Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2609 találat


bmw320d4 Elküldve: 2013-09-17 13:10 Klíma

YELLOW írta:
szerk.: mert az is érdekes, hogy AUTO gomb egy van, de a venti sebességét, hőfokbeállítász is csinálja automatica, aztán ha hozzá nyúluk a venti állításhoz, akkor kikapcsol, de ha csak a hőfokhoz, akkor mintha a hőfokot már nem szabályozgatná tovább. meg ezt csak klímánál néztem, akkor klíma nélkül is müxik az AUTO gomb?


A hőmérséklet beállítás 2 esetben nem automatikus:
1. ha 16C alá vagy LOW állásra van állítva
2. ha 32C felé vagy HI állásra van állítva.


Minden egyéb esetben szabályozza a hőmérsékletet, még akkor is, ha lentebb vagy fentebb veszed a venti sebességét, vagy belső levegőt keringtetsz, vagy a kerék hidegen vagy melegen van, világít-e a tompított vagy sem.

YELLOW Elküldve: 2013-09-17 13:00 Klíma

bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
na így már értem, vót zsiguli is eccerú mint a faék...
de akkor egy gondolat bánt engemet továbbra is :D
ha hagyom meleg állásban középen, akkor AUTO gomb off, klíma off, akkor is a beállított hőfokot fogja nekem csinálni, vagy ahhoz kell az AUTO gomb mindenképp?
meg ha meleg állásban a radiátoron jön át a levegő, hogy tud hideget keverni hozzá?
éjszakás voltam, nem vagyok még elég fáradt :mrgreen:


Pihenj még egy kicsit.


de most komolyan. szeretném a tudatomban berögzíteni. azt nem igérem, hogy sikerül is, de rajta lennék. :lol:

szerk.: mert az is érdekes, hogy AUTO gomb egy van, de a venti sebességét, hőfokbeállítász is csinálja automatica, aztán ha hozzá nyúluk a venti állításhoz, akkor kikapcsol, de ha csak a hőfokhoz, akkor mintha a hőfokot már nem szabályozgatná tovább. meg ezt csak klímánál néztem, akkor klíma nélkül is müxik az AUTO gomb?

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-17 12:57 Klíma

YELLOW írta:
na így már értem, vót zsiguli is eccerú mint a faék...
de akkor egy gondolat bánt engemet továbbra is :D
ha hagyom meleg állásban középen, akkor AUTO gomb off, klíma off, akkor is a beállított hőfokot fogja nekem csinálni, vagy ahhoz kell az AUTO gomb mindenképp?
meg ha meleg állásban a radiátoron jön át a levegő, hogy tud hideget keverni hozzá?
éjszakás voltam, nem vagyok még elég fáradt :mrgreen:


Pihenj még egy kicsit.

YELLOW Elküldve: 2013-09-17 12:53 Klíma

bmw320d4 írta:
YELLOW írta: igen ezeket én sem értem. H astrában csak betekered a hőfokot, és attól függetlenül, hogy megy a klíma, fújja az olyan levegőt, ami be van állítva. jó klímától függetlenül, hiába állítom 16 fokra hidegebbet fúj, de nincs ilyen hideg/meleg váltó tekerő sehol.

az a helyzet, hogy a kezelési könyv annyira nem taglalja a működést.
pl azt, hogy középen a hideg/meleg állító tekerő mikor ilyen állásban kell lennie. azt tudjuk, vagyis azt mondták azért jó az, mert he vegyesre van állítva, akkor hideg friss levegőt is kever bele, ami ébren tartja az embert, oxigén dúsabb.

az, hogy miért van az, hogy felül hideget nyom, alul meleget automata állásban, azt értem: meleg eleve felfelé száll, az ember inkább alulról fázik, felülre meg jó a hideg levegő, mert nem nyom el a z ember pofájába érkező meleg levegő.

bennem az alábbi kérdések merülnek fel, amikre nem igazán ad magyarázatot a kezelési könyv:

1. ősz van, mondjuk 10 fok kint, a klímapanelen beállítok 21 fokot, akkor mit hova állítsak? az AUTO gomb akkor is működik, ha a klímakompresszor (klímagomb) nincs bekapcsolva? tehát AUTO állásban klíma nélkül is keveri a levegőt a beállított értéknek megfelelően? a középső tekerőnek iylenkor milyen állásban kell lenni vagy lényegtelen?

2. télen mi értelme van mennie a klímának (azon kívül, hogy szárítja a levegőt, nem párásodik, amit simán a meleg levegő is megold nekem pl), mert sokan úgy használják, mikor az hideg levegőt állít elő. a fenti esetben nem tudja a kinti és a motor által termelt hőből kikeverni a kívánt értéket?

3. ha nincs AUTO állásban, akkor tulajdonképpen mindegy milyen érték van beállítva a klímapanelen, azzal tudom csak szabályozni, hogy középen tekergetem, mennyire/milyen arányban fújjon hideget/meleget? csupán azért kell bekapcsolva lennie a klíma panelnak, hogy kinyissanak a "csappantyúk" és tudjon dőlni be a levegő?

azt tudom mert így hazsnáltam mindig, hogy télen ha piros állásban volt, és a klímapanelen állítottam a hőfokot, akkor attól függően melegebebn vagy kevésbbé meleget fújt, AUTO gomb nincs benyomva. de ugye télen az 5 fokhoz képest is meleg a 16 fok. mondjuk úgy nem próbáltam ki, hogy hideg állásban van és felveszem a klímapanelen 32 fokra, hogy akkor mit csinál AUTO-val és AUTO nélkül, vagy klímával.


Melegre állítsd és ragaszd le, vagy vedd ki a bowdent. Nem igaz, hogy ezt minden évben 2x el kell magyarázni.

A hideg állás csak egy opció azért, hogy kaphass kinti friss levegőt, ami nem meg át a radiátoron. Hagy melegen nyáron is télen is, és olyab lesz mint a H asztra, sőt a zsiguli is olyan.


na így már értem, vót zsiguli is eccerú mint a faék...
de akkor egy gondolat bánt engemet továbbra is :D
ha hagyom meleg állásban középen, akkor AUTO gomb off, klíma off, akkor is a beállított hőfokot fogja nekem csinálni, vagy ahhoz kell az AUTO gomb mindenképp?
meg ha meleg állásban a radiátoron jön át a levegő, hogy tud hideget keverni hozzá?
éjszakás voltam, nem vagyok még elég fáradt :mrgreen:

Pocses Elküldve: 2013-09-17 12:53 Klíma

YELLOW írta: igen ezeket én sem értem. H astrában csak betekered a hőfokot, és attól függetlenül, hogy megy a klíma, fújja az olyan levegőt, ami be van állítva. jó klímától függetlenül, hiába állítom 16 fokra hidegebbet fúj, de nincs ilyen hideg/meleg váltó tekerő sehol.

az a helyzet, hogy a kezelési könyv annyira nem taglalja a működést.
pl azt, hogy középen a hideg/meleg állító tekerő mikor ilyen állásban kell lennie. azt tudjuk, vagyis azt mondták azért jó az, mert he vegyesre van állítva, akkor hideg friss levegőt is kever bele, ami ébren tartja az embert, oxigén dúsabb.

az, hogy miért van az, hogy felül hideget nyom, alul meleget automata állásban, azt értem: meleg eleve felfelé száll, az ember inkább alulról fázik, felülre meg jó a hideg levegő, mert nem nyom el a z ember pofájába érkező meleg levegő.

bennem az alábbi kérdések merülnek fel, amikre nem igazán ad magyarázatot a kezelési könyv:

1. ősz van, mondjuk 10 fok kint, a klímapanelen beállítok 21 fokot, akkor mit hova állítsak? az AUTO gomb akkor is működik, ha a klímakompresszor (klímagomb) nincs bekapcsolva? tehát AUTO állásban klíma nélkül is keveri a levegőt a beállított értéknek megfelelően? a középső tekerőnek iylenkor milyen állásban kell lenni vagy lényegtelen?

2. télen mi értelme van mennie a klímának (azon kívül, hogy szárítja a levegőt, nem párásodik, amit simán a meleg levegő is megold nekem pl), mert sokan úgy használják, mikor az hideg levegőt állít elő. a fenti esetben nem tudja a kinti és a motor által termelt hőből kikeverni a kívánt értéket?

3. ha nincs AUTO állásban, akkor tulajdonképpen mindegy milyen érték van beállítva a klímapanelen, azzal tudom csak szabályozni, hogy középen tekergetem, mennyire/milyen arányban fújjon hideget/meleget? csupán azért kell bekapcsolva lennie a klíma panelnak, hogy kinyissanak a "csappantyúk" és tudjon dőlni be a levegő?

azt tudom mert így hazsnáltam mindig, hogy télen ha piros állásban volt, és a klímapanelen állítottam a hőfokot, akkor attól függően melegebebn vagy kevésbbé meleget fújt, AUTO gomb nincs benyomva. de ugye télen az 5 fokhoz képest is meleg a 16 fok. mondjuk úgy nem próbáltam ki, hogy hideg állásban van és felveszem a klímapanelen 32 fokra, hogy akkor mit csinál AUTO-val és AUTO nélkül, vagy klímával.


Nekem az első telem lesz a bimmerrel, én valószínű áttekerem télire piros állásra a felsőt, de nem maxra. Az AUTO funkciót érdemes mindenképp bekapcsolni, mert akkor méri az utastér belsőhőmérsékletét ugye. A klímát meg addig szoktam használni párátlanítani amíg hideg a motor és gyér a fűtés. Meg amúgy sem árt néha bekapcsolni járatni, hogy ne legyen vele gond szezonkezdetre. Tényleg nem tér ki különösebben a kezelési útmutató erre a részre, már kerestem én is.

bmw320d4 Elküldve: 2013-09-17 12:50 Klíma

YELLOW írta: igen ezeket én sem értem. H astrában csak betekered a hőfokot, és attól függetlenül, hogy megy a klíma, fújja az olyan levegőt, ami be van állítva. jó klímától függetlenül, hiába állítom 16 fokra hidegebbet fúj, de nincs ilyen hideg/meleg váltó tekerő sehol.

az a helyzet, hogy a kezelési könyv annyira nem taglalja a működést.
pl azt, hogy középen a hideg/meleg állító tekerő mikor ilyen állásban kell lennie. azt tudjuk, vagyis azt mondták azért jó az, mert he vegyesre van állítva, akkor hideg friss levegőt is kever bele, ami ébren tartja az embert, oxigén dúsabb.

az, hogy miért van az, hogy felül hideget nyom, alul meleget automata állásban, azt értem: meleg eleve felfelé száll, az ember inkább alulról fázik, felülre meg jó a hideg levegő, mert nem nyom el a z ember pofájába érkező meleg levegő.

bennem az alábbi kérdések merülnek fel, amikre nem igazán ad magyarázatot a kezelési könyv:

1. ősz van, mondjuk 10 fok kint, a klímapanelen beállítok 21 fokot, akkor mit hova állítsak? az AUTO gomb akkor is működik, ha a klímakompresszor (klímagomb) nincs bekapcsolva? tehát AUTO állásban klíma nélkül is keveri a levegőt a beállított értéknek megfelelően? a középső tekerőnek iylenkor milyen állásban kell lenni vagy lényegtelen?

2. télen mi értelme van mennie a klímának (azon kívül, hogy szárítja a levegőt, nem párásodik, amit simán a meleg levegő is megold nekem pl), mert sokan úgy használják, mikor az hideg levegőt állít elő. a fenti esetben nem tudja a kinti és a motor által termelt hőből kikeverni a kívánt értéket?

3. ha nincs AUTO állásban, akkor tulajdonképpen mindegy milyen érték van beállítva a klímapanelen, azzal tudom csak szabályozni, hogy középen tekergetem, mennyire/milyen arányban fújjon hideget/meleget? csupán azért kell bekapcsolva lennie a klíma panelnak, hogy kinyissanak a "csappantyúk" és tudjon dőlni be a levegő?

azt tudom mert így hazsnáltam mindig, hogy télen ha piros állásban volt, és a klímapanelen állítottam a hőfokot, akkor attól függően melegebebn vagy kevésbbé meleget fújt, AUTO gomb nincs benyomva. de ugye télen az 5 fokhoz képest is meleg a 16 fok. mondjuk úgy nem próbáltam ki, hogy hideg állásban van és felveszem a klímapanelen 32 fokra, hogy akkor mit csinál AUTO-val és AUTO nélkül, vagy klímával.


Melegre állítsd és ragaszd le, vagy vedd ki a bowdent. Nem igaz, hogy ezt minden évben 2x el kell magyarázni.

A hideg állás csak egy opció azért, hogy kaphass kinti friss levegőt ami nem megy át a radiátoron. Hagyd melegen nyáron is télen is, és olyab lesz mint a H asztra, sőt a zsiguli is olyan.

YELLOW Elküldve: 2013-09-17 12:46 Klíma

igen ezeket én sem értem. H astrában csak betekered a hőfokot, és attól függetlenül, hogy megy a klíma, fújja az olyan levegőt, ami be van állítva. jó klímától függetlenül, hiába állítom 16 fokra hidegebbet fúj, de nincs ilyen hideg/meleg váltó tekerő sehol.

az a helyzet, hogy a kezelési könyv annyira nem taglalja a működést.
pl azt, hogy középen a hideg/meleg állító tekerő mikor ilyen állásban kell lennie. azt tudjuk, vagyis azt mondták azért jó az, mert he vegyesre van állítva, akkor hideg friss levegőt is kever bele, ami ébren tartja az embert, oxigén dúsabb.

az, hogy miért van az, hogy felül hideget nyom, alul meleget automata állásban, azt értem: meleg eleve felfelé száll, az ember inkább alulról fázik, felülre meg jó a hideg levegő, mert nem nyom el a z ember pofájába érkező meleg levegő.

bennem az alábbi kérdések merülnek fel, amikre nem igazán ad magyarázatot a kezelési könyv:

1. ősz van, mondjuk 10 fok kint, a klímapanelen beállítok 21 fokot, akkor mit hova állítsak? az AUTO gomb akkor is működik, ha a klímakompresszor (klímagomb) nincs bekapcsolva? tehát AUTO állásban klíma nélkül is keveri a levegőt a beállított értéknek megfelelően? a középső tekerőnek iylenkor milyen állásban kell lenni vagy lényegtelen?

2. télen mi értelme van mennie a klímának (azon kívül, hogy szárítja a levegőt, nem párásodik, amit simán a meleg levegő is megold nekem pl), mert sokan úgy használják, mikor az hideg levegőt állít elő. a fenti esetben nem tudja a kinti és a motor által termelt hőből kikeverni a kívánt értéket?

3. ha nincs AUTO állásban, akkor tulajdonképpen mindegy milyen érték van beállítva a klímapanelen, azzal tudom csak szabályozni, hogy középen tekergetem, mennyire/milyen arányban fújjon hideget/meleget? csupán azért kell bekapcsolva lennie a klíma panelnak, hogy kinyissanak a "csappantyúk" és tudjon dőlni be a levegő?

azt tudom mert így hazsnáltam mindig, hogy télen ha piros állásban volt, és a klímapanelen állítottam a hőfokot, akkor attól függően melegebebn vagy kevésbbé meleget fújt, AUTO gomb nincs benyomva. de ugye télen az 5 fokhoz képest is meleg a 16 fok. mondjuk úgy nem próbáltam ki, hogy hideg állásban van és felveszem a klímapanelen 32 fokra, hogy akkor mit csinál AUTO-val és AUTO nélkül, vagy klímával.

Atkopatko Elküldve: 2013-09-10 12:24 Klíma automatika hiba

Sziasztok!

Olyan problémám lenne hogy a klíma egyszer rendesen működik aztán gondol egyet és elkezdi tolni befelé a meleget úgy hogy semmit nem tudok ellene tenni.Tudnátok rá valamit mondani mi lehet a baja? Elektronikus lehet a hiba vagy a kompresszor nem működik megfelelően?

Előre is köszönöm!

Bero Elküldve: 2013-09-07 20:02 Fûtõventillátor

viktor írta:
Bero írta: Sziasztok! Kicsit elbizonytalanodtam mi lehet a problémám. A hibák a következők: Az ablakfűtést,ha bekapcsolom akkor villan a zöld led,felmegy a (digit)klíma mutató maximum állásra,viszont a levegő nem jön semmi az ablakra. A másik: ha bekapcsolom a klímát el felveszem maximumra akkor a mutató szerint max álláson van,viszont olyan közepes mennyiségben jön a levegő,nem úgy mint régen! Mi lehet a baj? Most a ''süni'' szállt el vagy a klíma panel vezérlőm? Esetleg valami bizti? Végigolvastam az összes ilyen topicot,de nem tudom eldönteni! Köszi a válaszokat! :kiraly:


Szia!

Nagy valószínűséggel neked is a süni döglött meg.
A klíma panel azt mutatja amit akarsz tőle, meg azokat a jeleket is küldi tovább de a süni már nem dolgozik rendesen. aztán majd valahol beáll magától, orkán és szélcsend között.
Szerintem.


Köszöntem :kiraly:

viktor Elküldve: 2013-09-07 18:06 Fûtõventillátor

Bero írta: Sziasztok! Kicsit elbizonytalanodtam mi lehet a problémám. A hibák a következők: Az ablakfűtést,ha bekapcsolom akkor villan a zöld led,felmegy a (digit)klíma mutató maximum állásra,viszont a levegő nem jön semmi az ablakra. A másik: ha bekapcsolom a klímát el felveszem maximumra akkor a mutató szerint max álláson van,viszont olyan közepes mennyiségben jön a levegő,nem úgy mint régen! Mi lehet a baj? Most a ''süni'' szállt el vagy a klíma panel vezérlőm? Esetleg valami bizti? Végigolvastam az összes ilyen topicot,de nem tudom eldönteni! Köszi a válaszokat! :kiraly:


Szia!

Nagy valószínűséggel neked is a süni döglött meg.
A klíma panel azt mutatja amit akarsz tőle, meg azokat a jeleket is küldi tovább de a süni már nem dolgozik rendesen. aztán majd valahol beáll magától, orkán és szélcsend között.
Szerintem.