Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 1950 találat


Nono Elküldve: 2016-07-14 22:05 légzsak_

Úgy tűnik nem fogalmaztam teljesen érthetően. Mind a bizt. öv feszítője, mind a pozitív kábel patron rendben ki van cserélve, már csak a szoftveres rész maradt hátra.

Beszélgettem még villamosságissal a problémáról, ő azt mondta, hogy az autó különbséget tesz aközött, hogy szétcsúszott a kábel vagy pedig ténylegesen baleset következett-e be. Utóbbi esetben úgy tárolódik el a hiba az SRS (légzsák) modulban, hogy onnan nem lehet kitörölni. Ha szerencsém van, ügyes kezek újra tudják kódolni, és elhitetni a modullal, hogy ő még "új", rosszabb esetben csere és azt kell felprogramozni az alvázszámhoz.

Ezt támasztja az is alá, hogy találtam egy videót a youtube-on, amin csak és kizárólag övfeszítő hiba van, és a srác bemutatja, hogy INPA-val hogyan kell könnyedén törölni és happy end van. Ellenben nálam van egy ECU error is (korábban már mellékeltem képet), ami jelentheti, hogy többet kell tennem, mint megnyomnom a törlés gombot.

A 7-es, 8-as pint nem tudom megnézni, mert szétszerelve a kábel OBD csatlakozóját egy nagy fehér paca fogad. De ha ebből lehet következtetni, régebben már ezzel a kábellel töröltem hibákat gond nélkül, pl.: izzítógyertya és használtam SSS-sel hazakísérő fény beállítására. Anno úgy vettem, hogy kimondottan a 2007 előtti BMW-khez valóként volt hirdetve, 2007 utániakat elvileg nem is támogat.

Azt tudjátok, hogy SSS-sel lehet-e alkatrészeket (modulok, injektorok) felprogramozni?

A holnapi nap folyamán még hívok fel BMW-s srácokat, aztán meglátom, hogy hogyan tovább.

YELLOW Elküldve: 2016-07-14 07:30 légzsak_

Nono írta:
Bitu79 írta:
Nono írta: Sziasztok,

néhány hónapja meg lett törve az autóm, figyelmetlenségből belém jöttek hátulról.
[...]
Pozitív kábelt vettem bontóból, de nem igazán tudom, hogy mit kezdjek vele.
[...]
A következő videón látható járó motor mellett: https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A videó gyengébb minősége miatt feltöltöm a kisebb betűs részt kép formájában is: https://drive.google.com/open?...kJrcmFKcnM
Rámegyek a hiba törlésére, majd a videón látható hibaüzenet fogad, megnyomom, hogy folytassa, kiírja, hogy törölve lettek a hibák, de utána is mind a négy hiba ott van a tárolóban.


Itt egy kis segítség.
Google fordítóval sztem ez is érthető.

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=745674

Szerintem a kábel sérülése miatt van hibakód.


Köszönöm a segítségedet, jó ötlet volt, amit javasoltál.

Szeretném megírni, hogy a megoldást végül ebben a videóban találtam meg: https://www.youtube.com/watch?v=s-XO98LOa3Q
Röviden arról szól, hogy egy bontott kábelről le lehet szedni a nem sérült patront, és könnyedén be lehet rakni a kocsiban lévő elhasznált patron helyére.
A végeredmény egy képben: https://drive.google.com/open?...URCTm92T3c

Viszont a történetnek itt nincsen vége, a laptopom INPA-jával ezután sem tudtam törülni a hibákat. Kiadom a törlés parancsot, de mintha nem fogadna szót. Elvittem egy általam ismert autóvillamossági szervizbe a kocsit, és közölték, hogy ők is látják, tudják értelmezni a hibaüzeneteket, de nem lehet törölni.
Javasolták, hogy nézessem meg márkaszervizben, lehet, hogy resetelni, programozni kell vagy pedig cserélni az egységet.

Jelenleg Sopronban vagyok, a hétvégén megyek egy Balaton déli part oda-vissza kört. Van esetleg valaki, aki rá tudna nekem nézni? Lehet, hogy akár egy DIS is tudna segíteni. Szeretném elkerülni a márkaszervizeket így ismeretlenül.


egy kérdés. a kábeled, amivel az INPA-t használod, a 7-8-as láb össze van forrasztva belül. (bár lehet nincs jelentősége, mivel olvasni olvassa a vezérlőt)
nem régiben volt egy olyan esetem, ahol ülésfoglaltságjelző és az övfeszítőt is dobta hibának. kikódoltam az ülésfoglaltságfigyelést, majd feltöltöttem a vezérlőt. de a hiba visszajött.
csak úgy engedte törölni, hogy előbb az övfeszítőket inaktívra kellett állítani, azt feltölteni, majd utána aktívra állítani és újra feltölteni.
arra gondoltam akkor, hogy talán az lehet, mintha ezzel inicializálná újra magát. ezután törölte a hibákat, nem írta vissza.
most konkrétan az összes korábban felsorolt hiba megmarad?
mert lehet akkor minddel az övfeszítős esetet kellene eljátszani.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-14 07:05 légzsak_

Nono írta: Sziasztok,

néhány hónapja meg lett törve az autóm, figyelmetlenségből belém jöttek hátulról.
Az ütközés pillanatában a sofőrt rögzítő biztonsági övnek és az akkumulátornál található pozitív kábelnek a patronjai eldurrantak, azóta világít a piros légzsákvisszajelző.
Elvittem karosszériáshoz a kocsit, ki lett cserélve a hátsó lökhárító ill. a csomagtértető, valamint az említett biztonsági öv csatja (patronnal együtt).

Pozitív kábelt vettem bontóból, de nem igazán tudom, hogy mit kezdjek vele. Az egészet nem akarom az autóból kifűzni, majd az "újat" vissza. Arra gondoltam, hogy a beépítettet elvágni valahol az akksi közelében, az újat szintén ugyanott és beforrasztani a levágott régi helyére, na de ennek van egy keresztmetszete, forrasztópákája nem is tudom, hogy kinek lehet hozzá. Egyrészt azért erőltetem egy adott szintig a pozitív kábel javítását, mert ha újra előfordulna egy baleset, újra áramtalanítaná magát automatikusan az autó. Másrészt a légzsákvisszajelző lámpához is lehet köze.

Ma a laptopomat rákötöttem a bömbire és INPA-val próbáltam törölni a légzsák rendszer hibakódjait.
Ez a következő videón is látható járó motor mellett: https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A videó gyengébb minősége miatt feltöltöm a kisebb betűs részt kép formájában is: https://drive.google.com/open?...kJrcmFKcnM

De nem jártam sikerrel.
Mikor a hibatárolót olvasom be, 4 hiba van jelezve:
- ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver
- ignition curcuit ZK10 -> battery unplug 1
- Internal ECU error
- crash telegram memory
Az ECU hiba kivételével azt írja, hogy a hiba nem aktív a pillanatban. Rámegyek a hiba törlésére, majd a videón látható hibaüzenet fogad, megnyomom, hogy folytassa, kiírja, hogy törölve lettek a hibák, de utána is mind a négy hiba ott van a tárolóban. (ugyebár a sofőr bizt. öv csere végett már nem is hiba, hacsak nem problémás a berakott csatnak az elektr. rendszere)

Kérdéseim:
-Azért maradnak meg a hibák, mert azonnal újra bekerültek a tárolóba vagy a hardver-szoftver oldalamnak vannak e téren hiányosságai?
- Az utolsó 2 hibával kell külön foglalkoznom?
- Ti mit tennétek a pozitív kábellel? Ki lehet valahogyan cserélni a új patront a régi kábelre "feltolva"?

Bármely ötletet, segítséget szívesen fogadom. :)
Köszönettel, Norbi



ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver --->ez a szíjfeszítő miatt van.
ignition curcuit ZK10--->ez a kábel miatt,amit linkeltem ugye

Amit linkeltem,abban benne van,hogy lehet megoldani a problémát.Vagy megmókolod a BST kábelt,vagy veszel bontottat Pl:Kaszától.
Ha a kábel okés már,akkor a szíjfeszítőnél keresd a hibát.Diag azt írja,hogy a vezetőoldali szíjfeszítő a baja.

http://www.ebay.com/sch/i.html...acat=33572

http://www.powerfanatics.com/f...php?t=1282

Ha semmi más hibakód nincs ezeken kívül,akkor ez a két dolog lehet szerintem.














Nono Elküldve: 2016-07-13 22:58 légzsak_

Bitu79 írta:
Nono írta: Sziasztok,

néhány hónapja meg lett törve az autóm, figyelmetlenségből belém jöttek hátulról.
[...]
Pozitív kábelt vettem bontóból, de nem igazán tudom, hogy mit kezdjek vele.
[...]
A következő videón látható járó motor mellett: https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A videó gyengébb minősége miatt feltöltöm a kisebb betűs részt kép formájában is: https://drive.google.com/open?...kJrcmFKcnM
Rámegyek a hiba törlésére, majd a videón látható hibaüzenet fogad, megnyomom, hogy folytassa, kiírja, hogy törölve lettek a hibák, de utána is mind a négy hiba ott van a tárolóban.


Itt egy kis segítség.
Google fordítóval sztem ez is érthető.

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=745674

Szerintem a kábel sérülése miatt van hibakód.


Köszönöm a segítségedet, jó ötlet volt, amit javasoltál.

Szeretném megírni, hogy a megoldást végül ebben a videóban találtam meg: https://www.youtube.com/watch?v=s-XO98LOa3Q
Röviden arról szól, hogy egy bontott kábelről le lehet szedni a nem sérült patront, és könnyedén be lehet rakni a kocsiban lévő elhasznált patron helyére.
A végeredmény egy képben: https://drive.google.com/open?...URCTm92T3c

Viszont a történetnek itt nincsen vége, a laptopom INPA-jával ezután sem tudtam törülni a hibákat. Kiadom a törlés parancsot, de mintha nem fogadna szót. Elvittem egy általam ismert autóvillamossági szervizbe a kocsit, és közölték, hogy ők is látják, tudják értelmezni a hibaüzeneteket, de nem lehet törölni.
Javasolták, hogy nézessem meg márkaszervizben, lehet, hogy resetelni, programozni kell vagy pedig cserélni az egységet.

Jelenleg Sopronban vagyok, a hétvégén megyek egy Balaton déli part oda-vissza kört. Van esetleg valaki, aki rá tudna nekem nézni? Lehet, hogy akár egy DIS is tudna segíteni. Szeretném elkerülni a márkaszervizeket így ismeretlenül.

YELLOW Elküldve: 2016-07-10 11:44 help dsc & kézifék visszajelzõ magátol elkezdett világít

raul227 írta:
raul227 írta:
abkapos74 írta:
raul227 írta: Sziasztok mitől lehet az hogy menet közben bevillant egyszerre az abs jeladó, légzsák lámpa, kézifék jelző, de amikor leálltam otthon és újra beindítottam elmúltak ezek a lámpák. Pirosan világított. De már elmúlt. Kb15 km-en jelzett míg le nem állítottam. Cserés az abs jeladó vagy csak valami pára miatt volt ez és rendbe lesz?





Kicsit bővebben? :D


Senki? Most megint csinálta. De elmúlt 2 gyújtás ki be után.


INPA-val jó lenne kiolvasni mit ír az ABS vezérlő. mert biztos lesz benne hiba.
így kár találgatni, mert attól, hogy leírjuk mi lehet, attól még lehet csak valamelyik lesz jó. és lehet az utolsó, amit kipróbálsz. persze lehet valaki elsőre beletrafál.

tbadzs Elküldve: 2016-07-09 20:04 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
Visszaolvastam a fórumban, ezért tenném most fel a kérdésemet.
Úgy tudtam a 98-as e46-omban OBD2-es csatlakozó van, de mint írtátok lehet semmit nem tudok kiolvasni kb semmit, csak OBD1-el.
Akkor most melyiket is kellene beszereznem, hogy a hibakódokat ki tudjam olvasni belőle?
Illetve ehhez az INPA nevű szoftverre lesz szükségem?


20PIN-es körcsatis kell neked. az INPA is jó hozzá.


Körcsatis?
Akkor azt a motorháztető alatti csatlakozóba kell csatlakoztatnom?
A kormányművem alatt lévő négyszögletes csatlakozó akkor nem is él? Vagy az mi?




Nekem a 2000-es 323Ci-ben van 16pin-es a kormány alatt és van 20pin-es a motortérben. A belső csatlakozóról (téglalap) csak a motor és a váltó érhető el. A külső (kör alakú) tudja a teljes körű hozzáférést.

Bitu79 Elküldve: 2016-07-07 09:31 légzsak_

Nono írta: Sziasztok,

néhány hónapja meg lett törve az autóm, figyelmetlenségből belém jöttek hátulról.
Az ütközés pillanatában a sofőrt rögzítő biztonsági övnek és az akkumulátornál található pozitív kábelnek a patronjai eldurrantak, azóta világít a piros légzsákvisszajelző.
Elvittem karosszériáshoz a kocsit, ki lett cserélve a hátsó lökhárító ill. a csomagtértető, valamint az említett biztonsági öv csatja (patronnal együtt).

Pozitív kábelt vettem bontóból, de nem igazán tudom, hogy mit kezdjek vele. Az egészet nem akarom az autóból kifűzni, majd az "újat" vissza. Arra gondoltam, hogy a beépítettet elvágni valahol az akksi közelében, az újat szintén ugyanott és beforrasztani a levágott régi helyére, na de ennek van egy keresztmetszete, forrasztópákája nem is tudom, hogy kinek lehet hozzá. Egyrészt azért erőltetem egy adott szintig a pozitív kábel javítását, mert ha újra előfordulna egy baleset, újra áramtalanítaná magát automatikusan az autó. Másrészt a légzsákvisszajelző lámpához is lehet köze.

Ma a laptopomat rákötöttem a bömbire és INPA-val próbáltam törölni a légzsák rendszer hibakódjait.
Ez a következő videón is látható járó motor mellett: https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A videó gyengébb minősége miatt feltöltöm a kisebb betűs részt kép formájában is: https://drive.google.com/open?...kJrcmFKcnM

De nem jártam sikerrel.
Mikor a hibatárolót olvasom be, 4 hiba van jelezve:
- ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver
- ignition curcuit ZK10 -> battery unplug 1
- Internal ECU error
- crash telegram memory
Az ECU hiba kivételével azt írja, hogy a hiba nem aktív a pillanatban. Rámegyek a hiba törlésére, majd a videón látható hibaüzenet fogad, megnyomom, hogy folytassa, kiírja, hogy törölve lettek a hibák, de utána is mind a négy hiba ott van a tárolóban. (ugyebár a sofőr bizt. öv csere végett már nem is hiba, hacsak nem problémás a berakott csatnak az elektr. rendszere)

Kérdéseim:
-Azért maradnak meg a hibák, mert azonnal újra bekerültek a tárolóba vagy a hardver-szoftver oldalamnak vannak e téren hiányosságai?
- Az utolsó 2 hibával kell külön foglalkoznom?
- Ti mit tennétek a pozitív kábellel? Ki lehet valahogyan cserélni a új patront a régi kábelre "feltolva"?

Bármely ötletet, segítséget szívesen fogadom. :)
Köszönettel, Norbi


Itt egy kis segítség.
Google fordítóval sztem ez is érthető.

http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=745674

Szerintem a kábel sérülése miatt van hibakód.

Nono Elküldve: 2016-07-06 17:10 légzsak_

Sziasztok,

néhány hónapja meg lett törve az autóm, figyelmetlenségből belém jöttek hátulról.
Az ütközés pillanatában a sofőrt rögzítő biztonsági övnek és az akkumulátornál található pozitív kábelnek a patronjai eldurrantak, azóta világít a piros légzsákvisszajelző.
Elvittem karosszériáshoz a kocsit, ki lett cserélve a hátsó lökhárító ill. a csomagtértető, valamint az említett biztonsági öv csatja (patronnal együtt).

Pozitív kábelt vettem bontóból, de nem igazán tudom, hogy mit kezdjek vele. Az egészet nem akarom az autóból kifűzni, majd az "újat" vissza. Arra gondoltam, hogy a beépítettet elvágni valahol az akksi közelében, az újat szintén ugyanott és beforrasztani a levágott régi helyére, na de ennek van egy keresztmetszete, forrasztópákája nem is tudom, hogy kinek lehet hozzá. Egyrészt azért erőltetem egy adott szintig a pozitív kábel javítását, mert ha újra előfordulna egy baleset, újra áramtalanítaná magát automatikusan az autó. Másrészt a légzsákvisszajelző lámpához is lehet köze.

Ma a laptopomat rákötöttem a bömbire és INPA-val próbáltam törölni a légzsák rendszer hibakódjait.
Ez a következő videón is látható járó motor mellett: https://drive.google.com/file/...sp=sharing
A videó gyengébb minősége miatt feltöltöm a kisebb betűs részt kép formájában is: https://drive.google.com/open?...kJrcmFKcnM

De nem jártam sikerrel.
Mikor a hibatárolót olvasom be, 4 hiba van jelezve:
- ignition circuit ZK1 -> belt tensioner driver
- ignition curcuit ZK10 -> battery unplug 1
- Internal ECU error
- crash telegram memory
Az ECU hiba kivételével azt írja, hogy a hiba nem aktív a pillanatban. Rámegyek a hiba törlésére, majd a videón látható hibaüzenet fogad, megnyomom, hogy folytassa, kiírja, hogy törölve lettek a hibák, de utána is mind a négy hiba ott van a tárolóban. (ugyebár a sofőr bizt. öv csere végett már nem is hiba, hacsak nem problémás a berakott csatnak az elektr. rendszere)

Kérdéseim:
-Azért maradnak meg a hibák, mert azonnal újra bekerültek a tárolóba vagy a hardver-szoftver oldalamnak vannak e téren hiányosságai?
- Az utolsó 2 hibával kell külön foglalkoznom?
- Ti mit tennétek a pozitív kábellel? Ki lehet valahogyan cserélni a új patront a régi kábelre "feltolva"?

Bármely ötletet, segítséget szívesen fogadom. :)
Köszönettel, Norbi

bricktopm Elküldve: 2016-07-04 15:15 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
Visszaolvastam a fórumban, ezért tenném most fel a kérdésemet.
Úgy tudtam a 98-as e46-omban OBD2-es csatlakozó van, de mint írtátok lehet semmit nem tudok kiolvasni kb semmit, csak OBD1-el.
Akkor most melyiket is kellene beszereznem, hogy a hibakódokat ki tudjam olvasni belőle?
Illetve ehhez az INPA nevű szoftverre lesz szükségem?


20PIN-es körcsatis kell neked. az INPA is jó hozzá.


Körcsatis?
Akkor azt a motorháztető alatti csatlakozóba kell csatlakoztatnom?
A kormányművem alatt lévő négyszögletes csatlakozó akkor nem is él? Vagy az mi?



YELLOW Elküldve: 2016-07-04 14:53 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

bricktopm írta: Sziasztok!
Visszaolvastam a fórumban, ezért tenném most fel a kérdésemet.
Úgy tudtam a 98-as e46-omban OBD2-es csatlakozó van, de mint írtátok lehet semmit nem tudok kiolvasni kb semmit, csak OBD1-el.
Akkor most melyiket is kellene beszereznem, hogy a hibakódokat ki tudjam olvasni belőle?
Illetve ehhez az INPA nevű szoftverre lesz szükségem?


20PIN-es körcsatis kell neked. az INPA is jó hozzá.