Összesen 2609 találat
YELLOW
Elküldve: 2017-01-22 21:44 Fûtés - Klíma
zsozseszka írta:
zsozseszka írta:
YELLOW írta:
zsozseszka írta:
YELLOW írta:
zsozseszka írta:
YELLOW írta:
zsozseszka írta:
YELLOW írta:
zsozseszka írta:
zsozseszka írta:
YELLOW írta:
zsozseszka írta:
Sziasztok!
A mai napon tökéletesen működött a fűtésem. Leállítottam az autót majd kb. 30 perc múlva indítás fűtés bekapcsol és csak a vezérlő világított a levegő nem jött be az utastérbe. Leállítottam a motort majd kb. 5 perc után ismét beindítottam és már a vezérlőt sem tudtam bekapcsolni. Valami ötltet? Reggel nagyon hideg lesz. Köszönöm!
ezeket biztiket nézd át.
28, 37, 62, 63, 64, 68
Oksa! Köszi! Lemegyek a géphez megnézem a biztosítékokat utána jelentkezem!
Megnéztem! Úgy tűnik, hogy minden biztosíték rendben, illetve nekem a 28,64-es helyek üresek. Következő lépés?
64-es okés, mert az kiegészítő fűtésé, neked pedig benyás
de 28-as kellene. az a ventilláció és a klímáé.
akkor lehet megpatkolták valamikor és valahol a vezeték elégett. ennek utána kell nézni, mert így nem oké.
A 28-ba mekkora bizti kellene? Égett szagot nem éreztem!
5A-es kell bele, de mondom ha meg van patkolva, akkor sokra nem mész vele... lehet mögötte van összezárva egy vezetékkel.
Hogy kell ezt elképzelni? Nem vagyok ebben otthon. 4 éve hajtom a gépet télen-nyáron ment a ventilláció eddig semmi problémám nem volt ezzel.
lehet volt valami gríz vele. az előző tulaj megpatkolta mondjuk. a biztotábla foglalat hátúján vezetékek vannak, amik elmenek a megfelelő helyekre. és ott kötötték össze egy vezetékkel.
ugye a bizti is egy rövidzár, de bizonyos Amper-nél elég. ez a feladata. lehet valami túl nagy áramot vett fel és mindig elégett a bizti. de nem nagyobb biztot tett be, hanem rövidre zárta vezetékkel. ezzel az a baj, hogy túláram esetén nem ég el, és máshol, aholgyengébb a kötés, vagy véknyabb a vezeték, avgy vaamelyik elektronika húzza a rövidebbet. rosszabb esetben kigyullad az autó.
és mivel eddig ment, és nincs bizti, így elképzelhető.
most nem vagyok autóközelben, nem tudom megnézni, de táblázat szerint kell oda bizti.
Még annyit, hogy tegnap menet közben elszállt a külső tükrök állítója. Ez összefüggésben lehet a mostani problémámmal? A tükörállítónak is van biztije és ha van akkor melyik?
31, 57 (ez lehet nincs bent)
nem kellene köze legyen hozzá, de fene sem tudja.
Köszönöm a segítséget!
Tisztelt Yellow úr!
57-es nincs de a 31-es 5A kiégett. Beraktam az utolsó 5A a kiégett helyére és megpróbáltam a külső tükröket állítani de sikertelen volt a próbálkozás. Ránéztem még egyszer és a frissen berakott 5A is kiégett! Ezt kivettem a helyéről. Nem teszek oda semmit akkor nagy problémát okozok vagy tegyek be nagyobbat? Illetve mivel elfogyott az 5A bizti megpróbáltam 7,5A betenni a 28-ba és láss csodát újra működik a vezérlő a ventilátor és van fűtés! Ezt később kicseréljem 5A-ra vagy maradhat benne a 7,5A?
hát ha nem raksz oda, akkor nem fog működni a tükörállítás.
viszont nem értem, eddig, hogy ment a klímapanel, ha a 28-asban nem volt semmi, berakva pedig már működik. hát ha lesz 5A-es, akkor azt tedd a 28-asba, addig lehet a 7,5A-es.
esetleg a 7,5-öst próbáld majd meg a 31-esbe. ha az is kiég, akkor ott vaélahol gond van. lehet az ajtóátvezetőnél megtört a kábel, és rövidre zár.
ez a 28-as meg X-akta. hogy ment előtte bizti nélkül :D
gumisjani
Elküldve: 2017-01-12 21:19 Fûtés - Klíma
ogre320 írta:
Na, már megint én! :D
Úgy látom ez a fűtés mindig kitalál valamit, hogy bosszanthasson. Most, hogy végre tök jól jön a meleg, beszarik más... nem fúj levegőt az ablakra. Semmit, mintha nem nyílna ki a szellőző, pedig hallok búgást mikor bekapcsolom a klímapanelt. Ha megnyomom az ablakfűtés gombot fullra pörög a ventilátor és hallom ahogy süvít egy kis minimális levegő a szellőzőkön, de semmi több, mintha az összes befúvó el lenne zárva. Ha bekapcsolom, testre és lábra jön rendesen, de ablakra semmi. Hol keressem a hibát? Vezérlő panel csere?:?
Szia.Megoldódott a problémád?Nekem középen nem nyit ki.
bricktopm
Elküldve: 2017-01-02 13:19 Hûtõvíz
YELLOW írta:
bricktopm írta:
Sziasztok!
Kérdésem a következő, e46-ban a ventillátort hogy tudom letesztelni működik-e?
Nekem nem az a fajta van, ami egy tengelyen keresztül kapcsolódik a motorhoz(viszko?) és kuplungja van, hanem full elektromos. Amin csak egy csatlakozó van, leveszem és ki tudom húzni az egészet a helyéről.
Logikusnak gondoltam, hogyha lehúzom a vele egy kábelkötegbe menő csatlakozót a hőmérőről, akkor állandóan menni fog, hiszen vagy meleg a víz, vagy nem. De nem kapcsolt be így sem
Vagy ezt csak a klíma vezérlő tudja elindítani?
Még sose láttam forogni, lehet nem is működik?
Vegyem ki adjak neki delejt manuálisan?:D
kipróbáltam a vízforralást, az se indította be. Belevegősítettem és felküldtem közép utáni vonalig a vizet, de semmi.
INPA-ban lehet tesztelni, ha minden igaz...
Igen az INPA tesztet tudom, de nem tudtam az INPA-t életre kelteni, hogy hibaüzenet nélkül induljon el sajnos. Így maradt volna a manuális tesztelés. Felhozom akkor és adok neki 12voltot meg egy PWM-et.
YELLOW
Elküldve: 2017-01-02 05:05 Hûtõvíz
bricktopm írta:
Sziasztok!
Kérdésem a következő, e46-ban a ventillátort hogy tudom letesztelni működik-e?
Nekem nem az a fajta van, ami egy tengelyen keresztül kapcsolódik a motorhoz(viszko?) és kuplungja van, hanem full elektromos. Amin csak egy csatlakozó van, leveszem és ki tudom húzni az egészet a helyéről.
Logikusnak gondoltam, hogyha lehúzom a vele egy kábelkötegbe menő csatlakozót a hőmérőről, akkor állandóan menni fog, hiszen vagy meleg a víz, vagy nem. De nem kapcsolt be így sem
Vagy ezt csak a klíma vezérlő tudja elindítani?
Még sose láttam forogni, lehet nem is működik?
Vegyem ki adjak neki delejt manuálisan?:D
kipróbáltam a vízforralást, az se indította be. Belevegősítettem és felküldtem közép utáni vonalig a vizet, de semmi.
INPA-ban lehet tesztelni, ha minden igaz...
bricktopm
Elküldve: 2017-01-01 22:15 Hûtõvíz
Sziasztok!
Kérdésem a következő, e46-ban a ventillátort hogy tudom letesztelni működik-e?
Nekem nem az a fajta van, ami egy tengelyen keresztül kapcsolódik a motorhoz(viszko?) és kuplungja van, hanem full elektromos. Amin csak egy csatlakozó van, leveszem és ki tudom húzni az egészet a helyéről.
Logikusnak gondoltam, hogyha lehúzom a vele egy kábelkötegbe menő csatlakozót a hőmérőről, akkor állandóan menni fog, hiszen vagy meleg a víz, vagy nem. De nem kapcsolt be így sem
Vagy ezt csak a klíma vezérlő tudja elindítani?
Még sose láttam forogni, lehet nem is működik?
Vegyem ki adjak neki delejt manuálisan?:D
kipróbáltam a vízforralást, az se indította be. Belevegősítettem és felküldtem közép utáni vonalig a vizet, de semmi.
YELLOW
Elküldve: 2016-12-30 19:25 Hûtõvíz
Pocses írta:
makky0891 írta:
YELLOW írta:
makky0891 írta:
Szia,
én is egy 316i-re költök évi 250eFt-ot, hogy működőképes legyen, ezért talán tudok ötletet adni. Itt a fórumokban is megtalálható ezekkel kapcsolatban néhány infó, ha profi leírásra van szükséged. Nálam a fő probléma a hűtő ventillátor vezérlés hiba volt, amely egyszer ment, egyszer nem. Diagnosztikai eszközzel a ventillátor elindult mindhátom fokozatban, de menet közen nem mindig indult el a venti. Piliscsabán van egy bontós srác, tőle ventillátort vezérléssel 10eFT-ért vettem és a ház előtt ki is cserélte.
Erre sajnos csak azután jöttem rá, miután a nyomáskiegyenlítő tartály a magas hőfok miatti nagy nyomástól elrepedt. Ezt sajnos nem hengeresre, hanem szögletesre csinálták meg, ezért nem bírja a níyomást és az élén szokott elrepedni. A rendszer lelevegőtlenítése is egy bonyolultabb dolognak látszik, amelyet a neten egy fórumon videóval is szemléltettek. A levegő is okozhat viszont hűtési gondokat.
Ezen kívül a motor megfőzése ellen javasolt a titkos menüben a pontos hőfokot figyelni (km óra bal oldali gombját hosszan nyomni, majd amikor "...off" feliratot látsz, akkor ismét megnyomni, majd a 7-es menü.) A hőfoknak nem szabadna elvileg 110 fok fölé menni. Itt 110 fok fölött azt kell látni, hogy amikor kinyit a nagy hűtőkör, akkor leesik kb 85 fokra a víz hőfoka.
Ezeket a linkeket találtam neked:
Levegőtelenítés: https://www.youtube.com/watch?v=bC7RVb6-gCo
https://www.youtube.com/watch?v=6Vu8Y0MfJ6k
pontos hőfok kiíratsa: https://www.youtube.com/watch?v=wjKt0ZQBV2U
üdv.: Péter
ebből úgy értelmezem, hogy rendszeresen költesz évi ennyit. mennyi km van benne, melyik motorkódos? N40?
én tankolással együtt nem költök ennyit az autóra :D
a légtelenítés valóban macerás. nekem nyáron is alig indul be a venti... hatásos a hűtésem.
olyan 108 fok körül kapcsol amúgy a venti, ha jól emlékszem.
viszont ha 85 fokra leejti a hőfokot az elég nagy és hirtelen ingadozás. 20 fok...
-------------
Szia,
igen sajna évente rá kell locsolni a 250 eFt-ot az enyémre. Az életben tartás olcsóbb lenne, de nem szeretem a fél megoldásokat. A motórkódom N42, amúgy 2003-as 316i/1800ccm. A km-t s vezérautós nepper visszatekerte ezért csak saccolni tudom, hogy kb. 250-300 ekm lehet benne. (A bontós azt mondta, hogy 300ekm feletti motorhibásat még nem látott). A venti amióta jól működik nekem is csak akkor indul be ha jól emlékszem, ha nincs járó motornál menetszél, esetleg a klíma is megy. Amikor a termosztát nyit akkor szokott láthatóan esni a hőfok. Mintha 100+/-10 fok lenne a szabányozási határ...
Örülök, hogy vannak jobb állapotúak is mint az enyém! majd a következő autónál nem kapkodom el a vételt és másik autószerelőt viszek magammal...
Szia!
Nem tudom mióta vagy az autód tulaja, de ha 250pípírt bele feccolsz évente akkor pl. 3 év múlva már egy nagyon jó állapotú nem "macskazsák" E46-od van azt meg el ne add. Én 4 év alatt locsoltam rá ennyit amiben benne volt kettő műszaki vizsga is + egyebek amiket én szerettem volna. Vehetnék akár egy FL-t pár évvel fiatalabb lenne azt akkor mi van? Kezdhetném előröl az egészet, akinek meg eladnám a mostanit nyerítve vigyorogna, hogy mekkora jó az öreg "Derrick" kimegy a világból csak tankolni kell. Na nem kérem nem. :kiraly: Na szerintem ez a fanatiKK! Szerintem. :roll: :mrgreen:
amúgy sokan követik el ezt a hibát. 3-4 év alatt ráköltenek egy csomót, rendbe rakják (jobb esetben), hogy ne sz@rt adjanak már el, ne legyen az anyukájuk emlegetve, mindezt azért, hogy nehogy még valami baja előjöjjön.
de ha már ráköltött 1 misit, akkor mire számít? szinte új lett az autó.
1 órája vezettem haver E91-ét 211ezer km van benne, olyan patika a beltere, a csodás barna bőr belsőn semmi hiba nem látszik. ha 50ezerre vissza lenne tekerve sem tűnne fel. és nagyon jó áron verte. na ennyiért is is vennék E9x szériát. ráadásul full M-pack. pedig lassan 10 éves lesz.
Pocses
Elküldve: 2016-12-30 18:38 Hûtõvíz
makky0891 írta:
YELLOW írta:
makky0891 írta:
Szia,
én is egy 316i-re költök évi 250eFt-ot, hogy működőképes legyen, ezért talán tudok ötletet adni. Itt a fórumokban is megtalálható ezekkel kapcsolatban néhány infó, ha profi leírásra van szükséged. Nálam a fő probléma a hűtő ventillátor vezérlés hiba volt, amely egyszer ment, egyszer nem. Diagnosztikai eszközzel a ventillátor elindult mindhátom fokozatban, de menet közen nem mindig indult el a venti. Piliscsabán van egy bontós srác, tőle ventillátort vezérléssel 10eFT-ért vettem és a ház előtt ki is cserélte.
Erre sajnos csak azután jöttem rá, miután a nyomáskiegyenlítő tartály a magas hőfok miatti nagy nyomástól elrepedt. Ezt sajnos nem hengeresre, hanem szögletesre csinálták meg, ezért nem bírja a níyomást és az élén szokott elrepedni. A rendszer lelevegőtlenítése is egy bonyolultabb dolognak látszik, amelyet a neten egy fórumon videóval is szemléltettek. A levegő is okozhat viszont hűtési gondokat.
Ezen kívül a motor megfőzése ellen javasolt a titkos menüben a pontos hőfokot figyelni (km óra bal oldali gombját hosszan nyomni, majd amikor "...off" feliratot látsz, akkor ismét megnyomni, majd a 7-es menü.) A hőfoknak nem szabadna elvileg 110 fok fölé menni. Itt 110 fok fölött azt kell látni, hogy amikor kinyit a nagy hűtőkör, akkor leesik kb 85 fokra a víz hőfoka.
Ezeket a linkeket találtam neked:
Levegőtelenítés: https://www.youtube.com/watch?v=bC7RVb6-gCo
https://www.youtube.com/watch?v=6Vu8Y0MfJ6k
pontos hőfok kiíratsa: https://www.youtube.com/watch?v=wjKt0ZQBV2U
üdv.: Péter
ebből úgy értelmezem, hogy rendszeresen költesz évi ennyit. mennyi km van benne, melyik motorkódos? N40?
én tankolással együtt nem költök ennyit az autóra :D
a légtelenítés valóban macerás. nekem nyáron is alig indul be a venti... hatásos a hűtésem.
olyan 108 fok körül kapcsol amúgy a venti, ha jól emlékszem.
viszont ha 85 fokra leejti a hőfokot az elég nagy és hirtelen ingadozás. 20 fok...
-------------
Szia,
igen sajna évente rá kell locsolni a 250 eFt-ot az enyémre. Az életben tartás olcsóbb lenne, de nem szeretem a fél megoldásokat. A motórkódom N42, amúgy 2003-as 316i/1800ccm. A km-t s vezérautós nepper visszatekerte ezért csak saccolni tudom, hogy kb. 250-300 ekm lehet benne. (A bontós azt mondta, hogy 300ekm feletti motorhibásat még nem látott). A venti amióta jól működik nekem is csak akkor indul be ha jól emlékszem, ha nincs járó motornál menetszél, esetleg a klíma is megy. Amikor a termosztát nyit akkor szokott láthatóan esni a hőfok. Mintha 100+/-10 fok lenne a szabányozási határ...
Örülök, hogy vannak jobb állapotúak is mint az enyém! majd a következő autónál nem kapkodom el a vételt és másik autószerelőt viszek magammal...
Szia!
Nem tudom mióta vagy az autód tulaja, de ha 250pípírt bele feccolsz évente akkor pl. 3 év múlva már egy nagyon jó állapotú nem "macskazsák" E46-od van azt meg el ne add. Én 4 év alatt locsoltam rá ennyit amiben benne volt kettő műszaki vizsga is + egyebek amiket én szerettem volna. Vehetnék akár egy FL-t pár évvel fiatalabb lenne azt akkor mi van? Kezdhetném előröl az egészet, akinek meg eladnám a mostanit nyerítve vigyorogna, hogy mekkora jó az öreg "Derrick" kimegy a világból csak tankolni kell. Na nem kérem nem. :kiraly: Na szerintem ez a fanatiKK! Szerintem. :roll: :mrgreen:
makky0891
Elküldve: 2016-12-30 18:10 Hûtõvíz
YELLOW írta:
makky0891 írta:
Szia,
én is egy 316i-re költök évi 250eFt-ot, hogy működőképes legyen, ezért talán tudok ötletet adni. Itt a fórumokban is megtalálható ezekkel kapcsolatban néhány infó, ha profi leírásra van szükséged. Nálam a fő probléma a hűtő ventillátor vezérlés hiba volt, amely egyszer ment, egyszer nem. Diagnosztikai eszközzel a ventillátor elindult mindhátom fokozatban, de menet közen nem mindig indult el a venti. Piliscsabán van egy bontós srác, tőle ventillátort vezérléssel 10eFT-ért vettem és a ház előtt ki is cserélte.
Erre sajnos csak azután jöttem rá, miután a nyomáskiegyenlítő tartály a magas hőfok miatti nagy nyomástól elrepedt. Ezt sajnos nem hengeresre, hanem szögletesre csinálták meg, ezért nem bírja a níyomást és az élén szokott elrepedni. A rendszer lelevegőtlenítése is egy bonyolultabb dolognak látszik, amelyet a neten egy fórumon videóval is szemléltettek. A levegő is okozhat viszont hűtési gondokat.
Ezen kívül a motor megfőzése ellen javasolt a titkos menüben a pontos hőfokot figyelni (km óra bal oldali gombját hosszan nyomni, majd amikor "...off" feliratot látsz, akkor ismét megnyomni, majd a 7-es menü.) A hőfoknak nem szabadna elvileg 110 fok fölé menni. Itt 110 fok fölött azt kell látni, hogy amikor kinyit a nagy hűtőkör, akkor leesik kb 85 fokra a víz hőfoka.
Ezeket a linkeket találtam neked:
Levegőtelenítés: https://www.youtube.com/watch?v=bC7RVb6-gCo
https://www.youtube.com/watch?v=6Vu8Y0MfJ6k
pontos hőfok kiíratsa: https://www.youtube.com/watch?v=wjKt0ZQBV2U
üdv.: Péter
ebből úgy értelmezem, hogy rendszeresen költesz évi ennyit. mennyi km van benne, melyik motorkódos? N40?
én tankolással együtt nem költök ennyit az autóra :D
a légtelenítés valóban macerás. nekem nyáron is alig indul be a venti... hatásos a hűtésem.
olyan 108 fok körül kapcsol amúgy a venti, ha jól emlékszem.
viszont ha 85 fokra leejti a hőfokot az elég nagy és hirtelen ingadozás. 20 fok...
-------------
Szia,
igen sajna évente rá kell locsolni a 250 eFt-ot az enyémre. Az életben tartás olcsóbb lenne, de nem szeretem a fél megoldásokat. A motórkódom N42, amúgy 2003-as 316i/1800ccm. A km-t s vezérautós nepper visszatekerte ezért csak saccolni tudom, hogy kb. 250-300 ekm lehet benne. (A bontós azt mondta, hogy 300ekm feletti motorhibásat még nem látott). A venti amióta jól működik nekem is csak akkor indul be ha jól emlékszem, ha nincs járó motornál menetszél, esetleg a klíma is megy. Amikor a termosztát nyit akkor szokott láthatóan esni a hőfok. Mintha 100+/-10 fok lenne a szabányozási határ...
Örülök, hogy vannak jobb állapotúak is mint az enyém! majd a következő autónál nem kapkodom el a vételt és másik autószerelőt viszek magammal...
ogre320
Elküldve: 2016-12-26 12:33 Fûtés - Klíma
Na, már megint én! :D
Úgy látom ez a fűtés mindig kitalál valamit, hogy bosszanthasson. Most, hogy végre tök jól jön a meleg, beszarik más... nem fúj levegőt az ablakra. Semmit, mintha nem nyílna ki a szellőző, pedig hallok búgást mikor bekapcsolom a klímapanelt. Ha megnyomom az ablakfűtés gombot fullra pörög a ventilátor és hallom ahogy süvít egy kis minimális levegő a szellőzőkön, de semmi több, mintha az összes befúvó el lenne zárva. Ha bekapcsolom, testre és lábra jön rendesen, de ablakra semmi. Hol keressem a hibát? Vezérlő panel csere?:?
Tano
Elküldve: 2016-12-22 11:34 Klíma automatika hiba
davech írta:
Halló! Olyan gondom van hogy hidegben ingadozik az alapjárat míg fel nem melegszik üzemi hőfokra a motor. Ha kikapcsolom teljesen a klíma panelt akkor megszűnik az ingadozás. Úgy gondolom valami a klímapanellel lehet. Vagy esetleg ez normális?
Bizonyos mértékű ingadozás normális a kiegészítő fűtés miatt ahogy Yellow is említette.