Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 29877 találat


bedod Elküldve: 2021-12-20 18:25 Vizhőmérséklet jeladó

bedod írta:
YELLOW írta:
bedod írta:
YELLOW írta:
bedod írta: Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.


persze, hogy ugyanazt méred.
most bevallom nem tudom, nálunk hogy van. de az ellenállás változáson alapuló hőmérők, pl Pt100, azonos hőfokon, ugyanazt az ellenállás értéket fogják produkálni. ebből dolgozik mondjuk az ECU.
de sok autó esetén (lehet nálunk is) a hűtőben van egy hőgomba, ami maga a kapcsolást is csinálja. ebben egy anyag van, ami hő hatására tágul és belül kapcsol, ami direkt kapcsolja a ventit.
jó lenne tudni milyen ellenállásértéket mértél? abból kiderülne, hogy hőgomba-e vagy hőmérséklet jeladó, hőelem.




20 fokon- 2690 Ohm
50 fokon- 870 Ohm
90 fokon- 250 Ohm

Mind a két hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőn.
Tudomásom szerint E46 320i-ben nincs külön ventillátor hőkapcsoló.

WOW-os adatbázisban:
10 fokon- 3792 Ohm-ot mutat
(Ezt nem részletezi, de gondolom 90 fokon) “Meleg motornál” - 650 Ohm nak kellene lennie.


igen ez egy NTC lesz. így a motorvezérlő kapcsol ez alapján. most mondanám, hogy kíváncsiságból a körbe bele kellene rakni egy 330 Ohm-os ellenállást, hogy később kapcsol-e.


Az, hogy NTC az biztos is volt. Mókolni nem akarnék. Ezért kíváncsi lennék, hogy milyen hőmérséklet érzékelő van benne másnak ugyan ennél a típusú motornál. Sokat segítene a hiba keresésben, mivel elméletileg 4-5 fajta jelből számolja ki a motorvezérlő a kapcsolási pontot, ezért lehet hogy másik jeladóm szórakozik. Bár az értékek alapján nem a megfelelő jeladó van benne. Ugyanis az értékek alapján NTC10K kellene bele, de ezek a jeladók csak NTC2K-sak




Sikerült megoldanom a gondot. A szenzorok voltak a ludasak. A hengerfejben lévőt elég lett volna kicserélnem, mert már azzal működött a kocsi. De mind a kettőt kicseréltem.

Bryan Elküldve: 2021-12-14 07:49 Hûtés probléma

YELLOW írta:
Bryan írta: Sziasztok!
Alany egy 2001 E46 Touring, 100 kW-os 20d motorral.
A napokban tapasztaltam, hogy hosszabb pályázás során gyenge lesz a fűtés. Az üzemi hőmérsékletet nem éri el, éppen hogy megemelkedik a mutató a kék zónából.
Egy helyben állva alapjáraton jó a fűtés, nagyjából melegedik is, de közel se üzemire.
Én termosztátra gyanakszom, de a fene tudja, nincs kedvem feleslegesen szétszedni, és újra felfagyállózni a verdát ebben az időben. (úgyis ez lesz a vége...)
Egy 2 órával ezelőtt álltam meg az udvaron, hosszabb pályázás után (120 km), meg Nyomkodtam az alsó és felső vízcsövet ami a hűtőből jön ki. Kissé kluttyog, mintha levegős lenne a cső.
Tágulási tartály maxon van. Én eléggé gyanakszom hogy légteleníteni kell, ezek mentén.
Valaki tud valami ötletet? Netán leírni a légtelenítés menetét pontosan?
Érdekes, hogy lassan, városban haladva jó a fűtés, csak nagyobb tempónál szar.


ez inkább termosztát probléma. legalábbis erre utal a dolog. előfordulhat, hogy nem csak 1 termosztátod van. ha több, akkor érdemes mindkettőt cserélni.
légtelenítés párszor le van már írva. vagy vízszintesen kell állni, vagy az orra legyen magasabban. motor legyen hideg. légtelenítőket kitekerni. motor beindít, fűtést ráad, bent középen a pirosba tekerni, felvenni a hőfokot és a ventit közepesre állítani minimum. aztán hagyni kell, míg teljesen üzem meleg lesz a motor. közben a kiegyenlítőn keresztül lehet nézni a szintet. és mindig szintre kell tölteni közben, hogy ne tudjon levegőt beszívni a körbe. aztán ahogy a légtelenítőkön megjelenik a víz, el lehet zárni őket., majd a jó szint után a kiegyenlítőre is felmehet a kupak. kupakot lehet menet légtelenítés közben ki/be tekerni, csak vigyázni kell, mikor már meleg. aztán másnap hideg motornál újra szint ellenőrzés. és pár napig érdemes figyelni a szintet.


Végül EGR termosztát csere meghozta az eredményt! :) Köszönöm. :)

Bryan Elküldve: 2021-12-14 07:45 Olvasólámpás belsõ világítás

YELLOW írta:
Bryan írta: Sziasztok! Adott egy facelift előtti E46 touring.
Gondoltam kicserélem a belső világítást. Elsőt beraktam, jó is. Hátulra is beraktam, ezáltal egyik lámpa de működik. Gyújtás le és vissza, bekapcsolom a lámpát, felvillan az első és hátsó, és ennyi is volt.
De, ha berakok egy hagyományos T10-és izzót az egyikbe, már működik is a másik, csak a kettő led nem megy egyszerre. Valakinek valami ötlete van? :)
Vagy inkább engedjem el?


előtét ellenállás kellene. vagy normális LED-es sofita, aminek legyártásakor figyeltek erre.


Nos, nagyon egyszerű a megoldás! Mivel a C-BUS miatt bizonytalanul működött, ezért elég volt kikódolni a GM5-ből az "interior light fault"-ot. :)

bedod Elküldve: 2021-12-13 20:36 Vizhőmérséklet jeladó

YELLOW írta:
bedod írta:
YELLOW írta:
bedod írta: Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.


persze, hogy ugyanazt méred.
most bevallom nem tudom, nálunk hogy van. de az ellenállás változáson alapuló hőmérők, pl Pt100, azonos hőfokon, ugyanazt az ellenállás értéket fogják produkálni. ebből dolgozik mondjuk az ECU.
de sok autó esetén (lehet nálunk is) a hűtőben van egy hőgomba, ami maga a kapcsolást is csinálja. ebben egy anyag van, ami hő hatására tágul és belül kapcsol, ami direkt kapcsolja a ventit.
jó lenne tudni milyen ellenállásértéket mértél? abból kiderülne, hogy hőgomba-e vagy hőmérséklet jeladó, hőelem.




20 fokon- 2690 Ohm
50 fokon- 870 Ohm
90 fokon- 250 Ohm

Mind a két hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőn.
Tudomásom szerint E46 320i-ben nincs külön ventillátor hőkapcsoló.

WOW-os adatbázisban:
10 fokon- 3792 Ohm-ot mutat
(Ezt nem részletezi, de gondolom 90 fokon) “Meleg motornál” - 650 Ohm nak kellene lennie.


igen ez egy NTC lesz. így a motorvezérlő kapcsol ez alapján. most mondanám, hogy kíváncsiságból a körbe bele kellene rakni egy 330 Ohm-os ellenállást, hogy később kapcsol-e.


Az, hogy NTC az biztos is volt. Mókolni nem akarnék. Ezért kíváncsi lennék, hogy milyen hőmérséklet érzékelő van benne másnak ugyan ennél a típusú motornál. Sokat segítene a hiba keresésben, mivel elméletileg 4-5 fajta jelből számolja ki a motorvezérlő a kapcsolási pontot, ezért lehet hogy másik jeladóm szórakozik. Bár az értékek alapján nem a megfelelő jeladó van benne. Ugyanis az értékek alapján NTC10K kellene bele, de ezek a jeladók csak NTC2K-sak

YELLOW Elküldve: 2021-12-13 19:40 Vizhőmérséklet jeladó

bedod írta:
YELLOW írta:
bedod írta: Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.


persze, hogy ugyanazt méred.
most bevallom nem tudom, nálunk hogy van. de az ellenállás változáson alapuló hőmérők, pl Pt100, azonos hőfokon, ugyanazt az ellenállás értéket fogják produkálni. ebből dolgozik mondjuk az ECU.
de sok autó esetén (lehet nálunk is) a hűtőben van egy hőgomba, ami maga a kapcsolást is csinálja. ebben egy anyag van, ami hő hatására tágul és belül kapcsol, ami direkt kapcsolja a ventit.
jó lenne tudni milyen ellenállásértéket mértél? abból kiderülne, hogy hőgomba-e vagy hőmérséklet jeladó, hőelem.




20 fokon- 2690 Ohm
50 fokon- 870 Ohm
90 fokon- 250 Ohm

Mind a két hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőn.
Tudomásom szerint E46 320i-ben nincs külön ventillátor hőkapcsoló.

WOW-os adatbázisban:
10 fokon- 3792 Ohm-ot mutat
(Ezt nem részletezi, de gondolom 90 fokon) “Meleg motornál” - 650 Ohm nak kellene lennie.


igen ez egy NTC lesz. így a motorvezérlő kapcsol ez alapján. most mondanám, hogy kíváncsiságból a körbe bele kellene rakni egy 330 Ohm-os ellenállást, hogy később kapcsol-e.

bedod Elküldve: 2021-12-13 19:11 Vizhőmérséklet jeladó

YELLOW írta:
bedod írta: Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.


persze, hogy ugyanazt méred.
most bevallom nem tudom, nálunk hogy van. de az ellenállás változáson alapuló hőmérők, pl Pt100, azonos hőfokon, ugyanazt az ellenállás értéket fogják produkálni. ebből dolgozik mondjuk az ECU.
de sok autó esetén (lehet nálunk is) a hűtőben van egy hőgomba, ami maga a kapcsolást is csinálja. ebben egy anyag van, ami hő hatására tágul és belül kapcsol, ami direkt kapcsolja a ventit.
jó lenne tudni milyen ellenállásértéket mértél? abból kiderülne, hogy hőgomba-e vagy hőmérséklet jeladó, hőelem.




20 fokon- 2690 Ohm
50 fokon- 870 Ohm
90 fokon- 250 Ohm

Mind a két hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelőn.
Tudomásom szerint E46 320i-ben nincs külön ventillátor hőkapcsoló.

WOW-os adatbázisban:
10 fokon- 3792 Ohm-ot mutat
(Ezt nem részletezi, de gondolom 90 fokon) “Meleg motornál” - 650 Ohm nak kellene lennie.

YELLOW Elküldve: 2021-12-12 17:49 Vizhőmérséklet jeladó

bedod írta: Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.


persze, hogy ugyanazt méred.
most bevallom nem tudom, nálunk hogy van. de az ellenállás változáson alapuló hőmérők, pl Pt100, azonos hőfokon, ugyanazt az ellenállás értéket fogják produkálni. ebből dolgozik mondjuk az ECU.
de sok autó esetén (lehet nálunk is) a hűtőben van egy hőgomba, ami maga a kapcsolást is csinálja. ebben egy anyag van, ami hő hatására tágul és belül kapcsol, ami direkt kapcsolja a ventit.
jó lenne tudni milyen ellenállásértéket mértél? abból kiderülne, hogy hőgomba-e vagy hőmérséklet jeladó, hőelem.

bedod Elküldve: 2021-12-12 10:20 Vizhőmérséklet jeladó

Sziasztok!

Fl előtti E46 320i (150le)

Olyan problémám lenne, hogy 97 fokos termosztátnál 88 fokon elindul a ventillátorom. Milyen hőgombát kellene hozzá vennem, hogy ne induljon el ilyen hamar a ventillátorom? Gyári szám alapján vettem hozzà 2 hőmérséklet érzékelőt, de ugyan azokat az ellenállásokat mérem rajta mint ami eddig benne volt.

Bryan Elküldve: 2021-12-09 16:49 Porlasztó

Sziasztok!
Van egy E46 2001, FL előtti 20d-m, M47 136 lovas motorral.
Fél éve kezdődött durván, hogy hidegen pöccre indul az autó (gondolom az izzítás miatt).
Utána, feltűnt hogy elég durván füstöl (kéken?). Jó, annyira nem vészes, de zavaró az a gomolygó kék füst.
Melegen, ha áll az autó fél órát, utána indítom be, akkor viszonylag sok fordulatra indul be, akkor is hatalmas fehér felhő kíséretében.
Gatya fel, mondom a kék füst biztos a turbó lesz. Vettem egy 1749v-t, felraktam, ugyanúgy füstöl. Hát mondom basszus, ez nem igaz.
Direkt átnéztem minden cooler csövet, sehol nem volt jelentős mennyiségű olaj, még a coolerben sem.
Aztán feltűnt, hogyha alapjáraton jár az autó, akkor adok neki fix gázálással egy pörgetést, akkor "dupláz" mintha 1800-as fordulaton egy pillanatra elengedtem volna a gázt.
Továbbá, ha hideg a motor, picit álló helyzetben pörgetném, akkor olyan 2000-es fordulat tájékától mintha nem nagyon akarna fordulni jobban (nem is akarnám!), dadog, és füstöl mint a szemét. Mellesleg -arról a szívinfarktusról nem is beszélve, mikor először találkoztam azzal a jelenséggel, hogy durván 90 körül fix gázálással haladva mintha pillanatokra torpanna az autó- mintha fogyasztásom is nőtt volna.
Először pánik, biztos az adagoló a szar! Azért egyelőre áldozok az ördög oltárán, nemsokára megyek négy biztosan működő, garanciális porlasztóért.
Addig is, lehet tippelni mi lehet a gond! :D
Sok reményt nem fűzök ehhez, de hátha találkozott ezzel más is -vagy ha megoldódik valahogy, akkor aki épp ezzel szembesül, az tudjon informálódni a probléma valószínüleges okáról!-.:D

bedod Elküldve: 2021-12-05 09:25 Termosztát

YELLOW írta:
bedod írta: sziasztok!

Adott egy e46 320I 150le.

Mai nap lett benne cseléve Termosztát. 97°C-os lett bele rakva (előző 87°C-os volt). Az a hiba jelenségem, hogy a motor bemelegszik 89°C-ra és elindul a hűtőventilátorom, visszahűti 85-86°C-ra.

mi okozhatja ezt? Mi vezérli a hűtőventilátort? Hogyan tudnám megoldani, hogy a hűtővizem felmenjen addig?


a hőgomba nem jó. dízelé lehet benne. benzinesnek kb 105-108°C-nál kellene kapcsolnia. és kb 96°C-ra hűl vissza.


Melyik hőgomba lehet az?