Ez egy archivált weboldal! bővebben

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2010. május 12. szerda, 06:39


Robin68 írta:
YELLOW írta:
Robin68 írta:
"Lemförder" a gyári, ha nem a BMW-nél veszed akkor jóval olcsóbb , vagy még van egy angol "First Line" ami elég jó és valamivel olcsóbb. Én kb. 2 hete az utóbbit raktam be mindkét oldalon.
Az árak miatt küldj privát üzit M_Attilának, szerintem biztos tud mondani barátságos összeget
Hibajelenség pedig az, hogy kopogást hallasz már kisebb döccenőknél is.



beszerelésről tudsz írni néhány sort? illetve miylen méretűt vettél?



A gyári méretet vettem, ahogy 320D4 kollégánk is írta simán jó a nem túl drasztikus ültetésnél még ami nekem is van.
Nem nagy ördöngőség a beszerelés. Kereket leveszed, majd a stab.rúdnál és a lengéscsillapítónál gömbfejcsavart lelazítani (ha gyári akkor 16-os kulcs kell). Általában hátul is célszerű egy villáskulcsal megfogni a csuklónál mert ha be van rohadva a csavar akkor elforog. Vagy lepattintod a csuklót (ami nem mindig könnyű) és megfogod a kis gömbfejet mondjuk csőfogóval. De jobb az első megoldás . Ha lent a régi, az egyik végét az újnak rögzíted, majd kis rásegítéssel (a stab.rudat le kell nyomni valamivel) a másik végét is bejátszod a helyére. Csavarok meghúz és kész.
Nekem be voltak rohadva a csavarok de így is a kettő meg volt kb. egy óra alatt .


köszke a választ!


Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2010. május 11. kedd, 22:50


YELLOW írta:
Robin68 írta:
"Lemförder" a gyári, ha nem a BMW-nél veszed akkor jóval olcsóbb , vagy még van egy angol "First Line" ami elég jó és valamivel olcsóbb. Én kb. 2 hete az utóbbit raktam be mindkét oldalon.
Az árak miatt küldj privát üzit M_Attilának, szerintem biztos tud mondani barátságos összeget
Hibajelenség pedig az, hogy kopogást hallasz már kisebb döccenőknél is.



beszerelésről tudsz írni néhány sort? illetve miylen méretűt vettél?



A gyári méretet vettem, ahogy 320D4 kollégánk is írta simán jó a nem túl drasztikus ültetésnél még ami nekem is van.
Nem nagy ördöngőség a beszerelés. Kereket leveszed, majd a stab.rúdnál és a lengéscsillapítónál gömbfejcsavart lelazítani (ha gyári akkor 16-os kulcs kell). Általában hátul is célszerű egy villáskulcsal megfogni a csuklónál mert ha be van rohadva a csavar akkor elforog. Vagy lepattintod a csuklót (ami nem mindig könnyű) és megfogod a kis gömbfejet mondjuk csőfogóval. De jobb az első megoldás . Ha lent a régi, az egyik végét az újnak rögzíted, majd kis rásegítéssel (a stab.rudat le kell nyomni valamivel) a másik végét is bejátszod a helyére. Csavarok meghúz és kész.
Nekem be voltak rohadva a csavarok de így is a kettő meg volt kb. egy óra alatt .

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. május 11. kedd, 18:16


YELLOW írta:
Robin68 írta:
fapuma7210 írta: Sziasztok!



Milyen stab. pálcát érdemes vásárolni 318d 2005 ös évjáratba?Mennyibe fáj?

Egyébként mit hallani amikor ez a hiba?



"Lemförder" a gyári, ha nem a BMW-nél veszed akkor jóval olcsóbb , vagy még van egy angol "First Line" ami elég jó és valamivel olcsóbb. Én kb. 2 hete az utóbbit raktam be mindkét oldalon.
Az árak miatt küldj privát üzit M_Attilának, szerintem biztos tud mondani barátságos összeget
Hibajelenség pedig az, hogy kopogást hallasz már kisebb döccenőknél is.



beszerelésről tudsz írni néhány sort? illetve miylen méretűt vettél?



A hossza 270mm.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2010. május 11. kedd, 17:18


Robin68 írta:
fapuma7210 írta: Sziasztok!



Milyen stab. pálcát érdemes vásárolni 318d 2005 ös évjáratba?Mennyibe fáj?

Egyébként mit hallani amikor ez a hiba?



"Lemförder" a gyári, ha nem a BMW-nél veszed akkor jóval olcsóbb , vagy még van egy angol "First Line" ami elég jó és valamivel olcsóbb. Én kb. 2 hete az utóbbit raktam be mindkét oldalon.
Az árak miatt küldj privát üzit M_Attilának, szerintem biztos tud mondani barátságos összeget
Hibajelenség pedig az, hogy kopogást hallasz már kisebb döccenőknél is.



beszerelésről tudsz írni néhány sort? illetve miylen méretűt vettél?



Robin68
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 1999

státusz Robin68

BMWfanatic

Elismertség: 9% (70 pont) | Hozzászólások: 746

Elküldve: 2010. május 11. kedd, 17:04


fapuma7210 írta: Sziasztok!



Milyen stab. pálcát érdemes vásárolni 318d 2005 ös évjáratba?Mennyibe fáj?

Egyébként mit hallani amikor ez a hiba?



"Lemförder" a gyári, ha nem a BMW-nél veszed akkor jóval olcsóbb , vagy még van egy angol "First Line" ami elég jó és valamivel olcsóbb. Én kb. 2 hete az utóbbit raktam be mindkét oldalon.
Az árak miatt küldj privát üzit M_Attilának, szerintem biztos tud mondani barátságos összeget
Hibajelenség pedig az, hogy kopogást hallasz már kisebb döccenőknél is.



ute107
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2001

státusz ute107

BMWfanatic

Elismertség: 6% (64 pont) | Hozzászólások: 1056

Elküldve: 2010. május 11. kedd, 16:54


csatis1 írta:
Tiba írta: Asszem én is a z3-ét fogom berakni.
Gyárit vettél? Mennyibe fájt?


Tizenötezer-egy-kétszáz péz volt.
De a hosszára kérdezz rá!



Ma ennek utánajártam!

Z3 - 3.2 motorral szerelt 2000 évjáratúnak valahogy 213 mm körüli a hossza.

A E46 320d Touring 2000 évj-nak pedig 270-275mm körüli a hossza....Fura mert ennél a típusnál eltérnek pár mm-t.

Elméletileg a képet nézve ugyanúgy néz ki és nem hiszem h. ne passzolna ha meg van ültetve a gép. Szóval én Z3-ét veszem meg.... Köszi a segítséget...

Az árakról: 10-20e. Ft./pár Többért nem láttam.




fapuma7210
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2005

státusz fapuma7210

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 66

Elküldve: 2010. május 11. kedd, 05:42


Sziasztok!



Milyen stab. pálcát érdemes vásárolni 318d 2005 ös évjáratba?Mennyibe fáj?

Egyébként mit hallani amikor ez a hiba?




csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. május 10. hétfő, 09:36


Tiba írta: Asszem én is a z3-ét fogom berakni.
Gyárit vettél? Mennyibe fájt?


Tizenötezer-egy-kétszáz péz volt.
De a hosszára kérdezz rá!

bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. május 09. vasárnap, 19:43


Tiba írta:
bmw320d4 írta:
Tiba írta: Asszem én is a z3-ét fogom berakni.
Gyárit vettél? Mennyibe fájt?


Miért is kell kicserélni? Én nem értem...



Én sem értek hozzá, de ez a hivatalos magyarázat:
"Ez a stabilizáló rúd rögzítő rövidebb mint a gyári, így ha az állítható futóművet nem a legmagasabb pozícióban, hanem lejjebb tekerve használják, elengedhetetlen a cseréje. Ezzel a "kutyacsonttal" nem fog összefeszülni, így nem sérül sem az állítható futómű, sem a stabilizátor a túlzott feszítéstől."



Még mindig nem értem.... 5 centi miatt nem ér bele semmibe, a stabrúd pedig a 2 kerék kötötti szintkülönbség ellen dolgozik.
Teljesen felesleges....



Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2010. május 09. vasárnap, 19:23


bmw320d4 írta:
Tiba írta: Asszem én is a z3-ét fogom berakni.
Gyárit vettél? Mennyibe fájt?


Miért is kell kicserélni? Én nem értem...



Én sem értek hozzá, de ez a hivatalos magyarázat:
"Ez a stabilizáló rúd rögzítő rövidebb mint a gyári, így ha az állítható futóművet nem a legmagasabb pozícióban, hanem lejjebb tekerve használják, elengedhetetlen a cseréje. Ezzel a "kutyacsonttal" nem fog összefeszülni, így nem sérül sem az állítható futómű, sem a stabilizátor a túlzott feszítéstől."



bmw320d4
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz bmw320d4

BMWfanatic

Elismertség: 57% (1288 pont) | Hozzászólások: 2245

Elküldve: 2010. május 09. vasárnap, 17:17


Tiba írta: Asszem én is a z3-ét fogom berakni.
Gyárit vettél? Mennyibe fájt?


Miért is kell kicserélni? Én nem értem...



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15600 pont) | Hozzászólások: 17594

Elküldve: 2010. május 09. vasárnap, 15:36


Tiba írta: Asszem én is a z3-ét fogom berakni.
Gyárit vettél? Mennyibe fájt?

és a Z3-é, hogy jó? az nem az E36 compact futóművére épül? az pedig nem teljesen olyan.
csak azért kérdezem, mert nekem aszonták -35-el van lejjebb, és majd teló is rövidebb megy bele, és gondolom cserélnem kell ezt is.
egyébként a cseréhez mennyire kell bontani? anynira még nem figyelgettem eddig...



Tiba
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Tiba

BMWfanatic

Elismertség: 2% (52 pont) | Hozzászólások: 1890

Elküldve: 2010. május 09. vasárnap, 15:23


Asszem én is a z3-ét fogom berakni.
Gyárit vettél? Mennyibe fájt?

csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2010. május 09. vasárnap, 12:32


Nekem elöl kb 40-50mm ültetés van, és ahhoz a Z3 stabi karját raktuk be. Az kb annyival rövidebb. Ha jól tudom a gyár a saját karjával 30mm-ig engedi az ültetést. Szerintem ha ezt a 40-50mm-t növelném, azt a Z3 stabi karja is bírná még leglább 60mm-ig.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Cabrio
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz bomi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2010. május 09. vasárnap, 12:13


Üdv urak


Állithato futomühöz keresek rövid stabilkart,korabban valaki itt a forumon mintha foglalkozott volna ilyen futomüvel, ha van ötlet és egy ár nagyon megköszönném.