YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17567

Elküldve: 2015. október 20. kedd, 19:13


elgeri írta:
YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta: azt hiszem rekordot döntöttem
2 év = 7600 km (látszik sokat bringáztam a 2 év alatt)
ARAL Super Tronic (0w-40) le, ENEOS Hyper Premium (5w-40) be. most én is kipróbálom.

közben a váltóból is leengedtem a Castrol SMX-S manuális váltóolajat, amitől hidegben akadós volt a váltás, főleg 1-2-ben. ARAL ATF 22 automata váltóolaj került bele, amit külföldi fórumokon is ajánlottak. érezhető a változás. kicsit sokáig húztam, de most adott a hely és az idő, hogy magamnak, nyugodtan megcsinálhatom a dolgot.


Látom te is keveset mész. Nekem éves átlagom kb. ennyi.
Emiatt el is szoktam gondolkodni, hogy 1 év / 10-15e km -es motorolajcsere periódusnál jól megszívom az egy évet. De évente, na jó, 13 havonta azért cserélni szoktam, de szerintem nem sok barom létezik, aki 7-8 ezrenként cserél olajat

Jól értem, hogy te akkor 7600 km-né, azaz két évre cseréltél olajat?
Váltóban mennyi kilométer volt, mármint a leeresztett olajban?


így van 2 év miatt cseréltem. bár egy hónapot ráhúztam. mindegy megérte, így nyugodtan le tudtam cserélni, jó helyen, nem zavartatva.
a váltóolajjal 33ezret mentem el. azt hittem majd bekopik, és változik. sajnos a váltó olajat nem engedtem külön edénybe, hanem az ismerős tárolójába, amibe már volt más olaj is. ránézésre, ahogy folyt ki, nem volt semmi különös. az ATF olajat már két éve megvettem, mikor az ARAL-t a motorba. de ha én tudom, hogy ilyen jófej rokonom van, akkor.... rég nem szarozok eddig.


Hm... ha jó váltóolaj volna benne, akkor azért talán manuális esetében nem lenne szükség 33e km-re cserélni, nem?!
Lehet hogy nem teljesen passzolt az előző olaj hozzá? Miért nem gyári MTF-akárhányast (hozzávalót) vettél?



nem érted!
én már másnap lecseréltem volna, amikor az SMX-S belekerült. mert rögtön éreztem, hogy nem annyira oké. ahogy hűlt a levegő, annál rosszabb lett. én arra fogtam majd bejáratódik. ezt az olajat hozta a Castrol olajválasztója. sajnos később olvastam erről az ATF bele témáról kinti oldalakon. egyéb autóbuzi ismerősöm, aki szintén BMW mániás, ő is mondta, hogy ATF-et rakott a véltóba E30-ba, E36-ba, E46-ba is. kiment a kútra Shell ATF megvesz és kész. én húztam el. nem hiszem, hogy kárt tett volna, de a váltás komfirton hideg olajjal nem volt annyira jó. az ATF-et meg már 2 éve megvettem, de leírtam miért nem cseréltem.
azt is megmondom, hogy hiába sokan mondják a motorolajat is évente cserélni kell. na én nem fogom 3-4 ezrenként, főleg amikor 11-12ezres/4L olajokat rakok bele. a szervíz is 2 évet ír, így én is ehhez kötöm magam. na a váltóolajat részben ezért sem akartam rögtön lecserélni, aztán eddig húzta. most magamnak megcsináltam nyugiba, ennyi.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. október 20. kedd, 11:12


YELLOW írta:
elgeri írta:
YELLOW írta: azt hiszem rekordot döntöttem
2 év = 7600 km (látszik sokat bringáztam a 2 év alatt)
ARAL Super Tronic (0w-40) le, ENEOS Hyper Premium (5w-40) be. most én is kipróbálom.

közben a váltóból is leengedtem a Castrol SMX-S manuális váltóolajat, amitől hidegben akadós volt a váltás, főleg 1-2-ben. ARAL ATF 22 automata váltóolaj került bele, amit külföldi fórumokon is ajánlottak. érezhető a változás. kicsit sokáig húztam, de most adott a hely és az idő, hogy magamnak, nyugodtan megcsinálhatom a dolgot.


Látom te is keveset mész. Nekem éves átlagom kb. ennyi.
Emiatt el is szoktam gondolkodni, hogy 1 év / 10-15e km -es motorolajcsere periódusnál jól megszívom az egy évet. De évente, na jó, 13 havonta azért cserélni szoktam, de szerintem nem sok barom létezik, aki 7-8 ezrenként cserél olajat

Jól értem, hogy te akkor 7600 km-né, azaz két évre cseréltél olajat?
Váltóban mennyi kilométer volt, mármint a leeresztett olajban?


így van 2 év miatt cseréltem. bár egy hónapot ráhúztam. mindegy megérte, így nyugodtan le tudtam cserélni, jó helyen, nem zavartatva.
a váltóolajjal 33ezret mentem el. azt hittem majd bekopik, és változik. sajnos a váltó olajat nem engedtem külön edénybe, hanem az ismerős tárolójába, amibe már volt más olaj is. ránézésre, ahogy folyt ki, nem volt semmi különös. az ATF olajat már két éve megvettem, mikor az ARAL-t a motorba. de ha én tudom, hogy ilyen jófej rokonom van, akkor.... rég nem szarozok eddig.


Hm... ha jó váltóolaj volna benne, akkor azért talán manuális esetében nem lenne szükség 33e km-re cserélni, nem?!
Lehet hogy nem teljesen passzolt az előző olaj hozzá? Miért nem gyári MTF-akárhányast (hozzávalót) vettél?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. október 20. kedd, 11:45

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17567

Elküldve: 2015. október 19. hétfő, 18:25


elgeri írta:
YELLOW írta: azt hiszem rekordot döntöttem
2 év = 7600 km (látszik sokat bringáztam a 2 év alatt)
ARAL Super Tronic (0w-40) le, ENEOS Hyper Premium (5w-40) be. most én is kipróbálom.

közben a váltóból is leengedtem a Castrol SMX-S manuális váltóolajat, amitől hidegben akadós volt a váltás, főleg 1-2-ben. ARAL ATF 22 automata váltóolaj került bele, amit külföldi fórumokon is ajánlottak. érezhető a változás. kicsit sokáig húztam, de most adott a hely és az idő, hogy magamnak, nyugodtan megcsinálhatom a dolgot.


Látom te is keveset mész. Nekem éves átlagom kb. ennyi.
Emiatt el is szoktam gondolkodni, hogy 1 év / 10-15e km -es motorolajcsere periódusnál jól megszívom az egy évet. De évente, na jó, 13 havonta azért cserélni szoktam, de szerintem nem sok barom létezik, aki 7-8 ezrenként cserél olajat

Jól értem, hogy te akkor 7600 km-né, azaz két évre cseréltél olajat?
Váltóban mennyi kilométer volt, mármint a leeresztett olajban?


így van 2 év miatt cseréltem. bár egy hónapot ráhúztam. mindegy megérte, így nyugodtan le tudtam cserélni, jó helyen, nem zavartatva.
a váltóolajjal 33ezret mentem el. azt hittem majd bekopik, és változik. sajnos a váltó olajat nem engedtem külön edénybe, hanem az ismerős tárolójába, amibe már volt más olaj is. ránézésre, ahogy folyt ki, nem volt semmi különös. az ATF olajat már két éve megvettem, mikor az ARAL-t a motorba. de ha én tudom, hogy ilyen jófej rokonom van, akkor.... rég nem szarozok eddig.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. október 19. hétfő, 18:06


YELLOW írta: azt hiszem rekordot döntöttem
2 év = 7600 km (látszik sokat bringáztam a 2 év alatt)
ARAL Super Tronic (0w-40) le, ENEOS Hyper Premium (5w-40) be. most én is kipróbálom.

közben a váltóból is leengedtem a Castrol SMX-S manuális váltóolajat, amitől hidegben akadós volt a váltás, főleg 1-2-ben. ARAL ATF 22 automata váltóolaj került bele, amit külföldi fórumokon is ajánlottak. érezhető a változás. kicsit sokáig húztam, de most adott a hely és az idő, hogy magamnak, nyugodtan megcsinálhatom a dolgot.


Látom te is keveset mész. Nekem éves átlagom kb. ennyi.
Emiatt el is szoktam gondolkodni, hogy 1 év / 10-15e km -es motorolajcsere periódusnál jól megszívom az egy évet. De évente, na jó, 13 havonta azért cserélni szoktam, de szerintem nem sok barom létezik, aki 7-8 ezrenként cserél olajat

Jól értem, hogy te akkor 7600 km-né, azaz két évre cseréltél olajat?
Váltóban mennyi kilométer volt, mármint a leeresztett olajban?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17567

Elküldve: 2015. október 19. hétfő, 16:22


azt hiszem rekordot döntöttem
2 év = 7600 km (látszik sokat bringáztam a 2 év alatt)
ARAL Super Tronic (0w-40) le, ENEOS Hyper Premium (5w-40) be. most én is kipróbálom.

közben a váltóból is leengedtem a Castrol SMX-S manuális váltóolajat, amitől hidegben akadós volt a váltás, főleg 1-2-ben. ARAL ATF 22 automata váltóolaj került bele, amit külföldi fórumokon is ajánlottak. érezhető a változás. kicsit sokáig húztam, de most adott a hely és az idő, hogy magamnak, nyugodtan megcsinálhatom a dolgot.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. augusztus 18. kedd, 13:10


p1tyeszka írta:
lela írta:
p1tyeszka írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




Szerintem nem felesleges. Tőlem most ezeket kapta az autó (139e km) Sokkal finomabb, puhább lett a váltás pl...


Hol vetted az MTF-LT 4 váltóolajat, a syntrax a difibe kell? És a transmax az mibe való?


Ismerek valakit aki be tud szerezni mindent. Legalábbis eddig mindent tudott amit kértem. Ért hozzá, rugalmas és felettébb korrekt! (szerintem)
Amúgy ahogy a többiek írták: syntrax-difi, transmax-szervó


Csak egy kis tapasztalat:
Most, 90e km-nél cseréltettem manuális váltó olajat, mert egy már kijavított hiba miatt kicsit hiányzott belőle, és akkor ráöntés helyett, már cserét kértem. Sőt, ha már váltóolaj, akkor hátsó diffi olajat is. Persze mindet gyárira.

Persze ránézésre nem mondható meg precízen az olaj minősége, de mindkettőre azt mondták a szerelők, hogy ránézésre, tapintásra olyan jók voltak, mintha a dobozból most öntenénk ki.

Előtte sokat filóztam, hogy higgyek a gyári örök életű matricájának, vagy hallgassak a néphiedelmekre.
Végül is nem bántam meg a cserét - nyugodtabb vagyok, de valószínű, akkor se lett volna semmi baj, ha marad az eredeti.

További szép napot mindenkinek!

p1tyeszka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz p1tyeszka

Újonc

Elismertség: 6% (5 pont) | Hozzászólások: 81

Elküldve: 2015. július 04. szombat, 14:57


lela írta:
p1tyeszka írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




Szerintem nem felesleges. Tőlem most ezeket kapta az autó (139e km) Sokkal finomabb, puhább lett a váltás pl...


Hol vetted az MTF-LT 4 váltóolajat, a syntrax a difibe kell? És a transmax az mibe való?


Ismerek valakit aki be tud szerezni mindent. Legalábbis eddig mindent tudott amit kértem. Ért hozzá, rugalmas és felettébb korrekt! (szerintem)
Amúgy ahogy a többiek írták: syntrax-difi, transmax-szervó


elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. július 04. szombat, 14:26


lela írta:
p1tyeszka írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




Szerintem nem felesleges. Tőlem most ezeket kapta az autó (139e km) Sokkal finomabb, puhább lett a váltás pl...


Hol vetted az MTF-LT 4 váltóolajat, a syntrax a difibe kell? És a transmax az mibe való?


Igen, a Syntrax a diffibe kell.
MTF-LT -t én csak BMW márkaszervizben találtam (viszel palackot, és pontos mennyiséget lemérnek). Máshol sehol

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17567

Elküldve: 2015. július 04. szombat, 12:05


lela írta:
p1tyeszka írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




Szerintem nem felesleges. Tőlem most ezeket kapta az autó (139e km) Sokkal finomabb, puhább lett a váltás pl...


Hol vetted az MTF-LT 4 váltóolajat, a syntrax a difibe kell? És a transmax az mibe való?


transmax mondjuk kormányszervóba is jó

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2015. július 04. szombat, 09:44


p1tyeszka írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




Szerintem nem felesleges. Tőlem most ezeket kapta az autó (139e km) Sokkal finomabb, puhább lett a váltás pl...


Hol vetted az MTF-LT 4 váltóolajat, a syntrax a difibe kell? És a transmax az mibe való?


p1tyeszka
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2000

státusz p1tyeszka

Újonc

Elismertség: 6% (5 pont) | Hozzászólások: 81

Elküldve: 2015. június 29. hétfő, 20:28


Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




Szerintem nem felesleges. Tőlem most ezeket kapta az autó (139e km) Sokkal finomabb, puhább lett a váltás pl...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. június 29. hétfő, 20:32

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. június 29. hétfő, 16:34


YELLOW írta:
elgeri írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




A váltóba mindenképp utána kellene önteni, mert hiányzik belőle valamennyi (a hiány oka már megoldódott régebben). És akkor gondoltam már legyen teljes csere itt is, meg a diffiben is.
Bár most egy kicsit bajban vagyok az olajak beszerzésével, mert ahonnan szoktam gyári alkatrész szerezni az olajokkal nem foglalkozik



próbáld meg hivatalos helyen, elvileg mérnek ki olajat. a kérdés valójában tényleg a gyárit adják-e.


Lassan, de biztosan haladok
Több helyen kerestem gyári manuális válóolajat, és mivel egyszerre több helyen kérdeztem meg, így emailben kezdtem a műveletet.

A márkaszervizek nem válaszoltak, a többi hely meg nem tudott szerezni. Így telefonon felhíva az egyik Bp-i márkaszervizt. Azt az infót kaptam, hogy bármikor befáradok, és mérnek ki nekem 5L-es kannából, pont annyit amennyi kell az alvázszámom alapján (nekem kb. 1.5L kell).

Ez jó is, csak nekem kell vinni flakont / tartályt / valamit.
Hülye kérdés, de kinek milyen ötlete lenne erre a célra? Én jobb híján azt gondoltam, hogy veszek 1500 Ft-ért egy 5L-es benzin kannát. Nem akarom láthatatlan szennyeződésnek kitenni a friss / ropogós váltóolajat De bármi frappáns megoldás érdekelne.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17567

Elküldve: 2015. május 22. péntek, 17:59


elgeri írta:
Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




A váltóba mindenképp utána kellene önteni, mert hiányzik belőle valamennyi (a hiány oka már megoldódott régebben). És akkor gondoltam már legyen teljes csere itt is, meg a diffiben is.
Bár most egy kicsit bajban vagyok az olajak beszerzésével, mert ahonnan szoktam gyári alkatrész szerezni az olajokkal nem foglalkozik



próbáld meg hivatalos helyen, elvileg mérnek ki olajat. a kérdés valójában tényleg a gyárit adják-e.

elgeri
autója adatai
Széria: 1
Típus: E81
Kivitel: 3ajtos
Modell: 116i 1.6
Évjárat: 2008

státusz elgeri

Fórumlakó

Elismertség: 5% (14 pont) | Hozzászólások: 262

Elküldve: 2015. május 22. péntek, 14:36


Bitu79 írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



Bocs,nem csesztetésből írom.Minek kicserélni a diffi és váltóolajat? Sztem felesleges teljesen :/

Ez csak az olajgyártóknak jó.Váltóba és difibe nem kap olyan "terhelést" az olaj,ami indokolná acseréjét.Maximum nagyon magas km futásnál cserélném le ezekben az olajat.(250 000 km felett)




A váltóba mindenképp utána kellene önteni, mert hiányzik belőle valamennyi (a hiány oka már megoldódott régebben). És akkor gondoltam már legyen teljes csere itt is, meg a diffiben is.
Bár most egy kicsit bajban vagyok az olajak beszerzésével, mert ahonnan szoktam gyári alkatrész szerezni az olajokkal nem foglalkozik



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. május 22. péntek, 14:37

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 2000

státusz szicsu

Törzsvendég

Elismertség: 4% (5 pont) | Hozzászólások: 108

Elküldve: 2015. május 18. hétfő, 17:14


YELLOW írta:
elgeri írta: Tegnap sajnos nem a legjobb helyre írtam, így megismétlem itt is, hisz ez a helye:

Sziasztok

Manuális (6fokozatú) váltó és hátsó differenciálmű olajcsere előtt állok.
Ezt a két olajat gondolnám megfelelőnek:
http://www.realoem.com/bmw/enU...3222339221
http://www.realoem.com/bmw/enU...3117695240

Azt viszont sehol sem találom, hogy milyen mennyiségekre lenne szükségem.
A váltóról valahol talán olvastam (csak nem épp erről), hogy 1-2 liter között kell (tehát, ha veszek 2 litert, az okés). De a diffiről gőzöm sincs.

Ebben tud valaki segíteni? Köszönöm!

Ja és még annyi, hogy ezen a két olajon kívül vajon kell bármi más kellékanyag hozzá?
A váltban olajszűrő nincs, azt már leinformáltam, de pl. csavarok, azok tömítéseit ilyenkor kell cserélni, vagy semmi ilyen plusz dolog nincs?



diffibe olyan 0,9 liter kell. a váltóba több mint 1 liter, nekem 1,6 liter rémlik. 5-ösbe kell 1,1 liter. szóval két litert mindenképp venni kell. betöltő nyílásig kell tölteni.
más nem igazán kell. váltóban kúpus menet van így oda nem kell tömítés. de szerintem a diffihez sem.

A diffi is kúpos menettel van...