YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15055 pont) | Hozzászólások: 16247

Elküldve: 2018. június 17. vasárnap, 22:06


umi92 írta:
YELLOW írta:
umi92 írta: Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az M54B30 motor mennyire fogyassza az olajat? Közel jövőben szeretnék vásárolni egy E46-ot ezzel a motorral de olvasgatva rátaláltam, hogy bizony-bizony eheti az olajat. Akinek ilyen motorral szerelt autója van, az megtudná mondani hogy a gyakorlatban mennyi az olajfogyasztása sportos vezetés során?

Illetve melyik soros 6 hengeres motor ajánlható az E46-hoz M54B25-től felfelé megbízhatóság szempontjából? Avagy melyik motor eheti kevésbé az olajat/kisebb mennyiségben.


ezek általában mind eszik, az M52 kevésbé, ha normálisan használták, ha hasonló sportos vezető tulaja volt, mint amilyen lehetsz, akkor az is eheti.
ez legyen a legkevesebb baja.
hogy mennyit? hát azért 2,5dl/1000km-től nem kellene többet semmi esetre sem. ez is sok, de nem meglepő ha ennyit esznek. nem feltétlen hiba. ha kevesebb az csak jó.


hm. értem. akkor gondolom bármelyik M54 hasonló olajfogyival létezik, mindegy melyiket venném.
"ez legyen a legkevesebb baja" - miért? van ettől durvább hibája is?


akár lehet, de ezek a motor, ha csak ennyi baja van, hogy több olajat esznek, mint más konkurensek, vagy márkák, akkor inkább töltögetek rá olajat. van akinek 1dl/1000km olajat eszik. az egy 10ezres ciklust kibír. M54B22 a legjobban evős, de a 25i-30i is szereti. de új korábban is.

státusz umi92

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. június 17. vasárnap, 21:19


YELLOW írta:
umi92 írta: Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az M54B30 motor mennyire fogyassza az olajat? Közel jövőben szeretnék vásárolni egy E46-ot ezzel a motorral de olvasgatva rátaláltam, hogy bizony-bizony eheti az olajat. Akinek ilyen motorral szerelt autója van, az megtudná mondani hogy a gyakorlatban mennyi az olajfogyasztása sportos vezetés során?

Illetve melyik soros 6 hengeres motor ajánlható az E46-hoz M54B25-től felfelé megbízhatóság szempontjából? Avagy melyik motor eheti kevésbé az olajat/kisebb mennyiségben.


ezek általában mind eszik, az M52 kevésbé, ha normálisan használták, ha hasonló sportos vezető tulaja volt, mint amilyen lehetsz, akkor az is eheti.
ez legyen a legkevesebb baja.
hogy mennyit? hát azért 2,5dl/1000km-től nem kellene többet semmi esetre sem. ez is sok, de nem meglepő ha ennyit esznek. nem feltétlen hiba. ha kevesebb az csak jó.


hm. értem. akkor gondolom bármelyik M54 hasonló olajfogyival létezik, mindegy melyiket venném.
"ez legyen a legkevesebb baja" - miért? van ettől durvább hibája is?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15055 pont) | Hozzászólások: 16247

Elküldve: 2018. június 17. vasárnap, 19:37


umi92 írta: Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az M54B30 motor mennyire fogyassza az olajat? Közel jövőben szeretnék vásárolni egy E46-ot ezzel a motorral de olvasgatva rátaláltam, hogy bizony-bizony eheti az olajat. Akinek ilyen motorral szerelt autója van, az megtudná mondani hogy a gyakorlatban mennyi az olajfogyasztása sportos vezetés során?

Illetve melyik soros 6 hengeres motor ajánlható az E46-hoz M54B25-től felfelé megbízhatóság szempontjából? Avagy melyik motor eheti kevésbé az olajat/kisebb mennyiségben.


ezek általában mind eszik, az M52 kevésbé, ha normálisan használták, ha hasonló sportos vezető tulaja volt, mint amilyen lehetsz, akkor az is eheti.
ez legyen a legkevesebb baja.
hogy mennyit? hát azért 2,5dl/1000km-től nem kellene többet semmi esetre sem. ez is sok, de nem meglepő ha ennyit esznek. nem feltétlen hiba. ha kevesebb az csak jó.

státusz umi92

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. június 17. vasárnap, 15:52


Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy az M54B30 motor mennyire fogyassza az olajat? Közel jövőben szeretnék vásárolni egy E46-ot ezzel a motorral de olvasgatva rátaláltam, hogy bizony-bizony eheti az olajat. Akinek ilyen motorral szerelt autója van, az megtudná mondani hogy a gyakorlatban mennyi az olajfogyasztása sportos vezetés során?

Illetve melyik soros 6 hengeres motor ajánlható az E46-hoz M54B25-től felfelé megbízhatóság szempontjából? Avagy melyik motor eheti kevésbé az olajat/kisebb mennyiségben.

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2018. május 31. csütörtök, 21:24


YELLOW írta:
TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Azzal a problémával szembesültem, hogy az autóm kb. 1000 kme-enként 1 liter olajat eszik meg, ezt az utóbbi 1 hónapja tapasztaltam. Eddig sose kellett rátöltenem, max olajcserétől olajcseréig 2-3 dl-t. Március elején volt kartergázszűrő és csövei cserélve, mert eldugult és megállt alattam az autó. Mentem vele 3000 km-t kb., addig semmi. Utána meg egyből elkezdte enni az olajat, és nem tudom hova tűnhet. Nem tudom mennyit számít, de most Mobil 5w40 van benne, eddig a gyári olajnál, és az Eneosnál nem volt probléma, de nem hiszem hogy ennyit számítana, hogy másik olaj van benne.


hát neked elég bajos mostanában ez az autó...
de ami érdekes, hogy nekem is most került bele először Mobil 5W-30. és csere után elkezdett belőle csepegni az olaj. 11 évig soha nem volt egy cseppnyi folt sem az autó alatt. ha alulról néztem olajos volt a blokk, nem vészesen, de a szint sosem csökkent, nekem 12ezer alatt is, max a nívón 2-3mm-t csökkent vagy annyit sem. most is csak annyival alacsonyabb a szint, ami kicsepeg. most olyan 2500 km után járok ott, amikor máskor 10-12ezer után jártam. nem a fogyasztás zavar, hanem a cseppenés. de még nem sikerült behatárolni.
az biztos, ha a hengerfej tömítésnél eresztene, azt úgy hagyom. azért nem bontom meg a motort. szelepfedél, karter tömítést cserélek, ha ott ereszt, vagy a vákuum pumpánál, esetleg a valvetronic poz. szenzornál. de onnan nem folyik le, szóval azt kizárom.
szóval nem tudom. amúgy ettől az olajtól csendesebb a motor az tény, pedig eddig ez a legolcsóbb olaj, ami belement.(Super 3000 XE)
na de a lényeg ami kapcsolódik hozzád, hogy kollégám is 5W-40-et használ, Mobil 3000 X1. ő már kétszer mondott erre panaszt, de volt amikor jó volt. neked nem ez a fajta van? javaslom ha úgy lesz próbaképpen, vagy akár végleg tegyél bele olyat, ami eddig jó volt. ha azzal jó lesz, akkor ez az olaj valóban necces.



Holnap megy a szerelő bácsihoz amúgy is, mert stab. pálca és lengőkar szilent csere lesz, úgyhogy majd mondom hogy nézzen rá, nekem nem folyik el sehol olaj, nem is füstöl kéken meg semmi, de viszont olaj szagot szoktam érezni. De szerintem a legközelebbi olajcserekor megy vissza a gyári olaj bele, vagy Liqui Moly, meg lesz egy vezérlés csere is akkor, plusz ha már ott vagyunk szelepszár-szimmering. (persze ha amiatt fogyna az olaj, akkor előrébb lesz hozva) Igen nekem is Mobil 3000 X1 5W-40 van benne. Nem vagyok Mobil párti amúgy sem, de ha kiderül, hogy amiatt fogy az olaj, akkor biztos fosni fogom mindenkinek ezt a márkát.


ő VW dízelbe tölti az olajat. most is pont X1 van benne neki, és panaszkodik, már meg is rendeltem neki az új olajat. neki nem fogy, hanem hamar szelephangja lett a motornak. korábban (pár olajcserével előtte) is az volt tünet + összeesett az olaj, értsd elvesztette olaj mivoltát 8ezer alatt. más olajjal sosem volt semmi baja. jah de. Eneos. az sem volt neki jó, de arra dízelesek panaszkodnak amúgy is. neki a magnatec vált be a legjobban, én meg azt nem tennék bele. neki jó, mert ő már vagy 20x cserélt olajat, mert 10 ezrenként cseréli új kora óta. sőt többet, mert vagy 250ezer van benne. de volt amikor az X1-nek semmi baja nem volt. sajnos többször volt rossz.


Futómű kész, és hálistennek megvan hogy miért fogy az olaj, szelepfedél tömítés, én nem vettem észre de a szerelőm igen, úgyhogy kicsit megnyugodtam Tudom ez már nem ide való téma, de márkába milyet érdemes venni? Megteszi egy Hans-pries is mondjuk, vagy inkább a jobb minőségű Elring?




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. május 31. csütörtök, 21:26

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15055 pont) | Hozzászólások: 16247

Elküldve: 2018. május 30. szerda, 14:47


TomyMU írta:
YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Azzal a problémával szembesültem, hogy az autóm kb. 1000 kme-enként 1 liter olajat eszik meg, ezt az utóbbi 1 hónapja tapasztaltam. Eddig sose kellett rátöltenem, max olajcserétől olajcseréig 2-3 dl-t. Március elején volt kartergázszűrő és csövei cserélve, mert eldugult és megállt alattam az autó. Mentem vele 3000 km-t kb., addig semmi. Utána meg egyből elkezdte enni az olajat, és nem tudom hova tűnhet. Nem tudom mennyit számít, de most Mobil 5w40 van benne, eddig a gyári olajnál, és az Eneosnál nem volt probléma, de nem hiszem hogy ennyit számítana, hogy másik olaj van benne.


hát neked elég bajos mostanában ez az autó...
de ami érdekes, hogy nekem is most került bele először Mobil 5W-30. és csere után elkezdett belőle csepegni az olaj. 11 évig soha nem volt egy cseppnyi folt sem az autó alatt. ha alulról néztem olajos volt a blokk, nem vészesen, de a szint sosem csökkent, nekem 12ezer alatt is, max a nívón 2-3mm-t csökkent vagy annyit sem. most is csak annyival alacsonyabb a szint, ami kicsepeg. most olyan 2500 km után járok ott, amikor máskor 10-12ezer után jártam. nem a fogyasztás zavar, hanem a cseppenés. de még nem sikerült behatárolni.
az biztos, ha a hengerfej tömítésnél eresztene, azt úgy hagyom. azért nem bontom meg a motort. szelepfedél, karter tömítést cserélek, ha ott ereszt, vagy a vákuum pumpánál, esetleg a valvetronic poz. szenzornál. de onnan nem folyik le, szóval azt kizárom.
szóval nem tudom. amúgy ettől az olajtól csendesebb a motor az tény, pedig eddig ez a legolcsóbb olaj, ami belement.(Super 3000 XE)
na de a lényeg ami kapcsolódik hozzád, hogy kollégám is 5W-40-et használ, Mobil 3000 X1. ő már kétszer mondott erre panaszt, de volt amikor jó volt. neked nem ez a fajta van? javaslom ha úgy lesz próbaképpen, vagy akár végleg tegyél bele olyat, ami eddig jó volt. ha azzal jó lesz, akkor ez az olaj valóban necces.



Holnap megy a szerelő bácsihoz amúgy is, mert stab. pálca és lengőkar szilent csere lesz, úgyhogy majd mondom hogy nézzen rá, nekem nem folyik el sehol olaj, nem is füstöl kéken meg semmi, de viszont olaj szagot szoktam érezni. De szerintem a legközelebbi olajcserekor megy vissza a gyári olaj bele, vagy Liqui Moly, meg lesz egy vezérlés csere is akkor, plusz ha már ott vagyunk szelepszár-szimmering. (persze ha amiatt fogyna az olaj, akkor előrébb lesz hozva) Igen nekem is Mobil 3000 X1 5W-40 van benne. Nem vagyok Mobil párti amúgy sem, de ha kiderül, hogy amiatt fogy az olaj, akkor biztos fosni fogom mindenkinek ezt a márkát.


ő VW dízelbe tölti az olajat. most is pont X1 van benne neki, és panaszkodik, már meg is rendeltem neki az új olajat. neki nem fogy, hanem hamar szelephangja lett a motornak. korábban (pár olajcserével előtte) is az volt tünet + összeesett az olaj, értsd elvesztette olaj mivoltát 8ezer alatt. más olajjal sosem volt semmi baja. jah de. Eneos. az sem volt neki jó, de arra dízelesek panaszkodnak amúgy is. neki a magnatec vált be a legjobban, én meg azt nem tennék bele. neki jó, mert ő már vagy 20x cserélt olajat, mert 10 ezrenként cseréli új kora óta. sőt többet, mert vagy 250ezer van benne. de volt amikor az X1-nek semmi baja nem volt. sajnos többször volt rossz.

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2018. május 30. szerda, 13:29


YELLOW írta:
TomyMU írta: Sziasztok! Azzal a problémával szembesültem, hogy az autóm kb. 1000 kme-enként 1 liter olajat eszik meg, ezt az utóbbi 1 hónapja tapasztaltam. Eddig sose kellett rátöltenem, max olajcserétől olajcseréig 2-3 dl-t. Március elején volt kartergázszűrő és csövei cserélve, mert eldugult és megállt alattam az autó. Mentem vele 3000 km-t kb., addig semmi. Utána meg egyből elkezdte enni az olajat, és nem tudom hova tűnhet. Nem tudom mennyit számít, de most Mobil 5w40 van benne, eddig a gyári olajnál, és az Eneosnál nem volt probléma, de nem hiszem hogy ennyit számítana, hogy másik olaj van benne.


hát neked elég bajos mostanában ez az autó...
de ami érdekes, hogy nekem is most került bele először Mobil 5W-30. és csere után elkezdett belőle csepegni az olaj. 11 évig soha nem volt egy cseppnyi folt sem az autó alatt. ha alulról néztem olajos volt a blokk, nem vészesen, de a szint sosem csökkent, nekem 12ezer alatt is, max a nívón 2-3mm-t csökkent vagy annyit sem. most is csak annyival alacsonyabb a szint, ami kicsepeg. most olyan 2500 km után járok ott, amikor máskor 10-12ezer után jártam. nem a fogyasztás zavar, hanem a cseppenés. de még nem sikerült behatárolni.
az biztos, ha a hengerfej tömítésnél eresztene, azt úgy hagyom. azért nem bontom meg a motort. szelepfedél, karter tömítést cserélek, ha ott ereszt, vagy a vákuum pumpánál, esetleg a valvetronic poz. szenzornál. de onnan nem folyik le, szóval azt kizárom.
szóval nem tudom. amúgy ettől az olajtól csendesebb a motor az tény, pedig eddig ez a legolcsóbb olaj, ami belement.(Super 3000 XE)
na de a lényeg ami kapcsolódik hozzád, hogy kollégám is 5W-40-et használ, Mobil 3000 X1. ő már kétszer mondott erre panaszt, de volt amikor jó volt. neked nem ez a fajta van? javaslom ha úgy lesz próbaképpen, vagy akár végleg tegyél bele olyat, ami eddig jó volt. ha azzal jó lesz, akkor ez az olaj valóban necces.



Holnap megy a szerelő bácsihoz amúgy is, mert stab. pálca és lengőkar szilent csere lesz, úgyhogy majd mondom hogy nézzen rá, nekem nem folyik el sehol olaj, nem is füstöl kéken meg semmi, de viszont olaj szagot szoktam érezni. De szerintem a legközelebbi olajcserekor megy vissza a gyári olaj bele, vagy Liqui Moly, meg lesz egy vezérlés csere is akkor, plusz ha már ott vagyunk szelepszár-szimmering. (persze ha amiatt fogyna az olaj, akkor előrébb lesz hozva) Igen nekem is Mobil 3000 X1 5W-40 van benne. Nem vagyok Mobil párti amúgy sem, de ha kiderül, hogy amiatt fogy az olaj, akkor biztos fosni fogom mindenkinek ezt a márkát.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15055 pont) | Hozzászólások: 16247

Elküldve: 2018. május 29. kedd, 23:15


TomyMU írta: Sziasztok! Azzal a problémával szembesültem, hogy az autóm kb. 1000 kme-enként 1 liter olajat eszik meg, ezt az utóbbi 1 hónapja tapasztaltam. Eddig sose kellett rátöltenem, max olajcserétől olajcseréig 2-3 dl-t. Március elején volt kartergázszűrő és csövei cserélve, mert eldugult és megállt alattam az autó. Mentem vele 3000 km-t kb., addig semmi. Utána meg egyből elkezdte enni az olajat, és nem tudom hova tűnhet. Nem tudom mennyit számít, de most Mobil 5w40 van benne, eddig a gyári olajnál, és az Eneosnál nem volt probléma, de nem hiszem hogy ennyit számítana, hogy másik olaj van benne.


hát neked elég bajos mostanában ez az autó...
de ami érdekes, hogy nekem is most került bele először Mobil 5W-30. és csere után elkezdett belőle csepegni az olaj. 11 évig soha nem volt egy cseppnyi folt sem az autó alatt. ha alulról néztem olajos volt a blokk, nem vészesen, de a szint sosem csökkent, nekem 12ezer alatt is, max a nívón 2-3mm-t csökkent vagy annyit sem. most is csak annyival alacsonyabb a szint, ami kicsepeg. most olyan 2500 km után járok ott, amikor máskor 10-12ezer után jártam. nem a fogyasztás zavar, hanem a cseppenés. de még nem sikerült behatárolni.
az biztos, ha a hengerfej tömítésnél eresztene, azt úgy hagyom. azért nem bontom meg a motort. szelepfedél, karter tömítést cserélek, ha ott ereszt, vagy a vákuum pumpánál, esetleg a valvetronic poz. szenzornál. de onnan nem folyik le, szóval azt kizárom.
szóval nem tudom. amúgy ettől az olajtól csendesebb a motor az tény, pedig eddig ez a legolcsóbb olaj, ami belement.(Super 3000 XE)
na de a lényeg ami kapcsolódik hozzád, hogy kollégám is 5W-40-et használ, Mobil 3000 X1. ő már kétszer mondott erre panaszt, de volt amikor jó volt. neked nem ez a fajta van? javaslom ha úgy lesz próbaképpen, vagy akár végleg tegyél bele olyat, ami eddig jó volt. ha azzal jó lesz, akkor ez az olaj valóban necces.

TomyMU
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz TomyMU

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2018. május 29. kedd, 17:48


Sziasztok! Azzal a problémával szembesültem, hogy az autóm kb. 1000 kme-enként 1 liter olajat eszik meg, ezt az utóbbi 1 hónapja tapasztaltam. Eddig sose kellett rátöltenem, max olajcserétől olajcseréig 2-3 dl-t. Március elején volt kartergázszűrő és csövei cserélve, mert eldugult és megállt alattam az autó. Mentem vele 3000 km-t kb., addig semmi. Utána meg egyből elkezdte enni az olajat, és nem tudom hova tűnhet. Nem tudom mennyit számít, de most Mobil 5w40 van benne, eddig a gyári olajnál, és az Eneosnál nem volt probléma, de nem hiszem hogy ennyit számítana, hogy másik olaj van benne.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2003

státusz Insigma

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2017. november 21. kedd, 16:45


viktor írta:
Insigma írta:
MattM325 írta:
konkolyd írta:
bricktopm írta:
Insigma írta:
konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért .

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe


Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka


A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.




Ezért is kellene megpróbálni valami üzemanyagrendszeri tisztítót. Kicsi az esély, de ki tudja, volt már akinek megjavult ettől...



Ha minden igaz nemsokára levesszük majd a hengerfejet és akkor belenézünk a hengerbe is, ne tudjátok meg mennyire örülnék neki ha tényleg csak kokszosodásról lenne szó.


Bontás előtt méretnék egy kompressziót. Mert nem biztos, hogy szét kell szedni. A szimeringeket kilehet cserélni bontás nélkül is.


Nézelődtem egy kicsit a témában és a következő érdekességet találtam.
Az E46-osok között az M54-es, újabb típusú motorral szerelt autók fogyasztják az olajat. A régebbi típusú M52TU-s motorokkal ilyen gond nem volt. A probléma lényege röviden, hogy az M54-nél megváltoztatták a dugattyú gyűrűk anyagát és konstrukcióját és rövid időn belül elkopnak, ezáltal megnövekszik a rés a gyűrűk száránál.
A jó hír hogy a probléma orvosolható, csak annyi hogy az M52TU-s dugattyú gyűrűket kell beszerelni.
De itt egy videó ahol ez részletesen látható: https://youtu.be/WuXU6LDbD4s



autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz viktor

Fórumlakó

Elismertség: 14% (33 pont) | Hozzászólások: 228

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 20:19


Insigma írta:
MattM325 írta:
konkolyd írta:
bricktopm írta:
Insigma írta:
konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért .

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe


Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka


A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.




Ezért is kellene megpróbálni valami üzemanyagrendszeri tisztítót. Kicsi az esély, de ki tudja, volt már akinek megjavult ettől...



Ha minden igaz nemsokára levesszük majd a hengerfejet és akkor belenézünk a hengerbe is, ne tudjátok meg mennyire örülnék neki ha tényleg csak kokszosodásról lenne szó.


Bontás előtt méretnék egy kompressziót. Mert nem biztos, hogy szét kell szedni. A szimeringeket kilehet cserélni bontás nélkül is.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2003

státusz Insigma

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 10:28


MattM325 írta:
konkolyd írta:
bricktopm írta:
Insigma írta:
konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért .

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe


Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka


A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.




Ezért is kellene megpróbálni valami üzemanyagrendszeri tisztítót. Kicsi az esély, de ki tudja, volt már akinek megjavult ettől...



Ha minden igaz nemsokára levesszük majd a hengerfejet és akkor belenézünk a hengerbe is, ne tudjátok meg mennyire örülnék neki ha tényleg csak kokszosodásról lenne szó.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 325Ci
Évjárat: 2003

státusz Insigma

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 10:21


konkolyd írta:
bricktopm írta:
Insigma írta:
konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért .

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe


Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka


A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.




Ennek örülök, végre egy jó hír, akkor talán még van remény. Viszont ha sérült valami a hengerben, akkor annak lenne valami jele is gondolom. Mondjuk szeleptörésre gondolok. Neked milyen volt és lett az olajfogyasztás a művelet után?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (15055 pont) | Hozzászólások: 16247

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 08:05


konkolyd írta:
A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.


én is agyalok egy M54B22-es hobby autó megvételén. bár a mostani is tekinthető annak, évi 4ezer km-rel
10ezer alatt 1 liter olajat megeszik állítólag, ami nem sok ettől a motortól főleg, hogy 180ezer km van benne. mondjuk ha anno lett volna 1,5 millám még, akkor E46-ból is ilyet vettem volna.

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (51 pont) | Hozzászólások: 359

Elküldve: 2017. november 15. szerda, 07:51


Toma28 írta: Sziasztok!
Vettem egy E60 525i N52b25A motorkodu bmw-t.158000km van benne.1500km után,tölteni kell bele 1l motorolajat.Az auto nem füstöl,szépen,egyenletesen jár a motor.Mi lehet a baja.
Borsodban tudtok e ajánlani hozzá értö szerelöt.A válaszokat elöre is köszönöm.




A BMW egyik legproblémásabb motorja.
Ennél a motornál a dugattyúgyűrűk alulméretezése okozza a problémát, valamint a szelepszár szimmering. Csak a felújítás segít. Valamikor 2007-ben javították, ezek az újabb fekete szelepfedéllel szerelt autók. Az N52B30-nál nem voltak ilyen problémák.