Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


YELLOW Elküldve: 2019-08-01 22:16 N46 és N42 motorok

peti9577 írta: Nekem novemberben volt teljes motor felújítás!(370e Ft)
Mert ette az olajat illetve füstölt mint a gőzgép...
Mert ugy van ahogy mondod.. az az idióta német csak akkor vitte amikor az a 24000km es olajcsere intervallum letelt... egy cseppel se előbb... ez a szervizkönyv ben tisztán leírták a szervízben! Én meg nem sajnálom tőle a legjobbat! 8000km mentem kb eddig november óta! De már a kocsiban van 5 liter twin power turbo sae 5w30 BMW longlife-04(BMW márkaszervíz ajánlotta,mikor rendbe pakolta a motort ő is ezt tett bele)illetve a mann filter olajszűrő és szerintem nem fogja elérni a 10e km de már friss olaj lesz benne!


tudod mi a baj?
igaz nem BMW, de fater új autójánál mondták mikor átvettük, vagyis én kérdezgettem. ugye neki 30ezer km vagy 1 év. jó mi 5800 km-t mentünk 1 év alatt. de az a lényeg, hogy ha 10 vagy 15ezernél szeretné lecserélni, de mondjuk ezt fél éves korában, akkor nem cserélik le. WTF? és magadnak sem csinálhatod meg, mert olyan szűrű van benne, amit figyelnek és az csak a szalonban kapható. és ha máshol cserélteted és nem az a szűrő van benne, akkor ugrik a gari. ezt csak azért írtam, hogy azért tudok olyan német tulajdonost, hogy a szervizkönyvben a hivatalos km-ek szerepelnek, de ő felénél már csinált egy olajcserét maszekba. lehet BMW-nél nem vesződött el a gari emiatt. szóval előfordulhat, hogy más van, mint amit a szervizkönyv mutat. persze lehet olyan is, hogy 90ezret futott motorban még az eredeti szűrő volt, az olajcsere is kérdéses, de a szervizfüzetben már a 3. csere lett volna. :D

peti9577 Elküldve: 2019-08-01 22:00 N46 és N42 motorok

Nekem novemberben volt teljes motor felújítás!(370e Ft)
Mert ette az olajat illetve füstölt mint a gőzgép...
Mert ugy van ahogy mondod.. az az idióta német csak akkor vitte amikor az a 24000km es olajcsere intervallum letelt... egy cseppel se előbb... ez a szervizkönyv ben tisztán leírták a szervízben! Én meg nem sajnálom tőle a legjobbat! 8000km mentem kb eddig november óta! De már a kocsiban van 5 liter twin power turbo sae 5w30 BMW longlife-04(BMW márkaszervíz ajánlotta,mikor rendbe pakolta a motort ő is ezt tett bele)illetve a mann filter olajszűrő és szerintem nem fogja elérni a 10e km de már friss olaj lesz benne!

YELLOW Elküldve: 2019-08-01 18:26 N46 és N42 motorok

peti9577 írta: Köszönöm a válaszod! Én már kb az életemet rákötöttem! Csak kíváncsi vagyok mire számoljak még!!
A jó olaj az mit takar? Gyári 5w30?


az 5w-30 csak egy viszkozitás. ACEA, API besorolás fontosabb. ACEA A3 kell nekünk, ha csak C3 van ráírva, megfelel az A3-nak is. de kis betűvel az is rajta van. API SL vagy jobb kell az az SM, SN. 0w-30, 0w-40, 5w-30, 5w-40 körül bármelyik jó lehet.
Én azt szoktam mondani, aki ősszel és tavasszal scerél oaljat és a motor jó állapotban van, az ősszel 0w-30-at tegyen bele, tavasszal pedig 5w-40. Így nyárra olcsóbban megússza. de az 5w-30 az aranyközépút. a lényeg, hogy ACEA, API szabványok jók legyenek. ha van BMW jóváhagyása az olajnak, az plusz pont.
az a baj amúgy, hogy a német nem viszi el hamarabb mint jelezne az autó. de ott is török, román szerelő dolgozik vele, aki ugyanúgy elcsalja a dolgokat. megnézik a színét az olajnak, oszt annyi. vagy szűrőt nem cserél, pedig az nagyon nagy hiba. ugyanis benzinesnél nem színezi be az olajat pár 100km után a motor, mint a dízelnél. nekem most kb 6-7ezer km van az olajban, de alig van elszíneződve. mondjuk ha korábban rossz olaj volt a motorban, és sok lerakódás keletkezett, majd belekerül egy jó, minőségi olaj, akkor feloldja azt és elszíneződhet. jó olaj? ami márkásabb, nem a teszkó gazdaságos.

hil Elküldve: 2019-07-31 08:31 N46 és N42 motorok

nacsati írta: Sziasztok!

N42B20 motor ezt a hibát dobja
283E Variable valve gear output stage enable line
és a légtömegmérőt dobta még de azt már cseréltem.
Időnként úgy dönt a motor hogy menetközben megáll persze azonnal újra is indul.
Találkozott valaki ezzel a hibával esetleg tudja hogy melyik alkatrész okozhatja?
Köszi.


https://www.autoxuga.com/averi...c283B.html
https://www.bimmerfest.com/for...p?t=588757

John Elküldve: 2019-07-24 16:46 Üzemanyag szivattyú

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
sutius írta: köszönöm, megyek le is kapom a kesztyütartót:kiraly:
és a relét csak egyszerüen kihuzom?



nézd meg, hogy gyújtás ráadásnál kattan-e. ujjadat rárakod lehet érezni, de hallani is lehet.
nem szedtem még ki onnan relét, de szerintem látni, hogy jön ki. fülek fogják szerintem.


ha kivetted és mérni akarod, akkor mérd meg:
- két 87-es lábat, össze kell sípoltatni, sípolnia kell.
- 30 és 87 ne sípoljon (ez az alapállapot)
- 85 és 86 között mérj ellenállást
- 85 és 86 kapcsolj 12V-ot (így behúz a relé, ha jó), akkor mérj rövidzárat, sípolást, a 30 és 87 között. ha nem sípol, akkor tedd ellenállás mérésbe, valószínű túl nagy ellenállás van, azaz az érintkező pogácsák beégtek. ha nem kattan a 12V-ra, akkor be sem húz a relé. szintén rossz.

Szia.Kimértem én is és a 30 és 87 közöt nem sípol viszont ellenállása semmi nincs,az jó vagy rossz?


vagy épp túl nagy és nem méri meg. nem mindegy. de van rajta 12V úgy méred? Mert ha igen és nincs semmi, akkor nem húz be a tekercs.
ha van másik olyan színű relé, akkor próba képen tedd be azt a helyére.

Ok.Felcseréltem egy másikra viszont nincs az a blutty hang amikor a gyújtást ráteszed párat röffent de nem jut áram a pumpához csak a szintjelzőhöz.Az nem lehet hogy az átemelőszivattyúm nem dolgozik? Valami nem kóser,ráadásul van egy légtömegmérő hiba is ami törölhető de visszadobálja...

YELLOW Elküldve: 2019-07-24 16:01 Üzemanyag szivattyú

John írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta:
sutius írta: köszönöm, megyek le is kapom a kesztyütartót:kiraly:
és a relét csak egyszerüen kihuzom?



nézd meg, hogy gyújtás ráadásnál kattan-e. ujjadat rárakod lehet érezni, de hallani is lehet.
nem szedtem még ki onnan relét, de szerintem látni, hogy jön ki. fülek fogják szerintem.


ha kivetted és mérni akarod, akkor mérd meg:
- két 87-es lábat, össze kell sípoltatni, sípolnia kell.
- 30 és 87 ne sípoljon (ez az alapállapot)
- 85 és 86 között mérj ellenállást
- 85 és 86 kapcsolj 12V-ot (így behúz a relé, ha jó), akkor mérj rövidzárat, sípolást, a 30 és 87 között. ha nem sípol, akkor tedd ellenállás mérésbe, valószínű túl nagy ellenállás van, azaz az érintkező pogácsák beégtek. ha nem kattan a 12V-ra, akkor be sem húz a relé. szintén rossz.

Szia.Kimértem én is és a 30 és 87 közöt nem sípol viszont ellenállása semmi nincs,az jó vagy rossz?


vagy épp túl nagy és nem méri meg. nem mindegy. de van rajta 12V úgy méred? Mert ha igen és nincs semmi, akkor nem húz be a tekercs.
ha van másik olyan színű relé, akkor próba képen tedd be azt a helyére.

John Elküldve: 2019-07-24 14:14 Üzemanyag szivattyú

YELLOW írta:
YELLOW írta:
sutius írta: köszönöm, megyek le is kapom a kesztyütartót:kiraly:
és a relét csak egyszerüen kihuzom?



nézd meg, hogy gyújtás ráadásnál kattan-e. ujjadat rárakod lehet érezni, de hallani is lehet.
nem szedtem még ki onnan relét, de szerintem látni, hogy jön ki. fülek fogják szerintem.


ha kivetted és mérni akarod, akkor mérd meg:
- két 87-es lábat, össze kell sípoltatni, sípolnia kell.
- 30 és 87 ne sípoljon (ez az alapállapot)
- 85 és 86 között mérj ellenállást
- 85 és 86 kapcsolj 12V-ot (így behúz a relé, ha jó), akkor mérj rövidzárat, sípolást, a 30 és 87 között. ha nem sípol, akkor tedd ellenállás mérésbe, valószínű túl nagy ellenállás van, azaz az érintkező pogácsák beégtek. ha nem kattan a 12V-ra, akkor be sem húz a relé. szintén rossz.

Szia.Kimértem én is és a 30 és 87 közöt nem sípol viszont ellenállása semmi nincs,az jó vagy rossz?

YELLOW Elküldve: 2019-07-21 23:02 Hûtõvíz

Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta: Üdv Mindenki! A következő problémára szeretnék megoldást illetve magyarázatot találni;adott egy 150 lovas fl utáni 320D, amikor bemelegedik a motor és a mutató középen áll, rejtett menü szerint 98 celsiuson van a hűtővíz hőmérséklete, a kis aranyos fogja magát és elkezdi elengedni a kiegyenlítő sapkája alatt a vizet. az autó jelzi is, hogy kevesli a vizet. Enni nem eszi a vizet minden bizonnyal, se a víz nem olajos, sem az olaj nem vizes, fűtésem is van. Nem forralja, csak kinyomja kb 100 celsius környékén, ami elvileg nem kellene, hogy sok legyen neki. Azt hiszem 108 foknál kapcsol be a ventilátorom. Viszont a csövek eléggé felkeményednek,és levegősödik is a rendszer, viszont a nyomást megtartja akár napokig is, visszahűlés után. Légtelenítettem már kb 50szer. Kérdésem az lenne, hogy elkpézelhető, hogy a kiegyenlítő sapkájának a meghibásodása okozza mindezt a kellemetlenséget? Úton van már az új sapka, de szeretném meghallgatni a véleményeteket. Válaszokat előre is köszönöm! :hulyevagyok::hulyevagyok:


én úgy tudom a 108°C a benzinesnél valid. dízelnél alacsonyabban van a működési tartomány.
igen valószínű a kupak lesz a ludas. viszont előfordulhat, hogy kipufogógáz kerül a rendszerben. és amiatt nyomja ki. azt kellene megnézni, hogy járó motornál (üzem meleg)levenni a kiegyenlítő sapkáját. de csak óvatosan a forró gőz miatt. és szagolni , hogy érezni-e a kipufogó gáz szagot. lehetséges, mikor bemelegszik a blokk, akkor már valami nem tömít rendesen és a kipuf. gázt benyomja a hűtővízbe.


semmi kipufogó szag, meg elvileg ha bedolgozna a hűtőrendszerbe akkor hűlés után el is kellene engedje a nyomást, nem?


nem feltétlen. az függ attól hol enged át. tömítés az, vagy repedés. a gáznak nagyobb a nyomása és ahogy a motor dolgozza ki magától lehet egyik irányba megy, de másikba nem. tömítésen egyik irányba megy másikba nem. ha a motor megáll, a víz sem kering, tehát abban sem lesz olyan nyomás, ami mondjuk vissza tudná nyomni ott, ahol kijött.
a feltöltött képeid azért nem jók, mert nagy méretűek. főoldalon láthatsz olyan fórum témát, ahol le van írva minden. ;)


Köszönöm szépen! Első körben megpróbálom a sapkacserét, ha nem javul megy a hahu-ra, ha az sem jön be akkor megygújtom :)


ne hari, de ez nagyon gyenge hozzáállás. ha nem javul meg megy a hahu-ra. ezért sok a szemét és bizalmatlanok az emberek, mert amint költeni kell az autóra mindenki szabadulna meg tőle, persze hibátlanként hirdeti mindegyik. lehet te is pont olyantól vetted meg, amilyenné most fogsz válni. ;)
magyarán nem kell csodálkozni semmin. de a te hibát nem jelent pedig hatalmas problémát, ha meg van a hiba oka. lehet csak apróság. de te tudod.


Hidd el, hogy nem gyenge hozzáállás, 2 milliot költöttem rá az elmúlt 3 évben számlával tudom igazolni, nem a haver garázsában csinálta az apósa meg semmi. BMW szervizbe hordom, mind a kettőt ami van nekem meg a páromnak, csak valahol meg kell húzni a határt. És ha megy a hahu-ra, akkor is hibájával fogom árulni.


na, ha nem hivatalos helyen költöd, és tételezzük fel minden hiba, alkatrész, amit cseréltettek veled valóban rossz volt, akkor egy mezei szerviben, vagy ami BMW-re szakosodott, kb. 1 millából megúsztad volna. egy ideje látok hahun hirdetve egy BMW-t, mellette a friss számla majdnem 600ezerről. ha nevetni akarok megnézem. mondjuk nem csodálkozom, sajnos minden márka esetén ez van. szerintem érdemesebb felkutatni olyan embereket, akik egy-egy márkára specializálódnak, mert jobban dolgoznak, mint a hivatalos és legalább fele annyiért.
a legnagyobb baj az, ott rontják el a hivatalos szervizek, hogy a garanciális kötelező szervizek is drágák, a tulaj alig várja vége legyen. de így kb csak ezekre viszik oda, ami nem áll másból, mint alap olajcserékből, meg szűrőkből. aztán komolyabb hibánál meg csak a vakargatás megy.
az előzményedet én nem tudtam, csak amit írtál, abból az jött le. sorry.
szerk.: egyébként ez is rejtély marad nekem. több embert ismerek, hogy belelocsol az autóba egy rakat pénzt, rendbe szedi, majd valami apróság miatt eladja. mert azon agyal, hogy mennyibe lehet még, de azt már nem nézi mennyit locsolt rá. na az a kidobott pénz. mert azt már senki nem fizeti ki. az embernek azért kell költeni az autóra, mert még használni akarja. ha nem akarja, inkább ne költsön rá, mert felesleges, nem fogja viszont látni. ez pont olyan, mint egy trabi felújítása mondjuk. értéktelen autó, eladni nem lehet kb, de ha felújítod nagyon sokba lesz és még használhatod, élvezheted, esetleg ha gyárira sikerült helyreállítani, még sokat is érhet. egy 500ezres autóhoz is ugyanolyan drága az alkatrész, mint egy 2 millióshoz. nem mindegy ugye, hogy egy 500ezres autóra költesz 100ezret, vagy egy 2 millásra. de ha amúgy rendbe lesz az 500ezres és még évekig használhatod, akkor máris nem kellett új autóra költened és megtérül a befektetett összeg.

Ritlop Elküldve: 2019-07-21 21:40 Hûtõvíz

YELLOW írta:
Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta:
YELLOW írta:
Ritlop írta: Üdv Mindenki! A következő problémára szeretnék megoldást illetve magyarázatot találni;adott egy 150 lovas fl utáni 320D, amikor bemelegedik a motor és a mutató középen áll, rejtett menü szerint 98 celsiuson van a hűtővíz hőmérséklete, a kis aranyos fogja magát és elkezdi elengedni a kiegyenlítő sapkája alatt a vizet. az autó jelzi is, hogy kevesli a vizet. Enni nem eszi a vizet minden bizonnyal, se a víz nem olajos, sem az olaj nem vizes, fűtésem is van. Nem forralja, csak kinyomja kb 100 celsius környékén, ami elvileg nem kellene, hogy sok legyen neki. Azt hiszem 108 foknál kapcsol be a ventilátorom. Viszont a csövek eléggé felkeményednek,és levegősödik is a rendszer, viszont a nyomást megtartja akár napokig is, visszahűlés után. Légtelenítettem már kb 50szer. Kérdésem az lenne, hogy elkpézelhető, hogy a kiegyenlítő sapkájának a meghibásodása okozza mindezt a kellemetlenséget? Úton van már az új sapka, de szeretném meghallgatni a véleményeteket. Válaszokat előre is köszönöm! :hulyevagyok::hulyevagyok:


én úgy tudom a 108°C a benzinesnél valid. dízelnél alacsonyabban van a működési tartomány.
igen valószínű a kupak lesz a ludas. viszont előfordulhat, hogy kipufogógáz kerül a rendszerben. és amiatt nyomja ki. azt kellene megnézni, hogy járó motornál (üzem meleg)levenni a kiegyenlítő sapkáját. de csak óvatosan a forró gőz miatt. és szagolni , hogy érezni-e a kipufogó gáz szagot. lehetséges, mikor bemelegszik a blokk, akkor már valami nem tömít rendesen és a kipuf. gázt benyomja a hűtővízbe.


semmi kipufogó szag, meg elvileg ha bedolgozna a hűtőrendszerbe akkor hűlés után el is kellene engedje a nyomást, nem?


nem feltétlen. az függ attól hol enged át. tömítés az, vagy repedés. a gáznak nagyobb a nyomása és ahogy a motor dolgozza ki magától lehet egyik irányba megy, de másikba nem. tömítésen egyik irányba megy másikba nem. ha a motor megáll, a víz sem kering, tehát abban sem lesz olyan nyomás, ami mondjuk vissza tudná nyomni ott, ahol kijött.
a feltöltött képeid azért nem jók, mert nagy méretűek. főoldalon láthatsz olyan fórum témát, ahol le van írva minden. ;)


Köszönöm szépen! Első körben megpróbálom a sapkacserét, ha nem javul megy a hahu-ra, ha az sem jön be akkor megygújtom :)


ne hari, de ez nagyon gyenge hozzáállás. ha nem javul meg megy a hahu-ra. ezért sok a szemét és bizalmatlanok az emberek, mert amint költeni kell az autóra mindenki szabadulna meg tőle, persze hibátlanként hirdeti mindegyik. lehet te is pont olyantól vetted meg, amilyenné most fogsz válni. ;)
magyarán nem kell csodálkozni semmin. de a te hibát nem jelent pedig hatalmas problémát, ha meg van a hiba oka. lehet csak apróság. de te tudod.



Hidd el, hogy nem gyenge hozzáállás, 2 milliot költöttem rá az elmúlt 3 évben számlával tudom igazolni, nem a haver garázsában csinálta az apósa meg semmi. BMW szervizbe hordom, mind a kettőt ami van nekem meg a páromnak, csak valahol meg kell húzni a határt. És ha megy a hahu-ra, akkor is hibájával fogom árulni.

YELLOW Elküldve: 2019-07-21 13:55 Service manual

bkboy írta:
YELLOW írta:
bkboy írta: Sziasztok! Hans-Rüdiger Etzold így csináld könyvét keresem! Bmw 3-as sorozat (e46) jó volna magyarul! Remélem valaki tud segíteni! Előre is köszönöm!


már megint? :fetreng:
könyvesboltokban érdemes érdeklődni. vagy adok-veszek oldalakon hátha árulja valaki könyv formában. ;)
itt senkinek nincs meg digitális formában tudomásom szerint, és ha volna is reméljük nem küldi el egy vadidegennek, aki lehet épp.... :fetreng:


Nyilván ha boltban beszerezhető lenne nem itt keresném. 8O 2010 körüli fórumbeszélgetésben láttam, hogy megosztották egymással, reménykedem hátha valaki most is megteszi. Egyébként nem nagy pénz, négyezer párszázér kínálják, meg is venném ha nem lenne készlethiányos! Nem soherség miatt szeretném így megszerezni.:wink:


én sem azért írtam, de ha vissza olvasol, láthatod mik voltak itt megosztásokból. :wink: