Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 1950 találat


tbadzs Elküldve: 2013-04-13 11:10 Turbo

Jujjj, mielőtt maximálisan félrevezetitek egymást, némi alapokat közölnék:
- a modern turbódízelek úgynevezett overboosttal működnek. Ez azt jelenti, hogy amikor nagymértékben lenyomódik a gázpedál, a turbó vezérlése túltölt pár másodpercre, majd lejjebb engedi a nyomást, a kijelölt maximális nyomásig. Vagyis ha pl 1,5 barg a max turbónyomás, akkor 1,7-1,8-ra is túltölt pár másodpercre - csak azért, hogy jobban meginduljon a gép. Ha nem egyenletesen nyomja valaki a gázt, hanem nyomogatja, akkor mindig túltölt, majd visszaveszi. Ezt normálisan nem szabadna észlelni a vezetőnek, csak ha van egy nyomásmérő óra, amin látni.
- állandó és folyamatos félreértések forrása a technikai tudorok között az abszolut nyomás és a túlnyomás összekeverése. Ha korrekt az adatközlő, akkor tesz utalást, hogy amit mond, az abszolut nyomás - bara, ata - ha meg túlnyomás, akkor barg szokott szerepelni. De sajnos az adatközlők legtöbbször leszarják ezt és jönnek a félreértések. A dízelvezérlők szinte mindig abszolut nyomásban számolnak, a diagnosztikák is abszolutban. Tehát, ha azt mondja, hogy 2,5 bar a nyomás, az azt jelenti, hogy 1,5 bar a légköri felett. Ha manométerrel nézi valaki a nyomást, az mindig túlnyomást fog mutatni. A fenti esetben a manométer 1,5 bart mutat.
[/quote]

Hello! Nem volt szándékomban félrevezetni a kollégát, hiszen oda írtam, hogy INPA- szerint, az pedig nem sejtettem, hogy az ő által mért érték nem diag-gal lett mérve! Amennyiben mégis megtévesztettem v.kit, akkor bocsánat! Diag-os kép a galériámban.

BarG Elküldve: 2013-04-12 19:34 Turbo

tbadzs írta:
halipapa írta: Hali!

A következő lenne a kérdésem, szóban forgó autó E46 Turi 320D 2004/06, talpalás közben a turbó feltölt 1,5 BAR nyomásig és elenged vissza 1 BAR-ra, és ezt legjobban a hosszú fokozatokban 3-4-ben érezni mikor folyamatosan huzatom a kocsit 3500-ig monjuk többször feltölt majd elenged és érezni szabályosan hogy ún. lyukak vannak a mikor gyorsítok/huzatom, computer segítségével néztük (a szaki azt mondta azért nem dob elvileg hibakódot mert nem esik 1 BAR alá, ő turbó cserét javasolt én még azért körbejárnám a dolgot mielőtt beruházok mert nem kis pízz.). Van-e valakinek ötlete miért szökhet el a nyomásom és nem dob hibakódot. turbó csövek és intercooler sehol sem engedi a nyomást megnéztem 1 csepp olaj folyás sincs sehol sem. Valaki mondott nekem olyan hogy wastgate-et nézzem meg illetve turbó nyomás szabályzó szelepet mivel a nyomás eléggé nagyot esik a probléma következtében nem pici lyuk kell ahhoz hogy a nyomás elmenjen lehetséges hogy a wastegate valamiért kiengedi...Köszi előre is a válaszokat!
Üdv, hali.p.


Szia! A probléma megoldását nem tudom, de az biztos, hogy az 1,5 bar kevésnek tűnik, szóval mikor tölt a turbód, akkor is keveset! Nekem több, mint 2,6 bar-t tölt az INPA szerint!


Jujjj, mielőtt maximálisan félrevezetitek egymást, némi alapokat közölnék:
- a modern turbódízelek úgynevezett overboosttal működnek. Ez azt jelenti, hogy amikor nagymértékben lenyomódik a gázpedál, a turbó vezérlése túltölt pár másodpercre, majd lejjebb engedi a nyomást, a kijelölt maximális nyomásig. Vagyis ha pl 1,5 barg a max turbónyomás, akkor 1,7-1,8-ra is túltölt pár másodpercre - csak azért, hogy jobban meginduljon a gép. Ha nem egyenletesen nyomja valaki a gázt, hanem nyomogatja, akkor mindig túltölt, majd visszaveszi. Ezt normálisan nem szabadna észlelni a vezetőnek, csak ha van egy nyomásmérő óra, amin látni.
- állandó és folyamatos félreértések forrása a technikai tudorok között az abszolut nyomás és a túlnyomás összekeverése. Ha korrekt az adatközlő, akkor tesz utalást, hogy amit mond, az abszolut nyomás - bara, ata - ha meg túlnyomás, akkor barg szokott szerepelni. De sajnos az adatközlők legtöbbször leszarják ezt és jönnek a félreértések. A dízelvezérlők szinte mindig abszolut nyomásban számolnak, a diagnosztikák is abszolutban. Tehát, ha azt mondja, hogy 2,5 bar a nyomás, az azt jelenti, hogy 1,5 bar a légköri felett. Ha manométerrel nézi valaki a nyomást, az mindig túlnyomást fog mutatni. A fenti esetben a manométer 1,5 bart mutat.

tbadzs Elküldve: 2013-04-12 14:46 Turbo

halipapa írta: Hali!

A következő lenne a kérdésem, szóban forgó autó E46 Turi 320D 2004/06, talpalás közben a turbó feltölt 1,5 BAR nyomásig és elenged vissza 1 BAR-ra, és ezt legjobban a hosszú fokozatokban 3-4-ben érezni mikor folyamatosan huzatom a kocsit 3500-ig monjuk többször feltölt majd elenged és érezni szabályosan hogy ún. lyukak vannak a mikor gyorsítok/huzatom, computer segítségével néztük (a szaki azt mondta azért nem dob elvileg hibakódot mert nem esik 1 BAR alá, ő turbó cserét javasolt én még azért körbejárnám a dolgot mielőtt beruházok mert nem kis pízz.). Van-e valakinek ötlete miért szökhet el a nyomásom és nem dob hibakódot. turbó csövek és intercooler sehol sem engedi a nyomást megnéztem 1 csepp olaj folyás sincs sehol sem. Valaki mondott nekem olyan hogy wastgate-et nézzem meg illetve turbó nyomás szabályzó szelepet mivel a nyomás eléggé nagyot esik a probléma következtében nem pici lyuk kell ahhoz hogy a nyomás elmenjen lehetséges hogy a wastegate valamiért kiengedi...Köszi előre is a válaszokat!
Üdv, hali.p.


Szia! A probléma megoldását nem tudom, de az biztos, hogy az 1,5 bar kevésnek tűnik, szóval mikor tölt a turbód, akkor is keveset! Nekem több, mint 2,6 bar-t tölt az INPA szerint!

tbadzs Elküldve: 2013-04-06 17:57 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Tano írta:
tbadzs írta: Sziasztok! Volt egy működő INPA-DIS-SSS program trióm. Frissítettem az INPA-t, azóta nem működik a DIS és az SSS. A diaghead rendben van, átnéztem újra minden beállítást, elvileg rendben vannak. A hiba amit kiír csatlakozásánál - Diagnosis bus error 200.152. Ha valaki tudná mi a megoldás és megírná, azt megköszönném! Ja, a frissített INPA működik szépen!!!


Milyen verzióra frissítetted? A DIS nem fog menni a 6.4.7-nél frissebb Ediabas-szal, tehát a 7-es már nem jó. De meg tudod oldani, hogy kettőt használsz a gépen. Egyet a DIS-sel, a frissebbet meg ha INPA-zni akarsz.


Szia! 4.4.... INPA lett frissítve 5.02...

Tano Elküldve: 2013-04-06 17:47 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

tbadzs írta: Sziasztok! Volt egy működő INPA-DIS-SSS program trióm. Frissítettem az INPA-t, azóta nem működik a DIS és az SSS. A diaghead rendben van, átnéztem újra minden beállítást, elvileg rendben vannak. A hiba amit kiír csatlakozásánál - Diagnosis bus error 200.152. Ha valaki tudná mi a megoldás és megírná, azt megköszönném! Ja, a frissített INPA működik szépen!!!


Milyen verzióra frissítetted? A DIS nem fog menni a 6.4.7-nél frissebb Ediabas-szal, tehát a 7-es már nem jó. De meg tudod oldani, hogy kettőt használsz a gépen. Egyet a DIS-sel, a frissebbet meg ha INPA-zni akarsz.

tbadzs Elküldve: 2013-04-06 12:05 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok! Volt egy működő INPA-DIS-SSS program trióm. Frissítettem az INPA-t, azóta nem működik a DIS és az SSS. A diaghead rendben van, átnéztem újra minden beállítást, elvileg rendben vannak. A hiba amit kiír csatlakozásánál - Diagnosis bus error 200.152. Ha valaki tudná mi a megoldás és megírná, azt megköszönném! Ja, a frissített INPA működik szépen!!!

Tano Elküldve: 2013-03-31 20:48 Car key memory

Danibattya írta: Sziasztok,
szeretnék venni egy cuccot amivel lehet diagnosztikát csinálni és a CKM bennturkálni meg állítgatni!
A kérdésem hogy ez megfelelő e erre a célra?
http://www.ebay.com/itm/140865...1438.l2649

És amennyiben nem tudnátok ajánlani egyet?
Köszönöm
Dani


Szia!
Szerintem inkább BMW INPA interfészt keress.

Fortysix Elküldve: 2013-03-30 23:42 Car key memory

ember84 írta:
Fortysix írta:
ember84 írta:
szotakdavid írta:
Fortysix írta:
YELLOW írta:
Fortysix írta: Sziasztok.
Van arra lehetőség, hogy magam módosítsam a CKM-t? Mi kell hozzá? Valami program és egy diag kábel? Mennyire bonyolult? Érdemes nekiállni?


van lehetőség. kábel progi laptop. a nececs része a progit feltenni, ami nem olyan egyszerű. ha nem van elég türelmed, meg időd, akkor ne kezdj bele :D


Köszi :)
Türelmem az van, inkább elb*szni nem akarok semmit. Miért necces feltenni és milyen progi kell hozzá?
"Kábelnek" valami ilyen: http://auto-motor.vatera.hu/sz...ooth%201ft megfelel?

Vagy találtam ilyet is http://racing-bazar.hu/egyeb/s...ncs_expert
de ennyiért inkább csinálja a szerelő....





A második kell hozzá,és inkább nézz körül ebay-n nekem nem volt összesen 7000ft :)

Ne vagyél drágát,vettem,szar volt!Visszaküldtem,vettem vag-com kábelt,két láb átforrasztva,és tökéletes,6-7 ezer itthoni oldalakon!

Na akkor fasza:) Köszönöm.
Ti milyen programot használtok hozzá?

Inpa!Dis-t bonyolult megcsinálni,ilyeneknek,mint én!


És azt honnan lehet megszerezni? Illetve a használatához valami leírás is jó lenne, ha lenne. Nem vagyok túl rutinos ilyenekben. :D De hát valahol el kell kezdeni :karates:

ember84 Elküldve: 2013-03-30 23:02 Car key memory

Fortysix írta:
ember84 írta:
szotakdavid írta:
Fortysix írta:
YELLOW írta:
Fortysix írta: Sziasztok.
Van arra lehetőség, hogy magam módosítsam a CKM-t? Mi kell hozzá? Valami program és egy diag kábel? Mennyire bonyolult? Érdemes nekiállni?


van lehetőség. kábel progi laptop. a nececs része a progit feltenni, ami nem olyan egyszerű. ha nem van elég türelmed, meg időd, akkor ne kezdj bele :D


Köszi :)
Türelmem az van, inkább elb*szni nem akarok semmit. Miért necces feltenni és milyen progi kell hozzá?
"Kábelnek" valami ilyen: http://auto-motor.vatera.hu/sz...ooth%201ft megfelel?

Vagy találtam ilyet is http://racing-bazar.hu/egyeb/s...ncs_expert
de ennyiért inkább csinálja a szerelő....





A második kell hozzá,és inkább nézz körül ebay-n nekem nem volt összesen 7000ft :)

Ne vagyél drágát,vettem,szar volt!Visszaküldtem,vettem vag-com kábelt,két láb átforrasztva,és tökéletes,6-7 ezer itthoni oldalakon!

Na akkor fasza:) Köszönöm.
Ti milyen programot használtok hozzá?

Inpa!Dis-t bonyolult megcsinálni,ilyeneknek,mint én!

Fortysix Elküldve: 2013-03-30 22:59 Car key memory

ember84 írta:
szotakdavid írta:
Fortysix írta:
YELLOW írta:
Fortysix írta: Sziasztok.
Van arra lehetőség, hogy magam módosítsam a CKM-t? Mi kell hozzá? Valami program és egy diag kábel? Mennyire bonyolult? Érdemes nekiállni?


van lehetőség. kábel progi laptop. a nececs része a progit feltenni, ami nem olyan egyszerű. ha nem van elég türelmed, meg időd, akkor ne kezdj bele :D


Köszi :)
Türelmem az van, inkább elb*szni nem akarok semmit. Miért necces feltenni és milyen progi kell hozzá?
"Kábelnek" valami ilyen: http://auto-motor.vatera.hu/sz...ooth%201ft megfelel?

Vagy találtam ilyet is http://racing-bazar.hu/egyeb/s...ncs_expert
de ennyiért inkább csinálja a szerelő....





A második kell hozzá,és inkább nézz körül ebay-n nekem nem volt összesen 7000ft :)

Ne vagyél drágát,vettem,szar volt!Visszaküldtem,vettem vag-com kábelt,két láb átforrasztva,és tökéletes,6-7 ezer itthoni oldalakon!

Na akkor fasza:) Köszönöm.
Ti milyen programot használtok hozzá?