szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. március 04. péntek, 20:13


Kabi írta: az alábbi képen az 1-es számú hőmérséklet szenzor cseréjét szeretném elvégezni. Valakinek tippje, hogy honnan férek hozzá legkönnyebben?


Fentről,de nem lesz könnyű ha még nem szedtél ki ilyet.

Kabi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz Kabi

Törzsvendég

Elismertség: 2% (3 pont) | Hozzászólások: 118

Elküldve: 2016. március 04. péntek, 15:05


az alábbi képen az 1-es számú hőmérséklet szenzor cseréjét szeretném elvégezni. Valakinek tippje, hogy honnan férek hozzá legkönnyebben?

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. december 16. szerda, 12:50


Na most mär benne van a DPF. A katalizätor leszerelese,DPF felrakäsa 1,5 ora volt. A motor felöli csavar ami a turbonäl van,na az ismetelten 1,5 ora volt . Mint egy torkos borz... De sikerült vegre,es holnap bele is kerül a forgalmiba.
Hogy nekiällnek e megint? Nem hiszem.

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. december 06. vasárnap, 22:48


F10 írta:
lantika írta:
szotakdavid írta:
lantika írta: Annak lennek kiväncsi a velemenyere,aki e46-rol szedett mär le DPF-et,vagy katalizätort. A turbo utäni 2 csvarhoz mekkora cumi hozzäferni? Elvileg van hozzä egy speciälis kulcs,de azt nem fogja nekem kölcsönadni a BMW szakszerviz. Szoval rendes racsnis kulcs hosszabbitoval oda fog ferni,vagy felejtsem el.


E46-ban még mindig nincs DPF. A kérdésedre a vàlasz: szopàs és türelem


Tudom,hogy nincs benne DPF. De. A nemet import autok közül tuti van mär magyar utakon is utolagos DPF-el ellätott. Nekem pont nincs benne,viszont mär beszereztem,megvannak a zsir uj csavarok is a beszereleshez,TIS,beszerelesi utmutato,es a KBA papir is.

A generätor le/felszerelesnel nem hiszem(remelem),hogy nagyobb szopäs.


Miért akarod beletenni az a nyűgöt?


A link neve


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2015. december 06. vasárnap, 22:47


F10 írta:
lantika írta:
szotakdavid írta:
lantika írta: Annak lennek kiväncsi a velemenyere,aki e46-rol szedett mär le DPF-et,vagy katalizätort. A turbo utäni 2 csvarhoz mekkora cumi hozzäferni? Elvileg van hozzä egy speciälis kulcs,de azt nem fogja nekem kölcsönadni a BMW szakszerviz. Szoval rendes racsnis kulcs hosszabbitoval oda fog ferni,vagy felejtsem el.


E46-ban még mindig nincs DPF. A kérdésedre a vàlasz: szopàs és türelem


Tudom,hogy nincs benne DPF. De. A nemet import autok közül tuti van mär magyar utakon is utolagos DPF-el ellätott. Nekem pont nincs benne,viszont mär beszereztem,megvannak a zsir uj csavarok is a beszereleshez,TIS,beszerelesi utmutato,es a KBA papir is.

A generätor le/felszerelesnel nem hiszem(remelem),hogy nagyobb szopäs.


Miért akarod beletenni az a nyűgöt?


mert németben van és gondolom kedvezőbb díjak várnak rá, ha beteteti. ez olyan, mint amikor egy FL-es E46-ot FL előttire alakít.

státusz F10

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2015. december 06. vasárnap, 22:13


lantika írta:
szotakdavid írta:
lantika írta: Annak lennek kiväncsi a velemenyere,aki e46-rol szedett mär le DPF-et,vagy katalizätort. A turbo utäni 2 csvarhoz mekkora cumi hozzäferni? Elvileg van hozzä egy speciälis kulcs,de azt nem fogja nekem kölcsönadni a BMW szakszerviz. Szoval rendes racsnis kulcs hosszabbitoval oda fog ferni,vagy felejtsem el.


E46-ban még mindig nincs DPF. A kérdésedre a vàlasz: szopàs és türelem


Tudom,hogy nincs benne DPF. De. A nemet import autok közül tuti van mär magyar utakon is utolagos DPF-el ellätott. Nekem pont nincs benne,viszont mär beszereztem,megvannak a zsir uj csavarok is a beszereleshez,TIS,beszerelesi utmutato,es a KBA papir is.

A generätor le/felszerelesnel nem hiszem(remelem),hogy nagyobb szopäs.


Miért akarod beletenni az a nyűgöt?


lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. december 05. szombat, 22:40


szotakdavid írta:
lantika írta:
A generätor le/felszerelesnel nem hiszem(remelem),hogy nagyobb szopäs.


Jójó


Köszi Dävid,ez megnyugtatott,es biztatolag hat räm.


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. december 05. szombat, 22:24


lantika írta:
A generätor le/felszerelesnel nem hiszem(remelem),hogy nagyobb szopäs.


Jójó

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. december 05. szombat, 21:59


szotakdavid írta:
lantika írta: Annak lennek kiväncsi a velemenyere,aki e46-rol szedett mär le DPF-et,vagy katalizätort. A turbo utäni 2 csvarhoz mekkora cumi hozzäferni? Elvileg van hozzä egy speciälis kulcs,de azt nem fogja nekem kölcsönadni a BMW szakszerviz. Szoval rendes racsnis kulcs hosszabbitoval oda fog ferni,vagy felejtsem el.


E46-ban még mindig nincs DPF. A kérdésedre a vàlasz: szopàs és türelem


Tudom,hogy nincs benne DPF. De. A nemet import autok közül tuti van mär magyar utakon is utolagos DPF-el ellätott. Nekem pont nincs benne,viszont mär beszereztem,megvannak a zsir uj csavarok is a beszereleshez,TIS,beszerelesi utmutato,es a KBA papir is.

A generätor le/felszerelesnel nem hiszem(remelem),hogy nagyobb szopäs.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2015. december 05. szombat, 22:08

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2015. december 05. szombat, 21:38


lantika írta: Annak lennek kiväncsi a velemenyere,aki e46-rol szedett mär le DPF-et,vagy katalizätort. A turbo utäni 2 csvarhoz mekkora cumi hozzäferni? Elvileg van hozzä egy speciälis kulcs,de azt nem fogja nekem kölcsönadni a BMW szakszerviz. Szoval rendes racsnis kulcs hosszabbitoval oda fog ferni,vagy felejtsem el.


E46-ban még mindig nincs DPF. A kérdésedre a vàlasz: szopàs és türelem

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. december 05. szombat, 21:27


Annak lennek kiväncsi a velemenyere,aki e46-rol szedett mär le DPF-et,vagy katalizätort. A turbo utäni 2 csvarhoz mekkora cumi hozzäferni? Elvileg van hozzä egy speciälis kulcs,de azt nem fogja nekem kölcsönadni a BMW szakszerviz. Szoval rendes racsnis kulcs hosszabbitoval oda fog ferni,vagy felejtsem el.

lantika

státusz lantika

BMWfanatic

Elismertség: 14% (129 pont) | Hozzászólások: 872

Elküldve: 2015. november 01. vasárnap, 21:06


BarG írta:
F10 írta:
jrtom írta: A legfőbb probléma az a rossz termosztát miatt van. Nem tud üzemi hőfokra melegedni a motor és így nem regenerál a kocsi. Tartós 70 fokos víz kell, hogy elindítsa a folyamatot, ami egy rossz termosztáttal nincs meg főleg hideg időben városon kívül. Egy jó termosztáttal 90 fok környékén van. A sok városjárat is a DPF halálát okozza, mert ott se tud regenerálni.


Városjárat miatt akarom majd kidobni.
Kb mennyiért csinálják?


Még valami. Azt vettem észre, hogy bizonyos időközönként a vezérlő a levegő/üzemanyag arányt rövid időre leveszi 0,92-re. Ezt a NOx katalizátor regenerálása miatt teszi. Ekkor nagyon durván füstölni fog az autó, ha nincs rajta a dpf! Ha kiszedeted, akkor ezt a funkciót is ki kell írni a vezérlőből, mert különben nagyon látványosan fogsz autózni néha.


Es akkor a NOx katalizätor regeneräläsänak hiänya miatt jön az ujabb problema. Utäna meg eladjuk az autot,es szidjuk a märkät,mert ugye "minden baja volt". Ha valaki nem tud fenntartani egy autot,akkor vegyen egy egyszerübbet,olcsobbat amit fennt tud tartani. Ha meg csak a fenntartäson akar sporolni annak javaslom az összvonalas berletet.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2015. november 01. vasárnap, 18:32


F10 írta:
jrtom írta: A legfőbb probléma az a rossz termosztát miatt van. Nem tud üzemi hőfokra melegedni a motor és így nem regenerál a kocsi. Tartós 70 fokos víz kell, hogy elindítsa a folyamatot, ami egy rossz termosztáttal nincs meg főleg hideg időben városon kívül. Egy jó termosztáttal 90 fok környékén van. A sok városjárat is a DPF halálát okozza, mert ott se tud regenerálni.


Városjárat miatt akarom majd kidobni.
Kb mennyiért csinálják?


Még valami. Azt vettem észre, hogy bizonyos időközönként a vezérlő a levegő/üzemanyag arányt rövid időre leveszi 0,92-re. Ezt a NOx katalizátor regenerálása miatt teszi. Ekkor nagyon durván füstölni fog az autó, ha nincs rajta a dpf! Ha kiszedeted, akkor ezt a funkciót is ki kell írni a vezérlőből, mert különben nagyon látványosan fogsz autózni néha.

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2015. november 01. vasárnap, 18:25


F10 írta:
BarG írta:
lantika írta:
YELLOW írta:
jokerface írta:
YELLOW írta:
lantika írta:
Tuti nem szednem ki. "Európa számos városában, már környezetvédelmi zónákat jelöltek ki vagy hamarosan fognak. Magyarországon is tervezik Európa több városával együtt, környezetvédelmi zónák létrehozását."


ezzel is kényszerítik az embereket, hogy ezeket vegyék. az addig oké, hogy fekete és piros matricásakat kitiltanak, de csak részecskeszűrősöket beengedni az eléggé nem kóser.
Mazda5-nél konkrétan láttam mérést, minimálisan volt rosszabb, mint DPF-el. mondhatnám, hogy humbuk az egész. félre értés ne essék, nem rábeszélni akarom, hogy vegye ki.


A legapróbb,szemmel láthatatlan,legkárosabb részecskéket a környezetre,élö szerveztre nem fogja meg. De lényeg az,hogy amit nem látunk,az nem is létezik. Ez van. Attól még én sem vetetném ki.


de most gondolj bele.
különleges olaj kell bele. a legtöbb DPF-es autóban hígul az olaj, mert gázolaj kerül bele. szerintem annyira nem jó az. az a abj, hogy jóval több kerül bele, mint kellene, de ugye valahogy regenerálni kell a szűrőt. egy plusz hibaforrás. a normális olajok drágák, a szűrő drága, és úgyis cserélni kell majd. plusz üzemanyga fogyasztás, stb. ez nem a környezet védelmét szolgálja. tisztasor, mint számos oylan dolog, amik feleslegesen vannak az autóba, hasonló címszavakkal telepítve. persze amíg jó én sem venném ki. viszont ha cserélni kell, nem költenék rá. pedig ahhoz képest elég környezet tudatos vagyok. csak ezzel valójában semmire nem mennek. az emberiség nagy része elszegényedés útján van. régi autókkal járnak, amikben nincs, vagy ha később ezeket veszik meg, nem elsz pénz, cseréltetni. szóval semmire nem leszünk előre. viszoint elég jó út egy apokliptikus világ felé, ahol a gazdagok külön élnek, elszeparálva. lassan a filmek valóságok lesznek.


En pont most akarom beletenni. Hiäba tiltakozik valaki a szabälyok ellen,attol azok megmaradnak,es be kell tartani. Persze mäs olaj kell bele,stb de ha egyszer benne van. Azonos autonäl a DPF-es es anelküli autok produkälhatnak hasonlo meresi eredmenyt,de azt a motor teljesitmenyenek szabälyozäsäval szoktäk elerni. A nem DPF-es gyengebb igy ugyan azt tudja mint egy DPF-es. E46-ban is van 320d 150 lovas DPF nelkül,ami euro 4-es. Ezek mind 6 sebesseges vältoval,mäs turboval vannak szerelve. Viszont ami pl nekem van az 5-ös vältos,igy csak DPF-el tudja hozni az euro4 szintet.


Nekem meg most van 42000 km a gépemben és azon agyalok, hogy ki kellene venni a dpf-et. Persze mindenki akkor veszi ki, amikor már elromlott és szembesül azzal, hogy 6-800e Ft-ot kellene elkölteni, hogy pótolja. Ha meg most kiveszem, akkor meg van egy jó dpf-em, amit amikor eladom, vissza tudok szereltetni és az új gazda se fog átkozni.

Amúgy jó dolog ez a dpf, csak a gyár nem olyanra csinálja, hogy kibírja az autó élettartamát. Mert akkor senki se szedné ki. De sajnos 1-200e km környékén beadja a kulcsot, a enyémben a komputer 260e km-ről számolja visszafelé az élettartamát. Hogy honnan tudom? Vettem diagot, amivel nézem, hogy hogyan működik. És abból azt látom, hogy jó állapotban abszolut nem fogja a motort, szinte nincs is ellenállása. Szóval azok, akik kiszedték és azt mondják, hogy mennyivel jobban megy az autó, azok lódítanak - vagy már nagyon odavolt a régi.

Van barátom, aki foglalkozik dpf-telenítéssel. És a dpf-telenített autók nem füstölnek durván - kivéve, ha a dpf is azért döglött meg, mert extrán füstöl az autó valamilyen mechanikus hiba miatt. Kérdeztem, hogy hogy mennek át az autók a műszakin? SIMÁN! Ha amúgy jó az autó, a mérés nem mutatja ki a dpf hiányát. Ami már kritikusabb, hogy a dpf sok esetben egybe van építve a katalizátorral, ha az is kivan szedve, akkor viszont büdös lesz a kipufogó és az már lebuktatja a módosítást. Ezért a közös házból csak a dpf-et vágják ki, a katalizátor bennmarad. Ayoutube-on is rengeteg video van fenn, dpf-telenített autókról, meg lehet nézni, mennyire füstölnek.

Nemrég munkahelyen is szóba került a vw botrány, meg a dpf. Kolléga mondta, hogy nyáron, meg fűtési szezonon kívül nyugodtan kiteregetik az udvaron a mosott ruhát szárítani, semmi baja nem lesz. Amikortól viszont bejön a fűtési szezon, ha egy délelőtt kinn van a ruha, akkor az fekete lesz - a sok spórolós fatüzeléstől. Szerinte a fával tüzelőkre kellene részecskeszűrőt szerelni!

Hol van helyileg a dpf telenitő ismerősöd?


Miskolcon.

státusz F10

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 19

Elküldve: 2015. október 31. szombat, 22:08


jrtom írta: A legfőbb probléma az a rossz termosztát miatt van. Nem tud üzemi hőfokra melegedni a motor és így nem regenerál a kocsi. Tartós 70 fokos víz kell, hogy elindítsa a folyamatot, ami egy rossz termosztáttal nincs meg főleg hideg időben városon kívül. Egy jó termosztáttal 90 fok környékén van. A sok városjárat is a DPF halálát okozza, mert ott se tud regenerálni.


Városjárat miatt akarom majd kidobni.
Kb mennyiért csinálják?