autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 46

Elküldve: 2019. január 28. hétfő, 10:08


henterg írta:
nagyiii írta:
gueszka írta:
nagyiii írta: Sziasztok
252.000Km van a motorban f10 520d 2011 (N47D20C)ez a motor menyire problémás?
Mikor gondolkodjak el a lánccserén?
Köszönöm!


Most ha eddig még nem volt... neten találsz a témában sok cikket...
https://totalcar.hu/magazin/ko...afeaa5cda8

csak azért linkeltem a cikket, mert írnak benne pár típushibáról... ezt a kiégést kezeld azért fentartással... a cikk író nagyon oknyomozó újságírónak képzeli magát... és mindig a nagy leleplezésnek állítja be a dolgokat... a lánc probléma közismert viszont...


Köszönöm!


Sziasztok, nekem is dettó: igaz csak 246 000 Km van benne. A vezérlésemnek semmi baja a motor N47D20C-s



Az N47-ből nem mindegyik érintett a motortér tűz miatt... (interneten van egy lista, azt hiszem olyan 2011 után és talán a 18D-k nem is csak a 20D-től...) Van már rá visszahívás, állítólag európában is lesz... a hűtött EGR-rel van probléma, a benne lerakódott kokszra fagyálló kerül valami oknál fogva és az alkot egy gyúlékony elegyet... Akinek persze le van vakolva az EGR ettől nem kell tartania...

autója adatai
Széria: 5
Típus: E60 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 520d
Évjárat: 2009

státusz henterg

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. január 27. vasárnap, 17:33


nagyiii írta:
gueszka írta:
nagyiii írta: Sziasztok
252.000Km van a motorban f10 520d 2011 (N47D20C)ez a motor menyire problémás?
Mikor gondolkodjak el a lánccserén?
Köszönöm!


Most ha eddig még nem volt... neten találsz a témában sok cikket...
https://totalcar.hu/magazin/ko...afeaa5cda8

csak azért linkeltem a cikket, mert írnak benne pár típushibáról... ezt a kiégést kezeld azért fentartással... a cikk író nagyon oknyomozó újságírónak képzeli magát... és mindig a nagy leleplezésnek állítja be a dolgokat... a lánc probléma közismert viszont...


Köszönöm!


Sziasztok, nekem is dettó: igaz csak 246 000 Km van benne. A vezérlésemnek semmi baja a motor N47D20C-s



autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz zolie90BMW

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. június 29. péntek, 22:48


m87z írta:
konkolyd írta:
zolie90BMW írta: Sziasztok
e90 320d 177LE motornál honnan lehet tudni, hogy elszalkadt a lánc.
Mielőtt megállt a motor hibának felugrott egy jelzés ami sárga alapon a motorhiba jelzés fele sárga fele fekete volt, és utána megállt .
Előre köszi az infókat.


Forgatod a motort egy krovával, főtengely ékszíjtárcsánál és közben leveszed az olajbetöltő kupakot, ha nem forog a vezérműtengely meg a lánc (nem tudom ennél a típusnál pontosan mit látni, nekem benzinesnél a láncot) akkor kezdhetsz aggódni...


A lánc hátul van benne úgyhogy azt nem fogod látni, ha a lánc szakadt el akkor annak már volt egy kis csörgős hangja előtte is, de ha tényleg az szakadt el akkor nem lesz olcsó mulatság, mert az elég jól le tudja rendezni a dolgokat a motorban.


Szia.
Köszi a válaszod.
Úgynéz ki szerencsém van a lánc nem szakadt el.
Viszonta a nyagynyomású pumpám belülről szétszakadt, és lemorzsolta magát.
Úgy fogalmaztak mai eddig mítosz volt most végre látnak olyat hogy felrobbant.
Köszi az infókat.


m87z
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz m87z

Újonc

Elismertség: 10% (5 pont) | Hozzászólások: 47

Elküldve: 2018. június 28. csütörtök, 17:04


konkolyd írta:
zolie90BMW írta: Sziasztok
e90 320d 177LE motornál honnan lehet tudni, hogy elszalkadt a lánc.
Mielőtt megállt a motor hibának felugrott egy jelzés ami sárga alapon a motorhiba jelzés fele sárga fele fekete volt, és utána megállt .
Előre köszi az infókat.


Forgatod a motort egy krovával, főtengely ékszíjtárcsánál és közben leveszed az olajbetöltő kupakot, ha nem forog a vezérműtengely meg a lánc (nem tudom ennél a típusnál pontosan mit látni, nekem benzinesnél a láncot) akkor kezdhetsz aggódni...


A lánc hátul van benne úgyhogy azt nem fogod látni, ha a lánc szakadt el akkor annak már volt egy kis csörgős hangja előtte is, de ha tényleg az szakadt el akkor nem lesz olcsó mulatság, mert az elég jól le tudja rendezni a dolgokat a motorban.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 17% (7 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2018. június 27. szerda, 10:49


zolie90BMW írta: Sziasztok
e90 320d 177LE motornál honnan lehet tudni, hogy elszalkadt a lánc.
Mielőtt megállt a motor hibának felugrott egy jelzés ami sárga alapon a motorhiba jelzés fele sárga fele fekete volt, és utána megállt .
Előre köszi az infókat.


Forgatod a motort egy krovával, főtengely ékszíjtárcsánál és közben leveszed az olajbetöltő kupakot, ha nem forog a vezérműtengely meg a lánc (nem tudom ennél a típusnál pontosan mit látni, nekem benzinesnél a láncot) akkor kezdhetsz aggódni...

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2008

státusz zolie90BMW

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2018. június 21. csütörtök, 01:25


Sziasztok
e90 320d 177LE motornál honnan lehet tudni, hogy elszalkadt a lánc.
Mielőtt megállt a motor hibának felugrott egy jelzés ami sárga alapon a motorhiba jelzés fele sárga fele fekete volt, és utána megállt .
Előre köszi az infókat.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Fireman86

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2018. február 23. péntek, 23:13


konkolyd írta:
Fireman86 írta: Sziasztok!
Van egy M43B19 motoros 318i-m. Hengerfejezést csináltam, ma raktam vissza a hengerfejet, de egy szerencsétlenség folytán sikerült elraknom a vezérlést alul a főtengelynél.
A kérdésem az hogy a főtengely ékszíjtárcsán an 4 lyuk és egy kis bemetszés jelölésként, ezekkel be lehet valahogy állítani a főtengely nulla pozícióját, mert nem muszáj, nem szeretném leenni a tárcsát, mert ki kellene hozzá támasztani a lendkerék felől, de nem aknán és nem emelőn van a kocsi így macerás lenne.
Ha valaki állított már be vezérlést így kérem segítsen!
Köszönöm!


Önindító alatt van egy kis lyuk, oda kell betenni a motor rögzítő tüskét, ami egy 8-as vagy 10-es átmérőjű tüske, amikor forgatod a motort és nyomod befele ezt a tüskét egyszer be fog akadni, beljebb fog menni, na az a felső holtpont és ahhoz kell állítani a vezérlést is.
Egyébként workshop-manuals.com oldalon teljes szervíz leírást megtalálod, képekkel hogy mit hova hogyan kell csinálni.
kikerestem neked itt a link a vezérlés cseréről:
http://workshop-manuals.com/bm...1__engine_(m43tu)/31__camshaft/3_ra__replacing_timing_chain_(m43tu)/


Hálás köszönet!!!


autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2006

státusz konkolyd

Újonc

Elismertség: 17% (7 pont) | Hozzászólások: 41

Elküldve: 2018. február 23. péntek, 06:23


Fireman86 írta: Sziasztok!
Van egy M43B19 motoros 318i-m. Hengerfejezést csináltam, ma raktam vissza a hengerfejet, de egy szerencsétlenség folytán sikerült elraknom a vezérlést alul a főtengelynél.
A kérdésem az hogy a főtengely ékszíjtárcsán an 4 lyuk és egy kis bemetszés jelölésként, ezekkel be lehet valahogy állítani a főtengely nulla pozícióját, mert nem muszáj, nem szeretném leenni a tárcsát, mert ki kellene hozzá támasztani a lendkerék felől, de nem aknán és nem emelőn van a kocsi így macerás lenne.
Ha valaki állított már be vezérlést így kérem segítsen!
Köszönöm!


Önindító alatt van egy kis lyuk, oda kell betenni a motor rögzítő tüskét, ami egy 8-as vagy 10-es átmérőjű tüske, amikor forgatod a motort és nyomod befele ezt a tüskét egyszer be fog akadni, beljebb fog menni, na az a felső holtpont és ahhoz kell állítani a vezérlést is.
Egyébként workshop-manuals.com oldalon teljes szervíz leírást megtalálod, képekkel hogy mit hova hogyan kell csinálni.
kikerestem neked itt a link a vezérlés cseréről:
http://workshop-manuals.com/bm...1__engine_(m43tu)/31__camshaft/3_ra__replacing_timing_chain_(m43tu)/

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Fireman86

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 12

Elküldve: 2018. február 22. csütörtök, 19:17


Sziasztok!
Van egy M43B19 motoros 318i-m. Hengerfejezést csináltam, ma raktam vissza a hengerfejet, de egy szerencsétlenség folytán sikerült elraknom a vezérlést alul a főtengelynél.
A kérdésem az hogy a főtengely ékszíjtárcsán an 4 lyuk és egy kis bemetszés jelölésként, ezekkel be lehet valahogy állítani a főtengely nulla pozícióját, mert nem muszáj, nem szeretném leenni a tárcsát, mert ki kellene hozzá támasztani a lendkerék felől, de nem aknán és nem emelőn van a kocsi így macerás lenne.
Ha valaki állított már be vezérlést így kérem segítsen!
Köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz kosa0107

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 11

Elküldve: 2018. február 22. csütörtök, 01:18


Sziasztok. Van egy e46 320d-m még a 136 lovas. Vezérlést szeretnék cserélni. Fai vagy bga? Melyik a megbizhatóbb?
Mire kell figyelni cserekor.
Előre is köszönöm a segítséget!!

státusz nagyiii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2018. február 15. csütörtök, 08:55


gueszka írta:
nagyiii írta: Sziasztok
252.000Km van a motorban f10 520d 2011 (N47D20C)ez a motor menyire problémás?
Mikor gondolkodjak el a lánccserén?
Köszönöm!


Most ha eddig még nem volt... neten találsz a témában sok cikket...
https://totalcar.hu/magazin/ko...afeaa5cda8

csak azért linkeltem a cikket, mert írnak benne pár típushibáról... ezt a kiégést kezeld azért fentartással... a cikk író nagyon oknyomozó újságírónak képzeli magát... és mindig a nagy leleplezésnek állítja be a dolgokat... a lánc probléma közismert viszont...


Köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 46

Elküldve: 2018. február 14. szerda, 22:13


nagyiii írta: Sziasztok
252.000Km van a motorban f10 520d 2011 (N47D20C)ez a motor menyire problémás?
Mikor gondolkodjak el a lánccserén?
Köszönöm!


Most ha eddig még nem volt... neten találsz a témában sok cikket...
https://totalcar.hu/magazin/ko...afeaa5cda8

csak azért linkeltem a cikket, mert írnak benne pár típushibáról... ezt a kiégést kezeld azért fentartással... a cikk író nagyon oknyomozó újságírónak képzeli magát... és mindig a nagy leleplezésnek állítja be a dolgokat... a lánc probléma közismert viszont...

státusz nagyiii

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2018. február 14. szerda, 19:26


Sziasztok
252.000Km van a motorban f10 520d 2011 (N47D20C)ez a motor menyire problémás?
Mikor gondolkodjak el a lánccserén?
Köszönöm!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2004

státusz gairgus

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2018. február 03. szombat, 15:15


Sziasztok,

Esedékessé vált egy vezérműlánc csere. Kérdésem lenne, hogy milyen márkát ajánlanátok? 30-60 ft között elég nagy a szórás, ahogy a neten keresgéltem (készletben számolva).
Miket szokás még cserélni?

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525i
Évjárat: 2006

státusz Benyo89

Újonc

Elismertség: 5% (2 pont) | Hozzászólások: 34

Elküldve: 2018. január 20. szombat, 17:42


kgy írta:
Benyo89 írta:
bricktopm írta: Halo, E46- 330CI 2000-es. Az a gondom, hogy mikor áll mondjuk 8-10-20-40órát a kocsi, indításnál pár másodpercig iylen daráló hag jön a motortérből, valahol a lánc környékére tudom lokalizálni a dolgot. Én láncfeszítőpatronra gyanakszom, érdekel valaki tlaálkozott-e már ilyen jelenséggel és megoldotta-e a feszítő patron csere, illetve a cseréje jár-e különösebb olajvesztéssel?


Szia!
Igaz mása motor de e tünet ugyanaz. ( N42B18 )
Gyári feszítő patront raktam bele a hang nem szűnt meg. Én Arra gondolok hogy leejti onnan az olajat így nincs az indítás pillanatában megfelelő feszítés. Viszont nem tudom mi oldaná meg ezt.
A csere ennél a motornál nem nagy cucc. Kiteker, Beteker és kész. Olaj nem jött vagyis csak nagyon minimális. Nem tudom a Te motorodnál hogy van a feszítés.
Ha jutottál valamire szívesen venném ha leírnád.
Köszönöm!



Ugyan ezt csinálta nekem is N46b20 motorral. Vezérlés csere oldotta meg a problémát. Tehát lánc, láncvezető, és feszítőpatron.


Nekem is lett vezérlés cserélve de ez a hang nem szűnt meg...