autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 29. szerda, 20:10


https://www.youtube.com/watch?v=SCx16TS30Gc

Fél óránál picit nagyobb lett a videó,de minden részét megmutatom benne az autónak,hogy mennyire lett tiszta.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 28. kedd, 22:20


Mai teendő is megvolt.A kerékjárati íveket felpolíroztam koszradírral(műanyagokat),ezáltal visszanyerték eredeti,gyári kinézetüket,csillognak.Ezekre elment úgy 2 órám(most tényleg ráfeküdtem a dologra)...Használtam vegyszert is a koszradír mellé.A dobbetét csavarokat is rozsdátalanítottam teljesen.A féktárcsákat,a felniket(kívül-belül),és a fékbetéteket is teljesen megtisztítottam(extrém módon),egy pici fékpor sincs sehol rajtuk.7 órás művelet volt körülbelül.A féktárcsák szélét is alaposan megpucoltam.Hátul nálam még a gyári tárcsák vannak,azokkal volt egy pár óra melóm,de a végeredmény király lett.A tárcsa "válla" most 1 mm sincs,rengeteg fékpor volt a féktárcsák szélén csupán megkövesedve...Azt a részt senki nem pucolja meg rendesen,illetve a sterimob sem viszi le onnét a retket rendesen...A megtisztításukhoz különböző keféket,és autósampont használtam.Rengeteg kosz volt ott...
Mivel leszedtem azt a sok retket,ezáltal a féktárcsa sem fog melegedni,illetve esztétikailag is szemrevalóak lettek.
Most az egész kocsi úgy néz ki,mint ami most jött ki a szalonból.Kész vagyok a belsejével,a külsejével,az alvázzal,a motortérrel,a fékekkel és a felnikkel is.Ugye a szélvédőt is felpolíroztam.Csináltam egy kipufogódob és kipufogóvég puckázást is.Holnap csinálok a kész kocsiról egy videót. Az első lámpákkal úgy döntöttem nem foglalkozom,mert az a pici,hangyafa**nyi por annyit nem ér a plexi mögött,hogy szenvedjek vele...Szerintem mindegyik lámpában van egy kicsi...Szóval holnap nyomok fel egy vidit.Amilyen tiszta a vas most,elmehetne autopórnónak is.

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2021. szeptember 28. kedd, 22:37

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 26. vasárnap, 20:19


A kövi projekt az lesz,hogy az első lámpák búrája mögött látok egy kis port,azt fogom megtisztítani,de nem fogom a lámpát szétszedni hozzá.10 éve cseréltek nekem plexit,és szerintem akkor került bele,illetve látok 1-2 újjlenyomatot is belül.Szerintem csak kiszerelem,és bele fogom meríteni egy desztillált vizes vödörbe,és majd pár nap alatt kiszárad,aztán visszaszerelem.

Ezzel gondolom nem teszem tönkre a lámpát.Vagy rossz ötlet?A magasság állító motor gondolom a lámpában van benne,csak azért kérdezem.Vagy mindenképp pattintsam le a plexit?Azt nem nagyon szeretném...

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. szeptember 26. vasárnap, 20:22

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 26. vasárnap, 20:02


Ma felpolíroztam a szélvédőt a kocsin.Polirszivacsot és polírpasztát használtam.Polír előtt is lepucoltam az üveget,és néha be is vizeztem sikálás közben.Kábé 4-6 órát sikáltam,utána zsírtalanítottam is.Most olyan,mint a kristály.Apróbb karcok full eltűntek,illetve lejöttek az üvegre kenődött dolgok is. Este feltűnő,hogy jóval kevesebb lett a becsillanás,ilyesmik.Szinte új lett a szélvédőm.Persze előtte sem volt karcos annyira,de voltak zavaró fénytörések benne.Elégedett vagyok a végeredménnyel.A végén lehet beruházok egy polírgépre,mert marhára elfáradtam ma is.Mondjuk én az egész autót végigpolíroztam nem egyszer kézzel.

A bal első oldali ablakon volt egy nagy karc fenntről-lefelé,gondolom az üvegfelhúzásnál karcolta meg valami...Na azt is kiszedtem teljesen.

Polírpasztát degreaserrel le is mostam rendesen a szélvédőről polír után,úgyhogy tuti kijött a karc,vagy az a felkenődött cucc,amit évekig nézegettem az oldalüvegen is.

Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2021. szeptember 26. vasárnap, 20:11

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 24. péntek, 11:11


Tegnap kapott egy 6 órás kézi polírt megint a kocsi,egy alvázmosást és egy motortér tisztítást is.Ma megcsinálom a doblemezeket is pikk-pakkra,hogy azok is csillogjanak mint a Salamon töke,mert nem lesz ma eső.Koszradíros pucolást csinálok megint rajtuk,és kapnak egy műszerfalápolós kezelést is.Este megint lesz a plázánál autós tali itt pécsen szokásosan.Meg kell csinálnom a kocsit,hogy kinézzen valahogy. A kocsi nagyon jól néz ki most Full tiszta az alja.Egy porszem sincs rajta.

Egyszer csináltatnék egy ilyet én is a kocsin: https://www.youtube.com/watch?v=UxlMAxQy-Ao Nem tud esetleg ilyen céget valaki?Alvázmosást én a pogányi (Truck Center Pécs DAF) cégnél csinálok mindig.Van egy fasza alvázmosó berendezésük. https://dafpecs.hu/

Utoljára szerkesztve (5 alkalommal): 2021. szeptember 24. péntek, 11:21

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 24. péntek, 10:44


Találtam komlón egy céget,Chromdesign a neve.

https://chromedesign.hu

A 4 felni homokszórására,majd porszórására mondtak 45 000-et,szóval nem is bajlódom velük inkább.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. szeptember 24. péntek, 10:53

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 21. kedd, 12:01


Bitu79 írta:
Bitu79 írta:
Bitu79 írta: Azon agyalgatok,hogy fel kéne políroznom a felniket(style 46).Van pár lakkhiba,ami javítható lenne polírral,mert nem akad bele a körmöm.
A kész autó felnijeiről és az ajtóbeállításról egy videó:
https://youtu.be/WSlJkt9d_cI
A felvételen nem frissen mosott a kocsi,mentem vele azóta egy kicsit.
Lakkhibákat nem tudtam leszedni,talán egy kicsit fényesebb lett,de a fékpor faszán lejött.
A kerekeket nem szedtem le,de belül is megpucoltam a felnit egy rongy segítségével,illetve a gumik túlsó oldalát...Az egészre ráment 1 napom.A dobbetéteket is lepucoltam rendesen.
A felniken van több hiba is,25 000-ért vettem őket pár éve,úgy nézzétek meg a videót...
A felnin a fehér részek festékhibák,pontosabban lakkhibák.Egy részen lesikáltam róla direkt...Majd felújíttatom őket.Zsebbenyúlós lesz...
Úgy határoztam h. megpróbálom én felpolírozni a felniket fémig itthon kézzel és fúrógéppel,teljesen tükrösre.Veszek csiszolópapírokat,meg rongykorongot a fúrógéphez...


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 21. kedd, 09:55


Bitu79 írta:
Bitu79 írta: Azon agyalgatok,hogy fel kéne políroznom a felniket(style 46).Van pár lakkhiba,ami javítható lenne polírral,mert nem akad bele a körmöm.
A kész autó felnijeiről és az ajtóbeállításról egy videó:
https://youtu.be/WSlJkt9d_cI
A felvételen nem frissen mosott a kocsi,mentem vele azóta egy kicsit.
Lakkhibákat nem tudtam leszedni,talán egy kicsit fényesebb lett,de a fékpor faszán lejött.
A kerekeket nem szedtem le,de belül is megpucoltam a felnit egy rongy segítségével,illetve a gumik túlsó oldalát...Az egészre ráment 1 napom.A dobbetéteket is lepucoltam rendesen.
A felniken van több hiba is,25 000-ért vettem őket pár éve,úgy nézzétek meg a videót...
A felnin a fehér részek festékhibák,pontosabban lakkhibák.Egy részen lesikáltam róla direkt...Majd felújíttatom őket.Zsebbenyúlós lesz...

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2021. szeptember 21. kedd, 10:04

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 19. vasárnap, 10:31


2 órát sikáltam króm polírozó szerrel,és 4 nullás acélgyapot darabbal a kipufogó végdobot.Tovább nem bírtam mert a térdeim szétmentek a betonon...
A nagyon fekete részekkel nem tett semmit a dolog,de a többi része sokkal fényesebb lett.A végén átnyaltam vizes mikroszálas ruhával,hogy a falcokból kijöjjön a krómtisztító maradványa.Kár hogy alig értem el... No de ez is szebb lett mostmár. Elég sok dzsuvát is leszedtem róla legalább.Drótkefézni nem akartam,szerintem az agyon karcolta volna az egészet...A kipufogó véget is kiganéztam persze.

Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2021. szeptember 19. vasárnap, 10:36

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 18. szombat, 16:17


Bitu79 írta: Azon agyalgatok,hogy fel kéne políroznom a felniket(style 46).Van pár lakkhiba,ami javítható lenne polírral,mert nem akad bele a körmöm.


A kész autó felnijeiről és az ajtóbeállításról egy videó:

https://youtu.be/WSlJkt9d_cI

A felvételen nem frissen mosott a kocsi,mentem vele azóta egy kicsit.
Lakkhibákat nem tudtam leszedni,talán egy kicsit fényesebb lett,de a fékpor faszán lejött.
A kerekeket nem szedtem le,de belül is megpucoltam a felnit egy rongy segítségével,illetve a gumik túlsó oldalát...Az egészre ráment 1 napom.A dobbetéteket is lepucoltam rendesen.

A felniken van több hiba is,25 000-ért vettem őket pár éve,úgy nézzétek meg a videót...


Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2021. szeptember 18. szombat, 16:53

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 16. csütörtök, 09:22


Azon agyalgatok,hogy fel kéne políroznom a felniket(style 46).Van pár lakkhiba,ami javítható lenne polírral,mert nem akad bele a körmöm.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 15. szerda, 20:29


A mai nap foglalkoztam a váltóval,mert olyan kattogós volt mindig is,illetve határozottan kellett sebességbe tenni.

A megoldás:

https://www.youtube.com/watch?v=M9T9DQ5Rnzc

Majd ha úgy lesz pénzem kicserélem a tömítő gumit,mert kezd elvékonyodni,illetve kilyukadni ahol hajlik éppen...

A váltóbot alatt lévő forgó műanyag részt megpucoltam mert tele volt mocsokkal,aztán bekentem zsírral.A váltóbot most kisujjal is mozgatható,sokkal szebben megy a váltás,és hangtalanul

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 14. kedd, 22:15


Elárulok nektek egy titkot ismét.A kerék doblemezek megtakarításának a titkát.Ehhez koszradírt(magic erasert) használtam,és most a dobbetétek is olyanok,mintha újak lennének Semmi más módszerrel nem tudtam ilyen tökéletesen megtisztítani őket.

Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. szeptember 14. kedd, 22:17

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 14. kedd, 21:22


Mai ajtós meló után ismét lemostam a kocsit.Bekezeltem a külső gumirészeket is pluszban
Ablak és ajtókéderek kívül végig be lettek kezelve,még a vízlehúzó lécek is az ablakoknál.Holnap cuppantok fel a kész kocsiról egy vidit.Be fogtok sz@rni
Mosás előtt csináltam meg a külső gumik ápolását,és legutoljára csináltam meg az ablakok letakarítását.Ezekre a gumirészekre is szilikonzsírt használtam,illetve az ablaktörlő gumikat is bekezeltem vele.Újjbeggyel vittem fel,hagytam rajtuk 1-2 órát,aztán áttöröltem őket mikroszálas ruhával.Ügyeltem rá,hogy az üveget ne nagyon kenjem össze vele.Az üvegek belső csúszó részeit is megtakarítottam,és bekezeltem 2 oldalt szilikon zsírral.Most az ablakok is szebben működnek. A külső gumiknak is szép mélyfekete színe lett,és pergetik a vizet is.Ezek EPDM gumik amúgy,mint az ajtókéderek.Ezért sem jó rájuk a glicerin...Glicerint esetleg a gumiabroncs ápolására ajánlom,abban több az igazi gumi.
Aki lusta használhat jóminőségű szilikon sprayt,de a szilikonzsír sokkal jobb szerintem.A bekezelt gumi csillogósabb,mélyebb színű,selymesebb tapintású és időjárásállóbb lett így.
Még annyi,hogy mintha az ablak kicsit gyorsabb lenne most.Gondolom a motornak könnyebb most vinni az ablakot...Ráadásul csendesebb is lett az ablakfelhúzás,és letekerés.

https://www.youtube.com/watch?v=vpLGxBx1bV8

A japánok is szilikonzsírt használnak. (Shin-Etsu Silicone Lubricant)

Utoljára szerkesztve (7 alkalommal): 2021. szeptember 14. kedd, 22:03

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2021. szeptember 14. kedd, 16:18


Bitu79 írta: Pár éve egy okos autószerelő mondta,h. szerinte kifuj a kipufogóm
Ezt így frankón hang alapján...Ugye van egy pici sziszegő hangja is a rendszernek...
De az az üzemanyag szivattyú természetes hangja.Mondom ezt még megkérdezem tőletek.Az autó már nem egyszer fel lett emelve ugye,és nem láttam nyomát semmiféle kifujásnak...Gondoltam rákérdezek. Hangosabb kipufogó elnyomhatja a szivattyú hangját természetesen.Ugye ezt jól gondolom srácok?
https://www.youtube.com/watch?v=JC4aqgurxgY
A videóban jár a motor és hallani a pici sziszegést.
Mivel nem jött válasz erre sem,gondolom akkor az az üzemanyagszivattyú normál hangja.