Tibus1
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2009

státusz Tibus1

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. szeptember 27. péntek, 08:24


Sziasztok!
Kérnék egy kis felvilágosítást vezérműlánc és ha lehet EGR hűtő ügyében is!
Pár hónapja vettem egy utolsó szériás, hazánkban üzembehelyezett E90-es 318D/143 LE motorral szerelt autót.
A gyártási ideje: 2011/10 hó, a Km elméletileg 140E mivel végig szervizkönyves és a Központi Nyilvántartóból is le lett kérdezve és stimmeltek az adatok.
Mivel "új" autónál első teendőm mindig az átvizsgálás és a főbb dolgok cseréje ( olaj, szűrők, folyadékok..) képbe került a vezérlés is.
Na, itt kezdődtek a "problémák" ugyanis 5 szaGértő 6 féle dolgot vázolt fel nekem, kezdve, hogy nem kell cserélni mivel lánc, kell de csak ha hangja van, kell majd 200E-nél a többit már le sem irom mert nekem kellemetlen

Szóval kérnék egy kis segítséget ebben a témában, valamint ha a "kiégős" EGR-el kapcsolatban is tudnátok épkézláb tanácsot adni, azt megköszönném!

Addig is mindenkinek hibakódmentes kijelzőt kívánok!

státusz Aurry__

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. szeptember 23. hétfő, 02:25


Sziasztok!

Nemrég vettem egy F30 320d-t, 2012.12 az első forgalomba-helyezés. Az első gazdája a Wallis-tól vette, én direktben tőle. Tehát a kocsiban jó eséllyel 138000km-van. Nyilván az ember olvas horror-sztorikat az N47-es motorokról, így engem is érdekel ezeknél mennyire vészes a helyzet. Én nem hallok semmi furát a motortérből, de azért jó lenne biztosra menni. Itt is figyelmeztetőjel nélkül szakad a lánc, vagy azért csörömpöl egy darabig előtte? Mennyire hallatszik mikor eljön a baj? Mikor érdemes megelőzésképpen cseréltetni? Lehet-e mérni valahogy a láncnyúlást? Tud valaki Kaposvár környékén független, megbízható jó BMW-s szerelőt?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2019. július 08. hétfő, 20:38


pakasz írta: Sziasztok!
Egy 320d 2007 automata 163LE M47-es motorral szerelt 4D4 elszakította a láncot. Cső vezérműtengely van benne. Kérdezném ez el szokott görbülni, vagy a bütykök esetleg el tudnak mozdulni rajta? Érdeklődöm nincs valakinek komplett hengerfej vagy esetleg tengelyek eladók? Valaki javított már ilyet? Megnyomtuk a hengereket sűrített levegővel a szelepek zárnak..... létezik hogy nem kell levennem a hengerfejet? Előre is köszi a válaszokat!


bármi lehetséges. ezt így nehéz megmondani. a bütykök nem igazán sérülnek ettől, mert a szelepszár hamarabb hajolna el.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2007

státusz pakasz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2019. július 08. hétfő, 19:30


Sziasztok!
Egy 320d 2007 automata 163LE M47-es motorral szerelt 4D4 elszakította a láncot. Cső vezérműtengely van benne. Kérdezném ez el szokott görbülni, vagy a bütykök esetleg el tudnak mozdulni rajta? Érdeklődöm nincs valakinek komplett hengerfej vagy esetleg tengelyek eladók? Valaki javított már ilyet? Megnyomtuk a hengereket sűrített levegővel a szelepek zárnak..... létezik hogy nem kell levennem a hengerfejet? Előre is köszi a válaszokat!


státusz matemate77

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. március 12. kedd, 15:54


gueszka írta:
matemate77 írta: Elmentem megvenni az autót, kifizettem és ahogy kigurultam vele a kapun a navi stb beadta a kulcsot

Más:
2007-es 525D motorja milyen? Nincs semmi hasonló típusbetegsége, mint az N47-nek?


nem írtál motorkódot, de gondolom n57. Ez is érintett a lánc probléma miatt és ez is hátul vezérelt, de mivel neked egy visszafojtott sor6-od van így itt kevéssé szokott ez előjönni mint az n47-ek esetében

Szerintem viszont egy használt régi dízelnél annyi a bizonytalanság a múltban, hogy én 200E után cserélném (a sajátomban cseréltettem is) a vezérlést. Csere nélkül kicsit orosz rulett a dolog...



https://www.eszakhirnok.com/te...z5hUgSUHjt

Itt nem láttam pedig az 525-öt.
Sajnos motorkódot még nem kaptam.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2019. március 12. kedd, 15:06


matemate77 írta: Elmentem megvenni az autót, kifizettem és ahogy kigurultam vele a kapun a navi stb beadta a kulcsot

Más:
2007-es 525D motorja milyen? Nincs semmi hasonló típusbetegsége, mint az N47-nek?


nem írtál motorkódot, de gondolom n57. Ez is érintett a lánc probléma miatt és ez is hátul vezérelt, de mivel neked egy visszafojtott sor6-od van így itt kevéssé szokott ez előjönni mint az n47-ek esetében

Szerintem viszont egy használt régi dízelnél annyi a bizonytalanság a múltban, hogy én 200E után cserélném (a sajátomban cseréltettem is) a vezérlést. Csere nélkül kicsit orosz rulett a dolog...



státusz matemate77

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. március 12. kedd, 14:33


Elmentem megvenni az autót, kifizettem és ahogy kigurultam vele a kapun a navi stb beadta a kulcsot

Más:
2007-es 525D motorja milyen? Nincs semmi hasonló típusbetegsége, mint az N47-nek?


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2019. március 09. szombat, 20:58


adams22 írta:
YELLOW írta:
matemate77 írta: a 177LE N47-es 320D motor ha visszahívásban cserélték a vezérlést, utána is ugyan olyan problémás lehet? :F
Úgy értem a rosszabb kenés miatt ugyan olyan "könnyen" szakadhat?!


ha a kenés hiány okozza, úgy nyilván. mert azon nem módosítanak.
egyébként láncos motor a feszítések miatt is, a feszítőpatronok miatt igényli a hígabb, jó minőségű olajat.
de nekem olyan rémlik, hogy a láncminősége sem volt oké. tehát ha cserélik, lehet az jobb minőségű. igaz nem lesz vastagabb. ráadásul azért is macera, mert a tűzfalnál van a vezérlés. szóval motort ki kell kapni talán.


A Garage Estate Hand meg tudja csinálni motor kivétel nélkül is. ÉS ha ők akkor gondolom máshol is.


most, hogy mondod, valóban.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz adams22

Újonc

Elismertség: 5% (5 pont) | Hozzászólások: 86

Elküldve: 2019. március 09. szombat, 16:44


YELLOW írta:
matemate77 írta: a 177LE N47-es 320D motor ha visszahívásban cserélték a vezérlést, utána is ugyan olyan problémás lehet? :F
Úgy értem a rosszabb kenés miatt ugyan olyan "könnyen" szakadhat?!


ha a kenés hiány okozza, úgy nyilván. mert azon nem módosítanak.
egyébként láncos motor a feszítések miatt is, a feszítőpatronok miatt igényli a hígabb, jó minőségű olajat.
de nekem olyan rémlik, hogy a láncminősége sem volt oké. tehát ha cserélik, lehet az jobb minőségű. igaz nem lesz vastagabb. ráadásul azért is macera, mert a tűzfalnál van a vezérlés. szóval motort ki kell kapni talán.


A Garage Estate Hand meg tudja csinálni motor kivétel nélkül is. ÉS ha ők akkor gondolom máshol is.

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 91% (15254 pont) | Hozzászólások: 16665

Elküldve: 2019. március 08. péntek, 20:00


matemate77 írta: a 177LE N47-es 320D motor ha visszahívásban cserélték a vezérlést, utána is ugyan olyan problémás lehet? :F
Úgy értem a rosszabb kenés miatt ugyan olyan "könnyen" szakadhat?!


ha a kenés hiány okozza, úgy nyilván. mert azon nem módosítanak.
egyébként láncos motor a feszítések miatt is, a feszítőpatronok miatt igényli a hígabb, jó minőségű olajat.
de nekem olyan rémlik, hogy a láncminősége sem volt oké. tehát ha cserélik, lehet az jobb minőségű. igaz nem lesz vastagabb. ráadásul azért is macera, mert a tűzfalnál van a vezérlés. szóval motort ki kell kapni talán.

státusz matemate77

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. március 08. péntek, 19:01


a 177LE N47-es 320D motor ha visszahívásban cserélték a vezérlést, utána is ugyan olyan problémás lehet? :F
Úgy értem a rosszabb kenés miatt ugyan olyan "könnyen" szakadhat?!


Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2019. március 08. péntek, 19:47

státusz matemate77

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. március 08. péntek, 09:00


Benyo89 írta:
matemate77 írta: Sziasztok!

A napokban készülök venni egy konkrét autót.
Egy 320d 2007 autómata 163LE M47-es motorral szerelt 4D4 motorszám végű típsról van szó.
225.000 km van benne és még nem volt vezérlés csere. 2 szerviz azt mondta, hogy ebben a motorban nem kell cserélni mert nem szakad. Ezt nem akarom elhinni. Másik 3 szerviz azt mondta, hogy kell 200 és 300 között. Árkategória a 160e Ft - 440e Ft-ig terjedt cserében. Tudnátok segíteni, hogy mi az igazság? Köszönöm előre is!


Szia!
A 163 le motorral szereltben még a régi lánc van. Ez nem szaggatja. A 177 le motor szereti szaggatni.
Apámnak van ilyen 163 le 20D-je csak E61. 190.000-el vette ő is kérdezte hogy kell-e azt mondta a szerelő hogy 400.000 környékén kérdezze meg újra
Remélem segítettem!


Szia!

Igen, köszönöm! Most már több helyről hallottam ugyan ezt. Elsőre nem hittem el, hogy ilyen lehet, tekintve hogy az N47-ről mennyi rosszat olvasni. Kicsit megnyugodtam. Már csak azért is mert 2009-ben hozták be a kocsit és azóta egy tulajnál van, mindent lecsekkoltam, valós a km.
Köszönöm!

autója adatai
Széria: 5
Típus: E61
Kivitel: Touring
Modell: 525i
Évjárat: 2006

státusz Benyo89

Újonc

Elismertség: 5% (2 pont) | Hozzászólások: 36

Elküldve: 2019. március 08. péntek, 06:58


matemate77 írta: Sziasztok!

A napokban készülök venni egy konkrét autót.
Egy 320d 2007 autómata 163LE M47-es motorral szerelt 4D4 motorszám végű típsról van szó.
225.000 km van benne és még nem volt vezérlés csere. 2 szerviz azt mondta, hogy ebben a motorban nem kell cserélni mert nem szakad. Ezt nem akarom elhinni. Másik 3 szerviz azt mondta, hogy kell 200 és 300 között. Árkategória a 160e Ft - 440e Ft-ig terjedt cserében. Tudnátok segíteni, hogy mi az igazság? Köszönöm előre is!


Szia!
A 163 le motorral szereltben még a régi lánc van. Ez nem szaggatja. A 177 le motor szereti szaggatni.
Apámnak van ilyen 163 le 20D-je csak E61. 190.000-el vette ő is kérdezte hogy kell-e azt mondta a szerelő hogy 400.000 környékén kérdezze meg újra
Remélem segítettem!

státusz matemate77

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 6

Elküldve: 2019. március 07. csütörtök, 22:35


Sziasztok!

A napokban készülök venni egy konkrét autót.
Egy 320d 2007 autómata 163LE M47-es motorral szerelt 4D4 motorszám végű típsról van szó.
225.000 km van benne és még nem volt vezérlés csere. 2 szerviz azt mondta, hogy ebben a motorban nem kell cserélni mert nem szakad. Ezt nem akarom elhinni. Másik 3 szerviz azt mondta, hogy kell 200 és 300 között. Árkategória a 160e Ft - 440e Ft-ig terjedt cserében. Tudnátok segíteni, hogy mi az igazság? Köszönöm előre is!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E90 LCI
Kivitel: Sedan
Modell: 318d
Évjárat: 2008

státusz gueszka

Újonc

Elismertség: 2% (1 pont) | Hozzászólások: 49

Elküldve: 2019. január 28. hétfő, 10:08


henterg írta:
nagyiii írta:
gueszka írta:
nagyiii írta: Sziasztok
252.000Km van a motorban f10 520d 2011 (N47D20C)ez a motor menyire problémás?
Mikor gondolkodjak el a lánccserén?
Köszönöm!


Most ha eddig még nem volt... neten találsz a témában sok cikket...
https://totalcar.hu/magazin/ko...afeaa5cda8

csak azért linkeltem a cikket, mert írnak benne pár típushibáról... ezt a kiégést kezeld azért fentartással... a cikk író nagyon oknyomozó újságírónak képzeli magát... és mindig a nagy leleplezésnek állítja be a dolgokat... a lánc probléma közismert viszont...


Köszönöm!


Sziasztok, nekem is dettó: igaz csak 246 000 Km van benne. A vezérlésemnek semmi baja a motor N47D20C-s



Az N47-ből nem mindegyik érintett a motortér tűz miatt... (interneten van egy lista, azt hiszem olyan 2011 után és talán a 18D-k nem is csak a 20D-től...) Van már rá visszahívás, állítólag európában is lesz... a hűtött EGR-rel van probléma, a benne lerakódott kokszra fagyálló kerül valami oknál fogva és az alkot egy gyúlékony elegyet... Akinek persze le van vakolva az EGR ettől nem kell tartania...