YELLOW Elküldve: 2017-01-23 10:09 Motorolaj
Hektor írta:viktor írta:YELLOW írta:viktor írta:
Semmit sem jelent, hogy kispályásoknak nem való. Mindenki esküszik az általa használtra. Nem olcsó olaj, viszont nagyon jó, megvagyok vele elégedve. Van bmw specifikus olajuk. Rövid távokat megyek bízelel, de cserekor nem híg löttyöt engedek le a kocsiból, még akkor is jó a viszkozitása.
a drága prémium olaj sem fog segíteni a sok rövid távozásnak... de ha megnyugtat a tudat.
a viszkozitást, meg műszerrel kellene mérni, nem érzésre ;) vagy volt tapasztalatod, egyéb olajjal, ami hígabban jött le?
DPF-es autónál amúgy is hígul az olaj. de 10-12ezer km-kénti csere esetén sokkal kevésbbé van jelentősége azolajnak. aki kijérja a 25-30ezres ciklust ott már igen. bár 5ezer/L-es olajjal sem mennék el annyit. ha tudja, ha nem.
3200/ liter szerintem nem drága (nagyker ár), A rövid távos kocsikázásról már beszéltünk egyszer. Valóban nem a legideálisabb, de egy minőségi olaj sokat javít a helyzeten. Volt már rossz tapasztalatom pl. castrol vs e46 320d, mint a mosogató víz úgy folyt ki 12000 km után, mobil 1 vs e36 320i pár ezer km után csattogtak a hidrótőkék. Aztán jött a motul, most béke van. :kiraly:
Én használtam, igaz nem bmw-ben.Merciben a Castrolt cseréltem le rá, mert azt télen nem szerette. A motullal szépen járt, de nekem az volt a tapasztalatom vele, hogy előbb használódott mint más olaj. Szerintem jó, de a saját tapasztalatomból indulva figyelj a csereperiócusra. Sok sikert hozzá.
igen a Mazda6-os kolléga ugyanezt tapasztalta. pedig neki a DPF már ki volt iktatva. és az ajánlotta neki ezt az olajat, aki kiírta a belőle a DPF-et, mert hogy ezzel versenyeznek is. ja csak éppen lehet minden versenyen új olajat kap az autó, és nem 10ezret megy el vele. egyébként szinte minden márkának vannak olyan olajai, amik magasabb kategóriát képviselnek, és drágábbak. biztos jók. de abba emgfura belegondolni, hogy akkor az olcsóbb termékek rosszabbak is? és miért ha mégis? pedig a legtöbbet ezeket vásárolják nem a prémium termékeket. ha magának a tulaj nem vezsi meg sehol nem fognak belerakni prémium anyagot. ha kéred sem tudhatod valójában mit raknak bele egy szervizben, ahol nem vagy jelen.
szerintem az egész azon múlik, hogy időben cserélve legyen az olaj. 10ezret kibírnak a márkás olajak olcsóbb fajtái is, viszont a prémium drága olaj, sem bír ki 30ezret következmények nélkül. lehet 1 ilyen alkalom nem okoz gondot, de 3 már valószínű. ezért kukázódnak le az új motorok idő előtt, mert 30ezres csere intervallumok vannak.
kamionoknál is mennyi 50-70ezer az intervallum? de azok nem is pörögnek 1500-tól többet nagyon.