bedod
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bedod

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2022. augusztus 22. hétfő, 06:19


Sziasztok!

Mi a különbség az fl előtti e46 320i, 323i, 328i váltói között?

Köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 834

Elküldve: 2022. március 04. péntek, 11:37


Saját sztorim konkrétan az volt,hogy olajcsere után többször kidobta a sebességet a kocsi,illetve megszámoltam a fogaskerekeket is...
Ezért visszament a gyári olaj.Azóta okés.Hidegen a 2-esre figyelnem kell,mert nehezebben kapja el,illetve kidobja,ha lágyan váltok.Bemelegedés után viszont kisujjal is lehet váltani. Nálam csak a 2-es sebességfokozattal van ilyen gond.A váltó amúgy tökéletes állapotban van és a kar mechanika sincs kikopva.Hidegen a kettest határozottabban kell betenni.A többi sebességfokozatban nem vettem ezt észre.Talán a tolatás nem szereti még ha hidegen van nyúzva.Az is volt,hogy kidobta magát ha nem határozottan kezeltem.De az is csak hidegen produkálta.Főleg a nem gyári olajjal...
Bemelegedés után pikk-pakk.Ezek természetes dolgok,csak a nem gyári olajokkal sokkal erőteljesebbek ezek a jelenségek.Hidegen nem is erőltetem a váltót 2-ban és hátramanetben.Pár km után teljesen jól működnek ezek is.Úgy mondom,hogy szinte magától bemegy sebességbe a 2-es és a hátramenet is,nem kell "ésszel" váltani.A többi sebességfokozatban nem tapasztaltam semmi változást. A kocsiba most van 123 000 valós km.

Utoljára szerkesztve (2 alkalommal): 2022. március 04. péntek, 11:44

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 834

Elküldve: 2022. március 04. péntek, 11:22


kisskarex írta:
Bitu79 írta:
kisskarex írta: Szissztok!
E46 1,8 benzines compact-ba szeretném lecserélni a váltó és difi olajat.
Tudnátok segiteni hogy milyen olajat vegyek bele ami mindkettőbe jó?
Nem vennék feleslegesen 4 litert decire meg nem árulják.
Mindkettőbe 1,2 litert ir igy összesen kellene max 3 liter ezért kérdezem hogy melyik az amelyik mindkettőbe jó.
Köszönöm!


Mindenből gyárit vegyél.A többi s*ar.Tapasztalatból mondom.Google keresővel megtalálod amúgy a specifikációkat a bele való olajokról,de csak eredetit érdemes venni a váltóba főleg.Ha működik a váltó,nem érdemes cserélni benne a gyári olajat sztem.Gondolom manuális a kocsi.

https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-339-219

Ilyet a váltóba

https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-365-987

Ilyet a difibe

Sziasztok!
Köszönöm az infót Bitu79!
Igen manuális van benne.Különösebb gondom nincs a váltóval szépen finoman működik minden oké,csak 5.-ben haloványan egy kicsit dúdolgat de nem zavaróan sőt inkább csak én hallom mert minden sz......ra odafigyelek.
Sajnálom,hogy saját bőrödön kellett megtapasztalni más olaj negativ tulajdonságait!
Azért érdekes,hogy a motor elviseli akár a Mannol olajat is de a váltó kényes.
Néztem amit küldtél de igen hüledeztem az áruk láttán pláne hogy egy liter mennyi.
Lehet hogy nem is kellene cserélnem csak gondoltam ártani nem ártok neki ha új olaj van benne ezért kérdeztem az alternativákat.Egyébként nem hajtom mivel nem is egy erőgép (nem sorhat)másrész én már kinőttem belőle hogy kilincscsel előre közlekedjek.
Igaz hogy húsz esztendős de még csak 4000 fölé sem nagyon kergetem igy viszont 7,2-vel eljárok városban.
Anno nekem valaki ajánlotta a Petronas tutella multi MTF 700 olajat a váltóba a difibe pedig Petronas tutela axle olajakat ezekről mi a véleményed?
Köszönöm mégegyszer!
Nem ismerem ezeket.De a véleményemet tartom.Ha olajat cserélsz,akkor csakis gyárit vegyél.A váltóba mindenképp.Mellesleg ezek filléres tételek,amin nem érdemes spórolni.A fórumban is többen írták,hogy olajcsere után rosszabb lett a váltási érzet,én is tapasztaltam sajnos.Ezek különféle olajok voltak,pedig megfelelő specifikációkkal rendelkeztek papíron.A váltó hangja semmit sem fog változni az olajcserével szerintem,ott valószínűleg más gond lesz.De ha olajat cserélsz,én a gyárit javaslom bele.Ha megfelelő a specifikációja az olajnak,akkor bele teheted viszont,de nem javaslom.Ítélkezni nem akarok,csak a saját tapasztalataimat osztottam meg,illetve leírtam a fórumban olvasottakat is.



kisskarex
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2002

státusz kisskarex

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2022. március 04. péntek, 10:54


Bitu79 írta:
kisskarex írta: Szissztok!
E46 1,8 benzines compact-ba szeretném lecserélni a váltó és difi olajat.
Tudnátok segiteni hogy milyen olajat vegyek bele ami mindkettőbe jó?
Nem vennék feleslegesen 4 litert decire meg nem árulják.
Mindkettőbe 1,2 litert ir igy összesen kellene max 3 liter ezért kérdezem hogy melyik az amelyik mindkettőbe jó.
Köszönöm!


Mindenből gyárit vegyél.A többi s*ar.Tapasztalatból mondom.Google keresővel megtalálod amúgy a specifikációkat a bele való olajokról,de csak eredetit érdemes venni a váltóba főleg.Ha működik a váltó,nem érdemes cserélni benne a gyári olajat sztem.Gondolom manuális a kocsi.

https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-339-219

Ilyet a váltóba

https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-365-987

Ilyet a difibe




Sziasztok!
Köszönöm az infót Bitu79!
Igen manuális van benne.Különösebb gondom nincs a váltóval szépen finoman működik minden oké,csak 5.-ben haloványan egy kicsit dúdolgat de nem zavaróan sőt inkább csak én hallom mert minden sz......ra odafigyelek.
Sajnálom,hogy saját bőrödön kellett megtapasztalni más olaj negativ tulajdonságait!
Azért érdekes,hogy a motor elviseli akár a Mannol olajat is de a váltó kényes.
Néztem amit küldtél de igen hüledeztem az áruk láttán pláne hogy egy liter mennyi.
Lehet hogy nem is kellene cserélnem csak gondoltam ártani nem ártok neki ha új olaj van benne ezért kérdeztem az alternativákat.Egyébként nem hajtom mivel nem is egy erőgép (nem sorhat)másrész én már kinőttem belőle hogy kilincscsel előre közlekedjek.
Igaz hogy húsz esztendős de még csak 4000 fölé sem nagyon kergetem igy viszont 7,2-vel eljárok városban.
Anno nekem valaki ajánlotta a Petronas tutella multi MTF 700 olajat a váltóba a difibe pedig Petronas tutela axle olajakat ezekről mi a véleményed?
Köszönöm mégegyszer!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 834

Elküldve: 2022. március 03. csütörtök, 17:33


kisskarex írta: Szissztok!
E46 1,8 benzines compact-ba szeretném lecserélni a váltó és difi olajat.
Tudnátok segiteni hogy milyen olajat vegyek bele ami mindkettőbe jó?
Nem vennék feleslegesen 4 litert decire meg nem árulják.
Mindkettőbe 1,2 litert ir igy összesen kellene max 3 liter ezért kérdezem hogy melyik az amelyik mindkettőbe jó.
Köszönöm!


Mindenből gyárit vegyél.A többi s*ar.Tapasztalatból mondom.Google keresővel megtalálod amúgy a specifikációkat a bele való olajokról,de csak eredetit érdemes venni a váltóba főleg.Ha működik a váltó,nem érdemes cserélni benne a gyári olajat sztem.Gondolom manuális a kocsi.

https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-339-219

Ilyet a váltóba

https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-365-987

Ilyet a difibe




Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. március 03. csütörtök, 17:39

kisskarex
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 318ti
Évjárat: 2002

státusz kisskarex

Törzsvendég

Elismertség: 1% (2 pont) | Hozzászólások: 110

Elküldve: 2022. március 03. csütörtök, 04:52


Szissztok!
E46 1,8 benzines compact-ba szeretném lecserélni a váltó és difi olajat.
Tudnátok segiteni hogy milyen olajat vegyek bele ami mindkettőbe jó?
Nem vennék feleslegesen 4 litert decire meg nem árulják.
Mindkettőbe 1,2 litert ir igy összesen kellene max 3 liter ezért kérdezem hogy melyik az amelyik mindkettőbe jó.
Köszönöm!

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17475

Elküldve: 2020. június 16. kedd, 16:20


Gingin89 írta: Sziasztok!

A problémám a következő: nemrég vásároltam az autómat, a kereskedésben a váltó rendben volt, a próbaúton rendben volt, mikor elindultunk vele hazafelé, rendben volt. Majd út közben úgy döntött, hogy többé nem lehet betenni 5-ösbe!... Egyszerűen nem értem. Van valami ötlet, hogy mi lehet a hiba? A többi sebességfokozatot tökéletesen veszi, semmi gond velük.

Továbbá az is érdekelne, tud-e ajánlani valaki megbízható és hozzáértő szervízt/szerelőt Hódmezővásárhely környékén, de akár egész Csongrád(-Csanád) megyében?

Előre is köszi.


ha nem jár a motor, akkor beveszi a fokozatot? ha igen, akkor a szinkronnal lehet valamit, szinkrongyűrűvel.


autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1998

státusz Gingin89

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2020. június 16. kedd, 12:37


Sziasztok!

A problémám a következő: nemrég vásároltam az autómat, a kereskedésben a váltó rendben volt, a próbaúton rendben volt, mikor elindultunk vele hazafelé, rendben volt. Majd út közben úgy döntött, hogy többé nem lehet betenni 5-ösbe!... Egyszerűen nem értem. Van valami ötlet, hogy mi lehet a hiba? A többi sebességfokozatot tökéletesen veszi, semmi gond velük.

Továbbá az is érdekelne, tud-e ajánlani valaki megbízható és hozzáértő szervízt/szerelőt Hódmezővásárhely környékén, de akár egész Csongrád(-Csanád) megyében?

Előre is köszi.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Darnok

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2020. június 01. hétfő, 10:28


Sziasztok!

2004-es (valós 270ekm) 6 sebességes váltóban 5. sebességi fokozatban elkezdett zúgni a váltó. A többi fokazatban nincs hangja. Mit tehetek? Menthető a váltó mondjuk egy felújítással, szinkrongyűrű cserével, vagy inkább csere kompletten?
Váltóolaj 200ekm körül cserélve lett, nem szivárog. Kettőstömegű, kuplung jó, kardán nem lóg, diffinek nincs hangja.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17475

Elküldve: 2019. november 09. szombat, 18:28


Krapulax6 írta:
Valtoztatok a leanyzo fekvesen:
Sebessegbol elofordul ,hogy kivenni is nehez.
Uresben hagyva es gurulva akar egy keresztezodeshez a sebesseghez megfelelo fokozatot tok
Konnyen beveszi.
Lehet kuplung munkahenger is azt mondtak.
Na ott kezdem...


erre megint csak azt tudom mondani, hogy azért tudod üresből betenni, mert mire beteszed addigra "magától szinkronba kerül".
mondjuk ha fokozatból is nem tudod kivenni éppen lehetne kuplung, de aki jól vált az kuplung nélkül is tud, tehát magának a kuplungnak nem nagyon lehetne köze hozzá.
de legyen igazad.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2019. november 09. szombat, 17:44




én néztem kíváncsiságból, de nem hozott fel alkatrészt a juniksz pl. de egy másik autó esetén egy komplett egység vagy 54ezer ft volt. az 1-2 fokozat közti szinkronszerkezet. egy váltós tudna erről mit mondani jobban. a bontott meg ugye kitudja... lehet az is kuka... hiába mondják 150ezret futott, nincs rá garancia.[/quote]


Valtoztatok a leanyzo fekvesen:
Sebessegbol elofordul ,hogy kivenni is nehez.
Uresben hagyva es gurulva akar egy keresztezodeshez a sebesseghez megfelelo fokozatot tok
Konnyen beveszi.
Lehet kuplung munkahenger is azt mondtak.
Na ott kezdem...


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17475

Elküldve: 2019. november 09. szombat, 16:09


Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
1-2 ben kicsit le lett padlozva az auto,egy forgalmi akadaly kikerulese miatt de nem is ez a lenyeg hanem,hogy ezutan minden sebessegfokozatba nehezebb betenni a valtot.
5 gangos 20d,150 lovas e46
Illetve mar egyszer masodikbol kilokte amikor gyorsitottam es azt hittem,hogy megallt a szivem
A rudazattal lehet valami vagy a kuplungot gyilkoltam le??


hát a kuplungot le lehet tesztelni. de lehet csak az olaj rossz a váltóba, túl melegszik. ha menet közben kilöki,ott azokkal a kis rugókkal lesz gond, amik a váltóban vannak a fokozatoknál.



A persely mit a fogon van mitol nez ugy ki?

Ha mar alatta leszek cserelem az olajat.
Milyet es mennyit vegyek?
Torolni valamit kell utana?
Hibat fog bedobni?


Most jottem haza es duplan kell kuplungolnom,hogy sebesseget valtsak.
Leallitott motornal gond nelkul kapcsolhato barmelyik fokozatba...
Kuplung lesz?Vagy kinyomocsapagy?Kulonosebb hangot nem hallok a dizel miatt viszont enyhe femes erzesem van kinyomaskor.

Egy ideje csinata azt is,hogy indulaskor lassan felengedett kuplungnal rangatott.


az a persely eleve szét van vágva, gondolom csavarhúzóval behajtotta, hogy fogóval ki tudja húzni. ha jól emlékszem maga a rugó gyengül el, vagy törik el, ha minden igaz, attól kilökheti fokozatból és okozhat váltási nehézséget.
ha dupla kuplungra veszi a fokozatot én inkább szinkrongyűrőre gyanakodnék.
a kuplungot mint írtam meg tudod nézni hogy szétkapcsol-e vagy megcsúszik-e. én szerintem nem kuplung, de biztosra nem mondom.


Kuplungcsekkolast hogyan vegezzem?


tudod nézni csúszik-e. 50-nél 5. fokozatban nyomni kell egy majdnem padlót, aztán nézni a fordulatszámmérő nem szalad-e meg a sebességhez képest, azaz nem csúszik-e meg a kuplung. kb egyformán kell mozdulnia. ha 5dikben jó, akkor lehet nézni alacsonyabb fokozaton is.
a másik a fogáspont ellenőrzése. állsz, fokozatba rakod, majd gáz nélkül engeded fel óvatosan és nézed hol kezd el megindulni az autó. de engeded tovább, hol az a pont ahol teljesen összekapcsol. ezt a pontot visszafelé is tudod nézni. tartod pl fix gázon, majd a kuplungot folyamatosan,d e lassan kezded benyomni, hol lesz az a pont ahol a fordulatszám kezd nőni ugyanolyan gázállás mellett, tehát a hajtást kezdi leválasztani a motorról. magyarán a fogás pontokat kell meghatározni. a BMW-nél eleve magasan vannak ezek a fogáspontok.
de h a kuplung nem kapcsolna szét teljesen, azt még úgy tudod nézni, hogy ah full kinyomod a kuplungot és növeled a gázállást, akkor megindul-e az autó, ha nem, akkor szétkuplungol teljesen nem lehet oka a váltáshibának.


Lehet ,hogy hulyeseget irok de minden fokozatnak van szinkrongyuruje igaz?
Arra gondolok most ,hogy mindegyik gatya lenne?Mindegyik fokozatba ketszer akkora ero kell betenni.
Nem csak egyesbe.Egyenlore szerelo meg nem latta es nem is tudom ,hogy hova vigyem,na meg kozlekedni sem merek vele.


nincs mindegyik. a hátramenetnek nincs, és pl nálam az 1-esnek sincs, sőt bizonyos tempónál be sem tudom tenni-esben, csak kb álló helyben vagy olyan 10km/h alatt. pedig pont dízelnél kellene így, de azokat meg be lehet.
ha minden igaz 3 szinkronszerkezet van egy 5 sebességes váltóban.
ha duplakuplungra jó a váltás, akkor kb biztos ez a probléma. de lehet csak a gyűrű külső része van kopva.


Ertem.Erdemes szarozni ezzel,felujjittatni vagy nezzek bontott valtot?


én néztem kíváncsiságból, de nem hozott fel alkatrészt a juniksz pl. de egy másik autó esetén egy komplett egység vagy 54ezer ft volt. az 1-2 fokozat közti szinkronszerkezet. egy váltós tudna erről mit mondani jobban. a bontott meg ugye kitudja... lehet az is kuka... hiába mondják 150ezret futott, nincs rá garancia.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2019. november 09. szombat, 11:43


YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
1-2 ben kicsit le lett padlozva az auto,egy forgalmi akadaly kikerulese miatt de nem is ez a lenyeg hanem,hogy ezutan minden sebessegfokozatba nehezebb betenni a valtot.
5 gangos 20d,150 lovas e46
Illetve mar egyszer masodikbol kilokte amikor gyorsitottam es azt hittem,hogy megallt a szivem
A rudazattal lehet valami vagy a kuplungot gyilkoltam le??


hát a kuplungot le lehet tesztelni. de lehet csak az olaj rossz a váltóba, túl melegszik. ha menet közben kilöki,ott azokkal a kis rugókkal lesz gond, amik a váltóban vannak a fokozatoknál.



A persely mit a fogon van mitol nez ugy ki?

Ha mar alatta leszek cserelem az olajat.
Milyet es mennyit vegyek?
Torolni valamit kell utana?
Hibat fog bedobni?


Most jottem haza es duplan kell kuplungolnom,hogy sebesseget valtsak.
Leallitott motornal gond nelkul kapcsolhato barmelyik fokozatba...
Kuplung lesz?Vagy kinyomocsapagy?Kulonosebb hangot nem hallok a dizel miatt viszont enyhe femes erzesem van kinyomaskor.

Egy ideje csinata azt is,hogy indulaskor lassan felengedett kuplungnal rangatott.


az a persely eleve szét van vágva, gondolom csavarhúzóval behajtotta, hogy fogóval ki tudja húzni. ha jól emlékszem maga a rugó gyengül el, vagy törik el, ha minden igaz, attól kilökheti fokozatból és okozhat váltási nehézséget.
ha dupla kuplungra veszi a fokozatot én inkább szinkrongyűrőre gyanakodnék.
a kuplungot mint írtam meg tudod nézni hogy szétkapcsol-e vagy megcsúszik-e. én szerintem nem kuplung, de biztosra nem mondom.


Kuplungcsekkolast hogyan vegezzem?


tudod nézni csúszik-e. 50-nél 5. fokozatban nyomni kell egy majdnem padlót, aztán nézni a fordulatszámmérő nem szalad-e meg a sebességhez képest, azaz nem csúszik-e meg a kuplung. kb egyformán kell mozdulnia. ha 5dikben jó, akkor lehet nézni alacsonyabb fokozaton is.
a másik a fogáspont ellenőrzése. állsz, fokozatba rakod, majd gáz nélkül engeded fel óvatosan és nézed hol kezd el megindulni az autó. de engeded tovább, hol az a pont ahol teljesen összekapcsol. ezt a pontot visszafelé is tudod nézni. tartod pl fix gázon, majd a kuplungot folyamatosan,d e lassan kezded benyomni, hol lesz az a pont ahol a fordulatszám kezd nőni ugyanolyan gázállás mellett, tehát a hajtást kezdi leválasztani a motorról. magyarán a fogás pontokat kell meghatározni. a BMW-nél eleve magasan vannak ezek a fogáspontok.
de h a kuplung nem kapcsolna szét teljesen, azt még úgy tudod nézni, hogy ah full kinyomod a kuplungot és növeled a gázállást, akkor megindul-e az autó, ha nem, akkor szétkuplungol teljesen nem lehet oka a váltáshibának.


Lehet ,hogy hulyeseget irok de minden fokozatnak van szinkrongyuruje igaz?
Arra gondolok most ,hogy mindegyik gatya lenne?Mindegyik fokozatba ketszer akkora ero kell betenni.
Nem csak egyesbe.Egyenlore szerelo meg nem latta es nem is tudom ,hogy hova vigyem,na meg kozlekedni sem merek vele.


nincs mindegyik. a hátramenetnek nincs, és pl nálam az 1-esnek sincs, sőt bizonyos tempónál be sem tudom tenni-esben, csak kb álló helyben vagy olyan 10km/h alatt. pedig pont dízelnél kellene így, de azokat meg be lehet.
ha minden igaz 3 szinkronszerkezet van egy 5 sebességes váltóban.
ha duplakuplungra jó a váltás, akkor kb biztos ez a probléma. de lehet csak a gyűrű külső része van kopva.


Ertem.Erdemes szarozni ezzel,felujjittatni vagy nezzek bontott valtot?



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 89% (15580 pont) | Hozzászólások: 17475

Elküldve: 2019. november 09. szombat, 09:31


Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
1-2 ben kicsit le lett padlozva az auto,egy forgalmi akadaly kikerulese miatt de nem is ez a lenyeg hanem,hogy ezutan minden sebessegfokozatba nehezebb betenni a valtot.
5 gangos 20d,150 lovas e46
Illetve mar egyszer masodikbol kilokte amikor gyorsitottam es azt hittem,hogy megallt a szivem
A rudazattal lehet valami vagy a kuplungot gyilkoltam le??


hát a kuplungot le lehet tesztelni. de lehet csak az olaj rossz a váltóba, túl melegszik. ha menet közben kilöki,ott azokkal a kis rugókkal lesz gond, amik a váltóban vannak a fokozatoknál.



A persely mit a fogon van mitol nez ugy ki?

Ha mar alatta leszek cserelem az olajat.
Milyet es mennyit vegyek?
Torolni valamit kell utana?
Hibat fog bedobni?


Most jottem haza es duplan kell kuplungolnom,hogy sebesseget valtsak.
Leallitott motornal gond nelkul kapcsolhato barmelyik fokozatba...
Kuplung lesz?Vagy kinyomocsapagy?Kulonosebb hangot nem hallok a dizel miatt viszont enyhe femes erzesem van kinyomaskor.

Egy ideje csinata azt is,hogy indulaskor lassan felengedett kuplungnal rangatott.


az a persely eleve szét van vágva, gondolom csavarhúzóval behajtotta, hogy fogóval ki tudja húzni. ha jól emlékszem maga a rugó gyengül el, vagy törik el, ha minden igaz, attól kilökheti fokozatból és okozhat váltási nehézséget.
ha dupla kuplungra veszi a fokozatot én inkább szinkrongyűrőre gyanakodnék.
a kuplungot mint írtam meg tudod nézni hogy szétkapcsol-e vagy megcsúszik-e. én szerintem nem kuplung, de biztosra nem mondom.


Kuplungcsekkolast hogyan vegezzem?


tudod nézni csúszik-e. 50-nél 5. fokozatban nyomni kell egy majdnem padlót, aztán nézni a fordulatszámmérő nem szalad-e meg a sebességhez képest, azaz nem csúszik-e meg a kuplung. kb egyformán kell mozdulnia. ha 5dikben jó, akkor lehet nézni alacsonyabb fokozaton is.
a másik a fogáspont ellenőrzése. állsz, fokozatba rakod, majd gáz nélkül engeded fel óvatosan és nézed hol kezd el megindulni az autó. de engeded tovább, hol az a pont ahol teljesen összekapcsol. ezt a pontot visszafelé is tudod nézni. tartod pl fix gázon, majd a kuplungot folyamatosan,d e lassan kezded benyomni, hol lesz az a pont ahol a fordulatszám kezd nőni ugyanolyan gázállás mellett, tehát a hajtást kezdi leválasztani a motorról. magyarán a fogás pontokat kell meghatározni. a BMW-nél eleve magasan vannak ezek a fogáspontok.
de h a kuplung nem kapcsolna szét teljesen, azt még úgy tudod nézni, hogy ah full kinyomod a kuplungot és növeled a gázállást, akkor megindul-e az autó, ha nem, akkor szétkuplungol teljesen nem lehet oka a váltáshibának.


Lehet ,hogy hulyeseget irok de minden fokozatnak van szinkrongyuruje igaz?
Arra gondolok most ,hogy mindegyik gatya lenne?Mindegyik fokozatba ketszer akkora ero kell betenni.
Nem csak egyesbe.Egyenlore szerelo meg nem latta es nem is tudom ,hogy hova vigyem,na meg kozlekedni sem merek vele.


nincs mindegyik. a hátramenetnek nincs, és pl nálam az 1-esnek sincs, sőt bizonyos tempónál be sem tudom tenni-esben, csak kb álló helyben vagy olyan 10km/h alatt. pedig pont dízelnél kellene így, de azokat meg be lehet.
ha minden igaz 3 szinkronszerkezet van egy 5 sebességes váltóban.
ha duplakuplungra jó a váltás, akkor kb biztos ez a probléma. de lehet csak a gyűrű külső része van kopva.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Krapulax6

Fórumlakó

Elismertség: 1% (4 pont) | Hozzászólások: 215

Elküldve: 2019. november 09. szombat, 01:22


YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
1-2 ben kicsit le lett padlozva az auto,egy forgalmi akadaly kikerulese miatt de nem is ez a lenyeg hanem,hogy ezutan minden sebessegfokozatba nehezebb betenni a valtot.
5 gangos 20d,150 lovas e46
Illetve mar egyszer masodikbol kilokte amikor gyorsitottam es azt hittem,hogy megallt a szivem
A rudazattal lehet valami vagy a kuplungot gyilkoltam le??


hát a kuplungot le lehet tesztelni. de lehet csak az olaj rossz a váltóba, túl melegszik. ha menet közben kilöki,ott azokkal a kis rugókkal lesz gond, amik a váltóban vannak a fokozatoknál.



A persely mit a fogon van mitol nez ugy ki?

Ha mar alatta leszek cserelem az olajat.
Milyet es mennyit vegyek?
Torolni valamit kell utana?
Hibat fog bedobni?


Most jottem haza es duplan kell kuplungolnom,hogy sebesseget valtsak.
Leallitott motornal gond nelkul kapcsolhato barmelyik fokozatba...
Kuplung lesz?Vagy kinyomocsapagy?Kulonosebb hangot nem hallok a dizel miatt viszont enyhe femes erzesem van kinyomaskor.

Egy ideje csinata azt is,hogy indulaskor lassan felengedett kuplungnal rangatott.


az a persely eleve szét van vágva, gondolom csavarhúzóval behajtotta, hogy fogóval ki tudja húzni. ha jól emlékszem maga a rugó gyengül el, vagy törik el, ha minden igaz, attól kilökheti fokozatból és okozhat váltási nehézséget.
ha dupla kuplungra veszi a fokozatot én inkább szinkrongyűrőre gyanakodnék.
a kuplungot mint írtam meg tudod nézni hogy szétkapcsol-e vagy megcsúszik-e. én szerintem nem kuplung, de biztosra nem mondom.


Kuplungcsekkolast hogyan vegezzem?


tudod nézni csúszik-e. 50-nél 5. fokozatban nyomni kell egy majdnem padlót, aztán nézni a fordulatszámmérő nem szalad-e meg a sebességhez képest, azaz nem csúszik-e meg a kuplung. kb egyformán kell mozdulnia. ha 5dikben jó, akkor lehet nézni alacsonyabb fokozaton is.
a másik a fogáspont ellenőrzése. állsz, fokozatba rakod, majd gáz nélkül engeded fel óvatosan és nézed hol kezd el megindulni az autó. de engeded tovább, hol az a pont ahol teljesen összekapcsol. ezt a pontot visszafelé is tudod nézni. tartod pl fix gázon, majd a kuplungot folyamatosan,d e lassan kezded benyomni, hol lesz az a pont ahol a fordulatszám kezd nőni ugyanolyan gázállás mellett, tehát a hajtást kezdi leválasztani a motorról. magyarán a fogás pontokat kell meghatározni. a BMW-nél eleve magasan vannak ezek a fogáspontok.
de h a kuplung nem kapcsolna szét teljesen, azt még úgy tudod nézni, hogy ah full kinyomod a kuplungot és növeled a gázállást, akkor megindul-e az autó, ha nem, akkor szétkuplungol teljesen nem lehet oka a váltáshibának.


Lehet ,hogy hulyeseget irok de minden fokozatnak van szinkrongyuruje igaz?
Arra gondolok most ,hogy mindegyik gatya lenne?Mindegyik fokozatba ketszer akkora ero kell betenni.
Nem csak egyesbe.Egyenlore szerelo meg nem latta es nem is tudom ,hogy hova vigyem,na meg kozlekedni sem merek vele.