Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2609 találat


YELLOW Elküldve: 2017-10-23 14:55 klíma tisztítás

lela írta:
A tisztítást jellemzően tavasszal érdemes elvégezni, miután télen elszaporodhatnak kórokozók a nem használt klíma miatt, ezért is ajánlják, hogy télen is érdemes alkalmanként bekapcsolni. (de ezt te is tudod sztem) Ez a hab csak akkor ér vmit ha közvetlenül a radiátorra tudod juttatni, ehhez ki kell venni a ventillátort, ami a te esetedben nem egy ördöngösség.
Én is így csináltam, de mivel az enyém diesel, így a ventit csak ki tudtam fordítani, és a lapátjait is teljesen megtisztítottam a portól.


nem tudod az előzményt. klímát tisztítani tavasszal és ősszel a klíma szezon után is kell, célszerű. nekem van ózongenerátorom egyébként.
a habnak annyi oka van, hogy volt egy motormosásom. utána ha ment a fűtés, akkor fura égett szag volt. de ezzel egy időben volt az is, hogy a lefolyón felnyomtam egy endoszkópot. és azt hittem a lefolyó gumiban lévő esetleges trutyit a fűtőradiátorhoz nyomtam ettől van szag. de az a szag is csak akkor volt, amikor a fűtést rányomtam, amúgy nem lehet érezni utána sem. mivel endoszkóppal benéztem, ezért nyomtam alulról is habot és a lábtérbefúvón keresztül is, mert az is közvetlen a hőcserélőre megy, illetve a venti felől támadtam, mert a lapárok mögött nem sokkal eleve ott a hőcserélő. tehát jutott. hagytam direkt (bár van egy egész dobozzal is még) egy keveset ha a sünit cserélem onnan is elérem közvetlen a hőcserélőt.
csak mondom full tünetmentes lett minden, se hang se pulzáló indítás. majd 3 nap múlva már baja volt.

lela Elküldve: 2017-10-23 14:34 klíma tisztítás

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: anno hazsnáltam Motip klímatisztító habot. az után kezdődött az a jelenség, hogy pulzált a venti induláskor, és olykor nyekergett is.
most sok év után újra használtam ezt a terméket. azért, mert ha ment a fűtés, akkor fura szag volt, de azt hittem azért, mert a klímabox lefolyón amikor felküldtem az endoszkópot összekente a hőcserélőt.
szóval most telenyomtam a ventit mindkét oldalról, a vezető felőli lábtér befúváson is betámadtam, illetve a lefolyón is. miután befújtam felül rá akartam indítani, alig akart elindulni a venti. 3-4x is befújtam ott, illetve a többi helyen is többször.
ami fura lett számomra, hogy azóta nem nyekereg a venti, és nem indul pulzálva. pedig előtte minden indításnál, télen-nyáron alig bírta felvenni a fordulatot.
most mondjuk úgy maradt egy tartalék sünim. lehet még lesz jelenség, nem akarom elkiabálni. pedig ez után akartam kicserélni, direkt hagytam habot még, hogy majd ott még befújok. na de ez lehet elmarad.
így viszont érdekes ez a dolog. ami okozta a hibát, az szüntette meg évekkel később. :D LOL :biglol:


hát nem elszóltam magam? ma megint volt hangja a ventinek és most már be sem indul... :D
most vagy a biztije ment ki, vagy a süni végleg megadta magát :D
szerintem ha nem írom le az előzőeket nem ment volna tönkre. ez az én formám.

Szia Y,
én az előző autómból kiszedtem a ventit, a motor csapágyakat kitakarítottam, befújtam lánckenő spray-al (kifújáskor folyékony, tehát bemegy mindenhova, majd zsír halmazállapotúvá válik (a fehér zsír spray nem jó, mert az ragacsossá válik!)), aztán többet nem volt vele baj, pedig igen erősen nyekergett.
bye: hil


na pont ezt szeretném elkerülni. attól félek nagyon eltörök valamit. egyébként nem folyamatosan ad ki hangok, inkább alacsonyabb fordulaton, amikor fokozatot váltok, de aztán elcsendesül.
megnéztem a biztiket, okésak. persze ment is a venti most. járattam egy darabig több fokozaton, de nem állt meg. pulzálás volt az elején. tehát a süni csak cserés lesz.
nem értem 2-3 napig miért volt teljesen tünetmentes.
most várjak amíg jobb idő lesz egy kicsit. sajnos olajcsere alkalmával tudtam a habos dolgot elvégezni, azt pedig nem akartam az új süni mellett. de hátha lesz még enyhébb idő.


A tisztítást jellemzően tavasszal érdemes elvégezni, miután télen elszaporodhatnak kórokozók a nem használt klíma miatt, ezért is ajánlják, hogy télen is érdemes alkalmanként bekapcsolni. (de ezt te is tudod sztem) Ez a hab csak akkor ér vmit ha közvetlenül a radiátorra tudod juttatni, ehhez ki kell venni a ventillátort, ami a te esetedben nem egy ördöngösség.
Én is így csináltam, de mivel az enyém diesel, így a ventit csak ki tudtam fordítani, és a lapátjait is teljesen megtisztítottam a portól.

YELLOW Elküldve: 2017-10-23 12:41 klíma tisztítás

hil írta:
YELLOW írta:
YELLOW írta: anno hazsnáltam Motip klímatisztító habot. az után kezdődött az a jelenség, hogy pulzált a venti induláskor, és olykor nyekergett is.
most sok év után újra használtam ezt a terméket. azért, mert ha ment a fűtés, akkor fura szag volt, de azt hittem azért, mert a klímabox lefolyón amikor felküldtem az endoszkópot összekente a hőcserélőt.
szóval most telenyomtam a ventit mindkét oldalról, a vezető felőli lábtér befúváson is betámadtam, illetve a lefolyón is. miután befújtam felül rá akartam indítani, alig akart elindulni a venti. 3-4x is befújtam ott, illetve a többi helyen is többször.
ami fura lett számomra, hogy azóta nem nyekereg a venti, és nem indul pulzálva. pedig előtte minden indításnál, télen-nyáron alig bírta felvenni a fordulatot.
most mondjuk úgy maradt egy tartalék sünim. lehet még lesz jelenség, nem akarom elkiabálni. pedig ez után akartam kicserélni, direkt hagytam habot még, hogy majd ott még befújok. na de ez lehet elmarad.
így viszont érdekes ez a dolog. ami okozta a hibát, az szüntette meg évekkel később. :D LOL :biglol:


hát nem elszóltam magam? ma megint volt hangja a ventinek és most már be sem indul... :D
most vagy a biztije ment ki, vagy a süni végleg megadta magát :D
szerintem ha nem írom le az előzőeket nem ment volna tönkre. ez az én formám.

Szia Y,
én az előző autómból kiszedtem a ventit, a motor csapágyakat kitakarítottam, befújtam lánckenő spray-al (kifújáskor folyékony, tehát bemegy mindenhova, majd zsír halmazállapotúvá válik (a fehér zsír spray nem jó, mert az ragacsossá válik!)), aztán többet nem volt vele baj, pedig igen erősen nyekergett.
bye: hil


na pont ezt szeretném elkerülni. attól félek nagyon eltörök valamit. egyébként nem folyamatosan ad ki hangok, inkább alacsonyabb fordulaton, amikor fokozatot váltok, de aztán elcsendesül.
megnéztem a biztiket, okésak. persze ment is a venti most. járattam egy darabig több fokozaton, de nem állt meg. pulzálás volt az elején. tehát a süni csak cserés lesz.
nem értem 2-3 napig miért volt teljesen tünetmentes.
most várjak amíg jobb idő lesz egy kicsit. sajnos olajcsere alkalmával tudtam a habos dolgot elvégezni, azt pedig nem akartam az új süni mellett. de hátha lesz még enyhébb idő.

hil Elküldve: 2017-10-23 12:03 klíma tisztítás

YELLOW írta:
YELLOW írta: anno hazsnáltam Motip klímatisztító habot. az után kezdődött az a jelenség, hogy pulzált a venti induláskor, és olykor nyekergett is.
most sok év után újra használtam ezt a terméket. azért, mert ha ment a fűtés, akkor fura szag volt, de azt hittem azért, mert a klímabox lefolyón amikor felküldtem az endoszkópot összekente a hőcserélőt.
szóval most telenyomtam a ventit mindkét oldalról, a vezető felőli lábtér befúváson is betámadtam, illetve a lefolyón is. miután befújtam felül rá akartam indítani, alig akart elindulni a venti. 3-4x is befújtam ott, illetve a többi helyen is többször.
ami fura lett számomra, hogy azóta nem nyekereg a venti, és nem indul pulzálva. pedig előtte minden indításnál, télen-nyáron alig bírta felvenni a fordulatot.
most mondjuk úgy maradt egy tartalék sünim. lehet még lesz jelenség, nem akarom elkiabálni. pedig ez után akartam kicserélni, direkt hagytam habot még, hogy majd ott még befújok. na de ez lehet elmarad.
így viszont érdekes ez a dolog. ami okozta a hibát, az szüntette meg évekkel később. :D LOL :biglol:


hát nem elszóltam magam? ma megint volt hangja a ventinek és most már be sem indul... :D
most vagy a biztije ment ki, vagy a süni végleg megadta magát :D
szerintem ha nem írom le az előzőeket nem ment volna tönkre. ez az én formám.

Szia Y,
én az előző autómból kiszedtem a ventit, a motor csapágyakat kitakarítottam, befújtam lánckenő spray-al (kifújáskor folyékony, tehát bemegy mindenhova, majd zsír halmazállapotúvá válik (a fehér zsír spray nem jó, mert az ragacsossá válik!)), aztán többet nem volt vele baj, pedig igen erősen nyekergett.
bye: hil

YELLOW Elküldve: 2017-10-22 18:41 klíma tisztítás

YELLOW írta: anno hazsnáltam Motip klímatisztító habot. az után kezdődött az a jelenség, hogy pulzált a venti induláskor, és olykor nyekergett is.
most sok év után újra használtam ezt a terméket. azért, mert ha ment a fűtés, akkor fura szag volt, de azt hittem azért, mert a klímabox lefolyón amikor felküldtem az endoszkópot összekente a hőcserélőt.
szóval most telenyomtam a ventit mindkét oldalról, a vezető felőli lábtér befúváson is betámadtam, illetve a lefolyón is. miután befújtam felül rá akartam indítani, alig akart elindulni a venti. 3-4x is befújtam ott, illetve a többi helyen is többször.
ami fura lett számomra, hogy azóta nem nyekereg a venti, és nem indul pulzálva. pedig előtte minden indításnál, télen-nyáron alig bírta felvenni a fordulatot.
most mondjuk úgy maradt egy tartalék sünim. lehet még lesz jelenség, nem akarom elkiabálni. pedig ez után akartam kicserélni, direkt hagytam habot még, hogy majd ott még befújok. na de ez lehet elmarad.
így viszont érdekes ez a dolog. ami okozta a hibát, az szüntette meg évekkel később. :D LOL :biglol:


hát nem elszóltam magam? ma megint volt hangja a ventinek és most már be sem indul... :D
most vagy a biztije ment ki, vagy a süni végleg megadta magát :D
szerintem ha nem írom le az előzőeket nem ment volna tönkre. ez az én formám.

YELLOW Elküldve: 2017-10-22 10:22 klíma tisztítás

anno hazsnáltam Motip klímatisztító habot. az után kezdődött az a jelenség, hogy pulzált a venti induláskor, és olykor nyekergett is.
most sok év után újra használtam ezt a terméket. azért, mert ha ment a fűtés, akkor fura szag volt, de azt hittem azért, mert a klímabox lefolyón amikor felküldtem az endoszkópot összekente a hőcserélőt.
szóval most telenyomtam a ventit mindkét oldalról, a vezető felőli lábtér befúváson is betámadtam, illetve a lefolyón is. miután befújtam felül rá akartam indítani, alig akart elindulni a venti. 3-4x is befújtam ott, illetve a többi helyen is többször.
ami fura lett számomra, hogy azóta nem nyekereg a venti, és nem indul pulzálva. pedig előtte minden indításnál, télen-nyáron alig bírta felvenni a fordulatot.
most mondjuk úgy maradt egy tartalék sünim. lehet még lesz jelenség, nem akarom elkiabálni. pedig ez után akartam kicserélni, direkt hagytam habot még, hogy majd ott még befújok. na de ez lehet elmarad.
így viszont érdekes ez a dolog. ami okozta a hibát, az szüntette meg évekkel később. :D LOL :biglol:

bricktopm Elküldve: 2017-10-15 09:41 klíma tisztítás

YELLOW írta:
bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Hali, nektek hogy fűt a klíma?
Automata digit klímám van, áttekerem a középkonzolon melegre a forgattyút, beállítom, hogy legyen 20C, de én nemigazán érzek meleget jönni a befúvókból, ellenben ha kikapcsolom a klímát küldi be a motortér melegét. Hogy van ez?
A klíma tuti jó, 3hónapja cseréltettem kompresszort, szárítószűrőt, új gáz stb. Hideget csinálja rendesen.


nem kell hozzá klímát kapcsolni. a klíma hűt. azt télen párátlanítás miatt kell bekapcsolni, hogy szárítsa a levegőt.
ha melegre van tekerve és 20 fok beállítva azt a vezérlőpanel intézi. igen ebből macerás picit, hogy tekergetni kell középen. de a klímavezérlőn az AUTO gomb ugyanúgy működik.
tehát ha beállítasz 20°C-ot, akkor ha nincs benyomva az AUTO gomb, akkor is 20 fokot fog benyomni. de az állandó. AUTO gomb benyomása mellett nyomhat be melegebbet azért, hogy minél hamarabb elérje a belső tér a 20 fokot. mellé ugye ő határozza meg, hol fújja a meleget, milyen erővel.
szóval mellé a hópehely gombot felesleges benyomni.


Értem, szóval ha auto gomb aktív kapcsolgatja a kompresszort is? Vagy csak a motortér felől küld be meleget?


nem. az AUTO gombnak két funkciója van. amikor benyomod, akkor mind a befújás helyét, mind a befújás erősségét automatán szabályozza. ilyenkor ami be van állítva hőfok, azt akarja a legrövidebb idő alatt elérni. tehát az elején, ha mondjuk 10 fok van a kocsiban, lehet 25 fokos meleget is fog betolni, ha a hűtővízből rendelkezésre áll annyi meleg. ha nem kell annyi meleg levegő, akkor kevesebbet kapcsol, vagy épp mésfelé tereli a levegőt, csökkenti a fordulatot a befúvásnak.
ha kézzel állítasz az erősségen, akkor az AUTO mód félig még aktív, tehát a befújás helyét még kezeli, meg a hőfokot. ez fordítva is igaz. ha rányomsz valami befúvásra, láb, ablak, test, akkor a venti erősség még automata marad, amennyiben azt is nem piszkáltad meg manuálisan.
ha az AUTO gomb nem világít, és nincs is a kijelzőn kijelezve, akkor ha 20 fokra van állítva, akkor mindig 20 fokot küld be, persze amikor már rendelkezésre áll annyi hő a hűtővízből. úgy tudom ebben külön elektromos rásegítés nincs, csak egy másodlagos pumpa, ami a kiskörből is benyomja a melegvizet, ettől lassabban melegszik majd a motor be.
remélem jól írtam és érthetően.
klímát csak te tudod be vagy kikapcsolni. persze a klímát lekapcsolgatni le tudja, de ha alapból nincs elindítva, ő nem kapcsolja fel.


Értem.
Azt hittem ezzel a klíma panellal önmagában a kocsi képes fűteni is a kompresszor és a gáz segítségével. Igazából egy 328CI-ben (ismerősömé) fűt is a klíma, viszont abban én nem vagyok biztos, hogy gyári megoldás.

YELLOW Elküldve: 2017-10-14 22:50 klíma tisztítás

bricktopm írta:
YELLOW írta:
bricktopm írta: Hali, nektek hogy fűt a klíma?
Automata digit klímám van, áttekerem a középkonzolon melegre a forgattyút, beállítom, hogy legyen 20C, de én nemigazán érzek meleget jönni a befúvókból, ellenben ha kikapcsolom a klímát küldi be a motortér melegét. Hogy van ez?
A klíma tuti jó, 3hónapja cseréltettem kompresszort, szárítószűrőt, új gáz stb. Hideget csinálja rendesen.


nem kell hozzá klímát kapcsolni. a klíma hűt. azt télen párátlanítás miatt kell bekapcsolni, hogy szárítsa a levegőt.
ha melegre van tekerve és 20 fok beállítva azt a vezérlőpanel intézi. igen ebből macerás picit, hogy tekergetni kell középen. de a klímavezérlőn az AUTO gomb ugyanúgy működik.
tehát ha beállítasz 20°C-ot, akkor ha nincs benyomva az AUTO gomb, akkor is 20 fokot fog benyomni. de az állandó. AUTO gomb benyomása mellett nyomhat be melegebbet azért, hogy minél hamarabb elérje a belső tér a 20 fokot. mellé ugye ő határozza meg, hol fújja a meleget, milyen erővel.
szóval mellé a hópehely gombot felesleges benyomni.


Értem, szóval ha auto gomb aktív kapcsolgatja a kompresszort is? Vagy csak a motortér felől küld be meleget?


nem. az AUTO gombnak két funkciója van. amikor benyomod, akkor mind a befújás helyét, mind a befújás erősségét automatán szabályozza. ilyenkor ami be van állítva hőfok, azt akarja a legrövidebb idő alatt elérni. tehát az elején, ha mondjuk 10 fok van a kocsiban, lehet 25 fokos meleget is fog betolni, ha a hűtővízből rendelkezésre áll annyi meleg. ha nem kell annyi meleg levegő, akkor kevesebbet kapcsol, vagy épp mésfelé tereli a levegőt, csökkenti a fordulatot a befúvásnak.
ha kézzel állítasz az erősségen, akkor az AUTO mód félig még aktív, tehát a befújás helyét még kezeli, meg a hőfokot. ez fordítva is igaz. ha rányomsz valami befúvásra, láb, ablak, test, akkor a venti erősség még automata marad, amennyiben azt is nem piszkáltad meg manuálisan.
ha az AUTO gomb nem világít, és nincs is a kijelzőn kijelezve, akkor ha 20 fokra van állítva, akkor mindig 20 fokot küld be, persze amikor már rendelkezésre áll annyi hő a hűtővízből. úgy tudom ebben külön elektromos rásegítés nincs, csak egy másodlagos pumpa, ami a kiskörből is benyomja a melegvizet, ettől lassabban melegszik majd a motor be.
remélem jól írtam és érthetően.
klímát csak te tudod be vagy kikapcsolni. persze a klímát lekapcsolgatni le tudja, de ha alapból nincs elindítva, ő nem kapcsolja fel.

bricktopm Elküldve: 2017-10-14 21:18 klíma tisztítás

YELLOW írta:
bricktopm írta: Hali, nektek hogy fűt a klíma?
Automata digit klímám van, áttekerem a középkonzolon melegre a forgattyút, beállítom, hogy legyen 20C, de én nemigazán érzek meleget jönni a befúvókból, ellenben ha kikapcsolom a klímát küldi be a motortér melegét. Hogy van ez?
A klíma tuti jó, 3hónapja cseréltettem kompresszort, szárítószűrőt, új gáz stb. Hideget csinálja rendesen.


nem kell hozzá klímát kapcsolni. a klíma hűt. azt télen párátlanítás miatt kell bekapcsolni, hogy szárítsa a levegőt.
ha melegre van tekerve és 20 fok beállítva azt a vezérlőpanel intézi. igen ebből macerás picit, hogy tekergetni kell középen. de a klímavezérlőn az AUTO gomb ugyanúgy működik.
tehát ha beállítasz 20°C-ot, akkor ha nincs benyomva az AUTO gomb, akkor is 20 fokot fog benyomni. de az állandó. AUTO gomb benyomása mellett nyomhat be melegebbet azért, hogy minél hamarabb elérje a belső tér a 20 fokot. mellé ugye ő határozza meg, hol fújja a meleget, milyen erővel.
szóval mellé a hópehely gombot felesleges benyomni.



Értem, szóval ha auto gomb aktív kapcsolgatja a kompresszort is? Vagy csak a motortér felől küld be meleget?

YELLOW Elküldve: 2017-10-14 13:21 klíma tisztítás

bricktopm írta: Hali, nektek hogy fűt a klíma?
Automata digit klímám van, áttekerem a középkonzolon melegre a forgattyút, beállítom, hogy legyen 20C, de én nemigazán érzek meleget jönni a befúvókból, ellenben ha kikapcsolom a klímát küldi be a motortér melegét. Hogy van ez?
A klíma tuti jó, 3hónapja cseréltettem kompresszort, szárítószűrőt, új gáz stb. Hideget csinálja rendesen.


nem kell hozzá klímát kapcsolni. a klíma hűt. azt télen párátlanítás miatt kell bekapcsolni, hogy szárítsa a levegőt.
ha melegre van tekerve és 20 fok beállítva azt a vezérlőpanel intézi. igen ebből macerás picit, hogy tekergetni kell középen. de a klímavezérlőn az AUTO gomb ugyanúgy működik.
tehát ha beállítasz 20°C-ot, akkor ha nincs benyomva az AUTO gomb, akkor is 20 fokot fog benyomni. de az állandó. AUTO gomb benyomása mellett nyomhat be melegebbet azért, hogy minél hamarabb elérje a belső tér a 20 fokot. mellé ugye ő határozza meg, hol fújja a meleget, milyen erővel.
szóval mellé a hópehely gombot felesleges benyomni.