autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Faki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. február 05. kedd, 07:36


Sziasztok.
Olyan problémám van, hogy nagyon fogy az olaj a motorból és azt vettem észre, hogy a turbóhoz a karter szűrő felől jön az olaj. Ott elvileg nem kellene jönnie az olajnak. Pedig új szürő van benne és kipróbáltam mindkét fajtával. És még egy másik gond, hogy hidegen ingadozik az alapjárat, nem nagyon de észre vehető.
Válaszokat előre is köszönöm

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (5 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2018. november 09. péntek, 09:54


Scarface2611 írta: Sziasztok
Kis segítséget kérnék N42B18a motorról lenne szó. A helyzet az, hogy kicsit megnőtt az olajfogyasztás.. 400kmen kb 1L... Mobil Super 2000 X1 10W-40 et használok. Első körbe a kartelgáz szűrő cseréje megtörtént. A helyzet változatlan.. Füst nincs, folyás se látható.


Szelepszár szimering! Típushiba, nekem is azt kellett cserélni.

Scarface2611
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz Scarface2611

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. november 09. péntek, 08:01


Sziasztok
Kis segítséget kérnék N42B18a motorról lenne szó. A helyzet az, hogy kicsit megnőtt az olajfogyasztás.. 400kmen kb 1L... Mobil Super 2000 X1 10W-40 et használok. Első körbe a kartelgáz szűrő cseréje megtörtént. A helyzet változatlan.. Füst nincs, folyás se látható.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15234 pont) | Hozzászólások: 16457

Elküldve: 2018. október 04. csütörtök, 19:33


hil írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


Sajnos ezeknek az N42-46-52 stb motoroknak ez betegsége. A szelepszár szimering betonkeménnyé változik 10 év alatt és utána csak úgy nyeli be az olajat a motor, mint kacsa a nokedlit. Annyiból szerencsésebb levenni a hengerfejet, hogy az addig elégetett olaj által odaégett kokszot is el tudják távolítani a szelepekről, dugattyúról, mert tapasztalatból mondom nem kevés van rajtuk okozhat majd ez a későbbiekben problémát...


azt tudom erre mondani, hogy aki 20-25ezrenként cseréltet olajat, annál lehet úgy lesz.

Szia Tomi,
nem lehet, hogy a Valvetronic szelepeknél folyik az olaj? Nekem ott szivárgott korábban, nem nagyon, de az egész motor, a leglehetetlenebb helyeken is olajos volt. Vettem gyári tömítést, nem lett jó, mert az egyik "O" gyűrű vastagsága 0,5mm-el kisebb volt (gyári tömítésről beszélek). A készletemből (olaj és minden álló) méregetés után kiválasztottam a legvastagabbat, aztán jó is lett.
Bye: hil


a szenzornál mondod? felül elől.
amúgy le kéne mosnom a blokkot és megfigyelni honnan jön.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (279 pont) | Hozzászólások: 2969

Elküldve: 2018. október 04. csütörtök, 18:06


YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


Sajnos ezeknek az N42-46-52 stb motoroknak ez betegsége. A szelepszár szimering betonkeménnyé változik 10 év alatt és utána csak úgy nyeli be az olajat a motor, mint kacsa a nokedlit. Annyiból szerencsésebb levenni a hengerfejet, hogy az addig elégetett olaj által odaégett kokszot is el tudják távolítani a szelepekről, dugattyúról, mert tapasztalatból mondom nem kevés van rajtuk okozhat majd ez a későbbiekben problémát...


azt tudom erre mondani, hogy aki 20-25ezrenként cseréltet olajat, annál lehet úgy lesz.

Szia Tomi,
nem lehet, hogy a Valvetronic szelepeknél folyik az olaj? Nekem ott szivárgott korábban, nem nagyon, de az egész motor, a leglehetetlenebb helyeken is olajos volt. Vettem gyári tömítést, nem lett jó, mert az egyik "O" gyűrű vastagsága 0,5mm-el kisebb volt (gyári tömítésről beszélek). A készletemből (olaj és minden álló) méregetés után kiválasztottam a legvastagabbat, aztán jó is lett.
Bye: hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15234 pont) | Hozzászólások: 16457

Elküldve: 2018. október 04. csütörtök, 10:08


konkolyd írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


Sajnos ezeknek az N42-46-52 stb motoroknak ez betegsége. A szelepszár szimering betonkeménnyé változik 10 év alatt és utána csak úgy nyeli be az olajat a motor, mint kacsa a nokedlit. Annyiból szerencsésebb levenni a hengerfejet, hogy az addig elégetett olaj által odaégett kokszot is el tudják távolítani a szelepekről, dugattyúról, mert tapasztalatból mondom nem kevés van rajtuk okozhat majd ez a későbbiekben problémát...


azt tudom erre mondani, hogy aki 20-25ezrenként cseréltet olajat, annál lehet úgy lesz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 17% (7 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2018. október 04. csütörtök, 06:57


YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


Sajnos ezeknek az N42-46-52 stb motoroknak ez betegsége. A szelepszár szimering betonkeménnyé változik 10 év alatt és utána csak úgy nyeli be az olajat a motor, mint kacsa a nokedlit. Annyiból szerencsésebb levenni a hengerfejet, hogy az addig elégetett olaj által odaégett kokszot is el tudják távolítani a szelepekről, dugattyúról, mert tapasztalatból mondom nem kevés van rajtuk okozhat majd ez a későbbiekben problémát...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. október 04. csütörtök, 06:58


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15234 pont) | Hozzászólások: 16457

Elküldve: 2018. október 03. szerda, 18:31


hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (279 pont) | Hozzászólások: 2969

Elküldve: 2018. október 03. szerda, 17:25


Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil

borbelyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz borbelyi

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2018. október 01. hétfő, 14:07


attila1984 írta: Sziasztok! Nem biztos hogy jo helyre irok mert igazabol nekem nem olajzabalassal van gondom hanem folyassal.Az auto eloszor par havonta majd hetente a mai szintre elerve pedig 2 naponta kivanja az olajat szoval ma megneztem mi lehet a baj es jo lenne valami hozzaerto segitseg. Ha jol latom akkor a szervo es vizpumpa szivattyunal van valami bar ebbe sem vagyok biztos, lebontva az also burkolatot eleg kemeny olaj szivargas van. Mellekelek ket kepet amely abrazolja hogy kb honnan folyik es egy kepet alulrol ahol latszik mindez http://www.kepfeltoltes.eu/vie...174219.jpg
Http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=178_20180930_181152.jpg
Szerintetek itt most honnan johet az olaj?



Szia!

Nem tudjuk merre vagy, de vidd jó szerelőhöz! nekem ugyanez a problémám, etetem olajjal - bár nem ilyen mennyiséggel - még. Ha minden jól megy és a közeljövőben lesz rá pénzem, megcsináltatom. Sopronban van jó szerelő! Utána ideírom az eredményt! Ha neked hamarabb lesz tudásod, ne feledd kérlek megosztani!


attila1984
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz attila1984

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2018. szeptember 30. vasárnap, 19:19


Sziasztok! Nem biztos hogy jo helyre irok mert igazabol nekem nem olajzabalassal van gondom hanem folyassal.Az auto eloszor par havonta majd hetente a mai szintre elerve pedig 2 naponta kivanja az olajat szoval ma megneztem mi lehet a baj es jo lenne valami hozzaerto segitseg. Ha jol latom akkor a szervo es vizpumpa szivattyunal van valami bar ebbe sem vagyok biztos, lebontva az also burkolatot eleg kemeny olaj szivargas van. Mellekelek ket kepet amely abrazolja hogy kb honnan folyik es egy kepet alulrol ahol latszik mindez http://www.kepfeltoltes.eu/vie...174219.jpg
Http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=178_20180930_181152.jpg
Szerintetek itt most honnan johet az olaj?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. szeptember 30. vasárnap, 19:30

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15234 pont) | Hozzászólások: 16457

Elküldve: 2018. június 17. vasárnap, 22:06


umi92 írta:
YELLOW írta:
umi92 írta: Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az M54B30 motor mennyire fogyassza az olajat? Közel jövőben szeretnék vásárolni egy E46-ot ezzel a motorral de olvasgatva rátaláltam, hogy bizony-bizony eheti az olajat. Akinek ilyen motorral szerelt autója van, az megtudná mondani hogy a gyakorlatban mennyi az olajfogyasztása sportos vezetés során?

Illetve melyik soros 6 hengeres motor ajánlható az E46-hoz M54B25-től felfelé megbízhatóság szempontjából? Avagy melyik motor eheti kevésbé az olajat/kisebb mennyiségben.


ezek általában mind eszik, az M52 kevésbé, ha normálisan használták, ha hasonló sportos vezető tulaja volt, mint amilyen lehetsz, akkor az is eheti.
ez legyen a legkevesebb baja.
hogy mennyit? hát azért 2,5dl/1000km-től nem kellene többet semmi esetre sem. ez is sok, de nem meglepő ha ennyit esznek. nem feltétlen hiba. ha kevesebb az csak jó.


hm. értem. akkor gondolom bármelyik M54 hasonló olajfogyival létezik, mindegy melyiket venném.
"ez legyen a legkevesebb baja" - miért? van ettől durvább hibája is?


akár lehet, de ezek a motor, ha csak ennyi baja van, hogy több olajat esznek, mint más konkurensek, vagy márkák, akkor inkább töltögetek rá olajat. van akinek 1dl/1000km olajat eszik. az egy 10ezres ciklust kibír. M54B22 a legjobban evős, de a 25i-30i is szereti. de új korábban is.

státusz umi92

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. június 17. vasárnap, 21:19


YELLOW írta:
umi92 írta: Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az M54B30 motor mennyire fogyassza az olajat? Közel jövőben szeretnék vásárolni egy E46-ot ezzel a motorral de olvasgatva rátaláltam, hogy bizony-bizony eheti az olajat. Akinek ilyen motorral szerelt autója van, az megtudná mondani hogy a gyakorlatban mennyi az olajfogyasztása sportos vezetés során?

Illetve melyik soros 6 hengeres motor ajánlható az E46-hoz M54B25-től felfelé megbízhatóság szempontjából? Avagy melyik motor eheti kevésbé az olajat/kisebb mennyiségben.


ezek általában mind eszik, az M52 kevésbé, ha normálisan használták, ha hasonló sportos vezető tulaja volt, mint amilyen lehetsz, akkor az is eheti.
ez legyen a legkevesebb baja.
hogy mennyit? hát azért 2,5dl/1000km-től nem kellene többet semmi esetre sem. ez is sok, de nem meglepő ha ennyit esznek. nem feltétlen hiba. ha kevesebb az csak jó.


hm. értem. akkor gondolom bármelyik M54 hasonló olajfogyival létezik, mindegy melyiket venném.
"ez legyen a legkevesebb baja" - miért? van ettől durvább hibája is?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15234 pont) | Hozzászólások: 16457

Elküldve: 2018. június 17. vasárnap, 19:37


umi92 írta: Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az M54B30 motor mennyire fogyassza az olajat? Közel jövőben szeretnék vásárolni egy E46-ot ezzel a motorral de olvasgatva rátaláltam, hogy bizony-bizony eheti az olajat. Akinek ilyen motorral szerelt autója van, az megtudná mondani hogy a gyakorlatban mennyi az olajfogyasztása sportos vezetés során?

Illetve melyik soros 6 hengeres motor ajánlható az E46-hoz M54B25-től felfelé megbízhatóság szempontjából? Avagy melyik motor eheti kevésbé az olajat/kisebb mennyiségben.


ezek általában mind eszik, az M52 kevésbé, ha normálisan használták, ha hasonló sportos vezető tulaja volt, mint amilyen lehetsz, akkor az is eheti.
ez legyen a legkevesebb baja.
hogy mennyit? hát azért 2,5dl/1000km-től nem kellene többet semmi esetre sem. ez is sok, de nem meglepő ha ennyit esznek. nem feltétlen hiba. ha kevesebb az csak jó.

státusz umi92

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. június 17. vasárnap, 15:52


Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az M54B30 motor mennyire fogyassza az olajat? Közel jövőben szeretnék vásárolni egy E46-ot ezzel a motorral de olvasgatva rátaláltam, hogy bizony-bizony eheti az olajat. Akinek ilyen motorral szerelt autója van, az megtudná mondani hogy a gyakorlatban mennyi az olajfogyasztása sportos vezetés során?

Illetve melyik soros 6 hengeres motor ajánlható az E46-hoz M54B25-től felfelé megbízhatóság szempontjából? Avagy melyik motor eheti kevésbé az olajat/kisebb mennyiségben.