Ez egy archivált weboldal! bővebben
BarG fórum hozzászólásai

BarG Elküldve: 2012-01-30 20:04 Féktárcsa és fékbetét

Hát vége lett lassan. 238e km után elhalálozott a két hátsó féktárcsám. Szép kort értek meg, elől az 5.(!!!) féktárcsa-betét készlet teljesít szolgálatot. Némi netes túrás után Lemförder(!) tárcsákat rendeltem a gyári és minden más készlet fele árában. Elől csak gyárit használok, mert egyszer volt nem gyári és fele futamot ment, mint a gyári, de hátul annyira nincs terhelés, hogy nem ragaszkodtam a gyárihoz.

BarG Elküldve: 2012-01-23 21:48 Termosztát

pneurob írta:
tomy1228 írta: Szevasztok!

Tettem ma egy 80km utat figyelve a titkos menüben a vízhőfokot,kezdetnek pályán indultam így nagyjából 20km kellet amíg elérte a 72 fokot,nagyjából 20km után város jött tettem 10km és igy bemelegedett kb 82-85 fokig majd egy ujabb tizes után ez már bent a dugóban a város közepén felment 90-94ig!Városban tartotta is ezt a hőmérsékletet (90-92),majd ezután megint pálya következett ahol lement 82-88 ig!Én ezt tapasztaltam összegezve majdnem 40km kellet ahoz hogy 90 fok környékén legyen a motor,ezt okozhatja esetleg az egr termosztát?


Cseréld ki a normál és az AGR termosztátot, 8 év után megérdemli. Nem jó hideg motorral menni, főleg nagy sebességnél, mert akkor keményen hűt a menetszél, akár ventilátor nélkül is.





Ez csak egy picit rosszabb, mint amit én írtam, nekem meg a nagy termosztát zsír új, a kisebb sincs egy éves. Ez lehet akár csak kicsi véletlenszerű eltérés is. Szerintem nagy gond nincs, de ha nyugtalanít, akkor huszonezer a két termosztát cseréje, és akkor beszámolhatsz arról, hogy esetleg pont ugyanígy fog a bemelegedés történni. EGR termosztátot én már vagy 3* cseréltettem, 2-3 évnél többet nem bírt ki, amikor rossz volt, 20 km kellett a 73°C eléréséhez télen és 80 fölé nem ment sose.

BarG Elküldve: 2012-01-22 21:44 Termosztát

Alesi írta: A lentieken felbuzdulva tettem egy 100km-es utat ugy, hogy kozben a titkos menuben figyeltem a vizhofokot.

Na most, nekem a mutatom gyonyoruen beall kozepre (tavaly lett cserelve EGR termosztat), a homero szerint viszont 82 fok fole nem ment a homerseklet.

Akkor ez most uzemi hofok, vagy nem uzemi hofok? Lehet megadta magat a masik termosztat is?

(tok jo egyebkent, hogy ha a "titkos" menu tenyleg titkos lenne, ezeket az ember nem is tudna...)


A Garminnak van olyan navija, amivel ilyen adatokat lehet menet közben nézegetni. Talán Anubisznak van is ilyenje. Ha meg kell venni a navit, akkor elég komoly a dolog ára, de láttam már másféle dash computereket, amikkel hasonlót lehetne csinálni, csak senki nem tudja megmondani, hogy jó-e az autódra. Egy csomó dolgot lehetne nézni út közben, amikből sokkal hamarabb kiderülne, hogy meg akar dögleni valami az autóban, nem kéne megvárni, míg eszkalálódik a probléma. Dehát nem autógyártói cél a teljes problémamentesség, csak olyan szinten, hogy ne híresüljön el, hogy megbízhatatlan a márka. Abba meg belefér akár néhány komplett motorkatasztrófa is leszakadt pillangószelep, felrobbant turbó, lepusztult befecskendezőszelep miatt.

BarG Elküldve: 2012-01-22 15:44 Termosztát

RePTaiL írta:
BarG írta: Látom, itt sem dívik az értve olvasás: HA DELET MUTAT A VÍZHŐFOKMÉRŐ, AZ MÉG CSAK HETVENVALAHÁNY FOK!!! Aztán szépen középen áll vagy 120 °C-ig.

Tiszta glikollal is lehet menni, de egyrészt nincs értelme, másrészt meg káros is, mert a víznek sokkal jobb a hőkapacitása, sokkal jobban elvonja a motorhőt. Sokkal fontosabb, hogy a korróziógátló adalékcsomag milyen minőségi szintű van benne, meg melyik fajta, mert igazán az határozza meg az alkalmasságát.

Ha megvan a titkos menüből a valós hőfok, akkor kérünk egy visszajelzést!

És tuti, hogy a kisebb motor gyorsabban melegszik.


Egy szóval nem mondtam, hogy az már egyből xy fokos! Azt mondtam, hogy kb. 5 km. után nekem már delet mutat a vízhőfokjelző!
Viszont ezt a 120 C fokot fejtsd ki légy szíves, mert nem 89 v 86 foknál nyit a termo attól függ h milyen?


A 120°C saját tapasztalat. Tavaly nyáron (vagy tavalyelőtt?) kezdtem nézegetni a titkos menüben a hőfokokat, menet közben. Aztán azt láttam, hogy nyáron klímázva 115°fölé ment a vízhőfokom - ennek ellenére a mutatóm szépen állt középen, mint a cövek, pont mint 73°C-nál!!!. Elmentem szerelőhöz, hogy bontsunk. Ki lett véve a hűtő és olyan volt a klímahűtő és a vízhűtő között, mintha bevakolták volna a vízhűtőt. Porral, bogárörleménnyel, meg mit tudom én még, hogy mivel. Vízsugárral, féköblítővel ki lett mosva, emlékeim szerint több, mint egy fél órát mosogattuk. Előlről a vízhűtőt nem tudod elérni a nagynyomású mosóval, mert a klímahűtő megtöri a vízsugarat, ezért jól nem lehet takarítani. Hátulról is a burkolat, meg a ventilátor korlátoz.

Ezért írtam, hogy a titkos menü az ász, az önt tiszta vizet a pohárba, a mutató elég csalóka valami, az úgy van hangolva, hogy ne zavarja meg a júzer nyugalmát.

BarG Elküldve: 2012-01-22 15:11 Termosztát

Látom, itt sem dívik az értve olvasás: HA DELET MUTAT A VÍZHŐFOKMÉRŐ, AZ MÉG CSAK HETVENVALAHÁNY FOK!!! Aztán szépen középen áll vagy 120 °C-ig.

Tiszta glikollal is lehet menni, de egyrészt nincs értelme, másrészt meg káros is, mert a víznek sokkal jobb a hőkapacitása, sokkal jobban elvonja a motorhőt. Sokkal fontosabb, hogy a korróziógátló adalékcsomag milyen minőségi szintű van benne, meg melyik fajta, mert igazán az határozza meg az alkalmasságát.

Ha megvan a titkos menüből a valós hőfok, akkor kérünk egy visszajelzést!

És tuti, hogy a kisebb motor gyorsabban melegszik.

BarG Elküldve: 2012-01-22 13:28 Termosztát

tomy1228 írta: szevasztok!
e46 30cd mennyi idő/km alatt illik bemelegednie teljesen?mert nekem pályán kell egy 25 km olyan 100-110 temponál,városban meg egy 15-18km(fűtés automatára van téve 32 fokra)
Egy hónapja lett kicserélve a viztermosztát,gyárira,mer akkor egyáltalán nem melegedett fel csak olyan 60 fokig,most viszont ha egyszer bemelegszik onnantól már meg sem mozdul a mutató akármit csinálok?


Üdv sorstárs!

Titkos menüben nézd a hőfokot.
A nagy termosztátom decemberi, a kicsi is tavaly lett cserélve, de még az előző télen.
Az első fehér vonal valóban 60°C, oda kell 5-6 km, amíg középre beáll, az olyan 9-10 km, de akkor a hőfok még csak 73-74°C. És kell még 10km, mire felmegy 90°C környékére, ami ugye a cél hőfok. Ezek országúti és autópályás adatok, nem túl nyomulósan.

BarG Elküldve: 2012-01-21 18:09 Társalgó

RePTaiL írta:
BarG írta:
Coyote írta:
RePTaiL írta:
Coyote írta: Jó, hogy említed a cascot! Kötök rá én is asap.


csak oda kell figyelni milyen cascot kötsz meg kinél! de mindenképp jó a casco! ilyen kis "stílű" bankok cascoját tuti nem kötném! Nekem k&h van eddig nem volt vele gond, cimbimnek is itt van és neki fizetett szó meg hepaj nélkül!


Nincs velük tapasztalatom, hálistennek (kopp-kopp). Az előző autómra csak a természeti kár volt benne, havi röhejes 1000 ft-ért, mivel a jégeső felénk gyakori, és kegyetlenül el tud bánni az autóval. A BMW-re teljes körű kéne, de a lopás lehet, hogy kimarad - a BMW embléma miatt rohadt drága rá. Tippeket elfogadok


Ja, hogy a CASCO-t is megköpködjem kicsit.
Újonnan vettem hitellel a gépet, kellett kötni rá CASCO-t is, 24e pénz volt havonta. Azóta a gép kb az 1/5-ét éri, elkezdtem sokallni a havi 24 lepedőt. Bementem a biztosítómhoz, mondtam ócsítanám. Mondták, hogy nem úgy van az , mikor van az évforduló? Hát jó messze volt, erre mondta az ürge, hogy azt javallja, ne fizessem a részleteket, akkor majd 3 hónap nemfizetés után automatice megszűnik a biztosítás, FELEÁRON köthetek újabbat, a mostaninál sokkal jobb kondíciókkal. Szóval óvatosan a biztosítókkal.

Szóval most 3. hónapja nem fizetem a casco-t - de poroltóm van.


HÉJJJJ azzal vigyázz....szerződésszegésnek minősül elég sok lízing cégnél, ha nem fizeted a cascot! Olvass utána jól a szerződésedben! 24e/hó integrált casco esetén? 80
nah az már döfi! Pedig az ilyen gépekre a full integrál casco olyan7-10 ezer forint szokott lenni! Jah ha a szerződésed nem köti a cascot végig akkor nyugodtan várj 3 hónapot és kösd újra! Ha meg nincs megszabva (általában megvan h full casco kell, vagyis régen megvolt) akkor elég nekik egy alap casco is!


8 ÉVE vettem a gépet, réges-régen kifizettem, még a válság előtt, semmilyen kötelezettségem sincs semmilyen bank felé. Ahogy most áll a világ, csak akkor lesz újabb autóm, ha kp-ban meglesz rá a zsozsó, én bankkal szóba nem állok kölcsön ügyileg soha.

BarG Elküldve: 2012-01-21 17:53 Társalgó

Coyote írta:
RePTaiL írta:
Coyote írta: Jó, hogy említed a cascot! Kötök rá én is asap.


csak oda kell figyelni milyen cascot kötsz meg kinél! de mindenképp jó a casco! ilyen kis "stílű" bankok cascoját tuti nem kötném! Nekem k&h van eddig nem volt vele gond, cimbimnek is itt van és neki fizetett szó meg hepaj nélkül!


Nincs velük tapasztalatom, hálistennek (kopp-kopp). Az előző autómra csak a természeti kár volt benne, havi röhejes 1000 ft-ért, mivel a jégeső felénk gyakori, és kegyetlenül el tud bánni az autóval. A BMW-re teljes körű kéne, de a lopás lehet, hogy kimarad - a BMW embléma miatt rohadt drága rá. Tippeket elfogadok


Ja, hogy a CASCO-t is megköpködjem kicsit.
Újonnan vettem hitellel a gépet, kellett kötni rá CASCO-t is, 24e pénz volt havonta. Azóta a gép kb az 1/5-ét éri, elkezdtem sokallni a havi 24 lepedőt. Bementem a biztosítómhoz, mondtam ócsítanám. Mondták, hogy nem úgy van az , mikor van az évforduló? Hát jó messze volt, erre mondta az ürge, hogy azt javallja, ne fizessem a részleteket, akkor majd 3 hónap nemfizetés után automatice megszűnik a biztosítás, FELEÁRON köthetek újabbat, a mostaninál sokkal jobb kondíciókkal. Szóval óvatosan a biztosítókkal.

Szóval most 3. hónapja nem fizetem a casco-t - de poroltóm van.

BarG Elküldve: 2012-01-21 17:46 Társalgó

anubisz írta:
seta írta:
szotakdavid írta: Sziasztok Kedves Bmw-s barátaim!

Péntek éjszaka olyat éltem át amit senkinek nem kívánok az M0-n kiégett a kocsim a szemem elött égett le és semmit nem tudtam csínálni,két külföldi kamion ment el segítség nyújtás nélkül,nekik nem kötelező segíteni??Ha akkor kapok egy proltót eltudtam volna oltani,egy magyar kamionos állt mege gyedűl és adott egy poroltót,de már semmit nem ért.10 éves korom óta szerettem volna egy ilyen autót nem rég sikerűlt megvásárólni és most kiégett az amiért eddig dolgoztam!nem tudom elmondani mit éreztem mikor láttam hogy ég.A tűzoltok 20perc volt mire kiértek(!!!!)Fél óráig oltották szegény kocsimat.Ezek után megérkeztek az útkezelők,rendőrök.A kedves útkezelő bácsi még közölte h ha nagyon megégett az aszfalt ki kell cserélni és azt az én biztosítomnak kell állni..kérdem én minek fizetem ezeket a kurva adókat,magas üz.anyag árakat????Után haza hozattam a maradék vasat.Semmi más nem maradt csak maga a vas.

Jobbakat üdv Dávid


uhh ezt még olvasni is nagyon rossz. Nagyon sajnálom! Mi gyulladt ki, vagy miért égett ki?

Most h ezt olvasom, inkább visszarakom a kis poroltót az autóba...


Kis poroltóval pont semmire nem mész,ha már olvastál ilyen teszteket.Főleg ha üzemanyagrendszer is lángra kap. Pont ezt a történetet írtam a múltkor,akkor biztos sokan legyintettek. Egy zárlat,és törökülésben nézik,ahogy leég a kocsi,mert semmi nincs a kocsiba,arról nem is beszélve,hogy segíteni se tud az ember másnak.
Mindenki azt gondolja,vele úgysem történhet ilyen.
Nekem 2 is van a kocsiba,2 közepes méretű. Volt,van,és mindig lesz is. Egyszer láttam,hogy egy Audiból tépkedték ki a lángoló ülésbetéteket az autópályán,az épp elég volt figyelmeztetésnek,még vagy 10 évvel ezelőtt.
Persze vannak akik betesznek olyanokat,mint egy 3dl kólásüveg. 2 mp és már ki is fogyott.Esetleg a füstöt odébb löki.


Nem egyszer oltottam már mintatüzeket. Úgy értem, hogy ki volt öntve egy négyzetméteres tálcára általában gázolaj, meggyújtottuk, és el kellett oltani. Sokféle oltóval megtettük, innen a tapasztalat. Szóval CO2 oltót senki ne vegyen!!! Az kb egy papírkosártűz eloltására alkalmas, semmi másra. A poroltó jó, mert eloltja a tüzet, bár utána nem egyszerű az élet, de a jó a dologban, hogy szódabikarbóna van sokban, ami vízben jól oldódik, így lemosható. A legjobb lenne a halonos oltó, de sajnos azt már betiltották.

Lehet, azért nem álltak meg sokan, mert max erkölcsi támogatást tudtak volna nyújtani, megfelelő felszerelés híján.

Egyszer a 0-on gördültem, és szembetalálkoztam egy leszakadt teherautó gumival. Isteni szerencsével kikerültem. Hívtam a 112-őt, kb 10-15 percen keresztül, de csak a géphang ismételgette, hogy Ön a xxxxxx-et hívta, meg hogy hívását rögzítjük, etc..... basztak fölvenni, fel is adtam, bár nem könnyen. Szóval LE KELLENE VÁGNI KEZÜKET, LÁBUKAT, MINDEN KIÁLLÓ TESTRÉSZÜKET A SZEMETEKNEK, mert ez így szart sem ér. Akár tömegkarambol is lehetett volna, mert a fülük botját se mozdították egy komoly veszélyhelyzetre.

BarG Elküldve: 2012-01-21 12:38 Társalgó

Az én munkahelyemre csak úgy lehet autóval bemenni, hogy van a gépben egy ellenőrzött oltókészülék. Nem haszontalan dolog.

Többször láttam már, hogy kiégett bmw-ből árultak dolgokat. Ez ennyire szokványos dolog lenne?!

BarG Elküldve: 2012-01-18 19:40 Akkumulátor

szeda írta:
Jó lenne kideritni hogy ténylegesen kik az aksis beszállítók és olyat venni mert igaz hogy dupla annyiba kerül de dupla annyit is tud.



Szerintem ez egy közkeletű tévedés. Az első aksi azért tart tovább, mint az utána következők, mert akkor zsír új a gép, minden részegysége a legjobban működik, a legkevesebb áramot fogyasztja, minden faszán meg van zsírozva, olajozva, sőt még a gazdája is szemet mos, mielőtt ránézne. Aztán ahogy kopik a gép újdonsága, úgy nyúlnak a motorolajcsere periódusok, használódnak minden vonalon a részegységek, itt-ott már zörög kicsit, dehát jó az még.

És hát ne feledkezzünk meg arról a jelenségről se, amikor a tizenmilliós autóra felkerül a Wanli, Limlom gumi, ez létezik az akuknál is.

BarG Elküldve: 2012-01-17 20:22 Akkumulátor

szeda írta:
InsectKiller írta: A gyári BMW akksi nagyon drága. Szerintem majdnem duplája 1 akármilyen márkának.
Én a Vartaról viszont csak jót tudok mondani. Nekem 2008 óta muzsikál és amit már az átélt, le a kalappal...


Nálunk sajnos két varta is füstbe ment.Az említett 2.5-et, a másik még évekkel ezelőtt egy merciben 3 évet bírt.Ezzel szemben előtte a merciben 5 évet ment egy fekete bosch, aztán volt egy exide másik kocsiban az is 5 év.Mondjuk az utolsó évben a kocsival kb 2000km-t mentem és a végén már az állásban merült le kb 1 hét alatt így lett kuka.
Én az ár/érték miatt maradok az exidenál.
A gyári BMW aksi ami gyengélkedik bekerül az alfámba mert az benzines és egy 44-essel is simán ment.A Bömös meg kap egy újat



6 éves volt a gépem, amikor kiment a gyári aksi - szerintem az Exide egyszerűbbik verziója volt. Kapott egy ugyanolyat, csak prémiumot. Anno benzines peugeot-ban 6 évet bírt a Perion is.

BarG Elküldve: 2012-01-15 18:07 Társalgó

bmw320d4 írta:
BarG írta: Én mindkét VAG csoportos autómra szívesen emlékszem vissza. A nagyjából fele áru Leonomban bizony volt néhány dolog, ami jobb volt a BMW-nél! Ülés, kormány, hatótávolság. A peugeot egy szemét volt műszakilag, bár amikor működött, jó volt vezetni. Csak folyton szétesett.


Ezt nem hiszem el, ne haragudj.



Nos, ebben lehet sok szubjektum is, de:
- a leon az akkori kínálat csúcsát képező verzió volt, a legerősebb sportdízel, mindenből a legjobbat pakolták bele (6,3M)
- a bmw-m meg egy rakat alapdolgot tartalmaz, ami sok esetben lényegtelen, mert a parasztvakításokra eléggé érzéketlen vagyok. (xenon, automataváltó, m csomag, multikormány, nagynavi stb...) de van néhány dolog, ami zokon esett:
- az alap ülés, ami bizony egy kategóriával gyengébb a leonénál
- az alap rádiósmagnó - az meg egy vicc! hát a 4M-es ibizámban a gyári cucc két osztállyal erősebb volt.
- lehet hogy egy kicsit túl sokat képzeltem a bmw-ről, mert úgy vettem meg a mait, hogy nem ültemm bele egy hasonlóba, mert a környéken se volt hasonló, hanem gyári rendelés volt, egy csomó dologról azt hittem, hogy csak jobb lehet! Aztán jött a koppanás jónéhány területen. (Az összkép azért így sem negatív, nem azért tartottam meg már 8. éve - bár az utolsó év nem felhőtlen)

Nem kötelező elhinni, de így van.

BarG Elküldve: 2012-01-15 15:20 Társalgó

YELLOW írta:

az,hogy a fosvágenny-töl eljutottál a BMW-ig, az mindenképp jellemfejlödés


Én mindkét VAG csoportos autómra szívesen emlékszem vissza. A nagyjából fele áru Leonomban bizony volt néhány dolog, ami jobb volt a BMW-nél! Ülés, kormány, hatótávolság. A peugeot egy szemét volt műszakilag, bár amikor működött, jó volt vezetni. Csak folyton szétesett.

BarG Elküldve: 2012-01-15 11:37 Társalgó

Bero írta:
xlzx írta:
Bero írta: Jézusom Egy színről ez jut eszetekbe? Irigység,jókedv? Szerintem tiszta hülyeség,a szín jelentése.. Én imádom a narancssárgát. Olvastam,hogy ez a sorozatgyilkosok színe? pff.. Valószínű az vagyok Ja,meg a fekete színt is nagyon szépnek tartom. Akkor sötét,bunkó depis vagyok? Nemár


úgy látszik, mi fiatalok ilyenek vagyunk... a kocsi fekete a motorom narancs


ennyi


Az első autóm piros peugeot gti volt. A második banánsárga ibiza sport, a harmadik piros leon sport, most kék bmw-m van. Akkor ez jellemfejlődés?!