autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 39

Elküldve: 2018. november 09. péntek, 09:54


Scarface2611 írta: Sziasztok
Kis segítséget kérnék N42B18a motorról lenne szó. A helyzet az, hogy kicsit megnőtt az olajfogyasztás.. 400kmen kb 1L... Mobil Super 2000 X1 10W-40 et használok. Első körbe a kartelgáz szűrő cseréje megtörtént. A helyzet változatlan.. Füst nincs, folyás se látható.


Szelepszár szimering! Típushiba, nekem is azt kellett cserélni.

Scarface2611
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2003

státusz Scarface2611

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2018. november 09. péntek, 08:01


Sziasztok
Kis segítséget kérnék N42B18a motorról lenne szó. A helyzet az, hogy kicsit megnőtt az olajfogyasztás.. 400kmen kb 1L... Mobil Super 2000 X1 10W-40 et használok. Első körbe a kartelgáz szűrő cseréje megtörtént. A helyzet változatlan.. Füst nincs, folyás se látható.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2018. október 04. csütörtök, 19:33


hil írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


Sajnos ezeknek az N42-46-52 stb motoroknak ez betegsége. A szelepszár szimering betonkeménnyé változik 10 év alatt és utána csak úgy nyeli be az olajat a motor, mint kacsa a nokedlit. Annyiból szerencsésebb levenni a hengerfejet, hogy az addig elégetett olaj által odaégett kokszot is el tudják távolítani a szelepekről, dugattyúról, mert tapasztalatból mondom nem kevés van rajtuk okozhat majd ez a későbbiekben problémát...


azt tudom erre mondani, hogy aki 20-25ezrenként cseréltet olajat, annál lehet úgy lesz.

Szia Tomi,
nem lehet, hogy a Valvetronic szelepeknél folyik az olaj? Nekem ott szivárgott korábban, nem nagyon, de az egész motor, a leglehetetlenebb helyeken is olajos volt. Vettem gyári tömítést, nem lett jó, mert az egyik "O" gyűrű vastagsága 0,5mm-el kisebb volt (gyári tömítésről beszélek). A készletemből (olaj és minden álló) méregetés után kiválasztottam a legvastagabbat, aztán jó is lett.
Bye: hil


a szenzornál mondod? felül elől.
amúgy le kéne mosnom a blokkot és megfigyelni honnan jön.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (278 pont) | Hozzászólások: 2953

Elküldve: 2018. október 04. csütörtök, 18:06


YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


Sajnos ezeknek az N42-46-52 stb motoroknak ez betegsége. A szelepszár szimering betonkeménnyé változik 10 év alatt és utána csak úgy nyeli be az olajat a motor, mint kacsa a nokedlit. Annyiból szerencsésebb levenni a hengerfejet, hogy az addig elégetett olaj által odaégett kokszot is el tudják távolítani a szelepekről, dugattyúról, mert tapasztalatból mondom nem kevés van rajtuk okozhat majd ez a későbbiekben problémát...


azt tudom erre mondani, hogy aki 20-25ezrenként cseréltet olajat, annál lehet úgy lesz.

Szia Tomi,
nem lehet, hogy a Valvetronic szelepeknél folyik az olaj? Nekem ott szivárgott korábban, nem nagyon, de az egész motor, a leglehetetlenebb helyeken is olajos volt. Vettem gyári tömítést, nem lett jó, mert az egyik "O" gyűrű vastagsága 0,5mm-el kisebb volt (gyári tömítésről beszélek). A készletemből (olaj és minden álló) méregetés után kiválasztottam a legvastagabbat, aztán jó is lett.
Bye: hil



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2018. október 04. csütörtök, 10:08


konkolyd írta:
YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


Sajnos ezeknek az N42-46-52 stb motoroknak ez betegsége. A szelepszár szimering betonkeménnyé változik 10 év alatt és utána csak úgy nyeli be az olajat a motor, mint kacsa a nokedlit. Annyiból szerencsésebb levenni a hengerfejet, hogy az addig elégetett olaj által odaégett kokszot is el tudják távolítani a szelepekről, dugattyúról, mert tapasztalatból mondom nem kevés van rajtuk okozhat majd ez a későbbiekben problémát...


azt tudom erre mondani, hogy aki 20-25ezrenként cseréltet olajat, annál lehet úgy lesz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 17% (7 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2018. október 04. csütörtök, 06:57


YELLOW írta:
hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


Sajnos ezeknek az N42-46-52 stb motoroknak ez betegsége. A szelepszár szimering betonkeménnyé változik 10 év alatt és utána csak úgy nyeli be az olajat a motor, mint kacsa a nokedlit. Annyiból szerencsésebb levenni a hengerfejet, hogy az addig elégetett olaj által odaégett kokszot is el tudják távolítani a szelepekről, dugattyúról, mert tapasztalatból mondom nem kevés van rajtuk okozhat majd ez a későbbiekben problémát...



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. október 04. csütörtök, 06:58

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2018. október 03. szerda, 18:31


hil írta: Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil


nekem csak cseppen valahol... de már 1 évet kihúzok még vele. van 1 liter tartalékban, de a 4 literből amit beletettem, még a nívó felénél járok. 1 év alatt. mivel nem 4,25 ment bele, ezért olyan 3,5 decire saccolom a folyást. félek bontani kell, mert lehet hengerfejnél enged. több helyen látok olajat, ahol korábban is láttam, amikor is még sosem cseppent le. 10-11 évig porszáraz volt az autó alatt mindig. Mobil Super 3000XE 5w-30-nál kezdte el. mióta az benne van, igaz nem rögtön, hanem vagy 2-3 hónappal később kezdte el.


hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (278 pont) | Hozzászólások: 2953

Elküldve: 2018. október 03. szerda, 17:25


Sziasztok,
az autóm az utóbbi időben (N42B20) 1000Km-re benyelt 0,5-1liter olajat (nem gagyi olajat használok) Füst semmi sem volt, de én már teljesen kétségbe voltam esve. Szoták Dávid (David's Garage az FB-n) kicserélte a szelepszár szimeringeket (hengerfej levétel nélkül), azóta mentem az autóval 1000Km-t, és semmit nem kellett rátölteni.
Csak infóként írom, hátha másnak is segítek vele.
Bye: hil

borbelyi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2002

státusz borbelyi

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2018. október 01. hétfő, 14:07


attila1984 írta: Sziasztok! Nem biztos hogy jo helyre irok mert igazabol nekem nem olajzabalassal van gondom hanem folyassal.Az auto eloszor par havonta majd hetente a mai szintre elerve pedig 2 naponta kivanja az olajat szoval ma megneztem mi lehet a baj es jo lenne valami hozzaerto segitseg. Ha jol latom akkor a szervo es vizpumpa szivattyunal van valami bar ebbe sem vagyok biztos, lebontva az also burkolatot eleg kemeny olaj szivargas van. Mellekelek ket kepet amely abrazolja hogy kb honnan folyik es egy kepet alulrol ahol latszik mindez http://www.kepfeltoltes.eu/vie...174219.jpg
Http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=178_20180930_181152.jpg
Szerintetek itt most honnan johet az olaj?



Szia!

Nem tudjuk merre vagy, de vidd jó szerelőhöz! nekem ugyanez a problémám, etetem olajjal - bár nem ilyen mennyiséggel - még. Ha minden jól megy és a közeljövőben lesz rá pénzem, megcsináltatom. Sopronban van jó szerelő! Utána ideírom az eredményt! Ha neked hamarabb lesz tudásod, ne feledd kérlek megosztani!


attila1984
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2005

státusz attila1984

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2018. szeptember 30. vasárnap, 19:19


Sziasztok! Nem biztos hogy jo helyre irok mert igazabol nekem nem olajzabalassal van gondom hanem folyassal.Az auto eloszor par havonta majd hetente a mai szintre elerve pedig 2 naponta kivanja az olajat szoval ma megneztem mi lehet a baj es jo lenne valami hozzaerto segitseg. Ha jol latom akkor a szervo es vizpumpa szivattyunal van valami bar ebbe sem vagyok biztos, lebontva az also burkolatot eleg kemeny olaj szivargas van. Mellekelek ket kepet amely abrazolja hogy kb honnan folyik es egy kepet alulrol ahol latszik mindez http://www.kepfeltoltes.eu/vie...174219.jpg
Http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=178_20180930_181152.jpg
Szerintetek itt most honnan johet az olaj?



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. szeptember 30. vasárnap, 19:30

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2018. június 17. vasárnap, 22:06


umi92 írta:
YELLOW írta:
umi92 írta: Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az M54B30 motor mennyire fogyassza az olajat? Közel jövőben szeretnék vásárolni egy E46-ot ezzel a motorral de olvasgatva rátaláltam, hogy bizony-bizony eheti az olajat. Akinek ilyen motorral szerelt autója van, az megtudná mondani hogy a gyakorlatban mennyi az olajfogyasztása sportos vezetés során?

Illetve melyik soros 6 hengeres motor ajánlható az E46-hoz M54B25-től felfelé megbízhatóság szempontjából? Avagy melyik motor eheti kevésbé az olajat/kisebb mennyiségben.


ezek általában mind eszik, az M52 kevésbé, ha normálisan használták, ha hasonló sportos vezető tulaja volt, mint amilyen lehetsz, akkor az is eheti.
ez legyen a legkevesebb baja.
hogy mennyit? hát azért 2,5dl/1000km-től nem kellene többet semmi esetre sem. ez is sok, de nem meglepő ha ennyit esznek. nem feltétlen hiba. ha kevesebb az csak jó.


hm. értem. akkor gondolom bármelyik M54 hasonló olajfogyival létezik, mindegy melyiket venném.
"ez legyen a legkevesebb baja" - miért? van ettől durvább hibája is?


akár lehet, de ezek a motor, ha csak ennyi baja van, hogy több olajat esznek, mint más konkurensek, vagy márkák, akkor inkább töltögetek rá olajat. van akinek 1dl/1000km olajat eszik. az egy 10ezres ciklust kibír. M54B22 a legjobban evős, de a 25i-30i is szereti. de új korábban is.

státusz umi92

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. június 17. vasárnap, 21:19


YELLOW írta:
umi92 írta: Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az M54B30 motor mennyire fogyassza az olajat? Közel jövőben szeretnék vásárolni egy E46-ot ezzel a motorral de olvasgatva rátaláltam, hogy bizony-bizony eheti az olajat. Akinek ilyen motorral szerelt autója van, az megtudná mondani hogy a gyakorlatban mennyi az olajfogyasztása sportos vezetés során?

Illetve melyik soros 6 hengeres motor ajánlható az E46-hoz M54B25-től felfelé megbízhatóság szempontjából? Avagy melyik motor eheti kevésbé az olajat/kisebb mennyiségben.


ezek általában mind eszik, az M52 kevésbé, ha normálisan használták, ha hasonló sportos vezető tulaja volt, mint amilyen lehetsz, akkor az is eheti.
ez legyen a legkevesebb baja.
hogy mennyit? hát azért 2,5dl/1000km-től nem kellene többet semmi esetre sem. ez is sok, de nem meglepő ha ennyit esznek. nem feltétlen hiba. ha kevesebb az csak jó.


hm. értem. akkor gondolom bármelyik M54 hasonló olajfogyival létezik, mindegy melyiket venném.
"ez legyen a legkevesebb baja" - miért? van ettől durvább hibája is?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15114 pont) | Hozzászólások: 16307

Elküldve: 2018. június 17. vasárnap, 19:37


umi92 írta: Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az M54B30 motor mennyire fogyassza az olajat? Közel jövőben szeretnék vásárolni egy E46-ot ezzel a motorral de olvasgatva rátaláltam, hogy bizony-bizony eheti az olajat. Akinek ilyen motorral szerelt autója van, az megtudná mondani hogy a gyakorlatban mennyi az olajfogyasztása sportos vezetés során?

Illetve melyik soros 6 hengeres motor ajánlható az E46-hoz M54B25-től felfelé megbízhatóság szempontjából? Avagy melyik motor eheti kevésbé az olajat/kisebb mennyiségben.


ezek általában mind eszik, az M52 kevésbé, ha normálisan használták, ha hasonló sportos vezető tulaja volt, mint amilyen lehetsz, akkor az is eheti.
ez legyen a legkevesebb baja.
hogy mennyit? hát azért 2,5dl/1000km-től nem kellene többet semmi esetre sem. ez is sok, de nem meglepő ha ennyit esznek. nem feltétlen hiba. ha kevesebb az csak jó.

státusz umi92

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. június 17. vasárnap, 15:52


Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az M54B30 motor mennyire fogyassza az olajat? Közel jövőben szeretnék vásárolni egy E46-ot ezzel a motorral de olvasgatva rátaláltam, hogy bizony-bizony eheti az olajat. Akinek ilyen motorral szerelt autója van, az megtudná mondani hogy a gyakorlatban mennyi az olajfogyasztása sportos vezetés során?

Illetve melyik soros 6 hengeres motor ajánlható az E46-hoz M54B25-től felfelé megbízhatóság szempontjából? Avagy melyik motor eheti kevésbé az olajat/kisebb mennyiségben.

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2018. május 31. csütörtök, 21:24


YELLOW írta:
TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Azzal a problémával szembesültem, hogy az autóm kb. 1000 kme-enként 1 liter olajat eszik meg, ezt az utóbbi 1 hónapja tapasztaltam. Eddig sose kellett rátöltenem, max olajcserétől olajcseréig 2-3 dl-t. Március elején volt kartergázszűrő és csövei cserélve, mert eldugult és megállt alattam az autó. Mentem vele 3000 km-t kb., addig semmi. Utána meg egyből elkezdte enni az olajat, és nem tudom hova tűnhet. Nem tudom mennyit számít, de most Mobil 5w40 van benne, eddig a gyári olajnál, és az Eneosnál nem volt probléma, de nem hiszem hogy ennyit számítana, hogy másik olaj van benne.


hát neked elég bajos mostanában ez az autó...
de ami érdekes, hogy nekem is most került bele először Mobil 5W-30. és csere után elkezdett belőle csepegni az olaj. 11 évig soha nem volt egy cseppnyi folt sem az autó alatt. ha alulról néztem olajos volt a blokk, nem vészesen, de a szint sosem csökkent, nekem 12ezer alatt is, max a nívón 2-3mm-t csökkent vagy annyit sem. most is csak annyival alacsonyabb a szint, ami kicsepeg. most olyan 2500 km után járok ott, amikor máskor 10-12ezer után jártam. nem a fogyasztás zavar, hanem a cseppenés. de még nem sikerült behatárolni.
az biztos, ha a hengerfej tömítésnél eresztene, azt úgy hagyom. azért nem bontom meg a motort. szelepfedél, karter tömítést cserélek, ha ott ereszt, vagy a vákuum pumpánál, esetleg a valvetronic poz. szenzornál. de onnan nem folyik le, szóval azt kizárom.
szóval nem tudom. amúgy ettől az olajtól csendesebb a motor az tény, pedig eddig ez a legolcsóbb olaj, ami belement.(Super 3000 XE)
na de a lényeg ami kapcsolódik hozzád, hogy kollégám is 5W-40-et használ, Mobil 3000 X1. ő már kétszer mondott erre panaszt, de volt amikor jó volt. neked nem ez a fajta van? javaslom ha úgy lesz próbaképpen, vagy akár végleg tegyél bele olyat, ami eddig jó volt. ha azzal jó lesz, akkor ez az olaj valóban necces.



Holnap megy a szerelő bácsihoz amúgy is, mert stab. pálca és lengőkar szilent csere lesz, úgyhogy majd mondom hogy nézzen rá, nekem nem folyik el sehol olaj, nem is füstöl kéken meg semmi, de viszont olaj szagot szoktam érezni. De szerintem a legközelebbi olajcserekor megy vissza a gyári olaj bele, vagy Liqui Moly, meg lesz egy vezérlés csere is akkor, plusz ha már ott vagyunk szelepszár-szimmering. (persze ha amiatt fogyna az olaj, akkor előrébb lesz hozva) Igen nekem is Mobil 3000 X1 5W-40 van benne. Nem vagyok Mobil párti amúgy sem, de ha kiderül, hogy amiatt fogy az olaj, akkor biztos fosni fogom mindenkinek ezt a márkát.


ő VW dízelbe tölti az olajat. most is pont X1 van benne neki, és panaszkodik, már meg is rendeltem neki az új olajat. neki nem fogy, hanem hamar szelephangja lett a motornak. korábban (pár olajcserével előtte) is az volt tünet + összeesett az olaj, értsd elvesztette olaj mivoltát 8ezer alatt. más olajjal sosem volt semmi baja. jah de. Eneos. az sem volt neki jó, de arra dízelesek panaszkodnak amúgy is. neki a magnatec vált be a legjobban, én meg azt nem tennék bele. neki jó, mert ő már vagy 20x cserélt olajat, mert 10 ezrenként cseréli új kora óta. sőt többet, mert vagy 250ezer van benne. de volt amikor az X1-nek semmi baja nem volt. sajnos többször volt rossz.


Futómű kész, és hálistennek megvan hogy miért fogy az olaj, szelepfedél tömítés, én nem vettem észre de a szerelőm igen, úgyhogy kicsit megnyugodtam Tudom ez már nem ide való téma, de márkába milyet érdemes venni? Megteszi egy Hans-pries is mondjuk, vagy inkább a jobb minőségű Elring?




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. május 31. csütörtök, 21:26