bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 20:26


Adiii írta: Szervó kormánymű olajat érdemes kicserélni annak ellenére ha a szintje nem alacsony és megfelelően működik? Ki tudja mikor lett benne cserélve...


Elméletileg nem kell cserélni, de én szoktam



státusz Adiii

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 109

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 20:13


bmw320d4 írta:
Adiii írta:
bmw320d4 írta:
Adiii írta:
Nem sper-es (önzáró) difibe milyen olajat ajánlotok? 75W-90et vagy 75W-140et érdemesebb rakni bele?


SAFX-O 75W90


Akkor ezek szerint a 75W 140 az tök fölösleges lenne igaz?


Szerintem igen. Mi soha nem használtunk mást.


Rendben köszönöm. Szervó kormánymű olajat érdemes kicserélni annak ellenére ha a szintje nem alacsony és megfelelően működik? Ki tudja mikor lett benne cserélve...

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 20:12


bmw320d4 írta:
Adiii írta:
bmw320d4 írta:
Adiii írta:
Nem sper-es (önzáró) difibe milyen olajat ajánlotok? 75W-90et vagy 75W-140et érdemesebb rakni bele?


SAFX-O 75W90


Akkor ezek szerint a 75W 140 az tök fölösleges lenne igaz?


Szerintem igen. Mi soha nem használtunk mást.


Szerintem sem, bár érdekes a catrol olajválasztó oldala.

A 316i-nél csak a Castrol SAF-XJ 75W-140 olajat ajánlja, de például azonos évjáratú 320d-nél hármat is, nevezetesen:
Castrol SAF-X 75W-140, Castrol SAF-XO 75W-90, Castrol SAF-XJ 75W-140

Ha jól tudom ezek egyikében sincs sper

Na nem mintha ez számítana, de érdekes...



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 20:08


Adiii írta:
bmw320d4 írta:
Adiii írta:
Nem sper-es (önzáró) difibe milyen olajat ajánlotok? 75W-90et vagy 75W-140et érdemesebb rakni bele?


SAFX-O 75W90


Akkor ezek szerint a 75W 140 az tök fölösleges lenne igaz?


Szerintem igen. Mi soha nem használtunk mást.

státusz Adiii

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 109

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 20:07


bmw320d4 írta:
Adiii írta:
Nem sper-es (önzáró) difibe milyen olajat ajánlotok? 75W-90et vagy 75W-140et érdemesebb rakni bele?


SAFX-O 75W90


Akkor ezek szerint a 75W 140 az tök fölösleges lenne igaz?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 20:07


Adiii írta: A kézikönyv viszont az alábbit írja: "Olajspecifikáció: csak SAE 80 mechanikus sebességváltó olajat töltsünk be a MIL-L-2105 vagy API GL-4 specifikáció szerint.
Figyelem: ha az olajbetöltő csavar közelében egy sárga vagy zöld cédula van felragasztva akkor a speciális BMW olajat kell betölteni. Ha narancssárga cédula van, akkor a BMW által előírt ATF Dexron olajat kell betölteni."

Nem sper-es (önzáró) difibe milyen olajat ajánlotok? 75W-90et vagy 75W-140et érdemesebb rakni bele?


75w-90 bőven elég... a 75w-140 való az önzáróba... bár valaki a sima diffibe is teszi



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 20:05


Adiii írta:
Nem sper-es (önzáró) difibe milyen olajat ajánlotok? 75W-90et vagy 75W-140et érdemesebb rakni bele?


SAFX-O 75W90


státusz Adiii

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 109

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 20:02


A kézikönyv viszont az alábbit írja: "Olajspecifikáció: csak SAE 80 mechanikus sebességváltó olajat töltsünk be a MIL-L-2105 vagy API GL-4 specifikáció szerint.
Figyelem: ha az olajbetöltő csavar közelében egy sárga vagy zöld cédula van felragasztva akkor a speciális BMW olajat kell betölteni. Ha narancssárga cédula van, akkor a BMW által előírt ATF Dexron olajat kell betölteni."

Nem sper-es (önzáró) difibe milyen olajat ajánlotok? 75W-90et vagy 75W-140et érdemesebb rakni bele?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 20:00


Zolee írta: Érdekes, amit írtok. A gyári váltóolajat októberben cseréltem le Castrol SMX-S-re (108e km).
Az ok: nem hittem az örök olajban, de leginkább az h az első és második fokozatot mind hidegen, mind melegen nehezen vette (68e volt az autóban amikor megvettem, ez azóta így volt). Meglepetésemre a gyári olaj sem színre, sem állagra nem tűnt ’döglöttnek’, gondoltam is, na adtam a sz..nak 1 pofont! DE a cserét követően a váltó olyan, mintha kicserélték volna, tökéletesen működik hidegen melegen – igaz az SMX-Sben nincs csak 2e km. Kiváncsi leszek pár ekm múlva mit produkál, ha szarakszik most már tudom mire kell cserélni. És a Castrol elmehet a p...ba, mielőtt megvettem az olajt ezer helyen megnéztem, és mindegyik oldaluk az SMX-S-t írja az autóba!!?? Ezek szerint ROSSZUL!


hát nekem ugye dettó mint írtam, csak nekem az SMX-S-től akadozik, előtte kutya baja nem volt... csak az itteni tanácsok miatt én sem hittem benne, hogy van örök olaj. de az automata olajat ki fogom próbálni.



hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 19:59


Adiii írta: Az alábbit találtam ezzel kapcsolatban a powerfanatics fórumon:
"geep írta:
Hmmm izé...
Szeretnék eloszlatni egy félreértést...
91 után MINDEN bmw MANUÁLIS váltóba dexron2-es minőségű automata transmission fluid kell, a hideg kapcsolási nehézségek kiküszöbölése érdekében.
Aztán 97 után már dexron 3-mas minőséget irnak elő, az mtf-lt1 a gyári olaj neve, amit ha kattog a váltó üresben, akkor mtf-lt2 vel kell helyettesiteni (a bmw TIS cd-je irja) ,ez megfelel, a dexron 3mas minőségnek.
Tehát igenis automata olaj kell a kéziváltósba, a hagyományos olajjal (ep 85-90) hidegen kapcsolhatatlan a váltó és két kézzel kell 1. be rakni Sad
Ilyet csak a hipoid fogazású diferenciálműbe lehet rakni, ami a nem sperrel szerelt bmw-k sajátja.
A sperbe pedig 75-140-es olaj kell ,kimondottan speres difihez.
Sajnálom, nem akartam senkit kiokitani, de igy van...
A váltón egyébként matrica van, asszem a zöld ami 91 előtti és 80-90-es olaj kell bele, de a bmw-nél ajánlják ezt is lecserélni ATF olajra!
A narancs és citromsárga matricás váltóba pedig szigoruan ATF olaj való... "



Valami ilyenre emlékeztem én is, de biztosan máshol olvastam és nem ezt az írást. Az MTF-LT2 inkább hasonlít Dextronra, mint váltó olajra. A Castrol által ajánlott olaj biztosan nem átbaszás, de ha lehet választani (és lehetett) akkor inkább a gyárit.

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 19:45


BarG írta:
Manuál váltóba automata olaj .... LOL
MTF LT2 - Manual Transmission Fluid Life Time 2


MTF LT olajok 5 literesben vannak, csak szervíztől vehető kimérve.


Elhiszem hogy furcsa, de még soha sehol nem volt ebből baj. Ha mégis szarakodott a váltó, az sem az olaj miatt volt... bár nem kell elhinni.




Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 19:44


Érdekes, amit írtok. A gyári váltóolajat októberben cseréltem le Castrol SMX-S-re (108e km).
Az ok: nem hittem az örök olajban, de leginkább az h az első és második fokozatot mind hidegen, mind melegen nehezen vette (68e volt az autóban amikor megvettem, ez azóta így volt). Meglepetésemre a gyári olaj sem színre, sem állagra nem tűnt ’döglöttnek’, gondoltam is, na adtam a sz..nak 1 pofont! DE a cserét követően a váltó olyan, mintha kicserélték volna, tökéletesen működik hidegen melegen – igaz az SMX-Sben nincs csak 2e km. Kiváncsi leszek pár ekm múlva mit produkál, ha szarakszik most már tudom mire kell cserélni. És a Castrol elmehet a p...ba, mielőtt megvettem az olajt ezer helyen megnéztem, és mindegyik oldaluk az SMX-S-t írja az autóba!!?? Ezek szerint ROSSZUL!

státusz kempelen

BMWfanatic

Elismertség: 25% (549 pont) | Hozzászólások: 2127

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 19:43


Általában valóban sokkal jobb automata váltó olajat tenni a kézi váltós autókba. Főleg télen könnyebb a kapcsolás velük.
Nekem már az öreg OFF csotrogányomban is évek óta automata váltó olaj van, legalábbis amióta elsőként cseréltem benne a gyári olajat.

Nem állítom hogy a gyári ajánlások alapján normál váltóolajat beletöltők tönkre teszik a váltót, mert szerintem nem, csak éppen az automata olajjal könnyebb a váltás...

Nyáron pedig nem szabadna elviekben különbséget érezni...

Ezt a másik castrol olaj megalomániát már el kellene hagyni...Nem állítom egy szóval sem hogy rossz a castrol, mert nem de van pár másik gyártó aki azonos (sőt némely termék jobb) minőségű olajat kínál.

persze megértem sokat jelent a "castol recommended" felirat az olajbeöntő sapkán...de nem hiszem hogy feltétlen ragaszkodni kell ehhez...

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 19:36


Adiii írta: Az alábbit találtam ezzel kapcsolatban a powerfanatics fórumon:
"geep írta:
Hmmm izé...
Szeretnék eloszlatni egy félreértést...
91 után MINDEN bmw MANUÁLIS váltóba dexron2-es minőségű automata transmission fluid kell, a hideg kapcsolási nehézségek kiküszöbölése érdekében.
Aztán 97 után már dexron 3-mas minőséget irnak elő, az mtf-lt1 a gyári olaj neve, amit ha kattog a váltó üresben, akkor mtf-lt2 vel kell helyettesiteni (a bmw TIS cd-je irja) ,ez megfelel, a dexron 3mas minőségnek.
Tehát igenis automata olaj kell a kéziváltósba, a hagyományos olajjal (ep 85-90) hidegen kapcsolhatatlan a váltó és két kézzel kell 1. be rakni Sad
Ilyet csak a hipoid fogazású diferenciálműbe lehet rakni, ami a nem sperrel szerelt bmw-k sajátja.
A sperbe pedig 75-140-es olaj kell ,kimondottan speres difihez.
Sajnálom, nem akartam senkit kiokitani, de igy van...
A váltón egyébként matrica van, asszem a zöld ami 91 előtti és 80-90-es olaj kell bele, de a bmw-nél ajánlják ezt is lecserélni ATF olajra!
A narancs és citromsárga matricás váltóba pedig szigoruan ATF olaj való... "



Manuál váltóba automata olaj .... LOL
MTF LT2 - Manual Transmission Fluid Life Time 2


MTF LT olajok 5 literesben vannak, csak szervíztől vehető kimérve.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. december 11. szombat, 19:30


Adiii írta: Az alábbit találtam ezzel kapcsolatban a powerfanatics fórumon:
"geep írta:
Hmmm izé...
Szeretnék eloszlatni egy félreértést...
91 után MINDEN bmw MANUÁLIS váltóba dexron2-es minőségű automata transmission fluid kell, a hideg kapcsolási nehézségek kiküszöbölése érdekében.
Aztán 97 után már dexron 3-mas minőséget irnak elő, az mtf-lt1 a gyári olaj neve, amit ha kattog a váltó üresben, akkor mtf-lt2 vel kell helyettesiteni (a bmw TIS cd-je irja) ,ez megfelel, a dexron 3mas minőségnek.
Tehát igenis automata olaj kell a kéziváltósba, a hagyományos olajjal (ep 85-90) hidegen kapcsolhatatlan a váltó és két kézzel kell 1. be rakni Sad
Ilyet csak a hipoid fogazású diferenciálműbe lehet rakni, ami a nem sperrel szerelt bmw-k sajátja.
A sperbe pedig 75-140-es olaj kell ,kimondottan speres difihez.
Sajnálom, nem akartam senkit kiokitani, de igy van...
A váltón egyébként matrica van, asszem a zöld ami 91 előtti és 80-90-es olaj kell bele, de a bmw-nél ajánlják ezt is lecserélni ATF olajra!
A narancs és citromsárga matricás váltóba pedig szigoruan ATF olaj való... "



nah erre voltam kiváncsi... akkor a castrol oldal rossz olajat ajánl váltóba