YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2008. szeptember 04. csütörtök, 17:04


ma túl estem a váltó és szervo olajcserén...

a váltómból lefolyó olaj nagyon szép volt, a csavaron semmi kosz nem volt... talán nem is kellett volna lecserélni... most CASTROL SMX-S 75W-85 olaj ment bele, pontos mennyiséget nem tudok, de kb 1-1,1-1,2 liter lehetett...

szervo olajat a tartályról levett alsó csövön keresztül engedtük le, picit beindítottuk az autót, és kinyomta az olajat... piros színû volt benne, és ez is patyolat tiszta volt... most CASTROL ATF TQ-DEXRON III olaj ment bele, egyenlõre nem kellett az elõírt 1 liter, de ugye járatni kell és után tölteni... elõször habos lesz, nem kell megijedni, a levegõ miatt van, a rendszer magát levegõtleníti, mert a tartály teteje oldalt lukas és ott kimegy a levegõ...

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. szeptember 01. hétfő, 22:35


Tano írta: Megeloztel

Jo megoldasnak tunik az is amit te irtal.
Ez esetben talan a 4-es es 7-es csavarokat kell kicsavarni lent. Wow, ez meg egyszerubbnek tunik mint az en elkepzelesem. Csak kerdes, hogy ekkor csak simen ki fog-e folzni az olaj a kormanymubol, vagy nem?


Szerintem kifolyik.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. szeptember 01. hétfő, 21:36


Ja meg annyi, hogy szerintem van ertelme a cserenek. Az ido vasfoga azert az olajat is megeszi. Es termeszetesen elhasznalodik, akarmennyire is zart a rendszer.

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. szeptember 01. hétfő, 21:33


Megeloztel

Jo megoldasnak tunik az is amit te irtal.
Ez esetben talan a 4-es es/vagy a 7-es csavarokat kell kicsavarni lent. Wow, ez meg egyszerubbnek tunik mint az en elkepzelesem. Csak kerdes, hogy ekkor csak simen ki fog-e folzni az olaj a kormanymubol, vagy nem?

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2008. szeptember 02. kedd, 06:38

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. szeptember 01. hétfő, 21:28


Nos.
Kicsit tanulmanyozva a rendszer felepiteset az alabbiakra jutottam, hogyan lehetne elerni, hogy csak uj olaj keruljon bele.
- Tartaly kiuritese amennyire csak lehet. Uj olaj betoltese.
- A tartalyba visszavezeto csovet (9-es elem) a 10-es csatlakozonal megbontani, leeresztotartalyba, edenybe dugni.
- Beinditani, es kormanyozni, hogy az uj olaj vegigmenjen a rendszeren, kozben utantolteni a tartalyba uj olajat a szukseges mertekben.
- Amikor a 9-es csobol mar uj olaj folyik, akkor leallit, es visszacsatlakoztat a tartalyra.

Ebben az esetben elmeletileg a teljes rendszerben uj olaj van, mert ugye a regi nem tudott visszafolyni a tartalyba.
A muvelet sarkallatos kerdese, hogy mennyire hozzaferheto az emlitett 9-es csoszakasz.
Eszrevetelek?

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. szeptember 01. hétfő, 21:28


Szerintem le kell kötni a kormánymûrõl a hidraulikacsövet és kifolyatni az olajat. Utána feltölteni a rendszert, majd a kormányt elforgatva légteleníteni. Mivel zárt rendszerrõl van szó, és ha nincs szivárgás, sok értelme nincs a cserének...

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. szeptember 01. hétfő, 21:17


Sajnos azt en sem tudom, hol lehet teljesen leereszteni a rendszert.
Nemreg a neten olvastam egy kepes DIY-t a szervoolajcsererol. Ott a tartalybol szivta ki, majd betoltotte az ujat. Ezutan nehanyszor jaro motornal utkozestol utkozesig elforgatta a kormanyt. Leallitotta a motort, majd ismet leszivta a tartalyt, es uj olajat toltott bele. Ezt eljatszva sajnos nem az egesz cserelodik, hanem a regi olaj nagyresze cserelodik csak ki, mert ugye lesz keveredes. Meg igy nem eppen a leggazdasagosabb, mert tobb olaj kell a cserehez, ha jobb eredmenyt akarunk.
Szerintem biztos van leeresztesi pontja a szervo rendszernek is.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2008. szeptember 01. hétfő, 20:58


YELLOW írta: valaki hozzáértõ!!!

kormányszervo olajat elég után tölteni, vagy cserélni kell az egészet? a tartályból ki tudom szívni, de a hidraulikába gondolom marad, onnan hogy jön ki?


erre legyen már valakinek ötlete... én nem simerek olyan szervizest aki segítene ebben, az itteniek meg nem mondanak semmit, csak vigyem el hozzájuk.. hát kapják be...

szal nekem úgy néz ki, hogy szintelen a kormányszervo olajom... amit most vettem lehet piros lesz, azt keverhetem hozzá?

és hogy kell lereszteni az olajat a renszerbõõõõõõõl???????????

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2008. szeptember 01. hétfő, 15:22


Milyen motorolajat javasoltok 320d-be (2004.-es)

Tisztelt m_attila!

Hívtalak már a rendeléssel kapcsolatban, (fékbetétek+tárcsa)

Pénteken megyek a szerelõmhöz, ott körvonalazódik, hogy mit kell vennem... Ezután küldeném a rendelést.

Olajat és szûrõket is tudok tõled rendelni?

Köszi
Üdv,
Csaba

Berti
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2004

státusz Berti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 22

Elküldve: 2008. szeptember 01. hétfő, 15:04


Sziasztok

szervóolajat szeretnék cserélni, mert elég barna és égett szagú, hol lehet leengedni az egészet belõle?

Aki olajból típust keres itt megtalálhatja: http://195.82.66.170/castrol/o...chapter=15

köszi

Berti

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. augusztus 31. vasárnap, 19:52


Tehat nem KELL, nincs eloirva gyarilag.
A sajat belatasod szerint hogy mikor tartod celszerunek. Erre mindenki mast fog mondani szerintem.
En szemely szerint kb 100E km-enkent fogom az enyemben ezutan.
Udv!

státusz Enkozpont74

BMWfanatic

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 782

Elküldve: 2008. augusztus 31. vasárnap, 19:31


Én is megkérdezném, hogy diffibe milyen gyakran kell olajat cserélni?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1998

státusz Woockie

BMWfanatic

Elismertség: 5% (61 pont) | Hozzászólások: 1103

Elküldve: 2008. augusztus 31. vasárnap, 10:57


YELLOW írta: kormányszervo olajat elég után tölteni, vagy cserélni kell az egészet? a tartályból ki tudom szívni, de a hidraulikába gondolom marad, onnan hogy jön ki?

Attol fugg, milyen allapotban van az az olaj... Az enyemben szornyu volt, csereltuk. De mivel a szervocsoveket is cserelni kellett, ezert ugyis le kellett engedni.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2008. augusztus 31. vasárnap, 10:26


valaki hozzáértõ!!!

kormányszervo olajat elég után tölteni, vagy cserélni kell az egészet? a tartályból ki tudom szívni, de a hidraulikába gondolom marad, onnan hogy jön ki?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2008. augusztus 28. csütörtök, 19:57


ezt én is tudtam, de a pl a castrolnak, 3 olyan olaja van ami megfelel a DEXRON III-nak, pont ezé kérdeztem, hogy miylen sima?

még azt nem tudom, hogy elég utána tölteni, vagy valahogy szivassam ki az egészet, és töltsem újra?