Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 5992 találat


John Elküldve: 2019-06-26 00:12 Manuális klíma - Digit klíma

YELLOW írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik :D


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.

Köszönöm.Akkor lényeg az hogy az nem hiba ha 22 fokra állítva de odakint 30 van hogy lejjebb kell venni a szabályzás hőfokát,amit mgfigyeltem hogy kinti 25 fokig jo a benti 22 fok de 25 kintitől felfelé idebent legalább 20-ra kell tenni akkor érezni a hűvöst.Az is igaz hogy elég csak kiszállni érezni a különbséget és tényleg megtudja viselni a szervezetet

YELLOW Elküldve: 2019-06-25 19:45 Manuális klíma - Digit klíma

John írta:
YELLOW írta:
John írta: Sziasztok.Digitnél mennyire szentírás a könyv által javasolt 22 fok,ha nem az akkor mennyire szoktátok le vinni kánikulában? Csak mert vagy én vagyok izzadós vagy gyenge a hatásfoka a klímámnak mert a hátamon izzadságfolt van.A másik hogy hány évente érdemes feltöltetni gázzal a rendszert?


nincs szentírás, minden ember más. ha forró az autó, akkor leghidegebbre kell átkapcsolni, sőt célszerű a belső keringetést is benyomni, mert az növeli a hatásfokot.
általános alapszabály klímánál, hogy a kinti hőfoktól cirka 7-8 esetleg 10 fokkal célszerűbb hidegebbre állítani. tehát ha kint 30 fok van, akkor 20-23 fok.
neked is sötét autód van, szóval felforrósodik. klíma indítás után kb 5 perccel, ha már lehűlt a klímabox és a rendszer, akkor hideget kell nyomnia, ezt sima hőmérővel is ellenőrizheted, hogy a rács elé tartod. ha beállítod 16 fokra, vagy Lo állásba, akkor ha 6 fokos a befújt lebegő, az még simán jó.
sajnos hasonlóak az érzéseim, pedig az enyém 1-1,5 fokos hideget nyom be, és sosem volt még klíma töltve. szóval sok idő kell, ráadásul a szervezetednek is akklimatizálódnia kell, ami idő. ezért is tűnhet hatástalannak.
akárcsak télen, nyáron is érdemes "melegíteni az autót" ha a napon áll. vagyis hűteni. klímázni, legalább egy 5 percig, belső keringetéssel, hogy bent ne főj szét. kb 5sec alatt lever a víz, ha egy forró autóba ülsz, aztán sok-sok perc mire visszanyered a komfortot.

Köszönöm.Sajnos fekete az autó és napon áll,nincs még fedett helyem,jelenleg ha 20-fokra állítom akkor már jobb a hideg de persze jelenleg odakint pontosan 30 fok van és ami a fura hogy a szélvédőre épphogy fúj valamit pedig az a legforróbb pont,ezért is fura hogy éreznie kéne hogy hoppá az ablak izzik :D


ez nem teljesen így működik. jobb az ha az izzó üvegre nem küldi a hideget. neki a teret kell lehűtenie. azért jó belső keringetést kapcsolni, mert akkor alul szív be, felül fújja a hideget. így cserélődik körkörösen és sokkal hatásosabban, gyorsabban hűl le a levegő. ez sajnos ilyen, nekem sokszor 16 fokon megy, pedig garázsos, de pillanatok alatt pokol lesz benne. és rövid távon 22 fokkal nem sokra mennék.
amit én írtam 7-10 fok mínusz a kintihez képest, az hosszú távon érvényes. ha irodában dolgozol 8 órában, vagy 2-3 órát vezetsz, de kint van 30 fok, akkor nem szabad túl hideget tartani bent, mert nem is egészséges, és a szervezet rosszabbul reagál rá, ha a melegre mész.

Krapulax6 Elküldve: 2019-06-08 19:59 AUX

YELLOW írta:
Krapulax6 írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
Jvc fejem van egy 2002-es 6. Havi e46-ban.
Ket erositovel... egy az ajtokba levokre es egy a subra.
Vissza szeretnem tenni a gyari business tape,mode gombos radiomat amihez volt benne cd-tar is iphone elokeszitessel stb.
A cd-tar helyere egy Dension Gateway-t neztem virtualis cd-tarnak.
Van tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban?
Hangminosegre gondolok elso korben....
Az erositom magas jelszintu vonalbemenettel is rendelkeznek szoval a bekotes nem akadaly.
A masik kerdesem,hogy a multikormsnyrol torteno vezerelhetosege megmarad?


hali! annyira nem vagyok nagy hifis, de a dension csak egy illesztő. maga a vezérlés a fejegységen keresztül történik. a CD tár helyére rakod.
de én ha annyira hack-kelni szeretnék, akkor vennék egy ócó USB mp3 lejátszót, ami picike és annak kimeneti jelét rákötném a fejegységben lévő meghajtó áramkör megfelelő lábaira. a legtöbbön van bemeneti jel, csak nem használják. ezért nem AUX-os. pedig csak ennyi kellene.




Mondjuk van itthon kartyaolvasom ami analog kimeneti jellel rendelkezik tehat rakotheto az ic labaira,viszont lattam videot a bekotesrol es a kazettanak bent kell lennie azt hiszem.
Gyakorlatilag ez fillerekbol kivitelezheto.
Viszont be kell kotnom a teszthez ujra a gyari fejet,mert sima tapra teve -disabled- fogad.
I-bus emulatorom nincs sajnos.
Bar meg tudnam oldani szerintem.
Szamleptetesrol meg nem is beszeltunk,Densionnal megy az is...
Na majd meglatjuk.
Ket dines androidos csalamadet nem akarok bar azt sem vetettem el....



Szoval szetkaptam a fejet es gondolom ,hogy az sa7708h-ra kellene kotnom a jack-et.csak egyenlore varom egy tapasztaltabb kollega megerositeset es a pontos helyet a forrasztasnak.
Esetleg kell-e valamilyen passziv alkatresz meg vagy csak siman forrasztas,illetve a nyakot meg kell szakitanom stb...

https://kepkuldes.com/image/HqYi2Q


akartam venni egy fejet, hogy próbálgassak ilyeneket, de nem jutottam el odáig. csak elméletben létezik egyelőre.



Hobbielektronikan olvasom,hogy a magno jelenek erositeset a tea0676T vegzi es ennek az ic-nek a kimenetere 1-es es 16-os labra kell kotni az aux bemenetet,vezeto savot atvagni.
Kazettas reszt atkotni,szimulalni,hogy van benne es szol elvileg.
Na majd lehet,hogy raallok...

YELLOW Elküldve: 2019-06-08 16:54 AUX

Krapulax6 írta:
Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
Jvc fejem van egy 2002-es 6. Havi e46-ban.
Ket erositovel... egy az ajtokba levokre es egy a subra.
Vissza szeretnem tenni a gyari business tape,mode gombos radiomat amihez volt benne cd-tar is iphone elokeszitessel stb.
A cd-tar helyere egy Dension Gateway-t neztem virtualis cd-tarnak.
Van tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban?
Hangminosegre gondolok elso korben....
Az erositom magas jelszintu vonalbemenettel is rendelkeznek szoval a bekotes nem akadaly.
A masik kerdesem,hogy a multikormsnyrol torteno vezerelhetosege megmarad?


hali! annyira nem vagyok nagy hifis, de a dension csak egy illesztő. maga a vezérlés a fejegységen keresztül történik. a CD tár helyére rakod.
de én ha annyira hack-kelni szeretnék, akkor vennék egy ócó USB mp3 lejátszót, ami picike és annak kimeneti jelét rákötném a fejegységben lévő meghajtó áramkör megfelelő lábaira. a legtöbbön van bemeneti jel, csak nem használják. ezért nem AUX-os. pedig csak ennyi kellene.




Mondjuk van itthon kartyaolvasom ami analog kimeneti jellel rendelkezik tehat rakotheto az ic labaira,viszont lattam videot a bekotesrol es a kazettanak bent kell lennie azt hiszem.
Gyakorlatilag ez fillerekbol kivitelezheto.
Viszont be kell kotnom a teszthez ujra a gyari fejet,mert sima tapra teve -disabled- fogad.
I-bus emulatorom nincs sajnos.
Bar meg tudnam oldani szerintem.
Szamleptetesrol meg nem is beszeltunk,Densionnal megy az is...
Na majd meglatjuk.
Ket dines androidos csalamadet nem akarok bar azt sem vetettem el....



Szoval szetkaptam a fejet es gondolom ,hogy az sa7708h-ra kellene kotnom a jack-et.csak egyenlore varom egy tapasztaltabb kollega megerositeset es a pontos helyet a forrasztasnak.
Esetleg kell-e valamilyen passziv alkatresz meg vagy csak siman forrasztas,illetve a nyakot meg kell szakitanom stb...

https://kepkuldes.com/image/HqYi2Q


akartam venni egy fejet, hogy próbálgassak ilyeneket, de nem jutottam el odáig. csak elméletben létezik egyelőre.

Krapulax6 Elküldve: 2019-06-08 16:28 AUX

Krapulax6 írta:
YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
Jvc fejem van egy 2002-es 6. Havi e46-ban.
Ket erositovel... egy az ajtokba levokre es egy a subra.
Vissza szeretnem tenni a gyari business tape,mode gombos radiomat amihez volt benne cd-tar is iphone elokeszitessel stb.
A cd-tar helyere egy Dension Gateway-t neztem virtualis cd-tarnak.
Van tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban?
Hangminosegre gondolok elso korben....
Az erositom magas jelszintu vonalbemenettel is rendelkeznek szoval a bekotes nem akadaly.
A masik kerdesem,hogy a multikormsnyrol torteno vezerelhetosege megmarad?


hali! annyira nem vagyok nagy hifis, de a dension csak egy illesztő. maga a vezérlés a fejegységen keresztül történik. a CD tár helyére rakod.
de én ha annyira hack-kelni szeretnék, akkor vennék egy ócó USB mp3 lejátszót, ami picike és annak kimeneti jelét rákötném a fejegységben lévő meghajtó áramkör megfelelő lábaira. a legtöbbön van bemeneti jel, csak nem használják. ezért nem AUX-os. pedig csak ennyi kellene.




Mondjuk van itthon kartyaolvasom ami analog kimeneti jellel rendelkezik tehat rakotheto az ic labaira,viszont lattam videot a bekotesrol es a kazettanak bent kell lennie azt hiszem.
Gyakorlatilag ez fillerekbol kivitelezheto.
Viszont be kell kotnom a teszthez ujra a gyari fejet,mert sima tapra teve -disabled- fogad.
I-bus emulatorom nincs sajnos.
Bar meg tudnam oldani szerintem.
Szamleptetesrol meg nem is beszeltunk,Densionnal megy az is...
Na majd meglatjuk.
Ket dines androidos csalamadet nem akarok bar azt sem vetettem el....



Szoval szetkaptam a fejet es gondolom ,hogy az sa7708h-ra kellene kotnom a jack-et.csak egyenlore varom egy tapasztaltabb kollega megerositeset es a pontos helyet a forrasztasnak.
Esetleg kell-e valamilyen passziv alkatresz meg vagy csak siman forrasztas,illetve a nyakot meg kell szakitanom stb...

https://kepkuldes.com/image/HqYi2Q

Krapulax6 Elküldve: 2019-06-07 20:58 AUX

YELLOW írta:
Krapulax6 írta: Sziasztok.
Jvc fejem van egy 2002-es 6. Havi e46-ban.
Ket erositovel... egy az ajtokba levokre es egy a subra.
Vissza szeretnem tenni a gyari business tape,mode gombos radiomat amihez volt benne cd-tar is iphone elokeszitessel stb.
A cd-tar helyere egy Dension Gateway-t neztem virtualis cd-tarnak.
Van tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban?
Hangminosegre gondolok elso korben....
Az erositom magas jelszintu vonalbemenettel is rendelkeznek szoval a bekotes nem akadaly.
A masik kerdesem,hogy a multikormsnyrol torteno vezerelhetosege megmarad?


hali! annyira nem vagyok nagy hifis, de a dension csak egy illesztő. maga a vezérlés a fejegységen keresztül történik. a CD tár helyére rakod.
de én ha annyira hack-kelni szeretnék, akkor vennék egy ócó USB mp3 lejátszót, ami picike és annak kimeneti jelét rákötném a fejegységben lévő meghajtó áramkör megfelelő lábaira. a legtöbbön van bemeneti jel, csak nem használják. ezért nem AUX-os. pedig csak ennyi kellene.




Mondjuk van itthon kartyaolvasom ami analog kimeneti jellel rendelkezik tehat rakotheto az ic labaira,viszont lattam videot a bekotesrol es a kazettanak bent kell lennie azt hiszem.
Gyakorlatilag ez fillerekbol kivitelezheto.
Viszont be kell kotnom a teszthez ujra a gyari fejet,mert sima tapra teve -disabled- fogad.
I-bus emulatorom nincs sajnos.
Bar meg tudnam oldani szerintem.
Szamleptetesrol meg nem is beszeltunk,Densionnal megy az is...
Na majd meglatjuk.
Ket dines androidos csalamadet nem akarok bar azt sem vetettem el....

YELLOW Elküldve: 2019-06-07 19:42 AUX

Krapulax6 írta: Sziasztok.
Jvc fejem van egy 2002-es 6. Havi e46-ban.
Ket erositovel... egy az ajtokba levokre es egy a subra.
Vissza szeretnem tenni a gyari business tape,mode gombos radiomat amihez volt benne cd-tar is iphone elokeszitessel stb.
A cd-tar helyere egy Dension Gateway-t neztem virtualis cd-tarnak.
Van tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban?
Hangminosegre gondolok elso korben....
Az erositom magas jelszintu vonalbemenettel is rendelkeznek szoval a bekotes nem akadaly.
A masik kerdesem,hogy a multikormsnyrol torteno vezerelhetosege megmarad?


hali! annyira nem vagyok nagy hifis, de a dension csak egy illesztő. maga a vezérlés a fejegységen keresztül történik. a CD tár helyére rakod.
de én ha annyira hack-kelni szeretnék, akkor vennék egy ócó USB mp3 lejátszót, ami picike és annak kimeneti jelét rákötném a fejegységben lévő meghajtó áramkör megfelelő lábaira. a legtöbbön van bemeneti jel, csak nem használják. ezért nem AUX-os. pedig csak ennyi kellene.

Krapulax6 Elküldve: 2019-06-07 18:50 AUX

Sziasztok.
Jvc fejem van egy 2002-es 6. Havi e46-ban.
Ket erositovel... egy az ajtokba levokre es egy a subra.
Vissza szeretnem tenni a gyari business tape,mode gombos radiomat amihez volt benne cd-tar is iphone elokeszitessel stb.
A cd-tar helyere egy Dension Gateway-t neztem virtualis cd-tarnak.
Van tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban?
Hangminosegre gondolok elso korben....
Az erositom magas jelszintu vonalbemenettel is rendelkeznek szoval a bekotes nem akadaly.
A masik kerdesem,hogy a multikormsnyrol torteno vezerelhetosege megmarad?

b_imi Elküldve: 2019-05-07 23:58 Termosztát

Gebrosz írta:
Szia!Én pont ma cseréltem a sajátomban termosztátot. Nekem nincs az egr én külön termosztát. Csak 1 gyárilag hozzá tenném.
2003 12 havi M Packett Touring.
Újra fagyálóztam kettő db légtelenítő csavar van nekem 1 ahol feltöltöd a második a felső hosszú csövön. Mind a 2 őt lazidzsd meg betöltő kupakot is vedd ugyebár le a két légtelenítőt teljesen ne vedd le csak párszor lazidzsd fel hogy tudjon fújni csöpögni...
Töldzsd fe fullra indítsad be hadjad hagy fröcsögjön nyomja vissza.hadjad had egye el a fagyállót járásd közben persze.
Töltesz hagyod had egye töltesz ugyan ez jó párszor és közben nézed a két légtelenítő csavart. Majd várj pár percet de közben töltögeds.... Aztán a hosszú lassan tekerd be zárásig. És maradjon még nyitva az ami a betöltőn van. Nézed és akkor lessz jó a legtelenítes ha ott már folytonos a fagyálló folyása.Majd ha az zárd azt is le és töltögesd a fagyállót bele várj vele szép lassan közben ha egyszer csak fel töltött telsejen úgy látod
a fűtest kapcsold be tedd maximum hőfokra és fokozatra és hadjad had járjon még alapjáraton, és tölts rá majd zárd le óvatosan menjél vele egy két kört de ne pörgesd, utána ismét álj meg és nézd meg a szintet hogy fogyott e a fagyállóbol. Ha igen töltögesd tovább majd megint egy kör és megint ugyan ez de a fűtés menjen közben ha megjött a meleg forró fűtés akkor még nem okes megint álj meg nézd meg a szintet és ha kell tölts rá majd kapcsold le a fűtéses és hadjad had járjon nézzed az alsó csövet ha ott is szép lassan megjön a melegfagyáló akkor minden rendben lett kinyitott és még egyszer tekerd le a sapkát és nézz rá a szintre de csak akkor ha már az alsó csőnél is érzed hogy kezd forró lenni. Ha mind ez még lett akkor kész van járasd még egy kicsit had forduljon át és kész is. Kicsit macerás és türelme kell hozzá de jó lessz. Remélem tudtam segíteni és várom a fejleményeket.


Hát jól megszívattad magad ha így csináltad. Tök fölösleges volt az egész tortúra. Ha kinyitod az összes légtelenítőt (szerintem a fűtéskörön is van nálad amit nem vettél észre) akkor szinte levegő mentesen fel lehet tölteni a rendszert. Utána a gyújtást ráadva a fűtésköri elektromos szivattyúval ki lehet hajtani a bene lévő levegőt, bár nem sok marad. Aztán beindítva, betöltő sapka nélkül kitolja a még ott maradt levegőt és kész. Nem folyik mellé semmi, nem kell lemosni a motorteret a ragadó fagyállótól, stb.

John Elküldve: 2019-05-07 22:28 Termosztát

Gebrosz írta:
John írta:
John írta:
YELLOW írta:
John írta: Szisztok nem rég cserélt az egyik srác FL E46 320d Touring 2002.12- havi-ban termosztátot és nem melegszik jobban mint előtte,mivel nem vagyok profi azt szeretném megkérdezni hogy ebben csak egy termosztát van biztos?


2 minimum van benne. ha automata, akkor talán 3.
van a nagy termosztát, meg az EGR termosztát. általában amúgy is párban célszerű cserélni, az a biztos.
mindamellett a új is lehet rossz. termosztátoknál jellemző azért.

Igen ezeket jól tippeltem viszont azt mondja hogy manuál és nincs benne Egr temosztát bár azt is mondta a srác hogy 3 légtelenítő csavarja van viszont manuál,és kintről hozta be 1 éve.Nem lehet hogy kézire lett butítva és a kiegyenlítőjében lent is van egy pici termosz?


Nekem mókolás gyanús a motorja mert azt mondja nincs benne Egr Termosz


Szia!Én pont ma cseréltem a sajátomban termosztátot. Nekem nincs az egr én külön termosztát. Csak 1 gyárilag hozzá tenném.
2003 12 havi M Packett Touring.
Újra fagyálóztam kettő db légtelenítő csavar van nekem 1 ahol feltöltöd a második a felső hosszú csövön. Mind a 2 őt lazidzsd meg betöltő kupakot is vedd ugyebár le a két légtelenítőt teljesen ne vedd le csak párszor lazidzsd fel hogy tudjon fújni csöpögni...
Töldzsd fe fullra indítsad be hadjad hagy fröcsögjön nyomja vissza.hadjad had egye el a fagyállót járásd közben persze.
Töltesz hagyod had egye töltesz ugyan ez jó párszor és közben nézed a két légtelenítő csavart. Majd várj pár percet de közben töltögeds.... Aztán a hosszú lassan tekerd be zárásig. És maradjon még nyitva az ami a betöltőn van. Nézed és akkor lessz jó a legtelenítes ha ott már folytonos a fagyálló folyása.Majd ha az zárd azt is le és töltögesd a fagyállót bele várj vele szép lassan közben ha egyszer csak fel töltött telsejen úgy látod
a fűtest kapcsold be tedd maximum hőfokra és fokozatra és hadjad had járjon még alapjáraton, és tölts rá majd zárd le óvatosan menjél vele egy két kört de ne pörgesd, utána ismét álj meg és nézd meg a szintet hogy fogyott e a fagyállóbol. Ha igen töltögesd tovább majd megint egy kör és megint ugyan ez de a fűtés menjen közben ha megjött a meleg forró fűtés akkor még nem okes megint álj meg nézd meg a szintet és ha kell tölts rá majd kapcsold le a fűtéses és hadjad had járjon nézzed az alsó csövet ha ott is szép lassan megjön a melegfagyáló akkor minden rendben lett kinyitott és még egyszer tekerd le a sapkát és nézz rá a szintre de csak akkor ha már az alsó csőnél is érzed hogy kezd forró lenni. Ha mind ez még lett akkor kész van járasd még egy kicsit had forduljon át és kész is. Kicsit macerás és türelme kell hozzá de jó lessz. Remélem tudtam segíteni és várom a fejleményeket.

Köszönöm,közben ki derült nem is új termosztát került bele hanem amiben van 17000 Km... Állítólag 3 légtelenítőcsavar van neki:1 a Tágulásinál 2 az EGR alatti műanyag vízcsövön 3 a "Flow Heater" körben viszont élőben nem tudok neki rá nézni de be másolom neki a légtelenítésedet ha nem baj?