autója adatai
Széria: 1
Típus: E87
Kivitel: 5ajtos
Modell: 118i
Évjárat: 2007

státusz erber

Újonc

Elismertség: 5% (1 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2016. június 03. péntek, 20:51


Kedves Fórumozók!

Előljáróban: Pár éve volt egy kis gondom (E46 320d), akkor pár perc alatt megkaptam itt a jó irányt. Köszönöm! (akkor porlasztó problémám volt)

A mostani kérdés lehet, hogy költői:
BMW 118i (N46B20) 100e km-el normális, hogy eszi az olajat? A tünet: hosszabb idejű alapjárat utáni indulás után füst. Hekitikusan, tehát nem mindig. Volt már napirenden itt az a téma, és megoldási javaslatokat is olvastam tőletek, de kiváncsi lennék a vélemyényetekre. Egy ismerősömnek ez a típusú probléma hamar kiteljesedett, és füstfelhő, olajszag.. ő kiborult
Itt most tényleg csak a költői kérdés: ennyire alap, hogy a benzinesek olajfalók? 4000km 1,5 liter. Döbbenet. 10W 40, most 5W 30-al próbálkozom. Nem logikus, de lehet, hogy azzal épp nem lesz gond. Ilyesmit is hallotattam.
Létezik, hogy 100e km után már szét kell szedni adott esetben a benzines motort?

Köszönök bármilyen megosztott gondolatot.
Üdv

bricktopm
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz bricktopm

Törzsvendég

Elismertség: 3% (7 pont) | Hozzászólások: 181

Elküldve: 2016. június 03. péntek, 15:28


dvid91 írta: Sziasztok

Sok helyen olvastam erről hogy e46 320i-vel ( m54b22 ) hideg indítási probléma megjelent nálam is. Gyújtás kimaradást bedob. Rezeg a motor. Melegen eltűnik a hiba... ( cserélve az összes trafó,gyertya,légtömegmérő.szelepfedél tömítés, kartergázszűrő ) Ötletem nincs mi lehet meg a mellettem lévő szerelőnek se. Esetleg nincs köztünk olyan aki rájött már ennek a hibának az okára? SOS mert lassan felgyújtom



Szia!
Motortartó bakokat nézd át, mert ha valamelyik szétszakad könnyen megzavarhatja a motor gyujtásszögét. Produkál is az furcsa jelenségeket.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i 1.6
Évjárat: 2002

státusz Bitu79

BMWfanatic

Elismertség: 5% (48 pont) | Hozzászólások: 842

Elküldve: 2016. június 03. péntek, 14:53


dvid91 írta: Sziasztok

Sok helyen olvastam erről hogy e46 320i-vel ( m54b22 ) hideg indítási probléma megjelent nálam is. Gyújtás kimaradást bedob. Rezeg a motor. Melegen eltűnik a hiba... ( cserélve az összes trafó,gyertya,légtömegmérő.szelepfedél tömítés, kartergázszűrő ) Ötletem nincs mi lehet meg a mellettem lévő szerelőnek se. Esetleg nincs köztünk olyan aki rájött már ennek a hibának az okára? SOS mert lassan felgyújtom



Sztem lambda szonda lesz.Írtad,hogy az autód sokat eszik.Én ebből is ezt gondolom.Esetleg mérjetek kompressziót.



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. június 03. péntek, 14:58

dvid91
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 2002

státusz dvid91

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 5

Elküldve: 2016. június 02. csütörtök, 19:36


Sziasztok

Sok helyen olvastam erről hogy e46 320i-vel ( m54b22 ) hideg indítási probléma megjelent nálam is. Gyújtás kimaradást bedob. Rezeg a motor. Melegen eltűnik a hiba... ( cserélve az összes trafó,gyertya,légtömegmérő.szelepfedél tömítés, kartergázszűrő ) Ötletem nincs mi lehet meg a mellettem lévő szerelőnek se. Esetleg nincs köztünk olyan aki rájött már ennek a hibának az okára? SOS mert lassan felgyújtom



Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2016. június 02. csütörtök, 19:41

nickname
autója adatai
Széria: 3
Típus: E91
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2006

státusz nickname

BMWfanatic

Elismertség: 12% (125 pont) | Hozzászólások: 989

Elküldve: 2016. június 02. csütörtök, 12:57


Emerico írta: hali mindenkinek!
Volt egy kis probléma az autómmal. (e46 330ci) check engine lámpa kivillant.
Kiolvastuk a hibát,majd töröltük is 1 napja, nem jött elő a hiba azóta,de érdekelne ,hogy mi is volt az, előbb utóbb valszeg előjön újra majd.
"1 hengersor segéd levegő áramlási arány" túl gyenge
valami szenzor bolondozik esetleg?
köszönöm előre is.


Mivel olvastátok ki ? (Program)


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. június 02. csütörtök, 03:26


Emerico írta: hali mindenkinek!
Volt egy kis probléma az autómmal. (e46 330ci) check engine lámpa kivillant.
Kiolvastuk a hibát,majd töröltük is 1 napja, nem jött elő a hiba azóta,de érdekelne ,hogy mi is volt az, előbb utóbb valszeg előjön újra majd.
"1 hengersor segéd levegő áramlási arány" túl gyenge
valami szenzor bolondozik esetleg?
köszönöm előre is.


Gyàri diagnosztikàval kéne majd kiolvasni!!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Coupe
Modell: 330Ci
Évjárat: 2001

státusz Emerico

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 1

Elküldve: 2016. június 01. szerda, 22:00


hali mindenkinek!
Volt egy kis probléma az autómmal. (e46 330ci) check engine lámpa kivillant.
Kiolvastuk a hibát,majd töröltük is 1 napja, nem jött elő a hiba azóta,de érdekelne ,hogy mi is volt az, előbb utóbb valszeg előjön újra majd.
"1 hengersor segéd levegő áramlási arány" túl gyenge
valami szenzor bolondozik esetleg?
köszönöm előre is.


polyszi
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz polyszi

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 18

Elküldve: 2016. június 01. szerda, 14:33


naarjan írta:
polyszi írta: https://youtu.be/QmRdHzcDzHA
Srácok olyan kérdésem lenne, hogy ez mitől van?? tabot szerettem volna beépíteni a gyári cd helyére. Vettem egy normál fejegységet auxbemenettel. Gyári magnót kivettem csati le, újfejegység átalakító csati fel. Bekapcsoltam kipróbálni és szólt. Oké beépittem elé a tabot. 10perc próba majd egyik pillanattól gerjedni kezdett és sípolt mint az őrült... Gyorsan kikapcsoltam. "Azt hittem az új fefegységben elszállt a végfok vagy valami. Hazaértem, majd újból bekapcsoltam és utána igy recsegett az új fegyeség is, de szólt. Aztán megint sípolt. Rájöttem, hogy akkortól sípol az újsz@r mikor bemelegszik a hátulja/ inkább forrósodik/... Addig még hideg működik de recseg, ha van mély, magas hangok tiszták... Oké kivettem, hogy majd kezdek vele valamit, addig is menjen a gyári, DE már az is recseg... Mi tudja ezt okozni és hol keressem a bajt, mert azon kívül, hogy lehúztam rádugtam egy csatlakozót semmit sem csináltam vele :@ Köszi előre is a segítséget!


A testet nézted már? Jól van rajta?


Ha testhiba lenne, akkor nem csak akkor csinálná ezt ha a jobb oldali hangszóró is aktív. Ha balance-t használva leveszem a jobb oldali elsőhangszórót nem recseg, normálisan szól. Pénteken cserélem a jobb oldali hangszórókat/jobb 1 ajto panel/ tuti azt halt be. A sípolás meg lett generátor hang. Fos a fejegység és külön szűrő kell még igy hozzá... Sose többet 15ezer ft lófüttyöt...
Szóval köszi, de problem solved

szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. június 01. szerda, 03:18


iknight írta:
szotakdavid írta:
hil írta:
iknight írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, BMW 316i 2002, N42B18 motorral az a hibajelenség jelent meg, hogy mikor bemelegszik a motor akkor leáll, utána ha várok vele pár percet akkor újra beindul és egy kis ideig megint üzemel. Egyébként pöccre indul, húz stb, látszólag rendben van. A főtengely holtponti jeladójára gyanakszom, jó helyen kapirgálok? Mi más okozhatja még a hibajelenséget?
Köszönöm a segítséget!

Szia!
Én azt olvastam erről, hogy vezérmű tengely jeladó okoz ilyen hibát (általában a diag nem mutatja ki)



Főtengely jeladót cserélném elsőnek,de mint hil is írta lehet vez.tengely is.


Megtörtént a hibakód olvasás, P0335 ami elvileg főtengely jeladó, de írt p0366 és p0015 is ami elvileg vezértengely létezik hogy egyszerre ment el mind a kettő? Vagy az egyik hibájábó jön a másik?


Gyàri diagot kell csinálni,nem ilyen unverzàlis P0335-s hiba és tàrsai..

Ui.: Megnézném hogy a vezérlés a helyén van-e!!!!

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2002

státusz iknight

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. május 31. kedd, 22:40


szotakdavid írta:
hil írta:
iknight írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, BMW 316i 2002, N42B18 motorral az a hibajelenség jelent meg, hogy mikor bemelegszik a motor akkor leáll, utána ha várok vele pár percet akkor újra beindul és egy kis ideig megint üzemel. Egyébként pöccre indul, húz stb, látszólag rendben van. A főtengely holtponti jeladójára gyanakszom, jó helyen kapirgálok? Mi más okozhatja még a hibajelenséget?
Köszönöm a segítséget!

Szia!
Én azt olvastam erről, hogy vezérmű tengely jeladó okoz ilyen hibát (általában a diag nem mutatja ki)



Főtengely jeladót cserélném elsőnek,de mint hil is írta lehet vez.tengely is.


Megtörtént a hibakód olvasás, P0335 ami elvileg főtengely jeladó, de írt p0366 és p0015 is ami elvileg vezértengely létezik hogy egyszerre ment el mind a kettő? Vagy az egyik hibájábó jön a másik?


szotakdavid
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz szotakdavid

BMWfanatic

Elismertség: 9% (168 pont) | Hozzászólások: 1808

Elküldve: 2016. május 31. kedd, 19:47


hil írta:
iknight írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, BMW 316i 2002, N42B18 motorral az a hibajelenség jelent meg, hogy mikor bemelegszik a motor akkor leáll, utána ha várok vele pár percet akkor újra beindul és egy kis ideig megint üzemel. Egyébként pöccre indul, húz stb, látszólag rendben van. A főtengely holtponti jeladójára gyanakszom, jó helyen kapirgálok? Mi más okozhatja még a hibajelenséget?
Köszönöm a segítséget!

Szia!
Én azt olvastam erről, hogy vezérmű tengely jeladó okoz ilyen hibát (általában a diag nem mutatja ki)



Főtengely jeladót cserélném elsőnek,de mint hil is írta lehet vez.tengely is.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2016. május 31. kedd, 18:47


iknight írta: Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, BMW 316i 2002, N42B18 motorral az a hibajelenség jelent meg, hogy mikor bemelegszik a motor akkor leáll, utána ha várok vele pár percet akkor újra beindul és egy kis ideig megint üzemel. Egyébként pöccre indul, húz stb, látszólag rendben van. A főtengely holtponti jeladójára gyanakszom, jó helyen kapirgálok? Mi más okozhatja még a hibajelenséget?
Köszönöm a segítséget!

Szia!
Én azt olvastam erről, hogy vezérmű tengely jeladó okoz ilyen hibát (általában a diag nem mutatja ki)



autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Compact
Modell: 316ti
Évjárat: 2002

státusz iknight

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. május 31. kedd, 18:21


Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, BMW 316i 2002, N42B18 motorral az a hibajelenség jelent meg, hogy mikor bemelegszik a motor akkor leáll, utána ha várok vele pár percet akkor újra beindul és egy kis ideig megint üzemel. Egyébként pöccre indul, húz stb, látszólag rendben van. A főtengely holtponti jeladójára gyanakszom, jó helyen kapirgálok? Mi más okozhatja még a hibajelenséget?
Köszönöm a segítséget!

naarjan
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2003

státusz naarjan

Újonc

Elismertség: 3% (2 pont) | Hozzászólások: 63

Elküldve: 2016. május 30. hétfő, 13:12


polyszi írta: https://youtu.be/QmRdHzcDzHA
Srácok olyan kérdésem lenne, hogy ez mitől van?? tabot szerettem volna beépíteni a gyári cd helyére. Vettem egy normál fejegységet auxbemenettel. Gyári magnót kivettem csati le, újfejegység átalakító csati fel. Bekapcsoltam kipróbálni és szólt. Oké beépittem elé a tabot. 10perc próba majd egyik pillanattól gerjedni kezdett és sípolt mint az őrült... Gyorsan kikapcsoltam. "Azt hittem az új fefegységben elszállt a végfok vagy valami. Hazaértem, majd újból bekapcsoltam és utána igy recsegett az új fegyeség is, de szólt. Aztán megint sípolt. Rájöttem, hogy akkortól sípol az újsz@r mikor bemelegszik a hátulja/ inkább forrósodik/... Addig még hideg működik de recseg, ha van mély, magas hangok tiszták... Oké kivettem, hogy majd kezdek vele valamit, addig is menjen a gyári, DE már az is recseg... Mi tudja ezt okozni és hol keressem a bajt, mert azon kívül, hogy lehúztam rádugtam egy csatlakozót semmit sem csináltam vele :@ Köszi előre is a segítséget!


A testet nézted már? Jól van rajta?

autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320i
Évjárat: 1999

státusz Karaffaj

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2016. május 26. csütörtök, 15:09


GNoRbY88 írta:
Karaffaj írta: Sziasztok!

E46 320i autónál az lenne a problémám hogy a az első nagy hűtő ventillator nem megy! Se klimanal, sem ha a piroshoz közeledik a vizhofok! Biztositektablat végig mertem! Hutoventi csatijaba ugye 3 tüske van! A kék barna között megvan a 12v es mégsem kapcsol be a venti! Rádugtam egy másik ventillatort de azzal is süket! Legyszi segítsetek!


A harmadik tüskén vezérli a motor vezérlő a ventit. ecu-nál 38-39-es láb között 3792ohm-ot kell mérned ha 10 fokos a motor, 650ohm pedig mikor meleg autodata szerint. Van valami elektronika is a ventinél ami tönkre szokott menni, vagy a hőmérséklet szenzor lehet rossz, de diag megmondaná.



Jelkabel szakadás volt a hiba okozója!