kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2012. december 04. kedd, 16:25


szotakdavid írta:
kecsurobi írta: Sziasztok!!

Nekem az lenne a problémám hogy van olyan hogy víszatílt a kocsi hiába nyomom a gázt, ezt legtöbbször akkor csinálja ha már a víz hőfok eléri a 90 fokot nem értem mért van ez de majd megpróbálom hogy ha evó dizelt rakok bele akkor is csinálja e. Szerintetek mi lehet a baj vagy ragadna a turbo?


Ragad a Geoja a turbodnak.Lehet segítene egy kormolás a turbon,de lehet már nem,ha nem akkor turbo tísztítást 20000ft körül csínálnak.

Üdv Dávid


Az mit jelent hogy kormolás?



szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2012. december 04. kedd, 12:18


kecsurobi írta: Sziasztok!!

Nekem az lenne a problémám hogy van olyan hogy víszatílt a kocsi hiába nyomom a gázt, ezt legtöbbször akkor csinálja ha már a víz hőfok eléri a 90 fokot nem értem mért van ez de majd megpróbálom hogy ha evó dizelt rakok bele akkor is csinálja e. Szerintetek mi lehet a baj vagy ragadna a turbo?


Ragad a Geoja a turbodnak.Lehet segítene egy kormolás a turbon,de lehet már nem,ha nem akkor turbo tísztítást 20000ft körül csínálnak.

Üdv Dávid

kecsurobi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1998

státusz kecsurobi

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 2% (9 pont) | Hozzászólások: 363

Elküldve: 2012. december 04. kedd, 06:48


Sziasztok!!

Nekem az lenne a problémám hogy van olyan hogy víszatílt a kocsi hiába nyomom a gázt, ezt legtöbbször akkor csinálja ha már a víz hőfok eléri a 90 fokot nem értem mért van ez de majd megpróbálom hogy ha evó dizelt rakok bele akkor is csinálja e. Szerintetek mi lehet a baj vagy ragadna a turbo?

vikti
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz vikti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 66

Elküldve: 2012. november 30. péntek, 15:38


e46f4n írta: Igy van, nem feltetlen kell a legrosszabbra gondolni! Ktalizator flexi joint siman lyukas lehet, attol is adhat futyulo hangot, ha megnezed es kormos feluletet latsz bizonyos reszein, mar gyanakodhatsz erre. Sot, mivl jonnek a hidegek ilyenkor erosodik is a futyules, ami felmelegedett rendszernel mar rogton nem olyan.



Igen az is feltűnt,hogy hidegen jol hallani de üzzemmeleg állapotba szinte már nemis.

e46f4n

státusz e46f4n

Újonc

Elismertség: 5% (3 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2012. november 30. péntek, 15:05


Igy van, nem feltetlen kell a legrosszabbra gondolni! Ktalizator flexi joint siman lyukas lehet, attol is adhat futyulo hangot, ha megnezed es kormos feluletet latsz bizonyos reszein, mar gyanakodhatsz erre. Sot, mivl jonnek a hidegek ilyenkor erosodik is a futyules, ami felmelegedett rendszernel mar rogton nem olyan.

vikti
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz vikti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 66

Elküldve: 2012. november 30. péntek, 15:00


csatis1 írta:
vikti írta:
vivaladiesel írta:
vikti írta: Hello midnekinek!
Olyan kérdés, hogy az nagy baj ha hallom ,hogy a turbo elég hangosan fütyül??
Vagy ez igy normális?



Ez a kopás/elhasználódás jele. Először csak fütyül, ez később átmegy bőgésbe ezt követően pedig letérdel a turbó...




Jah,értem és köszönöm a választ.


Nem feltétlenül a turbo maga a hibás.
Nálam lassan kezdett hangosodni, aztán éreztem egy kis kipuffogószagot indítás után. Kiderült, hogy a kipuff rezgéscsillapítóm ment szét, azért hallatszódott jobban a turbó is. Hátha neked is "csak" ez a baj.


Igen de azt már néztem,azzal nincs gond


csatis1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: M3
Évjárat: 2001

státusz csatis1

BMWfanatic

Elismertség: 9% (104 pont) | Hozzászólások: 1092

Elküldve: 2012. november 30. péntek, 14:47


vikti írta:
vivaladiesel írta:
vikti írta: Hello midnekinek!
Olyan kérdés, hogy az nagy baj ha hallom ,hogy a turbo elég hangosan fütyül??
Vagy ez igy normális?



Ez a kopás/elhasználódás jele. Először csak fütyül, ez később átmegy bőgésbe ezt követően pedig letérdel a turbó...




Jah,értem és köszönöm a választ.


Nem feltétlenül a turbo maga a hibás.
Nálam lassan kezdett hangosodni, aztán éreztem egy kis kipuffogószagot indítás után. Kiderült, hogy a kipuff rezgéscsillapítóm ment szét, azért hallatszódott jobban a turbó is. Hátha neked is "csak" ez a baj.


vikti
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz vikti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 66

Elküldve: 2012. november 30. péntek, 14:12


vivaladiesel írta:
vikti írta: Hello midnekinek!
Olyan kérdés, hogy az nagy baj ha hallom ,hogy a turbo elég hangosan fütyül??
Vagy ez igy normális?



Ez a kopás/elhasználódás jele. Először csak fütyül, ez később átmegy bőgésbe ezt követően pedig letérdel a turbó...




Jah,értem és köszönöm a választ.

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. november 30. péntek, 13:42


vikti írta: Hello midnekinek!
Olyan kérdés, hogy az nagy baj ha hallom ,hogy a turbo elég hangosan fütyül??
Vagy ez igy normális?



Ez a kopás/elhasználódás jele. Először csak fütyül, ez később átmegy bőgésbe ezt követően pedig letérdel a turbó...

vikti
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz vikti

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 66

Elküldve: 2012. november 30. péntek, 12:21


Hello midnekinek!
Olyan kérdés, hogy az nagy baj ha hallom ,hogy a turbo elég hangosan fütyül??
Vagy ez igy normális?

ignasow
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz ignasow

Törzsvendég

Elismertség: 6% (9 pont) | Hozzászólások: 143

Elküldve: 2012. október 14. vasárnap, 07:08


Sziasztok. Szeretnék ebay-ről turbo középrészt rendelni a kocsimhoz M47D20 a motorkódja (136LE), de a turbók közt csak a 150lovas M47TU-hoz ír. Kérdésem az lenne, hogy megvehetem a 150 lovas 320D középrészét a 136 lovasba?

csbalu
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz csbalu

BMWfanatic

Elismertség: 9% (91 pont) | Hozzászólások: 964

Elküldve: 2012. szeptember 24. hétfő, 20:20


EGy 13 eladással rendelkező eladónál igen Kapsz majd egy üres turbóházat vagy egy fényképet a turbóról

valter320d írta: Létezne hogy ez ennyibe kerüljön???? :http://www.aliexpress.com/item...43421.html




valter320d
autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525d
Évjárat: 2004

státusz valter320d

BMWfanatic

Elismertség: 4% (28 pont) | Hozzászólások: 673

Elküldve: 2012. szeptember 24. hétfő, 19:45


Létezne hogy ez ennyibe kerüljön???? :http://www.aliexpress.com/item...43421.html

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Renzo

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2012. szeptember 22. szombat, 11:56



Idézet:
Hát azt nem írtad, hogy zárva maradt az EGR, ezért nem volt jó elsőre a reakció. Az EGR-t én már próbáltam úgy, hogy szájjal egy félméteres cső segítségével megszívtam, és bizony kinyílt - mert le volt csatlakoztatva a levegőcső és jól láttam.

Turbónyomást nem egyszerű nézni, mostanában vettem egy V-Checker nevű kütyüt, az az OBD-ről nézi pl a turbónyomást is, menet közben. Nincs előre kialakított csonk a levegőcsövön, hogy manométert lehessen csatlakoztatni, a diagnosztika így nem egyszerű.

Valóban, a zárt EGR nem okozhat teljesítményvesztést, azt a nyitott EGR csinálja.

A turbó geometria meg tud akadni, vagy elmegy a vezérlése, attól lehet teljesítmény vesztés, ezt turbónyomás mérés ki tudja mutatni. Ha mechanikus , mármint a turbó forgórészét érintő lenne a hiba, az heveny hanghatásokkal járna.


Köszi szépen, utána nézek ennek...





Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2012. szeptember 22. szombat, 11:57

BarG

státusz BarG

BMWfanatic

Elismertség: 6% (89 pont) | Hozzászólások: 1287

Elküldve: 2012. szeptember 20. csütörtök, 19:53


Renzo írta:
BarG írta:
Renzo írta: Sziasztok

Írtam már egyszer de törölték vagy én topoztam, de a lényeg, hogy a Turbómmal gondok támadtak.
Következő a jelenség:

1-esbe ha gyorsítok 1750 érzékelek némi erőt a turbó felől de az igazi erő 3000 felett jelenik meg egy zsák korommal (mintha kiköpné a dugót), 2-esbe és 3-asba már korom nincs és hamarabb is húz, nincs akkora különbség.
Ha 2000 fordulaton tartom a motort és onnan gyorsítok akkor már, nem jelenik meg a korom és a húzás is jobb (de közelse a régi), kicsit olyan mintha elveszne a vákumvezérlés vagy maga a vákum.
Rádugtuk diagnosztikára, és kiírta az EGR szelepet hibának.

Nos a kérdések:

-okozhatja az EGR szelep, az ilyen drasztikus turbó teljesítmény vesztést ?
-az EGR-t ha megszívom én tudok akkora vákumot létrehozni, hogy megmozduljon a szelep?
-elképzelhető, hogy nincs elég vákum?
-ha nincs elég vákum a féknél ezt nem kéne észrevegyem, nem kéne bekeményedni?
-hogy tudom ellenőrizni, hogy elég vákuumot termel a szivattyú?
-vagy esetleg azt, hol tudom meglesni, hogy valami valahol falsot szív?
-vagy mégis a turbónál rossz valami csak azt nem dobja ki hibának?

(azért merülnek fel ezek a kérdések,mert volt már szar az EGR de akkor nem volt ekkora késése a turbónak.)

ui.: vagy teljesen rossz az elgondolás ,és a turbó rész dögledezik?

ui.: EGR-t hol tudok beszerezni, ha netán bontott, hogy tudom lecsekkolni, hogy jó.

Nagyon szépen köszönöm és bocs ha nem egészen jól látom át a helyzetet.



Hát, Te nagyon eldöntötted, hogy annak ellenére, hogy EGR hibát ír a gép, de mégiscsak a turbód rossz! Ha már olyan mázlid van, hogy mondott valamit a diagnosztika, akkor először ezt ellenőrizd le, ha mégsem ez a hiba, akkor lehet tovább menni.
- igen, ha szájjal megszívod, akkor ki tudod nyitni az EGR szelepet. És ha belenézel a szelepbe, akkor láthatod, hogy nyitva maradt-e.
- ha nyitva marad, akkor igen, tud jelentős teljesítmény vesztést okozni, mert ahelyett, hogy friss levegőt szívna a gép, a kipufogógázt keringeti körbe-körbe
- EGR hibát okozhat a vákuum hiánya, amit lukas cső, vagy elromlott vezérlő is csinálhat
- vákuum hibát vákuum mérővel lehet felderíteni
- ha rossz az EGR szelep, akkor a turbó hibát nem is fogod tudni kideríteni
- ha kevés levegőt nyom a turbód, az lehet még levegőcsövek lyukadása miatt, interqler lyuk miatt is - de ezeknek hangjuk is van, ha szelelnek. Nyomást - szintén meglepetés szerűen - nyomásméréssel lehet ellenőrizni. Elvileg a diagnosztika is látja a szívócső nyomást, adatolvasással kiderül, hogy mit lát. Ha gyanús, hogy jót lát, de az nem a valóság, akkor nyomásmérőt kell felszerelni.
- eza falsot szív! kifejezést mindig mosolyt csal az orcámra, turbós gépek esetén





Köszi a "falsót szív" rész a vákuumcső szakadásra értendő részemről.
-Nem eldöntöttem, hanem találgatok, és nem írtam, hogy a turbom rossz én azt írtam, hogy a turbonál valami
-az EGR csukott állapotban van mindvégig, a diagnosztika alatt is, ha megszívom meg se moccan, még ha behorpad a homlokom, akkor is ezért kérdeztem (valszeg rosszul fogalmaztam meg picit az EGR hiba jelenséget) Zárt állapotban van az EGR, ezért nem értem, hogy ez okozhat e ekkora teljesítmény vesztést. Ha nyitva maradt volna nem kérdem
-a turbo nem fúj ki, nem szelel, nincs szakadás a levegő részen.
-Az EGR szelepváltó jó
-a vákumcsöveket és az EGR tuti kicserélem, aztán folytatom a nyüstölést a fórumon.

nyomás és vákummérő műszerek jogosak




Hát azt nem írtad, hogy zárva maradt az EGR, ezért nem volt jó elsőre a reakció. Az EGR-t én már próbáltam úgy, hogy szájjal egy félméteres cső segítségével megszívtam, és bizony kinyílt - mert le volt csatlakoztatva a levegőcső és jól láttam.

Turbónyomást nem egyszerű nézni, mostanában vettem egy V-Checker nevű kütyüt, az az OBD-ről nézi pl a turbónyomást is, menet közben. Nincs előre kialakított csonk a levegőcsövön, hogy manométert lehessen csatlakoztatni, a diagnosztika így nem egyszerű.

Valóban, a zárt EGR nem okozhat teljesítményvesztést, azt a nyitott EGR csinálja.

A turbó geometria meg tud akadni, vagy elmegy a vezérlése, attól lehet teljesítmény vesztés, ezt turbónyomás mérés ki tudja mutatni. Ha mechanikus , mármint a turbó forgórészét érintő lenne a hiba, az heveny hanghatásokkal járna.