« előző12következő »
YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2022. március 14. hétfő, 15:56


hil írta:
Köszi a segítséget! Azt nem értem, hogy a titkos menüben lévő érték miért nam fut együtt az analóg , mutatós kijelzéssel. Pl: tikos menü=70 fok, mutatós kijelző középállásban van és ott is marad mozdulatlanul 115 fokig.


mert a mutatós egy tájékoztató jellegű. még az is lehet más jeladóról kapja a jelet, mint sok autónál, már most én sem tudom. a titkos menüben azt látod, ami az ECU megy be a keverékképzés miatt.
amikor a kék mezőt elhagyja, már 60°C-os a víz, és kb 75°C-nál már középen áll a mutató. még csak nem is lineáris a mutatós sem.
mondjuk a mozdulatlan állást nem hiszem, mert mm-eket azért mozdul középállásban, és főleg akkor látom, amikor 108-nál kapcsol a venti és lemegy 95-ig cirka, amikor is lekapcsol a venti. ez a közép állástól egy 2-2mm-t jelent kb mozgásban mindkét irányban.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2022. március 14. hétfő, 11:44


Bitu79 írta:
hil írta:
Bitu79 írta:
hil írta: Sziasztok!
nem tudja valaki, hogy a titkos menüben lévő és a műszerfali mutatós hőmérő azonos jeladóról kapja-e a jelet és az, vagy azok a motortérben hol találhatók? A motor: N42B20
Köszi: hil
ui: köszönöm a válaszokat, már nem aktuális a dolog!
Cső Hil.
https://www.youtube.com/watch?v=ReJ8Pq2TfEc Remélem valamit segítettem

Köszi, de az általam korábban keresett szenzor a motorblokk jobb oldalán, a szívósor alatt van. Szerintem, amit belinkeltél, az a ventillátort vezérli.
Köszi!
Ja jól mondod.Így írják a neten:A hűtőfolyadék/motorhőmérséklet érzékelő a szívónyílás alatt van a hengerfej hátulján,a radiátor kimeneti hőmérséklet érzékelője pedig az alsó radiátortömlőben.Amit linkeltem.

Itt találtam:

https://www-e46fanatics-com.tr...t-18335332

De legalább megpróbáltam segíteni.

Akkor te ezt kerested:

https://www.youtube.com/watch?v=6YlBeA_EvUE


Köszi a segítséget! Azt nem értem, hogy a titkos menüben lévő érték miért nam fut együtt az analóg , mutatós kijelzéssel. Pl: tikos menü=70 fok, mutatós kijelző középállásban van és ott is marad mozdulatlanul 115 fokig.



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2022. március 14. hétfő, 10:01


hil írta:
Bitu79 írta:
hil írta: Sziasztok!
nem tudja valaki, hogy a titkos menüben lévő és a műszerfali mutatós hőmérő azonos jeladóról kapja-e a jelet és az, vagy azok a motortérben hol találhatók? A motor: N42B20
Köszi: hil
ui: köszönöm a válaszokat, már nem aktuális a dolog!
Cső Hil.
https://www.youtube.com/watch?v=ReJ8Pq2TfEc Remélem valamit segítettem

Köszi, de az általam korábban keresett szenzor a motorblokk jobb oldalán, a szívósor alatt van. Szerintem, amit belinkeltél, az a ventillátort vezérli.
Köszi!
Ja jól mondod.Így írják a neten:A hűtőfolyadék/motorhőmérséklet érzékelő a szívónyílás alatt van a hengerfej hátulján,a radiátor kimeneti hőmérséklet érzékelője pedig az alsó radiátortömlőben.Amit linkeltem.

Itt találtam:

https://www-e46fanatics-com.tr...t-18335332

De legalább megpróbáltam segíteni.

Akkor te ezt kerested:

https://www.youtube.com/watch?v=6YlBeA_EvUE



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. március 14. hétfő, 10:03

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2022. március 14. hétfő, 08:58


Bitu79 írta:
hil írta: Sziasztok!
nem tudja valaki, hogy a titkos menüben lévő és a műszerfali mutatós hőmérő azonos jeladóról kapja-e a jelet és az, vagy azok a motortérben hol találhatók? A motor: N42B20
Köszi: hil
ui: köszönöm a válaszokat, már nem aktuális a dolog!
Cső Hil.

https://www.youtube.com/watch?v=ReJ8Pq2TfEc Remélem valamit segítettem




Köszi, de az általam korábban keresett szenzor a motorblokk jobb oldalán, a szívósor alatt van. Szerintem, amit belinkeltél, az a ventillátort vezérli.
Köszi!



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2022. március 12. szombat, 20:01


hil írta: Sziasztok!
nem tudja valaki, hogy a titkos menüben lévő és a műszerfali mutatós hőmérő azonos jeladóról kapja-e a jelet és az, vagy azok a motortérben hol találhatók? A motor: N42B20
Köszi: hil
ui: köszönöm a válaszokat, már nem aktuális a dolog!
Cső Hil.

https://www.youtube.com/watch?v=ReJ8Pq2TfEc Remélem valamit segítettem





Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. március 12. szombat, 20:02

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2022. március 09. szerda, 14:03


Sziasztok!
nem tudja valaki, hogy a titkos menüben lévő és a műszerfali mutatós hőmérő azonos jeladóról kapja-e a jelet és az, vagy azok a motortérben hol találhatók? A motor: N42B20
Köszi: hil

ui: köszönöm a válaszokat, már nem aktuális a dolog!



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2022. március 10. csütörtök, 14:50

bedod
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bedod

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2021. december 20. hétfő, 18:25


bedod írta:
YELLOW írta:
bedod írta:
YELLOW írta:
bedod írta: Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.


persze, hogy ugyanazt méred.
most bevallom nem tudom, nálunk hogy van. de az ellenállás változáson alapuló hőmérők, pl Pt100, azonos hőfokon, ugyanazt az ellenállás értéket fogják produkálni. ebből dolgozik mondjuk az ECU.
de sok autó esetén (lehet nálunk is) a hűtőben van egy hőgomba, ami maga a kapcsolást is csinálja. ebben egy anyag van, ami hő hatására tágul és belül kapcsol, ami direkt kapcsolja a ventit.
jó lenne tudni milyen ellenállásértéket mértél? abból kiderülne, hogy hőgomba-e vagy hőmérséklet jeladó, hőelem.




20 fokon- 2690 Ohm
50 fokon- 870 Ohm
90 fokon- 250 Ohm

Mind a két hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőn.
Tudomásom szerint E46 320i-ben nincs külön ventillátor hőkapcsoló.

WOW-os adatbázisban:
10 fokon- 3792 Ohm-ot mutat
(Ezt nem részletezi, de gondolom 90 fokon) “Meleg motornál” - 650 Ohm nak kellene lennie.


igen ez egy NTC lesz. így a motorvezérlő kapcsol ez alapján. most mondanám, hogy kíváncsiságból a körbe bele kellene rakni egy 330 Ohm-os ellenállást, hogy később kapcsol-e.


Az, hogy NTC az biztos is volt. Mókolni nem akarnék. Ezért kíváncsi lennék, hogy milyen hőmérséklet érzékelő van benne másnak ugyan ennél a típusú motornál. Sokat segítene a hiba keresésben, mivel elméletileg 4-5 fajta jelből számolja ki a motorvezérlő a kapcsolási pontot, ezért lehet hogy másik jeladóm szórakozik. Bár az értékek alapján nem a megfelelő jeladó van benne. Ugyanis az értékek alapján NTC10K kellene bele, de ezek a jeladók csak NTC2K-sak




Sikerült megoldanom a gondot. A szenzorok voltak a ludasak. A hengerfejben lévőt elég lett volna kicserélnem, mert már azzal működött a kocsi. De mind a kettőt kicseréltem.



bedod
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bedod

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2021. december 13. hétfő, 20:36


YELLOW írta:
bedod írta:
YELLOW írta:
bedod írta: Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.


persze, hogy ugyanazt méred.
most bevallom nem tudom, nálunk hogy van. de az ellenállás változáson alapuló hőmérők, pl Pt100, azonos hőfokon, ugyanazt az ellenállás értéket fogják produkálni. ebből dolgozik mondjuk az ECU.
de sok autó esetén (lehet nálunk is) a hűtőben van egy hőgomba, ami maga a kapcsolást is csinálja. ebben egy anyag van, ami hő hatására tágul és belül kapcsol, ami direkt kapcsolja a ventit.
jó lenne tudni milyen ellenállásértéket mértél? abból kiderülne, hogy hőgomba-e vagy hőmérséklet jeladó, hőelem.




20 fokon- 2690 Ohm
50 fokon- 870 Ohm
90 fokon- 250 Ohm

Mind a két hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőn.
Tudomásom szerint E46 320i-ben nincs külön ventillátor hőkapcsoló.

WOW-os adatbázisban:
10 fokon- 3792 Ohm-ot mutat
(Ezt nem részletezi, de gondolom 90 fokon) “Meleg motornál” - 650 Ohm nak kellene lennie.


igen ez egy NTC lesz. így a motorvezérlő kapcsol ez alapján. most mondanám, hogy kíváncsiságból a körbe bele kellene rakni egy 330 Ohm-os ellenállást, hogy később kapcsol-e.


Az, hogy NTC az biztos is volt. Mókolni nem akarnék. Ezért kíváncsi lennék, hogy milyen hőmérséklet érzékelő van benne másnak ugyan ennél a típusú motornál. Sokat segítene a hiba keresésben, mivel elméletileg 4-5 fajta jelből számolja ki a motorvezérlő a kapcsolási pontot, ezért lehet hogy másik jeladóm szórakozik. Bár az értékek alapján nem a megfelelő jeladó van benne. Ugyanis az értékek alapján NTC10K kellene bele, de ezek a jeladók csak NTC2K-sak



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2021. december 13. hétfő, 21:08

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. december 13. hétfő, 19:40


bedod írta:
YELLOW írta:
bedod írta: Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.


persze, hogy ugyanazt méred.
most bevallom nem tudom, nálunk hogy van. de az ellenállás változáson alapuló hőmérők, pl Pt100, azonos hőfokon, ugyanazt az ellenállás értéket fogják produkálni. ebből dolgozik mondjuk az ECU.
de sok autó esetén (lehet nálunk is) a hűtőben van egy hőgomba, ami maga a kapcsolást is csinálja. ebben egy anyag van, ami hő hatására tágul és belül kapcsol, ami direkt kapcsolja a ventit.
jó lenne tudni milyen ellenállásértéket mértél? abból kiderülne, hogy hőgomba-e vagy hőmérséklet jeladó, hőelem.




20 fokon- 2690 Ohm
50 fokon- 870 Ohm
90 fokon- 250 Ohm

Mind a két hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőn.
Tudomásom szerint E46 320i-ben nincs külön ventillátor hőkapcsoló.

WOW-os adatbázisban:
10 fokon- 3792 Ohm-ot mutat
(Ezt nem részletezi, de gondolom 90 fokon) “Meleg motornál” - 650 Ohm nak kellene lennie.


igen ez egy NTC lesz. így a motorvezérlő kapcsol ez alapján. most mondanám, hogy kíváncsiságból a körbe bele kellene rakni egy 330 Ohm-os ellenállást, hogy később kapcsol-e.

bedod
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bedod

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2021. december 13. hétfő, 19:11


YELLOW írta:
bedod írta: Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.


persze, hogy ugyanazt méred.
most bevallom nem tudom, nálunk hogy van. de az ellenállás változáson alapuló hőmérők, pl Pt100, azonos hőfokon, ugyanazt az ellenállás értéket fogják produkálni. ebből dolgozik mondjuk az ECU.
de sok autó esetén (lehet nálunk is) a hűtőben van egy hőgomba, ami maga a kapcsolást is csinálja. ebben egy anyag van, ami hő hatására tágul és belül kapcsol, ami direkt kapcsolja a ventit.
jó lenne tudni milyen ellenállásértéket mértél? abból kiderülne, hogy hőgomba-e vagy hőmérséklet jeladó, hőelem.




20 fokon- 2690 Ohm
50 fokon- 870 Ohm
90 fokon- 250 Ohm

Mind a két hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőn.
Tudomásom szerint E46 320i-ben nincs külön ventillátor hőkapcsoló.

WOW-os adatbázisban:
10 fokon- 3792 Ohm-ot mutat
(Ezt nem részletezi, de gondolom 90 fokon) “Meleg motornál” - 650 Ohm nak kellene lennie.


YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2021. december 12. vasárnap, 17:49


bedod írta: Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.


persze, hogy ugyanazt méred.
most bevallom nem tudom, nálunk hogy van. de az ellenállás változáson alapuló hőmérők, pl Pt100, azonos hőfokon, ugyanazt az ellenállás értéket fogják produkálni. ebből dolgozik mondjuk az ECU.
de sok autó esetén (lehet nálunk is) a hűtőben van egy hőgomba, ami maga a kapcsolást is csinálja. ebben egy anyag van, ami hő hatására tágul és belül kapcsol, ami direkt kapcsolja a ventit.
jó lenne tudni milyen ellenállásértéket mértél? abból kiderülne, hogy hőgomba-e vagy hőmérséklet jeladó, hőelem.

bedod
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bedod

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 8

Elküldve: 2021. december 12. vasárnap, 10:20


Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.

Sparta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Sparta

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 95

Elküldve: 2018. augusztus 27. hétfő, 15:44


YELLOW írta:
Sparta írta: Sziasztok.
Egy 99es 318i-n hol talalom a vizhőmérséklet jeladot?


13-as víz/olaj motorhőfok


11-es vízhőfok

Köszönöm szépen a segítséget!!!



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15596 pont) | Hozzászólások: 17555

Elküldve: 2018. augusztus 26. vasárnap, 23:00


Sparta írta: Sziasztok.
Egy 99es 318i-n hol talalom a vizhőmérséklet jeladot?


13-as víz/olaj motorhőfok


11-es vízhőfok


Sparta
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1999

státusz Sparta

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 95

Elküldve: 2018. augusztus 26. vasárnap, 21:35


Sziasztok.
Egy 99es 318i-n hol talalom a vizhőmérséklet jeladot?

« előző12következő »