Ez egy archivált weboldal! bővebben

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. augusztus 07. csütörtök, 20:43


Pontosan annyira, vagyis természetes. A rendszer mûködési elvébõl adódóan.
Az hogy mi a normális szerintem elég szubjektív. Nem találkoztam olyan leírással ami konkrét mennyiséget írna hogy mi elfogadható. Szerintem a józan ésszel gondolkodva kell mérlegelni. Figyelembe véve, hogy esetenként évek alatt gyûlt össze.
De ha levétel után "literszám" mennyiség folyik ki akkor már aggódnék

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2008. augusztus 07. csütörtök, 17:44


Az Intercoolerben mennyire természetes hogy olaj van ?
Gondolom a turbó csepegteti oda az olajat...de ad ez okot aggodalomra ?
több embertõl hallottam hogy minden IC ben van olaj szinte minden turbó enged egy kicsit...
Tudja esetleg valaki mi az ami normális és mi az ami már nem ?

Köszi elõre is...

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. augusztus 07. csütörtök, 06:43


Hi Steve!

Ez a része a 30d-nek is ugyanilyen. Szerintem a lököst nem kell hozzá levenni, a képet csak a szemléltetésért linkeltem be.
De ha le akarod venni akkor ajánlom ezt a DIY linket, ahol leírják hogy kell levenni. Nem nehéz ez sem.
Az EGR tisztítást már ennyi után is ajánlom, és ha az oda felmenõ csõ oldalán látsz olajat, akkor szerintem a IC-t is érdemes átmosni. Kivülrõl mindenképp, de az egyszerûbb is.

Steve
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Cd
Évjárat: 2003

státusz Steve

BMWfanatic

Elismertség: 0% (2 pont) | Hozzászólások: 629

Elküldve: 2008. augusztus 07. csütörtök, 00:55


Tano írta: A coolerhez alulról férsz hozzá, a hûtõ elõtt található legalul. A csatlakozásokhoz nézd meg ezt az ábrát, valamint tudom ajánlani az alábbi képet, ahol a lenti koszos aluszínû "doboz" az intercooler.
Ha már nekiveselkedsz a takarításnak ajánlom, hogy tisztítsd meg az EGR szelepet is, amit az elsõ képnek a jobb felsõ sarkában a 7-es elem után látsz. Rengeteg koksz fel tud benne gyûlni, mert ott lép be a szívóágba a kipuffogógáz. 4 db csavar fogja a beömlõre.
Üdv!


Tano!

A 30d is így néz ki? Lehet szombaton megcsinálom én is, persze nem egyedül.
Legutóljára a Trabimat szerelgettem magamnak, itt azt se tudom a lököst hogy vegyem le róla.
De most majd jól kisasolom és ha legközelebb is ilyesmire lenne szükség akkor már tudom mit hogyan kell.
Mennyi idõt vesz igénybe ez a mûvelet kb?
Az én autómban különben 75 ezer van még csak, érdemes már most is megejteni ezt a takarítást?

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2008. augusztus 05. kedd, 22:31


Noh emberek...nekiestem én is ennek az EGR szelep takarításnak....mikor leszedtem a szelepet akkor szembesültem a ténnyel...nemtudom hogy lehetne leírni de rengeteg kosz volt benne mikor megláttam a szívósort háát nem csoda hogy kormolt egy kicsit mivel nem kapta meg a megfelelõ levegõmennyiséget.... A szívósort nekem is gõzborotvával sikerült megtisztítanom....
4 órás meló volt , nem vagyok egy autószerelõ , de általában magamnak javítom az autóimat...

Tanácsnak meg annyi hogy a szívósor levételhez egy tömítéskészlet legyen kéznél...érdemes cserélni

Eredmény: erõsebb gázadásoknál megszûnt a kormolás teljesen..fõleg este lehetett látni, dinamikusabban megy...
Bocs ha hosszú voltam...

státusz Vendég

Újonc

Elismertség: 24750% (495 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2008. július 30. szerda, 18:59


Eric írta: A szívócsõ tisztítással kapcsolatban esetleg tudna valaki segíteni néhány praktikus tanáccsal?(merre van?, mire kell vigyázni stb)
Köszi!


Mivel köztudottan ez a típus hajlamos lenyelni a szívósorban lévõ pillangó szelepeket, én azzal kezdtem a vétel után, hogy levettem a komplett szívósort. Megvizsgáltam a szelepeket aztán beáztattam az egész szívósort, de ez sajnos nem volt elég. A gõzborotva hozta a várt eredményt. Az EGR szelepet is kitakarítottam, aminek a keresztmetszete kb a felére csökkent már. Most következik a cooler és a hozzá tartozó csövek kitakarítása, csak még nem volt kedvem szétszedni... A szétszedésnél arra kell vigyázni, ne törjön sérüljön semmi.

státusz Eric

Újonc

Elismertség: 1% (1 pont) | Hozzászólások: 68

Elküldve: 2008. július 30. szerda, 16:35


A szívócsõ tisztítással kapcsolatban esetleg tudna valaki segíteni néhány praktikus tanáccsal?(merre van?, mire kell vigyázni stb)
Köszi!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz guesswho

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 221

Elküldve: 2008. július 30. szerda, 16:04


Tano írta: Rengeteg koksz fel tud benne gyûlni, mert ott lép be a szívóágba a kipuffogógáz. 4 db csavar fogja a beömlõre.
Üdv!


köszi Tano!

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. július 29. kedd, 21:33


Érdemes belülrõl és kívürõl is kitakarítani. Bentrõl az olajat, kivül pedig az évek alatt rárakódott koszt, ami miatt csökken a hûtõképessége. Persze alapossan ki kell utána szárítani. A csöveket is megnézheted, bilincsek rögzítik õket, nem bonyolult szétszedni. Max a hozzáféréssel lehet pepecselni.
Nálam is tervbe van véve egy ilyesmi áttisztítás majd ha hazamegyek

Raven
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz Raven

Törzsvendég

Elismertség: 0% (1 pont) | Hozzászólások: 177

Elküldve: 2008. július 29. kedd, 21:05


Az intercoolert belülrõl kell kitakarítani? esetleg a hozzátartozó csöveket is kell ?
Nem tûnik olyan veszélyesnek sztem megcsinálom én is....sose lehet tudni

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2008. július 29. kedd, 18:57


guesswho írta:
valaki össze tudja foglalni röviden, hogy a coolerhez hogy férek hozzá tisztítás céljából (20d), valamint a szívócsõhöz, detto?


A coolerhez alulról férsz hozzá, a hûtõ elõtt található legalul. A csatlakozásokhoz nézd meg ezt az ábrát, valamint tudom ajánlani az alábbi képet, ahol a lenti koszos aluszínû "doboz" az intercooler.
Ha már nekiveselkedsz a takarításnak ajánlom, hogy tisztítsd meg az EGR szelepet is, amit az elsõ képnek a jobb felsõ sarkában a 7-es elem után látsz. Rengeteg koksz fel tud benne gyûlni, mert ott lép be a szívóágba a kipuffogógáz. 4 db csavar fogja a beömlõre.
Üdv!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz guesswho

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 221

Elküldve: 2008. július 29. kedd, 16:41


akos07 írta: ...Érdemes kipucolni
a coolert meg a szívócsövet,mert nagyon sok trutyi összegyûlik bennük.

valaki össze tudja foglalni röviden, hogy a coolerhez hogy férek hozzá tisztítás céljából (20d), valamint a szívócsõhöz, detto?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz guesswho

Fórumlakó

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 221

Elküldve: 2008. július 29. kedd, 16:39


Pozsika írta: BMW szervíz, csak a bejáratban és az épület felett nagy SUZUKI feliratok, elõször meg sem találtam.

régebben még BMW felirat volt, és bömösoket árultak, kérdeztem miért cseréltek: azt mondták, hogy a BMW Magyarország cigánykodott velük, felmérték a helyet, és állítólag a márkához nem meltó, és nem elég szakszerûen felszerelt pff. leszedettek velük minden logot, meg kellett változtatniuk a weblapot, stb..

akkor kezdtek el buzukikat árulni mintegy "fedõtevékenységkén", no meg egy kis mellékesért.. a szerviz persze maradt annak,ami.

Szemy

státusz Szemy

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 11% (45 pont) | Hozzászólások: 397

Elküldve: 2008. július 27. vasárnap, 19:13


Pozsika írta: OK! És miért? Mi fog változni? Nem forralom annyira a turbót?

Pzs



A töltõlevegõ visszahûtésnek két fontos célja van:

1. A motor hõterhelését kívánják ezáltal csökkenteni. Minél magasabb a hõmérséklet, annál jobban vissza kell venni az elõbefecskendezést, ezáltal romlik a motor hatásfoka.

2. A nagyobb hõmérsékletû levegõnek a térfogata is sajnos nagyobb. Tehát ha visszahûtik, akkor több levegõ (oxigén) tud a hengerbe beáramolni, a befecskendezési dózis így nagyobb lehet, tehát nõ a motor teljesítménye. Ököszabályként: 10 °C hõmérsékletcsökkenés kb. 3%-os sûrûségnövekedést jelent a töltetnél.

Egyszóval érdemes tisztán tartani a rendszert.

Szemy

státusz akos07

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 3

Elküldve: 2008. július 27. vasárnap, 18:47


Felkerült az új turbo az autóra.Ezenkívül alaposan ki lett tisztítva a szívócsõ,
és az intercooler-az eredmény:2000 tõl nagyon elrántja egészen 4500-ig.
Annyira élénken reagál,amit eddig nem nagyon éreztem.Érdemes kipucolni
a coolert meg a szívócsövet,mert nagyon sok trutyi összegyûlik bennük.