MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. április 24. csütörtök, 09:48


radattila11 írta:
radattila11 írta:
MattM325 írta:
radattila11 írta: Sziasztok,

Van esetleg valakinek E46-os M3-ban vagy 330i-ben SMG váltóval tapasztalata?
Mennyit bírnak? Mikor kell felújítani? Mennyire megbízható és strapabíró?
Vagy inkább messzire elkerülni és manuális váltós 330i keresni.

Köszi!

Először is, az M3 (GM váltó) és a 325i/330i (ZF/Magnetti) közel sem ugyan az, a meghibásodás is inkább a GM-re jellemző.
Nekem 325i van, de ugyanaz az váltó mint a 30i-ben, közülük is az újabbik 6 fokozatú ZF.
Tulajdonképpen egy kézi váltó, csak nem te kuplungólsz. Most épp 233e van benne, váltóhoz még nem nyúltak, én is csak kuplungszettet és lendkereket cseréltem. Típushibájuk, hogy a munkahenger elkezdi engedni az olajat, ezt csak elektronikával együtt lehet kapni nagyjából 280e körül, felújítókészlet nincs... Erre is van második lehetőség, a tengerentúliak kitalálták, hogy a manuális váltó munkahengerének felújítókészlete, szinte teljesen passzentos az SMG-vel, így 12 körül megvan + chf olaj.
Ajánlott rendszeresen (mondjuk olajcseréknél) kalibrálni.
Összességében nekem nagyon bejön, élvezetes és gyors.


Köszi az infót!
Hasznos volt a számomra!


Sziasztok,

Még egy kérdésem lenne. Melyik évjárattól került a 6 fokozatú ZF váltó a 3 szériába?

Köszi!


2003-tól és 325/330-ba.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2004

státusz radattila11

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2014. április 24. csütörtök, 08:56


radattila11 írta:
MattM325 írta:
radattila11 írta: Sziasztok,

Van esetleg valakinek E46-os M3-ban vagy 330i-ben SMG váltóval tapasztalata?
Mennyit bírnak? Mikor kell felújítani? Mennyire megbízható és strapabíró?
Vagy inkább messzire elkerülni és manuális váltós 330i keresni.

Köszi!

Először is, az M3 (GM váltó) és a 325i/330i (ZF/Magnetti) közel sem ugyan az, a meghibásodás is inkább a GM-re jellemző.
Nekem 325i van, de ugyanaz az váltó mint a 30i-ben, közülük is az újabbik 6 fokozatú ZF.
Tulajdonképpen egy kézi váltó, csak nem te kuplungólsz. Most épp 233e van benne, váltóhoz még nem nyúltak, én is csak kuplungszettet és lendkereket cseréltem. Típushibájuk, hogy a munkahenger elkezdi engedni az olajat, ezt csak elektronikával együtt lehet kapni nagyjából 280e körül, felújítókészlet nincs... Erre is van második lehetőség, a tengerentúliak kitalálták, hogy a manuális váltó munkahengerének felújítókészlete, szinte teljesen passzentos az SMG-vel, így 12 körül megvan + chf olaj.
Ajánlott rendszeresen (mondjuk olajcseréknél) kalibrálni.
Összességében nekem nagyon bejön, élvezetes és gyors.


Köszi az infót!
Hasznos volt a számomra!


Sziasztok,

Még egy kérdésem lenne. Melyik évjárattól került a 6 fokozatú ZF váltó a 3 szériába?

Köszi!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2014. április 21. hétfő, 08:56


Levi46 írta: Sziasztok, tudom nagy a dilemma de kíváncsi vagyok ill. szeretném kikérni mindenki tapasztalatát és véleményét! Difibe és váltóba (5 gang manuál) kb. 200.000 km. van az autóban, semmi rendellenességet nem tapasztalok. Tudom el tud öregedni az olaj, de ezekbe "örökös"olajat tesznek elvileg?! Ki cserélt már olajat és miért, esetleg jobb lett vagy rosszabb és 320d 110kw 2002 évj.-ba ha cserélt már vki, ki milyet használt (tudom szervízkönyv meg google nem lustaságból nem járok utána) ami esetleg bevált vagy nem vált be.

Annyi még hogy nem találtam külön difis topicot, hogyan lehet megnézni ott az olajszintet anélkül hogy leengedném?


itt biztos benne vannak ezek az infók:
http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...k-stb.html

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2014. április 21. hétfő, 03:55


Levi46 írta: Annyi még hogy nem találtam külön difis topicot, hogyan lehet megnézni ott az olajszintet anélkül hogy leengedném?


A váltónál és a difinél is a betöltő csavar a szintjelző, tehát addig a szintig kell tölteni, amíg ott elkezd folyni ki az anyag.

Levi46
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Levi46

Újonc

Elismertség: 11% (6 pont) | Hozzászólások: 51

Elküldve: 2014. április 21. hétfő, 01:20


Sziasztok, tudom nagy a dilemma de kíváncsi vagyok ill. szeretném kikérni mindenki tapasztalatát és véleményét! Difibe és váltóba (5 gang manuál) kb. 200.000 km. van az autóban, semmi rendellenességet nem tapasztalok. Tudom el tud öregedni az olaj, de ezekbe "örökös"olajat tesznek elvileg?! Ki cserélt már olajat és miért, esetleg jobb lett vagy rosszabb és 320d 110kw 2002 évj.-ba ha cserélt már vki, ki milyet használt (tudom szervízkönyv meg google nem lustaságból nem járok utána) ami esetleg bevált vagy nem vált be.

Annyi még hogy nem találtam külön difis topicot, hogyan lehet megnézni ott az olajszintet anélkül hogy leengedném?





Utoljára szerkesztve (3 alkalommal): 2014. április 21. hétfő, 02:28

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2004

státusz radattila11

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2014. április 10. csütörtök, 08:40


MattM325 írta:
radattila11 írta: Sziasztok,

Van esetleg valakinek E46-os M3-ban vagy 330i-ben SMG váltóval tapasztalata?
Mennyit bírnak? Mikor kell felújítani? Mennyire megbízható és strapabíró?
Vagy inkább messzire elkerülni és manuális váltós 330i keresni.

Köszi!

Először is, az M3 (GM váltó) és a 325i/330i (ZF/Magnetti) közel sem ugyan az, a meghibásodás is inkább a GM-re jellemző.
Nekem 325i van, de ugyanaz az váltó mint a 30i-ben, közülük is az újabbik 6 fokozatú ZF.
Tulajdonképpen egy kézi váltó, csak nem te kuplungólsz. Most épp 233e van benne, váltóhoz még nem nyúltak, én is csak kuplungszettet és lendkereket cseréltem. Típushibájuk, hogy a munkahenger elkezdi engedni az olajat, ezt csak elektronikával együtt lehet kapni nagyjából 280e körül, felújítókészlet nincs... Erre is van második lehetőség, a tengerentúliak kitalálták, hogy a manuális váltó munkahengerének felújítókészlete, szinte teljesen passzentos az SMG-vel, így 12 körül megvan + chf olaj.
Ajánlott rendszeresen (mondjuk olajcseréknél) kalibrálni.
Összességében nekem nagyon bejön, élvezetes és gyors.


Köszi az infót!
Hasznos volt a számomra!

MattM325
autója adatai
Széria: 1
Típus: E82
Kivitel: Coupe
Modell: 125i
Évjárat: 2009

státusz MattM325

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 14% (52 pont) | Hozzászólások: 364

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 22:12


radattila11 írta: Sziasztok,

Van esetleg valakinek E46-os M3-ban vagy 330i-ben SMG váltóval tapasztalata?
Mennyit bírnak? Mikor kell felújítani? Mennyire megbízható és strapabíró?
Vagy inkább messzire elkerülni és manuális váltós 330i keresni.

Köszi!

Először is, az M3 (GM váltó) és a 325i/330i (ZF/Magnetti) közel sem ugyan az, a meghibásodás is inkább a GM-re jellemző.
Nekem 325i van, de ugyanaz az váltó mint a 30i-ben, közülük is az újabbik 6 fokozatú ZF.
Tulajdonképpen egy kézi váltó, csak nem te kuplungólsz. Most épp 233e van benne, váltóhoz még nem nyúltak, én is csak kuplungszettet és lendkereket cseréltem. Típushibájuk, hogy a munkahenger elkezdi engedni az olajat, ezt csak elektronikával együtt lehet kapni nagyjából 280e körül, felújítókészlet nincs... Erre is van második lehetőség, a tengerentúliak kitalálták, hogy a manuális váltó munkahengerének felújítókészlete, szinte teljesen passzentos az SMG-vel, így 12 körül megvan + chf olaj.
Ajánlott rendszeresen (mondjuk olajcseréknél) kalibrálni.
Összességében nekem nagyon bejön, élvezetes és gyors.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 330i
Évjárat: 2004

státusz radattila11

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2014. április 09. szerda, 16:31


Sziasztok,

Van esetleg valakinek E46-os M3-ban vagy 330i-ben SMG váltóval tapasztalata?
Mennyit bírnak? Mikor kell felújítani? Mennyire megbízható és strapabíró?
Vagy inkább messzire elkerülni és manuális váltós 330i keresni.

Köszi!

autója adatai
Széria: X6
Típus: E71
Kivitel: SAC
Modell: X6 35dX
Évjárat: 2008

státusz AndrasP

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2014. február 18. kedd, 11:25


Sziasztok!

4F95 váltóhibám volt ideiglenesen, tudja valaki mi okozza? 2008 X6 , a kocsi ujrainditasa utan megszunt. Kicsit idegesito volt hogy előzés közben betiltott.

Előre is köszi.

András

Szzaassszzaaa
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz Szzaassszzaaa

Újonc

Elismertség: 3% (1 pont) | Hozzászólások: 31

Elküldve: 2014. január 29. szerda, 17:37


Szisztok!Ha tudna vki egy jó Szakembert aki automata valtokat javít Zalában,Somogyban,Vas megyében légyszi írjon!Köszi mindenkinek

SP_323i
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz SP_323i

BMWfanatic

Elismertség: 5% (24 pont) | Hozzászólások: 432

Elküldve: 2014. január 28. kedd, 15:53


iSTi93 írta:
Neo954 írta:
iSTi93 írta: Szevasztok, Jó napot !
2004/11, 178 000km, e46 320d Automata gondjaim vannak: Hidegen , melegen ugyan úgy mukodik S-ben SOHA és manuálisan két hónapban egyszer használom. Ha Teljes gázzal vagy fél gazzal megyek simán és úgy vált , hogy nem is érezni csak a fordulatszám kijelzon latom, hogy váltott ... A gond akkor kezdodik mikor állok es kicsit leengedem a lábam a fékrol (foleg R fokozatban) akkor beráz és a fordulat egy maximum két masodpercre leugrik olyan 400-500-ra majd egy hatalmas fust felhot nyom ki magaból, Ezek utan megint normálisan jár a motor megfelelo fordulatszamon. Minden nap hasznalom az autót hosszu mint rovid utakon egyaránt. Egy héten egyszer csinalja azt is , hogy pl: 2000es fordulatrol leesik 1000re mikor vált (Manuális váltáskor is), de ha tobb mint fél gazzal megyek akkor ugy elvallt mint egy vadonatúj f30-as ...
Az olajat és a szurot még a gondok elott lecsereltem ,de utanna is cseréltem mégegyszer !!!
Valami más megoldás esetleg egy uj válto beszerelése elott ???
Koszi elore is


Én vezérlőszelepre gyanakodnék a helyedben, de meg kell nézetni váltóssal.
Amit leírtál, abból arra következtetek, hogy nem nagy a baj, és időszakos, úgyhogy valami elektronika, vagy vezérlés lehet.
Üdv.:Neo



Elektronika nem jelez semmit, le volt ellenorizve tobszor is ... Olvastam olyan cikket egy Cseh oldalon, hogy egy tagnak ugyan ez a gondja volt utanna lecserelte az olajat lement 20-25 kilometert majd ujbol lecserelte es azota minden okees vele ... Ez lehetseges ?


Az olajcsere sokat segít. A kettő meg még többet, mert a wankel-ből is kimossa a régi olajat... kérdés, hogy ez e a baja.
Mondjuk az olaj cserével rosszat nem csinálsz

Darius
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Sedan
Modell: 525tds
Évjárat: 1999

státusz Darius

Újonc

Elismertség: 18% (17 pont) | Hozzászólások: 93

Elküldve: 2014. január 28. kedd, 15:51


Hi!Érdeklődnék hogy az E46 320i (150,170)lovas változataihoz készült automata váltóval kapcsolatban van vkinek vmilyen tapasztalata?A benzines kocsikban jobban birja mint a dízelben?Gondolom a váltóolajcsere a lelke az automatanak?

iSTi93
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz iSTi93

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2014. január 28. kedd, 14:58


Neo954 írta:
iSTi93 írta: Szevasztok, Jó napot !
2004/11, 178 000km, e46 320d Automata gondjaim vannak: Hidegen , melegen ugyan úgy mukodik S-ben SOHA és manuálisan két hónapban egyszer használom. Ha Teljes gázzal vagy fél gazzal megyek simán és úgy vált , hogy nem is érezni csak a fordulatszám kijelzon latom, hogy váltott ... A gond akkor kezdodik mikor állok es kicsit leengedem a lábam a fékrol (foleg R fokozatban) akkor beráz és a fordulat egy maximum két masodpercre leugrik olyan 400-500-ra majd egy hatalmas fust felhot nyom ki magaból, Ezek utan megint normálisan jár a motor megfelelo fordulatszamon. Minden nap hasznalom az autót hosszu mint rovid utakon egyaránt. Egy héten egyszer csinalja azt is , hogy pl: 2000es fordulatrol leesik 1000re mikor vált (Manuális váltáskor is), de ha tobb mint fél gazzal megyek akkor ugy elvallt mint egy vadonatúj f30-as ...
Az olajat és a szurot még a gondok elott lecsereltem ,de utanna is cseréltem mégegyszer !!!
Valami más megoldás esetleg egy uj válto beszerelése elott ???
Koszi elore is


Én vezérlőszelepre gyanakodnék a helyedben, de meg kell nézetni váltóssal.
Amit leírtál, abból arra következtetek, hogy nem nagy a baj, és időszakos, úgyhogy valami elektronika, vagy vezérlés lehet.
Üdv.:Neo



Elektronika nem jelez semmit, le volt ellenorizve tobszor is ... Olvastam olyan cikket egy Cseh oldalon, hogy egy tagnak ugyan ez a gondja volt utanna lecserelte az olajat lement 20-25 kilometert majd ujbol lecserelte es azota minden okees vele ... Ez lehetseges ?


Neo954
autója adatai
Széria: 3
Típus: E36
Kivitel: Touring
Modell: 325tds
Évjárat: 1997

státusz Neo954

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 12% (43 pont) | Hozzászólások: 353

Elküldve: 2014. január 27. hétfő, 14:30


iSTi93 írta: Szevasztok, Jó napot !
2004/11, 178 000km, e46 320d Automata gondjaim vannak: Hidegen , melegen ugyan úgy mukodik S-ben SOHA és manuálisan két hónapban egyszer használom. Ha Teljes gázzal vagy fél gazzal megyek simán és úgy vált , hogy nem is érezni csak a fordulatszám kijelzon latom, hogy váltott ... A gond akkor kezdodik mikor állok es kicsit leengedem a lábam a fékrol (foleg R fokozatban) akkor beráz és a fordulat egy maximum két masodpercre leugrik olyan 400-500-ra majd egy hatalmas fust felhot nyom ki magaból, Ezek utan megint normálisan jár a motor megfelelo fordulatszamon. Minden nap hasznalom az autót hosszu mint rovid utakon egyaránt. Egy héten egyszer csinalja azt is , hogy pl: 2000es fordulatrol leesik 1000re mikor vált (Manuális váltáskor is), de ha tobb mint fél gazzal megyek akkor ugy elvallt mint egy vadonatúj f30-as ...
Az olajat és a szurot még a gondok elott lecsereltem ,de utanna is cseréltem mégegyszer !!!
Valami más megoldás esetleg egy uj válto beszerelése elott ???
Koszi elore is


Én vezérlőszelepre gyanakodnék a helyedben, de meg kell nézetni váltóssal.
Amit leírtál, abból arra következtetek, hogy nem nagy a baj, és időszakos, úgyhogy valami elektronika, vagy vezérlés lehet.
Üdv.:Neo

iSTi93
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz iSTi93

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 4

Elküldve: 2014. január 27. hétfő, 14:20


Szevasztok, Jó napot !
2004/11, 178 000km, e46 320d Automata gondjaim vannak: Hidegen , melegen ugyan úgy mukodik S-ben SOHA és manuálisan két hónapban egyszer használom. Ha Teljes gázzal vagy fél gazzal megyek simán és úgy vált , hogy nem is érezni csak a fordulatszám kijelzon latom, hogy váltott ... A gond akkor kezdodik mikor állok es kicsit leengedem a lábam a fékrol (foleg R fokozatban) akkor beráz és a fordulat egy maximum két masodpercre leugrik olyan 400-500-ra majd egy hatalmas fust felhot nyom ki magaból, Ezek utan megint normálisan jár a motor megfelelo fordulatszamon. Minden nap hasznalom az autót hosszu mint rovid utakon egyaránt. Egy héten egyszer csinalja azt is , hogy pl: 2000es fordulatrol leesik 1000re mikor vált (Manuális váltáskor is), de ha tobb mint fél gazzal megyek akkor ugy elvallt mint egy vadonatúj f30-as ...
Az olajat és a szurot még a gondok elott lecsereltem ,de utanna is cseréltem mégegyszer !!!
Esetleg valami más megoldás egy uj válto beszerelése elott ???
Koszi elore is




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2014. január 27. hétfő, 15:17