Bitu79
Elküldve: 2017-06-20 15:09 Méhecske virágpor ürülék eltávolítás,házi praktika??? :)
Még egy tipp:Akinek koszos a műszerfala,az is használhatja a koszradírt arra.Müszerfal keményebb részeire.Teteje például.De pl karcos küszöb műanyagot is fel lehet ujítani vele.Be kell nedvesíteni a koszradírt,és a kezelendő felületet is.Majd enyhe mozdulatokkal dolgozva átsimogatni a felületet.Ezután nedves mikroszálassal áttörölni újra.Így a műszerfal recéi közül is kijön a retek.A koszradír darabjait a végén össze kell porszívózni.Puhább anyagokra ez a módszer nem jó,nehogy valaki nekiálljon azoknak is így.De pl a kormány alatti tárolórekesz gumi bevonatú.Nekem ott valami festék volt...Koszradírral szedtem le,és nem csinált semmi gondot.Akinek bőr ülése van,az ugyanígy használhatja,ahogy leírtam.Így vegyszerek nélkül lehet pucolni.Természetesen ez kombinálható vegyszeres megoldással is,akkor még szebb eredményt lehet elérni.Sűrűn fogdosott helyeket(kormány,váltó,könyöklő) ugyanigy koszradírral szépen meg lehet csinálni.A lényeg,hogy nem kell rányomni erőből a radírt.Felnipucoláshoz is kiváló ez a módszer.A felnit is érdemes tiszta állapotában beviaszolni,így nem ragad rá a fékpor.Ha mégis,akkor sima vízzel le fog jönni.A textil anyagokat sima mikroszálassal pucolom.A lényeg itt is az óvatosság.Vödörbe teszek kárpit tisztítót.Másikba csak víz van.Mikroszálast belemártom a kárpit tisztítós vízbe,majd kicsavarom.Átsimizem a felületet(textilt),ezután a sima vizes vödörbe kiöblitem a koszt.Ezt eljátszom párszor.Ha koszos lesz a víz,cserélni kell.Esetleg a mikroszálast is.Ezzel a módszerrel gép nélkül meg lehet csinálni a komplett kárpitozást is pár óra alatt.Ha nagyon koszos a kocsi,előtte ugye érdemes alaposan kiporszívózni.Nedves mikroszálasos kárpit tisztogatás után is egyszer porszívozzátok még át.Persze akkor,mikor megszáradt minden.Ez ilyenkor nyáron 1-2 óra.Felesleges oda gép általában.Kevés olyan eset van,hogy gép kelljen.Tetőkárpitot is ugyanigy kell.Az a lényeg,hogy ne áztassa el az ember a kárpitot,és finom mozdulatokkal dolgozzon. :iszunkra:
Kárpitos dolgot azért írtam le Yellow,hogy legközelebb ne okozzon kárt a kárpit tisztítás.Szerintem magának a szivacsnak sem jó,ha eláztatják.Aki nem sajnálja a pénzt,az esetleg erre is használhat ioncserélt vizet.Én ritkán kárpitozom,amióta megvan a kocsi,max 2-szer csináltam.De csakis kézzel,ahogy leírtam.Szétáztatni nem akarom,pont amiatt,amiket te is tapasztaltál.Néha érdemes nedves mikroszálassal áttörölni a textileket,aki sűrűn használja az autóját.Akinek alcantara anyagok vannak bennt,ugyanezt a módszert alkalmazhatja.Bőr szettnél is jó ez a módszer.Ha koszos,akkor előtte érdemes át koszradírozni.Késöbbiekben pedig elég nekik a mikroszálas áttörölgetés.Börnél érdemes Sprays bőrápolót beszerezni.Mikroszálasra fujni belőle,majd áttörölni így a bőrt.Soha ne közvetlenül a bőrre fujjátok a szert.Inkább egy mikroszálasra.Műanyag ápolókat is igy érdemes felvinni.Persze a kormányt,váltót nem bekenni,mert csúszik utána a felület.Az ápolószereket pedig mindig úgy vigyétek fel a felületere,hogy előtte megtisztítottátok.Bevallom őszintén,én azt szeretem,ha matt-gyárias a felülete a műszerfalnak,épp ezért nem használok rá műanyagápolót,max a küszöbökre.Tisztán tartásukról csak nedves mikroszálasos áttörölgetés gondoskodik :P