Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2609 találat


GNoRbY88 Elküldve: 2016-06-25 07:13 Klíma gondok

Powerliqid írta:
YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
Powerliqid írta: Sziasztok!
Egy kis szakmai helpet kérnék....
320D faceliftem van. 110Kw 2002-es.
Klímám működik (gáz,stb minden klappol)
A gondom az,hogy a klíma ventilátorom nem akar elindulni,csak akkor amikor ő úgy gondolja.....
Álló helyben pl. egyátalán nem.
Ventilátor működik,mert át raktuk egy másik ugyanilyen típusba és ott működött.
Gáz túlnyomási szelep is jó.
A gond valahol a vezérlésnél lehet. Úgy gondolom nem kapja meg a dzsúdót,amikor vissza kellene hűtenie a gázt.
Volt valakinek ilyesféle problémája?
Hogy orvosolható ez?
Mondjuk Fejérmegye(SZ.f.vár )vonzáskörnyezetében egy ehhez értő szaki is jól jönne.
Előre is köszi!!!!
:kiraly:


az oly sokszor emlegetett süni a ludas. venti előtét ellenállás.


Szerintem a hűtő mögötti nagy ventilátorról írhatott, annak meg köze nincs a sünihez


jogos, úgy látszik mellé kalandoztam az olvasás közben.
bár most elolvasva totál olyan érzésem van, mintha tegnap nem is ez lett volna odaírva, pedig erre válaszoltam :D nem lett utána szerkesztve... :hulyevagyok:




Sziasztok.
Folytatnám a sort....
Köszi a véleményeket. :wink:
A probléma továbbra is fenn áll.
Félreértések elkerülése érdekében: az elektromos ventilátor nem indul el. (amit látni a veséknél)
Sünit is cseréltem az előbb.( Új, Valeo) Továbbra sem indul el a ventilátor, helyette kikapcsol a kompresszor.
A ventilátort kompletten át raktam egy másik ugyanilyen típusba és ott működött rendesen..

Nem tudtok valakit Sz.F.Vár környékén aki ténylegesen ért az elektromos dolgokhoz?

Vagy esetleg....... Lehet előbb diaggal törölni kellene a hibakódot és működne utána?

Előre is köszi! :kiraly:



Másik topikban, csak keresni kell Ki kell mérni vezetékeket, hogy megvan-e a +12,-,meg jel. Ha nincs, akkor nézed visszafelé és keresed hol van szakadás.

Powerliqid Elküldve: 2016-06-24 17:54 Klíma gondok

YELLOW írta:
hil írta:
YELLOW írta:
Powerliqid írta: Sziasztok!
Egy kis szakmai helpet kérnék....
320D faceliftem van. 110Kw 2002-es.
Klímám működik (gáz,stb minden klappol)
A gondom az,hogy a klíma ventilátorom nem akar elindulni,csak akkor amikor ő úgy gondolja.....
Álló helyben pl. egyátalán nem.
Ventilátor működik,mert át raktuk egy másik ugyanilyen típusba és ott működött.
Gáz túlnyomási szelep is jó.
A gond valahol a vezérlésnél lehet. Úgy gondolom nem kapja meg a dzsúdót,amikor vissza kellene hűtenie a gázt.
Volt valakinek ilyesféle problémája?
Hogy orvosolható ez?
Mondjuk Fejérmegye(SZ.f.vár )vonzáskörnyezetében egy ehhez értő szaki is jól jönne.
Előre is köszi!!!!
:kiraly:


az oly sokszor emlegetett süni a ludas. venti előtét ellenállás.


Szerintem a hűtő mögötti nagy ventilátorról írhatott, annak meg köze nincs a sünihez


jogos, úgy látszik mellé kalandoztam az olvasás közben.
bár most elolvasva totál olyan érzésem van, mintha tegnap nem is ez lett volna odaírva, pedig erre válaszoltam :D nem lett utána szerkesztve... :hulyevagyok:




Sziasztok.
Folytatnám a sort....
Köszi a véleményeket. :wink:
A probléma továbbra is fenn áll.
Félreértések elkerülése érdekében: az elektromos ventilátor nem indul el. (amit látni a veséknél)
Sünit is cseréltem az előbb.( Új, Valeo) Továbbra sem indul el a ventilátor, helyette kikapcsol a kompresszor.
A ventilátort kompletten át raktam egy másik ugyanilyen típusba és ott működött rendesen..

Nem tudtok valakit Sz.F.Vár környékén aki ténylegesen ért az elektromos dolgokhoz?

Vagy esetleg....... Lehet előbb diaggal törölni kellene a hibakódot és működne utána?

Előre is köszi! :kiraly:

Macska Elküldve: 2016-06-22 18:55 Tisztelt Szakik! Segítséget szeretnék kérni!

Bitu79 írta:
dbtibi írta: Sziasztok

Szeretnék segítséget kérni (hátha tapasztalt már valaki hasonló) :

Ma 20perc klímázás után kikapcsoltam menet közben a klímát (NEM tudom van-e összefüggés a dolgok között) és utána egy csattanás hallatszott a motortér környékéről lelassítottam - már lehúzott ablakoknál - és égett bakelit-műanyag-olaj szag jött be az ablakokon keresztül és a szellőzőkön át is. Rövid időn belül meg is álltam a kocsival mikor felnyitottam a motorháztetőt ugyanilyen szag fogadott(semmi füst) - de különösebb hibát nem láttam laikusként. Rövid idő után megint mentem vele 2-3 km-t még mindig olyan szag jött be az utastérbe a szellőzőkön. Hosszabb be nem indítás után - miután gondolom már lehűlt a motor - már nem tapasztaltam ezt a szagot.
Azóta nem kapcsoltam be a klímát, más hibát pedig nem tapasztaltam a kocsin vezetés közben (hibakód-jelzés sem jelent meg a műszerfalon).
Nem tudom van-e összefüggés a klíma, a csattanás, és a bakelit-olaj szag között.

Hosszbordás szíjak megvannak most lettek cserélve a görgőkkel együtt kb. 1,5hete.

Köszi előre is ha valaki tud segíteni. :roll:


Sztem vidd vissza,hogy nézzenek rá.Folyik valamilyen folyadék esetleg(olaj vagy hűtővíz).


Nekem is hasonló jelenség volt . és az volt baj hogy nem indult el a ventilátor mikor klimáztam,nekem is csat
tant meg fura szag is jött !!

Bitu79 Elküldve: 2016-06-21 00:32 Tisztelt Szakik! Segítséget szeretnék kérni!

dbtibi írta: Sziasztok

Szeretnék segítséget kérni (hátha tapasztalt már valaki hasonló) :

Ma 20perc klímázás után kikapcsoltam menet közben a klímát (NEM tudom van-e összefüggés a dolgok között) és utána egy csattanás hallatszott a motortér környékéről lelassítottam - már lehúzott ablakoknál - és égett bakelit-műanyag-olaj szag jött be az ablakokon keresztül és a szellőzőkön át is. Rövid időn belül meg is álltam a kocsival mikor felnyitottam a motorháztetőt ugyanilyen szag fogadott(semmi füst) - de különösebb hibát nem láttam laikusként. Rövid idő után megint mentem vele 2-3 km-t még mindig olyan szag jött be az utastérbe a szellőzőkön. Hosszabb be nem indítás után - miután gondolom már lehűlt a motor - már nem tapasztaltam ezt a szagot.
Azóta nem kapcsoltam be a klímát, más hibát pedig nem tapasztaltam a kocsin vezetés közben (hibakód-jelzés sem jelent meg a műszerfalon).
Nem tudom van-e összefüggés a klíma, a csattanás, és a bakelit-olaj szag között.

Hosszbordás szíjak megvannak most lettek cserélve a görgőkkel együtt kb. 1,5hete.

Köszi előre is ha valaki tud segíteni. :roll:


Sztem vidd vissza,hogy nézzenek rá.Folyik valamilyen folyadék esetleg(olaj vagy hűtővíz).

YELLOW Elküldve: 2016-06-19 19:01 Klíma

davech írta:
b_imi írta:
davech írta: Kösz lantika de nem e39-em van hanem e46-om..

Kérdés még mindig aktuális:
Párásodási gondok vannak a kocsival, kiderült hogy klíma kondenzvíz levezető cső van eltömődve. Megnéztem, de a váltónál nem találtam a leeresztő csövet akárhogy is nézegettem. Hol kellene lennie? Többen írták hogy csak a váltó leszedésével lehetne hozzáférni, igaz?
Tippet írjatok hogy tudnám megtisztítani klímabox kiszerelése nélkül. thx


Felül van egy csonk amit keresel. Ha lecsavarozod a váltót rögzítő kereszttartót talán le lehet engedni annyira, hogy hozzáférj, vagy egy endoszkóppal keresd meg. Sajnos nem sok hely van ott.


Köszönöm a képet! :kiraly: Így már világos hol van és miért nem találtam.
Egyáltalán nem folyik ki a kondenzvíz a levezetőn (se a kocsi alatt se a váltókörül semmi folyadék). Klíma kikapcsolása után a párás levegő lecsapatódik és minden vizes. Eléggé szopóroller a helyzet.
- Lehetne a váltótartó leszedésével próbálkozni hátha annyit lehetne engedni, billenteni a váltón hogy beférjen a kezem hogy megpucoljam, de sztem úgyse tudnám annyira megtisztítani amennyire kellene.
- Váltót is le lehetne szedni és akkor hozzáférhető lenne, de az inkább szkippelős.
- Marad a felülről szerelés, műszerfal ki... :frigo:
Szarjon sünt aki ezt így kitalálta, már elnézést.


én sosem tapasztaltam folyást eddig. pedig amikor klímatisztítok, akkor helyben áll, de semmi nem folyik a földre az autó alatt, pedig garázsban is csináltam már. eldugulva nincs, mert klímánál nem vizes az utatér sehol. ezt csak azért írom, hogy nem feltétlen lesz víz az autó alatt. kollégám off autónál sem tapasztal, neki sincs dugulás.
egyébként minap pont elkezdtem írni egy kommentet, hogy ritka rosszul van megoldva a klímabox, motorostúl mindenestül.
van bent nekünk egy újabb box, abban legalább a motor könnyebben cserélhető, könnyen hozzáférhetőa hőcserélőhöz a téma. mondjuk kicsit olyan kommersz lett, mert sok off autó hasonló megoldást hazsnál. vagy lehet másik cég gyártja a boxot, mint azoknak, E46-ban meg megint másik cég.
nem rég jött meg az endoszkópom, de a lábtér felől sme tudtam csak egy pillanatra meglátni a hőcserlőt, azóta sme sikerült, vagy más mozgatási irányítási megoldás kellene neki. más nyílásról sem elérhető. gondoltam alulrúl megnézem a lefolyón, de még nem volt rá alkalom.

dbtibi Elküldve: 2016-06-19 18:40 Tisztelt Szakik! Segítséget szeretnék kérni!

Sziasztok

Szeretnék segítséget kérni (hátha tapasztalt már valaki hasonló) :

Ma 20perc klímázás után kikapcsoltam menet közben a klímát (NEM tudom van-e összefüggés a dolgok között) és utána egy csattanás hallatszott a motortér környékéről lelassítottam - már lehúzott ablakoknál - és égett bakelit-műanyag-olaj szag jött be az ablakokon keresztül és a szellőzőkön át is. Rövid időn belül meg is álltam a kocsival mikor felnyitottam a motorháztetőt ugyanilyen szag fogadott(semmi füst) - de különösebb hibát nem láttam laikusként. Rövid idő után megint mentem vele 2-3 km-t még mindig olyan szag jött be az utastérbe a szellőzőkön. Hosszabb be nem indítás után - miután gondolom már lehűlt a motor - már nem tapasztaltam ezt a szagot.
Azóta nem kapcsoltam be a klímát, más hibát pedig nem tapasztaltam a kocsin vezetés közben (hibakód-jelzés sem jelent meg a műszerfalon).
Nem tudom van-e összefüggés a klíma, a csattanás, és a bakelit-olaj szag között.

Hosszbordás szíjak megvannak most lettek cserélve a görgőkkel együtt kb. 1,5hete.

Köszi előre is ha valaki tud segíteni. :roll:

davech Elküldve: 2016-06-18 20:25 Klíma

b_imi írta:
davech írta: Kösz lantika de nem e39-em van hanem e46-om..

Kérdés még mindig aktuális:
Párásodási gondok vannak a kocsival, kiderült hogy klíma kondenzvíz levezető cső van eltömődve. Megnéztem, de a váltónál nem találtam a leeresztő csövet akárhogy is nézegettem. Hol kellene lennie? Többen írták hogy csak a váltó leszedésével lehetne hozzáférni, igaz?
Tippet írjatok hogy tudnám megtisztítani klímabox kiszerelése nélkül. thx


Felül van egy csonk amit keresel. Ha lecsavarozod a váltót rögzítő kereszttartót talán le lehet engedni annyira, hogy hozzáférj, vagy egy endoszkóppal keresd meg. Sajnos nem sok hely van ott.


Köszönöm a képet! :kiraly: Így már világos hol van és miért nem találtam.
Egyáltalán nem folyik ki a kondenzvíz a levezetőn (se a kocsi alatt se a váltókörül semmi folyadék). Klíma kikapcsolása után a párás levegő lecsapatódik és minden vizes. Eléggé szopóroller a helyzet.
- Lehetne a váltótartó leszedésével próbálkozni hátha annyit lehetne engedni, billenteni a váltón hogy beférjen a kezem hogy megpucoljam, de sztem úgyse tudnám annyira megtisztítani amennyire kellene.
- Váltót is le lehetne szedni és akkor hozzáférhető lenne, de az inkább szkippelős.
- Marad a felülről szerelés, műszerfal ki... :frigo:
Szarjon sünt aki ezt így kitalálta, már elnézést.

Bitu79 Elküldve: 2016-06-18 11:32 Klíma

b_imi írta:
davech írta: Kösz lantika de nem e39-em van hanem e46-om..

Kérdés még mindig aktuális:
Párásodási gondok vannak a kocsival, kiderült hogy klíma kondenzvíz levezető cső van eltömődve. Megnéztem, de a váltónál nem találtam a leeresztő csövet akárhogy is nézegettem. Hol kellene lennie? Többen írták hogy csak a váltó leszedésével lehetne hozzáférni, igaz?
Tippet írjatok hogy tudnám megtisztítani klímabox kiszerelése nélkül. thx


Felül van egy csonk amit keresel. Ha lecsavarozod a váltót rögzítő kereszttartót talán le lehet engedni annyira, hogy hozzáférj, vagy egy endoszkóppal keresd meg. Sajnos nem sok hely van ott.


Erre írtam,hogy lehet ki kell szedni a fűtésboxot(evaporator-t),ha nincs mákja.Mondjuk ha így el lehet érni,akkor meg lehet próbálni megfújkálni onnantól sűrített levegővel.Mondjuk ezzel meg az a baj,hogy így a dzsuva meg visszakerül ugyanoda,vissza a doboz aljába...De ez mégiscsak jobb megoldás,mint műszerfalat bontani...Jó bu*in találta ezt ki a gyár.

b_imi Elküldve: 2016-06-18 11:25 Klíma

davech írta: Kösz lantika de nem e39-em van hanem e46-om..

Kérdés még mindig aktuális:
Párásodási gondok vannak a kocsival, kiderült hogy klíma kondenzvíz levezető cső van eltömődve. Megnéztem, de a váltónál nem találtam a leeresztő csövet akárhogy is nézegettem. Hol kellene lennie? Többen írták hogy csak a váltó leszedésével lehetne hozzáférni, igaz?
Tippet írjatok hogy tudnám megtisztítani klímabox kiszerelése nélkül. thx


Felül van egy csonk amit keresel. Ha lecsavarozod a váltót rögzítő kereszttartót talán le lehet engedni annyira, hogy hozzáférj, vagy egy endoszkóppal keresd meg. Sajnos nem sok hely van ott.

Bitu79 Elküldve: 2016-06-18 11:09 Klíma

b_imi írta:
Bitu79 írta:
davech írta: Bituka látom el se olvastad mit írtam.
Nagy segítség lenne ha valaki Érdemben hozzá tudna szólni a kérdésemhez, köszönöm!


http://mechanics.stackexchange...se-located

A váltó alatt van a cső.Szerintem fűtésbox kiszerelés nélkül nem lehet kipucolni azt...
Esetleg ahogy írtam,valami dróttal meg lehet próbálni...Davech-écske :D :lol:

Szerintem mielőtt nekiesel,azért nézz át mást is.A párásodást okozhatja a vizes pollenszűrő pl,esetleg még beázás is okozhatja.Nézd meg az ajtókat,rendesen szigetelnek e...,nem e vizes valahol a lábtérnél!Nekem anno az ajtók miatt párásodott...



A váltó alatt a burkolat van. :biglol: A kérdéses cső a váltó fölött helyezkedik el, mivel a kondenzvíz a váltóra folyik.


....Nem tök mindegy?Rosszul fogalmaztam.... lol-ozhatsz ahogy csak akarsz :P
Közben meg ha feltűnt volna,szerkesztettem rég...

Mellesleg még nézd meg,hogy a klíma használat közben csöpög e a kondenzvíz az autó alatt...Ha igen,akkor nincs semmiféle dugulás.