Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2609 találat


jupika55 Elküldve: 2014-05-02 15:21 légzsak_

Üdvözlet mindenkinek!!!segítséget szeretnék kérni,vásároltam egy 96-os e36-ost és kicseréltem a klíma filtert és akkor látom,hogy az anyósülés oldalon a légzsák kábele el van vágva.Nem találom a az elvágott vezeték másik felét aminek gondolom egy csatlakozó lenne a vége!elözményként világított a légzsák lámpa amit kiolvastattam 2 hibát írt ki az ülésfoglaltság érzékelőt és mégvalamit amire nem emlékszem sajnos.törölték és utána minden ok is volt idáig,míg észre nem vettem ezt.tudna valaki segíteni?köszönöm előre is!!!!!

jupika55 Elküldve: 2014-05-02 14:55 Segítsetek!

Üdvözlet mindenkinek!!!segítséget szeretnék kérni,vásároltam egy 96-os e36-ost és kicseréltem a klíma filtert és akkor látom,hogy az anyósülés oldalon a légzsák kábele el van vágva.Nem találom a az elvágott vezeték másik felét aminek gondolom egy csatlakozó lenne a vége!elözményként világított a légzsák lámpa amit kiolvastattam 2 hibát írt ki az ülésfoglaltság érzékelőt és mégvalamit amire nem emlékszem sajnos.törölték és utána minden ok is volt idáig,míg észre nem vettem ezt.tudna valaki segíteni?köszönöm előre is!!!!!

Pitykoo Elküldve: 2014-04-26 20:30 Klíma automatika hiba

Hali!
A fűtéscsapról találtam egy ilyen videót és az lenne a kérdésem, hogy működhet e nálam egy ilyen javítás!


YouTube videó

Am..és még, hogy mi az a piros amivel bekeni meg a henger részbe ami gondolom maga a kapcsoló tényleg úgy fel kell tölteni vízzel??!!
Ma szét is szedtem, nekem mozgott benne rendesen ami lezárja bár az a kúpos vége lehet ereszti a vizet ha nem nagy erővel nyomja a kapcsoló be...
Kitisztítottam összeraktam és mentem egy karikát!
Lábra állítottam az irányt fenti befúvókat lezártam klíma bekapcs és levegő rá...
Hát sajna tűz forrót nyomott a lábamhoz még most is...
Ha azt a két csövet leveszem róla és lezárom a végeit, hogy a víz ne szökjön el és úgy megyek egy kört akkor elvileg hideg levegőnek kéne jönnie lábamhoz??!!
Csak hogy kiszűrjem tényleg az a csap e a szar!!
Köszi!!

Pitykoo Elküldve: 2014-04-26 11:38 Klíma automatika hiba

hil írta:
Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta: Hali!
Visszatértem megint egy észrevétellel. Nem tudom, hogy hiba e vagy sem, de szerintem nem így kéne működnie...
Amm.. a következőt vettem észre!
Ha bekapcsolom a klímát bármilyen sebességre és bármelyik irányba állítva a levegő fújását ( ablak utastér láb) vagy hagyom automatikus elosztásba a lábtérhez mindig meleg levegőt fúj és már lerohad a lábam...... :(
Mi lehet a baj, mit csináljak vele??!

Szia!
Rossz a motortérben lévő fűtés kapcsoló, csere.


hil



Köszi!
Azt ki tudom cserélni én vagy az komolyabb, és melyik részen kell keresni?!

Szia!
Egyszerű a csere, nekem SzDávid mutatta meg, mert én leengedtem volna a hűtőfolyadékból, de az általa mutatott fogással nem kellett. Az a trükkje, hogy le kell venni a betöltő kupakot, hogy ne legyen nyomás a rendszerben, két ABAW bilincs le és a csövek levétele előtt minél magasabbra kell emeleni. Nekem (M43TU motor) szemből nézve a jobb oldalon volt. Két cső megy rá meg egy el.csatlakozó. A 320i-nél nem tudom merre van, de lehet, hogy ugyanott.
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=18 water valve neve 2-es alkatrész
hil




Köszi a segítséget!
Am... most nézem, hogy lehet félreérthető volt amit írtam és nem tudom, hogy akkor ez e a megoldás!?
Nekem nyomja a hideget középen befele rendesen csak a lábam ill. a szélvédőre nyomja a meleget és szerintem oda is a hideget kellene ha megy a klíma...
16 fokra állítva kikapcsolt klímával és úgy, hogy kintről fújja a levegőt rendesen meleget nyom a lábamra, de ez klímával is így van...
Nem lehet javítani valahogy, vagy csere egyből?!

Szia!
Nem értettem félre semmit, egyre gondolunk,. nálam pontosan így volt. Nem javítható, legalábbis az én fűtéscsapom teljesen ösze volt rohadva nyitott helyzetben, a bumi harang is szétmállott.
hil



Akkor sajna nem úszom meg a cserét.. :(
Köszi a segítséget!!

hil Elküldve: 2014-04-26 08:44 Klíma automatika hiba

Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta: Hali!
Visszatértem megint egy észrevétellel. Nem tudom, hogy hiba e vagy sem, de szerintem nem így kéne működnie...
Amm.. a következőt vettem észre!
Ha bekapcsolom a klímát bármilyen sebességre és bármelyik irányba állítva a levegő fújását ( ablak utastér láb) vagy hagyom automatikus elosztásba a lábtérhez mindig meleg levegőt fúj és már lerohad a lábam...... :(
Mi lehet a baj, mit csináljak vele??!

Szia!
Rossz a motortérben lévő fűtés kapcsoló, csere.


hil



Köszi!
Azt ki tudom cserélni én vagy az komolyabb, és melyik részen kell keresni?!

Szia!
Egyszerű a csere, nekem SzDávid mutatta meg, mert én leengedtem volna a hűtőfolyadékból, de az általa mutatott fogással nem kellett. Az a trükkje, hogy le kell venni a betöltő kupakot, hogy ne legyen nyomás a rendszerben, két ABAW bilincs le és a csövek levétele előtt minél magasabbra kell emeleni. Nekem (M43TU motor) szemből nézve a jobb oldalon volt. Két cső megy rá meg egy el.csatlakozó. A 320i-nél nem tudom merre van, de lehet, hogy ugyanott.
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=18 water valve neve 2-es alkatrész
hil




Köszi a segítséget!
Am... most nézem, hogy lehet félreérthető volt amit írtam és nem tudom, hogy akkor ez e a megoldás!?
Nekem nyomja a hideget középen befele rendesen csak a lábam ill. a szélvédőre nyomja a meleget és szerintem oda is a hideget kellene ha megy a klíma...
16 fokra állítva kikapcsolt klímával és úgy, hogy kintről fújja a levegőt rendesen meleget nyom a lábamra, de ez klímával is így van...
Nem lehet javítani valahogy, vagy csere egyből?!

Szia!
Nem értettem félre semmit, egyre gondolunk,. nálam pontosan így volt. Nem javítható, legalábbis az én fűtéscsapom teljesen ösze volt rohadva nyitott helyzetben, a bumi harang is szétmállott.
hil

Pitykoo Elküldve: 2014-04-25 19:22 Klíma automatika hiba

hil írta:
Pitykoo írta:
hil írta:
Pitykoo írta: Hali!
Visszatértem megint egy észrevétellel. Nem tudom, hogy hiba e vagy sem, de szerintem nem így kéne működnie...
Amm.. a következőt vettem észre!
Ha bekapcsolom a klímát bármilyen sebességre és bármelyik irányba állítva a levegő fújását ( ablak utastér láb) vagy hagyom automatikus elosztásba a lábtérhez mindig meleg levegőt fúj és már lerohad a lábam...... :(
Mi lehet a baj, mit csináljak vele??!

Szia!
Rossz a motortérben lévő fűtés kapcsoló, csere.


hil



Köszi!
Azt ki tudom cserélni én vagy az komolyabb, és melyik részen kell keresni?!

Szia!
Egyszerű a csere, nekem SzDávid mutatta meg, mert én leengedtem volna a hűtőfolyadékból, de az általa mutatott fogással nem kellett. Az a trükkje, hogy le kell venni a betöltő kupakot, hogy ne legyen nyomás a rendszerben, két ABAW bilincs le és a csövek levétele előtt minél magasabbra kell emeleni. Nekem (M43TU motor) szemből nézve a jobb oldalon volt. Két cső megy rá meg egy el.csatlakozó. A 320i-nél nem tudom merre van, de lehet, hogy ugyanott.
http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=18 water valve neve 2-es alkatrész
hil




Köszi a segítséget!
Am... most nézem, hogy lehet félreérthető volt amit írtam és nem tudom, hogy akkor ez e a megoldás!?
Nekem nyomja a hideget középen befele rendesen csak a lábam ill. a szélvédőre nyomja a meleget és szerintem oda is a hideget kellene ha megy a klíma...
16 fokra állítva kikapcsolt klímával és úgy, hogy kintről fújja a levegőt rendesen meleget nyom a lábamra, de ez klímával is így van...
Nem lehet javítani valahogy, vagy csere egyből?!

BMW_Noob83 Elküldve: 2014-04-17 15:39 Autóvásárlás

YELLOW írta:

félre értés ne essék, nem beszéllek le semmiről, azt veszel, amit akarsz, ha tellik.
csak próbállak rávezetni a dolgokra. ugye használt autó esetén, pedig a több dolog, mégtöbb hiba forrása lehet. na meg utána ne emiatt utáld meg a márkát. :wink:

szerk.: amúgy anubisz kollégának asszem pont ilyen 30xi gépe van, ő tudna mesélni, költött már rá sokat ő is. bár most nagyon el van tűnve. hirtelen azt hittem az ő autója az eladó... :)


No hát kicsit átgondolva tényleg nem nekem való a 330XI. Az összkerekesről Ti, a 3000-es benzinesről a Net beszélt le. Kicsit utána néztem a fogyasztásának és oly 13 litert írnak városra. Ehhez ha hozzá jön mondjuk egy 1,2 szorzó, mert tudjuk a gyári adatok mennyire hihetőek, hát az sok. 15 liter. Oké, hogy faterom E65-öse is 18-at eszik (ha én vezetem, és 20 fölött, ha ő vezeti. Kicsit sportosabban tolja.), de azt hittem, hogy egy 3000-es és egy fél tonnával könnyebb kasztni többet számít.
Nekem max olyan 12 literes valós!! fogyasztás lenne a plafon. De az tényleg a legteteje.

Viszont. Lehet telhetetlen vagyok, de lehet azt tudni, hogy nagyságrendileg mit jelent az, hogy "anubisz kolléga... tudna mesélni, költött már rá sokat ő is...?"
Mi az a sok? Tényleg csak nagyságrendileg. Fél milla? Vagy inkább 2-3? Autó árát még egyszer ráköltötte már?
Mert mondjuk szerintem 2-3kiló per év még nem a világ vége, de ha több, az már gáz. Yarisban az a jó, hogy nem lehet neki 500 rugónál nagyobb baja, mert ha mégis, beletolja az ember a Dunába, és vesz egy másikat.
Ellenben pl fater E65-öse az első évben belekerül legalább másfél millába. Volt rajta, klíma gond 300 rugó, hangfalak elkussoltak, 150k, tolatóradar 200k, iDrive-val is volt valami, nem vette be a parancsokat, no ez 200k körül volt.
És akkor még mechanikus gondja (úgy értem futómű, motor, stb) még nem volt. Na akkor mi lesz. Mondjuk az első évet 2 nyugis követte, de akkor sem egy könnyen fenntartható kocsi.
Csak a kötelezője az egy havi fizetésem. Szóval egy ilyen autót én bizti nem tudnék fenntartani.

Egyéb iránt én spec azért akarnék BMW-t, mert imádom az E65-t, aki egyszer hozzászokik, annak vége. Ezt az érzést szeretném, csak kicsit kisebb, és olcsóbb kiadásban. Oké, hogy ajtó szervó nem lesz benne, de azért a bőr, a kényelem, az automata váltó, a belső tér kialakítása, anyaghasználat, dizájn, az csak BMW-s. A presztízs meg nem érdekel. Szerintem egy 10-15 éves autónak már amúgy sincs semmi presztízse, szóval ez nekem nem szempont.
Inkább riszáltatom a fenekem egy 10 éves (de tipp-topp) full-extrás autóban, mint egy ugyan annyiba kerülő, 5 éves, de full fapad népautóban. És itt nem a népautóval van a baj, hanem a fapaddal. A Yaris utasterében 100-nál már olyan hangzavar van, hogy ordítva sem hallod a másikat. Ez van, ha spórolnak az anyaggal...
Szerk: a futóművét meg már had ne minősítsem. Mint ahogy balesetet sem szeretnék vele. Nem vagyok meggyőződve róla, hogy az előttem lévő fél méternyi autóba kell méretű gyűrődési zónát tudtak bepréselni. Max mint a tescós kaja... "nyomokban gyűrődési zónát is tartalmaz..."




BMW_Noob83 Elküldve: 2014-04-15 10:46 Autóvásárlás

YELLOW írta:
BMW_Noob83 írta:
YELLOW írta:
BMW_Noob83 írta: Sziasztok!

Volna pár kérdésem, de légyszi ne oltsatok le, más helyeken már fikáztak, "csóró/sznob/prosztó"-tak már eleget.

Szeretnék vásárolni egy BMW-t, úgy max 1,7 millióig (2 millából meg akarom úszni az átírást, és az átvétel utáni komplett olaj/szűrő cserét is).
Ebből már biztos kitaláltátok, hogy ez egy E46-os vagy E39-es lesz. Igazából nekem az E46 tetszik, és az áll közel a szívemhez, de ha beütöm az összes extrát, amihez ragaszkodom (automata váltó, klíma, eletronyos ablak, függöny+oldal légzsák, metál szín (ezüst, vagy fekete), alufelni, sedan) és azokat, amiket nagyon szeretnék (bőr belső, fűthető ülés), akkor kb 1-2 darabot dob csak ki a kereső.

Tehát választék nuku. E39-ből már jóval több van, több, mint egy tucat, viszont ha kiszűröm a lepukkant darabokat, akkor jószerivel csak 530D-k maradnak. Na most ezzel az a gond, hogy jószerivel csak városban használnám, napi kb. 10km-t, azt is két részletben. Melóba be, és onnan haza.
No a két kérdés:
1. Szerintetek ez nagyon szétgyilkolja a motort? Lehet ez ellen tenni valamit?
2. Mekkora lehet kb. a két típus fenntartási költsége (szerviz, ilyenek, a tankolást ne számoljátok). Fateromnak van egy E65 735i-je, az nagyon nyeli a pénzt, mind szerviz, mind adók terén, hogy a 18-22 literes városi fogyasztás már ne is említsem. Szóval szerintetek mire lehet számítani, mit tanácsoltok?


na idefigyelj Te csóró, sznob, prosztó. :mrgreen: (persze ez csak vicc)
szerintem hagyd a dízelt. ilyen távokon nem jó, nem a dízelnek való, főleg egy 3ezres dízelnek végképp semmi értelme nincs. E39-ből jóval több a lepukkant. viszont ár alapján jól belőtted legalább, hogy nem 1 milla körül akarsz venni. szerintem ha 1,7-et rászánsz, akkor mindenképp kintről nézz, ne úgy hogy itthon árulják kintről behozottként, mert az ilyenek általában a legolcsóbb szarokat veszik meg, amire kicsit költenek, majd nagy haszonnal árulják.
a másik. inkább engedj egy kicsit az extrákból. a függönylégzsák eleve alap. de pl egy automata váltóval is lehet több bajod lenne, főleg ha nem tudni az autó valódi előéletét.


Köszi a választ. Hát akkor nem tudom, hogy mi lesz, mert külföldről gőőőőzöm nincs, hogy hogyan kell kocsit behozni, még soha nem csináltam, és ahhoz sincs kedvem, hogy hónapokig keresgéljek, németül sem beszélek, csak angolul. Szóval ez nekem akkora macera, hogy ha inkább maradok a Yaris-nál, bármennyire is rühellem azt a "kocsit".
Ami az automata váltót illeti, az pont olyasmi amiből nem engedek. Gyakorlatilag ez a lényege számomra. Hogy ne kelljen már váltogatni, mert azt is rohadtul utálom. Nem vagyok egy sportos sofőr, én csak suhanni szeretek, szépen, nyugisan, kényelmesen, kezemet se kelljen megemelni. Ha nincs automata váltó, akkor átülök egy passatba vagy egy mondeóba azt csók. Szóval akkor nem lettem okosabb, de azért köszönöm a segítő szándékot.


vannak olyanok, akik tudnak segíteni behozatalban. te kinézed melyik kell, ők behozzák. vagy sokkal mehetsz is, de tud segítnei a lebonyolításba.
városban az automata váltóhoz kellhet sokat nyúlkálni. mert ha megállsz, szerintem az sem egészséges, ha folyamatosan a féket taposod. ha nem vagy száguldozós, talán egy 18d jó választás lehetne, van azokból is jól felszerelt.


Mondjuk E65-ben nyugodtan leszállhatsz a gázról, nem kezd el kúszni, nem indul el pirosnál, amíg rá nem lépsz a gázra. Bár lehet ez már modern feature.

YELLOW Elküldve: 2014-04-15 10:43 Autóvásárlás

BMW_Noob83 írta:
YELLOW írta:
BMW_Noob83 írta: Sziasztok!

Volna pár kérdésem, de légyszi ne oltsatok le, más helyeken már fikáztak, "csóró/sznob/prosztó"-tak már eleget.

Szeretnék vásárolni egy BMW-t, úgy max 1,7 millióig (2 millából meg akarom úszni az átírást, és az átvétel utáni komplett olaj/szűrő cserét is).
Ebből már biztos kitaláltátok, hogy ez egy E46-os vagy E39-es lesz. Igazából nekem az E46 tetszik, és az áll közel a szívemhez, de ha beütöm az összes extrát, amihez ragaszkodom (automata váltó, klíma, eletronyos ablak, függöny+oldal légzsák, metál szín (ezüst, vagy fekete), alufelni, sedan) és azokat, amiket nagyon szeretnék (bőr belső, fűthető ülés), akkor kb 1-2 darabot dob csak ki a kereső.

Tehát választék nuku. E39-ből már jóval több van, több, mint egy tucat, viszont ha kiszűröm a lepukkant darabokat, akkor jószerivel csak 530D-k maradnak. Na most ezzel az a gond, hogy jószerivel csak városban használnám, napi kb. 10km-t, azt is két részletben. Melóba be, és onnan haza.
No a két kérdés:
1. Szerintetek ez nagyon szétgyilkolja a motort? Lehet ez ellen tenni valamit?
2. Mekkora lehet kb. a két típus fenntartási költsége (szerviz, ilyenek, a tankolást ne számoljátok). Fateromnak van egy E65 735i-je, az nagyon nyeli a pénzt, mind szerviz, mind adók terén, hogy a 18-22 literes városi fogyasztás már ne is említsem. Szóval szerintetek mire lehet számítani, mit tanácsoltok?


na idefigyelj Te csóró, sznob, prosztó. :mrgreen: (persze ez csak vicc)
szerintem hagyd a dízelt. ilyen távokon nem jó, nem a dízelnek való, főleg egy 3ezres dízelnek végképp semmi értelme nincs. E39-ből jóval több a lepukkant. viszont ár alapján jól belőtted legalább, hogy nem 1 milla körül akarsz venni. szerintem ha 1,7-et rászánsz, akkor mindenképp kintről nézz, ne úgy hogy itthon árulják kintről behozottként, mert az ilyenek általában a legolcsóbb szarokat veszik meg, amire kicsit költenek, majd nagy haszonnal árulják.
a másik. inkább engedj egy kicsit az extrákból. a függönylégzsák eleve alap. de pl egy automata váltóval is lehet több bajod lenne, főleg ha nem tudni az autó valódi előéletét.


Köszi a választ. Hát akkor nem tudom, hogy mi lesz, mert külföldről gőőőőzöm nincs, hogy hogyan kell kocsit behozni, még soha nem csináltam, és ahhoz sincs kedvem, hogy hónapokig keresgéljek, németül sem beszélek, csak angolul. Szóval ez nekem akkora macera, hogy ha inkább maradok a Yaris-nál, bármennyire is rühellem azt a "kocsit".
Ami az automata váltót illeti, az pont olyasmi amiből nem engedek. Gyakorlatilag ez a lényege számomra. Hogy ne kelljen már váltogatni, mert azt is rohadtul utálom. Nem vagyok egy sportos sofőr, én csak suhanni szeretek, szépen, nyugisan, kényelmesen, kezemet se kelljen megemelni. Ha nincs automata váltó, akkor átülök egy passatba vagy egy mondeóba azt csók. Szóval akkor nem lettem okosabb, de azért köszönöm a segítő szándékot.


vannak olyanok, akik tudnak segíteni behozatalban. te kinézed melyik kell, ők behozzák. vagy sokkal mehetsz is, de tud segítnei a lebonyolításba.
városban az automata váltóhoz kellhet sokat nyúlkálni. mert ha megállsz, szerintem az sem egészséges, ha folyamatosan a féket taposod. ha nem vagy száguldozós, talán egy 18d jó választás lehetne, van azokból is jól felszerelt.

BMW_Noob83 Elküldve: 2014-04-15 10:36 Autóvásárlás

YELLOW írta:
BMW_Noob83 írta: Sziasztok!

Volna pár kérdésem, de légyszi ne oltsatok le, más helyeken már fikáztak, "csóró/sznob/prosztó"-tak már eleget.

Szeretnék vásárolni egy BMW-t, úgy max 1,7 millióig (2 millából meg akarom úszni az átírást, és az átvétel utáni komplett olaj/szűrő cserét is).
Ebből már biztos kitaláltátok, hogy ez egy E46-os vagy E39-es lesz. Igazából nekem az E46 tetszik, és az áll közel a szívemhez, de ha beütöm az összes extrát, amihez ragaszkodom (automata váltó, klíma, eletronyos ablak, függöny+oldal légzsák, metál szín (ezüst, vagy fekete), alufelni, sedan) és azokat, amiket nagyon szeretnék (bőr belső, fűthető ülés), akkor kb 1-2 darabot dob csak ki a kereső.

Tehát választék nuku. E39-ből már jóval több van, több, mint egy tucat, viszont ha kiszűröm a lepukkant darabokat, akkor jószerivel csak 530D-k maradnak. Na most ezzel az a gond, hogy jószerivel csak városban használnám, napi kb. 10km-t, azt is két részletben. Melóba be, és onnan haza.
No a két kérdés:
1. Szerintetek ez nagyon szétgyilkolja a motort? Lehet ez ellen tenni valamit?
2. Mekkora lehet kb. a két típus fenntartási költsége (szerviz, ilyenek, a tankolást ne számoljátok). Fateromnak van egy E65 735i-je, az nagyon nyeli a pénzt, mind szerviz, mind adók terén, hogy a 18-22 literes városi fogyasztás már ne is említsem. Szóval szerintetek mire lehet számítani, mit tanácsoltok?


na idefigyelj Te csóró, sznob, prosztó. :mrgreen: (persze ez csak vicc)
szerintem hagyd a dízelt. ilyen távokon nem jó, nem a dízelnek való, főleg egy 3ezres dízelnek végképp semmi értelme nincs. E39-ből jóval több a lepukkant. viszont ár alapján jól belőtted legalább, hogy nem 1 milla körül akarsz venni. szerintem ha 1,7-et rászánsz, akkor mindenképp kintről nézz, ne úgy hogy itthon árulják kintről behozottként, mert az ilyenek általában a legolcsóbb szarokat veszik meg, amire kicsit költenek, majd nagy haszonnal árulják.
a másik. inkább engedj egy kicsit az extrákból. a függönylégzsák eleve alap. de pl egy automata váltóval is lehet több bajod lenne, főleg ha nem tudni az autó valódi előéletét.


Köszi a választ. Hát akkor nem tudom, hogy mi lesz, mert külföldről gőőőőzöm nincs, hogy hogyan kell kocsit behozni, még soha nem csináltam, és ahhoz sincs kedvem, hogy hónapokig keresgéljek, németül sem beszélek, csak angolul. Szóval ez nekem akkora macera, hogy ha inkább maradok a Yaris-nál, bármennyire is rühellem azt a "kocsit".
Ami az automata váltót illeti, az pont olyasmi amiből nem engedek. Gyakorlatilag ez a lényege számomra. Hogy ne kelljen már váltogatni, mert azt is rohadtul utálom. Nem vagyok egy sportos sofőr, én csak suhanni szeretek, szépen, nyugisan, kényelmesen, kezemet se kelljen megemelni. Ha nincs automata váltó, akkor átülök egy passatba vagy egy mondeóba azt csók. Szóval akkor nem lettem okosabb, de azért köszönöm a segítő szándékot.