Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2609 találat


bricktopm Elküldve: 2017-06-13 11:39 Klíma gondok

YELLOW írta: mióta nálam van az autó (10 éve), nem volt töltve a klíma. valószínű előtte sem a 4,5 év alatt. még mindig 1,5 °C-os hideget tud fújni.

hogy miért írok, akkor ide? állítólag egy autó, akár 6 év alatt is elengedi a gázt, jó rendszer esetén is.
tegnap havernál feltűnt, hogy helyben állt, ment a klíma és nem kapcsolgatott le-fel. de mondta, hogy 1,5 óra használat után lekapcsol és nem indul neki vissza, csak ha pihenteti. elvileg a csövekre nyomja a meleget, nem fagy be azt mondja. de valami pár 100 Ft-os szenzor rossz neki azért csinálja. ez egy FL előddi 20d. van nekik egy FL-es 20d is, majd 500e km-rel, de azt mondja az is ilyen.
a lényeg, hogy nekem egy fél órás használat után ha állok és alapjáraton megy a motor, akkor nekem olyan 10-15 sec-ként le-fel kapcsolgat. azt mondja azért van, mert kevés a gáz. közben nagyon hideget csinál, és nincs egyéb problémám. kicsit bogarat ültetett a fülembe. ha bekapcsolom a klímát, hogy előtte nem ment, akkor kapcsolás után 5 perccel később sem kapcsolgatja.
teszem hozzá, fater 50ezret futott OFF autója is így csinálja, de már 20ezernél is ilyen volt. sőt amiket eddig láttam klímás autók, mindegyik így csinált.

kerestem a neten ennek utána, nem kaptam egyértelmű választ. valaki azt írja lehet a kevés gáz tünete is, de más nem támasztja alá a kevés gázt.
szerintem így működik jól, és nem úgy, hogy folyamatosan megy a kompresszor. hisze gy idő után már elég hideg a hőcserélő, nem kell annyit járatni.

kinek mi erről a véleménye?



Szia!
a "nagyon hideget fúj a klímám" tényleg lehet hibajelenség, mert gáztöltet hiány esetén is tud barmi hideget fújni. A koimpresszort kuplungot akkor kapcsolgatja le, ha automata digit klíma vezérlőd van(szerintem) a manuális nem tudja. Ezzel is segíti a hőmérséklet pontos beállítását, meg ugye a szervó lapátokkal, amik keverik a belső, külső és a hűátött levegőt.
Legegyszerűbb egyébként,ha elmész egy klímszervizeshez, kb 2ezer forintért ráakasztja a gépre és megméri mekkora gáznyomásod van, illetve, hogy a kompresszorod kapiláris rendszere megfelelően működik-e, (denso típushiba a kuplng tönkremenetele és a kapiláris csövek átszakadása, nekem utóbbi volt a gond...) Egyébként igen, a jó rendszer is el tudja ereszteni a gázt idővel, illetve a szárítószűrőt is érdemes cserélni, mert ha telítődik rontja a hatásfokot.

YELLOW Elküldve: 2017-06-12 19:26 Klíma gondok

mióta nálam van az autó (10 éve), nem volt töltve a klíma. valószínű előtte sem a 4,5 év alatt. még mindig 1,5 °C-os hideget tud fújni.

hogy miért írok, akkor ide? állítólag egy autó, akár 6 év alatt is elengedi a gázt, jó rendszer esetén is.
tegnap havernál feltűnt, hogy helyben állt, ment a klíma és nem kapcsolgatott le-fel. de mondta, hogy 1,5 óra használat után lekapcsol és nem indul neki vissza, csak ha pihenteti. elvileg a csövekre nyomja a meleget, nem fagy be azt mondja. de valami pár 100 Ft-os szenzor rossz neki azért csinálja. ez egy FL előddi 20d. van nekik egy FL-es 20d is, majd 500e km-rel, de azt mondja az is ilyen.
a lényeg, hogy nekem egy fél órás használat után ha állok és alapjáraton megy a motor, akkor nekem olyan 10-15 sec-ként le-fel kapcsolgat. azt mondja azért van, mert kevés a gáz. közben nagyon hideget csinál, és nincs egyéb problémám. kicsit bogarat ültetett a fülembe. ha bekapcsolom a klímát, hogy előtte nem ment, akkor kapcsolás után 5 perccel később sem kapcsolgatja.
teszem hozzá, fater 50ezret futott OFF autója is így csinálja, de már 20ezernél is ilyen volt. sőt amiket eddig láttam klímás autók, mindegyik így csinált.

kerestem a neten ennek utána, nem kaptam egyértelmű választ. valaki azt írja lehet a kevés gáz tünete is, de más nem támasztja alá a kevés gázt.
szerintem így működik jól, és nem úgy, hogy folyamatosan megy a kompresszor. hisze gy idő után már elég hideg a hőcserélő, nem kell annyit járatni.

kinek mi erről a véleménye?

John Elküldve: 2017-06-03 13:26 Klíma

YELLOW írta:
John írta: Sziasztok,(Digit, nem dupla) olyan kérdésem lenne hogy 22 fokra van állítva (Bár magamfelé voltak a lamellák fordítva ez igaz..),elől tökéletes de ma egy nyugdíjas néni érdekes kérdést tett fel nekem miközben hátul a tükörből láttam hogy törölgeti a homlokát... ---> "Van klíma az autóban?" Kérdésem lényege hogy van-e olyan opció hogy hátulra is kerüljön hideg érzet? :)


E46-ban nem volt dupla digit klíma, szóval ezt nem kell kiemelni ;)
ha automatán áll, vagy be van nyomva a belső keringetés, akkor alul általában nem fúj hideget. ugye a hideg levegő lefelé süllyed, ezért felülről kell befújni.
szóval manuálban legyen a klíma, és legyen a lábra is bekapcsolva a befúvás.
ha akkor is meleget fúj, akkor fűtéscsap rossz, esetleg a boxban nem vált át valami lamella.
Köszönöm,nem fúj meleget viszont lefelé nem volt kapcsolva csak felfelé meg középre,és auto-n volt a szabályzás.(Egyébként nem tudtam hogy nem volt dupla digit)Kösz a tippet,Első klímás autóm amiben működik is... :D

YELLOW Elküldve: 2017-06-03 08:14 Klíma

John írta: Sziasztok,(Digit, nem dupla) olyan kérdésem lenne hogy 22 fokra van állítva (Bár magamfelé voltak a lamellák fordítva ez igaz..),elől tökéletes de ma egy nyugdíjas néni érdekes kérdést tett fel nekem miközben hátul a tükörből láttam hogy törölgeti a homlokát... ---> "Van klíma az autóban?" Kérdésem lényege hogy van-e olyan opció hogy hátulra is kerüljön hideg érzet? :)


E46-ban nem volt dupla digit klíma, szóval ezt nem kell kiemelni ;)
ha automatán áll, vagy be van nyomva a belső keringetés, akkor alul általában nem fúj hideget. ugye a hideg levegő lefelé süllyed, ezért felülről kell befújni.
szóval manuálban legyen a klíma, és legyen a lábra is bekapcsolva a befúvás.
ha akkor is meleget fúj, akkor fűtéscsap rossz, esetleg a boxban nem vált át valami lamella.

Tano Elküldve: 2017-06-03 08:14 Klíma

John írta: Sziasztok,(Digit, nem dupla) olyan kérdésem lenne hogy 22 fokra van állítva (Bár magamfelé voltak a lamellák fordítva ez igaz..),elől tökéletes de ma egy nyugdíjas néni érdekes kérdést tett fel nekem miközben hátul a tükörből láttam hogy törölgeti a homlokát... ---> "Van klíma az autóban?" Kérdésem lényege hogy van-e olyan opció hogy hátulra is kerüljön hideg érzet? :)


Az első ülések alatt van kivezetés ahol fújja hátra a levegőt. Esetleg azt nézd meg, hogy ott jön-e belőle.

John Elküldve: 2017-06-02 22:31 Klíma

Sziasztok,(Digit, nem dupla) olyan kérdésem lenne hogy 22 fokra van állítva (Bár magamfelé voltak a lamellák fordítva ez igaz..),elől tökéletes de ma egy nyugdíjas néni érdekes kérdést tett fel nekem miközben hátul a tükörből láttam hogy törölgeti a homlokát... ---> "Van klíma az autóban?" Kérdésem lényege hogy van-e olyan opció hogy hátulra is kerüljön hideg érzet? :)

YELLOW Elküldve: 2017-06-01 18:23 Autóvásárlás

lalada írta:
Idézet:
Nem.2 millió forint volt a Schneider Autóházban 2012-ben.Akkor volt 9 éves.

fórumtársnak írom főleg, ha most vennék E46ot biztos valami finom benzinest vennék, késői évjáratot, tényleg valami olyan állapotút amilyen Bitu kollégáé. Viszont minden biztos nem fog összejönni. Nekem ami nagyon számítana az állapot mellett a felszereltség, mert egy xenont is bepakolni utólag horror pénz. Hogy a rozsdásodás mekkora gond, azt sokan hajlamosak elhanyagolni az tény. Szerintem jó állapotút 1,6-1,8 alatt nem nagyon lehet venni, még akkor sem ha kintről hozod. Öreget meg már nem érdemes. FL előttiben én már nem gondolkodnék az tuti száz.


xenon... jó dolog, ha nincs megégve a "foncsor" a projektorban, de pl ez is használatfüggő.
nekem pl tök felesleges volna, nagyon keveset vezetek sötétben. egy jól beállított, jó izzóval szerelt halogén is jó tud lenni.
szerintem tempomat, ülésfűtés, digitklíma, nagyon nem kell több. mondjuk ülésfűtés utólagosan télen megoldható másképp.
FL előttit azért nem vennék, mert nekem nem tetszik az eleje, egy M3-nál el tudnám fogadni :D
de valóban 6-7 évvel idősebb, mint egy legfiatalabb változat, az alatt meg simán lehetett 3 gazdája is. viszont azok a motorok jobbak., kaszniban nem.

bricktopm Elküldve: 2017-05-21 21:05 Fûtés - Klíma

Bitu79 írta:
bricktopm írta: Sziasztok!
Klíma rendszer felújítás van most nálam folyamatban, konkrétan levetetem a gázt, átszűretem, nyomáspróbáztatok és lecseréltetem a denso kompresszoromat egy újra.
A kérdésem az lenne a szárító szűrőt érdemes-e helből lecserélni már most vagy inkább megnézni egyáltalán szükséges-e a cseréje. Még a gyári van benne tudomásom szerint.

Illetve nekem ventillátorból az a fajta van, ami nem csatlakozik a főtengelyre, hanem szimplán egy műanyag kerettel van betéve a hűtő mögő. Ennek mikor kell működésbe lépnie? Hogy teszteljem szükséges-e rajta valamit javítani\cserélni?


Ha minden okés a klímával,akkor semmit se cseréltess ki.Ha nyomáspróbánál jó minden,akkor a gáz is maradhat benne.Egy jól működő klímát soha nem kell tölteni.Maximum évente ellenőriztetni,és tisztíttatni(ózonnal),meg kicserélni a pollenszűrőt.Ha minden okés a klímával(nem engedi a gázt),és jól hűt,akkor ne cseréltess ki semmit.Gondolom te sem úgy lopod a pénzt. :kiraly:



Helo,
A rendszerrel önmagában nincs gond, nem ereszt, van benne gáz, de a kompresszort mindenképp cserélnem kell, mert nyomásképzési problémái vannak, konkrétan van hogy a primer és szekunder oldalán egy a nyomás működés közben. Viszont főalkatrész cserénél, ugyebár a rendszert átkell szűrni, mivel az új klímában lehet szennyeződés. Így ezt a kört sajna lekell játszanom.

Bitu79 Elküldve: 2017-05-21 18:34 Fûtés - Klíma

bricktopm írta: Sziasztok!
Klíma rendszer felújítás van most nálam folyamatban, konkrétan levetetem a gázt, átszűretem, nyomáspróbáztatok és lecseréltetem a denso kompresszoromat egy újra.
A kérdésem az lenne a szárító szűrőt érdemes-e helből lecserélni már most vagy inkább megnézni egyáltalán szükséges-e a cseréje. Még a gyári van benne tudomásom szerint.

Illetve nekem ventillátorból az a fajta van, ami nem csatlakozik a főtengelyre, hanem szimplán egy műanyag kerettel van betéve a hűtő mögő. Ennek mikor kell működésbe lépnie? Hogy teszteljem szükséges-e rajta valamit javítani\cserélni?


Ha minden okés a klímával,akkor semmit se cseréltess ki.Ha nyomáspróbánál jó minden,akkor a gáz is maradhat benne.Egy jól működő klímát soha nem kell tölteni.Maximum évente ellenőriztetni,és tisztíttatni(ózonnal),meg kicserélni a pollenszűrőt.Ha minden okés a klímával(nem engedi a gázt),és jól hűt,akkor ne cseréltess ki semmit.Gondolom te sem úgy lopod a pénzt. :kiraly:

bricktopm Elküldve: 2017-05-20 11:53 Fûtés - Klíma

Sziasztok!
Klíma rendszer felújítás van most nálam folyamatban, konkrétan levetetem a gázt, átszűretem, nyomáspróbáztatok és lecseréltetem a denso kompresszoromat egy újra.
A kérdésem az lenne a szárító szűrőt érdemes-e helből lecserélni már most vagy inkább megnézni egyáltalán szükséges-e a cseréje. Még a gyári van benne tudomásom szerint.

Illetve nekem ventillátorból az a fajta van, ami nem csatlakozik a főtengelyre, hanem szimplán egy műanyag kerettel van betéve a hűtő mögő. Ennek mikor kell működésbe lépnie? Hogy teszteljem szükséges-e rajta valamit javítani\cserélni?