autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (5 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2020. július 03. péntek, 09:18


YELLOW írta:
adams22 írta:
szaki999 írta:
Rikoca94 írta:
adams22 írta:
Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.



Szia! Nekünk is ez a motor van. Mi 230 ezernél cseréltettük le még a gyári lánc volt benne. De már időszerű volt a szerelő szerint. Hangja nem volt és megnyúlva sem. 150 ezrenként érdemes ezekben cserélni, de nagyon függ olajcserétől is.
150 ezer volt munkadíjjal együtt ( ebből 100 ezer az anyag )


Szia! Köszi a választ. Szerintem 150 ezernél kicsereltetem!


Hat hallod megneznem en mi volt a 100ezres anyagkoltseg...Egy komplett vezerlescsere ezeknel az autoknal is nagysagrendben 400ezer ft alatt kihozhatatlan...szoval kb semmit sem csereltek ki neked amiket kellett volna...lanckerekek feszitok csavarok vezetosinek stbstbstb...max kicsereltek az also meg a felso lancot es kesz..inkabb lojetek fejbe aki csinalta..a lanccsere onmagaban semmit sem er!!!


Hát hallod egy N43-ban ami elől vezérelt 1 láncos ne legyen már 400 ezer bocsi!
Egy M-es motor vagy egy N47 ami hátulvezérléses elhiszem és tudom is hogy annyiba kerül, de az N43-ban pont nem. Szerintem nem jó motorra gondoltál. Meg van róla a számla hogy az össszes feszítő sín, patron és lánckerék lánccal cserélve lett és ismerősöm csinálta aki meg is mutatta a régi szettet amit kivett belőle. Hivatalos BMW szervize van 25 éve ezt csinálja. Ja és ajándékba még egy szoftverfrissítést is kapott a kocsi.


hagyd, ő a "szaki", ő ennyiért csinálja másnak, hogy neki mennyibe van, és mennyi a haszon az más témakör.


Én kérek elnézést! Ilyen "szakiktól" mentsen az Isten mindenkit!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15528 pont) | Hozzászólások: 17030

Elküldve: 2020. július 02. csütörtök, 13:15


adams22 írta:
szaki999 írta:
Rikoca94 írta:
adams22 írta:
Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.



Szia! Nekünk is ez a motor van. Mi 230 ezernél cseréltettük le még a gyári lánc volt benne. De már időszerű volt a szerelő szerint. Hangja nem volt és megnyúlva sem. 150 ezrenként érdemes ezekben cserélni, de nagyon függ olajcserétől is.
150 ezer volt munkadíjjal együtt ( ebből 100 ezer az anyag )


Szia! Köszi a választ. Szerintem 150 ezernél kicsereltetem!


Hat hallod megneznem en mi volt a 100ezres anyagkoltseg...Egy komplett vezerlescsere ezeknel az autoknal is nagysagrendben 400ezer ft alatt kihozhatatlan...szoval kb semmit sem csereltek ki neked amiket kellett volna...lanckerekek feszitok csavarok vezetosinek stbstbstb...max kicsereltek az also meg a felso lancot es kesz..inkabb lojetek fejbe aki csinalta..a lanccsere onmagaban semmit sem er!!!


Hát hallod egy N43-ban ami elől vezérelt 1 láncos ne legyen már 400 ezer bocsi!
Egy M-es motor vagy egy N47 ami hátulvezérléses elhiszem és tudom is hogy annyiba kerül, de az N43-ban pont nem. Szerintem nem jó motorra gondoltál. Meg van róla a számla hogy az össszes feszítő sín, patron és lánckerék lánccal cserélve lett és ismerősöm csinálta aki meg is mutatta a régi szettet amit kivett belőle. Hivatalos BMW szervize van 25 éve ezt csinálja. Ja és ajándékba még egy szoftverfrissítést is kapott a kocsi.


hagyd, ő a "szaki", ő ennyiért csinálja másnak, hogy neki mennyibe van, és mennyi a haszon az más témakör.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (5 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2020. július 02. csütörtök, 07:32


szaki999 írta:
Rikoca94 írta:
adams22 írta:
Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.



Szia! Nekünk is ez a motor van. Mi 230 ezernél cseréltettük le még a gyári lánc volt benne. De már időszerű volt a szerelő szerint. Hangja nem volt és megnyúlva sem. 150 ezrenként érdemes ezekben cserélni, de nagyon függ olajcserétől is.
150 ezer volt munkadíjjal együtt ( ebből 100 ezer az anyag )


Szia! Köszi a választ. Szerintem 150 ezernél kicsereltetem!


Hat hallod megneznem en mi volt a 100ezres anyagkoltseg...Egy komplett vezerlescsere ezeknel az autoknal is nagysagrendben 400ezer ft alatt kihozhatatlan...szoval kb semmit sem csereltek ki neked amiket kellett volna...lanckerekek feszitok csavarok vezetosinek stbstbstb...max kicsereltek az also meg a felso lancot es kesz..inkabb lojetek fejbe aki csinalta..a lanccsere onmagaban semmit sem er!!!


Hát hallod egy N43-ban ami elől vezérelt 1 láncos ne legyen már 400 ezer bocsi!
Egy M-es motor vagy egy N47 ami hátulvezérléses elhiszem és tudom is hogy annyiba kerül, de az N43-ban pont nem. Szerintem nem jó motorra gondoltál. Meg van róla a számla hogy az össszes feszítő sín, patron és lánckerék lánccal cserélve lett és ismerősöm csinálta aki meg is mutatta a régi szettet amit kivett belőle. Hivatalos BMW szervize van 25 éve ezt csinálja. Ja és ajándékba még egy szoftverfrissítést is kapott a kocsi.

autója adatai
Széria: 8
Típus: E31
Kivitel: Coupe
Modell: 850CSi
Évjárat: 1996

státusz szaki999

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. június 26. péntek, 13:45


Aurry__ írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy F30 320d-t, 2012.12 az első forgalomba-helyezés. Az első gazdája a Wallis-tól vette, én direktben tőle. Tehát a kocsiban jó eséllyel 138000km-van. Nyilván az ember olvas horror-sztorikat az N47-es motorokról, így engem is érdekel ezeknél mennyire vészes a helyzet. Én nem hallok semmi furát a motortérből, de azért jó lenne biztosra menni. Itt is figyelmeztetőjel nélkül szakad a lánc, vagy azért csörömpöl egy darabig előtte? Mennyire hallatszik mikor eljön a baj? Mikor érdemes megelőzésképpen cseréltetni? Lehet-e mérni valahogy a láncnyúlást? Tud valaki Kaposvár környékén független, megbízható jó BMW-s szerelőt?


Hello!

CSak jotanacskent.ezekben is(és a benzinesekben is..) szakad a legkulonbozobb km futasoknal a lanc és egyaltalan nem hallani foleg ha az also szarakodik ami gyakoribb..Csereltem mar tudom mirol beszelek. MAx 160ezernel cserelj le mindent es ne csak a lancot mert az semmit sem er.Sinek lancok gorgok lanckerekek feszitok csavarok.. es nyilvan egy olajcsere.Szakszervizbe be ne vidd...egyreszt nem ertenek hozza egyaltalaban mivel alapvetoen leirasuk sincs errol mert ugye nyilvan "LIFETIME" a bmwkben a lancDDD
Ami egyebknet csak annyira vastag mint ami a camping bicajokon van.sajnos..
Visszaterve...10ezer kmenkent olajcsere es mann szurok.ennyi a titka miutan lecserelted.Nagysagrend 400-450ezer ft.Persze kizarolag a gyari(IWIS) alkatreszekkel semmifele utangyartott bovli lanckeszletet nem szabad megvenni, toredeke a szakitoszilardsaguk az IWIS-hetz kepest.

autója adatai
Széria: 8
Típus: E31
Kivitel: Coupe
Modell: 850CSi
Évjárat: 1996

státusz szaki999

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2020. június 26. péntek, 13:37


Rikoca94 írta:
adams22 írta:
Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.



Szia! Nekünk is ez a motor van. Mi 230 ezernél cseréltettük le még a gyári lánc volt benne. De már időszerű volt a szerelő szerint. Hangja nem volt és megnyúlva sem. 150 ezrenként érdemes ezekben cserélni, de nagyon függ olajcserétől is.
150 ezer volt munkadíjjal együtt ( ebből 100 ezer az anyag )


Szia! Köszi a választ. Szerintem 150 ezernél kicsereltetem!


Hat hallod megneznem en mi volt a 100ezres anyagkoltseg...Egy komplett vezerlescsere ezeknel az autoknal is nagysagrendben 400ezer ft alatt kihozhatatlan...szoval kb semmit sem csereltek ki neked amiket kellett volna...lanckerekek feszitok csavarok vezetosinek stbstbstb...max kicsereltek az also meg a felso lancot es kesz..inkabb lojetek fejbe aki csinalta..a lanccsere onmagaban semmit sem er!!!

autója adatai
Széria: 7
Típus: F01
Kivitel: Sedan
Modell: 750i
Évjárat: 2009

státusz BGY

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2020. január 25. szombat, 21:20


Sziasztok !Tudnátok jó, és megfizethető szervizt ajánlani Bp-en, vagy környékén vezérműlánc, vezérlés cserére ?
Ráadásul lehet, hogy más kárt is csinált a motorban az elszállt vezérlés.
750 i motor.

Köszi előre is !

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i
Évjárat: 2007

státusz Rikoca94

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2020. január 25. szombat, 14:42


adams22 írta:
Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.



Szia! Nekünk is ez a motor van. Mi 230 ezernél cseréltettük le még a gyári lánc volt benne. De már időszerű volt a szerelő szerint. Hangja nem volt és megnyúlva sem. 150 ezrenként érdemes ezekben cserélni, de nagyon függ olajcserétől is.
150 ezer volt munkadíjjal együtt ( ebből 100 ezer az anyag )


Szia! Köszi a választ. Szerintem 150 ezernél kicsereltetem!


autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i
Évjárat: 2007

státusz Rikoca94

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2020. január 25. szombat, 14:42


YELLOW írta:
Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.


szerintem, mindenképp meg kell nézni, meg van-e nyúlva a lánc. én úgy tudom ez is az a motor, amiben érdemes cserélni, amint meghallod a hangját (inkább szakértő hallja meg).
a rendszeres szerviz mit jelent? mert ha betartották a km-t, ami 25-30ezer, akkor az régen rossz.
szóval én megnézetném. hivatalosan nem nagyon van erre intervallum megadva. árban változó, attól függ, hol csinálják, milyen anyagból. meg menet közben mi sérül mondjuk.


Koszi a valaszt! Az elso tulaj az evek soran egyre kevesebbet hasznalta, szervízkonyv szerint 15-20 ezrenkent volt cserelve, ha pedig nem ment ennyit akkor 2 evente. ( a 2 eves periodusokban volt hogy 10 ezret sem ment) 150 ezernel szerintem kicsereltetem mindenesetre.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (5 pont) | Hozzászólások: 99

Elküldve: 2020. január 25. szombat, 13:45


Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.



Szia! Nekünk is ez a motor van. Mi 230 ezernél cseréltettük le még a gyári lánc volt benne. De már időszerű volt a szerelő szerint. Hangja nem volt és megnyúlva sem. 150 ezrenként érdemes ezekben cserélni, de nagyon függ olajcserétől is.
150 ezer volt munkadíjjal együtt ( ebből 100 ezer az anyag )


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15528 pont) | Hozzászólások: 17030

Elküldve: 2020. január 24. péntek, 09:51


Rikoca94 írta: sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.


szerintem, mindenképp meg kell nézni, meg van-e nyúlva a lánc. én úgy tudom ez is az a motor, amiben érdemes cserélni, amint meghallod a hangját (inkább szakértő hallja meg).
a rendszeres szerviz mit jelent? mert ha betartották a km-t, ami 25-30ezer, akkor az régen rossz.
szóval én megnézetném. hivatalosan nem nagyon van erre intervallum megadva. árban változó, attól függ, hol csinálják, milyen anyagból. meg menet közben mi sérül mondjuk.

autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 116i
Évjárat: 2007

státusz Rikoca94

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 9

Elküldve: 2020. január 23. csütörtök, 22:32


sziasztok!
Vezérműlánc cserével kapcsolatosan szeretnék informálódni egy picit, mivel elég sok és különböző véleményeket olvastam.
Mikor lenne esedékes a vezérlés csere valamint kb milyen összegre lehet számítani?
BMW 116i, 120000 km N43B16 motorkód.
Valós km, végig márkaszervívben szervizelve, olaj + szűrők rendzseresen cserélve.


Tibus1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz Tibus1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. szeptember 27. péntek, 08:24


Sziasztok!
Kérnék egy kis felvilágosítást vezérműlánc és ha lehet EGR hűtő ügyében is!
Pár hónapja vettem egy utolsó szériás, hazánkban üzembehelyezett E90-es 318D/143 LE motorral szerelt autót.
A gyártási ideje: 2011/10 hó, a Km elméletileg 140E mivel végig szervizkönyves és a Központi Nyilvántartóból is le lett kérdezve és stimmeltek az adatok.
Mivel "új" autónál első teendőm mindig az átvizsgálás és a főbb dolgok cseréje ( olaj, szűrők, folyadékok..) képbe került a vezérlés is.
Na, itt kezdődtek a "problémák" ugyanis 5 szaGértő 6 féle dolgot vázolt fel nekem, kezdve, hogy nem kell cserélni mivel lánc, kell de csak ha hangja van, kell majd 200E-nél a többit már le sem irom mert nekem kellemetlen

Szóval kérnék egy kis segítséget ebben a témában, valamint ha a "kiégős" EGR-el kapcsolatban is tudnátok épkézláb tanácsot adni, azt megköszönném!

Addig is mindenkinek hibakódmentes kijelzőt kívánok!

státusz Aurry__

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. szeptember 23. hétfő, 02:25


Sziasztok!

Nemrég vettem egy F30 320d-t, 2012.12 az első forgalomba-helyezés. Az első gazdája a Wallis-tól vette, én direktben tőle. Tehát a kocsiban jó eséllyel 138000km-van. Nyilván az ember olvas horror-sztorikat az N47-es motorokról, így engem is érdekel ezeknél mennyire vészes a helyzet. Én nem hallok semmi furát a motortérből, de azért jó lenne biztosra menni. Itt is figyelmeztetőjel nélkül szakad a lánc, vagy azért csörömpöl egy darabig előtte? Mennyire hallatszik mikor eljön a baj? Mikor érdemes megelőzésképpen cseréltetni? Lehet-e mérni valahogy a láncnyúlást? Tud valaki Kaposvár környékén független, megbízható jó BMW-s szerelőt?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15528 pont) | Hozzászólások: 17030

Elküldve: 2019. július 08. hétfő, 20:38


pakasz írta: Sziasztok!
Egy 320d 2007 automata 163LE M47-es motorral szerelt 4D4 elszakította a láncot. Cső vezérműtengely van benne. Kérdezném ez el szokott görbülni, vagy a bütykök esetleg el tudnak mozdulni rajta? Érdeklődöm nincs valakinek komplett hengerfej vagy esetleg tengelyek eladók? Valaki javított már ilyet? Megnyomtuk a hengereket sűrített levegővel a szelepek zárnak..... létezik hogy nem kell levennem a hengerfejet? Előre is köszi a válaszokat!


bármi lehetséges. ezt így nehéz megmondani. a bütykök nem igazán sérülnek ettől, mert a szelepszár hamarabb hajolna el.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz pakasz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. július 08. hétfő, 19:30


Sziasztok!
Egy 320d 2007 automata 163LE M47-es motorral szerelt 4D4 elszakította a láncot. Cső vezérműtengely van benne. Kérdezném ez el szokott görbülni, vagy a bütykök esetleg el tudnak mozdulni rajta? Érdeklődöm nincs valakinek komplett hengerfej vagy esetleg tengelyek eladók? Valaki javított már ilyet? Megnyomtuk a hengereket sűrített levegővel a szelepek zárnak..... létezik hogy nem kell levennem a hengerfejet? Előre is köszi a válaszokat!