Bryan Elküldve: 2022-03-09 09:52 Elektromos kiegészítő fűtés utólagos beépítése
Adott egy E46 320d, abból is a 136 lovas.
Eleinte feltűnt, hogy eléggé lassan melegszik be az autó indulás után. Eléri az üzemi hőmérsékletet, viszont lassan és ez reggel eléggé kellemetlen tud lenni.
Menetirány szerinti jobb oldalon a szélvédő alatt van egy zseb. Ott található a fűtés rásegítő doboz, illetve az ahhoz van egy fűtéscsappal egyesített fűtés rásegítő vízszivattyú (auxiliary water pump).
Itt vannak a működési paraméterek:
Kikapcsolás:
-40C° külső hőmérsékletnél (vagy ha nincs külső hőmérséklet szenzor) - 86C° hűtővíz hőmérsékletnél
-5C° külső hőmérsékletnél - 86C° hűtővíz hőmérsékletnél
+5C° külső hőmérsékletnél - 50C° hűtővíz hőmérsékletnél
+20C° külső hőmérséklet felett 50C°-ig melegít.
Illetve nem kapcsol be, ha:
-Rásegítő vízszivattyú (auxiliary water pump) nem működik, hibát ír.
-Alternator Load Signal error (Generátor terhelés szenzor hiba)
-Electric Auxiliary Heater hiba esetén
A napokban fel véltem fedezni, hogy nem működik a rásegítő fűtés szivattyú. Kicseréltem, működik jól, de nem kapcsol be a fűtés rásegítés.
Akkor egye fene, vettem egy bontottat.
Azzal se működik, nem emel alapjáraton, és nem is melegedik.
ISTA-ban indítottam egy Auxiliary Heating Activation tesztet, ahol megemelte az alapjáratot, és mintha fűtött is volna. De ezt majd hideg motorral újrapróbálom. Levettem a pozitív sarut róla, majd hozzáérintettem a pozitívhoz a rásegítő tápkábelét, és elég szépen ívet húzott, úgyhogy valószínűleg áramot vesz fel.
Miért nem kapcsolhat be magától? Vagy találkoztatok ilyen jelenséggel? Még alapjáratot sem emel...
Üdv: Bryan