hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2013. február 23. szombat, 16:08


si3rrabravo írta: Ha az auto kozeleben leszek, megnezem ujra mennyire hozzaferheto, koszi az infot.

Szia!
Az én autóm nincs ültetve, így megoldható emelés nélkül is.


si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2013. február 23. szombat, 15:27


Ha az auto kozeleben leszek, megnezem ujra mennyire hozzaferheto, koszi az infot.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2013. február 23. szombat, 15:26


hil írta:
si3rrabravo írta:
hil írta:
Szia!
Az autót még csak meg sem kell emelni az olajcseréhez.



A kartervédő lemez kis ajtócskáját oldalról erősen nyújtózkodva sem érem el kézzel. Ahhoz, hogy az olajat is leeresszem meg végképp nem tudom, hogy férnék hozzá akna vagy bak nélkül.

Nem tudom benzinesnél hol van a leeresztő csavar.

Szia!
Szerintem, ugyanott van. Én nem az ajtón szoktam leengedni, hanem leveszem az egész alsó borítást (8db csavar), amihez szintén nem kell akna, de még csak meg sem kell emelni az autót, és leengedem az olajat, közben azt a borítást is kitakarítom minden alkalommal. A köztes olajcseréket én csinálom, a intervallum számláló szerintit szervizben a pecsét miatt, utána otthon leveszem a borítást (mert szervizben a kis ajtón át engedik le)és kitakarítom azt.
Mindezt akna és emelés nélkül. Nem mert fillérbaszó vagyok, csak mert imádom látni betöltés közben a szép olajat, meg magát a műveletet meg zavar a tudat, hogy az alsó borítás, bár nem látszik, esetleg nem tiszta(talán ez az én perverzióm?).

Így tudom azt is, hogy az olaj leeresztő csavart nem szakítom bele az olajteknőbe, mint ahogyan azt szervizben gyakran megteszik.



nekem 35 mm-t ül csak, de ha az alól leereszted az olajat vagy bármit le tudsz venni...
amúgy én is mostam már ki pollenszűrőt. porszívóval ki, nyagy nyomású leegővel át. antibateriális tisztítóval megmos, megszárad. egy évre betettem, plussz hack-keltem rá egy 3 réteg olyan 1mm vastag/réteg geotextil réteget. nem csökkent a levegőbefújás emnniysége talán egy picit. mert ez többet ért, mit amit először vettem ilyen orione nevezetű szart,m amiben télapó szakála volt benne a szűrő.
a mostani aktívszenesre elé is raktam geotextilt. nem megy a lamellák közé a nagyobb mocsok.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2013. február 23. szombat, 15:17


si3rrabravo írta:
hil írta:
Szia!
Az autót még csak meg sem kell emelni az olajcseréhez.



A kartervédő lemez kis ajtócskáját oldalról erősen nyújtózkodva sem érem el kézzel. Ahhoz, hogy az olajat is leeresszem meg végképp nem tudom, hogy férnék hozzá akna vagy bak nélkül.

Nem tudom benzinesnél hol van a leeresztő csavar.

Szia!
Szerintem, ugyanott van. Én nem az ajtón szoktam leengedni, hanem leveszem az egész alsó borítást (8db csavar), amihez szintén nem kell akna, de még csak meg sem kell emelni az autót, és leengedem az olajat, közben azt a borítást is kitakarítom minden alkalommal. A köztes olajcseréket én csinálom, a intervallum számláló szerintit szervizben a pecsét miatt, utána otthon leveszem a borítást (mert szervizben a kis ajtón át engedik le)és kitakarítom azt.
Mindezt akna és emelés nélkül. Nem mert fillérbaszó vagyok, csak mert imádom látni betöltés közben a szép olajat, meg magát a műveletet meg zavar a tudat, hogy az alsó borítás, bár nem látszik, esetleg nem tiszta(talán ez az én perverzióm?).

Így tudom azt is, hogy az olaj leeresztő csavart nem szakítom bele az olajteknőbe, mint ahogyan azt szervizben gyakran megteszik.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. február 23. szombat, 15:19

si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2013. február 23. szombat, 15:10


hil írta:
Szia!
Az autót még csak meg sem kell emelni az olajcseréhez.



A kartervédő lemez kis ajtócskáját oldalról erősen nyújtózkodva sem érem el kézzel. Ahhoz, hogy az olajat is leeresszem meg végképp nem tudom, hogy férnék hozzá akna vagy bak nélkül.

Nem tudom benzinesnél hol van a leeresztő csavar.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2013. február 23. szombat, 14:48


si3rrabravo írta: Igen, jobban kijön a levezetésed alapján! Megoldanám én is magamnak, viszont jelenleg sem aknám sem bakom nincs :S

Viszont még soha nem jártam szakszervízben, gondoltam ez lesz az az alkalom amikor az életben először kipróbálom milyen is az Mert korábbi emlékeim szerint nem dolgoztak sokkal de sokkal olcsóbban, ahol eddig jártam, de pontos árakra nem is emlékszem most. Majd előkeresem a papírokat.


Szia!
Az autót még csak meg sem kell emelni az olajcseréhez.



si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2013. február 23. szombat, 14:44


Igen, jobban kijön a levezetésed alapján! Megoldanám én is magamnak, viszont jelenleg sem aknám sem bakom nincs :S

Viszont még soha nem jártam szakszervízben, gondoltam ez lesz az az alkalom amikor az életben először kipróbálom milyen is az Mert korábbi emlékeim szerint nem dolgoztak sokkal de sokkal olcsóbban, ahol eddig jártam, de pontos árakra nem is emlékszem most. Majd előkeresem a papírokat.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2013. február 23. szombat, 14:34


si3rrabravo írta: Olajcsere előtt állok, levegőszűrőt nemrégiben cseréltem.

BMW szakszervíz 6hengeres dieselre, 36ezerért olaj+olajszűró+pollenszűrő ajánlata nem is olyan rossz.

http://bmw.hu/hu_rb/hu/owners/...rview.html

Rosszul látom?



Szia! Pollenszűrőt tudsz venni 2000-ért, az olaj (BMW LL 5w30) 2200/liter, olajszűrő kb 2500, ha ügyes vagy akkor Magad is el tudod végezni és láthatod, hogy mennyit spóroltál meg.
Mellesleg rájöttem, hogy a pollenszűrőt ki is lehet mosni (nejem ezt tette véletlenül) a porszívó papír szűrőjével, ami teljesen jó lett, azóta mosom a pollenszűrőt.
Én az olajat magam cserélem (kertben, akna nélkül), csak mert szeretek vele bíbelődni.





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. február 23. szombat, 14:37

si3rrabravo
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 535d
Évjárat: 2007

státusz si3rrabravo

Fórumlakó

Elismertség: 9% (26 pont) | Hozzászólások: 271

Elküldve: 2013. február 23. szombat, 14:25


Olajcsere előtt állok, levegőszűrőt nemrégiben cseréltem.

BMW szakszervíz 6hengeres dieselre, 36ezerért olaj+olajszűró+pollenszűrő ajánlata nem is olyan rossz.

http://bmw.hu/hu_rb/hu/owners/...rview.html

Rosszul látom?




Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2013. február 23. szombat, 14:26

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Schumacher8

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2013. február 07. csütörtök, 20:43


Sziasztok! Mobil1 RAlly formula 5w-50 olajat gond nelkul tehetek bele?320d.. nem eszi az olajat,meg en csak most jutottam hozza, es amikor minuszba megy a szamlalo, azt meddig lehet huzni? vagy ez megtevesztes

ungvari
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz ungvari

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2012. szeptember 11. kedd, 14:58


vivaladiesel írta:
ungvari írta:
7végén egyébként meghúzattuk a kicsikét, és egész jól szedi a lábát, ha rendesen pörgetjük, és nem váltunk el hamar, de ez már-már olyasmi viselkedés, mintha benzinesben ülnénk. :/
Azelőtti éjjel pedig hazafele úton lepődtem meg, h 5. fokozatban 100-110-es tempóról alig akart valamit gyorsulni.


Ne kínozd szegényt.
Valószínűleg a turbó környékén meg fogjátok találni a hibát.


Kímélem, de annyira jó egyébként!! Nem kormol, nem füstöl, normális a hangja, semmi nem zörög/kopog, kattog benne.

Még amin meglepődtek a haverok, hogy milyen kemény a kuplung, meg a kormányszervó, illetve a váltó hogy mocorog még fokozatba kapcsolva is... Ezek megszokott dolgok vagy illene jobban odafigyelni szerintetek?

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. szeptember 11. kedd, 14:35


ungvari írta:
7végén egyébként meghúzattuk a kicsikét, és egész jól szedi a lábát, ha rendesen pörgetjük, és nem váltunk el hamar, de ez már-már olyasmi viselkedés, mintha benzinesben ülnénk. :/
Azelőtti éjjel pedig hazafele úton lepődtem meg, h 5. fokozatban 100-110-es tempóról alig akart valamit gyorsulni.


Ne kínozd szegényt.
Valószínűleg a turbó környékén meg fogjátok találni a hibát.


ungvari
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz ungvari

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2012. szeptember 11. kedd, 14:23


vivaladiesel írta:
ungvari írta:
Szuper!
Köszi a gyors segítséget!!

Már alig várom, h túllegyünk rajta, és egyúttal megnézzük, h milyen a turbó, meg a geomatria v. mi... Hátha elmúlik az a bizonyos torpanás, amit pár napja írtam a másik topicba.



Nincs mit.
Nézzétek át a turbócsöveket is!!


Rendben, mindenképp!
7végén egyébként meghúzattuk a kicsikét, és egész jól szedi a lábát, ha rendesen pörgetjük, és nem váltunk el hamar, de ez már-már olyasmi viselkedés, mintha benzinesben ülnénk. :/
Azelőtti éjjel pedig hazafele úton lepődtem meg, h 5. fokozatban 100-110-es tempóról alig akart valamit gyorsulni.

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. szeptember 11. kedd, 14:04


ungvari írta:
Szuper!
Köszi a gyors segítséget!!

Már alig várom, h túllegyünk rajta, és egyúttal megnézzük, h milyen a turbó, meg a geomatria v. mi... Hátha elmúlik az a bizonyos torpanás, amit pár napja írtam a másik topicba.



Nincs mit.
Nézzétek át a turbócsöveket is!!

ungvari
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz ungvari

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2012. szeptember 11. kedd, 14:02


vivaladiesel írta:
ungvari írta: Sziasztok,

A napokban lesz az első olaj- és szűrőcsere a 320d-mben, mióta használtan hozzám került.

Kértem árajánlatot pár ismerős szerelőtől, és kaptam egy 27 ezres árat a következő olajjal: "Valvoline Durablend Diesel 5W40", és olaj-, levegő, pollen-, üzemanyagszűrőt tartalmaz még a szerviz.

Elfogadhatom az ajánlatot vagy inkább nézzünk másik olajat, esetleg drágább szűrőket?
Másik szerelők 40-80k körüli ajánlatokat adtak egyébként.
Nem szeretnék olcsó, silány minőségű anyagokat a kocsiba, de inkább hétvégi autóként használom, kevés kilóméterrel, így nem is akarok rámenni a maximum teljesítményre/minőségre sem.


Ui.: kartergázszűrő cserét is tervezek, esetleg arra is írhatnátok egy kis infót, ha van tapasztalatotok.
Köszi a tippeket!


A 27 000ft-os ajánlat jól hangzik. Elfogadhatod nyugodtan. (az olajcserét majd üzemmeleg motornál véged!)
A 40-80 000ft-os árajánlat viszont irreálisan magas...

A kartergáz szűrőt a motor "tetején" találjátok, közvetlenül a burkolat alatt. Ára kb 12-14 000ft. (ha jól tudom gyáriban létezik. A cikkszámát lejjebb már írtam.) Cseréje pár perc.


Szuper!
Köszi a gyors segítséget!!

Már alig várom, h túllegyünk rajta, és egyúttal megnézzük, h milyen a turbó, meg a geomatria v. mi... Hátha elmúlik az a bizonyos torpanás, amit pár napja írtam a másik topicba.