Ez egy archivált weboldal! bővebben
Alesi fórum hozzászólásai

Alesi Elküldve: 2011-11-29 08:54 320d Motor

Egy 2004-es 20D-nek milyen környezetvédelmi besorolásúnak kellene lennie?
Az enyém forgalmi szerint 8-as, és kék matrica van a rendszámomon, de én valamiért zöldet képzelnék el oda . Tévedek?

Alesi Elküldve: 2011-11-29 08:49 Termosztát

Coyote írta:
Tano írta: Jól írja ute kolléga, a titkos/szervíz menüben pontosan látható a számszerű érték.
A mutató 75 foktól áll középen, ezt a pozíciót tartja kb 105-110 fokig. Néhány fokos ingadozás van ilyen hidegben is, pl. motorféknél vagy városban amikor szinte csak gurulni kell, nekem a CarPC képernyőjén kijelzi és látom ezt az ingadozást. De az üzemi tartományt nem hagyja el, tehát a műszerfal mutatója végig középen áll, ez az ingadozás csak a szervíz menüben követhető le. Egy próbát megér szerintem.


Tegnap megjátszottam hazafelé, -3 fokban. 140 km/h, M7, 50 km-n át. 62-68 fok között ingadozott, motorféknél hűlt a víz. Termosztát lesz, már látom.


Nekem ugyanez volt, Bécs-Budapest oda-vissza, 8L/100km :S EGR termosztát cseréje megoldotta a problémát.

Alesi Elküldve: 2011-11-27 19:14 angel eye

PG_Junior írta: Na jó, de hányszor 1.200,- Ft. Nem mindegy. Ha az SMD-be 2-3 évente kell ledet cserélni, vagy a CCFL-be fél évente invertert. Neked kellet már cserélni? A villogás az nem folyamatos, nem? Csak indításnál pár másodperc. Vagy?


jons írta:
PG_Junior írta: Olvasgattam, és kicsit elbizonytalanodtam e CCFL-el kapcsolatosan. Kinek milyen tapasztalata van vele, és mik a hátulütői az SMD-nek? Akinek hibát írt, hogyan tudta megoldani? Elvileg kedden mennek a CCFL-emért, de lehet lefújom, és SMD lesz belőle.

Várom a javaslatokat.


Nekem CCFL van, hidegben amíg be nem melegszik halványabban világít, nem kapcsoltam ki még a hidegtesztet így villódzik. Eddig nem ment tönkre, nem hiszem, hogy ártana neki. Trafó hozzá kb 1200 forint postával együtt, ha esetleg megadná magát. Az egész készlet 12k volt, könnyen pótolható. Könnyed kis visszafogott,(de elég erős, hogy látsszon) kékes fénye van, ami abszolú illeszkedik a gyári megjelenésbe szerintem. Ledesről meg majd nyilatkozik akinek ledes van. De nekem pont azért nem ilyen, mert 1 led kiégése esetén elég hülye kinézete lenne, azonkívül a egyöntetű fényhez sok led kell, aminél minden forrasztás egy hibalehetőség.




Nekem 2 eve van CCFL, es eddig hibamentes.

Alesi Elküldve: 2011-11-25 17:54 utastér, belsőtér hangok, zörejek, jelenségek

jons írta:
anubisz írta: Miről is van szó? Vallomást kel tenni? hát nekem a könyöklő,nem jön be az a nyikorgó műanyag hangja,pedig nincs 50-es karom. amúgy semmi különös,viszont a kaszni csavarodást hátulról igen hallani,ha komoly szintváltozáson megyek át lassan,igen ropog hátul,mintha valami kalóz bárkán lennék. Nem tudom,nem e a 2 törött hátsó rugó miatt csinálja,mert nem emlékszem ,hogy régebben csinálta volna.
Mondjuk az ajtó bolhákat rég újra cseréltem,mivel nekem is ramaty állapotba voltak. Viszont pozitív dolog,hogy a régebben írt suhogás,amit hallottam kintről,az megszűnt mióta lecseréltem az RFT abroncsokat. Becsapós volt,mintha egy csapágy lett volna elkopva,


Az ajtókéderek is tudnak érdekes hangokat kiadni... sonax gumiápoló jó vastagon, tocsogósan... 1-2 hónapig nem lesz vele gond. Pl mióta a hátsó telókat és rugókat kicseréltettem, a zörejek nagy része oda lett. Cserébe olyan a hátulja, mintha merevtengelyes, laprugós lenne Merev, patent, ha értitek hogy mondom. Nem kényelmetlen, csak érezhetően feszes, ahogy te is mondod.

De igazából irigylem yellow gondjait.



Erdekes, en vagy 5 fele gumiapolot kiprobaltam, de egyedul a gyari BMW mutatott eredmenyt, az is elegge valtozot. Van hogy bekenem, es 1 honapig kuss van, van hogy 1 het utan mar megint zorog, tok idegesito.

Alesi Elküldve: 2011-11-19 07:31 Szívócsonk-pillangószelep

kisg325 írta: Sziasztok!

Jelentkezne itt olyan ember is,aki nem vette ki a szívócsonkból ezt az alkatrészt,amit oda terveztek és nem is cserélte újra? Nekem benne van az autómban és egyelőre nem is szándékozom kivenni. A para is csak azért van bennem,mert belém ültették. Személy szerint nem hiszem el,hogy a BMW ilyen hibaforrást eszközölt volna tervezéskor. Szerintem ha nem kokszos odabent,illetve nem ragad a tengelye a folytószelepnek,akkor nem tudom elképzelni,hogy csak úgy natúr eltörne. Valaki írta,hogy a BMW nem ír erre az alkatrészre csereperiódust... Az autómban óra szerint 146000 km van,hangsúlyozom óra szerint!

Ha valaki civakodni akar,akkor megkérném,hogy normális hangvételben tegye! Köszönöm!

Üdv.


Nekem sincs meg hozzanyulva, igaz, 105.000 km van az automban (90%-ra nem csak ora szerint, 10%ot hagyok, mert a mai vilagban barmi elkepzelheto). De 120-as nagyszerviznel tuti kiszedetem!

Alesi Elküldve: 2011-11-16 16:36 kettõstömegü lendkerék

Milan írta: No, kuplungozás letudva végre.
Bruttó 220-ba kaptam meg a lendkereket és a kuplungszettet, 25 volt
a munkadíj, ebben egy motorolaj csere is benne volt és még
pár apróság. Kissé megkönnyebbültem, ahogy el akartam indulni a műhelyből
kapásból lefullasztottam az autót

Megerősítettek, hogy jó vásárt csináltam az autóval, ez külön megnyugvás.

Viszont a hangos nyekkenés indítás/leállításnál az égszíjjtárcsa, és nem
a lendkerék mint a gyanú szerint, az egy újabb 50 es kiadás, corteco lesz


Welcome to the candy mountain

Azt meg szabad kérdezni, hogy mennyi km van a vasba, mennyinél adta meg magát a lendkerék?

Alesi Elküldve: 2011-11-15 14:45 Autóvásárlás

anubisz írta: Rakás fos a Regadó változtatás,(legalább is az okosok szerint ) Orbán dugd fel a seggedbe az egészet.
http://fn.hir24.hu/gazdasag/20...a-regadot/


Annyira nem "fos" az, ha fiatal, környezetkímélő autót akarsz venni. Az, hogy az EUR amúgy magas, kivételesen nem a regadó hibája.

Alesi Elküldve: 2011-11-15 09:48 Társalgó

gyorilaszlo írta: Tisztelt Márkatársak!

Gondoltam beírom,de itt már szerintem lassan mindenki tudja! Mátyás Attilával öröm az életünk...

Viccet félretéve,tegnap rendeltem olajszűrőt,levegőszűrőt,pollenszűrőt ami ma sikeresen meg is érkezett! Természetesen kifogástalan minőségben,és nagyon jó áron! Köszönök mindent m_attila!

Itt ragadnám meg az alkalmat,hogy az üzemanyag szűrőt is cseréljem? Januárban volt cserélve benne Mann-ra azt hiszem... Kb. 10 ezer KMert mentem január óta...


Ha nem "fusi" gázolajat tankolsz, akkor sztem felesleges. Én minden második olajcserénél szoktam cserélni (kb 25-30e km), de állítólag még az is sűrű.

Alesi Elküldve: 2011-11-12 20:24 Üzemanyag minõsítés és átverések!

YELLOW írta: ...valszeg én lakok rossz helyen, mert 8 Ft-tól nagyobb difit még nem láttam...


Tankolj autopalyan, es rajossz hol a 20Ft-al dragabb uzemanyag.

Alesi Elküldve: 2011-11-12 18:43 kerékcsapágy

jons írta:
Alesi írta:

Foto nincs, de igen, valoban eleg vallas mar. Ez lenne a gond?



könnyen elő tud fordulni.
Nálam annyira vállas volt a jobb első, hogy beleért a betét, akkor is, ha nem fékeztem, kicsit meg is kékült a tárcsa pereme, illetve fémes súrlódó hangja lett. Szabályzásra került a tárcsa mind két oldala, órával lett megmérve, precízen, pontosan. Betéteket megcsiszoltuk, mert szine újak voltak. A hang meg is szűnt.



Ertem, hat akkor mar csak a szerelo lesz okosabb ugy hiszem :S

Nagyon koszonom!!

Na voltam szerelőnél: valóban kerékcsapágy, pénteken csere

Alesi Elküldve: 2011-11-12 17:05 kerékcsapágy

jons írta:
Alesi írta: No, ujabb fejlemeny, csak hogy temanal is maradjunk .

Vegig szenvedtem a kerekcseret, megforgattam a jobbhatsot, es hat vannak ketelyeim: a kerek nem ad morgo hangot, inkabb surlodot (a fektarcsa kornyeken)


Nem vállas a féktárcsa véletlen? esetleg egy fotó?



Foto nincs, de igen, valoban eleg vallas mar. Ez lenne a gond?

Alesi Elküldve: 2011-11-12 15:24 kerékcsapágy

No, ujabb fejlemeny, csak hogy temanal is maradjunk .

Vegig szenvedtem a kerekcseret, megforgattam a jobbhatsot, es hat vannak ketelyeim: a kerek nem ad morgo hangot, inkabb surlodot (a fektarcsa kornyeken), de ez elkepzelheto, hogy normalis, mivel a masik oldal is csinalja, csak talan egy kicsivel kevesbe. Elol nem csinalja, bar nyilvan ez lehet azert, mert az auto hatso kerekes.

Egyebkent most jottem kb 100km-t varoson kivul, es tovabbra is hallom a hangot, kb 50-60nal kezdodik, es 80nal a legintenzivebb, utana erdekes modon visszahalkul a "60-as" szintre.

Az teli kerekkel meg nem mentem, ha elmulik a jelenseg, akkor irok, de szvsz ez nem gumi lesz.

Lehet ezek alapjan a kerekcsapagy? Annak felemelve, megforgatva milyen hangot kellett volna adnia? A csavarok mar ki voltak lazitva, amikor megemeltem, ha ez szamit.

Alesi Elküldve: 2011-11-11 20:18 kerékcsapágy

YELLOW írta: már ezt is írtam korábban. azért a kardános autóknak van egy jellegzetes suhanás közbeni hangja. nem mindenkinek áll rá rögtön a füle. (nem viccelek és messziről megmondom, úgy hogy nem látom az autót, hogy az hátsó kerekes, vagy épp autómata váltós-e anélkül, hogy váltana).
a lényeg, hogy sok esetben a felninek is lehet hangja. pl tegnap az enyémnek is volt, marha nagy szél, de csak akkor hallottam huhugó hangot ha oldalról fújt.
illetve hideg aszfalton a nyári gumi is bekeményedik, ilyenkor főleg a V mintásak tudnak érdekes hangokat produkálni. a téli guminak egyértelműen a minta miatt van morgósabb hangja.
és az útfelületről nem is beszéltem. nálunk az a város és az óváros közötti 1,5 km-es szakaszon nagyobb szemcséjű aszfalt van. mind autóból, mind kívülről durva váltást hallani, érezni, amikor egyikről aszfaltról rámész a másik minőségűre.
gumi kopásnál csendesedni szokott a gumi mindaddig, amíg el nem éri a kopásjelzőst. ha az meg van, akkor úgy fog dorombolni, hogy muszáj leszel lecserélni


Ezt mind ertem en, de hidd el, 3 eve hajtom az autom, nem ennyire egyszeru a tortenet

A gumim meg tavaly tavasszal vettem vadi ujonnan, a felnikkel egyutt, kopasjelzotol meg fenyevekre van. De mint egy kollega itt irta, holnap mar kiprobalhatom teli kerekkel is, akkor kiderul...

Alesi Elküldve: 2011-11-10 21:44 kerékcsapágy

harmas írta: Ha a kerékcsapágy adja a hangot,az egy bizonyos fordulattól hallható, de nem erősödik a sebesség fokozására, és inkább morog.
Viszont a gumiabroncs, na az pontosan azt tudja produkálni: voup-voup hang, ami a sebességgel együtt fokozódik, változik.
Viszont, ha csapágy, akkor csak azt cseréld amelyik rossz, ezer km-ek is mehetsz mire a másikat cserélni kell (persze pénztárcafüggő).

Alesi írta:
anubisz írta:
Alesi írta: Sziasztok!

Ma kezdtem el "huhogó" hangot hallani jobb hátulról, nagy valószínűség szerint csapágy lesz. Kérdés, hogy vajon eljárkálhatok még így 2-3 hétig, vagy rohanjak a szerelőhöz?
Ha csak egy csapágy cserés, attól még érdemes lehet a többit is cserélni, várható hogy egy időben mennek tönkre?


Biztos csapágy? van ott még egy,két forgó,súrlódó alkatrész.


Hát, nagytudású autószerelő kolléga mondta, mondjuk meg még nem emeltük, csak menet közben hallgatta meg.

A tünet: halk huhogó hang, ami a sebesség fokozására egyre élénkebb lesz, fordulatszámtól nem függ az erőssége, csak sebességtől. Jobb hátulról hallható egyébként.




De mi tortenhetett a gumival, hogy reggel meg semmi hang, delutan meg van hang?
Na remelem hetvegen okosabb leszek, az a baj, hogy nincs idom munkaidoben szerelohoz maszkalni...
Mondjuk ez egyertelmu nem morgo hang, inkabb a buszokehoz hasonlo, csak annal sokkal hallkabb.

Alesi Elküldve: 2011-11-10 16:16 kerékcsapágy

anubisz írta:
Alesi írta:
anubisz írta:
Alesi írta: Sziasztok!

Ma kezdtem el "huhogó" hangot hallani jobb hátulról, nagy valószínűség szerint csapágy lesz. Kérdés, hogy vajon eljárkálhatok még így 2-3 hétig, vagy rohanjak a szerelőhöz?
Ha csak egy csapágy cserés, attól még érdemes lehet a többit is cserélni, várható hogy egy időben mennek tönkre?


Biztos csapágy? van ott még egy,két forgó,súrlódó alkatrész.


Hát, nagytudású autószerelő kolléga mondta, mondjuk meg még nem emeltük, csak menet közben hallgatta meg.

A tünet: halk huhogó hang, ami a sebesség fokozására egyre élénkebb lesz, fordulatszámtól nem függ az erőssége, csak sebességtől. Jobb hátulról hallható egyébként.


Jól nézzétek meg,nem ám kicserélitek,aztán utána ugyanúgy huhog majd,és esetleg kardán,vagy féltengely volt,vagy a fék körül valami.


Hétvégén úgyis kerékcsere/téliesítés lesz, majd megforgatom