autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 4% (1 pont) | Hozzászólások: 21

Elküldve: 2018. április 03. kedd, 12:44


Sziasztok!

Az alábbi problémámat szeretném megosztani veletek, hátha valaki már találkozott ilyen esettel..
Januárban cseréltem fesz.szabályzót a generátoron mert a gyári (valeo-s) túltöltött (18V).
Sajnos nem találtam hozzá gyári valeo fesz.szab.-ot ezért utángyártott (Mobiletron) került bele és amióta ez van benne Szinkrongenerátor kommunikációs hibát tárol és nem törölhető.
Feltételezem emiatt van gyújtáskimaradásom is mert hidegindításkor amikor villog a check engine és remeg az autó (nem jár minden henger) akkor a feszültség 11.8 V körül van. Azaz semmi, olyan mintha akksiról menne. Melegen meg van a 14.2 V.
Szerencsére meg van még a régi valeo-s, raktam bele új keféket és szilikonnal kitöltöttem az elektronikát (lehet ezek voltak amúgy is a bajai). Vissza fogom cserélni, hogy mit produkál.

Kérdésem az lenne, hogy az utángyártott feszültségszabályzót esetleg hozzá lehet tanítani az ecu-hoz mint az újabb bmw-ben az akkumulátor tanítás pl vagy sem?
Mert ha nem, akkor nem is értem minek gyártanak ilyen fesz.szab.-ot.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 316i
Évjárat: 1996

státusz e36oregasszony

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2018. február 10. szombat, 17:17


Tano írta:
e36oregasszony írta: Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy hidegen tökéletesen tölt a generátorom, de amint bemelegszik elmegy a töltés. Valakinek volt már hasonló? Kefe baj lehet, vagy kezdjek félni hogy nagyobb a gond?


Ezt így senki nem mondja meg biztosan, meg kell nézetni a generátort. Nem drága a felújítása.


Csak jövő héten tudom szétszedni, azért kérdeztem volna hátha valaki járt már így

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (720 pont) | Hozzászólások: 3529

Elküldve: 2018. február 10. szombat, 15:28


e36oregasszony írta: Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy hidegen tökéletesen tölt a generátorom, de amint bemelegszik elmegy a töltés. Valakinek volt már hasonló? Kefe baj lehet, vagy kezdjek félni hogy nagyobb a gond?


Ezt így senki nem mondja meg biztosan, meg kell nézetni a generátort. Nem drága a felújítása.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Coupe
Modell: 316i
Évjárat: 1996

státusz e36oregasszony

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2018. február 10. szombat, 10:01


Sziasztok!
Lenne egy olyan problémám, hogy hidegen tökéletesen tölt a generátorom, de amint bemelegszik elmegy a töltés. Valakinek volt már hasonló? Kefe baj lehet, vagy kezdjek félni hogy nagyobb a gond?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz SzaboAndras

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2017. szeptember 27. szerda, 14:51


Most azt mondják lehet a xenon hibás és olyan nagy áramot vesz fel, hogy mindig kiolvad a diódák bekötése a generátorban.
Ha tényleg ez a helyzet, akkor érdekelne egy olyan csere, ha valakinek kellene az én hibás rendszerem (egyébként teljesen jól világít, jól működik, a fényszóró olyan, hogy a szomszéd faluig elvilágít ), tehát ha valaki szeretne vele kísérletezni, és van hagyományos világításrendszere (nem tudom, hogy a lámpatesteket cserélni kell-e, de azt mondták ez nem az eredeti lámpája, mert ennek egy pontban világított gyárilag a helyzetjelző és nem karikába), szóval ha van ilyen vállalkozó szellemű, akkor én ráfizetek a hagyományos világításrendszerre.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz SzaboAndras

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2017. szeptember 23. szombat, 09:22


Vagy ha esetleg nincs plussz elektronika (bár valaminek lennie kell, mert a generátorra rámegy egy elektromos csatlakozó, ami nyilván valami elektronikához vezet, és az gondolom a töltést megszüntetheti ha rossz, vagy egyszerűen csak nem érintkezik), tehát ha ez mégsem befolyásolhatja, akkor az a xenon is lehet amit még sajnos az előző tulaj szereltetett be a gyári helyett, és lehet túl nagy az áramfelvétele és tönkrevágja a generátort :/
Azt meg kiszereltetni és visszaalakíttatni bele sem merek gondolni hány munkaóra egy villanyszerelőnek, nem ér annyit az autó.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz SzaboAndras

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2017. szeptember 22. péntek, 22:52


YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs )
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.


akkor nem az akksi tette tönkre, hanem a generátor töltött túl. de még mindig nem értem. én megvizsgáltatnám a töltésszabályzót.


Mindent átnéztek rajta.


oké, de én nem tudom, én nem adnék a szavukra. aki szerint az akksi tette tönkre a generátort. de lehet rosszul gondolom.


Sziasztok!

Amikor készen lett az autó csak alapjáraton próbáltam ki pár percre, de most mentem is vele, és van gond rendesen: amikor bemelegítés után egy kigyorsításnál 5ezer fölé ment a fordulat elment a töltés. Aztán alatt ismét rendesen töltött, de a következő kigyorsításoknál egyre romlott a helyzet, először 4ezer 5száz, aztán a 30km-es táv végén már 3-3,5ezer fölött sem volt töltés, sőt bevillant alapjáraton is, de ahogy egy kicsit alacsonyabb fordulaton autózva visszahűtöttem úgy tűnt javult.

És közben tényleg olyan autóvillamosságis csinálta a generátort, akihez Egerben szinte minden autószerelő hordj az elektromos alkatrészeket. Arra gondoltam, hogy vagy a generátor adja meg magát magas hőmérsékleten, vagy van még más elekrtonika a rendszerben (pl. megy egy csatlakozó a generátorra a vastag töltéskábelen kívül is).
Tényleg van még elektronikai egység ami befolyásolhatja a töltést (bár egy 2001-es autónál lehet ez buta kérdés, mert itt már gondolom van mindenféle elektromos kütyü a töltésrendszerben)


de ha ekkora szakember, akkor nem tudja, hogy van töltésvezérlő? most nem olvasom vissza, de szerintem írtam, hogy az nem jó vagy a generátor. de a generátor csak úgy tölt túl, ha rossz a vezérlő.


Ahaaaaa. Akkor tényleg van ilyen hülye vezérlő. És hol van ez az autóban??? Mert nyilván az a rossz. (Régen ez egyszerűen volt megoldva, fesszabályzó a generátorban és ha azt a szerelő kezébe nyomta az ember, akkor leellenőrizte az egészet és kész.)
(Hát ezek az istenített szakiknál már nem első eset, hogy van aki erre asküszik, van aki arra, aztán minden szerelő beleszalad számára megoldhatatlan bagatel hibákba.)


plízz legalulra írj már!
akkor legyen fesz. szabályzó. rajta van a generátoron.
de neked a generátor is hűtve van levegővel. most az jutott még eszembe, hogy az a cső el van dugulva lehet, ami odavezeti a levegőt. aztán lehet a fesz. szabályzó túl melegszik, és rosszul működik.


Ha rajta van a generátoron akkor egy azt egyben vittem oda a szerelőnek.
Arra gondoltam, hogy valami számítógép vezérlésű vacak van e még a töltéshez, vagy ha nem is számítógép, de valami elekronikus fölösleges kütyü ami arra jó csak, hogy elromolhat. Mert ha nincs, akkor ez lehet, hogy túlmelegszik a fesszabályzó. Egyébként külön kérdeztem az autóvillamosságist a hűtőcsőről és azt mondta, hogy ez csak egy legenda, hogy annak van jelentősége. Lehet, hogy nem ért hozzá, csak akkor én nem értem miért hordja hozzá mindenki az autóvill dolgait, olyan szinten, hogy szinte sosem ér rá.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. szeptember 22. péntek, 22:52


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14924 pont) | Hozzászólások: 16136

Elküldve: 2017. szeptember 22. péntek, 22:39


SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs )
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.


akkor nem az akksi tette tönkre, hanem a generátor töltött túl. de még mindig nem értem. én megvizsgáltatnám a töltésszabályzót.


Mindent átnéztek rajta.


oké, de én nem tudom, én nem adnék a szavukra. aki szerint az akksi tette tönkre a generátort. de lehet rosszul gondolom.


Sziasztok!

Amikor készen lett az autó csak alapjáraton próbáltam ki pár percre, de most mentem is vele, és van gond rendesen: amikor bemelegítés után egy kigyorsításnál 5ezer fölé ment a fordulat elment a töltés. Aztán alatt ismét rendesen töltött, de a következő kigyorsításoknál egyre romlott a helyzet, először 4ezer 5száz, aztán a 30km-es táv végén már 3-3,5ezer fölött sem volt töltés, sőt bevillant alapjáraton is, de ahogy egy kicsit alacsonyabb fordulaton autózva visszahűtöttem úgy tűnt javult.

És közben tényleg olyan autóvillamosságis csinálta a generátort, akihez Egerben szinte minden autószerelő hordj az elektromos alkatrészeket. Arra gondoltam, hogy vagy a generátor adja meg magát magas hőmérsékleten, vagy van még más elekrtonika a rendszerben (pl. megy egy csatlakozó a generátorra a vastag töltéskábelen kívül is).
Tényleg van még elektronikai egység ami befolyásolhatja a töltést (bár egy 2001-es autónál lehet ez buta kérdés, mert itt már gondolom van mindenféle elektromos kütyü a töltésrendszerben)


de ha ekkora szakember, akkor nem tudja, hogy van töltésvezérlő? most nem olvasom vissza, de szerintem írtam, hogy az nem jó vagy a generátor. de a generátor csak úgy tölt túl, ha rossz a vezérlő.


Ahaaaaa. Akkor tényleg van ilyen hülye vezérlő. És hol van ez az autóban??? Mert nyilván az a rossz. (Régen ez egyszerűen volt megoldva, fesszabályzó a generátorban és ha azt a szerelő kezébe nyomta az ember, akkor leellenőrizte az egészet és kész.)
(Hát ezek az istenített szakiknál már nem első eset, hogy van aki erre asküszik, van aki arra, aztán minden szerelő beleszalad számára megoldhatatlan bagatel hibákba.)


plízz legalulra írj már!
akkor legyen fesz. szabályzó. rajta van a generátoron.
de neked a generátor is hűtve van levegővel. most az jutott még eszembe, hogy az a cső el van dugulva lehet, ami odavezeti a levegőt. aztán lehet a fesz. szabályzó túl melegszik, és rosszul működik.


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. szeptember 22. péntek, 22:40

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz SzaboAndras

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2017. szeptember 22. péntek, 22:18


Ahaaaaa.
Akkor tényleg van ilyen hülye vezérlő. És hol van ez az autóban??? Mert nyilván az a rossz. (Régen ez egyszerűen volt megoldva, fesszabályzó a generátorban és ha azt a szerelő kezébe nyomta az ember, akkor leellenőrizte az egészet és kész.)
(Hát ezek az istenített szakiknál már nem első eset, hogy van aki erre asküszik, van aki arra, aztán minden szerelő beleszalad számára megoldhatatlan bagatel hibákba.)

YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs )
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.


akkor nem az akksi tette tönkre, hanem a generátor töltött túl. de még mindig nem értem. én megvizsgáltatnám a töltésszabályzót.


Mindent átnéztek rajta.


oké, de én nem tudom, én nem adnék a szavukra. aki szerint az akksi tette tönkre a generátort. de lehet rosszul gondolom.


Sziasztok!

Amikor készen lett az autó csak alapjáraton próbáltam ki pár percre, de most mentem is vele, és van gond rendesen: amikor bemelegítés után egy kigyorsításnál 5ezer fölé ment a fordulat elment a töltés. Aztán alatt ismét rendesen töltött, de a következő kigyorsításoknál egyre romlott a helyzet, először 4ezer 5száz, aztán a 30km-es táv végén már 3-3,5ezer fölött sem volt töltés, sőt bevillant alapjáraton is, de ahogy egy kicsit alacsonyabb fordulaton autózva visszahűtöttem úgy tűnt javult.

És közben tényleg olyan autóvillamosságis csinálta a generátort, akihez Egerben szinte minden autószerelő hordj az elektromos alkatrészeket. Arra gondoltam, hogy vagy a generátor adja meg magát magas hőmérsékleten, vagy van még más elekrtonika a rendszerben (pl. megy egy csatlakozó a generátorra a vastag töltéskábelen kívül is).
Tényleg van még elektronikai egység ami befolyásolhatja a töltést (bár egy 2001-es autónál lehet ez buta kérdés, mert itt már gondolom van mindenféle elektromos kütyü a töltésrendszerben)


de ha ekkora szakember, akkor nem tudja, hogy van töltésvezérlő? most nem olvasom vissza, de szerintem írtam, hogy az nem jó vagy a generátor. de a generátor csak úgy tölt túl, ha rossz a vezérlő.






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. szeptember 22. péntek, 22:22

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14924 pont) | Hozzászólások: 16136

Elküldve: 2017. szeptember 22. péntek, 22:16


SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs )
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.


akkor nem az akksi tette tönkre, hanem a generátor töltött túl. de még mindig nem értem. én megvizsgáltatnám a töltésszabályzót.


Mindent átnéztek rajta.


oké, de én nem tudom, én nem adnék a szavukra. aki szerint az akksi tette tönkre a generátort. de lehet rosszul gondolom.


Sziasztok!

Amikor készen lett az autó csak alapjáraton próbáltam ki pár percre, de most mentem is vele, és van gond rendesen: amikor bemelegítés után egy kigyorsításnál 5ezer fölé ment a fordulat elment a töltés. Aztán alatt ismét rendesen töltött, de a következő kigyorsításoknál egyre romlott a helyzet, először 4ezer 5száz, aztán a 30km-es táv végén már 3-3,5ezer fölött sem volt töltés, sőt bevillant alapjáraton is, de ahogy egy kicsit alacsonyabb fordulaton autózva visszahűtöttem úgy tűnt javult.

És közben tényleg olyan autóvillamosságis csinálta a generátort, akihez Egerben szinte minden autószerelő hordj az elektromos alkatrészeket. Arra gondoltam, hogy vagy a generátor adja meg magát magas hőmérsékleten, vagy van még más elekrtonika a rendszerben (pl. megy egy csatlakozó a generátorra a vastag töltéskábelen kívül is).
Tényleg van még elektronikai egység ami befolyásolhatja a töltést (bár egy 2001-es autónál lehet ez buta kérdés, mert itt már gondolom van mindenféle elektromos kütyü a töltésrendszerben)


de ha ekkora szakember, akkor nem tudja, hogy van töltésvezérlő? most nem olvasom vissza, de szerintem írtam, hogy az nem jó vagy a generátor. de a generátor csak úgy tölt túl, ha rossz a vezérlő.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz SzaboAndras

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2017. szeptember 22. péntek, 22:08


Sziasztok!

Amikor készen lett az autó csak alapjáraton próbáltam ki pár percre, de most mentem is vele, és van gond rendesen: amikor bemelegítés után egy kigyorsításnál 5ezer fölé ment a fordulat elment a töltés. Aztán alatt ismét rendesen töltött, de a következő kigyorsításoknál egyre romlott a helyzet, először 4ezer 5száz, aztán a 30km-es táv végén már 3-3,5ezer fölött sem volt töltés, sőt bevillant alapjáraton is, de ahogy egy kicsit alacsonyabb fordulaton autózva visszahűtöttem úgy tűnt javult.

És közben tényleg olyan autóvillamosságis csinálta a generátort, akihez Egerben szinte minden autószerelő hordj az elektromos alkatrészeket. Arra gondoltam, hogy vagy a generátor adja meg magát magas hőmérsékleten, vagy van még más elekrtonika a rendszerben (pl. megy egy csatlakozó a generátorra a vastag töltéskábelen kívül is).
Tényleg van még elektronikai egység ami befolyásolhatja a töltést (bár egy 2001-es autónál lehet ez buta kérdés, mert itt már gondolom van mindenféle elektromos kütyü a töltésrendszerben)

(Egyébként amikor ide a galériába képet akarok feltölteni, hogy legyen profilképem miért írja ki, hogy "Ó jaj valami hiba történt a feldolgozás közben" Próbálkoztam kicsi és nagy fájlmérettel és képpel is. Lehet nem is a galériába kell amit profilképnek akarok. Bocs az offért, csak nem akarom, hogy bárki azt gondolja, hogy direkt vagyok kép nélkül.)

YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs )
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.


akkor nem az akksi tette tönkre, hanem a generátor töltött túl. de még mindig nem értem. én megvizsgáltatnám a töltésszabályzót.


Mindent átnéztek rajta.


oké, de én nem tudom, én nem adnék a szavukra. aki szerint az akksi tette tönkre a generátort. de lehet rosszul gondolom.






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2017. szeptember 22. péntek, 22:16

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2017. szeptember 21. csütörtök, 21:40


YELLOW írta:
lacaca írta: Sziasztok! Segítségre lenne szükségem ,ugyanis világít a töltésjelzőm ! Szeretném ha valaki tudna segíteni,akár megállapítani a hiba okát, vagy esetleg meg is javítani!Kérem ha valaki tud segíteni,vagy ért hozzá,vagy csak ismer megbízható szakembert ,kérem jelezze vagy hívjon! Előre is köszönöm ! 30-727-2359


mondjuk nem ártana, ha a Változó település legalább megye szintre le lenne szűrve. mert ha soproni vagy, akkor mondjuk nyíregyről nem ajánlok senkit. pl.
valami vonzáskörzet legalább jó volna.



Bocsi!
Most éppen Budapesten vagyok ,itt dolgozom


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14924 pont) | Hozzászólások: 16136

Elküldve: 2017. szeptember 21. csütörtök, 19:30


lacaca írta: Sziasztok! Segítségre lenne szükségem ,ugyanis világít a töltésjelzőm ! Szeretném ha valaki tudna segíteni,akár megállapítani a hiba okát, vagy esetleg meg is javítani!Kérem ha valaki tud segíteni,vagy ért hozzá,vagy csak ismer megbízható szakembert ,kérem jelezze vagy hívjon! Előre is köszönöm ! 30-727-2359


mondjuk nem ártana, ha a Változó település legalább megye szintre le lenne szűrve. mert ha soproni vagy, akkor mondjuk nyíregyről nem ajánlok senkit. pl.
valami vonzáskörzet legalább jó volna.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2005

státusz lacaca

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (8 pont) | Hozzászólások: 355

Elküldve: 2017. szeptember 21. csütörtök, 16:18


Sziasztok! Segítségre lenne szükségem ,ugyanis világít a töltésjelzőm ! Szeretném ha valaki tudna segíteni,akár megállapítani a hiba okát, vagy esetleg meg is javítani!Kérem ha valaki tud segíteni,vagy ért hozzá,vagy csak ismer megbízható szakembert ,kérem jelezze vagy hívjon! Előre is köszönöm ! 30-727-2359

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 92% (14924 pont) | Hozzászólások: 16136

Elküldve: 2017. augusztus 26. szombat, 08:01


SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta:
YELLOW írta:
b_imi írta:
YELLOW írta:
SzaboAndras írta: Srácok majd figyeljetek oda, mert úgy néz ki nekem az akku tette tönkre a generátort, legalábbis az autóvillamosságis ezt mondta, hogy túl nagy lehetett a belső ellenállása ezért lett nagy az áram a generátoron (a környék legelismertebb szerelője, ne kérdezzétek, hogy a nagy ellenállás miatt miért lett nagy az áram és miért nem kicsi). Persze az akkuban volt töltés, indított, tehát semmi előjele nem volt, hogy tönkre fogja tenni a generátort.


R=U/I -> I=U/R --- P=U*I
mivel a fesz. (U) mondjuk úgy állandó, legyen 12V (egyszerűség kedvéért), ezért ha növekszik az ellenállás, a hányados kisebb lesz, tehát az áram (I) csökken.
mivel a teljesítményt (P) tartani kell, és mivel a feszültség is "állandó", ezért ehhez az áramot növelni kell.
tehát az ellenállás növekedése, növekedő áramot eredményez, hatartani akarjuk a teljesítményt.
viszont a generátor típustól függően ~80A-t tud olyan 4-5ezres motor főtengely fordulat mellett.
én hülyeségenek tartom, hogy az akksi tönkre tette a generátort. elvileg, ha minden igaz védve kell hogy legyen visszafelé. ha kula a generátor és nem bírta az akksit nyomni, az más kérdés. de valószínű a kula generátor miatt ment tönkre az akksi is. előtte túl nyomta, ezért cellazárlatos lett, megnőtt a belső ellenállása. viszont újabb dolog kérdés merül fel. töltésszabályzó. azzal mi a helyzet? lehet azzal is vannak gondok, vagy éppen nála volt a fő gond.
nekem ez a véleményem.


Csak, hogy érzékeltessem, mire is képes a generátor. Az autómban egy Exide EA1000-s akku van (100Ah). Ebből 15 db-ot tudna a generátor egy időben tölteni mivel 150A tud. Szóval ez a magyarázat egy kissé érdekes.
Nálam azért nem volt töltés, mert elfogyott a szénkefe. De ez érthető, mivel kopó alkatrész.

Bár pontosan nem tudtuk meg, mi is volt a generátor baja.


ez abban az esetben igaz, ha a generátor hatásfoka 100%, nincsenek veszteségek, nincs más fogyasztó, és a te esetedben a motor kb. 4500-at fordul.
ugye menet közben az autó nem az akksiról üzemel, az csak benne van a körben. hisz a generátor jóval nagyobb teljesítményt le tud adni, mint az akkumulátor. amit menet közben a fogyasztók nem használnak, azt a töltésvezérlő segítségével a plusz delejt az akksi töltésére fordítja. de valószínű a 10A-t is csak akkor pumpálja bele egy 100Ah-s akksiba, ha az nagyon gengusz. ha elég benne a cuffla, akkor pár A-t ad csak, vagy semmit.
az viszont lehet, amit említesz, hogy a szénkefék elkoptak, alig termelt áramot, így az akksi volt megterhelve, az dolgozott a generátor helyett menet közben.
aztán a szaki rásózott egy akksit, meg egy új generátort, esetleg valami nagyobb összegért felújította, miközben csak szénkefét cserélt rajta. és lehet az akksi is menthető volt még.


Az akkut én vittem el a MÉH-be és utána vettem egy másikat egy akkuboltban, tehát a szerelőnek semmi haszna nem származott belőle.
A generátornak az volt a baja, hogy a vezetékek bekötései kiolvadtak, vagy valami ilyesmi, gondolom ahogy a tekercselés vezetékei be vannak forrasztva vagy hegesztve vagy préselve (foggalmam sincs )
Annyi biztos, hogy folyamatosan tudott nagy teljesítményt leadni amikor tönkrement, mert meg volt hozzá magas fordulat (a Hungaroringen adta meg magát), ráadásul meg van az a tulajdonsága az autómnak, hogy sajnos amikor váltok és elveszem a gázt, az elektronika még adja neki pár tizedmásodpercig, de olyankor persze már be van nyomva a kuplung, és beleforgatja a piros mezőbe.
És a nagy áramerősségre utalt az is, hogy jó melegek voltak az akkura menő vezetékek amikor tönkrement a generátor.


akkor nem az akksi tette tönkre, hanem a generátor töltött túl. de még mindig nem értem. én megvizsgáltatnám a töltésszabályzót.


Mindent átnéztek rajta.


oké, de én nem tudom, én nem adnék a szavukra. aki szerint az akksi tette tönkre a generátort. de lehet rosszul gondolom.