státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. április 18. péntek, 10:33


atidesign írta:
Én nem viszem sehova szervízbe az autómat ugyhogy rajtam nem nagyon tudnak húszni a szerelõk meg a szervizek de én minden 10.000.- km-nél lecserélem az olajat a diese(320d) -bõl.l

És szûrõket is cserélsz rajta mindent? Ha igen, gyárit vagy utángyártottat? Olajat milyet teszel bele?

atidesign
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz atidesign

Törzsvendég

Elismertség: 2% (5 pont) | Hozzászólások: 191

Elküldve: 2008. április 18. péntek, 10:12


Amúgy szerintem nem túl egyértelmü soksknak a 30.000.- km.-s szervízintervalum.
Igaz mûködik a dolog de csak azoknak jó akik 30.000-km.-t mennek egy év alatt.
Ugyanis úgy szóll hogy 30.000.-km. vagy 1 év!
Tehát az átlagember nem megy 30.000-km.-t egy évben ezért azoknak érdemes az 1 éves periódust tartani.

Régebben szakszervízben dolgoztam és volt egy olyan eset hogy egy idõs házaspár vett egy korszerü benzinmotoros járgányt mert tetszett nekik hogy 30.000-km-ként kell csak szervízelni!
Az értékesítõ és a munkafelvevõ téves táljékoztatása miatt elvesztették az 5 éves fõalkatrész garit mert az 1. szervízre 4 év mulva hozták és még akkor sem volt benne 30.000-km, csak behozták mert a váltó furcsán viselkedett, és tényleg gyári hibát felfedeztünk de mivel nem voltak meg az éves szervízek ezért a központi márkaképviselet nem fogatta el a garanciális cserét...!
Sajátzsebes mutatvány... 370.000.- +fa...

TEHÁT 30.000.- KM VAGY 1 ÉV!!!

atidesign
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz atidesign

Törzsvendég

Elismertség: 2% (5 pont) | Hozzászólások: 191

Elküldve: 2008. április 18. péntek, 10:00


peetie írta:
von írta: Én is erre gondolok, hogy így kellene csinálni, de akkor a szervíz meg a gyár miért mondja, hogy 30000-et bír? Ekkora cég csaknem blöföl, vagy arra utaznak, hogy minél hamarabb megadja magát a vas.

Igen így van. Vagy az autógyáral utaznak arra ,hogy minél hamarabb tönkermenjen a kocsi (nem csak a bmw, a többinél is elég hosszú a szervíz intervallum), vagy a maszek szerelõk arra, hogy 10ezrenként hozzájuk vidd Van aki szerint túlzás a 10ezres csere, van aki meg a 8 ezret javasolja dízelnél! Most akkor dönts


Ez így is volt régebben a régebbi diesel motoros autóknál.
Akkoriban a benzin rendszerü autók olajcseréjének intervaluma 15.000.-km. volt, a dieselé pedíg 7.500.-km.
Azért volt ilyen rövir az olajcsereintervalum mert az akkori diesel motoroknak az égése még nem volt olyan tökéletes mint a mai korszerü dieselmotoroké és elég hamar bekoxolták az olajat.

Én nem viszem sehova szervízbe az autómat ugyhogy rajtam nem nagyon tudnak húszni a szerelõk meg a szervizek de én minden 10.000.- km-nél lecserélem az olajat a diese(320d) -bõl.l

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz von

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2008. április 17. csütörtök, 21:57


Sajnos nem láttam még 10000 és 30000 után leeresztett olajat sem így nem vágom a különbséget csak gondolom, hogy 30000es az jobban el van használodva.
Akkor azt javasoljátok hogy ne a szakszervízes intervallumot tartsam, hanem a saját és autom érdekében a 10-15 nél cseréljem le az olajat.
Az olajon kívûl szürõket is kompletten? (olajszûrõ, üzemanyagszûrõ, levegõszûrõ, pollenszûrõ)

státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. április 15. kedd, 21:43


von írta: Én is erre gondolok, hogy így kellene csinálni, de akkor a szervíz meg a gyár miért mondja, hogy 30000-et bír? Ekkora cég csaknem blöföl, vagy arra utaznak, hogy minél hamarabb megadja magát a vas.

Igen így van. Vagy az autógyáral utaznak arra ,hogy minél hamarabb tönkermenjen a kocsi (nem csak a bmw, a többinél is elég hosszú a szervíz intervallum), vagy a maszek szerelõk arra, hogy 10ezrenként hozzájuk vidd Van aki szerint túlzás a 10ezres csere, van aki meg a 8 ezret javasolja dízelnél! Most akkor dönts

státusz collins

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 445

Elküldve: 2008. április 15. kedd, 21:40


von írta: Én is erre gondolok, hogy így kellene csinálni, de akkor a szervíz meg a gyár miért mondja, hogy 30000-et bír? Ekkora cég csaknem blöföl, vagy arra utaznak, hogy minél hamarabb megadja magát a vas.


ez egyszerû. azt próbálják az emberekbe sulykolni, hogy már itt tartanak, ilyen modern a motor, nagy terhelést bír, nem is kell vele szinte szervizbe se járni. egymásra licitálgatnak. példa: vectra 19. cdti motorba azt írják, hogy 40 ezrenként kell olajat cserélni!!! na most kérdem én, mitõl kéne ritkábban, mint mondjuk egy -teljesítményben, forgatónyomatékban hasonló- M47-be? vajon ennyivel jobb az a motor? ez nyilván hülyeség, csak teszik az agyukat.
nézz meg egy leeresztett tízezres olajat, meg egy harmincezreset.... nem lesz több kérdésed

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz von

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2008. április 15. kedd, 13:13


Én is erre gondolok, hogy így kellene csinálni, de akkor a szervíz meg a gyár miért mondja, hogy 30000-et bír? Ekkora cég csaknem blöföl, vagy arra utaznak, hogy minél hamarabb megadja magát a vas.


státusz peetie

BMWfanatic

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 520

Elküldve: 2008. április 14. hétfő, 14:59


Volt aki már írta, 30ezrenként márkaszervíz a pecsétért, 15ezrenként csere egyéb úton a minõség megõrzéséért. Én biztos nem fogom pl márkaszervízbe vinni, de mondjuk nem is akarom még eladni jó ideig.

Reset után visszaszámol magától, nem kell intervallumot állítani. Van amelyik 22ezerrõl , van ami 30ezerrõl, szerintem ez évjárattól függ.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz von

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2008. április 14. hétfő, 14:52


Köszi Tano
Én tavaly vettem a gépet úgy kb 3 évig nem akarom eladni,utána ujjabbra szeretném cserélni. A szervízkönyv vezetve van, én is szakszervízbe vittem a pecsét miatt. Ez még birhato költség ha csak 30000ként kell vinni, de ha 10000ként az már egy kicsit sok. (30000 kb 1 év alatt megyek).
resetelés után te állítod be az intervallumot vagy számolja magától?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. április 14. hétfő, 14:15


Ha korábban cserélsz a BC akkor is ugyanannyit fog kiírni. Újraszámolni csak a resetelés után fog. Mivel nem érzékeli hogy mikor engedted le és töltötted bele az újat
Én nem vezetem a szervízkönyvet, nem akarom eladni még sok évig ezt a masinát, és már használtan vettem eleve. Sokra nem mennék vele.
Többet érsz ha a javítás meg alkatrészszámlákat megõrzöd.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz von

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 70

Elküldve: 2008. április 14. hétfő, 12:55


Sziasztok
Köszönöm a válaszokat. Ha 30000 elött cserélek olajat a computer szerintetek mit fog kiírni? Onnan folytatja a számlálást vagy kezdi újra?
A szervíz könyvet ti vezetitek (pecsét, szakszervíz) vagy nem érdekes, ha késõbb elakarom adni a drágaságot. Mert nálunk annyira nem nézik az emberek, vevõk.

atidesign
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz atidesign

Törzsvendég

Elismertség: 2% (5 pont) | Hozzászólások: 191

Elküldve: 2008. április 12. szombat, 13:48


szocsa írta: nekem e46 320d van 136L és a napokban fogom lecserélni az olajat. az lenne a kérdésem hogy hogyan kell a szerviz visszaszámlálót visszaállítani? ja és 220E van benne. sztetek mehet a 5w30 txt?


Az elektromos cuccok közt találsz egy olyan topic-ot hogy hogyan kell nullázni a km. számlálót olajcserénél. ott le van írva mit kell csinálni.
Az olaj jó amit vállasztottál de én inkább a gyárit tenném bele....
Jó árban van és az bele való!
www.mobilgumi.hu
itt találsz ha kell.[/url]

státusz szocsa

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2008. április 12. szombat, 12:53


nekem e46 320d van 136L és a napokban fogom lecserélni az olajat. az lenne a kérdésem hogy hogyan kell a szerviz visszaszámlálót visszaállítani? ja és 220E van benne. sztetek mehet a 5w30 txt?

atidesign
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz atidesign

Törzsvendég

Elismertség: 2% (5 pont) | Hozzászólások: 191

Elküldve: 2008. április 11. péntek, 22:06


Mondhat bármilyen márkaszervíz bármit!
Diesel üzemü motor olajcserélje 10.000.- km-ként!
Benzín üzemü motor olajcserélje 15.000.- km-ként!
Fékfolyadék cserélje 40-50 ezrenként ildomos!
Automata váltó olajcsere 100.000.- km-ként.
Mechanikus váltó olajcseréje csak ha meg van bontva valamiért.
Szerintem....!

státusz Oldboy

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 166

Elküldve: 2008. április 11. péntek, 19:08


Én inkább az autószerelõre hallgatnék.
Ha jól emlékszem nekem a Wallisban anno a szerviz vezetõ, a 316-ra 15000-et javasolt. Amúgy meg vezetési stílus is a dolog. Ha inkább sport autóként használod, magyarán szereted pörgetni a 10000 kénti csere simán bele fér.