Keresőkifejezés: Kapcsolat:
Összesen 83 találat


K_Gergo Elküldve: 2012-01-03 15:56 Társalgó

kempelen írta: Szavaidból ítélve az "...ember a saját kárán tanul" esete foroghat fent nálad.

süllyedt. :D ez legfőképp azért bosszantott, mert olvastam már itt erre szóló figyelmeztetést, de nem csináltam meg...

kempelen írta: Olcsóbb a gyárnak, mert nem kell egy ötödik olyan kereket betenni az autóba, mint amivel a gyárba szerelték. Ráadásul mankókerékből elég kétfélét, 16 és 17 coll-ost alkalmazni, míg alufelniből az E46-ban is van kismillió. A szélesség miatt pedig egy 245-ös már biztosan nem férne be a kialakított helyre.

Aztán meg ha olyan a gyári felni, mint néhány 17 és 18-as hogy az első tengelyen más a méret, mint hátul, akkor melyikből legyen az ötödik?

17-es lemezfelni 205-ös radiálgumival (téli, vagy 4évszakos..?), ennyi. én az erősen korlátozott használhatóság miatt bosszankodom, előnyét kizárólag a gyár oldalán látom.

pontosabban van egy érved, ami pont rám illik, és talán legitimizálja ezt az elképzelést:
kempelen írta: Nomeg így elmegy az ürge megjavíttatni a gumit vagy lecserélni egy másikra, míg ha csak elő kellene kapni hátulról az eredetivel megegyezőt nem biztos hogy azonnal ezt tenné.

:D :frigo:


kempelen írta: Oszt' majd elfelejtettem, milyen jó ha hajtott keréken kapunk defektet és netán mind a négy felni egyforma. Ilyenkor vehetjük le elölről az egyiket és tehetjük hátra, hogy utána elől figyeljen a mankókerék. Mert ugye hajtott tengelyre azonos méretű kereket illik tenni.

ha jól sejtem te az átmérőre gondoltál, az se utolsó. de az én bajom a szélesség és a szerkezet - 105mm diagonál baze, ki gondolja ezt komolyan?!

kempelen Elküldve: 2012-01-03 15:45 Társalgó

Coyote írta:
Remélem igazad van, mert nekem már volt 4 eddig. Ebből 2 autópályán... én megtanultam komolyan értékelni a pótkereket.


Februárban lesz kerek 20 éve hogy jogsim van. Nem akarom elkiabálni, de ezalatt egyetlen egyszer sem kaptam defektet. Bocsánat! Egyszer. Valamikor 8-10 éve. De azt is úgy hogy otthon vettem észre hogy lapos a gumi, mert egy facsavar állt bele. Nos autó megemel és gumi gumishoz elvisz, megfoltoz. Pótkerékhez hozzá sem nyúltam.
Tudom ez csak a véletlen és a szerencse műve, semmi köze hozzám, de így vagyok vele. Ráadásul számtalan autóval mentem eddig, tehát nem csak az azokon nem volt, amik az enyémek voltak, de a többin sem. Pedig hogy nem járok sokat a sajátommal az igaz, de az nem jelenti hogy a többi időmet itthon töltöm a fotelban.
Szóval én így jártam eddig. Aztán lehet hogy majd egyszer utolér a végzet és sorban kapom a defekteket.

De nemrég Kasza Imi hírdetett az oldalán egy E36 pótkereket, ami történetesen teljes értékű alufelni volt, olyan mint a többi négy. Hibátlan fényes, szőrös gumikkal.

Coyote írta:
Lengyelországban 170 km-t mentem 120-szal mankókerékkel, hátul. Nem éreztem semmi diffit, talán picit balra húzott a gép, de nem durván. A másik oldali gumi kopása nem nagyon érdekelt, hiszen másnap ment a kukába (80%-os Dunlop volt :x )


Amíg kanyarban megyünk a difi egyenlíti ki a két kerék forgásának különbségét.
Nem jó ezt egyenesben is eljátszani, elég a difinek a kanyar vagy másnéven ív is.

Márpedig ha nincs szerencséd, akkor a mankókerék kerülete eltér a másik oldalon lévő gyári kerék kerületétől. Így a difinek mennie kell egyenesben is.
Arról nem is beszélve hogy akkora baszott nagy "80km/h" felirat van a mankókeréken, hogy majdnem elhúzza oldalra a felnit. Hogyan mentél te akkor 120-al vele? Ejj, ergh.... ;-)

Coyote írta:

Ebben igazad van, bár mostanában már műanyag keretet szoktak kapni a pótkerekek --> ugyanakkor milyen menő, mikor amikor a C5-ön emelőtekergetés helyett megnyomod a gombot, és felmegy szervízállásba. Ebben az állásban megemeli az alját, és a kerékcsere lehetségessé válik egy ék behelyezésével.


Inkább ne firtassuk a francia technológiát. :karates:
Képesek a kívül lévő pótkereket is úgy feltenni a gyárban, hogy véletlenszerű helyre esik a pótkerék szelepe, így ha nincs szerencséd és ellenőrizni akarod a nyomást, akkor játszós ruha fel, aláfekszel és talán csekkolni tudod a belső oldalon.
Vannak jó dolgaik kétség kívül, de az előrelátás nem az erényük.







Coyote Elküldve: 2012-01-03 15:00 Társalgó

kempelen írta:

Aztán van akinek soha vagy életében kétszer van defektje. Így minek álljon egy teljes értékű kerék hátul a csomagtartóban. Soha sincs rá szükség.



Remélem igazad van, mert nekem már volt 4 eddig. Ebből 2 autópályán... én megtanultam komolyan értékelni a pótkereket.

kempelen írta:

Oszt' majd elfelejtettem, milyen jó ha hajtott keréken kapunk defektet és netán mind a négy felni egyforma. Ilyenkor vehetjük le elölről az egyiket és tehetjük hátra, hogy utána elől figyeljen a mankókerék. Mert ugye hajtott tengelyre azonos méretű kereket illik tenni.


Lengyelországban 170 km-t mentem 120-szal mankókerékkel, hátul. Nem éreztem semmi diffit, talán picit balra húzott a gép, de nem durván. A másik oldali gumi kopása nem nagyon érdekelt, hiszen másnap ment a kukába (80%-os Dunlop volt :x )

kempelen írta:

Azt azonban igen, hogy a franciák csinálják/csinálták jól. Kibaszták' kívülre az autó alá a pótkereket. Aztán évek múlva ha szükség volt rá sofőr legyen a talpán aki az összerohadt és mocskos kereket lebányászta onnét. ;-)



Ebben igazad van, bár mostanában már műanyag keretet szoktak kapni a pótkerekek --> ugyanakkor milyen menő, mikor amikor a C5-ön emelőtekergetés helyett megnyomod a gombot, és felmegy szervízállásba. Ebben az állásban megemeli az alját, és a kerékcsere lehetségessé válik egy ék behelyezésével.

kempelen Elküldve: 2012-01-03 12:23 Társalgó

K_Gergo írta: ezúton szeretném minden klubtárs figyelmét felhívni a pótkerék nyomásának minimum szezonváltáskor történő ellenőrzésére! :) sok felesleges szopástól kímélhet meg az az évi 2 perc...

egyébként mi értelme van teljes értékű kereket befogadó helyre mankókereket rakni, majd műanyag idommal kitölteni a maradék teret? felhasználói szempontból csak rosszabb ez a diagonál-virsli álmegoldás. talán olcsóbb a gyárnak, vagy mi lehet az oka?


Szavaidból ítélve az "...ember a saját kárán tanul" esete foroghat fent nálad. No nem örömködésből mondom, de mintha a szavaid azt tükröznék, hogy elmulasztottad az ellenőrzést és most szükséged volt rá.

Olcsóbb a gyárnak, mert nem kell egy ötödik olyan kereket betenni az autóba, mint amivel a gyárba szerelték. Ráadásul mankókerékből elég kétfélét, 16 és 17 coll-ost alkalmazni, míg alufelniből az E46-ban is van kismillió. A szélesség miatt pedig egy 245-ös már biztosan nem férne be a kialakított helyre.

Aztán meg ha olyan a gyári felni, mint néhány 17 és 18-as hogy az első tengelyen más a méret, mint hátul, akkor melyikből legyen az ötödik?

Nomeg így elmegy az ürge megjavíttatni a gumit vagy lecserélni egy másikra, míg ha csak elő kellene kapni hátulról az eredetivel megegyezőt nem biztos hogy azonnal ezt tenné.

Aztán van akinek soha vagy életében kétszer van defektje. Így minek álljon egy teljes értékű kerék hátul a csomagtartóban. Soha sincs rá szükség.

Oszt' majd elfelejtettem, milyen jó ha hajtott keréken kapunk defektet és netán mind a négy felni egyforma. Ilyenkor vehetjük le elölről az egyiket és tehetjük hátra, hogy utána elől figyeljen a mankókerék. Mert ugye hajtott tengelyre azonos méretű kereket illik tenni.

Végül pedig nem is tudom.

Azt azonban igen, hogy a franciák csinálják/csinálták jól. Kibaszták' kívülre az autó alá a pótkereket. Aztán évek múlva ha szükség volt rá sofőr legyen a talpán aki az összerohadt és mocskos kereket lebányászta onnét. ;-)





YELLOW Elküldve: 2011-10-30 21:56 Társalgó

Coyote írta: Kijöttünk az asszony családjához Gdyniába (Lengyelország). Kemény, de élvezetes 1100 km volt 2 nap alatt, Krakkón át.
Az autóval meg vagyok elégedve, 6,1 literes fogyasztást produkál. Ami kicsit zavar: a hőfokmérő akár 30 perc után is kb. 11 órán áll, csak későn kerül függőlegesbe. Fűtés rendben, 8-10 fok volt reggel kinn - ez normális a dízeleknél?

Eddig egész jól megúsztuk, 1100-ból 950km problémamentes volt. 950 körül durrdefektet kaptam 140-nél (itt 140 a határ 130 helyett). Gumi rommá ment mire megàlltam, így holnap megyek gumit venni valahova. Ha valakit érdekel a párja (80%os Dunlop Wintersport 205/55 R16) az szóljon.
Szerencsére a BMW szerszámokkal problémamentesen kb 15 perc alatt megoldottam a kerékcserét, és a mankókerékkel folytathattuk az utat.

Tanulságos eset:
Előtte belefutottam egy traffipaxba, 50 helyett 95-tel. Azt tudtam, hogy lefotózhatnak, gond nem lesz, mert nem foglalkoznak az adataim beszerzésével (de már készül az uniós adatbázis). Pont beszoptam, mert ezúttal viszont meg is állítottak. Mondták hogy mi van, és hogy 400 zloty lesz. Mondom akkor bankkártya, vagy csekk? Mert kápé nem volt nálunk, épp csak apró az autópályára. Azt mondják olyan nincs, törvény alapján kell nálunk lennie készpénznek. Mondom ilyesmit nem hallottam, de tökmindegy, mert akkor sincs nálam kápé. 15 perc baszogatás után (pedig kérdeztem is, hogy hol van bankomat) lezárták annyival, hogy "na húzzanak el innen, de lassabban" :-)



:biglol:

Coyote Elküldve: 2011-10-30 21:29 Társalgó

Kijöttünk az asszony családjához Gdyniába (Lengyelország). Kemény, de élvezetes 1100 km volt 2 nap alatt, Krakkón át.
Az autóval meg vagyok elégedve, 6,1 literes fogyasztást produkál. Ami kicsit zavar: a hőfokmérő akár 30 perc után is kb. 11 órán áll, csak későn kerül függőlegesbe. Fűtés rendben, 8-10 fok volt reggel kinn - ez normális a dízeleknél?

Eddig egész jól megúsztuk, 1100-ból 950km problémamentes volt. 950 körül durrdefektet kaptam 140-nél (itt 140 a határ 130 helyett). Gumi rommá ment mire megàlltam, így holnap megyek gumit venni valahova. Ha valakit érdekel a párja (80%os Dunlop Wintersport 205/55 R16) az szóljon.
Szerencsére a BMW szerszámokkal problémamentesen kb 15 perc alatt megoldottam a kerékcserét, és a mankókerékkel folytathattuk az utat.

Tanulságos eset:
Előtte belefutottam egy traffipaxba, 50 helyett 95-tel. Azt tudtam, hogy lefotózhatnak, gond nem lesz, mert nem foglalkoznak az adataim beszerzésével (de már készül az uniós adatbázis). Pont beszoptam, mert ezúttal viszont meg is állítottak. Mondták hogy mi van, és hogy 400 zloty lesz. Mondom akkor bankkártya, vagy csekk? Mert kápé nem volt nálunk, épp csak apró az autópályára. Azt mondják olyan nincs, törvény alapján kell nálunk lennie készpénznek. Mondom ilyesmit nem hallottam, de tökmindegy, mert akkor sincs nálam kápé. 15 perc baszogatás után (pedig kérdeztem is, hogy hol van bankomat) lezárták annyival, hogy "na húzzanak el innen, de lassabban" :-)

Vendég Elküldve: 2011-03-04 20:53 Társalgó

Hori írta:
Burns írta: Bodri ül! Fekszik!:kiraly:



Mankókerék:nyelvcsova:



Ja, csak ezen nincs bőr:porgosnevetos:

Hori Elküldve: 2011-03-04 20:50 Társalgó

Burns írta: Bodri ül! Fekszik!:kiraly:



Mankókerék:nyelvcsova:

hancurozo Elküldve: 2011-02-21 17:02 Segítség!!!

cene írta: De a KÉPEN LÁTHATÓ használt mankókerék jó az e90-re??Mert a képen 15-ös van.


Arra azért figyelj oda, hogy a féktárcsa, féknyereg miatt felférjen.
Nem véletlen van az egyik autóhoz gyárilag 15", míg a másikhoz 16" vagy 17".
Nagy fékhez nagy kerék.

Vendég Elküldve: 2011-02-21 14:43 Segítség!!!

cene írta:
Burns írta:
cene írta:
YELLOW írta:
cene írta:
YELLOW írta:
cene írta: Segítséget szeretnék kérni! A helyzet a következő: tavaly nyáron mikor megvettük az autót defekttűrő abroncsok voltak rajta, amelyeket tavasszal az elhasználódásuk miatt le kell cserélnünk, DE nem szeretnénk újra defekttűrő gumikat venni mert nagyon nem tetszett velük az autó!Csak az a gond ,hogy gyárilag ilyen gumikkal jött ki és emiatt nincs pótkerék az autóban! Ha viszont beteszek egy télit a csomagtartóba az túl sok helyet foglal!Az lenne a kérdésem, hogy ha "sima" gumikat veszünk rá akkor lehet venni úgynevezett mankókereket?? Mert hosszabb utaknál egy esetleges vészhelyzetben az is jobb lenne mint a semmi!


persze mankókereket vehetsz minden körülmények között, csak oda kell figyelni a rá vonatkozó szabályokra. vagy veszel defekt sprayt, bár nekem ez a módszer nem szimpatikus.



És a mankókerék minden autó típusra egyforma vagy különbözőek?


őőő szerintem ami jó E46-ra az jó neked is. az a lényeg a osztókőr stimmeljen, meg az agyméret, illetve a teljes kerékátmérő. tehát egy 195/65 R15 ös kerékével azonos, vagy 225/45 R17, vagy 205/65 R16 osával egyezen meg.



És hol tudok venni ilyet??


Gyári cikkszám: 36116750007 (3.50BX17 ET:30) Ez jó az E90-re is
Irányár pl. 13.661 Ft +ÁFA a felni
Vagy BMW mankókerék


De a KÉPEN LÁTHATÓ használt mankókerék jó az e90-re??Mert a képen 15-ös van.


Akkor itt van egy 16"-os mankókerék Google a jó barátod:kiraly: