anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. augusztus 14. szerda, 20:02


pepe77 írta:
Peti320i írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is. Brutál olajfogyasztás és ugyan úgy a füst. Elmentem a POLLTOMÉKHOZ megnézték. Azt mondták 10 BMW ből 9 megoldódik a karter lecsapatószelep és az összes hozzátartozó cső cseréjével. Állítólag úgy eltömődik h ez okozhatja a problémát. Jövőhéten szerdán viszem a paripám. Utána beszámolok Nektek.


Ez a kartergàz szűrő lenne? Mert én azt is kicseréltettem a hozzá tartozó 3db csővel együtt (csak a csövek 30e ft). Nekem nem oldotta meg, lehet, hogy pont enyém az 1 a 10-ből...

haha, mert úgy kezdik, eszi az olajat? ó, akkor kartergáz szellőztető csere, hopp egy 50 es, oszt akkor utána is eszi, no, mindenki jól járt, csak te nem

Én egyszer mentem egy mezei táltoshoz, aki kézrátéttel gyógyította az E46 ot.
Rádugott egy 30 éves laptopot, 2 perc múlva már lökte is, ó szellőztető szelep.
Mintha a laptop megmondaná, mert az a műanyag szar tele lenne érzékelőkkel.
Na persze, mondtam. Itthon megnéztem a számlákat, 1 éve lett cserélve komletten.
Ez már mindjárt berakott volna egy másikat.


anubisz

státusz anubisz

BMWfanatic

Elismertség: 9% (412 pont) | Hozzászólások: 4245

Elküldve: 2013. augusztus 14. szerda, 19:56


Bizony E46 nál az az első amit cserélni akarnak, ha ilyen jellegű a probléma, de az is a gond, hogy már mindenért azt okolják, mint amikor dokihoz mész, kérdezi dohányzol, igen, na az a gond, ha iszol akkor meg az a gond, ha csak fekszel akkor meg az a gond.
Azért hozzá tenném, ha vákum gondod lenne, azt meg lehet állapítani, több módszerrel.
Mert ha el lenne tömődve, ugye akkor az lenne, nem? van aki csak letekeri az olajbetöltő kupakot, már megmondja a motor járásából,

pepe77
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz pepe77

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2013. augusztus 14. szerda, 17:44


Peti320i írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is. Brutál olajfogyasztás és ugyan úgy a füst. Elmentem a POLLTOMÉKHOZ megnézték. Azt mondták 10 BMW ből 9 megoldódik a karter lecsapatószelep és az összes hozzátartozó cső cseréjével. Állítólag úgy eltömődik h ez okozhatja a problémát. Jövőhéten szerdán viszem a paripám. Utána beszámolok Nektek.


Ez a kartergàz szűrő lenne? Mert én azt is kicseréltettem a hozzá tartozó 3db csővel együtt (csak a csövek 30e ft). Nekem nem oldotta meg, lehet, hogy pont enyém az 1 a 10-ből...

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17575

Elküldve: 2013. augusztus 14. szerda, 15:34


Peti320i írta: Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is. Brutál olajfogyasztás és ugyan úgy a füst. Elmentem a POLLTOMÉKHOZ megnézték. Azt mondták 10 BMW ből 9 megoldódik a karter lecsapatószelep és az összes hozzátartozó cső cseréjével. Állítólag úgy eltömődik h ez okozhatja a problémát. Jövőhéten szerdán viszem a paripám. Utána beszámolok Nektek.


a Te motorod meg amúgyis szereti az olajat enni...

státusz Peti320i

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 30

Elküldve: 2013. augusztus 14. szerda, 15:31


Sziasztok! Ugyan ez a problémám nekem is. Brutál olajfogyasztás és ugyan úgy a füst. Elmentem a POLLTOMÉKHOZ megnézték. Azt mondták 10 BMW ből 9 megoldódik a karter lecsapatószelep és az összes hozzátartozó cső cseréjével. Állítólag úgy eltömődik h ez okozhatja a problémát. Jövőhéten szerdán viszem a paripám. Utána beszámolok Nektek.

norbeee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz norbeee

Fórumlakó

Elismertség: 9% (20 pont) | Hozzászólások: 206

Elküldve: 2013. augusztus 14. szerda, 12:26


pepe77 írta:
norbeee írta:
pepe77 írta: Sziasztok! Hasonló gondom volt, bár nekem csak egy hosszabb motorfékes szakasz után az első gázadásra nyomott ki füstöt, egyébként máskor még erőteljes gyorsításkor sem, 1000 km-enként kb. fél liter olajat elfogyaszt.
Mi is szimeringre gondoltunk mert egyénként a kocsi jó erőben van és a komputer sem mutat semmit. Gyertyák, trafók rendben, kompresszió van...
Tehát megvettem a 24 db szimeringet és a szelepdekni tömítést és elvittem szerelőhöz Egerben. Nem akartam, hogy megbontsák a motort ezért itt kitaláltak egy olyan megoldást a srácok, hogy szétszedés nélkül a gyertya helyére készített nagynyomású eszközzel a szelepeket fenntartva kicserélték az összes szimeringet. A dupla vanossal szegények célszerszám híján eléggé megszenvedtek, de mára elkészült. Mivel a kocsi már 12 éves a szimeringek kőkemények voltak, teljesen elöregedtek. Még csak városban mentem, füstöt nem tapasztaltam, este kipróbálom hosszú dombos motorfékezés után.
A lényeg, hogy ha ezután jó, ezzel a módszerrel olcsón megúszható, ha meg nem, akkor előbb-utóbb úgy is szét kell szedni és felújítani a hengerfejet...egy próbát mindenképp megér!

21:15 próba megvolt, sajnos hosszú motorfékes (4-esben 60-nal kb. 600 m) gurulás után a domb aljában lelassítva és vissza 2 után megint jött a pamacs
akárhogy hegyelem semmi, de ebben az esetben megjelenik egy fehéres-kékes füstcsomó.



Akkor most javult a helyzet vagy maradt a probléma? mennyibe került ez a művelet? már ha nem vagyok indiszkrét..


A helyzet nem igazán javult, de legalább a szimeringek újak, tehát nem ez okozza a füstöt. Hozzá kell tegyem, hogy eddig 10w 40-es olaj volt benne és mióta beleraktam a gyári 5w30-ast azóta tapasztalom a dolgot. A motorban elvileg 220e km van, ami szerintem nem sok, de ezek szerint már érzékeny a vékony olajra. Még futok egy kört benne, de egyenlőre nem fogom szétszedetni a motort és nem lesz hengerfej felújítás meg ilyenek. Beleöntök egy kis szeleptisztító adalékot, illetve majd később vastagabb olaj is visszamegy aztán meglátjuk. Egyébként maga a művelet 25.000 Ft volt, mert a vanos miatt sokat kellett állítgatni. Plusz 24 db szimering kb. 5.000 Ft és ha kell a szelepdekni tömítés az is még egy 10-es. A tömítést egyébként is cseréltem volna mert könnyezett egy kicsit, olyan volt mint a ropi, úgy el volt öregedve.



Itt is ugyanez a szitu 230.000 km, 5w30 gyári olaj. Ajánlottak 140+ beszerelésért egy ugyanilyen évjáratú motort, meg motorfelújítást is, de majdnem ugyanott a vége mindkettőnek. Azt mondta mindenki hogy a motorcsere is kockázatos mert nem a kilométer számít hanem az idő, megkeményednek elérnek az anyagok. Így marad a felújítás kb 250-260 ezerért, addig meg egy sűrűbb olaj. Talán így ésszerűbb.

pepe77
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz pepe77

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2013. augusztus 14. szerda, 09:29


norbeee írta:
pepe77 írta: Sziasztok! Hasonló gondom volt, bár nekem csak egy hosszabb motorfékes szakasz után az első gázadásra nyomott ki füstöt, egyébként máskor még erőteljes gyorsításkor sem, 1000 km-enként kb. fél liter olajat elfogyaszt.
Mi is szimeringre gondoltunk mert egyénként a kocsi jó erőben van és a komputer sem mutat semmit. Gyertyák, trafók rendben, kompresszió van...
Tehát megvettem a 24 db szimeringet és a szelepdekni tömítést és elvittem szerelőhöz Egerben. Nem akartam, hogy megbontsák a motort ezért itt kitaláltak egy olyan megoldást a srácok, hogy szétszedés nélkül a gyertya helyére készített nagynyomású eszközzel a szelepeket fenntartva kicserélték az összes szimeringet. A dupla vanossal szegények célszerszám híján eléggé megszenvedtek, de mára elkészült. Mivel a kocsi már 12 éves a szimeringek kőkemények voltak, teljesen elöregedtek. Még csak városban mentem, füstöt nem tapasztaltam, este kipróbálom hosszú dombos motorfékezés után.
A lényeg, hogy ha ezután jó, ezzel a módszerrel olcsón megúszható, ha meg nem, akkor előbb-utóbb úgy is szét kell szedni és felújítani a hengerfejet...egy próbát mindenképp megér!

21:15 próba megvolt, sajnos hosszú motorfékes (4-esben 60-nal kb. 600 m) gurulás után a domb aljában lelassítva és vissza 2 után megint jött a pamacs
akárhogy hegyelem semmi, de ebben az esetben megjelenik egy fehéres-kékes füstcsomó.



Akkor most javult a helyzet vagy maradt a probléma? mennyibe került ez a művelet? már ha nem vagyok indiszkrét..


A helyzet nem igazán javult, de legalább a szimeringek újak, tehát nem ez okozza a füstöt. Hozzá kell tegyem, hogy eddig 10w 40-es olaj volt benne és mióta beleraktam a gyári 5w30-ast azóta tapasztalom a dolgot. A motorban elvileg 220e km van, ami szerintem nem sok, de ezek szerint már érzékeny a vékony olajra. Még futok egy kört benne, de egyenlőre nem fogom szétszedetni a motort és nem lesz hengerfej felújítás meg ilyenek. Beleöntök egy kis szeleptisztító adalékot, illetve majd később vastagabb olaj is visszamegy aztán meglátjuk. Egyébként maga a művelet 25.000 Ft volt, mert a vanos miatt sokat kellett állítgatni. Plusz 24 db szimering kb. 5.000 Ft és ha kell a szelepdekni tömítés az is még egy 10-es. A tömítést egyébként is cseréltem volna mert könnyezett egy kicsit, olyan volt mint a ropi, úgy el volt öregedve.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. augusztus 14. szerda, 09:39


norbeee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz norbeee

Fórumlakó

Elismertség: 9% (20 pont) | Hozzászólások: 206

Elküldve: 2013. augusztus 13. kedd, 06:23


pepe77 írta: Sziasztok! Hasonló gondom volt, bár nekem csak egy hosszabb motorfékes szakasz után az első gázadásra nyomott ki füstöt, egyébként máskor még erőteljes gyorsításkor sem, 1000 km-enként kb. fél liter olajat elfogyaszt.
Mi is szimeringre gondoltunk mert egyénként a kocsi jó erőben van és a komputer sem mutat semmit. Gyertyák, trafók rendben, kompresszió van...
Tehát megvettem a 24 db szimeringet és a szelepdekni tömítést és elvittem szerelőhöz Egerben. Nem akartam, hogy megbontsák a motort ezért itt kitaláltak egy olyan megoldást a srácok, hogy szétszedés nélkül a gyertya helyére készített nagynyomású eszközzel a szelepeket fenntartva kicserélték az összes szimeringet. A dupla vanossal szegények célszerszám híján eléggé megszenvedtek, de mára elkészült. Mivel a kocsi már 12 éves a szimeringek kőkemények voltak, teljesen elöregedtek. Még csak városban mentem, füstöt nem tapasztaltam, este kipróbálom hosszú dombos motorfékezés után.
A lényeg, hogy ha ezután jó, ezzel a módszerrel olcsón megúszható, ha meg nem, akkor előbb-utóbb úgy is szét kell szedni és felújítani a hengerfejet...egy próbát mindenképp megér!

21:15 próba megvolt, sajnos hosszú motorfékes (4-esben 60-nal kb. 600 m) gurulás után a domb aljában lelassítva és vissza 2 után megint jött a pamacs
akárhogy hegyelem semmi, de ebben az esetben megjelenik egy fehéres-kékes füstcsomó.



Akkor most javult a helyzet vagy maradt a probléma? mennyibe került ez a művelet? már ha nem vagyok indiszkrét..

pepe77
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 320Ci
Évjárat: 2001

státusz pepe77

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 17

Elküldve: 2013. augusztus 12. hétfő, 17:23


Sziasztok! Hasonló gondom volt, bár nekem csak egy hosszabb motorfékes szakasz után az első gázadásra nyomott ki füstöt, egyébként máskor még erőteljes gyorsításkor sem, 1000 km-enként kb. fél liter olajat elfogyaszt.
Mi is szimeringre gondoltunk mert egyénként a kocsi jó erőben van és a komputer sem mutat semmit. Gyertyák, trafók rendben, kompresszió van...
Tehát megvettem a 24 db szimeringet és a szelepdekni tömítést és elvittem szerelőhöz Egerben. Nem akartam, hogy megbontsák a motort ezért itt kitaláltak egy olyan megoldást a srácok, hogy szétszedés nélkül a gyertya helyére készített nagynyomású eszközzel a szelepeket fenntartva kicserélték az összes szimeringet. A dupla vanossal szegények célszerszám híján eléggé megszenvedtek, de mára elkészült. Mivel a kocsi már 12 éves a szimeringek kőkemények voltak, teljesen elöregedtek. Még csak városban mentem, füstöt nem tapasztaltam, este kipróbálom hosszú dombos motorfékezés után.
A lényeg, hogy ha ezután jó, ezzel a módszerrel olcsón megúszható, ha meg nem, akkor előbb-utóbb úgy is szét kell szedni és felújítani a hengerfejet...egy próbát mindenképp megér!

21:15 próba megvolt, sajnos hosszú motorfékes (4-esben 60-nal kb. 600 m) gurulás után a domb aljában lelassítva és vissza 2 után megint jött a pamacs
akárhogy hegyelem semmi, de ebben az esetben megjelenik egy fehéres-kékes füstcsomó.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. augusztus 12. hétfő, 21:21

norbeee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz norbeee

Fórumlakó

Elismertség: 9% (20 pont) | Hozzászólások: 206

Elküldve: 2013. augusztus 12. hétfő, 13:24


BarG írta:
norbeee írta:
BarG írta:
norbeee írta:
anubisz írta:
norbeee írta: Üdv,

Segítséget szeretnék kérni tőletek egy e39 525i-vel kapcsolatban. Igaz nem 3as, de 25-ös benzines, 2001-es, tesóm autója és tanácstalan mit kezdjen vele. Az a baj hogy füstöl a gép gázadásra, fogyaszt olajat 2 litert 10.000 km-en. Iszonyat szaga van, de nem kifejezetten olaj, hanem olyan kicsit trabantos. Hozzá kell tegyem a katalizátor nincs benne, elvitte a cica mielőtt megvette az autót Semmi más gondja nincs, tökéletes minden más szempontból a motor. Többek szerint szelepszár szimering csere javasolt, ami a hengerfej és minden más megbontásától a fél motor felújításáig terjed kb. 250 ezerért, pedig tulajdonképpen 24 db kis tömítés szarról van szó.
Van lehetőség szerintetek komolyabb bontogatás nélkül megoldani a problémát? persze nem adalék és egyéb gányolásos módon? Valahol mintha már olvastam volna hogy meg lehet ezt oldani ügyes szerelővel...

Hm??
Előre is köszi.


én úgy olvastam, hogy az csak gányolás, tökéletesen nem lehet megcsinálni, persze van aki neki áll így de oszt akkor ki tudja meddig bírja. Persze nem értek hozzá, csak egy gondolat.

Persze értem az aggodalmat egy bontás az tuti még pluszba vagy 150 ezer, mert akkor jönnek a hibák. törik ez, reped az, szelepvezetőket is illene akkor már kicserélni, biztos szólnak már, stb. az a 250 csak teljes gond nélküli szerelésre szól, olyan meg szinte nincs is 12 éves kocsinál.

azt monja a szerelő, ha el akarod adni, gányold össze, ha meg akarod tartani csináld meg rendesen.


Csak se én se tesóm nem híve a gányolásnak. Az a gond hogy olyan szar autót fogott ki, köszönhetően egy hivatalos bmw márkakereskedésnek (beszámított autó) hogy az ész megáll. Az első olajcserénél spaklival kellett a szelepdekliből az olajsarat kikotorni!!! Az általuk apró sérüléseknek mondott javításokról utólag derült ki hogy le volt zúzva az autót szinte körbe, aminek köszönhetően most a kasztnira rá kell költeni 150-200 at. Már így is rádobott 3-400 at, a futómű teljesen felújítva, meg egy rahedli más is. Kezd jó lenni a kocsi de rohadt égő hogy füstöl, trabant szagú.
Így eladni már nem akarja, még legalább 4-5 évig használná legalább. Sokat nem megy vele, évente 5-6 ezret. Most ezért újítsa fel a motort ami a szelepszárszimeringeket leszámítva kifogástalan? ezért kellene egy olyan szerelő aki bevállal egy ilyen műveletet ha egyáltalán lehetséges. Sokat kell még költeni az autóra de a kasztni mellé még egy ilyen többszázezres kiadás nem fér bele lassan így is annyi rá fog menni mint amenyi a piaci ára jelenleg...


Az, hogy 2 liter olaj fogy 10e-en, még nem 100%, hogy szelepszár szimering. Lehet komolyabb baj is. Látom, földim vagy, Arnoldéknál vagy a NIP bmw márkaszervízben mit mondtak a gépről? Ha valamelyikük elvállalja a bontás nélküli szimeringezést, akkor meg lehet csinálni. Ha ők nem, akkor felejtsd el.


Nem tudom ismered-e Olivért, régen Hejőcsabán most Martintelepen dolgozik, ő csinálja a bömöseinket évek óta, elég jó "hatásfokkal" Ő nem vállalta, mondván hogy nem szeretne gányolni... igaza van én is egyetértek, de hát a pénz nagy úr, főleg hogy most kábé még 500 kellene így az autóra hogy végre autó legyen. Meg lesz nézetve Arnoldékkal is, de valószínűbb hogy kerül bele egy bontott motor. Most találtam egy olyat mi kipróbálható kevés kilométeres. Ja és ugye katalizátor se volt benne mikor tesóm megvette, (törjön le a keze szára aki úgy hagyta) valszeg azt is az olaj nyírta ki és ezért nem lett bele másik téve. Nem akarok sajnálkozni de szerencsétlen autó pont fél úton van hogy autó váljék belőle, gerinctelenek nem vagyunk hogy egy füstölésgátló adalékkal eladjuk... meg pocsékba menne az eddig ráköltött több százezer pengő is, így marad a ráköltés.

Ja és még egy fontos kérdés. Furcsa a kipuff. gáz is mert nagyon nem olyan mint némely szarrá kopott autó ami a városban előttem szaladgál és ontja magából az égett olaj szagot. Ezen az autón ilyet nem érezni, inkább trabantos a szaga de gondolom azért mert nincs benne katalizátor.

Szerintetek ha ilyen olajfogyasztós állapotában teszünk bele egyet, az meddig fogja bírni? mert ugye az is kellene bele, gondolom egy kicsit kellemesebb lesz a szaga

Tegyünk bele katalizátor vagy ne míg ilyen a motor?


Amíg eszi az olajat, addig ne tetess bele katalizátort. Úgyis kinyírná.
Olivér légvonalban nincs tőlem 1 km-re sem, de még kapucsengője sincs, ha esetleg beesnél hozzá ismeretlenül valami problémával ....


Oké a katalizátor marad utoljára. Nem igazán értem az Olivérrel kapcsolatos mondatodat. Megcsinál mindent jó árban, korrekt, ha kell eljön az autóért a munkahelyemre és még vissza is hozza. Éjjel nappal hívhatom ha kínom van. Én elégedett vagyok vele. Nem szervíz, az tény...

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. augusztus 12. hétfő, 13:07


norbeee írta:
BarG írta:
norbeee írta:
anubisz írta:
norbeee írta: Üdv,

Segítséget szeretnék kérni tőletek egy e39 525i-vel kapcsolatban. Igaz nem 3as, de 25-ös benzines, 2001-es, tesóm autója és tanácstalan mit kezdjen vele. Az a baj hogy füstöl a gép gázadásra, fogyaszt olajat 2 litert 10.000 km-en. Iszonyat szaga van, de nem kifejezetten olaj, hanem olyan kicsit trabantos. Hozzá kell tegyem a katalizátor nincs benne, elvitte a cica mielőtt megvette az autót Semmi más gondja nincs, tökéletes minden más szempontból a motor. Többek szerint szelepszár szimering csere javasolt, ami a hengerfej és minden más megbontásától a fél motor felújításáig terjed kb. 250 ezerért, pedig tulajdonképpen 24 db kis tömítés szarról van szó.
Van lehetőség szerintetek komolyabb bontogatás nélkül megoldani a problémát? persze nem adalék és egyéb gányolásos módon? Valahol mintha már olvastam volna hogy meg lehet ezt oldani ügyes szerelővel...

Hm??
Előre is köszi.


én úgy olvastam, hogy az csak gányolás, tökéletesen nem lehet megcsinálni, persze van aki neki áll így de oszt akkor ki tudja meddig bírja. Persze nem értek hozzá, csak egy gondolat.

Persze értem az aggodalmat egy bontás az tuti még pluszba vagy 150 ezer, mert akkor jönnek a hibák. törik ez, reped az, szelepvezetőket is illene akkor már kicserélni, biztos szólnak már, stb. az a 250 csak teljes gond nélküli szerelésre szól, olyan meg szinte nincs is 12 éves kocsinál.

azt monja a szerelő, ha el akarod adni, gányold össze, ha meg akarod tartani csináld meg rendesen.


Csak se én se tesóm nem híve a gányolásnak. Az a gond hogy olyan szar autót fogott ki, köszönhetően egy hivatalos bmw márkakereskedésnek (beszámított autó) hogy az ész megáll. Az első olajcserénél spaklival kellett a szelepdekliből az olajsarat kikotorni!!! Az általuk apró sérüléseknek mondott javításokról utólag derült ki hogy le volt zúzva az autót szinte körbe, aminek köszönhetően most a kasztnira rá kell költeni 150-200 at. Már így is rádobott 3-400 at, a futómű teljesen felújítva, meg egy rahedli más is. Kezd jó lenni a kocsi de rohadt égő hogy füstöl, trabant szagú.
Így eladni már nem akarja, még legalább 4-5 évig használná legalább. Sokat nem megy vele, évente 5-6 ezret. Most ezért újítsa fel a motort ami a szelepszárszimeringeket leszámítva kifogástalan? ezért kellene egy olyan szerelő aki bevállal egy ilyen műveletet ha egyáltalán lehetséges. Sokat kell még költeni az autóra de a kasztni mellé még egy ilyen többszázezres kiadás nem fér bele lassan így is annyi rá fog menni mint amenyi a piaci ára jelenleg...


Az, hogy 2 liter olaj fogy 10e-en, még nem 100%, hogy szelepszár szimering. Lehet komolyabb baj is. Látom, földim vagy, Arnoldéknál vagy a NIP bmw márkaszervízben mit mondtak a gépről? Ha valamelyikük elvállalja a bontás nélküli szimeringezést, akkor meg lehet csinálni. Ha ők nem, akkor felejtsd el.


Nem tudom ismered-e Olivért, régen Hejőcsabán most Martintelepen dolgozik, ő csinálja a bömöseinket évek óta, elég jó "hatásfokkal" Ő nem vállalta, mondván hogy nem szeretne gányolni... igaza van én is egyetértek, de hát a pénz nagy úr, főleg hogy most kábé még 500 kellene így az autóra hogy végre autó legyen. Meg lesz nézetve Arnoldékkal is, de valószínűbb hogy kerül bele egy bontott motor. Most találtam egy olyat mi kipróbálható kevés kilométeres. Ja és ugye katalizátor se volt benne mikor tesóm megvette, (törjön le a keze szára aki úgy hagyta) valszeg azt is az olaj nyírta ki és ezért nem lett bele másik téve. Nem akarok sajnálkozni de szerencsétlen autó pont fél úton van hogy autó váljék belőle, gerinctelenek nem vagyunk hogy egy füstölésgátló adalékkal eladjuk... meg pocsékba menne az eddig ráköltött több százezer pengő is, így marad a ráköltés.

Ja és még egy fontos kérdés. Furcsa a kipuff. gáz is mert nagyon nem olyan mint némely szarrá kopott autó ami a városban előttem szaladgál és ontja magából az égett olaj szagot. Ezen az autón ilyet nem érezni, inkább trabantos a szaga de gondolom azért mert nincs benne katalizátor.

Szerintetek ha ilyen olajfogyasztós állapotában teszünk bele egyet, az meddig fogja bírni? mert ugye az is kellene bele, gondolom egy kicsit kellemesebb lesz a szaga

Tegyünk bele katalizátor vagy ne míg ilyen a motor?


Amíg eszi az olajat, addig ne tetess bele katalizátort. Úgyis kinyírná.
Olivér légvonalban nincs tőlem 1 km-re sem, de még kapucsengője sincs, ha esetleg beesnél hozzá ismeretlenül valami problémával ....

norbeee
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz norbeee

Fórumlakó

Elismertség: 9% (20 pont) | Hozzászólások: 206

Elküldve: 2013. augusztus 12. hétfő, 10:57


BarG írta:
norbeee írta:
anubisz írta:
norbeee írta: Üdv,

Segítséget szeretnék kérni tőletek egy e39 525i-vel kapcsolatban. Igaz nem 3as, de 25-ös benzines, 2001-es, tesóm autója és tanácstalan mit kezdjen vele. Az a baj hogy füstöl a gép gázadásra, fogyaszt olajat 2 litert 10.000 km-en. Iszonyat szaga van, de nem kifejezetten olaj, hanem olyan kicsit trabantos. Hozzá kell tegyem a katalizátor nincs benne, elvitte a cica mielőtt megvette az autót Semmi más gondja nincs, tökéletes minden más szempontból a motor. Többek szerint szelepszár szimering csere javasolt, ami a hengerfej és minden más megbontásától a fél motor felújításáig terjed kb. 250 ezerért, pedig tulajdonképpen 24 db kis tömítés szarról van szó.
Van lehetőség szerintetek komolyabb bontogatás nélkül megoldani a problémát? persze nem adalék és egyéb gányolásos módon? Valahol mintha már olvastam volna hogy meg lehet ezt oldani ügyes szerelővel...

Hm??
Előre is köszi.


én úgy olvastam, hogy az csak gányolás, tökéletesen nem lehet megcsinálni, persze van aki neki áll így de oszt akkor ki tudja meddig bírja. Persze nem értek hozzá, csak egy gondolat.

Persze értem az aggodalmat egy bontás az tuti még pluszba vagy 150 ezer, mert akkor jönnek a hibák. törik ez, reped az, szelepvezetőket is illene akkor már kicserélni, biztos szólnak már, stb. az a 250 csak teljes gond nélküli szerelésre szól, olyan meg szinte nincs is 12 éves kocsinál.

azt monja a szerelő, ha el akarod adni, gányold össze, ha meg akarod tartani csináld meg rendesen.


Csak se én se tesóm nem híve a gányolásnak. Az a gond hogy olyan szar autót fogott ki, köszönhetően egy hivatalos bmw márkakereskedésnek (beszámított autó) hogy az ész megáll. Az első olajcserénél spaklival kellett a szelepdekliből az olajsarat kikotorni!!! Az általuk apró sérüléseknek mondott javításokról utólag derült ki hogy le volt zúzva az autót szinte körbe, aminek köszönhetően most a kasztnira rá kell költeni 150-200 at. Már így is rádobott 3-400 at, a futómű teljesen felújítva, meg egy rahedli más is. Kezd jó lenni a kocsi de rohadt égő hogy füstöl, trabant szagú.
Így eladni már nem akarja, még legalább 4-5 évig használná legalább. Sokat nem megy vele, évente 5-6 ezret. Most ezért újítsa fel a motort ami a szelepszárszimeringeket leszámítva kifogástalan? ezért kellene egy olyan szerelő aki bevállal egy ilyen műveletet ha egyáltalán lehetséges. Sokat kell még költeni az autóra de a kasztni mellé még egy ilyen többszázezres kiadás nem fér bele lassan így is annyi rá fog menni mint amenyi a piaci ára jelenleg...


Az, hogy 2 liter olaj fogy 10e-en, még nem 100%, hogy szelepszár szimering. Lehet komolyabb baj is. Látom, földim vagy, Arnoldéknál vagy a NIP bmw márkaszervízben mit mondtak a gépről? Ha valamelyikük elvállalja a bontás nélküli szimeringezést, akkor meg lehet csinálni. Ha ők nem, akkor felejtsd el.


Nem tudom ismered-e Olivért, régen Hejőcsabán most Martintelepen dolgozik, ő csinálja a bömöseinket évek óta, elég jó "hatásfokkal" Ő nem vállalta, mondván hogy nem szeretne gányolni... igaza van én is egyetértek, de hát a pénz nagy úr, főleg hogy most kábé még 500 kellene így az autóra hogy végre autó legyen. Meg lesz nézetve Arnoldékkal is, de valószínűbb hogy kerül bele egy bontott motor. Most találtam egy olyat mi kipróbálható kevés kilométeres. Ja és ugye katalizátor se volt benne mikor tesóm megvette, (törjön le a keze szára aki úgy hagyta) valszeg azt is az olaj nyírta ki és ezért nem lett bele másik téve. Nem akarok sajnálkozni de szerencsétlen autó pont fél úton van hogy autó váljék belőle, gerinctelenek nem vagyunk hogy egy füstölésgátló adalékkal eladjuk... meg pocsékba menne az eddig ráköltött több százezer pengő is, így marad a ráköltés.

Ja és még egy fontos kérdés. Furcsa a kipuff. gáz is mert nagyon nem olyan mint némely szarrá kopott autó ami a városban előttem szaladgál és ontja magából az égett olaj szagot. Ezen az autón ilyet nem érezni, inkább trabantos a szaga de gondolom azért mert nincs benne katalizátor.

Szerintetek ha ilyen olajfogyasztós állapotában teszünk bele egyet, az meddig fogja bírni? mert ugye az is kellene bele, gondolom egy kicsit kellemesebb lesz a szaga

Tegyünk bele katalizátor vagy ne míg ilyen a motor?

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2013. augusztus 12. hétfő, 11:15

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. augusztus 12. hétfő, 10:53


BarG írta:
norbeee írta:
anubisz írta:
norbeee írta: Üdv,

Segítséget szeretnék kérni tőletek egy e39 525i-vel kapcsolatban. Igaz nem 3as, de 25-ös benzines, 2001-es, tesóm autója és tanácstalan mit kezdjen vele. Az a baj hogy füstöl a gép gázadásra, fogyaszt olajat 2 litert 10.000 km-en. Iszonyat szaga van, de nem kifejezetten olaj, hanem olyan kicsit trabantos. Hozzá kell tegyem a katalizátor nincs benne, elvitte a cica mielőtt megvette az autót Semmi más gondja nincs, tökéletes minden más szempontból a motor. Többek szerint szelepszár szimering csere javasolt, ami a hengerfej és minden más megbontásától a fél motor felújításáig terjed kb. 250 ezerért, pedig tulajdonképpen 24 db kis tömítés szarról van szó.
Van lehetőség szerintetek komolyabb bontogatás nélkül megoldani a problémát? persze nem adalék és egyéb gányolásos módon? Valahol mintha már olvastam volna hogy meg lehet ezt oldani ügyes szerelővel...

Hm??
Előre is köszi.


én úgy olvastam, hogy az csak gányolás, tökéletesen nem lehet megcsinálni, persze van aki neki áll így de oszt akkor ki tudja meddig bírja. Persze nem értek hozzá, csak egy gondolat.

Persze értem az aggodalmat egy bontás az tuti még pluszba vagy 150 ezer, mert akkor jönnek a hibák. törik ez, reped az, szelepvezetőket is illene akkor már kicserélni, biztos szólnak már, stb. az a 250 csak teljes gond nélküli szerelésre szól, olyan meg szinte nincs is 12 éves kocsinál.

azt monja a szerelő, ha el akarod adni, gányold össze, ha meg akarod tartani csináld meg rendesen.


Csak se én se tesóm nem híve a gányolásnak. Az a gond hogy olyan szar autót fogott ki, köszönhetően egy hivatalos bmw márkakereskedésnek (beszámított autó) hogy az ész megáll. Az első olajcserénél spaklival kellett a szelepdekliből az olajsarat kikotorni!!! Az általuk apró sérüléseknek mondott javításokról utólag derült ki hogy le volt zúzva az autót szinte körbe, aminek köszönhetően most a kasztnira rá kell költeni 150-200 at. Már így is rádobott 3-400 at, a futómű teljesen felújítva, meg egy rahedli más is. Kezd jó lenni a kocsi de rohadt égő hogy füstöl, trabant szagú.
Így eladni már nem akarja, még legalább 4-5 évig használná legalább. Sokat nem megy vele, évente 5-6 ezret. Most ezért újítsa fel a motort ami a szelepszárszimeringeket leszámítva kifogástalan? ezért kellene egy olyan szerelő aki bevállal egy ilyen műveletet ha egyáltalán lehetséges. Sokat kell még költeni az autóra de a kasztni mellé még egy ilyen többszázezres kiadás nem fér bele lassan így is annyi rá fog menni mint amenyi a piaci ára jelenleg...


Az, hogy 2 liter olaj fogy 10e-en, még nem 100%, hogy szelepszár szimering. Lehet komolyabb baj is. Látom, földim vagy, Arnoldéknál vagy a NIP bmw márkaszervízben mit mondtak a gépről? Ha valamelyikük elvállalja a bontás nélküli szimeringezést, akkor meg lehet csinálni. Ha ők nem, akkor felejtsd el.


Így van, abszolút nem biztos, hogy csak sz-szimering, de ennek a cseréje nagyságrendekkel olcsóbb és egyszerűbb mint a másik esélyes dugattyúgyűrű cseréje.
Tehát érdemes itt kezdeni.


BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2013. augusztus 12. hétfő, 10:31


norbeee írta:
anubisz írta:
norbeee írta: Üdv,

Segítséget szeretnék kérni tőletek egy e39 525i-vel kapcsolatban. Igaz nem 3as, de 25-ös benzines, 2001-es, tesóm autója és tanácstalan mit kezdjen vele. Az a baj hogy füstöl a gép gázadásra, fogyaszt olajat 2 litert 10.000 km-en. Iszonyat szaga van, de nem kifejezetten olaj, hanem olyan kicsit trabantos. Hozzá kell tegyem a katalizátor nincs benne, elvitte a cica mielőtt megvette az autót Semmi más gondja nincs, tökéletes minden más szempontból a motor. Többek szerint szelepszár szimering csere javasolt, ami a hengerfej és minden más megbontásától a fél motor felújításáig terjed kb. 250 ezerért, pedig tulajdonképpen 24 db kis tömítés szarról van szó.
Van lehetőség szerintetek komolyabb bontogatás nélkül megoldani a problémát? persze nem adalék és egyéb gányolásos módon? Valahol mintha már olvastam volna hogy meg lehet ezt oldani ügyes szerelővel...

Hm??
Előre is köszi.


én úgy olvastam, hogy az csak gányolás, tökéletesen nem lehet megcsinálni, persze van aki neki áll így de oszt akkor ki tudja meddig bírja. Persze nem értek hozzá, csak egy gondolat.

Persze értem az aggodalmat egy bontás az tuti még pluszba vagy 150 ezer, mert akkor jönnek a hibák. törik ez, reped az, szelepvezetőket is illene akkor már kicserélni, biztos szólnak már, stb. az a 250 csak teljes gond nélküli szerelésre szól, olyan meg szinte nincs is 12 éves kocsinál.

azt monja a szerelő, ha el akarod adni, gányold össze, ha meg akarod tartani csináld meg rendesen.


Csak se én se tesóm nem híve a gányolásnak. Az a gond hogy olyan szar autót fogott ki, köszönhetően egy hivatalos bmw márkakereskedésnek (beszámított autó) hogy az ész megáll. Az első olajcserénél spaklival kellett a szelepdekliből az olajsarat kikotorni!!! Az általuk apró sérüléseknek mondott javításokról utólag derült ki hogy le volt zúzva az autót szinte körbe, aminek köszönhetően most a kasztnira rá kell költeni 150-200 at. Már így is rádobott 3-400 at, a futómű teljesen felújítva, meg egy rahedli más is. Kezd jó lenni a kocsi de rohadt égő hogy füstöl, trabant szagú.
Így eladni már nem akarja, még legalább 4-5 évig használná legalább. Sokat nem megy vele, évente 5-6 ezret. Most ezért újítsa fel a motort ami a szelepszárszimeringeket leszámítva kifogástalan? ezért kellene egy olyan szerelő aki bevállal egy ilyen műveletet ha egyáltalán lehetséges. Sokat kell még költeni az autóra de a kasztni mellé még egy ilyen többszázezres kiadás nem fér bele lassan így is annyi rá fog menni mint amenyi a piaci ára jelenleg...


Az, hogy 2 liter olaj fogy 10e-en, még nem 100%, hogy szelepszár szimering. Lehet komolyabb baj is. Látom, földim vagy, Arnoldéknál vagy a NIP bmw márkaszervízben mit mondtak a gépről? Ha valamelyikük elvállalja a bontás nélküli szimeringezést, akkor meg lehet csinálni. Ha ők nem, akkor felejtsd el.


státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2013. augusztus 12. hétfő, 10:26


norbeee írta:
anubisz írta:
norbeee írta: Üdv,

Segítséget szeretnék kérni tőletek egy e39 525i-vel kapcsolatban. Igaz nem 3as, de 25-ös benzines, 2001-es, tesóm autója és tanácstalan mit kezdjen vele. Az a baj hogy füstöl a gép gázadásra, fogyaszt olajat 2 litert 10.000 km-en. Iszonyat szaga van, de nem kifejezetten olaj, hanem olyan kicsit trabantos. Hozzá kell tegyem a katalizátor nincs benne, elvitte a cica mielőtt megvette az autót Semmi más gondja nincs, tökéletes minden más szempontból a motor. Többek szerint szelepszár szimering csere javasolt, ami a hengerfej és minden más megbontásától a fél motor felújításáig terjed kb. 250 ezerért, pedig tulajdonképpen 24 db kis tömítés szarról van szó.
Van lehetőség szerintetek komolyabb bontogatás nélkül megoldani a problémát? persze nem adalék és egyéb gányolásos módon? Valahol mintha már olvastam volna hogy meg lehet ezt oldani ügyes szerelővel...

Hm??
Előre is köszi.


én úgy olvastam, hogy az csak gányolás, tökéletesen nem lehet megcsinálni, persze van aki neki áll így de oszt akkor ki tudja meddig bírja. Persze nem értek hozzá, csak egy gondolat.

Persze értem az aggodalmat egy bontás az tuti még pluszba vagy 150 ezer, mert akkor jönnek a hibák. törik ez, reped az, szelepvezetőket is illene akkor már kicserélni, biztos szólnak már, stb. az a 250 csak teljes gond nélküli szerelésre szól, olyan meg szinte nincs is 12 éves kocsinál.

azt monja a szerelő, ha el akarod adni, gányold össze, ha meg akarod tartani csináld meg rendesen.


Csak se én se tesóm nem híve a gányolásnak. Az a gond hogy olyan szar autót fogott ki, köszönhetően egy hivatalos bmw márkakereskedésnek (beszámított autó) hogy az ész megáll. Az első olajcserénél spaklival kellett a szelepdekliből az olajsarat kikotorni!!! Az általuk apró sérüléseknek mondott javításokról utólag derült ki hogy le volt zúzva az autót szinte körbe, aminek köszönhetően most a kasztnira rá kell költeni 150-200 at. Már így is rádobott 3-400 at, a futómű teljesen felújítva, meg egy rahedli más is. Kezd jó lenni a kocsi de rohadt égő hogy füstöl, trabant szagú.
Így eladni már nem akarja, még legalább 4-5 évig használná legalább. Sokat nem megy vele, évente 5-6 ezret. Most ezért újítsa fel a motort ami a szelepszárszimeringeket leszámítva kifogástalan? ezért kellene egy olyan szerelő aki bevállal egy ilyen műveletet ha egyáltalán lehetséges. Sokat kell még költeni az autóra de a kasztni mellé még egy ilyen többszázezres kiadás nem fér bele lassan így is annyi rá fog menni mint amenyi a piaci ára jelenleg...


Van lehetőség komolyabb megbontás nélkül megoldani a szelepszár szimering cserét, ( melynek ára 4-7000 / gr., tehát nem veszélyes összeg ) csak meg kell találni a típust ismerő és megfelelő szerszámokkal rendelkező szerelőt.

( ezért szeretem ezt a fórumot, sokat lehet nevetni ill. sírni a " nem értek hozzá, de az a véleményem ... " típusú hozzászólások miatt )