autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 320Cd
Évjárat: 2006

státusz tomekk07

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2019. január 02. szerda, 18:48


Sziasztok!

Egy 2006-os E46-ost vettünk nemrég, és kigyulladt (pirosan!!) a guminyomást jelző ábrácska, ellenőriztük és beállítottuk a helyes nyomást mind a 4 gumiban, de nem aludt ki! szerintetek mit kell, lehet még vele tenni, illetve miért pirosan jelzi ezt és miért nem sárgán?
A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv,
Tomekk

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2016. november 27. vasárnap, 09:34


YELLOW írta:
jencispy írta:
jencispy írta: Sziasztok!

Ma felprogramoztam az RPA-t, lantika leírása alapján (köszi).
Úgy tűnik működik, INPA-ban tudom reset-elni, druckschwelle gelernt státuszok is jók.
Csak annyi a gondom, hogy a műszerfalon a visszajelzés sárgán világít folyamatosan.

Nem kellene annak elaludnia?

Köszi


Megoldottam:
A CAN_RDC aktiv -ra kellett állítani, azért világított nekem az RDC sárgán.
Átírás után sárgán villogott, reset-elni kellett és működik is.

Úgy látom, hogy nem kell a $251-et hozzáadni a felszereltséghez, elég csak ezeket átírni NCS-Expert-el:
MK60:
REIFENDRUCKWARNSYSTEM nicht_aktiv --> aktiv 
KMB:
AKUSTIK_RDKS nicht_aktiv --> aktiv
RDKS nicht_aktiv --> aktiv
CAN_RDC nicht_aktiv --> aktiv


bár már elmagyarázták, hoyg azért kell az extra listához a kódokat hozzáadni,, mármint a vezérlőkhöz, hogy az adott aktivált funkció jól működjön.
akkor azt sem értem, ha hozzá van adva, akkor azt sosem felejti el?

Te azt írtad, hogy lantika módszere alapjén csináltad, tehát hozzá adtad az extralistához, az adott vezérlőknél. szerintem neked ez benne is maradt. ezért gondolhatod úgy, hogy nem kell hozzáadni.
vagy már akkor nem értem. ezeket a vezérlőben attól függetlenül hozzá kell adni, mármint aktívra állítani. gondolom a $251 egy olyan kódot generál, amiből a vezérlők azonosítják azt a funkciót, amit kell.


Nem tudom,
A lényeg, hogy működik.
A következő project a 4.5 világítás modul beszerzése lesz.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 20:30


jencispy írta:
jencispy írta: Sziasztok!

Ma felprogramoztam az RPA-t, lantika leírása alapján (köszi).
Úgy tűnik működik, INPA-ban tudom reset-elni, druckschwelle gelernt státuszok is jók.
Csak annyi a gondom, hogy a műszerfalon a visszajelzés sárgán világít folyamatosan.

Nem kellene annak elaludnia?

Köszi


Megoldottam:
A CAN_RDC aktiv -ra kellett állítani, azért világított nekem az RDC sárgán.
Átírás után sárgán villogott, reset-elni kellett és működik is.

Úgy látom, hogy nem kell a $251-et hozzáadni a felszereltséghez, elég csak ezeket átírni NCS-Expert-el:
MK60:
REIFENDRUCKWARNSYSTEM nicht_aktiv --> aktiv 
KMB:
AKUSTIK_RDKS nicht_aktiv --> aktiv
RDKS nicht_aktiv --> aktiv
CAN_RDC nicht_aktiv --> aktiv


bár már elmagyarázták, hoyg azért kell az extra listához a kódokat hozzáadni,, mármint a vezérlőkhöz, hogy az adott aktivált funkció jól működjön.
akkor azt sem értem, ha hozzá van adva, akkor azt sosem felejti el?

Te azt írtad, hogy lantika módszere alapjén csináltad, tehát hozzá adtad az extralistához, az adott vezérlőknél. szerintem neked ez benne is maradt. ezért gondolhatod úgy, hogy nem kell hozzáadni.
vagy már akkor nem értem. ezeket a vezérlőben attól függetlenül hozzá kell adni, mármint aktívra állítani. gondolom a $251 egy olyan kódot generál, amiből a vezérlők azonosítják azt a funkciót, amit kell.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2016. november 26. szombat, 18:49


Info WDS-ből:

Tire defect indicator (RPA), DSC MK60

The tire defect indicator RPA is designed to monitor the tire status while driving. For this purpose, the ABS speed sensors determine the speed of the four  wheels independent of each other. A calculation logic stage implemented in the  DSC control module evaluates the received data and makes the corresponding information available to the driver as required thus informing the driver of a possible tiredefect.

1. System structure

The tire defect indicator consists of the following components:
• 4 ABS speed sensors (already fitted)
• 1 DSC control module (already fitted)
• 1 Wiring harness
• 1 calibration button (RPA button)
• 1 DME control module (already fitted)
• 1 Lateral-acceleration sensor (already fitted)
• 1 Yaw rate sensor (already fitted)
• 1 Signal lamp
2. Functions

The main function of the system is to monitor the tire pressure while driving. The tire pressure to be monitored is determined by the driver. With the aid of the reset button the driver instructs the system to adopt the current set of wheels with the selected tire pressure as the set reference.
If the speed of a wheel changes as the result of losing air pressure, the control module sends a corresponding signal dependent on the pressure deviation to the driver information system (warning lamp and gong).

2.1 System statuses

The RPA system differentiates between 5 operating statuses:

2.1.1 ”Active” status

After ”switching on” the ignition and after a self-test, the RPA assumes the ”active” status. If the tire pressure corresponds to the pressure set by the driver minus a permissible tolerance, no message is issued to the driver.

2.1.2 ”Warning” status

The signal lamp lights up red and an acoustic signal sounds. The state ”Warning” (pressure drop of approx 30%) indicates that road safety is no longer assured. In the state ”Warning”, it is not possible to run the learning procedure. Pressing the RPA button for 4 seconds resets the RPA to the ”Active” state.

2.1.3 ”Inactive” status

The warning lamp lights yellow. In the ”Inactive” state, all RPA functions are shut down.

2.1.4 ”Fault” status

The warning lamp lights yellow. The ”Fault” state is created by a sensor fault detected by the DSC control module or RPA button actuation of more than 120 seconds. With ”Ignition On” as well as on starting diagnosis, the RPA becomes active again and then again reports a fault in the case of a sensor fault or a time-out of the RPA button signal.

2.1.5. ”Learning” (Standardization) status

The learning status is initiated by pressing the RPA button for 4 seconds. The warning lamp lights up for 12 seconds to confirm the start. The learning procedure must be run every time the tire inflation pressure is corrected or after a tire change. The driver is responsible for ensuring the tire inflation pressure is set correctly. The system cannot carry out a plausibility check. The system is able to detect a reduction in tire pressure of approx 50% of the cold air pressure after a minimum of 10 minutes. As the learning procedure progresses, the pressure difference detected as a tire failure reduces to approx. 30%. 

2.1.6 New status

The warning lamp flashes yellow. In the case of new DSC control modules, all RPA functions are disabled. The RPA system is activated by initiating the learning procedure.

3. Diagnosis

The sensors used by the RPA system are already monitored by the ABS and DSC. The RPA will also signal a fault if the ABS and DSC detect a fault.
The following event triggers an additional entry in the fault memory:
○ Pressing the RPA button for longer than 120 seconds.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2016. november 21. hétfő, 09:28


jencispy írta: Sziasztok!

Ma felprogramoztam az RPA-t, lantika leírása alapján (köszi).
Úgy tűnik működik, INPA-ban tudom reset-elni, druckschwelle gelernt státuszok is jók.
Csak annyi a gondom, hogy a műszerfalon a visszajelzés sárgán világít folyamatosan.

Nem kellene annak elaludnia?

Köszi


Megoldottam:
A CAN_RDC aktiv -ra kellett állítani, azért világított nekem az RDC sárgán.
Átírás után sárgán villogott, reset-elni kellett és működik is.

Úgy látom, hogy nem kell a $251-et hozzáadni a felszereltséghez, elég csak ezeket átírni NCS-Expert-el:
MK60:
REIFENDRUCKWARNSYSTEM nicht_aktiv --> aktiv 
KMB:
AKUSTIK_RDKS nicht_aktiv --> aktiv
RDKS nicht_aktiv --> aktiv
CAN_RDC nicht_aktiv --> aktiv




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. november 26. szombat, 18:47

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2004

státusz jencispy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 3% (10 pont) | Hozzászólások: 311

Elküldve: 2016. november 19. szombat, 21:17


Sziasztok!

Ma felprogramoztam az RPA-t, lantika leírása alapján (köszi).
Úgy tűnik működik, INPA-ban tudom reset-elni, druckschwelle gelernt státuszok is jók.
Csak annyi a gondom, hogy a műszerfalon a visszajelzés sárgán világít folyamatosan.

Nem kellene annak elaludnia?

Köszi

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2016. május 15. vasárnap, 17:28


Meg tudnád adni hogy milyen bushing kontact kell az MK60 (ABS tömb csatiba)X18303 illetve a schaltzentrumba.(X521) Vettem keréknyomásos schaltzentrumot, de addig nem szedném szét míg nincs meg.


lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. április 13. szerda, 20:16


lela írta:
lantika írta:

Most telefonrol vagyok ezért nem tudok képeket beilleszteni,de ma 4 dsc-t találtam ami tudja. Próbáld a tiéd aktiválni mk60-ban "reifenpanneanzeige" illetve akmb-ben "rdc" . Ha utána INPA Mk60-ban tudja kezelni F7 gomb aktiv lesz akkor nyertél. Csak egy RDC gomb kell a Schaltzentrumba meg az a bizonyos kábael.


Hydroaggregat DSC 34516765453 1 09/01 2.420 kg 1.770,16 €*
1


Für Fahrzeuge mit
Reifen Pannen Anzeige S251A = JA
01 Hydroaggregat DSC 34516764087 1 06/03 2.400 kg 1.770,16 €*
1


Für Fahrzeuge mit
Reifen Pannen Anzeige S251A = JA
und
M Sportpaket II S338A = JA
01 Hydroaggregat DSC 34516765453 1 09/01 2.420 kg 1.770,16 €*
1


Für Fahrzeuge mit
Reifen Pannen Anzeige S251A = JA
und
M Sportpaket II S338A = JA


Es ezek csak a 320d 150ps-be lettek beszerelve. A többi tipust nem neztem meg.





Megnéztem a cikkszámát a DSC nek:
34516765452

Hol lehet megnézni hogy ez tudja é?



"Elsö nekifutäsra meg kell nezni,hogy DSC MK60 FSW_PSW.MAN tartalmazza e a Reifenpanneanzeige vagy RPA vagy REIFENDRUCKWARNSYSTEM lehetöseget. Ha igen akkor az RPA funkcio programozhato függetlenül az alkatresszämtol."

NCS experttel meg tudod nezni. Schaltzentrum meg inpa-val kiderithetö,hogy tudja e az RPA-t. Teves volt az infom,nem eleg csak a gomb bele. Nekem a gomb benne van,de SZ csak ülesfütest,dsc-t,H/K-t es hätso napellenzö rolot kezel. Megneztem INPA-val.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2016. április 13. szerda, 17:17


lantika írta:

Most telefonrol vagyok ezért nem tudok képeket beilleszteni,de ma 4 dsc-t találtam ami tudja. Próbáld a tiéd aktiválni mk60-ban "reifenpanneanzeige" illetve akmb-ben "rdc" . Ha utána INPA Mk60-ban tudja kezelni F7 gomb aktiv lesz akkor nyertél. Csak egy RDC gomb kell a Schaltzentrumba meg az a bizonyos kábael.


Hydroaggregat DSC 34516765453 1 09/01 2.420 kg 1.770,16 €*
1


Für Fahrzeuge mit
Reifen Pannen Anzeige S251A = JA
01 Hydroaggregat DSC 34516764087 1 06/03 2.400 kg 1.770,16 €*
1


Für Fahrzeuge mit
Reifen Pannen Anzeige S251A = JA
und
M Sportpaket II S338A = JA
01 Hydroaggregat DSC 34516765453 1 09/01 2.420 kg 1.770,16 €*
1


Für Fahrzeuge mit
Reifen Pannen Anzeige S251A = JA
und
M Sportpaket II S338A = JA


Es ezek csak a 320d 150ps-be lettek beszerelve. A többi tipust nem neztem meg.





Megnéztem a cikkszámát a DSC nek:
34516765452

Hol lehet megnézni hogy ez tudja é?



lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2016. március 26. szombat, 14:13


lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
Ha csak DSC gombod van,akkor a fent läthato "SZ" van a kocsidban. Az igazi Schaltzentrum nem letezik csak 1 db DSC/ASC gombbal. Nekem az ülesfütes miatt van rendes SZ,es abban pont 1 hely volt szabadon,oda bele is nyomtam az RDC/RPA gombot. Mär csak a motorterben kell benyomnom egy PIN-t a csatiba es lehet tesztelni. Persze a kb 100 db PIN közül ami itthon van egy sem olyan.



Na hogy áll a project?
Majd egy képet dobhatnál hogy faragtad ki a gombnak a helyét, esetleg hogy honnan vettél bele gombot.Az enyémbe ez kellene, de ha csak egy gombot vennék akkor az is elég lenne? Az az igazság nem szedtem még szét hogy valóban ott van e a panelon a helye, és rdc gombot meg nem igazán látok eladót ami jó lenne bele. És a gomb tartalmazza az ellenállást is? Tehát ha mondjuk a dsc gombját felcserélem a harman/kardon kapcsolóval akkor is működik?





Egyenlöre alkatreszre värok. Kell az ABS csatiba PIN. Kivägni nem egyszerü a lyukat,de hätulrol meg van jelölve. Az ellenälläs a kapcsoloban benne van,EBAY-en talältam 1 db gombot,es beletettem. A gombokat meg lehet csereberelni.


Tehát ha veszek egy ilyen 5 lyukas SZ-t és a sport gombot benne kicserélem az én harman/kardon gomboméval akkor is minden király és nem kell semmit programozni a RDC funkció bekapcsolásán(amit te is csináltál NCS ben) kívül?




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. március 26. szombat, 14:13

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. március 26. szombat, 13:55


lela írta:
lantika írta:
Ha csak DSC gombod van,akkor a fent läthato "SZ" van a kocsidban. Az igazi Schaltzentrum nem letezik csak 1 db DSC/ASC gombbal. Nekem az ülesfütes miatt van rendes SZ,es abban pont 1 hely volt szabadon,oda bele is nyomtam az RDC/RPA gombot. Mär csak a motorterben kell benyomnom egy PIN-t a csatiba es lehet tesztelni. Persze a kb 100 db PIN közül ami itthon van egy sem olyan.



Na hogy áll a project?
Majd egy képet dobhatnál hogy faragtad ki a gombnak a helyét, esetleg hogy honnan vettél bele gombot.Az enyémbe ez kellene, de ha csak egy gombot vennék akkor az is elég lenne? Az az igazság nem szedtem még szét hogy valóban ott van e a panelon a helye, és rdc gombot meg nem igazán látok eladót ami jó lenne bele. És a gomb tartalmazza az ellenállást is? Tehát ha mondjuk a dsc gombját felcserélem a harman/kardon kapcsolóval akkor is működik?





Egyenlöre alkatreszre värok. Kell az ABS csatiba PIN. Kivägni nem egyszerü a lyukat,de hätulrol meg van jelölve. Az ellenälläs a kapcsoloban benne van,EBAY-en talältam 1 db gombot,es beletettem. A gombokat meg lehet csereberelni.

lela
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz lela

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (22 pont) | Hozzászólások: 351

Elküldve: 2016. március 26. szombat, 10:49


lantika írta:
Ha csak DSC gombod van,akkor a fent läthato "SZ" van a kocsidban. Az igazi Schaltzentrum nem letezik csak 1 db DSC/ASC gombbal. Nekem az ülesfütes miatt van rendes SZ,es abban pont 1 hely volt szabadon,oda bele is nyomtam az RDC/RPA gombot. Mär csak a motorterben kell benyomnom egy PIN-t a csatiba es lehet tesztelni. Persze a kb 100 db PIN közül ami itthon van egy sem olyan.



Na hogy áll a project?
Majd egy képet dobhatnál hogy faragtad ki a gombnak a helyét, esetleg hogy honnan vettél bele gombot.Az enyémbe ez kellene, de ha csak egy gombot vennék akkor az is elég lenne? Az az igazság nem szedtem még szét hogy valóban ott van e a panelon a helye, és rdc gombot meg nem igazán látok eladót ami jó lenne bele. És a gomb tartalmazza az ellenállást is? Tehát ha mondjuk a dsc gombját felcserélem a harman/kardon kapcsolóval akkor is működik?





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. március 26. szombat, 13:37

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. március 24. csütörtök, 13:25


lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
Schaltzentrumba rendeltem 1 db RDC/RPA gombot,amint megjön bekäbelezem az autot,es beteszem a kapcsolot. Termeszetesen el fogom vegezni a kapcsolos tesztet is,es megosztom veletek.

Amivel tisztäban kell lenni:

Az RDC szenzorok segitsegevel meri a gumiban levö nyomäst,es jelez akär 0.2 bar elteresnel is. Az RPA az ABS szenzorok segitsegevel meri a kerekek fordulatszämät,es egyes forräsok szerint 0.5 bar elterest kepes jelezni,mäs forräsok szerint 1.0 bar elterest erzekel. Toväbbä RPA eseteben,ha egy Touringot megpakolunk 5 mäzsa cementtel,es az utämfutora felteszünk 2 tehenet,akkor elkepzelhetö,hogy jelezni fog az RPA,mivel terhelt ällapotban laposabb lesz a gumi.


Köszönjük!!!
1 kérdés: Úgy tudom hogy a 2001 utáni faceliftesekbe különböző Schaltzentrum van. Tehát nem lehet csak egy gombot cserélni. Ezzel kapcsolatban van valami infód? Ergo nekem van ülésfűtés dsc Harman/Kardon, ha akarok RPA-t akkor cserélnem kell kompletten egy olyanra amin rajta van minden + még az RPA. Nézegettem már, de nem tudom hogy ezeket külön cikkszámozzák és ha igen azt hol lehet megtalálni, mert realoemben nem hozza?


A kapcsolokat bele tudod tenni egyesevel. Minden kapcsolonak mäs ellenälläsi erteke van,innen tudja a schaltzentrum,hogy mi az amit megnyomtäl. Nagyon sok fajta kapcsolo van,es ha megnezed akkor csak az ülesfütesnek,es a DSC-nek van fix helye,a többi vältozik. Ha megjön az RDC kapcsolo akkor meg tudom irni a szämot.




Értem és az előlapot a Schaltzentrum-on hogy vágod ki?
És ezt a kapcsolót külön rendeled a BMW-től, tehát van cikkszáma, mert én mindenhol csak kompletten látom?
Egyébként a Schaltzentrum is egy modulnak számít? Tehát INPA ban látszik? Még nem próbáltam az az igazság. PL ha installálsz egy kapcsolót akkor ebben a modulban is kell módosítani NCS-el?


Nem BMW-töl,hanem ebay-en vettem. Elölapot nem tudom hogyan fogom kivägni,majd kiderül ha kiszedem,es szetbontom. Schaltzentrum egy külön modul,de nem lehet programozni. Kapcsolot bele kell tenni,es fel fogja ismerni,hogy mi az a kapcsolo.


és vajon akinek csake gy nyamvadt DSC gombja van, annak is ez a sálcentrum van, vagy esetlege gy butított verzió, ami 1 gombot fogad? (azért nem bontom ki, csak érdeklődök.)


Gondolom neked a kepen läthato butitott verzio van. Neked kicsit több käbelt kellene behuzni.


ez csak egy DSC gomb de igen ez az egy gombom van. a kérdés, hogy a mögötte lévő sálcentrum (leírom még1x) csak egy gombot fogad (butított sálcentrum), vagy olyan mint amit korábban linkeltél képet, azaz van rajta 6 hely, vagy akár 7. mivel olyan helyen dolgozom, el tudom képzelni, hogy lehet csak 1 férőhelyes egység. de ha már van mondjuk 3 férőhely, akkor gondolom a gombot mindegy melyikbe rakom bele, mert a benne lévő ellenállás értékből azonosít amúgy is. tehát ha így van, akkor ez a sálcentrum olyan, mint egy USB HUB.


Ha csak DSC gombod van,akkor a fent läthato "SZ" van a kocsidban. Az igazi Schaltzentrum nem letezik csak 1 db DSC/ASC gombbal. Nekem az ülesfütes miatt van rendes SZ,es abban pont 1 hely volt szabadon,oda bele is nyomtam az RDC/RPA gombot. Mär csak a motorterben kell benyomnom egy PIN-t a csatiba es lehet tesztelni. Persze a kb 100 db PIN közül ami itthon van egy sem olyan.


aha értelek most már... vagyis annyira nem király a részemre

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2016. március 24. csütörtök, 13:14


YELLOW írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
Schaltzentrumba rendeltem 1 db RDC/RPA gombot,amint megjön bekäbelezem az autot,es beteszem a kapcsolot. Termeszetesen el fogom vegezni a kapcsolos tesztet is,es megosztom veletek.

Amivel tisztäban kell lenni:

Az RDC szenzorok segitsegevel meri a gumiban levö nyomäst,es jelez akär 0.2 bar elteresnel is. Az RPA az ABS szenzorok segitsegevel meri a kerekek fordulatszämät,es egyes forräsok szerint 0.5 bar elterest kepes jelezni,mäs forräsok szerint 1.0 bar elterest erzekel. Toväbbä RPA eseteben,ha egy Touringot megpakolunk 5 mäzsa cementtel,es az utämfutora felteszünk 2 tehenet,akkor elkepzelhetö,hogy jelezni fog az RPA,mivel terhelt ällapotban laposabb lesz a gumi.


Köszönjük!!!
1 kérdés: Úgy tudom hogy a 2001 utáni faceliftesekbe különböző Schaltzentrum van. Tehát nem lehet csak egy gombot cserélni. Ezzel kapcsolatban van valami infód? Ergo nekem van ülésfűtés dsc Harman/Kardon, ha akarok RPA-t akkor cserélnem kell kompletten egy olyanra amin rajta van minden + még az RPA. Nézegettem már, de nem tudom hogy ezeket külön cikkszámozzák és ha igen azt hol lehet megtalálni, mert realoemben nem hozza?


A kapcsolokat bele tudod tenni egyesevel. Minden kapcsolonak mäs ellenälläsi erteke van,innen tudja a schaltzentrum,hogy mi az amit megnyomtäl. Nagyon sok fajta kapcsolo van,es ha megnezed akkor csak az ülesfütesnek,es a DSC-nek van fix helye,a többi vältozik. Ha megjön az RDC kapcsolo akkor meg tudom irni a szämot.




Értem és az előlapot a Schaltzentrum-on hogy vágod ki?
És ezt a kapcsolót külön rendeled a BMW-től, tehát van cikkszáma, mert én mindenhol csak kompletten látom?
Egyébként a Schaltzentrum is egy modulnak számít? Tehát INPA ban látszik? Még nem próbáltam az az igazság. PL ha installálsz egy kapcsolót akkor ebben a modulban is kell módosítani NCS-el?


Nem BMW-töl,hanem ebay-en vettem. Elölapot nem tudom hogyan fogom kivägni,majd kiderül ha kiszedem,es szetbontom. Schaltzentrum egy külön modul,de nem lehet programozni. Kapcsolot bele kell tenni,es fel fogja ismerni,hogy mi az a kapcsolo.


és vajon akinek csake gy nyamvadt DSC gombja van, annak is ez a sálcentrum van, vagy esetlege gy butított verzió, ami 1 gombot fogad? (azért nem bontom ki, csak érdeklődök.)


Gondolom neked a kepen läthato butitott verzio van. Neked kicsit több käbelt kellene behuzni.


ez csak egy DSC gomb de igen ez az egy gombom van. a kérdés, hogy a mögötte lévő sálcentrum (leírom még1x) csak egy gombot fogad (butított sálcentrum), vagy olyan mint amit korábban linkeltél képet, azaz van rajta 6 hely, vagy akár 7. mivel olyan helyen dolgozom, el tudom képzelni, hogy lehet csak 1 férőhelyes egység. de ha már van mondjuk 3 férőhely, akkor gondolom a gombot mindegy melyikbe rakom bele, mert a benne lévő ellenállás értékből azonosít amúgy is. tehát ha így van, akkor ez a sálcentrum olyan, mint egy USB HUB.


Ha csak DSC gombod van,akkor a fent läthato "SZ" van a kocsidban. Az igazi Schaltzentrum nem letezik csak 1 db DSC/ASC gombbal. Nekem az ülesfütes miatt van rendes SZ,es abban pont 1 hely volt szabadon,oda bele is nyomtam az RDC/RPA gombot. Mär csak a motorterben kell benyomnom egy PIN-t a csatiba es lehet tesztelni. Persze a kb 100 db PIN közül ami itthon van egy sem olyan.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2016. március 24. csütörtök, 13:04


lantika írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
lela írta:
lantika írta:
Schaltzentrumba rendeltem 1 db RDC/RPA gombot,amint megjön bekäbelezem az autot,es beteszem a kapcsolot. Termeszetesen el fogom vegezni a kapcsolos tesztet is,es megosztom veletek.

Amivel tisztäban kell lenni:

Az RDC szenzorok segitsegevel meri a gumiban levö nyomäst,es jelez akär 0.2 bar elteresnel is. Az RPA az ABS szenzorok segitsegevel meri a kerekek fordulatszämät,es egyes forräsok szerint 0.5 bar elterest kepes jelezni,mäs forräsok szerint 1.0 bar elterest erzekel. Toväbbä RPA eseteben,ha egy Touringot megpakolunk 5 mäzsa cementtel,es az utämfutora felteszünk 2 tehenet,akkor elkepzelhetö,hogy jelezni fog az RPA,mivel terhelt ällapotban laposabb lesz a gumi.


Köszönjük!!!
1 kérdés: Úgy tudom hogy a 2001 utáni faceliftesekbe különböző Schaltzentrum van. Tehát nem lehet csak egy gombot cserélni. Ezzel kapcsolatban van valami infód? Ergo nekem van ülésfűtés dsc Harman/Kardon, ha akarok RPA-t akkor cserélnem kell kompletten egy olyanra amin rajta van minden + még az RPA. Nézegettem már, de nem tudom hogy ezeket külön cikkszámozzák és ha igen azt hol lehet megtalálni, mert realoemben nem hozza?


A kapcsolokat bele tudod tenni egyesevel. Minden kapcsolonak mäs ellenälläsi erteke van,innen tudja a schaltzentrum,hogy mi az amit megnyomtäl. Nagyon sok fajta kapcsolo van,es ha megnezed akkor csak az ülesfütesnek,es a DSC-nek van fix helye,a többi vältozik. Ha megjön az RDC kapcsolo akkor meg tudom irni a szämot.




Értem és az előlapot a Schaltzentrum-on hogy vágod ki?
És ezt a kapcsolót külön rendeled a BMW-től, tehát van cikkszáma, mert én mindenhol csak kompletten látom?
Egyébként a Schaltzentrum is egy modulnak számít? Tehát INPA ban látszik? Még nem próbáltam az az igazság. PL ha installálsz egy kapcsolót akkor ebben a modulban is kell módosítani NCS-el?


Nem BMW-töl,hanem ebay-en vettem. Elölapot nem tudom hogyan fogom kivägni,majd kiderül ha kiszedem,es szetbontom. Schaltzentrum egy külön modul,de nem lehet programozni. Kapcsolot bele kell tenni,es fel fogja ismerni,hogy mi az a kapcsolo.


és vajon akinek csake gy nyamvadt DSC gombja van, annak is ez a sálcentrum van, vagy esetlege gy butított verzió, ami 1 gombot fogad? (azért nem bontom ki, csak érdeklődök.)


Gondolom neked a kepen läthato butitott verzio van. Neked kicsit több käbelt kellene behuzni.


ez csak egy DSC gomb de igen ez az egy gombom van. a kérdés, hogy a mögötte lévő sálcentrum (leírom még1x) csak egy gombot fogad (butított sálcentrum), vagy olyan mint amit korábban linkeltél képet, azaz van rajta 6 hely, vagy akár 7. mivel olyan helyen dolgozom, el tudom képzelni, hogy lehet csak 1 férőhelyes egység. de ha már van mondjuk 3 férőhely, akkor gondolom a gombot mindegy melyikbe rakom bele, mert a benne lévő ellenállás értékből azonosít amúgy is. tehát ha így van, akkor ez a sálcentrum olyan, mint egy USB HUB.