Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2609 találat


norbibmw1 Elküldve: 2010-07-27 22:19 Ékszíj tárcsa

Sziasztok!

Van két óriási problémám! E46 320d, 136 le, 255e km. Kipufogó meghegesztve, görgök, szíj, főtengelytárcsa cserélve ( alapjáraton csattogás miatt), mondjuk sajna csak után gyártottra. Olaj szintén cserélve. 3000-3500 fordulat fölött kerepelő, berregő ( hidrotöke hangra hasonló ) hang jön ki a kocsiból. Minden sebfokozatban kb. ugyan akkora fordulatnál kezdődik és csak akkor lehet hallani, ha folyamatosan nyomom a gázt, vagy megtartom a fordulatot. Ha elveszem a gázt egyből elhallgat. Álló helyzetben csak néha-néha jön elő a hang, a megadott fordulaton, akkor sem olyan hangos, mint terhelés ( menet ) közben. Generátor és klímacsapágy elméletileg rendben van!
MITŐL VAN?????
A kuplung elégé ki van már 5-be néha megcsúszik! Lehet ez, vagy a zsír új (1500 km-es) után gyártott főtengelytárcsa, vezérműlánc feszítő, talán turbó???

Másik problémám leállításkor megrándul a motor, mit ha ki akarna esni és egy ku… hülye csattanó hangot ad ki. Motortartó, illetve váltótartó bakok gyárira cserélve, 2000 km-esek.

A segítséget előre is köszönöm.

Tom_Sawyer Elküldve: 2010-07-25 20:30 Klíma automatika hiba

Sziasztok!

Arra tudtok tippet adni, hogy miért áll le a levegőkeringtetés a kocsiban, időnként? Manuális klímám van, és minden jel nélkül egyszer csak leáll a befújás, majd újraindul valamikor. Nem a klíma rossz, kipróbáltam, klíma nélkül sem megy.

Bocs, ha már volt 1x a kérdés.

Köszi előre is.

Robinson Elküldve: 2010-07-24 12:25 CarPC beszerelése E46-ba

Ezúttal Tano klubtársunk küldött egy jól összeszedett írást arról, hogyan kell beszerelni egy CarPC-t az E46-ba. Nem 3 sor, dehát több hónapnyi olvasgatás és munka tapasztalatát küldte el nekünk Tano. Volt szerencsém nekem is nyomogatni a kütyüt, és nekem is nagyon tetszett :)

Tano írta: Sziasztok!

Már 2006 nyár óta van működő CarPC-m, és egy kis írás keretében megosztom veletek is a tapasztalataimat. A sztori ott kezdődött, hogy a masinám egy 99-es vas, amiben nem volt semmi navigáció, se cd csak magnó. Alapvetően mp3-makat szoktam hallgatni, ezért jó ideig kazettás adapterrel kötöttem rá a lejátszómat. Mivel manapság van lehetőség szoftveres navigációra ismeretlen helyeken, és nem akartam kis PDA/PNA-val szórakozni, ezért kezdtem más integrálható alternatívák után nézni.
Ekkor merültem bele a CarPC-k rejtelmeibe. Külföldi és hazai leírások kb 2-3 hónapnyi tanulmányozása után alakult ki hogy mik is lennének benne. Egy CarPC-vel gyakorlatilag minden megoldható, amire egy normál asztali PC vagy laptop képes. Nekem nyilván a zene, navigáció volt az elsődleges. Így annyiból mintha gyári navit vettem volna, sokkal többet tudó, és flexibilisebb, bővíthetőbb rendszerhez jutottam.
Az alábbi konfigurációm van:
VoomPC-2 ház, VIA Epia EN15000G mini ITX alaplap, 512MB DDR2-800-as RAM, Samsung 2,5” 80 GB SATA laptop HDD és hozzá átalakító kábel, 700TSV 7” TFT , M2-ATX táp, Haicom 204 Sirfstar3 USB GPS vevõ, SB Live! 24bit USB EXTERNAL külsõ hangkártya, Minikey USB billentyűzet, 2db USB hub, HQCT-e rádiómodul, Macaudio MPX-4000 erősítő, monitor keret a műszerfalra, gyári keret hogy a klímavezérlőt lejjebb tudjam rakni, Reslers USB I-BUS interfész, tolatókamera, sok-sok kábel és csatlakozó
Az alkatrészeket vegyesen külföldről és hazai forrásból szereztem be, szerencsére nem volt semmi megbízhatósági vagy postázási nehézségem.

A tervezésnél az autó lehetőségeihez próbáltam igazodni, hogy minél kisebb helyet veszítsek, és ne nézzen ki gagyin sem. Ezért amit lehetett a csomagtartóba raktam és elrejtettem.
- Sikerült akkora PC házat találnom, ami pont elfér az akksi feletti műanyag tálcán. Ez azért jó, mert a gép tápja is az akkura van rákötve közvetlenül, és ilyenkor előnyös a kis távolság. A VIA proci nem egy erőgép, de keveset fogyaszt, kicsi a hőtermelése, és az általam használt feladatokra elegendő így is. A táp stabilizált feszültséget biztosít, maximum 160W-os teljesítménnyel.
A bekapcsoláshoz egy kapcsolót helyeztem el az ASC gomb mellett, mert nem akarom, hogy minden gyújtás ráadáskor bekapcsoljon a PC. Valamint erről kapcsolódik be a monitor is. A bekapcsolójel biztosítékkal van lekötve a szivargyújtóról, aminek a terhelhetősége biztosítja monitor mintegy 1A-es áramfelvételét is.
- Az erősítő a csomagtér plafonjára került, így nem zavaró hiszen csak lehajolva látszik, valamint kevés helyet foglal, mert ritkán pakolom csordultig tele a csomagtartót. A hangszórók a gyári rádiócsatlakozón keresztül vannak rákötve az erősítőre. Így az eredeti vezetékezés megmaradt, ha kell a gyári rádiót simán vissza lehet rakni. Az erősítő a tápot közvetlenül az akksiról kapja, valamint a PC tápjáról kap késleltetett bekapcsoló jelet, így nincs nagy reccsenés a hangszórókból a PC elindításakor, csak egy kisebb kb 30 mp után.
- A HQCT-e rádiómodul a kárpit mögött baloldalt, a gyári antennaerősítőre van rákötve, aminek az antennája a hátsó ablakban van. Valamivel gyengébb a vétele mint a gyári rádiónak, de megfelelő, és többnyire nem is rádiót hallgatok.
- A hangkártya is a csomagtartóban bal oldalt szintén a kárpit mögé rejtve kapott helyet. Ez kapja a jelet a PC-től és a HQCT modultól, és adja a jelet a 4 csatornás erősítőnek. Azért döntöttem külső „zajgenerátor” mellett, mert mások tapasztalatai szerint az alaplapi integrált cuccokba belekerülhet némi zaj.
- A Haicom SirfIII-as GPS vevőt a kalaptartó alá raktam, így semmi nem látszik belőle, és a vételi lehetősége is kiváló, mert nem árnyékolódik le, Programnak iGO-t használok, igaz ennek hátránya, hogy nagyon leterheli a gyenge processzort. Alternatív lehetőség még pl a Garmin MobilePC szoftvere is, de ezt én még nem próbáltam, csak az nRoute-ot használtam az Igo előtt.
- 7"-os érintőképernyő beépítőkerettel. A monitor teljesen ki lett szerelve a saját házából, és közvetlenül van ráerősítve a beépítőkeretre. Így a lehető legjobban belesimul a műszerfalba.
- A kézifék melletti tartóban van egy USB hub, valamint a csomagtartóban a PC-re kötve is egy.
- Tolatókamera beépítve a csomagtartónyitó elembe a világítás helyére. A táplálást a hátsó ködlámpáról kapja, mert így manuálisan tudom bekapcsolni bármikor, akár menet közben is. A monitor egyik videóbemenetére szolgáltatja a jelet, tehát nem a windows-on belül történik a megjelenítés.
- Frontendnek a Roadrunnert használom WinXP Pro alatt, teljesen meg vagyok vele elégedve. Ha valaki nem tudná, hogy ez mit takar, annak röviden annyit, hogy ez egy olyan program, ami lehetővé teszi, hogy az érintőképernyővel vezéreljük a PC-t. Grafikus felülettel van megoldva, hogy a képernyő adott helyét érintve milyen parancs/program fusson a PC-n. Valamint a használni kívánt programokkal is ez kommunikál. Nem mellesleg használható méretűvé teszi a kezelőfelületet, nem apró gombokkal kell foglalkozni a 7”-os kijelzőn. Megjelenésnek a BMWE36 és az iGoBMW skin-ből összegyúrt saját módosított felületet használom. Szoftveresen megoldott az éjszakai-nappali fényerőállítás, így egy érintésre lehet változtatni a megvilágítás erősségén is.
- Az I-BUS interfész. az egyszerűség kedvéért ez nem az I-Bus-ra, hanem a K-Bus-ra lett rákötve mivel a csomagtartómban nincs CD-tár, ezért nincs hátravezetve iBus kábel, viszont a rádiócsatlakozóig sem akartam előrekötni újabb vezetéket. Ezért jött az utánajárás és szakértő segítséggel kiderült, hogy az I- és a K-Bus műszakilag azonos, átjárható. Így rá tudtam csatlakozni a PDC vezérlőnél a rendszerre, nem kellett 4-5 méter kábelt keresztülhúzni az utastéren. Ezzel már használhatóak a kormányon lévő bal oldali gombok, amik a rádiót vezérelnék, a PC vezérlésére (gyakorlatilag bármit lehet működtetni, teljesen testreszabható a gombok funkciója), kiolvashatók üzemi adatok, valamint vezérelhetők is bizonyos funkciók. Pl ablakok, központi zár, lámpák akár külön-külön is. Igaz ez utóbbival én nem foglalkoztam, így azt az oldalt nem integráltam be a jelenlegi skin-be. A Reslers féle (http://reslers.de/IBUS/index.html) USB-s interfészt használom az IBusRR (http://www.mp3car.com/vbulleti...lease.html) nevű plugin-nal. Az OBC oldalt, valamint a főmenüt az iGoBMW (http://www.mp3car.com/vbulleti...arent.html) skin-ből vett elemekkel oldottam meg. Szerintem egész jó lett, elégedett vagyok az eredménnyel.

A beépítést mind saját kezűleg, egyik barátom segítségével raktuk be. 2-3 nap volt a beépítés, nagy szenvedés volt némelyik kábel behúzása, de összejött és remekül működik azóta is. A kábelek a lehetőség szerint el vannak rejtve a kárpit meg az ülés alá, és törekedtem a biztonságra is a csatlakozások megoldásánál. Nem lenne jó egy zárlat. A későbbi módosításokat, fejlesztéseket már egyedül is be tudtam fabrikálni.
És végül jöhet a kérdés, hogy mindez mennyibe került? Gyakorlatilag annyiba, mintha a gyári nagy navis rendszert építettem volna bele mindenestől. Csak ez sokkal könnyebben bővíthető és frissíthető akár szoftver akár hardver oldalon. Összehasonlításul lásd pl. a sok szenvedést a gyári navigációs térképekkel. Teljesen személyre szabható, ki mire szeretné használni. Ilyen vagy még erősebb PC rendszer megoldható olcsóbban is manapság. De kompromisszumos megoldások is léteznek. Pl. valaki egy sima laptopot használ, vagy normál asztali PC összetevőket, amik jóval olcsóbbak, de nyilván nagyobbak is, így más elhelyezést kell keresni. Az eltelt 3-4 évben az alkatrészárak sokat csökkentek, kb feleannyiból ki lehetne hozni ugyanezt a konfigot mint akkor, amikor én kezdtem. De ha később hardver cserét csinálnék, akkor az már egyszerűen megoldható lesz a PC-ben.
Remélem érdekes információkkal szolgáltam, és ha van kérdés remélem tudok segíteni.

Üdv!
Tano

BarG Elküldve: 2010-07-21 20:05 Chip tuning HÁZILAG kwp 2000+-szal

kerezsijoc írta: Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy van e valakinek tapasztalata KWP200+ -szal kapcsolatban!?

Meguntam a sufnituningosok szerintük jó lesz chiptuningjait.
Ezért indítottam ezt az új témát hátha valaki és aki hozzáértő megosztaná velünk a tapasztalatait!
Sajnos én elvittem szakszervízbe a kocsim és hát rárakták a legújabb gyári szoftot (elvileg ez előtt is gyári volt a kocsin) és elkezdett azóta füstölni.
Ajánlotta mindenki, hogy optimalizálja a kocsin a softot,DE ezek után inkább én szeretném megoldani a gonjait (gondjaim)
Tehát ha bárki csinált már ilyet akkor ossza meg a tapasztalatait velem velünk.
Köszönöm!
U.I.:Remélem másnak is felkeltettem az érdeklődését a témában :)


Minden dízel autó füstöl.
Ha van koromszűrőd, akkor ez nem látszik.
A kérdés az, hogy a NORMÁLISNÁL jobban füstöl-e. Ezt leginkább egy hasonló autóval összehasonlítva tudhatod meg a legolcsóbban, kicsivel drágábban egy környezetvédelmi mérés lehet az eszköz. Ha a normálisnál jobban füstöl, akkor az hiba, meg kell keresni, kerestetni, nem pedig elfedni valami olyan módosítással, ami miatt a hiba szépen tovább tud fejlődni és sokkal nagyobb bajt is okozhat.
A tuningprogiktól általában még jobbaan füstöl a gép.
Vannak nagyobb, megbízhatóbb cégek által fejlesztett progik, amiket a magyar tuningos "forgalmaz", ezek több autón lettek fejlesztve. Nagyon lebeszélnélek az otthoni tuningtól, hacsak nincs egy komplett diagnosztikai állomásod otthon, mérőpaddal, klímakamrával, etc .....

davech Elküldve: 2010-07-20 09:24 klíma tisztítás

davech írta: hi!

Voltam töltetni a klíma gázt, 0,4 volt benne 1,5 helyett. Leszívattuk ok, feltöltöttük ok.
Próba: Bekapcsoltuk klímát mit mutat, hát semmit nyomta a sima levegőt, majd a műszeren lévő mérő 30bár fölé ugrott majd pár másodperc alatt nagy szisszenés a motortérből, kis gáz szivárgást lehetett látni... Ezek után a benne lévő gázt leszívattuk.

Kérdésem az lenne hogy van e valami túlnyomó szelep, ha a kompresszor miatt nagy nyomás keletkezik, az kienged. Szerelő srác váltig állítja nem történt baj, csak a túlnyomó szelep engedett ki pont a túlnyomás miatt. Igaz van ilyen szelep?

Valami dugulás van a klíma rendszerében, szűrővel kezdjük a műtétet.

Előre is köszi választ!


Sikerült megcsinálni a klímát.
Nem 1,50 hanem 0,680 / 10mg gáz kell bele. Szóval túl lett töltve a rendszer. Szűrőt ennek ellenére kicseréltük. Klímán 16foknál 6 fokos levegőt fúj, 17 báron üzemel az egész. Az már egész jó. :D


Tom_Sawyer Elküldve: 2010-07-18 20:43 Navi és Rádiómodul javítás

JKNAVI írta:
Zoli01 írta: Szia!
Nekem egy e46-om van,kisnavis.A gondja az,hogy tavaly belefolyattam sajnos a klímatisztító folyadékot és azóta csíkos a kijelző.Ilyennel is foglalkozol?


Szervusz!
Kijelzőket nem szoktam javítani, de két javaslatom lenne:
1. Látom Fehérvárról írsz, Kasza Mester helyben van neked, kérdezd meg, hogy van e neki bontottba és mennyiért, lehet ez az egyszerűbb.
2. Egy hibafeltárást csinálhatok neked, de sajnos a beázások, az esetek többségében javíthatatlanok és a kis kijelzőt csak a kocsidban tudom próbálni.


Köszi, nekem is ez lett volna a problémám, így legalább nem próbálkozom tovább. Sajnos nem sikerült javítani az állapotán.

Hori Elküldve: 2010-07-17 05:49 klíma tisztítás

bmw320d4 írta:
Hori írta:
davech írta: hi!

Voltam töltetni a klíma gázt, 0,4 volt benne 1,5 helyett. Leszívattuk ok, feltöltöttük ok.
Próba: Bekapcsoltuk klímát mit mutat, hát semmit nyomta a sima levegőt, majd a műszeren lévő mérő 30bár fölé ugrott majd pár másodperc alatt nagy szisszenés a motortérből, kis gáz szivárgást lehetett látni... Ezek után a benne lévő gázt leszívattuk.

Kérdésem az lenne hogy van e valami túlnyomó szelep, ha a kompresszor miatt nagy nyomás keletkezik, az kienged. Szerelő srác váltig állítja nem történt baj, csak a túlnyomó szelep engedett ki pont a túlnyomás miatt. Igaz van ilyen szelep?

Valami dugulás van a klíma rendszerében, szűrővel kezdjük a műtétet.

Előre is köszi választ!




háát téged kicsit átbasztak! nincs a klímádban olyan szelep ami úgy enged ki hogy utána vissza is zár:biglol:
nyomáskapcsoló van rajta ami lekapcsolja ha nagy a nyomás, de nem engedi ki a gázt




Pedig a képen a 3-as számú pont azért van, hogy elengedje a túlnyomást...








igen azért, de mint ahogy írtam " nincs a klímádban olyan szelep ami úgy enged ki hogy utána vissza is zár" nem tudom mennyire vágod azt a szelepet de az egy fém házban egy műanyag lap amit rugó tart és az már nem fog oda visszazárni ahol lennie kéne neki:mrgreen:


elvégre alig több mint 10 éve szerelek klímákat:biglol:

bmw320d4 Elküldve: 2010-07-17 01:12 klíma tisztítás

Hori írta:
davech írta: hi!

Voltam töltetni a klíma gázt, 0,4 volt benne 1,5 helyett. Leszívattuk ok, feltöltöttük ok.
Próba: Bekapcsoltuk klímát mit mutat, hát semmit nyomta a sima levegőt, majd a műszeren lévő mérő 30bár fölé ugrott majd pár másodperc alatt nagy szisszenés a motortérből, kis gáz szivárgást lehetett látni... Ezek után a benne lévő gázt leszívattuk.

Kérdésem az lenne hogy van e valami túlnyomó szelep, ha a kompresszor miatt nagy nyomás keletkezik, az kienged. Szerelő srác váltig állítja nem történt baj, csak a túlnyomó szelep engedett ki pont a túlnyomás miatt. Igaz van ilyen szelep?

Valami dugulás van a klíma rendszerében, szűrővel kezdjük a műtétet.

Előre is köszi választ!




háát téged kicsit átbasztak! nincs a klímádban olyan szelep ami úgy enged ki hogy utána vissza is zár:biglol:
nyomáskapcsoló van rajta ami lekapcsolja ha nagy a nyomás, de nem engedi ki a gázt




Pedig a képen a 3-as számú pont azért van, hogy elengedje a túlnyomást...




Hori Elküldve: 2010-07-17 00:41 klíma tisztítás

davech írta: hi!

Voltam töltetni a klíma gázt, 0,4 volt benne 1,5 helyett. Leszívattuk ok, feltöltöttük ok.
Próba: Bekapcsoltuk klímát mit mutat, hát semmit nyomta a sima levegőt, majd a műszeren lévő mérő 30bár fölé ugrott majd pár másodperc alatt nagy szisszenés a motortérből, kis gáz szivárgást lehetett látni... Ezek után a benne lévő gázt leszívattuk.

Kérdésem az lenne hogy van e valami túlnyomó szelep, ha a kompresszor miatt nagy nyomás keletkezik, az kienged. Szerelő srác váltig állítja nem történt baj, csak a túlnyomó szelep engedett ki pont a túlnyomás miatt. Igaz van ilyen szelep?

Valami dugulás van a klíma rendszerében, szűrővel kezdjük a műtétet.

Előre is köszi választ!




háát téged kicsit átbasztak! nincs a klímádban olyan szelep ami úgy enged ki hogy utána vissza is zár:biglol:
nyomáskapcsoló van rajta ami lekapcsolja ha nagy a nyomás, de nem engedi ki a gázt


JKNAVI Elküldve: 2010-07-16 23:52 Navi és Rádiómodul javítás

Zoli01 írta: Szia!
Nekem egy e46-om van,kisnavis.A gondja az,hogy tavaly belefolyattam sajnos a klímatisztító folyadékot és azóta csíkos a kijelző.Ilyennel is foglalkozol?


Szervusz!
Kijelzőket nem szoktam javítani, de két javaslatom lenne:
1. Látom Fehérvárról írsz, Kasza Mester helyben van neked, kérdezd meg, hogy van e neki bontottba és mennyiért, lehet ez az egyszerűbb.
2. Egy hibafeltárást csinálhatok neked, de sajnos a beázások, az esetek többségében javíthatatlanok és a kis kijelzőt csak a kocsidban tudom próbálni.