autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2022. január 11. kedd, 11:57


YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Sziasztok.Utolert engem is a nem tolt problema.
A tortenet ugy indult,hogy par napja par mp-re kivillant a toltesjelzo.
Tegnap eszrevettem,hogy huzattam masodik/harmadikban akkor nem villant ki csak a rejtett menuben figyelve leesett 12,3-korulire.
Ma reggel mentem volna melozni vele erre 11,8 alapjaraton,vissza sem all…oke,irany a suzukival
Hazajottem,beinditottam megint vilagit a jelzo es multival merve sincs toltes.
Par mp utan viszont visszaalt 14-re.
Olvasgattam az osszes hozzaszolast igy holnap “kikapom” es megnezem a szenkefet.
Par hozzaszolasra irnek igy visszamenoleg evek tavlataba.
Ahogy korabban irtam lassan 10 eve foglalkozok generator osszeszerelessel a miskolci boschban(sega).Ezalatt tapssztaltam olyat is,hogy az elektromos teszter fordulatszam jeladoja beadta a kulcsot es felporgette csoro generatort 16-18 ezres percenkenti fordulatra.
Kibirta!
Lattam teszt alatt lefustoltet is na de azt nem olvastam,hogy szenkefe cserenel valamelyikotok cserelte volna a tobb 100 ezer km-t futott rotoron a szarra kopott csuszogyurut…
Szerintem azt is kene a minnel idealisabb kontakt miatt.
Youtubos videokat bongeszve sajnos mindben takolast latok.
Sajna ez valoszinu presek es hegesztogepek nelkul csak igy oldhato meg.

Holnap jelentkezem,hatha okosabb leszek.


még élsz? akartalak már hívni pár hónapja, de mondom... ki tudja. off téma miatt. ha lesz időm és nem felejtem el, akkor megcsörgetlek. (bárki kéri, ne add ki a számom!)
lehet inkább a fesz. szabályzó résznél van kontakt hiba. de nem kizárt, hogy a kefe kopott el. esetleg sz*rrá van már a csapágy.
kíváncsi leszek mit találsz.





Na halloka.
Persze,hogy elek csak a gyerek miatt nem sok idom van barmire is
Nos a kepek magukert beszelnek.
Cegtol kaptam egy 150A-es generatort igy volt donor szenkefe.
Sajnos a csuszogyuruvel en sem tudtam mit kezdeni csak felpoliroztam.
A beforrasztott szenkeferol elfelejtettem kepet csinalni nagy oromomben

https://kepkuldes.com/image/JyROKf
https://kepkuldes.com/image/JyRyOF
https://kepkuldes.com/image/JyREdY
https://kepkuldes.com/image/JyRCty
https://kepkuldes.com/image/JyRYTd

A kefe szinte hozza sem ert mar a csuszogyuruhoz.
Most minden fogyasztot bekapcsolva ami eszembe jutott is 14,1V-on all a tortenet.
Mintha oda szogeztek volna.
Csapagyaknak mar van egy kis hangja de mar azzal nem foglalkoztam.
Elso nekifutasra kb.6 oramba telt,cigikezve,kavezva kozban.
Szerelok mennyivel huztak volna be?!
Ja meg egy het mulva hozd el es itt all majd egy hetig …
Sajnos ez van.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. január 11. kedd, 12:01

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15571 pont) | Hozzászólások: 17392

Elküldve: 2022. január 10. hétfő, 22:29


Krapulax6 írta:
Sziasztok.Utolert engem is a nem tolt problema.
A tortenet ugy indult,hogy par napja par mp-re kivillant a toltesjelzo.
Tegnap eszrevettem,hogy huzattam masodik/harmadikban akkor nem villant ki csak a rejtett menuben figyelve leesett 12,3-korulire.
Ma reggel mentem volna melozni vele erre 11,8 alapjaraton,vissza sem all…oke,irany a suzukival
Hazajottem,beinditottam megint vilagit a jelzo es multival merve sincs toltes.
Par mp utan viszont visszaalt 14-re.
Olvasgattam az osszes hozzaszolast igy holnap “kikapom” es megnezem a szenkefet.
Par hozzaszolasra irnek igy visszamenoleg evek tavlataba.
Ahogy korabban irtam lassan 10 eve foglalkozok generator osszeszerelessel a miskolci boschban(sega).Ezalatt tapssztaltam olyat is,hogy az elektromos teszter fordulatszam jeladoja beadta a kulcsot es felporgette csoro generatort 16-18 ezres percenkenti fordulatra.
Kibirta!
Lattam teszt alatt lefustoltet is na de azt nem olvastam,hogy szenkefe cserenel valamelyikotok cserelte volna a tobb 100 ezer km-t futott rotoron a szarra kopott csuszogyurut…
Szerintem azt is kene a minnel idealisabb kontakt miatt.
Youtubos videokat bongeszve sajnos mindben takolast latok.
Sajna ez valoszinu presek es hegesztogepek nelkul csak igy oldhato meg.

Holnap jelentkezem,hatha okosabb leszek.


még élsz? akartalak már hívni pár hónapja, de mondom... ki tudja. off téma miatt. ha lesz időm és nem felejtem el, akkor megcsörgetlek. (bárki kéri, ne add ki a számom!)
lehet inkább a fesz. szabályzó résznél van kontakt hiba. de nem kizárt, hogy a kefe kopott el. esetleg sz*rrá van már a csapágy.
kíváncsi leszek mit találsz.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2022. január 10. hétfő, 19:55





Sziasztok.Utolert engem is a nem tolt problema.
A tortenet ugy indult,hogy par napja par mp-re kivillant a toltesjelzo.
Tegnap eszrevettem,hogy huzattam masodik/harmadikban akkor nem villant ki csak a rejtett menuben figyelve leesett 12,3-korulire.
Ma reggel mentem volna melozni vele erre 11,8 alapjaraton,vissza sem all…oke,irany a suzukival
Hazajottem,beinditottam megint vilagit a jelzo es multival merve sincs toltes.
Par mp utan viszont visszaalt 14-re.
Olvasgattam az osszes hozzaszolast igy holnap “kikapom” es megnezem a szenkefet.
Par hozzaszolasra irnek igy visszamenoleg evek tavlataba.
Ahogy korabban irtam lassan 10 eve foglalkozok generator osszeszerelessel a miskolci boschban(sega).Ezalatt tapssztaltam olyat is,hogy az elektromos teszter fordulatszam jeladoja beadta a kulcsot es felporgette csoro generatort 16-18 ezres percenkenti fordulatra.
Kibirta!
Lattam teszt alatt lefustoltet is na de azt nem olvastam,hogy szenkefe cserenel valamelyikotok cserelte volna a tobb 100 ezer km-t futott rotoron a szarra kopott csuszogyurut…
Szerintem azt is kene a minnel idealisabb kontakt miatt.
Youtubos videokat bongeszve sajnos mindben takolast latok.
Sajna ez valoszinu presek es hegesztogepek nelkul csak igy oldhato meg.


Holnap jelentkezem,hatha okosabb leszek.



RJani
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz RJani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. július 12. vasárnap, 14:42


adams22 írta:
YELLOW írta:
RJani írta: Sziasztok!
Kérlek súgjatok! (E60)

Tavaly nyár: Néha beindítás ELŐTT a gyujtás ráadásakor kíírta, hogy nagy fordulaton gyenge a töltés, menet közben soha, indult, meg nem állt. Generátor csere, mert hogy elkopott, dobálja a kefét. Mivel ez a valeo már egyszer szivatott, így egy vadi új Magnetti Marellit vettem bele.
Innentől kezdve jön a java: tavasztól, őszig néha random eljátsza, hogy egyszerűen nem tölt. Semmi hibajelzés, egyszer csak kiáll minden hibára, mert kimerült az aksi.(aksi új, két féle is van!) Saru le-majd fel, és ismét van töltés. Tegnap indítás után nem volt töltés, de gondoltam azt a 2 km-t megteszem a boltba, majd vissza. Mikor kijöttem a boltból, elfelejtettem a sarut levenni-feltenni, de csodák csodájára, ismét volt töltés. A generátorról ha lehúzom az adatkábelt, semmit nem ír ki. Ugyan ez a helyzet, ha széthúzom az IBS szenzor kábelét, akkor sem ír ki hibát.

Kérnélek benneteket, aki tapasztalt, vagy hallott ilyesmiről, az legyen szíves felhomályosítani engem, vajon mi lehet az ok?
Köszi előre is!


az akksi lett illesztve? cserénél géppel, de azt hiszem a műszerfalon is meg lehet adni, ha új értéket kapott. de a cserét is meg kell neki mondani, hogy a töltésvezérlő tudja, hogy új akksi van a fedélzeten. magyarán adaptálni kell az akksit. valószínű emiatt cseszekedik a generátorral is.


Csak géppel lehet, lehetőleg gyári diag! Azt hiszem a CAS menüben de ez nem biztos már nem emlékszem. Műszerfalon vagyis CCC-n keresztül nem lehet sajnos adaptálni.
Ja és még az jutott eszembe, hogy a magnetti generátor nem tudom mennyire jó, de nekem az e46-ban annó r*hadtul nem fogadott el semmilyen utángyártott generátort csak a gyári valeo-val volt képes kommunikálni. Persze itt a feszültségszabályzó a lényeg illetve a chip ami benne van! Lehet a magnetti is jó, de nekem akkor volt ilyem hol tölt hol nem amikor utángyártott fesz.szabályzót tettem bele.


Köszönöm szépen a tapasztalatot!

Miután meg volt a generátor csere, az egy éves Varta volt. Cseréltem a rádiót cd hiba miatt. Utánna teljes, gyári 1 órás szoftverelés, programozó cucc bekötve az optikai hálózatba is.
Teljes agymosás, újra klónozás 2004-ről 2010 re. Gondolom ez a művelet ami a váltótól az összes egységre vonatkozott elégnek kellett volna lenni az akku megtanulásához is? Most épp nyaralok, de ha végeztem a valeot felújíttatom, azt megy vissza. Én is erre gyanakodtam, hogy a marelli nem kompaktibilis. Már azon is gondolkodtam, hogy beszerelek egy normál fesszabályzót, 14,4 azt kész! Minek ez a hajcihő, úgy sem bírja egy új akksi sem tovább, a digitális módszerrrel sem. Megjegyzem, a gyári Johnson Controlls akksi 10 éves volt, mikor elengedtem.




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. július 12. vasárnap, 14:53

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (5 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2020. július 06. hétfő, 22:21


YELLOW írta:
RJani írta: Sziasztok!
Kérlek súgjatok! (E60)

Tavaly nyár: Néha beindítás ELŐTT a gyujtás ráadásakor kíírta, hogy nagy fordulaton gyenge a töltés, menet közben soha, indult, meg nem állt. Generátor csere, mert hogy elkopott, dobálja a kefét. Mivel ez a valeo már egyszer szivatott, így egy vadi új Magnetti Marellit vettem bele.
Innentől kezdve jön a java: tavasztól, őszig néha random eljátsza, hogy egyszerűen nem tölt. Semmi hibajelzés, egyszer csak kiáll minden hibára, mert kimerült az aksi.(aksi új, két féle is van!) Saru le-majd fel, és ismét van töltés. Tegnap indítás után nem volt töltés, de gondoltam azt a 2 km-t megteszem a boltba, majd vissza. Mikor kijöttem a boltból, elfelejtettem a sarut levenni-feltenni, de csodák csodájára, ismét volt töltés. A generátorról ha lehúzom az adatkábelt, semmit nem ír ki. Ugyan ez a helyzet, ha széthúzom az IBS szenzor kábelét, akkor sem ír ki hibát.

Kérnélek benneteket, aki tapasztalt, vagy hallott ilyesmiről, az legyen szíves felhomályosítani engem, vajon mi lehet az ok?
Köszi előre is!


az akksi lett illesztve? cserénél géppel, de azt hiszem a műszerfalon is meg lehet adni, ha új értéket kapott. de a cserét is meg kell neki mondani, hogy a töltésvezérlő tudja, hogy új akksi van a fedélzeten. magyarán adaptálni kell az akksit. valószínű emiatt cseszekedik a generátorral is.


Csak géppel lehet, lehetőleg gyári diag! Azt hiszem a CAS menüben de ez nem biztos már nem emlékszem. Műszerfalon vagyis CCC-n keresztül nem lehet sajnos adaptálni.
Ja és még az jutott eszembe, hogy a magnetti generátor nem tudom mennyire jó, de nekem az e46-ban annó r*hadtul nem fogadott el semmilyen utángyártott generátort csak a gyári valeo-val volt képes kommunikálni. Persze itt a feszültségszabályzó a lényeg illetve a chip ami benne van! Lehet a magnetti is jó, de nekem akkor volt ilyem hol tölt hol nem amikor utángyártott fesz.szabályzót tettem bele.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2020. július 06. hétfő, 22:25

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15571 pont) | Hozzászólások: 17392

Elküldve: 2020. július 06. hétfő, 21:46


RJani írta: Sziasztok!
Kérlek súgjatok! (E60)

Tavaly nyár: Néha beindítás ELŐTT a gyujtás ráadásakor kíírta, hogy nagy fordulaton gyenge a töltés, menet közben soha, indult, meg nem állt. Generátor csere, mert hogy elkopott, dobálja a kefét. Mivel ez a valeo már egyszer szivatott, így egy vadi új Magnetti Marellit vettem bele.
Innentől kezdve jön a java: tavasztól, őszig néha random eljátsza, hogy egyszerűen nem tölt. Semmi hibajelzés, egyszer csak kiáll minden hibára, mert kimerült az aksi.(aksi új, két féle is van!) Saru le-majd fel, és ismét van töltés. Tegnap indítás után nem volt töltés, de gondoltam azt a 2 km-t megteszem a boltba, majd vissza. Mikor kijöttem a boltból, elfelejtettem a sarut levenni-feltenni, de csodák csodájára, ismét volt töltés. A generátorról ha lehúzom az adatkábelt, semmit nem ír ki. Ugyan ez a helyzet, ha széthúzom az IBS szenzor kábelét, akkor sem ír ki hibát.

Kérnélek benneteket, aki tapasztalt, vagy hallott ilyesmiről, az legyen szíves felhomályosítani engem, vajon mi lehet az ok?
Köszi előre is!


az akksi lett illesztve? cserénél géppel, de azt hiszem a műszerfalon is meg lehet adni, ha új értéket kapott. de a cserét is meg kell neki mondani, hogy a töltésvezérlő tudja, hogy új akksi van a fedélzeten. magyarán adaptálni kell az akksit. valószínű emiatt cseszekedik a generátorral is.

RJani
autója adatai
Széria: 5
Típus: E60
Kivitel: Sedan
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz RJani

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. július 06. hétfő, 14:24


Sziasztok!
Kérlek súgjatok! (E60)

Tavaly nyár: Néha beindítás ELŐTT a gyujtás ráadásakor kíírta, hogy nagy fordulaton gyenge a töltés, menet közben soha, indult, meg nem állt. Generátor csere, mert hogy elkopott, dobálja a kefét. Mivel ez a valeo már egyszer szivatott, így egy vadi új Magnetti Marellit vettem bele.
Innentől kezdve jön a java: tavasztól, őszig néha random eljátsza, hogy egyszerűen nem tölt. Semmi hibajelzés, egyszer csak kiáll minden hibára, mert kimerült az aksi.(aksi új, két féle is van!) Saru le-majd fel, és ismét van töltés. Tegnap indítás után nem volt töltés, de gondoltam azt a 2 km-t megteszem a boltba, majd vissza. Mikor kijöttem a boltból, elfelejtettem a sarut levenni-feltenni, de csodák csodájára, ismét volt töltés. A generátorról ha lehúzom az adatkábelt, semmit nem ír ki. Ugyan ez a helyzet, ha széthúzom az IBS szenzor kábelét, akkor sem ír ki hibát.

Kérnélek benneteket, aki tapasztalt, vagy hallott ilyesmiről, az legyen szíves felhomályosítani engem, vajon mi lehet az ok?
Köszi előre is!




autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 156

Elküldve: 2019. március 17. vasárnap, 21:15


YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Pár hete vittem el olajcserére az E46-omat, mikor érte mentem, és beindítottam (volna), az indításkor be-ki kapcsolt a gyújtás többször, egymás után úgy fél másodpercenként. A szerelő szeint, bikázás után "kideült", hogy a szerelő szerint az akkuja rossz. Szerintetek ez tényleg véletlen lehet, hogy pont ekkor "romlott el" a gyári akku, majdnem 19 év után, vagy a szerelő csinált vele valamit? Megjegzem, az óta sem, 1500 km és 1 hónap után sem csinált hasonlót.
Én az óta is a szerelőre gyanakodok, de nem vagyok biztos... Szerintetek ez tényleg az akku lehetett, vagy a szerelő hazudott?


he 19 éves gyári akksid? azt nem hiszem. már akinek 11 éves volt is kérdőjeles erősen. max korábban ugyanúgy gyárit raktak bele.
ha meg valóban 19 éves,tedd össze a kezed. nekem már azt sem hiszik el, hogy MonBat akksim 6 évet kibírt. a gyárit is 7 évesen tettem ki. mondjuk nekem sok rövid van benne és sok indítás. a mostani is már legalább 3 éve benne van.
de mások örülnek, ha 2-3 évet kibír az akksijuk.
szóval akármi volt, az az akksi már cserés volt.


Köszi a javítást YELLOW! Akkor tuti, hogy nem eredeti gyári, de BMW matricával ellátott (ezek szerint az előző tulaj nem elégedett meg más márkával a gyárin kívül), az látni rajta. Csak furcsállom, hogy pont most. Elvileg a szerelő még ki tudott állni a kocsival a háza elé, de mikor alig egy órán belül érte mentem, már lemerült volt az aksi. De ha jól tudom, egy olajcsere annyira terheli meg az akksit, mint egy fejenállás Dél-Amerikába... Szóval nem tudom, hogy vagy csináltak valamit a kocsival (vagy akksival), vagy pont ebben a fél órában járt le az aksi "0. órája". Szóval ha nem is gyári, de nem értem.....világítás sem volt rajta, mikor elvileg lemerült. Az incidens után egyből feltöltöttem teljesen, valóban le volt merülve. Ma kb másfél órát hagytam gyújtáson, filmet néztem a navin, mégsem merült le. Szóval nekem magas, hogy alig fél óra semmit tevésben hogyan merülhetett le.....mert ahogyan a szerelő mondta, az elkövetkezendőkben is le fog merülni....de talán 1500 km és kb 130 indtás nem volt ekég ehhez? Már végképp nem értem...


figyi! egy gyenge akksi, ami már elöregedett, annak nagyon kevés terhelés is elég. pl odavitted. beindította beállt. majd beindította ki állt. vagy 2x átállt még vele, esetleg ment valami világítás rajta. vagy gyújtáson maradt és ment a venti.
nekem is az volt a gond, hogy tisztítottam habosan a klímát. közben gyújtáson fújattam a levegőt. szépen el is szívta. majd később beindult magától a venti egy éjszaka. egyik esetben sem tudta már a motort indítani. ez annyit kivett az akksiból, hogy utána hiába töltögettem, cserélni kellett, mert egy indítást bírt ki. 10 km menet sem volt elég egy következő indításra.


Köszi a tanácsot! Figyelek az akksira,...kulcsot a kezenbe nyomta, semmi rosszra nem gontoltam 25 ezer km után.....de akkor tényleg érdemes figyelni ezután az akksira. Bocsi a meg nem gondolt kérdésért, de hát ha ebből is tanul majd valaki








Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2019. március 17. vasárnap, 21:28

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15571 pont) | Hozzászólások: 17392

Elküldve: 2019. március 17. vasárnap, 21:07


Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Pár hete vittem el olajcserére az E46-omat, mikor érte mentem, és beindítottam (volna), az indításkor be-ki kapcsolt a gyújtás többször, egymás után úgy fél másodpercenként. A szerelő szeint, bikázás után "kideült", hogy a szerelő szerint az akkuja rossz. Szerintetek ez tényleg véletlen lehet, hogy pont ekkor "romlott el" a gyári akku, majdnem 19 év után, vagy a szerelő csinált vele valamit? Megjegzem, az óta sem, 1500 km és 1 hónap után sem csinált hasonlót.
Én az óta is a szerelőre gyanakodok, de nem vagyok biztos... Szerintetek ez tényleg az akku lehetett, vagy a szerelő hazudott?


he 19 éves gyári akksid? azt nem hiszem. már akinek 11 éves volt is kérdőjeles erősen. max korábban ugyanúgy gyárit raktak bele.
ha meg valóban 19 éves,tedd össze a kezed. nekem már azt sem hiszik el, hogy MonBat akksim 6 évet kibírt. a gyárit is 7 évesen tettem ki. mondjuk nekem sok rövid van benne és sok indítás. a mostani is már legalább 3 éve benne van.
de mások örülnek, ha 2-3 évet kibír az akksijuk.
szóval akármi volt, az az akksi már cserés volt.


Köszi a javítást YELLOW! Akkor tuti, hogy nem eredeti gyári, de BMW matricával ellátott (ezek szerint az előző tulaj nem elégedett meg más márkával a gyárin kívül), az látni rajta. Csak furcsállom, hogy pont most. Elvileg a szerelő még ki tudott állni a kocsival a háza elé, de mikor alig egy órán belül érte mentem, már lemerült volt az aksi. De ha jól tudom, egy olajcsere annyira terheli meg az akksit, mint egy fejenállás Dél-Amerikába... Szóval nem tudom, hogy vagy csináltak valamit a kocsival (vagy akksival), vagy pont ebben a fél órában járt le az aksi "0. órája". Szóval ha nem is gyári, de nem értem.....világítás sem volt rajta, mikor elvileg lemerült. Az incidens után egyből feltöltöttem teljesen, valóban le volt merülve. Ma kb másfél órát hagytam gyújtáson, filmet néztem a navin, mégsem merült le. Szóval nekem magas, hogy alig fél óra semmit tevésben hogyan merülhetett le.....mert ahogyan a szerelő mondta, az elkövetkezendőkben is le fog merülni....de talán 1500 km és kb 130 indtás nem volt ekég ehhez? Már végképp nem értem...


figyi! egy gyenge akksi, ami már elöregedett, annak nagyon kevés terhelés is elég. pl odavitted. beindította beállt. majd beindította ki állt. vagy 2x átállt még vele, esetleg ment valami világítás rajta. vagy gyújtáson maradt és ment a venti.
nekem is az volt a gond, hogy tisztítottam habosan a klímát. közben gyújtáson fújattam a levegőt. szépen el is szívta. majd később beindult magától a venti egy éjszaka. egyik esetben sem tudta már a motort indítani. ez annyit kivett az akksiból, hogy utána hiába töltögettem, cserélni kellett, mert egy indítást bírt ki. 10 km menet sem volt elég egy következő indításra.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 156

Elküldve: 2019. március 17. vasárnap, 20:44


YELLOW írta:
Adriano98 írta: Pár hete vittem el olajcserére az E46-omat, mikor érte mentem, és beindítottam (volna), az indításkor be-ki kapcsolt a gyújtás többször, egymás után úgy fél másodpercenként. A szerelő szeint, bikázás után "kideült", hogy a szerelő szerint az akkuja rossz. Szerintetek ez tényleg véletlen lehet, hogy pont ekkor "romlott el" a gyári akku, majdnem 19 év után, vagy a szerelő csinált vele valamit? Megjegzem, az óta sem, 1500 km és 1 hónap után sem csinált hasonlót.
Én az óta is a szerelőre gyanakodok, de nem vagyok biztos... Szerintetek ez tényleg az akku lehetett, vagy a szerelő hazudott?


he 19 éves gyári akksid? azt nem hiszem. már akinek 11 éves volt is kérdőjeles erősen. max korábban ugyanúgy gyárit raktak bele.
ha meg valóban 19 éves,tedd össze a kezed. nekem már azt sem hiszik el, hogy MonBat akksim 6 évet kibírt. a gyárit is 7 évesen tettem ki. mondjuk nekem sok rövid van benne és sok indítás. a mostani is már legalább 3 éve benne van.
de mások örülnek, ha 2-3 évet kibír az akksijuk.
szóval akármi volt, az az akksi már cserés volt.


Köszi a javítást YELLOW! Akkor tuti, hogy nem eredeti gyári, de BMW matricával ellátott (ezek szerint az előző tulaj nem elégedett meg más márkával), azt látni rajta. Csak furcsállom, hogy pont most. Elvileg a szerelő még ki tudott állni a kocsival a háza elé, de mikor alig egy órán belül érte mentem, már lemerült volt az aksi. Hmmm....ennyi erővel talán lottót is nyertem volna....De ha jól tudom, egy olajcsere annyira terheli meg az akksimat, mint egy fejen állnék Dél-Amerikában... Szóval nem tudom, hogy vagy csináltak valamit a kocsival (vagy akksival), vagy pont ebben a fél órában járt le az aksi "0. órája". Szóval ha nem is gyári, de nem értem.....világítás sem volt rajta, mikor elvileg lemerült. Az incidens után egyből feltöltöttem teljesen, valóban le volt merülve. Ma kb másfél órát hagytam gyújtáson, filmet néztem a navin, mégsem merült le. Szóval nekem magas, hogy alig fél óra semmit tevésben hogyan merülhetett le.....mert ahogyan a szerelő mondta, az elkövetkezendőkben is le fog merülni....de talán 1500 km és kb 130 indtás nem volt ekég ehhez? Már végképp nem értem...






















Utoljára szerkesztve (10 alkalommal): 2019. március 17. vasárnap, 21:08

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15571 pont) | Hozzászólások: 17392

Elküldve: 2019. március 17. vasárnap, 20:36


Adriano98 írta: Pár hete vittem el olajcserére az E46-omat, mikor érte mentem, és beindítottam (volna), az indításkor be-ki kapcsolt a gyújtás többször, egymás után úgy fél másodpercenként. A szerelő szeint, bikázás után "kideült", hogy a szerelő szerint az akkuja rossz. Szerintetek ez tényleg véletlen lehet, hogy pont ekkor "romlott el" a gyári akku, majdnem 19 év után, vagy a szerelő csinált vele valamit? Megjegzem, az óta sem, 1500 km és 1 hónap után sem csinált hasonlót.
Én az óta is a szerelőre gyanakodok, de nem vagyok biztos... Szerintetek ez tényleg az akku lehetett, vagy a szerelő hazudott?


he 19 éves gyári akksid? azt nem hiszem. már akinek 11 éves volt is kérdőjeles erősen. max korábban ugyanúgy gyárit raktak bele.
ha meg valóban 19 éves,tedd össze a kezed. nekem már azt sem hiszik el, hogy MonBat akksim 6 évet kibírt. a gyárit is 7 évesen tettem ki. mondjuk nekem sok rövid van benne és sok indítás. a mostani is már legalább 3 éve benne van.
de mások örülnek, ha 2-3 évet kibír az akksijuk.
szóval akármi volt, az az akksi már cserés volt.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91 LCI
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2009

státusz Adriano98

Törzsvendég

Elismertség: 2% (4 pont) | Hozzászólások: 156

Elküldve: 2019. március 17. vasárnap, 20:15


Pár hete vittem el olajcserére az E46-omat, mikor érte mentem, és beindítottam (volna), az indításkor be-ki kapcsolt a gyújtás többször, egymás után úgy fél másodpercenként. A szerelő szeint, bikázás után "kideült", hogy a szerelő szerint az akkuja rossz. Szerintetek ez tényleg véletlen lehet, hogy pont ekkor "romlott el" a gyári akku, majdnem 19 év után, vagy a szerelő csinált vele valamit? Megjegzem, az óta sem, 1500 km és 1 hónap után sem csinált hasonlót.
Én az óta is a szerelőre gyanakodok, de nem vagyok biztos... Szerintetek ez tényleg az akku lehetett, vagy a szerelő hazudott?









Utoljára szerkesztve (4 alkalommal): 2019. március 17. vasárnap, 20:18

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (5 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2018. november 30. péntek, 11:54


Kevlar írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Az alábbi problémámat szeretném megosztani veletek, hátha valaki már találkozott ilyen esettel..
Januárban cseréltem fesz.szabályzót a generátoron mert a gyári (valeo-s) túltöltött (18V).
Sajnos nem találtam hozzá gyári valeo fesz.szab.-ot ezért utángyártott (Mobiletron) került bele és amióta ez van benne Szinkrongenerátor kommunikációs hibát tárol és nem törölhető.
Feltételezem emiatt van gyújtáskimaradásom is mert hidegindításkor amikor villog a check engine és remeg az autó (nem jár minden henger) akkor a feszültség 11.8 V körül van. Azaz semmi, olyan mintha akksiról menne. Melegen meg van a 14.2 V.
Szerencsére meg van még a régi valeo-s, raktam bele új keféket és szilikonnal kitöltöttem az elektronikát (lehet ezek voltak amúgy is a bajai). Vissza fogom cserélni, hogy mit produkál.

Kérdésem az lenne, hogy az utángyártott feszültségszabályzót esetleg hozzá lehet tanítani az ecu-hoz mint az újabb bmw-ben az akkumulátor tanítás pl vagy sem?
Mert ha nem, akkor nem is értem minek gyártanak ilyen fesz.szab.-ot.

Szia!
Nekem nem csinálja ezt az új mobiletron feszültségszabályzótól ,teljesen jól teszi a dolgát...




Mint utólag kiderült nekem sem ezért háborgott a motor hidegen...az üzemanyag szivattyú visszacsapó szelepe hibásodott meg..


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (5 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2018. november 30. péntek, 11:53


Kevlar írta: Sziasztok !
Csak megosztom veletek mert hátha nektek is van vagy lesz ilyen problémátok.
Hideg időben a bizonyos fordulat felett ,bevillogtak a műszerek ,a kijelzők minden újraindult, túláramot kapott 18V. Szétszedtem a generátort és a feszültségszabályzó egyik kommutátora és a szénkeféje el volt kopva. Új feszszab ,és a kommutátor felszabályozása után működik a töltés rendesen.
Jó szerelgetést!


Csak megerősítés képpen, nekem is ez volt a probléma és ez nekem is megoldotta!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz Kevlar

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. november 29. csütörtök, 15:48


adams22 írta: Sziasztok!

Az alábbi problémámat szeretném megosztani veletek, hátha valaki már találkozott ilyen esettel..
Januárban cseréltem fesz.szabályzót a generátoron mert a gyári (valeo-s) túltöltött (18V).
Sajnos nem találtam hozzá gyári valeo fesz.szab.-ot ezért utángyártott (Mobiletron) került bele és amióta ez van benne Szinkrongenerátor kommunikációs hibát tárol és nem törölhető.
Feltételezem emiatt van gyújtáskimaradásom is mert hidegindításkor amikor villog a check engine és remeg az autó (nem jár minden henger) akkor a feszültség 11.8 V körül van. Azaz semmi, olyan mintha akksiról menne. Melegen meg van a 14.2 V.
Szerencsére meg van még a régi valeo-s, raktam bele új keféket és szilikonnal kitöltöttem az elektronikát (lehet ezek voltak amúgy is a bajai). Vissza fogom cserélni, hogy mit produkál.

Kérdésem az lenne, hogy az utángyártott feszültségszabályzót esetleg hozzá lehet tanítani az ecu-hoz mint az újabb bmw-ben az akkumulátor tanítás pl vagy sem?
Mert ha nem, akkor nem is értem minek gyártanak ilyen fesz.szab.-ot.

Szia!
Nekem nem csinálja ezt az új mobiletron feszültségszabályzótól ,teljesen jól teszi a dolgát...




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2018. november 29. csütörtök, 15:49