bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 07. csütörtök, 15:26


Tjani írta: Igen az ATC blog ba az én gépem szerepel.
A chippelés után szerinted mire kell vigyázni, gondolom sûrûbb olajcsere stb.



Pl: Arra, hogy nem kerüljön márkaszervízbe az autó olyan problémával, hogy kódolni/programozni kelljen, mert akkor a Chipnek vége.

Tjani
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2007

státusz Tjani

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2010. január 07. csütörtök, 07:09


Köszi a választ, akkor No para

státusz MenyusBMW

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 21:45


Tjani írta: Igen az ATC blog ba az én gépem szerepel.
A chippelés után szerinted mire kell vigyázni, gondolom sûrûbb olajcsere stb.



Én ugyanúgy használtam minden atcnál chippelt autómat, mint a gyárit és soha semmi bajom nem volt. Tegyük hozzá, hogy németországban lakom és a gázpedál többet van a padló közelében, mint máshogy. Átlagban 200-as utazóval járok a 330d coupemmal. Mondjuk húszezrenként én lecseréltetem az olajat, pedig a computer szerint harmincötezret is el tudnék menni. Van aki tízezrenként cserélteti, de az talán túlzás.

Tjani
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2007

státusz Tjani

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 20:53


Igen az ATC blog ba az én gépem szerepel.
A chippelés után szerinted mire kell vigyázni, gondolom sûrûbb olajcsere stb.



státusz MenyusBMW

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 20:10


Tjani írta: Eapa köszi a megnyugtató hozzászólást, teljesen ésszerû amit írtál lehet kukába dobom a 235/65 ös gumikat mert üzemanyagba nem túl gazdaságos. Most az autó fogyasztása pálya 140 km/h 8.8 l a nyári gumikkal 7.5 l/100 km bc szerint
Egy kicsit gondolkodóba estem, ha most így gyorsul a nagy gumikkal mit fog csinálni a nyári kisebb könnyebb gumikkal

Menyus le a kalappal, amit te itt összeszedtél nekem ez a bizonyíték az én hülyeségemre, ha szervízbe viszem biztos kicseréltetik velem a fél motort.
A céget aki a boxot berakta nem akarom eltiporni mert lehet, hogy sok más autót jól megcsináltak, ha akarod pü. be elküldöm a nevüket.
A chippet az ATC csinálta írtam is pár sort a "itt egy cikk az ATC munkájáról"
ba


Az atc blogban a te kocsidról írnak akkor gondolom. Látom megmérték és jó lett. Nekem már több kocsimat csinálták, nem is megyek máshova tuningolni.

Tjani
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2007

státusz Tjani

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 17:57


Eapa köszi a megnyugtató hozzászólást, teljesen ésszerû amit írtál lehet kukába dobom a 235/65 ös gumikat mert üzemanyagba nem túl gazdaságos. Most az autó fogyasztása pálya 140 km/h 8.8 l a nyári gumikkal 7.5 l/100 km bc szerint
Egy kicsit gondolkodóba estem, ha most így gyorsul a nagy gumikkal mit fog csinálni a nyári kisebb könnyebb gumikkal

Menyus le a kalappal, amit te itt összeszedtél nekem ez a bizonyíték az én hülyeségemre, ha szervízbe viszem biztos kicseréltetik velem a fél motort.
A céget aki a boxot berakta nem akarom eltiporni mert lehet, hogy sok más autót jól megcsináltak, ha akarod pü. be elküldöm a nevüket.
A chippet az ATC csinálta írtam is pár sort a "itt egy cikk az ATC munkájáról"
ba

státusz MenyusBMW

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 16:31


Eapa írta:
Tjani írta: Köszi a tippet tetszenek a 3-as gépsárkányok is, de erre a típusra gyúrtam pár évet.
Eredeti méretû alufelnivel, gumival / R 17 235/55 / 205 km/h a vége
amik most rajta vannak X5 ös felni darabonként kb. 6-7 kg al nehezebbek,
és a gumiméret R 17 235/65 re változott erre a kis apróságra tippelnék még.
A nyári gumikkal 235/55 eredeti felni elég korrekt volt a gyorsulása pedig nem túl jó a súly Lóerõ elószlás 1750 kg a vas 151 pacihoz.
December végén chippelve lett a gép, most gyorsul mint állat / 410 Nm /
5. be még elmegy, de ha felgangolom 6 ba 120-130 km/h nál elfogy a cufla.

Pffffúúú elmehetnék regényírónak


/55 helyett /65 az nem kis apróság, hidd el nekem. Gyakorlatilag lebutítottad egy kicsit az autódat. Mivel nagyobb a kerékátmérõ, rosszabbul gyorsul, amit érzel, ergó jobban nyomod neki, többet kajál, nagyobb a füst (?), részecskeszûrõ eldugult?
Nekem a nyári gumi 245/40/17-es a téli 225/45/17-es és a télivel sokkal jobban gyorsul a verda pedig váltóméret. Gondolom a 245-ös gumiban több anyag van, nehezebb. A következõ nyári biztos 225-ös lesz.


A nagyobb kerekekkel változik az órán mutatott érték. 185-nél nem is 185-el mész, hanem gyorsabban.

Van egy progi, amibõl kerékméret+áttétel+fordulatszám alapján ki lehet számolni a valós sebességet. Ezek szerint.

A.
235/55/17 gumikkal 6.-ban 4000 fordulatszámnál 204-el mész.
B.
235/65/17 gumikkal 6.-ban 4000 fordulatszámnál 218-al mész!!!!
És már 3700-nál meg van a 200 km/h!!!!

Itt van a program:
http://scirocco.org/gears/

Itt meg az X3 áttételei:
http://www.treffseiten.de/bmw/..._04_09.pdf

Szóval szerintem minden rendben lehet az autódal, ennyit tud, csak most csal lefele az órád. Milyen boxod volt egyébként és ki csinálta utána a tuningot?


státusz Eapa

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (7 pont) | Hozzászólások: 320

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 14:08


Tjani írta: Köszi a tippet tetszenek a 3-as gépsárkányok is, de erre a típusra gyúrtam pár évet.
Eredeti méretû alufelnivel, gumival / R 17 235/55 / 205 km/h a vége
amik most rajta vannak X5 ös felni darabonként kb. 6-7 kg al nehezebbek,
és a gumiméret R 17 235/65 re változott erre a kis apróságra tippelnék még.
A nyári gumikkal 235/55 eredeti felni elég korrekt volt a gyorsulása pedig nem túl jó a súly Lóerõ elószlás 1750 kg a vas 151 pacihoz.
December végén chippelve lett a gép, most gyorsul mint állat / 410 Nm /
5. be még elmegy, de ha felgangolom 6 ba 120-130 km/h nál elfogy a cufla.

Pffffúúú elmehetnék regényírónak


/55 helyett /65 az nem kis apróság, hidd el nekem. Gyakorlatilag lebutítottad egy kicsit az autódat. Mivel nagyobb a kerékátmérõ, rosszabbul gyorsul, amit érzel, ergó jobban nyomod neki, többet kajál, nagyobb a füst (?), részecskeszûrõ eldugult?
Nekem a nyári gumi 245/40/17-es a téli 225/45/17-es és a télivel sokkal jobban gyorsul a verda pedig váltóméret. Gondolom a 245-ös gumiban több anyag van, nehezebb. A következõ nyári biztos 225-ös lesz.

Tjani
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2007

státusz Tjani

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 13:11


Köszi a tippet tetszenek a 3-as gépsárkányok is, de erre a típusra gyúrtam pár évet.
Eredeti méretû alufelnivel, gumival / R 17 235/55 / 205 km/h a vége
amik most rajta vannak X5 ös felni darabonként kb. 6-7 kg al nehezebbek,
és a gumiméret R 17 235/65 re változott erre a kis apróságra tippelnék még.
A nyári gumikkal 235/55 eredeti felni elég korrekt volt a gyorsulása pedig nem túl jó a súly Lóerõ elószlás 1750 kg a vas 151 pacihoz.
December végén chippelve lett a gép, most gyorsul mint állat / 410 Nm /
5. be még elmegy, de ha felgangolom 6 ba 120-130 km/h nál elfogy a cufla.

Pffffúúú elmehetnék regényírónak

státusz MenyusBMW

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 08:12


Tjani írta: Mikor még benne volt a box, az autó át állt vész üzemmódba ami azt jelenti. hogy 110 km/h nál többel nem ment az autó, és 2200 as ford/perc fölé se lehetett pörgetni.
Hibakód kiolvasás részecskeszûrõ hiba
A kérdésedre válaszolva, a nyomatékkal nincs gond, de valahogy nem tudom kicsalogatni a lovakat a karámból 3000 ford/perc felett
5.ben, de fõleg 6. ban kicsit erõtlennek tûnik a gép a végsebesség 15 km/h val elmarad az eddigi értékektõl, és a fogyasztásom is kb 1 l/100 km nõtt fõleg autópálya tempónál.
Gondolkodtam azon, hogy esetleg más is kapott, egy légtömegmérõ takarítás lehet nem ártana :

Van valakinek javaslata mit lenne érdemes kipucolni, átnézni :
A válaszokat elõre is köszi


Menjél vele sokat autópályán. Az X3-nak nem túl nagy a végsebessége, ami nem is csoda. Nagyon-nagyon hosszú egyenes kell, hogy 180 fölé menjen a mutató. Ha nagyobb végsebesség kell, akkor vegyél egy sima hármast.

Tjani
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2007

státusz Tjani

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2010. január 06. szerda, 07:34


Mikor még benne volt a box, az autó át állt vész üzemmódba ami azt jelenti. hogy 110 km/h nál többel nem ment az autó, és 2200 as ford/perc fölé se lehetett pörgetni.
Hibakód kiolvasás részecskeszûrõ hiba
A kérdésedre válaszolva, a nyomatékkal nincs gond, de valahogy nem tudom kicsalogatni a lovakat a karámból 3000 ford/perc felett
5.ben, de fõleg 6. ban kicsit erõtlennek tûnik a gép a végsebesség 15 km/h val elmarad az eddigi értékektõl, és a fogyasztásom is kb 1 l/100 km nõtt fõleg autópálya tempónál.
Gondolkodtam azon, hogy esetleg más is kapott, egy légtömegmérõ takarítás lehet nem ártana :

Van valakinek javaslata mit lenne érdemes kipucolni, átnézni :
A válaszokat elõre is köszi

szigiimi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz szigiimi

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 192

Elküldve: 2010. január 05. kedd, 21:29


bmw320d4 írta:
Tjani írta: Sziasztok!
A tuningcégek úgy hirdetik a tuningboxokat "optimalizálja a motort"
hát nekem optimalizálta úgy, hogy majdnem kinyírta a részecskeszûrõmet.

A box kiszerelése után az autó ereje lassan kezd visszatérni, de még nem az igazi.
A kérdésem az lenne, hogy milyen idõközönként regenerál a részecskeszûrõ és ez mennyire tökéletes, vagy esetleg házilag ki lehet-e pucolni.

Bocsi ha valakit felzaklattam a kérdéseimmel, de tanácstalan vagyok.

Elõre is köszi a válaszokat


A legyorsabb regenerációt egy szervízben tudod elvégezteni, ott géppel kényszerregenerálják a DPF-et.
Egyébként használattól függõen, 700-2500km-enként a DDE végez egy regenerálást.


Ez miben jeletkezik? Van valami jelenség?

Tjani
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2007

státusz Tjani

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2010. január 04. hétfő, 21:57


Köszi a választ, akkor várok még hátha magától meggyógyul a beteg.
Azért idegesítõ, hogy érezhetõen fojtja a motort

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. január 04. hétfő, 21:45


Tjani írta: Sziasztok!
A tuningcégek úgy hirdetik a tuningboxokat "optimalizálja a motort"
hát nekem optimalizálta úgy, hogy majdnem kinyírta a részecskeszûrõmet.

A box kiszerelése után az autó ereje lassan kezd visszatérni, de még nem az igazi.
A kérdésem az lenne, hogy milyen idõközönként regenerál a részecskeszûrõ és ez mennyire tökéletes, vagy esetleg házilag ki lehet-e pucolni.

Bocsi ha valakit felzaklattam a kérdéseimmel, de tanácstalan vagyok.

Elõre is köszi a válaszokat


A legyorsabb regenerációt egy szervízben tudod elvégezteni, ott géppel kényszerregenerálják a DPF-et.
Egyébként használattól függõen, 700-2500km-enként a DDE végez egy regenerálást.

Tjani
autója adatai
Széria: X3
Típus: E83 LCI
Kivitel: SAV
Modell: X3 2.0d
Évjárat: 2007

státusz Tjani

Törzsvendég

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2010. január 04. hétfő, 21:37


Sziasztok!
A tuningcégek úgy hirdetik a tuningboxokat "optimalizálja a motort"
hát nekem optimalizálta úgy, hogy majdnem kinyírta a részecskeszûrõmet.

A box kiszerelése után az autó ereje lassan kezd visszatérni, de még nem az igazi.
A kérdésem az lenne, hogy milyen idõközönként regenerál a részecskeszûrõ és ez mennyire tökéletes, vagy esetleg házilag ki lehet-e pucolni.

Bocsi ha valakit felzaklattam a kérdéseimmel, de tanácstalan vagyok.

Elõre is köszi a válaszokat