autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz notoriusbig

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2021. november 15. hétfő, 10:01


mrred írta: Sziasztok!

Van egy 2005.12 gyártású 320D E91-es autóm. Mostanában nagyon eszi az olajat. Most lett benne cserélve turbó kb 1 hónapja, de mai nap már a sárga kancsó ki is villant. Kb 4000 km-et mentünk vele ezen időszak alatt..szerelők nem nagyon tudtak mit mondani, a turbót mondták még decemberben, január elején meg is adta magát, de már cserélve lett.
Olajszag is szokott lenni néha az utastérben, illetve ha megállok akkor utána kint is olajszag van néha...
Gyári olajjjal van használva (ha át nem b*sznak a szerelők).
Most öntök bele 2 L-et de már nem tudom mit csináljak, hova vigyem....

Mi lehet a baj? hátha már volt valakinek ilyen jellegű gondja,



Megoldódott a probléma?nekem is ugyan ez a baj és nem tudum hogy mért eszi az olajat???

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (47 pont) | Hozzászólások: 806

Elküldve: 2021. augusztus 03. kedd, 10:55


Bitu79 írta: Nekem a 2 és fél éves olajat kezdte el enni a kocsim,pedig csak 12 000-et mentem vele kb. annyi idő alatt Most Total olajat raktak bele,ez egy olcsó olaj.De állítólag nem rossz.Castrolt rakattam bele évekig...Mondjuk az is lehet,hogy nem is ette,hanem párolgott ugye a cucc.12 000-nél olyan 2,5 decit töltöttem bele 2 és fél év alatt.Max fél litert...Minumumon volt a szint amúgy,és jelezte az autó ugye.Meg ha ette is,v.mennyire gondolom normális,főleg ha öregebb már az olaj.
Mentségemre legyen,hogy nem szoktam cipőzni neki szinte soha,illetve csak hobbiautó.
Néha küldöm csak meg neki,hogy ne lustuljon el.Nálam 2 és fél évnél jött el az olajcsere ideje,mert többet mosom a kocsit,mint amit megyek vele ugye Ennél tovább viszont már nem használtam volna az olajat.Leengedésnél tök szép színe volt amúgy Kicsit rosszabbra számítottam
Azt nem vágom h. ahogy nézem a neten a min és max között 1 liter olaj van.Nálam volt otthon egy negyedig,talán félig teli olajos flakon,kb azt ette meg... Az is valami több éves olaj volt mondjuk
Én azt az egy litert nem tudom hova tenni,mert minimumon volt a szint,és ráöntöttem egy negyed,talán fél litert és maxon volt utána... Aztán lehet vaksi vagyok A szelepszár szimering hiba gondolom ezt a motort is érintheti(n40),mert majdnem ugyanaz a motor mint az n42 csak ebben nincs valvetronic.Remélem nem kezdődő szelepszár szimering hiba. De az gondolom füstölne is.Habár kezdődő hibánál nem biztos ugye?Csak mikor már litereket enne meg 1000-2000 km-eken.Unixos olajjal csinálta ezt,az valami hordós cucc volt.Ez volt a szerelőnél akkor,és dícsérték.Liqui Moly ha minden igaz.A Total olajra kíváncsi vagyok,hogy enni fogja e.A Castrolt azt abszolút nem ette.Ekkora olajfogyasztás még gondolom normális.A Castrol biztosan ebben is jobb mint a gagyibb olajok.Sokat is mentem papásan a kocsival,állítólag ez is okozhat több párolgási veszteséget,ahogy az olajok minőségi osztályozása is.Ez a Total nagyon ratyi amúgy?
Mivel nem kaptam választ úgy vagyok akkor vele h. ez normális. Most ezzel a Total olajjal olyan 1500 km-t mentem és még nem vettem észre olajfogyást május óta.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. augusztus 03. kedd, 10:56

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (47 pont) | Hozzászólások: 806

Elküldve: 2021. július 27. kedd, 22:15


Nekem a 2 és fél éves olajat kezdte el enni a kocsim,pedig csak 12 000-et mentem vele kb. annyi idő alatt Most Total olajat raktak bele,ez egy olcsó olaj.De állítólag nem rossz.Castrolt rakattam bele évekig...Mondjuk az is lehet,hogy nem is ette,hanem párolgott ugye a cucc.12 000-nél olyan 2,5 decit töltöttem bele 2 és fél év alatt.Max fél litert...Minumumon volt a szint amúgy,és jelezte az autó ugye.Meg ha ette is,v.mennyire gondolom normális,főleg ha öregebb már az olaj.
Mentségemre legyen,hogy nem szoktam cipőzni neki szinte soha,illetve csak hobbiautó.
Néha küldöm csak meg neki,hogy ne lustuljon el.Nálam 2 és fél évnél jött el az olajcsere ideje,mert többet mosom a kocsit,mint amit megyek vele ugye Ennél tovább viszont már nem használtam volna az olajat.Leengedésnél tök szép színe volt amúgy Kicsit rosszabbra számítottam
Azt nem vágom h. ahogy nézem a neten a min és max között 1 liter olaj van.Nálam volt otthon egy negyedig,talán félig teli olajos flakon,kb azt ette meg... Az is valami több éves olaj volt mondjuk
Én azt az egy litert nem tudom hova tenni,mert minimumon volt a szint,és ráöntöttem egy negyed,talán fél litert és maxon volt utána... Aztán lehet vaksi vagyok A szelepszár szimering hiba gondolom ezt a motort is érintheti(n40),mert majdnem ugyanaz a motor mint az n42 csak ebben nincs valvetronic.Remélem nem kezdődő szelepszár szimering hiba. De az gondolom füstölne is.Habár kezdődő hibánál nem biztos ugye?Csak mikor már litereket enne meg 1000-2000 km-eken.Unixos olajjal csinálta ezt,az valami hordós cucc volt.Ez volt a szerelőnél akkor,és dícsérték.Liqui Moly ha minden igaz.A Total olajra kíváncsi vagyok,hogy enni fogja e.A Castrolt azt abszolút nem ette.Ekkora olajfogyasztás még gondolom normális.A Castrol biztosan ebben is jobb mint a gagyibb olajok.Sokat is mentem papásan a kocsival,állítólag ez is okozhat több párolgási veszteséget,ahogy az olajok minőségi osztályozása is.Ez a Total nagyon ratyi amúgy?




Utoljára szerkesztve (8 alkalommal): 2021. július 27. kedd, 22:57

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz Lajos84

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2020. november 27. péntek, 00:37


drbecker írta: Sziasztok! A következő lenne a kérdésem:
EGR csere sikeresen megtörtént a visszahívás után egy 2015 ös 430xd grand coupe ról van szó . Utána lettem figyelmes arra,hogy kb 1 hónap után kiírta a műszer,hogy töltsek utána 1 liter olajat, oke ez megtörtént majd olajcsere is volt rá egy hétre majd kb 1500 km után újra kiírta,hogy töltsön utána...elvittem szakszervízbe,ott azt mondták,hogy jó az olajszint az érzékelő a hibás,mert amúgy csont száraz volt mindenhol,nincs olajszivárgás.de az érzékelő hibát kizártam mert többször is ellenőriztem. Kartergáz szűrő lenne a baj? Vagy szelepzár szimering? Tudnátok egy profi bmw szerelőt ajánlani,mert ezt úgy látom nem tudják megoldani a szakszervízben sem...sőt nagyot csalódtam bennük.


Szia,

Hasonló a problémám. 2014 -es F34 (318d Gran Turismo). Szintén volt EGR csere és 1300km-re vetítve 1 liter az olajfogyasztásom. 2x vizsgálták át a Wallisban, de semmi rendellenességet nem találtak. A szelepszár szimering cseréjét javasolták első lépésben.
Sikderült nálad megoldani a problémát?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2007

státusz peti9577

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 50

Elküldve: 2019. október 10. csütörtök, 22:06


drbecker írta: Sziasztok! A következő lenne a kérdésem:
EGR csere sikeresen megtörtént a visszahívás után egy 2015 ös 430xd grand coupe ról van szó . Utána lettem figyelmes arra,hogy kb 1 hónap után kiírta a műszer,hogy töltsek utána 1 liter olajat, oke ez megtörtént majd olajcsere is volt rá egy hétre majd kb 1500 km után újra kiírta,hogy töltsön utána...elvittem szakszervízbe,ott azt mondták,hogy jó az olajszint az érzékelő a hibás,mert amúgy csont száraz volt mindenhol,nincs olajszivárgás.de az érzékelő hibát kizártam mert többször is ellenőriztem. Kartergáz szűrő lenne a baj? Vagy szelepzár szimering? Tudnátok egy profi bmw szerelőt ajánlani,mert ezt úgy látom nem tudják megoldani a szakszervízben sem...sőt nagyot csalódtam bennük.




Helyileg hol?

státusz drbecker

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. október 05. szombat, 15:57


Sziasztok! A következő lenne a kérdésem:
EGR csere sikeresen megtörtént a visszahívás után egy 2015 ös 430xd grand coupe ról van szó . Utána lettem figyelmes arra,hogy kb 1 hónap után kiírta a műszer,hogy töltsek utána 1 liter olajat, oke ez megtörtént majd olajcsere is volt rá egy hétre majd kb 1500 km után újra kiírta,hogy töltsön utána...elvittem szakszervízbe,ott azt mondták,hogy jó az olajszint az érzékelő a hibás,mert amúgy csont száraz volt mindenhol,nincs olajszivárgás.de az érzékelő hibát kizártam mert többször is ellenőriztem. Kartergáz szűrő lenne a baj? Vagy szelepzár szimering? Tudnátok egy profi bmw szerelőt ajánlani,mert ezt úgy látom nem tudják megoldani a szakszervízben sem...sőt nagyot csalódtam bennük.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz Zolcsok

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2019. július 25. csütörtök, 15:24


attila1984 írta: Sziasztok! Nem biztos hogy jo helyre irok mert igazabol nekem nem olajzabalassal van gondom hanem folyassal.Az auto eloszor par havonta majd hetente a mai szintre elerve pedig 2 naponta kivanja az olajat szoval ma megneztem mi lehet a baj es jo lenne valami hozzaerto segitseg. Ha jol latom akkor a szervo es vizpumpa szivattyunal van valami bar ebbe sem vagyok biztos, lebontva az also burkolatot eleg kemeny olaj szivargas van. Mellekelek ket kepet amely abrazolja hogy kb honnan folyik es egy kepet alulrol ahol latszik mindez http://www.kepfeltoltes.eu/vie...174219.jpg
Http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=178_20180930_181152.jpg
Szerintetek itt most honnan johet az olaj?


Szia, nekem is a szervo/vizpumpa korul olajos, megoldottad? Mi volt a baj?



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Faki

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. február 05. kedd, 07:36


Sziasztok.
Olyan problémám van, hogy nagyon fogy az olaj a motorból és azt vettem észre, hogy a turbóhoz a karter szűrő felől jön az olaj. Ott elvileg nem kellene jönnie az olajnak. Pedig új szürő van benne és kipróbáltam mindkét fajtával. És még egy másik gond, hogy hidegen ingadozik az alapjárat, nem nagyon de észre vehető.
Válaszokat előre is köszönöm

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (5 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2018. november 09. péntek, 09:54


Scarface2611 írta: Sziasztok
Kis segítséget kérnék N42B18a motorról lenne szó. A helyzet az, hogy kicsit megnőtt az olajfogyasztás.. 400kmen kb 1L... Mobil Super 2000 X1 10W-40 et használok. Első körbe a kartelgáz szűrő cseréje megtörtént. A helyzet változatlan.. Füst nincs, folyás se látható.


Szelepszár szimering! Típushiba, nekem is azt kellett cserélni.

Scarface2611
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz Scarface2611

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. november 09. péntek, 08:01


Sziasztok
Kis segítséget kérnék N42B18a motorról lenne szó. A helyzet az, hogy kicsit megnőtt az olajfogyasztás.. 400kmen kb 1L... Mobil Super 2000 X1 10W-40 et használok. Első körbe a kartelgáz szűrő cseréje megtörtént. A helyzet változatlan.. Füst nincs, folyás se látható.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15568 pont) | Hozzászólások: 17364

Elküldve: 2018. október 04. csütörtök, 19:33


hil írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


Sajnos ezeknek az N42-46-52 stb motoroknak ez betegsége. A szelepszár szimering betonkeménnyé változik 10 év alatt és utána csak úgy nyeli be az olajat a motor, mint kacsa a nokedlit. Annyiból szerencsésebb levenni a hengerfejet, hogy az addig elégetett olaj által odaégett kokszot is el tudják távolítani a szelepekről, dugattyúról, mert tapasztalatból mondom nem kevés van rajtuk okozhat majd ez a későbbiekben problémát...


azt tudom erre mondani, hogy aki 20-25ezrenként cseréltet olajat, annál lehet úgy lesz.

Szia Tomi,
nem lehet, hogy a Valvetronic szelepeknél folyik az olaj? Nekem ott szivárgott korábban, nem nagyon, de az egész motor, a leglehetetlenebb helyeken is olajos volt. Vettem gyári tömítést, nem lett jó, mert az egyik "O" gyűrű vastagsága 0,5mm-el kisebb volt (gyári tömítésről beszélek). A készletemből (olaj és minden álló) méregetés után kiválasztottam a legvastagabbat, aztán jó is lett.
Bye: hil


a szenzornál mondod? felül elől.
amúgy le kéne mosnom a blokkot és megfigyelni honnan jön.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (282 pont) | Hozzászólások: 3049

Elküldve: 2018. október 04. csütörtök, 18:06


YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


Sajnos ezeknek az N42-46-52 stb motoroknak ez betegsége. A szelepszár szimering betonkeménnyé változik 10 év alatt és utána csak úgy nyeli be az olajat a motor, mint kacsa a nokedlit. Annyiból szerencsésebb levenni a hengerfejet, hogy az addig elégetett olaj által odaégett kokszot is el tudják távolítani a szelepekről, dugattyúról, mert tapasztalatból mondom nem kevés van rajtuk okozhat majd ez a későbbiekben problémát...


azt tudom erre mondani, hogy aki 20-25ezrenként cseréltet olajat, annál lehet úgy lesz.

Szia Tomi,
nem lehet, hogy a Valvetronic szelepeknél folyik az olaj? Nekem ott szivárgott korábban, nem nagyon, de az egész motor, a leglehetetlenebb helyeken is olajos volt. Vettem gyári tömítést, nem lett jó, mert az egyik "O" gyűrű vastagsága 0,5mm-el kisebb volt (gyári tömítésről beszélek). A készletemből (olaj és minden álló) méregetés után kiválasztottam a legvastagabbat, aztán jó is lett.
Bye: hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15568 pont) | Hozzászólások: 17364

Elküldve: 2018. október 04. csütörtök, 10:08


konkolyd írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


Sajnos ezeknek az N42-46-52 stb motoroknak ez betegsége. A szelepszár szimering betonkeménnyé változik 10 év alatt és utána csak úgy nyeli be az olajat a motor, mint kacsa a nokedlit. Annyiból szerencsésebb levenni a hengerfejet, hogy az addig elégetett olaj által odaégett kokszot is el tudják távolítani a szelepekről, dugattyúról, mert tapasztalatból mondom nem kevés van rajtuk okozhat majd ez a későbbiekben problémát...


azt tudom erre mondani, hogy aki 20-25ezrenként cseréltet olajat, annál lehet úgy lesz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 18% (11 pont) | Hozzászólások: 60

Elküldve: 2018. október 04. csütörtök, 06:57


YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


Sajnos ezeknek az N42-46-52 stb motoroknak ez betegsége. A szelepszár szimering betonkeménnyé változik 10 év alatt és utána csak úgy nyeli be az olajat a motor, mint kacsa a nokedlit. Annyiból szerencsésebb levenni a hengerfejet, hogy az addig elégetett olaj által odaégett kokszot is el tudják távolítani a szelepekről, dugattyúról, mert tapasztalatból mondom nem kevés van rajtuk okozhat majd ez a későbbiekben problémát...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. október 04. csütörtök, 06:58

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15568 pont) | Hozzászólások: 17364

Elküldve: 2018. október 03. szerda, 18:31


hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.