jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2011. január 19. szerda, 21:31


Szia!

Nekem is e46 320i-m volt ugyan olyan 2,2-es motorral mint a tied és hasonló olajfogyasztással sajnos. Azt kell, hogy mondjam ez nem normális amennyit eszik.
Amit mondtak, hogy a gyári 5W30-at nem eszi annyira sajnos az se igaz, söt azt jobban eszi mint a Castrol 5W30-at . Én amivel tudtam csökkenteni az a Castrol TWS 10W60.
Akkor gondolom erőteljesebb gyorsításnál kéken füstöl a tied is és tiszta korom a kipufogóvég?
A hiba oka az a szelepszárszimering elöregedése. Tudom, hogy hülyén hangzik egy nem éppen öreg autónál, de ez van. Az enyémben is szinte csak úgy törtek amikor cseréltük.
Szóval szelepszárszimering csere után megált az olajfogyás és fémtiszta kipufogóvég lett az eredmény.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz kolica

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2011. január 19. szerda, 19:09


Zolee írta:
kolica írta: sziasztok! a segitségeteket szeretném kérni a problémám megoldásában! a kocsim olajcserétől olajcseréig szinte még egyszer annyi olajat megeszik mint amennyi benne van. mi lehet ennek az oka? egyes szerelők azt mondták hogy ez ennél a motornál természetes amit én erősen kétlek! egy e46 320i 170 lóerös gépem van. előre is kössz a segitségért!

Lehet h igazuk van a szerelőknek, több helyen olvastam h a 6 hengeres benyás motoroknál teljesen normális h 2-3ezrenként megesznek 1L olajat. Állítólag még az N5X-es motoroknál is megmaradt ez a probléma. Mennyi a csereintervallumod?


általában 10000km után leszoktam cserélni, nem nézek arra hogy 25000km-ert ir. általában elég jól szoktam taposni neki és olyankor majdnem 1 litert elpusztit 1000 km-en olajbol.

m_attila
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320si
Évjárat: 2006

státusz m_attila

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 729

Elküldve: 2011. január 17. hétfő, 00:11


2500,- ft itt

m_attila


Zolee írta:
Robin68 írta:
kolica írta: sziasztok! a segitségeteket szeretném kérni a problémám megoldásában! a kocsim olajcserétől olajcseréig szinte még egyszer annyi olajat megeszik mint amennyi benne van. mi lehet ennek az oka? egyes szerelők azt mondták hogy ez ennél a motornál természetes amit én erősen kétlek! egy e46 320i 170 lóerös gépem van. előre is kössz a segitségért!


Találtam egy cikket ahol ezzel foglalkoznak.

Idézet egy cikkből:
Olvasom pár ítéletben, hogy másoknál az autó "eszi az olajat". Ez így is van....A 320i-ben levő M54B22-es motor, az "olajérzékeny" motorok családjába tartozik. Egy teljesen rendben levő motor az "intenzív" autózás és nem megfelelő olaj használatával akár 5 ezer kilóméterenként is megehet egy liter olajat. Létezik azonban egy olaj, amit kifejezetten ehhez a motorhoz fejlesztettek ki, és használatával minimálisra csökkenthető az olajfogyasztás (kb. 1 liter/25.000 km). Ez az olaj nem más, mint a gyári BMW Quality Longlife-04 5w/30-as (egy picit módosított Castrol) olaj, ami ugyan drága (majd 6.000 Ft/liter), de megéri használni. Segítségével nemcsak az olajfogyasztás-problémák szűnnek meg, de a motor élettartalma is nagy mértékben növelhető. (Hátránya, hogy viszonylag kevés helyen lehet kapni...)

Lehet érdemes utána járni ennek a fajta olajnak ha tényleg nagy az étvágya


Ha minden igaz, nem is olyan drága: BMW Quality Longlife-04 5w/30




Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2011. január 16. vasárnap, 23:35


Robin68 írta:
kolica írta: sziasztok! a segitségeteket szeretném kérni a problémám megoldásában! a kocsim olajcserétől olajcseréig szinte még egyszer annyi olajat megeszik mint amennyi benne van. mi lehet ennek az oka? egyes szerelők azt mondták hogy ez ennél a motornál természetes amit én erősen kétlek! egy e46 320i 170 lóerös gépem van. előre is kössz a segitségért!


Találtam egy cikket ahol ezzel foglalkoznak.

Idézet egy cikkből:
Olvasom pár ítéletben, hogy másoknál az autó "eszi az olajat". Ez így is van....A 320i-ben levő M54B22-es motor, az "olajérzékeny" motorok családjába tartozik. Egy teljesen rendben levő motor az "intenzív" autózás és nem megfelelő olaj használatával akár 5 ezer kilóméterenként is megehet egy liter olajat. Létezik azonban egy olaj, amit kifejezetten ehhez a motorhoz fejlesztettek ki, és használatával minimálisra csökkenthető az olajfogyasztás (kb. 1 liter/25.000 km). Ez az olaj nem más, mint a gyári BMW Quality Longlife-04 5w/30-as (egy picit módosított Castrol) olaj, ami ugyan drága (majd 6.000 Ft/liter), de megéri használni. Segítségével nemcsak az olajfogyasztás-problémák szűnnek meg, de a motor élettartalma is nagy mértékben növelhető. (Hátránya, hogy viszonylag kevés helyen lehet kapni...)

Lehet érdemes utána járni ennek a fajta olajnak ha tényleg nagy az étvágya


Ha minden igaz, nem is olyan drága: BMW Quality Longlife-04 5w/30

Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2011. január 16. vasárnap, 23:11


kolica írta: sziasztok! a segitségeteket szeretném kérni a problémám megoldásában! a kocsim olajcserétől olajcseréig szinte még egyszer annyi olajat megeszik mint amennyi benne van. mi lehet ennek az oka? egyes szerelők azt mondták hogy ez ennél a motornál természetes amit én erősen kétlek! egy e46 320i 170 lóerös gépem van. előre is kössz a segitségért!


Találtam egy cikket ahol ezzel foglalkoznak.

Idézet egy cikkből:
Olvasom pár ítéletben, hogy másoknál az autó "eszi az olajat". Ez így is van....A 320i-ben levő M54B22-es motor, az "olajérzékeny" motorok családjába tartozik. Egy teljesen rendben levő motor az "intenzív" autózás és nem megfelelő olaj használatával akár 5 ezer kilóméterenként is megehet egy liter olajat. Létezik azonban egy olaj, amit kifejezetten ehhez a motorhoz fejlesztettek ki, és használatával minimálisra csökkenthető az olajfogyasztás (kb. 1 liter/25.000 km). Ez az olaj nem más, mint a gyári BMW Quality Longlife-04 5w/30-as (egy picit módosított Castrol) olaj, ami ugyan drága (majd 6.000 Ft/liter), de megéri használni. Segítségével nemcsak az olajfogyasztás-problémák szűnnek meg, de a motor élettartalma is nagy mértékben növelhető. (Hátránya, hogy viszonylag kevés helyen lehet kapni...)

Lehet érdemes utána járni ennek a fajta olajnak ha tényleg nagy az étvágya



Zolee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz Zolee

BMWfanatic

Elismertség: 6% (53 pont) | Hozzászólások: 819

Elküldve: 2011. január 16. vasárnap, 22:37


kolica írta: sziasztok! a segitségeteket szeretném kérni a problémám megoldásában! a kocsim olajcserétől olajcseréig szinte még egyszer annyi olajat megeszik mint amennyi benne van. mi lehet ennek az oka? egyes szerelők azt mondták hogy ez ennél a motornál természetes amit én erősen kétlek! egy e46 320i 170 lóerös gépem van. előre is kössz a segitségért!

Lehet h igazuk van a szerelőknek, több helyen olvastam h a 6 hengeres benyás motoroknál teljesen normális h 2-3ezrenként megesznek 1L olajat. Állítólag még az N5X-es motoroknál is megmaradt ez a probléma. Mennyi a csereintervallumod?


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2001

státusz kolica

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2011. január 16. vasárnap, 22:10


sziasztok! a segitségeteket szeretném kérni a problémám megoldásában! a kocsim olajcserétől olajcseréig szinte még egyszer annyi olajat megeszik mint amennyi benne van. mi lehet ennek az oka? egyes szerelők azt mondták hogy ez ennél a motornál természetes amit én erősen kétlek! egy e46 320i 170 lóerös gépem van. előre is kössz a segitségért!



státusz funkilaci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2010. november 13. szombat, 11:45


Tano írta:
funkilaci írta: Korábban itt irta vki h az EGR szelepet meg más dolgokat érdemes kitisztítani és a kocsi úgy megy megint mint új korában.
Tehát miket érdemes kitisztítani hogy a teljesitmény javuljon?
Előre is köszi!


Az EGR-en kívül még az intercoolert ajánlatos, rengeteg koszt összeszed, és nem olyan hatékony. Belül is érdemes kitakarítani, megnézni olaj gyűlt-e fel benne. Ha folyik belőle, az pl. nem jó jel.
Meg lehet nézni a beömlőt is, ami az EGR után van. Ebben is felhalmozódhat az olaréteg, és egyúttal megnézheted a szívócsőhossz állító pillangószelepeket is ezen, hogy milyen állapotban vannak. Ha látszk a tengelyen kopás,akkor érdemes lecserélni, vagy kiműteni, mert letörhet és a moci beszívja.
A teljesítményt befolyásolhatja a légtömegmérő is, de annak jele általában az, hogy megtorpan az autó padlógázas gyorsításnál. Szóval ha nem gyanús, akkor ezt nem érdemes piszkálni, tisztítással amúgy is csak ideiglenesen lehet rajta javítani.
Valamint a légszűrő is befolyásoló tényező, de gondolom ez az időszakos szervízeléskor cserélve lett.


Köszi!


Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. november 12. péntek, 17:28


funkilaci írta: Korábban itt irta vki h az EGR szelepet meg más dolgokat érdemes kitisztítani és a kocsi úgy megy megint mint új korában.
Tehát miket érdemes kitisztítani hogy a teljesitmény javuljon?
Előre is köszi!


Az EGR-en kívül még az intercoolert ajánlatos, rengeteg koszt összeszed, és nem olyan hatékony. Belül is érdemes kitakarítani, megnézni olaj gyűlt-e fel benne. Ha folyik belőle, az pl. nem jó jel.
Meg lehet nézni a beömlőt is, ami az EGR után van. Ebben is felhalmozódhat az olaréteg, és egyúttal megnézheted a szívócsőhossz állító pillangószelepeket is ezen, hogy milyen állapotban vannak. Ha látszk a tengelyen kopás,akkor érdemes lecserélni, vagy kiműteni, mert letörhet és a moci beszívja.
A teljesítményt befolyásolhatja a légtömegmérő is, de annak jele általában az, hogy megtorpan az autó padlógázas gyorsításnál. Szóval ha nem gyanús, akkor ezt nem érdemes piszkálni, tisztítással amúgy is csak ideiglenesen lehet rajta javítani.
Valamint a légszűrő is befolyásoló tényező, de gondolom ez az időszakos szervízeléskor cserélve lett.

státusz funkilaci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2010. november 12. péntek, 15:40


funkilaci írta: Sziasztok!

Nekem nemrégiben volt 1 kartergázszűrő cserém és mivel rendben is volt a kocsi(nincs olajfüstölés) igy le is lett most cserélve az olaj...
A kocsi jól megy szépen gyorsul de vhogy nem érzem benne azt az átütő erőt amit eleinte ....lehet h csak bemagyarázom magamnak de akkor is igy érzem...
Korábban itt irta vki h az EGR szelepet meg más dolgokat érdemes kitisztítani és a kocsi úgy megy megint mint új korában.

Tehát miket érdemes kitisztítani hogy a teljesitmény javuljon?

Előre is köszi!





Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2010. november 11. csütörtök, 18:19


Nézted, hogy olajfolyásod van-e valahol? Akár a motor eszi az olajat, akár a turbó, akkor kékes füstje lenne a kipuffogógáznak. Nézd meg ezeket is azon kívül amit Yellow javasolt.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2010. november 11. csütörtök, 17:23


Fekete320d írta: Sziasztok.

Olajcsere óta Kb 15'000Km-t mentem. 3 hete bejelzett a gép, hogy kevés az olaj. BMW szerviz azonnal és vettem 1L-t. Suty bele mindet. Fölső nívóig ment. Akkor néztem, hogy nekem 0w-40et adtak a cetlin amit a szakszerviz rakott rá meg az 5w-30 van bejelölve. Azóta mentem 3000Km-t és már a felénél van megint a nívó. 180'000Km van a kocsiban.
Sosem volt olajfogyás problémám. Vagyis egyszer turbó csere előtt. Februárban jár le a turbó garija. 24hó. Vajon az lehet a baj? Vagy már a Km a sok és ez normális. Illetve belejátszik az olaj különbsége is? Semmiféle teljesítménybeli különbséget nem érzek. Hang problémák sincsenek. Sosem vettem volna észre, mert sosem volt ilyen gond. Még jó hogy jelezte.
Turbó csere óta Kb 40'000Km-t mentem. Az első pár ezret km-t nagyon kíméletesen tettem meg. Arra gondoltam hogy esedékes az olajcsere és megcsináltatom dec. elején. Januárig belenyomok még vagy 4000Km-t minimum, és ha akkor is lesz olajfogyás akkor garira hivatkozok. Vagy okozhatja más is? Pánik helyzet van, kérlek írjatok! Köszönöm!


amit kaptál olajat, csak a hideg állapotában folyékonyabb, mint az 5w-s. szerintem nem az olaj a probléma. javaslom azt a csövet levenni, ami az intercoolerba belemegy. ha olaj van benne, ami ki is folyik, akkor valószínű turbo probléma. vagy esetleg mint ahogy írták a kartelgázszűrőt megnézni.



Fekete320d
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Fekete320d

Újonc

Elismertség: 3% (3 pont) | Hozzászólások: 85

Elküldve: 2010. november 11. csütörtök, 15:55


Sziasztok.

Olajcsere óta Kb 15'000Km-t mentem. 3 hete bejelzett a gép, hogy kevés az olaj. BMW szerviz azonnal és vettem 1L-t. Suty bele mindet. Fölső nívóig ment. Akkor néztem, hogy nekem 0w-40et adtak a cetlin amit a szakszerviz rakott rá meg az 5w-30 van bejelölve. Azóta mentem 3000Km-t és már a felénél van megint a nívó. 180'000Km van a kocsiban.
Sosem volt olajfogyás problémám. Vagyis egyszer turbó csere előtt. Februárban jár le a turbó garija. 24hó. Vajon az lehet a baj? Vagy már a Km a sok és ez normális. Illetve belejátszik az olaj különbsége is? Semmiféle teljesítménybeli különbséget nem érzek. Hang problémák sincsenek. Sosem vettem volna észre, mert sosem volt ilyen gond. Még jó hogy jelezte.
Turbó csere óta Kb 40'000Km-t mentem. Az első pár ezret km-t nagyon kíméletesen tettem meg. Arra gondoltam hogy esedékes az olajcsere és megcsináltatom dec. elején. Januárig belenyomok még vagy 4000Km-t minimum, és ha akkor is lesz olajfogyás akkor garira hivatkozok. Vagy okozhatja más is? Pánik helyzet van, kérlek írjatok! Köszönöm!

státusz funkilaci

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2010. november 11. csütörtök, 07:44


Sziasztok!

Nekem nemrégiben volt 1 kartergázszűrő cserém és mivel rendben is volt a kocsi(nincs olajfüstölés) igy le is lett most cserélve az olaj...
A kocsi jól megy szépen gyorsul de vhogy nem érzem benne azt az átütő erőt amit eleinte ....lehet h csak bemagyarázom magamnak de akkor is igy érzem...
Korábban itt irta vki h az EGR szelepet meg más dolgokat érdemes kitisztítani és a kocsi úgy megy megint mint új korában.

Tehát miket érdemes kitisztítani hogy a teljesitmény javuljon?

Előre is köszi!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2010. november 11. csütörtök, 07:45

fury
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz fury

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 32

Elküldve: 2010. november 03. szerda, 19:00


Meglett a problémám z olajfolyásra! Az automata váltó olajcsöve szált el ami a hűtőbe csatlakozik! (5-6ezer ft)