autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz nega15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. augusztus 03. szombat, 13:36


b_imi írta:
nega15 írta:
b_imi írta:
nega15 írta: sziasztok!

Nemrég vásároltam egy e91LCI 320d-t. Megnéztem real.oem-en alvázszám alapján a pillangó szelep(örvénycsappantyú) témát, és bizony az enyémben is van. Az autó 2009/9. havi és 200.000 van benne, N47D20C motor. Itt már 1 fém szálra van felhúzva a 4 pillangó szelep.

Olvasgattam német-angol fórumokat is és sok helyen írják a herélés megoldását. De nagyon meg oszlik a vélemény! Van aki írja, hogy utána alig megy a kocsi részterhelésen és magas lett a fogyasztás, füstöl stb. Van aki szerint minden a legnagyobb rendben van herélés után.

Valakinek infója vagy tapasztalata van ennél a konkrét típusnál? Nagyon meg köszönném!!!


Mivel egy 10-15 ezer forintos alkatrészről van szó, én vennék egy újat és kicserélném.


Tudnál linket adni? Mert tudom, hogy van olyan szívó sor amibe külön van adaptálva a pillangó szelep sor, de az olyat az n47n motorkodra hozza. Az enyémben a realoem szerint nem ilyen van, hanem a sor belsebesen van. Szóval tényleg meg Köszönöm ha van hozzá link, hogy még tudjam rendelni.


Valóban két változat van és a tiéd az egybe épített verzió sajnos.


Így maradna a herélés. Vagy valakinek volt már problémája ennél a típusnál a pillangó szelepekkel?
Esetleg tapasztalat eltávolítás után? Köszi



b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2019. augusztus 03. szombat, 11:19


nega15 írta:
b_imi írta:
nega15 írta: sziasztok!

Nemrég vásároltam egy e91LCI 320d-t. Megnéztem real.oem-en alvázszám alapján a pillangó szelep(örvénycsappantyú) témát, és bizony az enyémben is van. Az autó 2009/9. havi és 200.000 van benne, N47D20C motor. Itt már 1 fém szálra van felhúzva a 4 pillangó szelep.

Olvasgattam német-angol fórumokat is és sok helyen írják a herélés megoldását. De nagyon meg oszlik a vélemény! Van aki írja, hogy utána alig megy a kocsi részterhelésen és magas lett a fogyasztás, füstöl stb. Van aki szerint minden a legnagyobb rendben van herélés után.

Valakinek infója vagy tapasztalata van ennél a konkrét típusnál? Nagyon meg köszönném!!!


Mivel egy 10-15 ezer forintos alkatrészről van szó, én vennék egy újat és kicserélném.


Tudnál linket adni? Mert tudom, hogy van olyan szívó sor amibe külön van adaptálva a pillangó szelep sor, de az olyat az n47n motorkodra hozza. Az enyémben a realoem szerint nem ilyen van, hanem a sor belsebesen van. Szóval tényleg meg Köszönöm ha van hozzá link, hogy még tudjam rendelni.


Valóban két változat van és a tiéd az egybe épített verzió sajnos.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz nega15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. augusztus 03. szombat, 10:17


b_imi írta:
nega15 írta: sziasztok!

Nemrég vásároltam egy e91LCI 320d-t. Megnéztem real.oem-en alvázszám alapján a pillangó szelep(örvénycsappantyú) témát, és bizony az enyémben is van. Az autó 2009/9. havi és 200.000 van benne, N47D20C motor. Itt már 1 fém szálra van felhúzva a 4 pillangó szelep.

Olvasgattam német-angol fórumokat is és sok helyen írják a herélés megoldását. De nagyon meg oszlik a vélemény! Van aki írja, hogy utána alig megy a kocsi részterhelésen és magas lett a fogyasztás, füstöl stb. Van aki szerint minden a legnagyobb rendben van herélés után.

Valakinek infója vagy tapasztalata van ennél a konkrét típusnál? Nagyon meg köszönném!!!


Mivel egy 10-15 ezer forintos alkatrészről van szó, én vennék egy újat és kicserélném.


Tudnál linket adni? Mert tudom, hogy van olyan szívó sor amibe külön van adaptálva a pillangó szelep sor, de az olyat az n47n motorkodra hozza. Az enyémben a realoem szerint nem ilyen van, hanem a sor belsebesen van. Szóval tényleg meg Köszönöm ha van hozzá link, hogy még tudjam rendelni.


b_imi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz b_imi

BMWfanatic

Elismertség: 10% (63 pont) | Hozzászólások: 601

Elküldve: 2019. augusztus 03. szombat, 09:47


nega15 írta: sziasztok!

Nemrég vásároltam egy e91LCI 320d-t. Megnéztem real.oem-en alvázszám alapján a pillangó szelep(örvénycsappantyú) témát, és bizony az enyémben is van. Az autó 2009/9. havi és 200.000 van benne, N47D20C motor. Itt már 1 fém szálra van felhúzva a 4 pillangó szelep.

Olvasgattam német-angol fórumokat is és sok helyen írják a herélés megoldását. De nagyon meg oszlik a vélemény! Van aki írja, hogy utána alig megy a kocsi részterhelésen és magas lett a fogyasztás, füstöl stb. Van aki szerint minden a legnagyobb rendben van herélés után.

Valakinek infója vagy tapasztalata van ennél a konkrét típusnál? Nagyon meg köszönném!!!


Mivel egy 10-15 ezer forintos alkatrészről van szó, én vennék egy újat és kicserélném.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz nega15

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. augusztus 02. péntek, 13:37


sziasztok!

Nemrég vásároltam egy e91LCI 320d-t. Megnéztem real.oem-en alvázszám alapján a pillangó szelep(örvénycsappantyú) témát, és bizony az enyémben is van. Az autó 2009/9. havi és 200.000 van benne, N47D20C motor. Itt már 1 fém szálra van felhúzva a 4 pillangó szelep.

Olvasgattam német-angol fórumokat is és sok helyen írják a herélés megoldását. De nagyon meg oszlik a vélemény! Van aki írja, hogy utána alig megy a kocsi részterhelésen és magas lett a fogyasztás, füstöl stb. Van aki szerint minden a legnagyobb rendben van herélés után.

Valakinek infója vagy tapasztalata van ennél a konkrét típusnál? Nagyon meg köszönném!!!


katonaza
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2003

státusz katonaza

Újonc

Elismertség: 12% (10 pont) | Hozzászólások: 79

Elküldve: 2018. március 15. csütörtök, 18:55


Krisztian12 írta:
Krisztian12 írta:

Üdv.
Segítségeteket szeretném kérni!
Találtam a szívósor alatt egy vákuum csövet ami el van vágva....
az érdekelne hogy mi a szerepe ennek a csőnek meg hogy hova megy a vége?
segítséget előre is köszönöm!!





1. Ha kiherélték a szívósorból a pillangószelepeket, akkor szokták ledugózni az oda menő vákuum csövet, hiszen nincs már mit vezérelnie.

Egyéb lehetőségek:
2. EGR szelep vezérlése lett kiiktatva (ami egyebek mellett belső hibakódot generál rendszerint)
3. Turbó vezérlés (ha normálisan megy az autó, akkor ez kizárható, illetve ha elektromos a turbó vezérlése, nyilván akkor is)
4. Vákuum vezérelt aktív motortartó bakok pedig valószínűleg nincsenek az autódban.

Egyébként így végig tudod követni magad a lehetőségeket:
http://www.realoem.com
autódat kiválasztod
Jobb felül a Part Search: után a keresőbe beírod, hogy "vacuum"



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Krisztian12

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2018. március 13. kedd, 16:33


Krisztian12 írta:

Üdv.
Segítségeteket szeretném kérni!
Találtam a szívósor alatt egy vákuum csövet ami el van vágva....
az érdekelne hogy mi a szerepe ennek a csőnek meg hogy hova megy a vége?
segítséget előre is köszönöm!!





státusz nagyiii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2018. február 15. csütörtök, 17:59


Tano írta:
nagyiii írta: Sziasztok!
2011-es f10 520d-ben(N47D20C) van pillangó? Kell dugózni?

Előre is köszi!


Van ebben is.1.
2.


Lehet valahogy dugózni,kell egyáltalán?

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2018. február 15. csütörtök, 17:11


nagyiii írta: Sziasztok!
2011-es f10 520d-ben(N47D20C) van pillangó? Kell dugózni?

Előre is köszi!


Van ebben is.1.
2.

státusz nagyiii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2018. február 15. csütörtök, 15:37


Sziasztok!
2011-es f10 520d-ben(N47D20C) van pillangó? Kell dugózni?

Előre is köszi!

Hundor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 1999

státusz Hundor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2017. október 26. csütörtök, 00:20


YELLOW írta:
Hundor írta: Üdv
Bocsi ha rossz helyre írtam, nem találtam ilyen témát.
Adott lenne egy M52TUB25-os motor ami ugye gyárilag elvileg 23-as, és úgy tudom ha a szívócsonkot lecserélem akkor felszabadul benne ez a gyári fojtás.
Az lenne a kérdésem valaki csinált-e már ilyet vagy van tapasztalata ezen téren.
Előre is köszönöm a választ.


ha jól rémlik nem csak a szívócsonkot kell cserélni, illetve dereng valami olyasmi, hogy a 28i szívótorok kell rá. vagy a 28i-re is a 25i-t szokták rakni csak faragni kell...? hmmm...
ha rákeresel a neten biztos találsz erről dolgokat.


Igen, én is ezt gondoltam , de nem találtam semmi érdemre valót, azért is jöttem ide

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17576

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 13:30


Hundor írta: Üdv
Bocsi ha rossz helyre írtam, nem találtam ilyen témát.
Adott lenne egy M52TUB25-os motor ami ugye gyárilag elvileg 23-as, és úgy tudom ha a szívócsonkot lecserélem akkor felszabadul benne ez a gyári fojtás.
Az lenne a kérdésem valaki csinált-e már ilyet vagy van tapasztalata ezen téren.
Előre is köszönöm a választ.


ha jól rémlik nem csak a szívócsonkot kell cserélni, illetve dereng valami olyasmi, hogy a 28i szívótorok kell rá. vagy a 28i-re is a 25i-t szokták rakni csak faragni kell...? hmmm...
ha rákeresel a neten biztos találsz erről dolgokat.

Hundor
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 323Ci
Évjárat: 1999

státusz Hundor

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2017. október 25. szerda, 12:24


Üdv
Bocsi ha rossz helyre írtam, nem találtam ilyen témát.
Adott lenne egy M52TUB25-os motor ami ugye gyárilag elvileg 23-as, és úgy tudom ha a szívócsonkot lecserélem akkor felszabadul benne ez a gyári fojtás.
Az lenne a kérdésem valaki csinált-e már ilyet vagy van tapasztalata ezen téren.
Előre is köszönöm a választ.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz wizzaerr

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 153

Elküldve: 2017. június 25. vasárnap, 20:56


Sziasztok!

Sajnos megtörtént aminek nem kellett volna, a hármas hengerbe beleszabadult a pillangószelep egy darabja és rendet tett. (7éve van nálam a kocsi, ez idő alatt kétszer vettem le a szívósort, utoljára télen izzítógyertya csere miatt és mindkétszer úgy ítéltem meg, hogy a pillangószelepek jó állapotban vannak, rendben mozognak és nem kell foglalkozni velük. Hiba volt)
A következők lettek elvégezve az autószerelő keresztapám által
- dugattyúcsere a hármas hengerben
- szelepek cseréje a hármas hengerben
- hengerfej sikoltatás
- 4 felújított porlasztó BOSCH szervízből
- pillangószelepek eltávolítása és a szívósor ledugózása
- természetesen új hengerfejtömítés, olaj, stb.

A hengerfal és a turbó nem sérültek.
A kocsi össze lett rakva, de nem olyan mint régen Már alapjáraton érezni, hogy nem olyan egyenletesen jár, gyorsításkor is nagyobb a vibráció. Füstöl is ha álló helyzetben üresben padlózom. INPA azt mutatja, hogy a hármas hengerben nagyobb a résolajveszteség (pirosban van végig a skála). Van valami ötletetek, hogy mi lehet a probléma? Kompresszió valszeg nem pontosan ugyanaz már mind a négy hengerben, de ezt azt eltérést a számítógép ki kellene, hogy egyenlítse, nem?
Köszi előre is!

Gabesz1701
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330i
Évjárat: 2007

státusz Gabesz1701

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 73

Elküldve: 2017. április 13. csütörtök, 09:19


YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
YELLOW írta:
Gabesz1701 írta:
Szia!

Ha jól sejtem, nekem az E46 318i-ben (2000 évjárat) M43B19 van.
Nekem cserélni kellett a pillangót, és azt mondták, hogy igaz, hogy dízel probléma, de láttak már benzinest ami beszívta. Az enyém pont közéjük tartozott. Mármint nem szívta be, csak zörgött és azt mondták nem lehet tudni mennyit fog menni mielőtt letörik.
És ráadásul benzinesnél nem lehet "herélni" mint ugye a dízelnél szokás (arra már nem emlékszem miért)
Nekem 80ezer volt az alkatrész, mert csak gyáriba van.
Munkadíj az nem volt sok, de más dolgokkal együtt csinálták szóval nem emlékszem.

Javítsatok ki ha tévedek, de olyan szerelő csinált akiben megbízom


az nem ugyanaz a pillangó. a dízelben 4db van, a szívó torkokban é leginkább azért vannak benne, hogy a környezeti hatásfokot javítsák.
ami neked leeshetett az a fojtószelepházban lévő pillangószelep, ami a gázállásnak megfeleően mozdul. de az nem hiszem, hogy a be tudna kerülni a motortérbe. max a csavarjai, amik a tengelyre rögzítik.


Lehet, hogy erről volt szó Köszi az infót Bár olyasmit azért mondtad, hogy beszívhatja a motor és akkor nagyobb gáz lesz


hát nem igazán jellemzű, hogy az a fojtószelep felgogatás lazúljon és beszívja a csavart.
téged lehet lenyúltak. odamentél ilyen problémával, szerelő látta hogy totál tudatlan van, akkor legombol már egy kicsit. persze van vele gond, majd megcsinálom jó pénzért... van szerelő aki a hibát sem javítja meg, akkor a nem hibán mit fog csinálni?


Csak informális jelleggel:
Közben után kérdeztem mikor mi lett cserélve az autóban és az van ideírva, hogy "szívósor átváltó szelep"