Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 44977 találat


Gabesz1701 Elküldve: 2017-04-02 09:54 E90 vásárlás

lalada írta:
Gabesz1701 írta:
lalada írta:
Gabesz1701 írta: Sziasztok!

Erről kérném véleményeteket :)
https://www.hasznaltauto.hu/au...a-11255653

Nem írnak róla semmit és kép is kevés van de amúgy tetszik... és mivel itt van helyben elmegyek majd megnézni. Elvileg relatíve kevés km van benne (már a múltkorihoz képest amit néztem. Abban 180.000 volt)
Most vitték lentebb az árát egyébként... ha jól emlékszem 3.980.000 volt eddig.
Vagy 3.890.000 :)


szia! vmiért pont úgy van fotózva, hogy ne lehessen látni a vezetőülést rendesen. Ennek oka van. Ha kereskedő árulja, akkor a km óra állása majdnem biztos, hogy tájékozató jellegű. Így ránézésre olyan min 220-250e km lehet benne durván, tapasztalatom alapján. Szóval a km óra állása ne legyen kiinduló pont, ettől még lehet egy jó autó. Képekről amúgy is nehéz ítéletet mondani. Szervizkönyve, számlája, műszaki vizsga papír vagy bármi van, amivel igazolja, hogy ennyit futott? Lehet , hogy közben már meg is nézted és nem is aktuális amit írok.



Szia!
Megnézni holnap megyek majd :)
De közben kérdeztem egy korrekt szerelő ismerősömet, hogy átnézné-e nekem. Aztán kiderült, hogy náluk volt szervizelve, szóval ismeri az autót, és azt mondta, hogy nagyon jó és nyugodtan megvehetem. Nem sajnálták rá a pénzt, egy hónapja volt olaj csere szűrőkkel stb-vel, korábban katalizátor, kipufogó, fékek, vezérműtengely.

Lekérdeztem a KEKKH-ból a km futást (625 Ft), és úgy néz ki minden stimmel. Igaz, hogy 2012 előttről nincs adat, azt hiszem utána kezdték rögzíteni.
Úgyhogy már csak az a kérdés, hogy élőbe milyen és ha jó, hogyan tudom összehozni a lóvét :)

Plusz még itt van az enyém is amit el kéne adni... rozsdákat meg akartam csináltatni előtte az E46-omon, de lehet így kell áron alul eladjam .. vagy lehet, hogy így nem is fog kelleni senkinek. Beszámítást majd megkérdem :)



Hajrá! Mindenképp menj vele próbakört, normál,lassú és gyors tempóban is, és ha minden tetszik és stimmel, mese nincs!:D


Nah megnéztem a gépet :)
Esztétikailag annyi problémát láttam, hogy elől van néhány kavics felverődés, illetve a bal első ajtón belülről a kartámasz kárpitja az elég kopottas, nem tudom hogy lehet rendbetenni az ilyesmit.

Ezen kívül én hiányoltam a PDC-t előlről.. csak hátul van benne, de annyira nem zavar, mert a mostani autómban is csak hátul van :)
Nem nyomkodtam végig mindent de van benne elektromos combtámasz aminek nem működött a gombja egyik első ülésen sem. Tudja valaki esetleg, hogy ezt hogyan lehet javítani és mennyiért? Ismerős azt mondta, hogy típus hiba.

A computer jelzett valamit az első fék szenzorra, a hátsó fék pedig 19.000 km múlva cserés (ez nekem másfél év szóval nem zavar)
Olajcsere az valóban most volt.
Illetve nekem zavaró, hogy elvileg téli gumi van a felnin, és a nyárit csak plusz lóvéért akarja adni a tulaj... persze semmit nem tudtak mondani a kereskedésben, hogy mégis mennyi az annyi, mivel bizományos az autó

Ha komolyra fordul a dolog akkor a futóművet és váltót kell majd megnéznem, mert nem volt idő próbakörre, de a szerelőm szerint aki ismeri az autót rendbe van.

Ti mit gondoltok? Egyébként motortér rendben volt, a hangja jó, a motor szépen jár. És valóban 129 ezer km van az autóban. Műszaki vizsga most volt 2016.10 hóban.

Meghirdetem az autómat én is aztán ha sikerül eladni akkor lehet, hogy belevágok.
(Valakinek E46 318i? :) )

Szép napot mindenkinek... jó idő van, lehet vinni az autókat mosatni :)

Benyo89 Elküldve: 2017-04-01 17:58 Vezérműlánc

Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta:
YELLOW írta:
Benyo89 írta: Sziasztok!

Lehet hogy hülye kérdésem lesz. :D
N42B18-nál a lánc feszítés automatikus ?
Köszönöm!


automatikus alatt mit értesz, attól függ? :D
van egy kis feszítőpatron, ami olajnyomás hatására feszíti a láncmegvezetőt.
van az a szint, amikor már nem képes annyit feszíteni. vagy épp az olaj "kevés" a művelethez.


Értem.
Októberben lett vezérlés cserélve rajta, és most mintha megint hallanám néha hidegindításkor a láncot. De nem mindíg. Ezért kérdeztem hogy kézzel kell-e állítani rajta de akkor nem.


hát lehet nem jó olaj került be, és később indul meg a feszítés. esetleg az olajszűrőház visszaejti az olajat. mert annak tartania kell, és azonnal van kenés az ott lévő olajból, amíg megjön a pumpától a többi.


Olajat nemrég cseréltem Eneos 5W30-as került bele. Azt szerintem kizárhatjuk. Olajszűrőház hol szokta visszaengedni az olajat?
Tudom ellenőrizni? Reggel első infítás előtt letekerem az olajszűrő tetejèt és ha van ott olaj akkor jó?
Köszi!


az baj ha letekered lehet lefolyik. bár lehet csak akkor folyik le, ha alul is ki van tekerve a leengedő. a házban van egy szelep. vagy még az lehet gond, hogy a szűrőt amire ráhúzod, azon is vannak gumitömítések, amiket célszerű cserélni, lehet ott is hiba, leesett vagy kopott, elért.


Az O gyűrűket mindíg cserélem mivel adják a szűrőhöz. Ha ezekre gondolsz.
A szelepet lehet cserélni kúlön?
Akkor elindulok ebbe az irányba.
Köszi!


úgy tudom az együtt van a házzal.
de lehet maga a feszítőpatron is rossz. talán az az olcsóbb, azt cserélni.



A feszítőpatront nehéz cserélni?
Ki kell szedni a vezérlést vagy van egyszerűbb módja.
Köszi!


dehogy nehéz. 17-es villáskulcs kell hozzá, de pontosan nem tudom, lehet nagyobb.
kivülről hozzáférni, kitekered, aztán mehet be az új és ennyi. nyomatékra érdemes odafigyelni, amivel behúzod. szóval ha nincs nyomaték kulcs, akkor inkább szerelő. ha szembe állsz a motorral, akkor bal oldalon van. 7-es alkatrész a linken.
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_3189


Nem tudod véletlen mekkora nyomatékkal kell meghúzni?

szerk.: Milyen márkájú feszítőpatront érdemes venni?


Sziasztok!
Közben találtam meghúzási nyomatékot a feszítő patronhoz. 65 NM, ha valaki meg tud erősíteni azt megköszönném.
Márkát még mindig nem tudom. Csak a gyári?
Köszönöm!

Pitykoo Elküldve: 2017-03-31 19:18 Kopog az eleje!!

attila01 írta: Sziasztok,

BMW F11 kombi
Több futóművesnél voltam már, de konkrétan senki nem tudta, mi lehet a probléma.

- A jelenség egyszerű: kopogó hang jön a futómű felől, leginkább a jobb oldalról, de már talán balról is hallom... : ) kisebb sebességnél, apró kopogó hangokat ad a vas útegyenetlenségeken, kisebb gödrökben, stb. (Nagyobb sebességnél semmi! pl.: belemegyek 20 km/h val egy apró gödörbe, akkor koppan, viszont ha 50-nel, akkor nem...)

Ami még érdekes, hogy például egy padkán történő lehajtásnál (nem konkrét padka, hanem mondjuk egy kisebb magasságkülönbségű kapubejárónál), amikor terhelést kap az első futómű, akkor is hallom a koppanást...meg fekvőrendőrön is persze, még egészen kis sebességnél is. Megmondom őszintén, baromi idegesítő attól függetlenül, hogy élmény vezetni az autót!

Első körben a stabpálcákra gyanakodtunk, de megemelve az autót semmi nem mozdul, meg se nyikkan. Két futóműves szerint is tökéletes, ne cseréljek semmit...mondom ok, akkor mégis mi lehet? Tegyük rázópadra..hátha.. Rázópadon szintén semmi jele annak, hogy bármi is sz*r lenne...:merges1:

Elmentem egy próbakrre is az egyik helyen..a srác azt mondja..igen, valami kopog, de ne foglalkozzak vele...mondom nem, nem így megy...szeretném tudni mi az. Aztán ennyiben maaradtunk...még most is keresem a megoldást, a szakember, a rohadt kopogó hang okát... :)

Két dologra tudok gondolni, bár nem tudom mennyire jól logikázom,m de szeretném elhallgattatni végre:
- alsó lengőkar szilentje (az egyik futóműves azt mondta, talán az lehet a gond, bár nem nincs megkopva, nincs kirepedezve stb.), de erre gyanakszik - na most állítólag ezt nem lehet külön cserélni, csak lengőkarral együtt...
- gátlók is kopoghatnak talán, lehet ma elviszem lengéscsillapító bemérésre - bár ha jó értéket ad, akkor megint tanácstalan leszek.

Igazán egy olyan szakemberre lenne szükségem, aki otthon van a BMW-kben, vagy legalábbis találkozott már hasonlóval.
Köszi mindenkinek a segítséget!:kiraly:
Esetleg ajánlhatnátok jó futóművest, nagyon megköszönném!






Hali.
Saját tapasztalatból a futóművesnél nem biztos, hogy kiderül mi a rossz! Nekem tökéletes hátsó futóművet állapítottak meg aztán kiderült, hogy mind két hátsó teló ill. toronycsapágy kuka. :(
Az első futóműben pedig szintén saját tapasztalat (sajna) a stabpálca csörgő-zörgő hangot ad inkább mint kopogót. Kormánygömbfej fagy a gömbfejek tudnak kopogó hangot adni viszont! A toronycsapágy meg ilyen recsegő-zörgő élesebb hangot ad, főleg ha tekert kormánnyal mész rossz úton. A stabpálcát ha kiveszed akkor tudod igazán megnézni vagy a gömbfejet ha tehermentesíted akkor, hogy mennyire ramaty.
És még sajna a gátlók is ha ki vannak véve akkor derül ki milyen állapotba van.
Ahogy olvasom amennyit vizsgálatra meg szakemberre költöttél lassan már lelehetett volna belőle cserélni mindent! Kis túlzással....
Remélem tudtam segíteni.

attila01 Elküldve: 2017-03-31 12:59 Kopog az eleje!!

Végülis alulról hallom a kopogást, bár már lassan ebben sem vagyok biztos.. :) (De a toronycsapágyat nem nézték még) Pont azért kellene egy olyan ember, aki akár hang alapján, akár szétszedve meg tudja mondani, pontosan mi a hiba...Nem akarok már felesleges köröket futni, találgatni...de mondom, eddig még nem voltam olyan helyen, ahol bármit is tudtak volna mondani...
Egyébként ha kézzel nem mozdítható meg a stabpálca, attól függetlenül lehet az a ludas?

minimal írta: Toronycsapágyat megfogdosta valamelyik szerelő?
az is tud piciket kopogni, később meg nyiszereg...:)

attila01 írta: A lengőkar biztosan nem, mert azt cserélték benne nem olyan régen, gyárira - még az előző tulaj (alsót, felsőt) - a szerelésnél ott voltam ,így ezt biztosan tudom....mindenesetre köszi neked is, remélem lesz még valaki, akinek lesz ötlete.:|

Egyébként még annyi, hogy néha olyan, mintha egy gödörben nem csak egyet, hanem többet is kopogna...

Vik0417 írta: Az enyém is ezt csinálja a bal oldalon. Autószerelőm elvitte padra, megrángatták, azt mondták, nincs baja. Szerelőm már az első ránézésre, amikor vettem a kocsit, mondta, hogy a lengőkarok bár újak, szar minőségűek. Mondta, hogy cserélni kell majd, 65e darabja a jó minőségű lengőkaroknak, de szerinte használjam el ezt, amíg tudom. Nem okoz semmi gondot, nem balesetveszélyes, csak lassú tempónál kopog, ez nem lesz jobb. Aztán ha elkopott ez, akkor be kell fektetni két normális lengőkarba. Nem ezekre az utakra találták ki ezeket az autókat, főleg nem olcsó silány alkatrészekkel. :/


attila01 írta: Sziasztok,

BMW F11 kombi
Több futóművesnél voltam már, de konkrétan senki nem tudta, mi lehet a probléma.

- A jelenség egyszerű: kopogó hang jön a futómű felől, leginkább a jobb oldalról, de már talán balról is hallom... : ) kisebb sebességnél, apró kopogó hangokat ad a vas útegyenetlenségeken, kisebb gödrökben, stb. (Nagyobb sebességnél semmi! pl.: belemegyek 20 km/h val egy apró gödörbe, akkor koppan, viszont ha 50-nel, akkor nem...)

Ami még érdekes, hogy például egy padkán történő lehajtásnál (nem konkrét padka, hanem mondjuk egy kisebb magasságkülönbségű kapubejárónál), amikor terhelést kap az első futómű, akkor is hallom a koppanást...meg fekvőrendőrön is persze, még egészen kis sebességnél is. Megmondom őszintén, baromi idegesítő attól függetlenül, hogy élmény vezetni az autót!

Első körben a stabpálcákra gyanakodtunk, de megemelve az autót semmi nem mozdul, meg se nyikkan. Két futóműves szerint is tökéletes, ne cseréljek semmit...mondom ok, akkor mégis mi lehet? Tegyük rázópadra..hátha.. Rázópadon szintén semmi jele annak, hogy bármi is sz*r lenne...:merges1:

Elmentem egy próbakrre is az egyik helyen..a srác azt mondja..igen, valami kopog, de ne foglalkozzak vele...mondom nem, nem így megy...szeretném tudni mi az. Aztán ennyiben maaradtunk...még most is keresem a megoldást, a szakember, a rohadt kopogó hang okát... :)

Két dologra tudok gondolni, bár nem tudom mennyire jól logikázom,m de szeretném elhallgattatni végre:
- alsó lengőkar szilentje (az egyik futóműves azt mondta, talán az lehet a gond, bár nem nincs megkopva, nincs kirepedezve stb.), de erre gyanakszik - na most állítólag ezt nem lehet külön cserélni, csak lengőkarral együtt...
- gátlók is kopoghatnak talán, lehet ma elviszem lengéscsillapító bemérésre - bár ha jó értéket ad, akkor megint tanácstalan leszek.

Igazán egy olyan szakemberre lenne szükségem, aki otthon van a BMW-kben, vagy legalábbis találkozott már hasonlóval.
Köszi mindenkinek a segítséget!:kiraly:
Esetleg ajánlhatnátok jó futóművest, nagyon megköszönném!












minimal Elküldve: 2017-03-31 11:53 Kopog az eleje!!

Toronycsapágyat megfogdosta valamelyik szerelő?
az is tud piciket kopogni, később meg nyiszereg...:)

attila01 írta: A lengőkar biztosan nem, mert azt cserélték benne nem olyan régen, gyárira - még az előző tulaj (alsót, felsőt) - a szerelésnél ott voltam ,így ezt biztosan tudom....mindenesetre köszi neked is, remélem lesz még valaki, akinek lesz ötlete.:|

Egyébként még annyi, hogy néha olyan, mintha egy gödörben nem csak egyet, hanem többet is kopogna...

Vik0417 írta: Az enyém is ezt csinálja a bal oldalon. Autószerelőm elvitte padra, megrángatták, azt mondták, nincs baja. Szerelőm már az első ránézésre, amikor vettem a kocsit, mondta, hogy a lengőkarok bár újak, szar minőségűek. Mondta, hogy cserélni kell majd, 65e darabja a jó minőségű lengőkaroknak, de szerinte használjam el ezt, amíg tudom. Nem okoz semmi gondot, nem balesetveszélyes, csak lassú tempónál kopog, ez nem lesz jobb. Aztán ha elkopott ez, akkor be kell fektetni két normális lengőkarba. Nem ezekre az utakra találták ki ezeket az autókat, főleg nem olcsó silány alkatrészekkel. :/


attila01 írta: Sziasztok,

BMW F11 kombi
Több futóművesnél voltam már, de konkrétan senki nem tudta, mi lehet a probléma.

- A jelenség egyszerű: kopogó hang jön a futómű felől, leginkább a jobb oldalról, de már talán balról is hallom... : ) kisebb sebességnél, apró kopogó hangokat ad a vas útegyenetlenségeken, kisebb gödrökben, stb. (Nagyobb sebességnél semmi! pl.: belemegyek 20 km/h val egy apró gödörbe, akkor koppan, viszont ha 50-nel, akkor nem...)

Ami még érdekes, hogy például egy padkán történő lehajtásnál (nem konkrét padka, hanem mondjuk egy kisebb magasságkülönbségű kapubejárónál), amikor terhelést kap az első futómű, akkor is hallom a koppanást...meg fekvőrendőrön is persze, még egészen kis sebességnél is. Megmondom őszintén, baromi idegesítő attól függetlenül, hogy élmény vezetni az autót!

Első körben a stabpálcákra gyanakodtunk, de megemelve az autót semmi nem mozdul, meg se nyikkan. Két futóműves szerint is tökéletes, ne cseréljek semmit...mondom ok, akkor mégis mi lehet? Tegyük rázópadra..hátha.. Rázópadon szintén semmi jele annak, hogy bármi is sz*r lenne...:merges1:

Elmentem egy próbakrre is az egyik helyen..a srác azt mondja..igen, valami kopog, de ne foglalkozzak vele...mondom nem, nem így megy...szeretném tudni mi az. Aztán ennyiben maaradtunk...még most is keresem a megoldást, a szakember, a rohadt kopogó hang okát... :)

Két dologra tudok gondolni, bár nem tudom mennyire jól logikázom,m de szeretném elhallgattatni végre:
- alsó lengőkar szilentje (az egyik futóműves azt mondta, talán az lehet a gond, bár nem nincs megkopva, nincs kirepedezve stb.), de erre gyanakszik - na most állítólag ezt nem lehet külön cserélni, csak lengőkarral együtt...
- gátlók is kopoghatnak talán, lehet ma elviszem lengéscsillapító bemérésre - bár ha jó értéket ad, akkor megint tanácstalan leszek.

Igazán egy olyan szakemberre lenne szükségem, aki otthon van a BMW-kben, vagy legalábbis találkozott már hasonlóval.
Köszi mindenkinek a segítséget!:kiraly:
Esetleg ajánlhatnátok jó futóművest, nagyon megköszönném!










attila01 Elküldve: 2017-03-31 11:04 Kopog az eleje!!

A lengőkar biztosan nem, mert azt cserélték benne nem olyan régen, gyárira - még az előző tulaj (alsót, felsőt) - a szerelésnél ott voltam ,így ezt biztosan tudom....mindenesetre köszi neked is, remélem lesz még valaki, akinek lesz ötlete.:|

Egyébként még annyi, hogy néha olyan, mintha egy gödörben nem csak egyet, hanem többet is kopogna...

Vik0417 írta: Az enyém is ezt csinálja a bal oldalon. Autószerelőm elvitte padra, megrángatták, azt mondták, nincs baja. Szerelőm már az első ránézésre, amikor vettem a kocsit, mondta, hogy a lengőkarok bár újak, szar minőségűek. Mondta, hogy cserélni kell majd, 65e darabja a jó minőségű lengőkaroknak, de szerinte használjam el ezt, amíg tudom. Nem okoz semmi gondot, nem balesetveszélyes, csak lassú tempónál kopog, ez nem lesz jobb. Aztán ha elkopott ez, akkor be kell fektetni két normális lengőkarba. Nem ezekre az utakra találták ki ezeket az autókat, főleg nem olcsó silány alkatrészekkel. :/


attila01 írta: Sziasztok,

BMW F11 kombi
Több futóművesnél voltam már, de konkrétan senki nem tudta, mi lehet a probléma.

- A jelenség egyszerű: kopogó hang jön a futómű felől, leginkább a jobb oldalról, de már talán balról is hallom... : ) kisebb sebességnél, apró kopogó hangokat ad a vas útegyenetlenségeken, kisebb gödrökben, stb. (Nagyobb sebességnél semmi! pl.: belemegyek 20 km/h val egy apró gödörbe, akkor koppan, viszont ha 50-nel, akkor nem...)

Ami még érdekes, hogy például egy padkán történő lehajtásnál (nem konkrét padka, hanem mondjuk egy kisebb magasságkülönbségű kapubejárónál), amikor terhelést kap az első futómű, akkor is hallom a koppanást...meg fekvőrendőrön is persze, még egészen kis sebességnél is. Megmondom őszintén, baromi idegesítő attól függetlenül, hogy élmény vezetni az autót!

Első körben a stabpálcákra gyanakodtunk, de megemelve az autót semmi nem mozdul, meg se nyikkan. Két futóműves szerint is tökéletes, ne cseréljek semmit...mondom ok, akkor mégis mi lehet? Tegyük rázópadra..hátha.. Rázópadon szintén semmi jele annak, hogy bármi is sz*r lenne...:merges1:

Elmentem egy próbakrre is az egyik helyen..a srác azt mondja..igen, valami kopog, de ne foglalkozzak vele...mondom nem, nem így megy...szeretném tudni mi az. Aztán ennyiben maaradtunk...még most is keresem a megoldást, a szakember, a rohadt kopogó hang okát... :)

Két dologra tudok gondolni, bár nem tudom mennyire jól logikázom,m de szeretném elhallgattatni végre:
- alsó lengőkar szilentje (az egyik futóműves azt mondta, talán az lehet a gond, bár nem nincs megkopva, nincs kirepedezve stb.), de erre gyanakszik - na most állítólag ezt nem lehet külön cserélni, csak lengőkarral együtt...
- gátlók is kopoghatnak talán, lehet ma elviszem lengéscsillapító bemérésre - bár ha jó értéket ad, akkor megint tanácstalan leszek.

Igazán egy olyan szakemberre lenne szükségem, aki otthon van a BMW-kben, vagy legalábbis találkozott már hasonlóval.
Köszi mindenkinek a segítséget!:kiraly:
Esetleg ajánlhatnátok jó futóművest, nagyon megköszönném!








Vik0417 Elküldve: 2017-03-31 09:56 Kopog az eleje!!

Az enyém is ezt csinálja a bal oldalon. Autószerelőm elvitte padra, megrángatták, azt mondták, nincs baja. Szerelőm már az első ránézésre, amikor vettem a kocsit, mondta, hogy a lengőkarok bár újak, szar minőségűek. Mondta, hogy cserélni kell majd, 65e darabja a jó minőségű lengőkaroknak, de szerinte használjam el ezt, amíg tudom. Nem okoz semmi gondot, nem balesetveszélyes, csak lassú tempónál kopog, ez nem lesz jobb. Aztán ha elkopott ez, akkor be kell fektetni két normális lengőkarba. Nem ezekre az utakra találták ki ezeket az autókat, főleg nem olcsó silány alkatrészekkel. :/


attila01 írta: Sziasztok,

BMW F11 kombi
Több futóművesnél voltam már, de konkrétan senki nem tudta, mi lehet a probléma.

- A jelenség egyszerű: kopogó hang jön a futómű felől, leginkább a jobb oldalról, de már talán balról is hallom... : ) kisebb sebességnél, apró kopogó hangokat ad a vas útegyenetlenségeken, kisebb gödrökben, stb. (Nagyobb sebességnél semmi! pl.: belemegyek 20 km/h val egy apró gödörbe, akkor koppan, viszont ha 50-nel, akkor nem...)

Ami még érdekes, hogy például egy padkán történő lehajtásnál (nem konkrét padka, hanem mondjuk egy kisebb magasságkülönbségű kapubejárónál), amikor terhelést kap az első futómű, akkor is hallom a koppanást...meg fekvőrendőrön is persze, még egészen kis sebességnél is. Megmondom őszintén, baromi idegesítő attól függetlenül, hogy élmény vezetni az autót!

Első körben a stabpálcákra gyanakodtunk, de megemelve az autót semmi nem mozdul, meg se nyikkan. Két futóműves szerint is tökéletes, ne cseréljek semmit...mondom ok, akkor mégis mi lehet? Tegyük rázópadra..hátha.. Rázópadon szintén semmi jele annak, hogy bármi is sz*r lenne...:merges1:

Elmentem egy próbakrre is az egyik helyen..a srác azt mondja..igen, valami kopog, de ne foglalkozzak vele...mondom nem, nem így megy...szeretném tudni mi az. Aztán ennyiben maaradtunk...még most is keresem a megoldást, a szakember, a rohadt kopogó hang okát... :)

Két dologra tudok gondolni, bár nem tudom mennyire jól logikázom,m de szeretném elhallgattatni végre:
- alsó lengőkar szilentje (az egyik futóműves azt mondta, talán az lehet a gond, bár nem nincs megkopva, nincs kirepedezve stb.), de erre gyanakszik - na most állítólag ezt nem lehet külön cserélni, csak lengőkarral együtt...
- gátlók is kopoghatnak talán, lehet ma elviszem lengéscsillapító bemérésre - bár ha jó értéket ad, akkor megint tanácstalan leszek.

Igazán egy olyan szakemberre lenne szükségem, aki otthon van a BMW-kben, vagy legalábbis találkozott már hasonlóval.
Köszi mindenkinek a segítséget!:kiraly:
Esetleg ajánlhatnátok jó futóművest, nagyon megköszönném!






attila01 Elküldve: 2017-03-31 09:56 Kopog az eleje!!

YELLOW írta:
attila01 írta: Sziasztok,

BMW F11 kombi
Több futóművesnél voltam már, de konkrétan senki nem tudta, mi lehet a probléma.

- A jelenség egyszerű: kopogó hang jön a futómű felől, leginkább a jobb oldalról, de már talán balról is hallom... : ) kisebb sebességnél, apró kopogó hangokat ad a vas útegyenetlenségeken, kisebb gödrökben, stb. (Nagyobb sebességnél semmi! pl.: belemegyek 20 km/h val egy apró gödörbe, akkor koppan, viszont ha 50-nel, akkor nem...)

Ami még érdekes, hogy például egy padkán történő lehajtásnál (nem konkrét padka, hanem mondjuk egy kisebb magasságkülönbségű kapubejárónál), amikor terhelést kap az első futómű, akkor is hallom a koppanást...meg fekvőrendőrön is persze, még egészen kis sebességnél is. Megmondom őszintén, baromi idegesítő attól függetlenül, hogy élmény vezetni az autót!

Első körben a stabpálcákra gyanakodtunk, de megemelve az autót semmi nem mozdul, meg se nyikkan. Két futóműves szerint is tökéletes, ne cseréljek semmit...mondom ok, akkor mégis mi lehet? Tegyük rázópadra..hátha.. Rázópadon szintén semmi jele annak, hogy bármi is sz*r lenne...:merges1:

Elmentem egy próbakrre is az egyik helyen..a srác azt mondja..igen, valami kopog, de ne foglalkozzak vele...mondom nem, nem így megy...szeretném tudni mi az. Aztán ennyiben maaradtunk...még most is keresem a megoldást, a szakember, a rohadt kopogó hang okát... :)

Két dologra tudok gondolni, bár nem tudom mennyire jól logikázom,m de szeretném elhallgattatni végre:
- alsó lengőkar szilentje (az egyik futóműves azt mondta, talán az lehet a gond, bár nem nincs megkopva, nincs kirepedezve stb.), de erre gyanakszik - na most állítólag ezt nem lehet külön cserélni, csak lengőkarral együtt...
- gátlók is kopoghatnak talán, lehet ma elviszem lengéscsillapító bemérésre - bár ha jó értéket ad, akkor megint tanácstalan leszek.

Igazán egy olyan szakemberre lenne szükségem, aki otthon van a BMW-kben, vagy legalábbis találkozott már hasonlóval.
Köszi mindenkinek a segítséget!:kiraly:
Esetleg ajánlhatnátok jó futóművest, nagyon megköszönném!


aztán csodálkoznak, hogy száguldoznak a BMW-sek, de nem értik meg, hogy csak akkor nem kopog. :fetreng:
én is ezt mondanám, hogy szilentblokk a lengőkaron, vagy a gátló. viszont mindkettő alattomos, mert a gátló attól produkálhat jó értéket. mert lehet csak kis úton nincs csillapítása az első pár mm-en. a szilent pedig szintén tud olyan lenni, hogy jónak tűnik, aztán még sem.
esetleg stabilizátor rúd szilentjeit érdemes még megnézni. de hát ezt futóművesnek kellene tudnia.
én ennyivel tudok csak "segíteni".


Köszi, csak valahogy jó lenne konkrétan kideríteni..feleslegesen nem akarok rá költeni... és pont ez az, hogy eddig a két helyen egyikük se tudott szinte semmit mondani...:mrgreen: Én meg egész nap ezen agyalok...

YELLOW Elküldve: 2017-03-31 09:49 Kopog az eleje!!

attila01 írta: Sziasztok,

BMW F11 kombi
Több futóművesnél voltam már, de konkrétan senki nem tudta, mi lehet a probléma.

- A jelenség egyszerű: kopogó hang jön a futómű felől, leginkább a jobb oldalról, de már talán balról is hallom... : ) kisebb sebességnél, apró kopogó hangokat ad a vas útegyenetlenségeken, kisebb gödrökben, stb. (Nagyobb sebességnél semmi! pl.: belemegyek 20 km/h val egy apró gödörbe, akkor koppan, viszont ha 50-nel, akkor nem...)

Ami még érdekes, hogy például egy padkán történő lehajtásnál (nem konkrét padka, hanem mondjuk egy kisebb magasságkülönbségű kapubejárónál), amikor terhelést kap az első futómű, akkor is hallom a koppanást...meg fekvőrendőrön is persze, még egészen kis sebességnél is. Megmondom őszintén, baromi idegesítő attól függetlenül, hogy élmény vezetni az autót!

Első körben a stabpálcákra gyanakodtunk, de megemelve az autót semmi nem mozdul, meg se nyikkan. Két futóműves szerint is tökéletes, ne cseréljek semmit...mondom ok, akkor mégis mi lehet? Tegyük rázópadra..hátha.. Rázópadon szintén semmi jele annak, hogy bármi is sz*r lenne...:merges1:

Elmentem egy próbakrre is az egyik helyen..a srác azt mondja..igen, valami kopog, de ne foglalkozzak vele...mondom nem, nem így megy...szeretném tudni mi az. Aztán ennyiben maaradtunk...még most is keresem a megoldást, a szakember, a rohadt kopogó hang okát... :)

Két dologra tudok gondolni, bár nem tudom mennyire jól logikázom,m de szeretném elhallgattatni végre:
- alsó lengőkar szilentje (az egyik futóműves azt mondta, talán az lehet a gond, bár nem nincs megkopva, nincs kirepedezve stb.), de erre gyanakszik - na most állítólag ezt nem lehet külön cserélni, csak lengőkarral együtt...
- gátlók is kopoghatnak talán, lehet ma elviszem lengéscsillapító bemérésre - bár ha jó értéket ad, akkor megint tanácstalan leszek.

Igazán egy olyan szakemberre lenne szükségem, aki otthon van a BMW-kben, vagy legalábbis találkozott már hasonlóval.
Köszi mindenkinek a segítséget!:kiraly:
Esetleg ajánlhatnátok jó futóművest, nagyon megköszönném!


aztán csodálkoznak, hogy száguldoznak a BMW-sek, de nem értik meg, hogy csak akkor nem kopog. :fetreng:
én is ezt mondanám, hogy szilentblokk a lengőkaron, vagy a gátló. viszont mindkettő alattomos, mert a gátló attól produkálhat jó értéket. mert lehet csak kis úton nincs csillapítása az első pár mm-en. a szilent pedig szintén tud olyan lenni, hogy jónak tűnik, aztán még sem.
esetleg stabilizátor rúd szilentjeit érdemes még megnézni. de hát ezt futóművesnek kellene tudnia.
én ennyivel tudok csak "segíteni".

attila01 Elküldve: 2017-03-31 09:32 Kopog az eleje!!

Sziasztok,

BMW F11 kombi
Több futóművesnél voltam már, de konkrétan senki nem tudta, mi lehet a probléma.

- A jelenség egyszerű: kopogó hang jön a futómű felől, leginkább a jobb oldalról, de már talán balról is hallom... : ) kisebb sebességnél, apró kopogó hangokat ad a vas útegyenetlenségeken, kisebb gödrökben, stb. (Nagyobb sebességnél semmi! pl.: belemegyek 20 km/h val egy apró gödörbe, akkor koppan, viszont ha 50-nel, akkor nem...)

Ami még érdekes, hogy például egy padkán történő lehajtásnál (nem konkrét padka, hanem mondjuk egy kisebb magasságkülönbségű kapubejárónál), amikor terhelést kap az első futómű, akkor is hallom a koppanást...meg fekvőrendőrön is persze, még egészen kis sebességnél is. Megmondom őszintén, baromi idegesítő attól függetlenül, hogy élmény vezetni az autót!

Első körben a stabpálcákra gyanakodtunk, de megemelve az autót semmi nem mozdul, meg se nyikkan. Két futóműves szerint is tökéletes, ne cseréljek semmit...mondom ok, akkor mégis mi lehet? Tegyük rázópadra..hátha.. Rázópadon szintén semmi jele annak, hogy bármi is sz*r lenne...:merges1:

Elmentem egy próbakrre is az egyik helyen..a srác azt mondja..igen, valami kopog, de ne foglalkozzak vele...mondom nem, nem így megy...szeretném tudni mi az. Aztán ennyiben maaradtunk...még most is keresem a megoldást, a szakember, a rohadt kopogó hang okát... :)

Két dologra tudok gondolni, bár nem tudom mennyire jól logikázom,m de szeretném elhallgattatni végre:
- alsó lengőkar szilentje (az egyik futóműves azt mondta, talán az lehet a gond, bár nem nincs megkopva, nincs kirepedezve stb.), de erre gyanakszik - na most állítólag ezt nem lehet külön cserélni, csak lengőkarral együtt...
- gátlók is kopoghatnak talán, lehet ma elviszem lengéscsillapító bemérésre - bár ha jó értéket ad, akkor megint tanácstalan leszek.

Igazán egy olyan szakemberre lenne szükségem, aki otthon van a BMW-kben, vagy legalábbis találkozott már hasonlóval.
Köszi mindenkinek a segítséget!:kiraly:
Esetleg ajánlhatnátok jó futóművest, nagyon megköszönném!