Összesen 29877 találat
Takibacsi
Elküldve: 2019-08-05 12:02 Autóvásárlás
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
Takibacsi írta:
YELLOW írta:
Takibacsi írta:
Sziasztok!
E46 Cabrio iránt érzek egyre nagyobb vágyat, leginkább 325Ci, 330Ci érdekelne, automata. A hazai felhozatal "viszonylag csekély", azonban találtam egyet (330Ci, 2004-es), ami ígéretesnek tűnik. Egyelőre csak telefonon beszéltem a tulajjal, van egy dolog azonban ami kérdést vetett fel bennem: az autó korábban benzin-gáz üzemű volt, a jelenlegi tulaj vetette ki belőle kb. 15.000km-rel ezelőtt (most kb. 190.000km van benne), azt megelőzően nem tudom mióta volt gázos az autó. Jelenthet ez problémát a jövőre nézve, mármint a tény, hogy benzin-gázos volt? Olvastam pro és kontra is véleményeket, nem tudom mi az igazság.
Még egy kérdésem lenne: mennyire célszerű, vagy ajánlott a facelift előtti modelleket preferálni a motorok szempontjából? Valóban annyival több a gond a faceliftes verziókkal?
Köszönöm előre is,
Üdv.,
Zoli
szerintem nincs annyival több baj velük, ha ezeket a motorokat nézzük. szóval a FL nem rossz választás.
abból sincs probléma, hogy nem gázos már. Mondjuk nem értem minek vetette ki belőle. feltehetően elromlott a gázos rendszer így felesleges volt benne hagyni, vagy a tartály épp cserés lett volna, és nem akart rá költeni. különben mi indok lenne rá, ha már egyszer valaki gázosította?
problémát az tud okozni, ha valaki mindig csak gázosan használta. de az is olyan gond, hogy ha hirtelen benzinnel akarna menni az ember, akkor lehet viselkedhet furán az autó, hisz minden a gázos dolgokat tanulja be, ahhoz áll be.
Köszönöm a válaszodat!
Értem, akkor ebből a szempontból is inkább az állapot döntsön, mintsem hogy FL, vagy nem FL. Attól tartottam, hogy esetleg hosszú távon problémát okozhat a motorban a gázüzem, de akkor ettől nem kell tartani.
A tulaj elmondása szerint azért vetette ki, mert valamelyest gyengébb volt gázüzemben és többet fogyasztott (igazából mindkettő így van, szerintem egyértelmű). De teljesen hivatalosan lett visszaalakítva, ez látszik a műszaki vizsgáknál is.
Még valami: elvileg lifetime olajtöltésűek ezek az automaták (megnéztem ZF van benne, nem GM), ennél a futásnál - amennyiben valós, de elvileg az - egy olajcsere jó ötlet lehet, vagy inkább már nem?
FL előtti, tehát prefacelift az a probléma, hogy hajlamos volt a hátsó futómű kiszakadni. Főleg a nagyobb, nyomatékosabb motorok esetén. ha volt javítva lehet látni, hogy a segédkeret 4 pontján a kaszni alján erősítés van. FL-nél elvileg megoldották, de volt akinek annál is szakadt ki, de kitudja mitől.
automata váltó. örökélet olaj. igen örökélet, amíg ki nem fingik, ami pont azért történik meg, mert az olaj elfárad. igazából aut. váltóban, 60-80-100ezrenként illő olajat cserélni. viszont fenn áll annak a lehetősége, hogy rosszabb lesz a csere után, ha sosem volt cserélve korábban. az új olaj kimossa a sok lerakódást és kis szelepeknél problémát okozhat. abból probléma ez, hogy lehet 2-3x szét kell szedni a váltót hozzá és olajat cserélni. ha nincs baja és nem hosszú távra tervezel, akkor hagyd. ha hosszú távra, akkor egy normális aut. váltóshoz vidd el a csere előtt, hogy mit javasol.
Több szerelő is állította, hogy a gázüzem tönkreteszi a Lambda szondákat, kiszárítja a szelepszár szimeringeket.
Bye: hil
ezért nem szabad csak gáz üzemben használni. volt egy ismerős, off autó gyári 0km-esen vetet, gyárilag gázosítva. úgy gondold el, hogy az a pár liter benzin, amivel átvette volt benne végig. folyamatosan gázzal ment. majd csodálkozott benzinnel miért nem megy. nem akarok hazudni, de jó pár 10ezer km után jutott eszébe. pedig hidegen indítva, bemelegedésig célszerű benzinnel üzemeltetni.
Ez az amit abszolút nem lehet kiszűrni, hogy hogyan volt használva az autó. Önmagában az, hogy gázüzemű volt, vissza kellene, hogy tartson a vásárlástól? Vagy inkább nézzek másik után, mivel abból "több van"?
Takibacsi
Elküldve: 2019-08-05 11:14 Autóvásárlás
hil írta:
YELLOW írta:
Takibacsi írta:
YELLOW írta:
Takibacsi írta:
Sziasztok!
E46 Cabrio iránt érzek egyre nagyobb vágyat, leginkább 325Ci, 330Ci érdekelne, automata. A hazai felhozatal "viszonylag csekély", azonban találtam egyet (330Ci, 2004-es), ami ígéretesnek tűnik. Egyelőre csak telefonon beszéltem a tulajjal, van egy dolog azonban ami kérdést vetett fel bennem: az autó korábban benzin-gáz üzemű volt, a jelenlegi tulaj vetette ki belőle kb. 15.000km-rel ezelőtt (most kb. 190.000km van benne), azt megelőzően nem tudom mióta volt gázos az autó. Jelenthet ez problémát a jövőre nézve, mármint a tény, hogy benzin-gázos volt? Olvastam pro és kontra is véleményeket, nem tudom mi az igazság.
Még egy kérdésem lenne: mennyire célszerű, vagy ajánlott a facelift előtti modelleket preferálni a motorok szempontjából? Valóban annyival több a gond a faceliftes verziókkal?
Köszönöm előre is,
Üdv.,
Zoli
szerintem nincs annyival több baj velük, ha ezeket a motorokat nézzük. szóval a FL nem rossz választás.
abból sincs probléma, hogy nem gázos már. Mondjuk nem értem minek vetette ki belőle. feltehetően elromlott a gázos rendszer így felesleges volt benne hagyni, vagy a tartály épp cserés lett volna, és nem akart rá költeni. különben mi indok lenne rá, ha már egyszer valaki gázosította?
problémát az tud okozni, ha valaki mindig csak gázosan használta. de az is olyan gond, hogy ha hirtelen benzinnel akarna menni az ember, akkor lehet viselkedhet furán az autó, hisz minden a gázos dolgokat tanulja be, ahhoz áll be.
Köszönöm a válaszodat!
Értem, akkor ebből a szempontból is inkább az állapot döntsön, mintsem hogy FL, vagy nem FL. Attól tartottam, hogy esetleg hosszú távon problémát okozhat a motorban a gázüzem, de akkor ettől nem kell tartani.
A tulaj elmondása szerint azért vetette ki, mert valamelyest gyengébb volt gázüzemben és többet fogyasztott (igazából mindkettő így van, szerintem egyértelmű). De teljesen hivatalosan lett visszaalakítva, ez látszik a műszaki vizsgáknál is.
Még valami: elvileg lifetime olajtöltésűek ezek az automaták (megnéztem ZF van benne, nem GM), ennél a futásnál - amennyiben valós, de elvileg az - egy olajcsere jó ötlet lehet, vagy inkább már nem?
FL előtti, tehát prefacelift az a probléma, hogy hajlamos volt a hátsó futómű kiszakadni. Főleg a nagyobb, nyomatékosabb motorok esetén. ha volt javítva lehet látni, hogy a segédkeret 4 pontján a kaszni alján erősítés van. FL-nél elvileg megoldották, de volt akinek annál is szakadt ki, de kitudja mitől.
automata váltó. örökélet olaj. igen örökélet, amíg ki nem fingik, ami pont azért történik meg, mert az olaj elfárad. igazából aut. váltóban, 60-80-100ezrenként illő olajat cserélni. viszont fenn áll annak a lehetősége, hogy rosszabb lesz a csere után, ha sosem volt cserélve korábban. az új olaj kimossa a sok lerakódást és kis szelepeknél problémát okozhat. abból probléma ez, hogy lehet 2-3x szét kell szedni a váltót hozzá és olajat cserélni. ha nincs baja és nem hosszú távra tervezel, akkor hagyd. ha hosszú távra, akkor egy normális aut. váltóshoz vidd el a csere előtt, hogy mit javasol.
Több szerelő is állította, hogy a gázüzem tönkreteszi a Lambda szondákat, kiszárítja a szelepszár szimeringeket.
Bye: hil
A lambda szondák állapota diaggal ellenőrizhető? A szimmeringek állapota már nem ilyen egyszerű gondolom.
Takibacsi
Elküldve: 2019-08-05 11:03 Autóvásárlás
YELLOW írta:
Takibacsi írta:
YELLOW írta:
Takibacsi írta:
Sziasztok!
E46 Cabrio iránt érzek egyre nagyobb vágyat, leginkább 325Ci, 330Ci érdekelne, automata. A hazai felhozatal "viszonylag csekély", azonban találtam egyet (330Ci, 2004-es), ami ígéretesnek tűnik. Egyelőre csak telefonon beszéltem a tulajjal, van egy dolog azonban ami kérdést vetett fel bennem: az autó korábban benzin-gáz üzemű volt, a jelenlegi tulaj vetette ki belőle kb. 15.000km-rel ezelőtt (most kb. 190.000km van benne), azt megelőzően nem tudom mióta volt gázos az autó. Jelenthet ez problémát a jövőre nézve, mármint a tény, hogy benzin-gázos volt? Olvastam pro és kontra is véleményeket, nem tudom mi az igazság.
Még egy kérdésem lenne: mennyire célszerű, vagy ajánlott a facelift előtti modelleket preferálni a motorok szempontjából? Valóban annyival több a gond a faceliftes verziókkal?
Köszönöm előre is,
Üdv.,
Zoli
szerintem nincs annyival több baj velük, ha ezeket a motorokat nézzük. szóval a FL nem rossz választás.
abból sincs probléma, hogy nem gázos már. Mondjuk nem értem minek vetette ki belőle. feltehetően elromlott a gázos rendszer így felesleges volt benne hagyni, vagy a tartály épp cserés lett volna, és nem akart rá költeni. különben mi indok lenne rá, ha már egyszer valaki gázosította?
problémát az tud okozni, ha valaki mindig csak gázosan használta. de az is olyan gond, hogy ha hirtelen benzinnel akarna menni az ember, akkor lehet viselkedhet furán az autó, hisz minden a gázos dolgokat tanulja be, ahhoz áll be.
Köszönöm a válaszodat!
Értem, akkor ebből a szempontból is inkább az állapot döntsön, mintsem hogy FL, vagy nem FL. Attól tartottam, hogy esetleg hosszú távon problémát okozhat a motorban a gázüzem, de akkor ettől nem kell tartani.
A tulaj elmondása szerint azért vetette ki, mert valamelyest gyengébb volt gázüzemben és többet fogyasztott (igazából mindkettő így van, szerintem egyértelmű). De teljesen hivatalosan lett visszaalakítva, ez látszik a műszaki vizsgáknál is.
Még valami: elvileg lifetime olajtöltésűek ezek az automaták (megnéztem ZF van benne, nem GM), ennél a futásnál - amennyiben valós, de elvileg az - egy olajcsere jó ötlet lehet, vagy inkább már nem?
FL előtti, tehát prefacelift az a probléma, hogy hajlamos volt a hátsó futómű kiszakadni. Főleg a nagyobb, nyomatékosabb motorok esetén. ha volt javítva lehet látni, hogy a segédkeret 4 pontján a kaszni alján erősítés van. FL-nél elvileg megoldották, de volt akinek annál is szakadt ki, de kitudja mitől.
automata váltó. örökélet olaj. igen örökélet, amíg ki nem fingik, ami pont azért történik meg, mert az olaj elfárad. igazából aut. váltóban, 60-80-100ezrenként illő olajat cserélni. viszont fenn áll annak a lehetősége, hogy rosszabb lesz a csere után, ha sosem volt cserélve korábban. az új olaj kimossa a sok lerakódást és kis szelepeknél problémát okozhat. abból probléma ez, hogy lehet 2-3x szét kell szedni a váltót hozzá és olajat cserélni. ha nincs baja és nem hosszú távra tervezel, akkor hagyd. ha hosszú távra, akkor egy normális aut. váltóshoz vidd el a csere előtt, hogy mit javasol.
Igen, erről nagyon sokat olvastam, kvázi lutri: ha cserélsz olajat azért, ha nem akkor azért... :) Ezt gyakorlatilag a minél alacsonyabb futásteljesítménnyel lehet "kompenzálni", de még az sem jelent garanciát. Na, erre mondják, hogy szép feladat...
turiati
Elküldve: 2019-08-05 00:30 Mi lehet a baj?_
YELLOW írta:
turiati írta:
YELLOW írta:
turiati írta:
Sziasztok.
Van egy 1999-es E46, 323i-m.
A problemak nem mindig jonnek elo. Van hogy tobb ezer kilomter utan egyszersem, van hogy egy heten tobbszor is.
Szoval hideg vagy meleg inditasnal kicsit jaratva az autot egyszercsak elkezd remegni-dadogni-razkodni (mindegy hogy nevezzuk) az auto/ motor. Erzesre olyan mintha nem utemben jarnanak a hengerek. Leallitva es ujra elinditva megszunik a problema.
Gyertyak kb 20ezer kilometerrel ezelott voltak cserelve.
Elofordulnak neha elektronikai anomaliak pl. kieg a lampa/lefagy a radio/nem mindig villanak az indexek amikor nyitom vagy zarom az autot. Mindezek is egy leallitassal es ujrainditassal a legtobb esetben orvosolhato.
Otletek?
valamelyik gyújtótrafód fog tönkre menni hamarosan végleg. az új gyertya megadja neki a kegyelemdöfést. azt lenne jó tudni, hogy amikor a hiba van, akkor milyen hibát ír be. mert sajna ha gyújtás kimaradás van, majd megszűnik a hiba, akkor nem mindig lesz nyoma.
amikor rázkódik, olyankor a check engine lámpa is villog? ha igen, akkor biztos trafó lesz, ugyanis nem megy az egyik henger, ez meg próbálná beindítani. amúgy nem folyamatosan villog, csak mikor rossz akkor olyan 5sec-ig próbálja, majd hagyja, aztán megint próbálja.
A check engine lampa nem villog. Lett olvasva (annyira nem biztam a mokaficekben aki nezte) gyujtasproblemat irt.
most nézem neked FL előtti, azt hiszem azok nem villognak. viszont, hogy gyújtás kimaradást ír be, az gyanús. trafó lesz ez szerintem. amelyik hengerhez beírja a gyújtás problémát, ott kellene trafót cserélni. de ha volt minden gyertya cserélve, lehet nem árt a többi trafót is kidobni. de ez csak javaslat.
Mindenkeppen viszem szerelohoz, csak elotte kicsit okosodni akartam, hogy ne nezzen hulyenek. Koszonom szepen a segitsegedet!:)
YELLOW
Elküldve: 2019-08-04 18:58 Mi lehet a baj?_
turiati írta:
YELLOW írta:
turiati írta:
Sziasztok.
Van egy 1999-es E46, 323i-m.
A problemak nem mindig jonnek elo. Van hogy tobb ezer kilomter utan egyszersem, van hogy egy heten tobbszor is.
Szoval hideg vagy meleg inditasnal kicsit jaratva az autot egyszercsak elkezd remegni-dadogni-razkodni (mindegy hogy nevezzuk) az auto/ motor. Erzesre olyan mintha nem utemben jarnanak a hengerek. Leallitva es ujra elinditva megszunik a problema.
Gyertyak kb 20ezer kilometerrel ezelott voltak cserelve.
Elofordulnak neha elektronikai anomaliak pl. kieg a lampa/lefagy a radio/nem mindig villanak az indexek amikor nyitom vagy zarom az autot. Mindezek is egy leallitassal es ujrainditassal a legtobb esetben orvosolhato.
Otletek?
valamelyik gyújtótrafód fog tönkre menni hamarosan végleg. az új gyertya megadja neki a kegyelemdöfést. azt lenne jó tudni, hogy amikor a hiba van, akkor milyen hibát ír be. mert sajna ha gyújtás kimaradás van, majd megszűnik a hiba, akkor nem mindig lesz nyoma.
amikor rázkódik, olyankor a check engine lámpa is villog? ha igen, akkor biztos trafó lesz, ugyanis nem megy az egyik henger, ez meg próbálná beindítani. amúgy nem folyamatosan villog, csak mikor rossz akkor olyan 5sec-ig próbálja, majd hagyja, aztán megint próbálja.
A check engine lampa nem villog. Lett olvasva (annyira nem biztam a mokaficekben aki nezte) gyujtasproblemat irt.
most nézem neked FL előtti, azt hiszem azok nem villognak. viszont, hogy gyújtás kimaradást ír be, az gyanús. trafó lesz ez szerintem. amelyik hengerhez beírja a gyújtás problémát, ott kellene trafót cserélni. de ha volt minden gyertya cserélve, lehet nem árt a többi trafót is kidobni. de ez csak javaslat.
turiati
Elküldve: 2019-08-04 14:12 Mi lehet a baj?_
YELLOW írta:
turiati írta:
Sziasztok.
Van egy 1999-es E46, 323i-m.
A problemak nem mindig jonnek elo. Van hogy tobb ezer kilomter utan egyszersem, van hogy egy heten tobbszor is.
Szoval hideg vagy meleg inditasnal kicsit jaratva az autot egyszercsak elkezd remegni-dadogni-razkodni (mindegy hogy nevezzuk) az auto/ motor. Erzesre olyan mintha nem utemben jarnanak a hengerek. Leallitva es ujra elinditva megszunik a problema.
Gyertyak kb 20ezer kilometerrel ezelott voltak cserelve.
Elofordulnak neha elektronikai anomaliak pl. kieg a lampa/lefagy a radio/nem mindig villanak az indexek amikor nyitom vagy zarom az autot. Mindezek is egy leallitassal es ujrainditassal a legtobb esetben orvosolhato.
Otletek?
valamelyik gyújtótrafód fog tönkre menni hamarosan végleg. az új gyertya megadja neki a kegyelemdöfést. azt lenne jó tudni, hogy amikor a hiba van, akkor milyen hibát ír be. mert sajna ha gyújtás kimaradás van, majd megszűnik a hiba, akkor nem mindig lesz nyoma.
amikor rázkódik, olyankor a check engine lámpa is villog? ha igen, akkor biztos trafó lesz, ugyanis nem megy az egyik henger, ez meg próbálná beindítani. amúgy nem folyamatosan villog, csak mikor rossz akkor olyan 5sec-ig próbálja, majd hagyja, aztán megint próbálja.
A check engine lampa nem villog. Lett olvasva (annyira nem biztam a mokaficekben aki nezte) gyujtasproblemat irt.
YELLOW
Elküldve: 2019-08-04 08:21 Mi lehet a baj?_
turiati írta:
Sziasztok.
Van egy 1999-es E46, 323i-m.
A problemak nem mindig jonnek elo. Van hogy tobb ezer kilomter utan egyszersem, van hogy egy heten tobbszor is.
Szoval hideg vagy meleg inditasnal kicsit jaratva az autot egyszercsak elkezd remegni-dadogni-razkodni (mindegy hogy nevezzuk) az auto/ motor. Erzesre olyan mintha nem utemben jarnanak a hengerek. Leallitva es ujra elinditva megszunik a problema.
Gyertyak kb 20ezer kilometerrel ezelott voltak cserelve.
Elofordulnak neha elektronikai anomaliak pl. kieg a lampa/lefagy a radio/nem mindig villanak az indexek amikor nyitom vagy zarom az autot. Mindezek is egy leallitassal es ujrainditassal a legtobb esetben orvosolhato.
Otletek?
valamelyik gyújtótrafód fog tönkre menni hamarosan végleg. az új gyertya megadja neki a kegyelemdöfést. azt lenne jó tudni, hogy amikor a hiba van, akkor milyen hibát ír be. mert sajna ha gyújtás kimaradás van, majd megszűnik a hiba, akkor nem mindig lesz nyoma.
amikor rázkódik, olyankor a check engine lámpa is villog? ha igen, akkor biztos trafó lesz, ugyanis nem megy az egyik henger, ez meg próbálná beindítani. amúgy nem folyamatosan villog, csak mikor rossz akkor olyan 5sec-ig próbálja, majd hagyja, aztán megint próbálja.
turiati
Elküldve: 2019-08-04 02:13 Mi lehet a baj?_
Sziasztok.
Van egy 1999-es E46, 323i-m.
A problemak nem mindig jonnek elo. Van hogy tobb ezer kilomter utan egyszersem, van hogy egy heten tobbszor is.
Szoval hideg vagy meleg inditasnal kicsit jaratva az autot egyszercsak elkezd remegni-dadogni-razkodni (mindegy hogy nevezzuk) az auto/ motor. Erzesre olyan mintha nem utemben jarnanak a hengerek. Leallitva es ujra elinditva megszunik a problema.
Gyertyak kb 20ezer kilometerrel ezelott voltak cserelve.
Elofordulnak neha elektronikai anomaliak pl. kieg a lampa/lefagy a radio/nem mindig villanak az indexek amikor nyitom vagy zarom az autot. Mindezek is egy leallitassal es ujrainditassal a legtobb esetben orvosolhato.
Otletek?
YELLOW
Elküldve: 2019-08-02 18:47 Autóvásárlás
hil írta:
YELLOW írta:
Takibacsi írta:
YELLOW írta:
Takibacsi írta:
Sziasztok!
E46 Cabrio iránt érzek egyre nagyobb vágyat, leginkább 325Ci, 330Ci érdekelne, automata. A hazai felhozatal "viszonylag csekély", azonban találtam egyet (330Ci, 2004-es), ami ígéretesnek tűnik. Egyelőre csak telefonon beszéltem a tulajjal, van egy dolog azonban ami kérdést vetett fel bennem: az autó korábban benzin-gáz üzemű volt, a jelenlegi tulaj vetette ki belőle kb. 15.000km-rel ezelőtt (most kb. 190.000km van benne), azt megelőzően nem tudom mióta volt gázos az autó. Jelenthet ez problémát a jövőre nézve, mármint a tény, hogy benzin-gázos volt? Olvastam pro és kontra is véleményeket, nem tudom mi az igazság.
Még egy kérdésem lenne: mennyire célszerű, vagy ajánlott a facelift előtti modelleket preferálni a motorok szempontjából? Valóban annyival több a gond a faceliftes verziókkal?
Köszönöm előre is,
Üdv.,
Zoli
szerintem nincs annyival több baj velük, ha ezeket a motorokat nézzük. szóval a FL nem rossz választás.
abból sincs probléma, hogy nem gázos már. Mondjuk nem értem minek vetette ki belőle. feltehetően elromlott a gázos rendszer így felesleges volt benne hagyni, vagy a tartály épp cserés lett volna, és nem akart rá költeni. különben mi indok lenne rá, ha már egyszer valaki gázosította?
problémát az tud okozni, ha valaki mindig csak gázosan használta. de az is olyan gond, hogy ha hirtelen benzinnel akarna menni az ember, akkor lehet viselkedhet furán az autó, hisz minden a gázos dolgokat tanulja be, ahhoz áll be.
Köszönöm a válaszodat!
Értem, akkor ebből a szempontból is inkább az állapot döntsön, mintsem hogy FL, vagy nem FL. Attól tartottam, hogy esetleg hosszú távon problémát okozhat a motorban a gázüzem, de akkor ettől nem kell tartani.
A tulaj elmondása szerint azért vetette ki, mert valamelyest gyengébb volt gázüzemben és többet fogyasztott (igazából mindkettő így van, szerintem egyértelmű). De teljesen hivatalosan lett visszaalakítva, ez látszik a műszaki vizsgáknál is.
Még valami: elvileg lifetime olajtöltésűek ezek az automaták (megnéztem ZF van benne, nem GM), ennél a futásnál - amennyiben valós, de elvileg az - egy olajcsere jó ötlet lehet, vagy inkább már nem?
FL előtti, tehát prefacelift az a probléma, hogy hajlamos volt a hátsó futómű kiszakadni. Főleg a nagyobb, nyomatékosabb motorok esetén. ha volt javítva lehet látni, hogy a segédkeret 4 pontján a kaszni alján erősítés van. FL-nél elvileg megoldották, de volt akinek annál is szakadt ki, de kitudja mitől.
automata váltó. örökélet olaj. igen örökélet, amíg ki nem fingik, ami pont azért történik meg, mert az olaj elfárad. igazából aut. váltóban, 60-80-100ezrenként illő olajat cserélni. viszont fenn áll annak a lehetősége, hogy rosszabb lesz a csere után, ha sosem volt cserélve korábban. az új olaj kimossa a sok lerakódást és kis szelepeknél problémát okozhat. abból probléma ez, hogy lehet 2-3x szét kell szedni a váltót hozzá és olajat cserélni. ha nincs baja és nem hosszú távra tervezel, akkor hagyd. ha hosszú távra, akkor egy normális aut. váltóshoz vidd el a csere előtt, hogy mit javasol.
Több szerelő is állította, hogy a gázüzem tönkreteszi a Lambda szondákat, kiszárítja a szelepszár szimeringeket.
Bye: hil
ezért nem szabad csak gáz üzemben használni. volt egy ismerős, off autó gyári 0km-esen vetet, gyárilag gázosítva. úgy gondold el, hogy az a pár liter benzin, amivel átvette volt benne végig. folyamatosan gázzal ment. majd csodálkozott benzinnel miért nem megy. nem akarok hazudni, de jó pár 10ezer km után jutott eszébe. pedig hidegen indítva, bemelegedésig célszerű benzinnel üzemeltetni.
hil
Elküldve: 2019-08-02 15:10 Autóvásárlás
YELLOW írta:
Takibacsi írta:
YELLOW írta:
Takibacsi írta:
Sziasztok!
E46 Cabrio iránt érzek egyre nagyobb vágyat, leginkább 325Ci, 330Ci érdekelne, automata. A hazai felhozatal "viszonylag csekély", azonban találtam egyet (330Ci, 2004-es), ami ígéretesnek tűnik. Egyelőre csak telefonon beszéltem a tulajjal, van egy dolog azonban ami kérdést vetett fel bennem: az autó korábban benzin-gáz üzemű volt, a jelenlegi tulaj vetette ki belőle kb. 15.000km-rel ezelőtt (most kb. 190.000km van benne), azt megelőzően nem tudom mióta volt gázos az autó. Jelenthet ez problémát a jövőre nézve, mármint a tény, hogy benzin-gázos volt? Olvastam pro és kontra is véleményeket, nem tudom mi az igazság.
Még egy kérdésem lenne: mennyire célszerű, vagy ajánlott a facelift előtti modelleket preferálni a motorok szempontjából? Valóban annyival több a gond a faceliftes verziókkal?
Köszönöm előre is,
Üdv.,
Zoli
szerintem nincs annyival több baj velük, ha ezeket a motorokat nézzük. szóval a FL nem rossz választás.
abból sincs probléma, hogy nem gázos már. Mondjuk nem értem minek vetette ki belőle. feltehetően elromlott a gázos rendszer így felesleges volt benne hagyni, vagy a tartály épp cserés lett volna, és nem akart rá költeni. különben mi indok lenne rá, ha már egyszer valaki gázosította?
problémát az tud okozni, ha valaki mindig csak gázosan használta. de az is olyan gond, hogy ha hirtelen benzinnel akarna menni az ember, akkor lehet viselkedhet furán az autó, hisz minden a gázos dolgokat tanulja be, ahhoz áll be.
Köszönöm a válaszodat!
Értem, akkor ebből a szempontból is inkább az állapot döntsön, mintsem hogy FL, vagy nem FL. Attól tartottam, hogy esetleg hosszú távon problémát okozhat a motorban a gázüzem, de akkor ettől nem kell tartani.
A tulaj elmondása szerint azért vetette ki, mert valamelyest gyengébb volt gázüzemben és többet fogyasztott (igazából mindkettő így van, szerintem egyértelmű). De teljesen hivatalosan lett visszaalakítva, ez látszik a műszaki vizsgáknál is.
Még valami: elvileg lifetime olajtöltésűek ezek az automaták (megnéztem ZF van benne, nem GM), ennél a futásnál - amennyiben valós, de elvileg az - egy olajcsere jó ötlet lehet, vagy inkább már nem?
FL előtti, tehát prefacelift az a probléma, hogy hajlamos volt a hátsó futómű kiszakadni. Főleg a nagyobb, nyomatékosabb motorok esetén. ha volt javítva lehet látni, hogy a segédkeret 4 pontján a kaszni alján erősítés van. FL-nél elvileg megoldották, de volt akinek annál is szakadt ki, de kitudja mitől.
automata váltó. örökélet olaj. igen örökélet, amíg ki nem fingik, ami pont azért történik meg, mert az olaj elfárad. igazából aut. váltóban, 60-80-100ezrenként illő olajat cserélni. viszont fenn áll annak a lehetősége, hogy rosszabb lesz a csere után, ha sosem volt cserélve korábban. az új olaj kimossa a sok lerakódást és kis szelepeknél problémát okozhat. abból probléma ez, hogy lehet 2-3x szét kell szedni a váltót hozzá és olajat cserélni. ha nincs baja és nem hosszú távra tervezel, akkor hagyd. ha hosszú távra, akkor egy normális aut. váltóshoz vidd el a csere előtt, hogy mit javasol.
Több szerelő is állította, hogy a gázüzem tönkreteszi a Lambda szondákat, kiszárítja a szelepszár szimeringeket.
Bye: hil