YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. november 30. hétfő, 11:43


lela írta:
Én múlt héten rendeltem bimmertől 2litert a hatos váltómba (1.1 l kell elvileg) és egy hét alatt megjött. MTF LT2


6-os váltóba 1,1L? az 5-ösbe annyi kell, de a 6-osba inkább 1,4-1,6 liter.
rákerestem, a castrol olajajánló is 1,6-ot ír gyári töltésre, szerviztöltésre 1,5-öt.

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2015. november 30. hétfő, 11:17


lela írta:
elgeri írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
ilyen nincs. nos ez az ATF sem tökéletes (Aral 22). a rükvercbe sokszor nem lehet betenni, vagy nagyon nehezen. hiába dupla kuplung. ha 1-esbe beteszem, uténa nagyon könnyen veszi már. illetve kb. 24 óra állás után, az első 2 rükinél csinálja, utána semmi.
érdekes, mert a manuál SMX-S (Castrol) esetén nem volt ilyen. ott az 1-es, 2-es volt necces.
ATF-el jobb a váltás amúgy, de ezt a rükit rögtön csinálta ahogy belekerült. csak még próbálgattam.
komoylan nem hiszem el, hogy ennyit jelent az olaj, egy mechanikus alkatrésznél, és ahány olaj, annyi félét produkál.
de kár volt anno a gyárit leengedni belőle!!!


Én mostanában fogom Fina ATF-re lecserélni. Kíváncsi leszek rá, hogy az milyen lesz...

Miért nem kísérleteztek gyári, belevaló olajjal?



mert megvettem a 2 liter ATF-et, és nem fogom kidobni
a következő az lesz, hogy gyári bele. ha nálam lesz még az autó


Ez az az olaj amit nem lehet venni csak márkaszervizben, ugye?!


Én mások kárán tanulva nem is gondoltam másra csak gyárira. Nem érdemes mással variálni. És igen, még a márkaszervizben, drágán se olyan könnyü, gyors folyamat beszerezni. De ez ojan dolog amit nem tul sürün cserél az ember. Megéri jót tenni bele


Én múlt héten rendeltem bimmertől 2litert a hatos váltómba (1.1 l kell elvileg) és egy hét alatt megjött. MTF LT2



Egy árat tudsz rá írni? Nem találom most nála az oldalon.




lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. november 30. hétfő, 10:34


elgeri írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
ilyen nincs. nos ez az ATF sem tökéletes (Aral 22). a rükvercbe sokszor nem lehet betenni, vagy nagyon nehezen. hiába dupla kuplung. ha 1-esbe beteszem, uténa nagyon könnyen veszi már. illetve kb. 24 óra állás után, az első 2 rükinél csinálja, utána semmi.
érdekes, mert a manuál SMX-S (Castrol) esetén nem volt ilyen. ott az 1-es, 2-es volt necces.
ATF-el jobb a váltás amúgy, de ezt a rükit rögtön csinálta ahogy belekerült. csak még próbálgattam.
komoylan nem hiszem el, hogy ennyit jelent az olaj, egy mechanikus alkatrésznél, és ahány olaj, annyi félét produkál.
de kár volt anno a gyárit leengedni belőle!!!


Én mostanában fogom Fina ATF-re lecserélni. Kíváncsi leszek rá, hogy az milyen lesz...

Miért nem kísérleteztek gyári, belevaló olajjal?



mert megvettem a 2 liter ATF-et, és nem fogom kidobni
a következő az lesz, hogy gyári bele. ha nálam lesz még az autó


Ez az az olaj amit nem lehet venni csak márkaszervizben, ugye?!


Én mások kárán tanulva nem is gondoltam másra csak gyárira. Nem érdemes mással variálni. És igen, még a márkaszervizben, drágán se olyan könnyü, gyors folyamat beszerezni. De ez ojan dolog amit nem tul sürün cserél az ember. Megéri jót tenni bele


Én múlt héten rendeltem bimmertől 2litert a hatos váltómba (1.1 l kell elvileg) és egy hét alatt megjött. MTF LT2



elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. november 29. vasárnap, 22:52


Pitykoo írta:
YELLOW írta:
hil írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
ilyen nincs. nos ez az ATF sem tökéletes (Aral 22). a rükvercbe sokszor nem lehet betenni, vagy nagyon nehezen. hiába dupla kuplung. ha 1-esbe beteszem, uténa nagyon könnyen veszi már. illetve kb. 24 óra állás után, az első 2 rükinél csinálja, utána semmi.
érdekes, mert a manuál SMX-S (Castrol) esetén nem volt ilyen. ott az 1-es, 2-es volt necces.
ATF-el jobb a váltás amúgy, de ezt a rükit rögtön csinálta ahogy belekerült. csak még próbálgattam.
komoylan nem hiszem el, hogy ennyit jelent az olaj, egy mechanikus alkatrésznél, és ahány olaj, annyi félét produkál.
de kár volt anno a gyárit leengedni belőle!!!


Én mostanában fogom Fina ATF-re lecserélni. Kíváncsi leszek rá, hogy az milyen lesz...

Miért nem kísérleteztek gyári, belevaló olajjal?



mert megvettem a 2 liter ATF-et, és nem fogom kidobni
a következő az lesz, hogy gyári bele. ha nálam lesz még az autó


Ez az az olaj amit nem lehet venni csak márkaszervizben, ugye?!


Én mások kárán tanulva nem is gondoltam másra csak gyárira. Nem érdemes mással variálni. És igen, még a márkaszervizben, drágán se olyan könnyü, gyors folyamat beszerezni. De ez ojan dolog amit nem tul sürün cserél az ember. Megéri jót tenni bele

Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2015. november 29. vasárnap, 17:16


YELLOW írta:
hil írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
ilyen nincs. nos ez az ATF sem tökéletes (Aral 22). a rükvercbe sokszor nem lehet betenni, vagy nagyon nehezen. hiába dupla kuplung. ha 1-esbe beteszem, uténa nagyon könnyen veszi már. illetve kb. 24 óra állás után, az első 2 rükinél csinálja, utána semmi.
érdekes, mert a manuál SMX-S (Castrol) esetén nem volt ilyen. ott az 1-es, 2-es volt necces.
ATF-el jobb a váltás amúgy, de ezt a rükit rögtön csinálta ahogy belekerült. csak még próbálgattam.
komoylan nem hiszem el, hogy ennyit jelent az olaj, egy mechanikus alkatrésznél, és ahány olaj, annyi félét produkál.
de kár volt anno a gyárit leengedni belőle!!!


Én mostanában fogom Fina ATF-re lecserélni. Kíváncsi leszek rá, hogy az milyen lesz...

Miért nem kísérleteztek gyári, belevaló olajjal?



mert megvettem a 2 liter ATF-et, és nem fogom kidobni
a következő az lesz, hogy gyári bele. ha nálam lesz még az autó


Ez az az olaj amit nem lehet venni csak márkaszervizben, ugye?!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. november 29. vasárnap, 16:06


hil írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
ilyen nincs. nos ez az ATF sem tökéletes (Aral 22). a rükvercbe sokszor nem lehet betenni, vagy nagyon nehezen. hiába dupla kuplung. ha 1-esbe beteszem, uténa nagyon könnyen veszi már. illetve kb. 24 óra állás után, az első 2 rükinél csinálja, utána semmi.
érdekes, mert a manuál SMX-S (Castrol) esetén nem volt ilyen. ott az 1-es, 2-es volt necces.
ATF-el jobb a váltás amúgy, de ezt a rükit rögtön csinálta ahogy belekerült. csak még próbálgattam.
komoylan nem hiszem el, hogy ennyit jelent az olaj, egy mechanikus alkatrésznél, és ahány olaj, annyi félét produkál.
de kár volt anno a gyárit leengedni belőle!!!


Én mostanában fogom Fina ATF-re lecserélni. Kíváncsi leszek rá, hogy az milyen lesz...

Miért nem kísérleteztek gyári, belevaló olajjal?



mert megvettem a 2 liter ATF-et, és nem fogom kidobni
a következő az lesz, hogy gyári bele. ha nálam lesz még az autó

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2015. november 29. vasárnap, 15:42


Pitykoo írta:
YELLOW írta:
ilyen nincs. nos ez az ATF sem tökéletes (Aral 22). a rükvercbe sokszor nem lehet betenni, vagy nagyon nehezen. hiába dupla kuplung. ha 1-esbe beteszem, uténa nagyon könnyen veszi már. illetve kb. 24 óra állás után, az első 2 rükinél csinálja, utána semmi.
érdekes, mert a manuál SMX-S (Castrol) esetén nem volt ilyen. ott az 1-es, 2-es volt necces.
ATF-el jobb a váltás amúgy, de ezt a rükit rögtön csinálta ahogy belekerült. csak még próbálgattam.
komoylan nem hiszem el, hogy ennyit jelent az olaj, egy mechanikus alkatrésznél, és ahány olaj, annyi félét produkál.
de kár volt anno a gyárit leengedni belőle!!!


Én mostanában fogom Fina ATF-re lecserélni. Kíváncsi leszek rá, hogy az milyen lesz...

Miért nem kísérleteztek gyári, belevaló olajjal?




Pitykoo
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2003

státusz Pitykoo

BMWfanatic

Elismertség: 1% (16 pont) | Hozzászólások: 854

Elküldve: 2015. november 29. vasárnap, 15:11


YELLOW írta:
ilyen nincs. nos ez az ATF sem tökéletes (Aral 22). a rükvercbe sokszor nem lehet betenni, vagy nagyon nehezen. hiába dupla kuplung. ha 1-esbe beteszem, uténa nagyon könnyen veszi már. illetve kb. 24 óra állás után, az első 2 rükinél csinálja, utána semmi.
érdekes, mert a manuál SMX-S (Castrol) esetén nem volt ilyen. ott az 1-es, 2-es volt necces.
ATF-el jobb a váltás amúgy, de ezt a rükit rögtön csinálta ahogy belekerült. csak még próbálgattam.
komoylan nem hiszem el, hogy ennyit jelent az olaj, egy mechanikus alkatrésznél, és ahány olaj, annyi félét produkál.
de kár volt anno a gyárit leengedni belőle!!!


Én mostanában fogom Fina ATF-re lecserélni. Kíváncsi leszek rá, hogy az milyen lesz...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. november 28. szombat, 16:28



ilyen nincs. nos ez az ATF sem tökéletes (Aral 22). a rükvercbe sokszor nem lehet betenni, vagy nagyon nehezen. hiába dupla kuplung. ha 1-esbe beteszem, uténa nagyon könnyen veszi már. illetve kb. 24 óra állás után, az első 2 rükinél csinálja, utána semmi.
érdekes, mert a manuál SMX-S (Castrol) esetén nem volt ilyen. ott az 1-es, 2-es volt necces.
ATF-el jobb a váltás amúgy, de ezt a rükit rögtön csinálta ahogy belekerült. csak még próbálgattam.
komoylan nem hiszem el, hogy ennyit jelent az olaj, egy mechanikus alkatrésznél, és ahány olaj, annyi félét produkál.
de kár volt anno a gyárit leengedni belőle!!!

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2015. október 30. péntek, 18:54


YELLOW írta:
szerintem igen. d epl ismerős mindig lement a shell kútra és ott vett. mondjuk jó drága volt legalább
én Aral ATF 22-t vettem, de szerintem mindegy, csak ATF legyen.


Köszönöm szépen!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. október 29. csütörtök, 17:32


asbi írta:
YELLOW írta:

akkor rosszul olvastál vissza.
nekem SMX-S lett belerakva, gyanítom a helyettesítő is ugyanaz, csak más a neve. és 33ezren, míg most le nem cseréltem, akadt a váltó.
továbbra is azt mondom, ha nem tudsz gyári MTF-LT olajat venni, akkor ATF Dexron 2 vagy 3 mehet bele. megváltás lett. van BMW fanatikus ismerős, volt E30, E36, E46 a családba, és váltóba, és diffibe is ATF olajat tettek. sosem volt semmi gond.
diffibe mivel nem sperr-es, ezért a 75w-90 elég kell, hogy legyen.


Pont most jutottam az elejétől az akadós részedig

Akkor Castrol Transmax DEX III MULTIVEHICLE a nyerő váltóba?


szerintem igen. d epl ismerős mindig lement a shell kútra és ott vett. mondjuk jó drága volt legalább
én Aral ATF 22-t vettem, de szerintem mindegy, csak ATF legyen.

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2015. október 29. csütörtök, 17:24


YELLOW írta:

akkor rosszul olvastál vissza.
nekem SMX-S lett belerakva, gyanítom a helyettesítő is ugyanaz, csak más a neve. és 33ezren, míg most le nem cseréltem, akadt a váltó.
továbbra is azt mondom, ha nem tudsz gyári MTF-LT olajat venni, akkor ATF Dexron 2 vagy 3 mehet bele. megváltás lett. van BMW fanatikus ismerős, volt E30, E36, E46 a családba, és váltóba, és diffibe is ATF olajat tettek. sosem volt semmi gond.
diffibe mivel nem sperr-es, ezért a 75w-90 elég kell, hogy legyen.


Pont most jutottam az elejétől az akadós részedig

Akkor Castrol Transmax DEX III MULTIVEHICLE a nyerő váltóba?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. október 29. csütörtök, 17:14


asbi írta: A váltóra ragasztott matricán kívül hogyan tudom megállapítani, hogy milyen olaj való bele? Manuál 6-os váltóm van, RealOEM szerint MTF-LT-2, vagy MTF-LT-3 lenne az. Ez helytálló infó? Vagy helyette akkor menjen bele valami ATF olaj?

Illetve, akkor most diffi olajból Castrol 75W-90, vagy 75W-140? Itt a fórumon az előbbit olvastam, Bárdi 75W-140-et hoz ki az autóm adatait bepötyögve, Unix pedig 75W-90-et a kép alapján.

Szerk.: Unix is csak kép alapján hozza ki a 75W-90-et, leírásban már 75W-140 szerepel..


Szerk #2.: Közben kinéztem magamnak.

Diffi olaj: marad a Castrol Syntrax Llonglife 75W-90
Váltó olaj: Castrol 75W-85 SMX-S 1L -> ilyen meg nincs már. Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 van helyette ami SMX-S. Jó lesz ez nekem?


akkor rosszul olvastál vissza.
nekem SMX-S lett belerakva, gyanítom a helyettesítő is ugyanaz, csak más a neve. és 33ezren, míg most le nem cseréltem, akadt a váltó.
továbbra is azt mondom, ha nem tudsz gyári MTF-LT olajat venni, akkor ATF Dexron 2 vagy 3 mehet bele. megváltás lett. van BMW fanatikus ismerős, volt E30, E36, E46 a családba, és váltóba, és diffibe is ATF olajat tettek. sosem volt semmi gond.
diffibe mivel nem sperr-es, ezért a 75w-90 elég kell, hogy legyen.

asbi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz asbi

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 116

Elküldve: 2015. október 29. csütörtök, 15:54


A váltóra ragasztott matricán kívül hogyan tudom megállapítani, hogy milyen olaj való bele? Manuál 6-os váltóm van, RealOEM szerint MTF-LT-2, vagy MTF-LT-3 lenne az. Ez helytálló infó? Vagy helyette akkor menjen bele valami ATF olaj?

Illetve, akkor most diffi olajból Castrol 75W-90, vagy 75W-140? Itt a fórumon az előbbit olvastam, Bárdi 75W-140-et hoz ki az autóm adatait bepötyögve, Unix pedig 75W-90-et a kép alapján.

Szerk.: Unix is csak kép alapján hozza ki a 75W-90-et, leírásban már 75W-140 szerepel..


Szerk #2.: Közben kinéztem magamnak.

Diffi olaj: marad a Castrol Syntrax Llonglife 75W-90
Váltó olaj: Castrol 75W-85 SMX-S 1L -> ilyen meg nincs már. Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 van helyette ami SMX-S. Jó lesz ez nekem?








Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2015. október 29. csütörtök, 17:00

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. október 21. szerda, 01:26


YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta: azt hiszem rekordot döntöttem
2 év = 7600 km (látszik sokat bringáztam a 2 év alatt)
ARAL Super Tronic (0w-40) le, ENEOS Hyper Premium (5w-40) be. most én is kipróbálom.

közben a váltóból is leengedtem a Castrol SMX-S manuális váltóolajat, amitől hidegben akadós volt a váltás, főleg 1-2-ben. ARAL ATF 22 automata váltóolaj került bele, amit külföldi fórumokon is ajánlottak. érezhető a változás. kicsit sokáig húztam, de most adott a hely és az idő, hogy magamnak, nyugodtan megcsinálhatom a dolgot.


Látom te is keveset mész. Nekem éves átlagom kb. ennyi.
Emiatt el is szoktam gondolkodni, hogy 1 év / 10-15e km -es motorolajcsere periódusnál jól megszívom az egy évet. De évente, na jó, 13 havonta azért cserélni szoktam, de szerintem nem sok barom létezik, aki 7-8 ezrenként cserél olajat

Jól értem, hogy te akkor 7600 km-né, azaz két évre cseréltél olajat?
Váltóban mennyi kilométer volt, mármint a leeresztett olajban?


így van 2 év miatt cseréltem. bár egy hónapot ráhúztam. mindegy megérte, így nyugodtan le tudtam cserélni, jó helyen, nem zavartatva.
a váltóolajjal 33ezret mentem el. azt hittem majd bekopik, és változik. sajnos a váltó olajat nem engedtem külön edénybe, hanem az ismerős tárolójába, amibe már volt más olaj is. ránézésre, ahogy folyt ki, nem volt semmi különös. az ATF olajat már két éve megvettem, mikor az ARAL-t a motorba. de ha én tudom, hogy ilyen jófej rokonom van, akkor.... rég nem szarozok eddig.


Hm... ha jó váltóolaj volna benne, akkor azért talán manuális esetében nem lenne szükség 33e km-re cserélni, nem?!
Lehet hogy nem teljesen passzolt az előző olaj hozzá? Miért nem gyári MTF-akárhányast (hozzávalót) vettél?



nem érted!
én már másnap lecseréltem volna, amikor az SMX-S belekerült. mert rögtön éreztem, hogy nem annyira oké. ahogy hűlt a levegő, annál rosszabb lett. én arra fogtam majd bejáratódik. ezt az olajat hozta a Castrol olajválasztója. sajnos később olvastam erről az ATF bele témáról kinti oldalakon. egyéb autóbuzi ismerősöm, aki szintén BMW mániás, ő is mondta, hogy ATF-et rakott a véltóba E30-ba, E36-ba, E46-ba is. kiment a kútra Shell ATF megvesz és kész. én húztam el. nem hiszem, hogy kárt tett volna, de a váltás komfirton hideg olajjal nem volt annyira jó. az ATF-et meg már 2 éve megvettem, de leírtam miért nem cseréltem.
azt is megmondom, hogy hiába sokan mondják a motorolajat is évente cserélni kell. na én nem fogom 3-4 ezrenként, főleg amikor 11-12ezres/4L olajokat rakok bele. a szervíz is 2 évet ír, így én is ehhez kötöm magam. na a váltóolajat részben ezért sem akartam rögtön lecserélni, aztán eddig húzta. most magamnak megcsináltam nyugiba, ennyi.


Ok, mindent értek!
Köszi a részletes infókat