Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 2609 találat


panelsniper Elküldve: 2020-07-31 22:10 Klíma automatika hiba

Sziasztok,
klímával kapcsolatban lenne kérdésem. Sajnos jó ideje nem használtam, nem indítottam be a klímát a kocsiban. Tudom, sajnos ez az én hibám. A problémám az lenne hogy hiába kapcsolom be a klímát a klímavezérlőn, nem fúj hideget. És ahogy észrevettem, a kompresszor sem dolgozik, illetve nem hallottam hogy a mágneses kuplung behúzott volna. Lehetséges, hogy nincs benne klímagáz? Nem akarom üresen járatni a klímát mert nem tesz jót a kompresszornak. Lehetséges, hogy nem kapcsol be a klíma, hiába is szeretném ha nincs benne klímagáz? Vagy csak maga a kompresszorom halt meg?
Köszi

YELLOW Elküldve: 2020-07-06 21:57 Segítség, beázik az autóm!!!!

Norti írta: Sziasztok!

Végigolvastam sok hozzászólást, de nem találtam pontosan olyat ami az én problémámmal foglalkozna.

Bmw e90, 2007. A vezető oldalon a hátsó ülésnél a lábtartónál eső után vizes a kárpit.
Gondolom valahol az esőelvezető eldugulhatot. De hol? Mi okozhatja ezt?

Remélem van köztetek olyan aki tud nekem segíteni,
Köszönöm,


az ajtókárpit alatt van egy párazáró szivacs. ha fóliázva van, akkor biztos volt leszedve, rosszul ragasztottál vissza, de simán a nagy melegben is elengedi magát, és az oldalüvegen az ajtóba csöpögő víz, befolyik az utastérben. sok autónál probléma, mert pont olyan szögben mennek a cseppek az üveg aljáról függőben, hogy a belső lemez éléhez, vagy a párazáróra csepeg, onnan pedig bejut az utastérbe.
húzd fel az ablakot, nyisd ki az ajtót és az üvegre folyasd a vizet. alul, ahol az ajtó lemeze és a ajtóborítás találkozik, kb 98%-ban meg fog jelenni a víz. na ott jut be az utastérbe is. újra kell ragasztani. van direkt ehhez van ragasztó (bitumenes), de valaki csak nagy szürke szövetszálas ragasztóval szokta leragasztani.
ha nem itt ázik, akkor az ülés alatti légbefúvón keresztűl jön a víz, ha a klímabox lefolyója el van dugulva és a kondenzvíz nem folyik le, hanem be az utastérbe. a leeresztő a cső a váltó felett van.
vagy lehet még eset, ha az aljáról a gumidugó kiesett és onnan ázik fel.

YELLOW Elküldve: 2020-06-18 20:57 klíma tisztítás

feco7939 írta:
YELLOW írta:
feco7939 írta: Sziasztok!
Kinek melyik klímafertőtlenítő "bomba" vált be?
Ezt próbálta már valaki?
https://neoszerviz.hu/am-klima...accepted=Y


szerintem semmit nem ér, csak illatosít, ami pár napig tart. minimálisan nyilván tud fertőtleníteni. én ózonozok.
amúgy attól függ mi a cél. bomba, ózon, gőz fizikálisan nem tisztít, csak a hab. gőz kivétel, amennyiben a hőcserélőre nyomod közvetlen, úgy fizikálisan is tisztít.
1x próbáltam bombát, pontosan nem emlékszem milyen volt, de valami márkásabb. pár napig volt szaga aztán annyi.


Van amelyik "bomba" semmit nem ér csak illatosít, de van olyan amelyik alap fertőtlenítésre jó, ez a cél, ezért kérdeztem, hogy kinek melyik vált be. Egyébként nincs semmilyen kellemetlen szag, csak a biztonság kedvéért akarok csinálni egy alap fertőtlenítést mert olyan utasom lesz aki miatt ez fontos. De amúgy betartom azt a jó tanácsot, hogy "hosszú klímázás után, leállás előtt pár perccel kikapcsoljuk a hűtést, és hagyjuk, hogy a meleg levegő (nem a kocsi fűtése, mert a radiátor az elpárologtató után van beépítve) leszárítsa az elpárologtatót, sokkal kisebb eséllyel marad pocsolya a klímadobozban, és a mocsárszag sem fog olyan könnyen jelentkezni"


sajnos tapasztalatom nincs, hiszen hogyan lenne mérhető? illatot csinál a bomba, de hogy mit csinál... vírusokkal gombákkal, azt ki tudja...? az ózon meg fix, hogy pusztít. sokan 3-5ezer között is csinálnak egy tisztítást. oké bomba azt hiszem van 1800-ért is. én csak azt tudom jó tanáccsal mondani, ha garantáltan kell fertőtlenítés, akkor ózon.

feco7939 Elküldve: 2020-06-18 20:38 klíma tisztítás

YELLOW írta:
feco7939 írta: Sziasztok!
Kinek melyik klímafertőtlenítő "bomba" vált be?
Ezt próbálta már valaki?
https://neoszerviz.hu/am-klima...accepted=Y


szerintem semmit nem ér, csak illatosít, ami pár napig tart. minimálisan nyilván tud fertőtleníteni. én ózonozok.
amúgy attól függ mi a cél. bomba, ózon, gőz fizikálisan nem tisztít, csak a hab. gőz kivétel, amennyiben a hőcserélőre nyomod közvetlen, úgy fizikálisan is tisztít.
1x próbáltam bombát, pontosan nem emlékszem milyen volt, de valami márkásabb. pár napig volt szaga aztán annyi.


Van amelyik "bomba" semmit nem ér csak illatosít, de van olyan amelyik alap fertőtlenítésre jó, ez a cél, ezért kérdeztem, hogy kinek melyik vált be. Egyébként nincs semmilyen kellemetlen szag, csak a biztonság kedvéért akarok csinálni egy alap fertőtlenítést mert olyan utasom lesz aki miatt ez fontos. De amúgy betartom azt a jó tanácsot, hogy "hosszú klímázás után, leállás előtt pár perccel kikapcsoljuk a hűtést, és hagyjuk, hogy a meleg levegő (nem a kocsi fűtése, mert a radiátor az elpárologtató után van beépítve) leszárítsa az elpárologtatót, sokkal kisebb eséllyel marad pocsolya a klímadobozban, és a mocsárszag sem fog olyan könnyen jelentkezni"

YELLOW Elküldve: 2020-06-15 19:26 klíma tisztítás

feco7939 írta: Sziasztok!
Kinek melyik klímafertőtlenítő "bomba" vált be?
Ezt próbálta már valaki?
https://neoszerviz.hu/am-klima...accepted=Y


szerintem semmit nem ér, csak illatosít, ami pár napig tart. minimálisan nyilván tud fertőtleníteni. én ózonozok.
amúgy attól függ mi a cél. bomba, ózon, gőz fizikálisan nem tisztít, csak a hab. gőz kivétel, amennyiben a hőcserélőre nyomod közvetlen, úgy fizikálisan is tisztít.
1x próbáltam bombát, pontosan nem emlékszem milyen volt, de valami márkásabb. pár napig volt szaga aztán annyi.

feco7939 Elküldve: 2020-06-15 18:38 klíma tisztítás

Sziasztok!
Kinek melyik klímafertőtlenítő "bomba" vált be?
Ezt próbálta már valaki?
https://neoszerviz.hu/am-klima...accepted=Y

YELLOW Elküldve: 2020-06-08 16:39 Klíma automatika hiba

Electro123 írta: Szerbusztok!
Remélem maradhat az írásom itt ebben a topikban?!

Történt velem, hogy egy ideje az autóm (323 e46 coupe) csak szembe fújta a levegőt, vagyis a szemben lévő rostélyokon jött belőle a cúg.
Akárhová nyomtam a klímapanelen, nem változott semmit.
Tegnap fogtam magamat és szétszedtem középen, hogy megnézzem, hibás - e valamelyik kis szervómotor, netán szorul - e?!
Ehhez természetesen leszedtem az aksit, mire visszatettem a sarut és gyújtásra raktam a kulcsot átfordult a ventilláció a szélvédőre.
Utána már nem szedtem le az aksi sarut, hanem gyújtásról levettem a kulcsot és csak a klimapanel tápját húztam ki majd vissza, újra gyújtás és azt tapasztaltam, hogy most ment a lábamhoz illetve az ablakra, viszont középre nem.
A vicces az volt, hogy ha a lábamhoz nyomtam a panelen akkor a szélvédőre nyomta, ha meg a szélvédőre akkor a lábamhoz nyomta a levegőt, vagyis fordítva működött.
Középre aztán megint nem.
Most ezzel a technikával elértem egy olyan pozícióba, hogy a szélvédőhöz megy a levegő illetve szembe is jön és a nyomógombok is jól működnek, kivéve a lábtérben. Oda nem sikerül irányítani a cúgot.
Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek itt mi lehet a probléma?
Másik vezérlőt is próbáltam a hétvégén, azzal is ezt csinálta, viszont másik autóban szépen működött az enyém is.
Pár hónappal ezelőtt kezdte, aksi levétel után.
Előre is köszönöm a válaszokat.


én kontakt hibára gyanakodnék. esetleg a fűtéscsap (bal első nyúlványon, ha minden igaz) szólhat még bele ebbe. meg kellene kocogtatni, vagy szétszedni és tisztítani. mert lehet rossz pozícióban van.

Electro123 Elküldve: 2020-06-08 00:12 Klíma automatika hiba

Szerbusztok!
Remélem maradhat az írásom itt ebben a topikban?!

Történt velem, hogy egy ideje az autóm (323 e46 coupe) csak szembe fújta a levegőt, vagyis a szemben lévő rostélyokon jött belőle a cúg.
Akárhová nyomtam a klímapanelen, nem változott semmit.
Tegnap fogtam magamat és szétszedtem középen, hogy megnézzem, hibás - e valamelyik kis szervómotor, netán szorul - e?!
Ehhez természetesen leszedtem az aksit, mire visszatettem a sarut és gyújtásra raktam a kulcsot átfordult a ventilláció a szélvédőre.
Utána már nem szedtem le az aksi sarut, hanem gyújtásról levettem a kulcsot és csak a klimapanel tápját húztam ki majd vissza, újra gyújtás és azt tapasztaltam, hogy most ment a lábamhoz illetve az ablakra, viszont középre nem.
A vicces az volt, hogy ha a lábamhoz nyomtam a panelen akkor a szélvédőre nyomta, ha meg a szélvédőre akkor a lábamhoz nyomta a levegőt, vagyis fordítva működött.
Középre aztán megint nem.
Most ezzel a technikával elértem egy olyan pozícióba, hogy a szélvédőhöz megy a levegő illetve szembe is jön és a nyomógombok is jól működnek, kivéve a lábtérben. Oda nem sikerül irányítani a cúgot.
Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek itt mi lehet a probléma?
Másik vezérlőt is próbáltam a hétvégén, azzal is ezt csinálta, viszont másik autóban szépen működött az enyém is.
Pár hónappal ezelőtt kezdte, aksi levétel után.
Előre is köszönöm a válaszokat.

YELLOW Elküldve: 2020-03-24 10:29 E46 klíma vezérlő panel

Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
Valaki esetleg tudja-e, hogy a képeken látható kétfajta klímavezérlő között mi a különbség? Természetesen a dizájnon kívül, esetleg valami szoftveres különbség? Annyit tudok csak, hogy az alsó a faceliftes kupé/kabriókba került.


én úgy tudom a külsőt leszámítva nincs különbség. funkcióban nem tér el. maga a panel lehet módosítva van pár alkatrésszel, de ezt a user nem érzékeli. én sem értem a dizájn miért változott. a kis benne lévő venti is a másik oldalon van, ennyi az eltérés. elérő oldalon nyitott a picike kis rács dizájn.

Automatikusan tud indulni az újabb klímapanel,ha fel van programozva.
klímapanel kölönbség

hát nekem a régi is tudja... :wink:

Ennyit akkor az internetről.Ugye én is ott túrtam ezt az infót. :D

bár nem tudom mit értesz alatta, mint automata indulás. mert lehet azt, hogy induljon úgy ahogy hagytam, tehát leállítás előtti állapotot jegyez meg. vagy hogy sose induljon, és mindig induljon egy alapbeállításon.

Ezt értem alatta
Szerintem azt jelenti,hogy elindul a klíma,ha ráadod a gyújtást.Ha kikapcsoltad előtte,akkor is el fog indulni következő gyújtás ráadáskor gondolom.Automata bekapcsolásnak írják ugye.Szóval ahogy írod alapbeállításon indul majd felprogramozás után.
Idézem:
"3. It may add the Auto-Turn-On feature that the newer HVAC Climate Control have to your car. So when you enter the car the Climate Control will turn on by itself and automatically regulate the cabin temperature."


de ezt egy FL előtti is tudja. pont mondtam havernak, hogy ne állítsam-e be neki, mert hiába lövöd le, minden gyújtásnál elindul. pedig 2000-es évjárat. gyári vezérlővel.
én azért mondtam, hogy tudomásom szerint nincs különbség funkcióban.


Akkor ja, ezek szerint nincs különbség, mert az indulásnál AUTO funkciót nálam is tudja. Legalább mire kifutott az E39-es, észbe kaptak és ahhoz igazították az E46 kímavezérlőjét is :lol::lol::lol: Jó ez csak vicc volt :D


mondjuk nekem totál az lenne a jó, hogy indulásnál sose kapcsoljon be. miért? mert leállítás előtt úgy is mindig lekapcsolom. :D mert úgy lezár a csappantyú, nem megy levegő az utastérbe, így sem bűz, sem füst, se semmi. mondjuk mióta jó a süni, már nyaranta úgy hagyom, kevésbé lesz szauna az autó, ha úgy alakul.


Na, ezzel megtudtam valami újat :D :D A nyárral kapcsolatban én is pont erre jutottam :D :D De ha már ekkora kényelemnél tartunk, akkor már értem, miért nem csap meg a kellemes "óceán" illat mikor reggelente beszállok, ja mert bekapcsolva hagytam a kílmát/fűtést :lol::lol::lol: Na de egy OFF gombot azért tényleg odabiggyeszthettek volna valahova, hely lett volna rá még...


ha lekapcsolod a ventit, akkor OFF-ol.
ha úgy van beállítva, hogy indításnál OFF állapotban legyen, akkor elvileg leállítás után lezár. de ezt is külön lehet programozni, hogy azok a csappantyúk, hogyan működjenek. mert egy átlagos autón, pl mindig lezár, majd kinyit gyújtásra. persze lehet azokat is lehet programozni, ezt nem tudom. ugye nálunk, ha nem világít a vezérlő, akkor le van zárva, és nem jön be kinti levegő menet közben sem. míg más autónál hiába nem megy a venti, valamennyi légbeáramlás van. mert ha nyitva a csappantyú, akkor van egy szándékos huzat.


Igen, azért értem, hogyan lehet kikapcsolni a klímavezérlőt, csak arra értettem, más modelleknél ott az OFF gomb. Ha jól tudom, akkor E46-nál független a menetszéltől a beáramlás, pl ha legalacsonyabb fokozatra teszem a légbefúvást, az ugyanaz lesz állva, meg 100-nál is nem? De gondolom ez a "ventilátor független" légbeáramlás a régebbi Suzuki-féle kategóriáknál van, ahol a manuális klíma még valóban manuális, nem találni mögötte semmi elektronikát, ellenben az E46 manuálisával.


igen manuál klímánál jobb, de pl nekünk az Opelban digit klíma volt, mégis, ha a venti nem ment, akkor jött be az utastérbe a levegő. ott viszont leállítás után, illetve gyújtáskor is lehettt hallani, hogy nyitnak a csappantyúk. e46-nál meg akkor nyit, ha vilégít a vezérlő, tehát megy a venti. kivéve ha úgy van beállítva, hogy nyisson ki mindig. van egy funkció a vezérlőben, amit programozni lehet, ami ezt irányítja. ilyenkor leálíltott állapotban, mikor az autó parkol, nyitva vannak. indítod az autót bezárnak. mindaddig úgy marad, amíg a ventit el nem indítod vagy le nem állítod az autót. ez ilyen álló helyi szellőztetés. a nyomás különbségek miatt az autón keresztól szellőztet. ez akkor nem jó, ha füstölnek a környéken, vagy sok a por, de a port a szűrő elvileg megfogja.

Adriano98 Elküldve: 2020-03-24 08:48 E46 klíma vezérlő panel

YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Bitu79 írta:
YELLOW írta:
Adriano98 írta: Sziasztok!
Valaki esetleg tudja-e, hogy a képeken látható kétfajta klímavezérlő között mi a különbség? Természetesen a dizájnon kívül, esetleg valami szoftveres különbség? Annyit tudok csak, hogy az alsó a faceliftes kupé/kabriókba került.


én úgy tudom a külsőt leszámítva nincs különbség. funkcióban nem tér el. maga a panel lehet módosítva van pár alkatrésszel, de ezt a user nem érzékeli. én sem értem a dizájn miért változott. a kis benne lévő venti is a másik oldalon van, ennyi az eltérés. elérő oldalon nyitott a picike kis rács dizájn.

Automatikusan tud indulni az újabb klímapanel,ha fel van programozva.
klímapanel kölönbség

hát nekem a régi is tudja... :wink:

Ennyit akkor az internetről.Ugye én is ott túrtam ezt az infót. :D

bár nem tudom mit értesz alatta, mint automata indulás. mert lehet azt, hogy induljon úgy ahogy hagytam, tehát leállítás előtti állapotot jegyez meg. vagy hogy sose induljon, és mindig induljon egy alapbeállításon.

Ezt értem alatta
Szerintem azt jelenti,hogy elindul a klíma,ha ráadod a gyújtást.Ha kikapcsoltad előtte,akkor is el fog indulni következő gyújtás ráadáskor gondolom.Automata bekapcsolásnak írják ugye.Szóval ahogy írod alapbeállításon indul majd felprogramozás után.
Idézem:
"3. It may add the Auto-Turn-On feature that the newer HVAC Climate Control have to your car. So when you enter the car the Climate Control will turn on by itself and automatically regulate the cabin temperature."


de ezt egy FL előtti is tudja. pont mondtam havernak, hogy ne állítsam-e be neki, mert hiába lövöd le, minden gyújtásnál elindul. pedig 2000-es évjárat. gyári vezérlővel.
én azért mondtam, hogy tudomásom szerint nincs különbség funkcióban.


Akkor ja, ezek szerint nincs különbség, mert az indulásnál AUTO funkciót nálam is tudja. Legalább mire kifutott az E39-es, észbe kaptak és ahhoz igazították az E46 kímavezérlőjét is :lol::lol::lol: Jó ez csak vicc volt :D


mondjuk nekem totál az lenne a jó, hogy indulásnál sose kapcsoljon be. miért? mert leállítás előtt úgy is mindig lekapcsolom. :D mert úgy lezár a csappantyú, nem megy levegő az utastérbe, így sem bűz, sem füst, se semmi. mondjuk mióta jó a süni, már nyaranta úgy hagyom, kevésbé lesz szauna az autó, ha úgy alakul.


Na, ezzel megtudtam valami újat :D :D A nyárral kapcsolatban én is pont erre jutottam :D :D De ha már ekkora kényelemnél tartunk, akkor már értem, miért nem csap meg a kellemes "óceán" illat mikor reggelente beszállok, ja mert bekapcsolva hagytam a kílmát/fűtést :lol::lol::lol: Na de egy OFF gombot azért tényleg odabiggyeszthettek volna valahova, hely lett volna rá még...


ha lekapcsolod a ventit, akkor OFF-ol.
ha úgy van beállítva, hogy indításnál OFF állapotban legyen, akkor elvileg leállítás után lezár. de ezt is külön lehet programozni, hogy azok a csappantyúk, hogyan működjenek. mert egy átlagos autón, pl mindig lezár, majd kinyit gyújtásra. persze lehet azokat is lehet programozni, ezt nem tudom. ugye nálunk, ha nem világít a vezérlő, akkor le van zárva, és nem jön be kinti levegő menet közben sem. míg más autónál hiába nem megy a venti, valamennyi légbeáramlás van. mert ha nyitva a csappantyú, akkor van egy szándékos huzat.


Igen, azért értem, hogyan lehet kikapcsolni a klímavezérlőt, csak arra értettem, más modelleknél ott az OFF gomb. Ha jól tudom, akkor E46-nál független a menetszéltől a beáramlás, pl ha legalacsonyabb fokozatra teszem a légbefúvást, az ugyanaz lesz állva, meg 100-nál is nem? De gondolom ez a "ventilátor független" légbeáramlás a régebbi Suzuki-féle kategóriáknál van, ahol a manuális klíma még valóban manuális, nem találni mögötte semmi elektronikát, ellenben az E46 manuálisával.