha túltöltöd.
Nekem autómata váltóm van de kifejezetten mondták hogy ne töltsem túl.
Én nem csinálnám a helyedben.


1. nem motorról van szó.
2. nem automata váltóról.
ne keverjük ide egyiket sem, mert az más kategória olajzás szempontjából.
de ez csak egy zárt tér, amiben fogaskerekek, és egyéb olajban fürdő alkatrészek vannak. mint olajnyomás itt nem játszik szerepet.


amúgy ezen az olajon agyalok: Fuchs Titan Sintopoid LS 75w90 (váltó + diffi)
sajnos már bánom, hogy a kristálytiszta váltóolajam kiengedtem annak idején. szerintem a gyári volt benne. mintha sütőolaj lett volna. egy biztos, vagy 10-15ezret mentem vele és én tutti nem cseréltem. meg előtte sem láttam semmit, ami arra utalt volna.
ugye belement a Castrol SMX-S, amitől akadt hidegen a váltó. Igaz vagy 4 évig ez is benne volt. majd ment bele az ARAL ATF-22, amitől megszűnt az akadás, sokkal jobb lett a kapcsolás, viszont fura búgó hang lett nem sokkal utána. remélem csak az olaj miatt van a hang. most ezért akarom lecserélni. a diffi-be meg nem tudom milyen, majd kiderül. de lassan a 120ezer km-hez nem árt abban sem.


Nekem a Castrol Syntrax 75W140 van benne, de az ugye LSD. Ellenben nagyon elégedett vagyok vele, plusz kapott még Red Line 80301 Limited Slip Friction Modifier-t.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17469

Elküldve: 2019. február 28. csütörtök, 21:08


YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: vajon lenne értelme annak, hogy ha a váltóban és diffiben olajat cserélnék, akkor amikor töltöm bele az újat, megbillenteném úgy az autót, hogy több olajat tudjak bele rakni?
van értelme a több olajnak vajon? ártani nyilván nem árt szerintem. igazából 5-5 decivel tennék bele többet. azaz cirka 1,5x annyit, mint kellene.
most ezen agyalok.


Kérdés: miért akarsz többet tenni bele?


a jobb, kielégítőbb kenés miatt. (nem, nem ereszti az olajat egyik sem.)
csupán egy elgondolás a részemről.


Szia!
A motornak sem jó ha túltöltöd.
Nekem autómata váltóm van de kifejezetten mondták hogy ne töltsem túl.
Én nem csinálnám a helyedben.


1. nem motorról van szó.
2. nem automata váltóról.
ne keverjük ide egyiket sem, mert az más kategória olajzás szempontjából.
de ez csak egy zárt tér, amiben fogaskerekek, és egyéb olajban fürdő alkatrészek vannak. mint olajnyomás itt nem játszik szerepet.


amúgy ezen az olajon agyalok: Fuchs Titan Sintopoid LS 75w90 (váltó + diffi)
sajnos már bánom, hogy a kristálytiszta váltóolajam kiengedtem annak idején. szerintem a gyári volt benne. mintha sütőolaj lett volna. egy biztos, vagy 10-15ezret mentem vele és én tutti nem cseréltem. meg előtte sem láttam semmit, ami arra utalt volna.
ugye belement a Castrol SMX-S, amitől akadt hidegen a váltó. Igaz vagy 4 évig ez is benne volt. majd ment bele az ARAL ATF-22, amitől megszűnt az akadás, sokkal jobb lett a kapcsolás, viszont fura búgó hang lett nem sokkal utána. remélem csak az olaj miatt van a hang. most ezért akarom lecserélni. a diffi-be meg nem tudom milyen, majd kiderül. de lassan a 120ezer km-hez nem árt abban sem.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17469

Elküldve: 2019. február 28. csütörtök, 17:13


Benyo89 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: vajon lenne értelme annak, hogy ha a váltóban és diffiben olajat cserélnék, akkor amikor töltöm bele az újat, megbillenteném úgy az autót, hogy több olajat tudjak bele rakni?
van értelme a több olajnak vajon? ártani nyilván nem árt szerintem. igazából 5-5 decivel tennék bele többet. azaz cirka 1,5x annyit, mint kellene.
most ezen agyalok.


Kérdés: miért akarsz többet tenni bele?


a jobb, kielégítőbb kenés miatt. (nem, nem ereszti az olajat egyik sem.)
csupán egy elgondolás a részemről.


Szia!
A motornak sem jó ha túltöltöd.
Nekem autómata váltóm van de kifejezetten mondták hogy ne töltsem túl.
Én nem csinálnám a helyedben.


1. nem motorról van szó.
2. nem automata váltóról.
ne keverjük ide egyiket sem, mert az más kategória olajzás szempontjából.
de ez csak egy zárt tér, amiben fogaskerekek, és egyéb olajban fürdő alkatrészek vannak. mint olajnyomás itt nem játszik szerepet.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3062

Elküldve: 2019. február 28. csütörtök, 17:13


Benyo89 írta:
YELLOW írta:
csatis1 írta:
YELLOW írta: vajon lenne értelme annak, hogy ha a váltóban és diffiben olajat cserélnék, akkor amikor töltöm bele az újat, megbillenteném úgy az autót, hogy több olajat tudjak bele rakni?
van értelme a több olajnak vajon? ártani nyilván nem árt szerintem. igazából 5-5 decivel tennék bele többet. azaz cirka 1,5x annyit, mint kellene.
most ezen agyalok.


Kérdés: miért akarsz többet tenni bele?


a jobb, kielégítőbb kenés miatt. (nem, nem ereszti az olajat egyik sem.)
csupán egy elgondolás a részemről.


Szia!
A motornak sem jó ha túltöltöd.
Nekem autómata váltóm van de kifejezetten mondták hogy ne töltsem túl.
Én nem csinálnám a helyedben.

Szia,
a váltó ilyen feltöltését kipróbáltam. Na a váltó rudazatnál, bár jó volt a szimmering, elkezdett szivárogni a többlet olaj. Szintre leengedve megszűnt a folyás. Ebből dönts belátásod szerint.
Bye: hil





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. február 28. csütörtök, 17:14