Ez egy archivált weboldal! bővebben
Bero fórum hozzászólásai

Bero Elküldve: 2011-09-23 20:12 Valaki segítsen

bmw320d4 írta:
Bero írta:
bmw320d4 írta:
Bero írta: Üdv! Mivel nekem ég a lufilámpa így gondoltam kipróbálom ezt a diódás módszert. Ugyebár eltűnik a piros lámpa,de itt sokan azt írtátok,hogy így úgy fogja érzékelni a rendszer,hogy mindig ül rajta valaki és bármi van akkor az össze lufi robbanni fog. Ez szimpatikusan hangzott,DE! Felhívtam a szarvasi szerelőm és ő azt mondta,hogy ismeri ezt a diódás rendszert,de épp az ellenkezőleg működik,hogy berakja a diódát így a rendszer úgy fogja érzékelni mindig,hogy senki nem ül rajta így nem is fog nyílni !! Erről valami vélemény,igaz lehet-e? Mondta,hogy be lehet építeni egy elektromos rendszert kb 20 rugóért és úgy fog működni a légzsák (persze ezzel minden esetben nyílni fognak),de ennyi pénzért inkább kicserélem az ü.foglaltság érzékelőt. Nos,vélemény?


Kétféle kapcsolás létezik, az egyik foglalt, a másik nem foglalt üzenetet küld a légzsákvezérlőnek.
Mindkettőben dióda és ellenállások vannak, különbözően kapcsolva.

Van itt még egy tévedés! Mindenki(!)az érzékelőágat köti át, miközben annak nagyon-nagyon ritkán van baja, amivel baj szokott lenni, azt ellenőrzőágnak hívják...







Az elsőt értem,de a második írásod nem nagyon! Te ezzel a megoldással oldottad meg,vagy csak tudod?


4 megoldás van

Én a 3. és 4.-et alkalmazom.
3. - Kikapcsolás
4. - Csere


Hát köszi Másik kérdés: Hátsó ülést,hogy lehet kivenni? Megszeretném nézni az AC-t


Bero Elküldve: 2011-09-23 19:27 Valaki segítsen

bmw320d4 írta:
Bero írta: Üdv! Mivel nekem ég a lufilámpa így gondoltam kipróbálom ezt a diódás módszert. Ugyebár eltűnik a piros lámpa,de itt sokan azt írtátok,hogy így úgy fogja érzékelni a rendszer,hogy mindig ül rajta valaki és bármi van akkor az össze lufi robbanni fog. Ez szimpatikusan hangzott,DE! Felhívtam a szarvasi szerelőm és ő azt mondta,hogy ismeri ezt a diódás rendszert,de épp az ellenkezőleg működik,hogy berakja a diódát így a rendszer úgy fogja érzékelni mindig,hogy senki nem ül rajta így nem is fog nyílni !! Erről valami vélemény,igaz lehet-e? Mondta,hogy be lehet építeni egy elektromos rendszert kb 20 rugóért és úgy fog működni a légzsák (persze ezzel minden esetben nyílni fognak),de ennyi pénzért inkább kicserélem az ü.foglaltság érzékelőt. Nos,vélemény?


Kétféle kapcsolás létezik, az egyik foglalt, a másik nem foglalt üzenetet küld a légzsákvezérlőnek.
Mindkettőben dióda és ellenállások vannak, különbözően kapcsolva.

Van itt még egy tévedés! Mindenki(!)az érzékelőágat köti át, miközben annak nagyon-nagyon ritkán van baja, amivel baj szokott lenni, azt ellenőrzőágnak hívják...







Az elsőt értem,de a második írásod nem nagyon! Te ezzel a megoldással oldottad meg,vagy csak tudod?

Bero Elküldve: 2011-09-23 17:46 Valaki segítsen

Üdv! Mivel nekem ég a lufilámpa így gondoltam kipróbálom ezt a diódás módszert. Ugyebár eltűnik a piros lámpa,de itt sokan azt írtátok,hogy így úgy fogja érzékelni a rendszer,hogy mindig ül rajta valaki és bármi van akkor az össze lufi robbanni fog. Ez szimpatikusan hangzott,DE! Felhívtam a szarvasi szerelőm és ő azt mondta,hogy ismeri ezt a diódás rendszert,de épp az ellenkezőleg működik,hogy berakja a diódát így a rendszer úgy fogja érzékelni mindig,hogy senki nem ül rajta így nem is fog nyílni !! Erről valami vélemény,igaz lehet-e? Mondta,hogy be lehet építeni egy elektromos rendszert kb 20 rugóért és úgy fog működni a légzsák (persze ezzel minden esetben nyílni fognak),de ennyi pénzért inkább kicserélem az ü.foglaltság érzékelőt. Nos,vélemény?

Bero Elküldve: 2011-09-23 15:01 Hifi beszerelése e46-ba

Robinson: A fejet én is kitudom cserélni,ne nézz ennyire amatőrnek Az autóhifis azért érdekelne,mert pár dolgot megkérdeznék még tőle hangzással,beépítéssel kapcsolatban. Yellow: Nekem tényleg nagyon szarul szól minden zene a kocsimba és amit írtam is már kb 5x,hogy nem hangerő kell,hanem szép hangzás, a mély legyen mély (Mélyem nincs is csak valami hasonló) magas legyen ott és legyen dinamikus. Azért ne mond már,hogy halkan minden hangcucc ugyanúgy szól Mivel zenéltem 1x évig így elég éles hallásom van,mondhatom vájt fülnek is és engem zavar a mostani hang a kocsiba. Otthon elég durva hangcuccom van (csöves erősítő,brutál hangszórók,egyszerű felépítés),de ehhez nem is akarom,hogy hasonlítson a kocsiba a hangzás. Viszont hallgattam már sok más off kocsiba is zenét ugyanilyen 6 hangszórós hifin, ég és föld a különbség! Én tudom,hogy a kocsibelső nem egy szoba,főleg nem a BMW-k a legjobbak hifi technikában,de szerintem lehetne normális zenét is belerakni. Ezen szeretnék változtatni,ennyi

Bero Elküldve: 2011-09-23 13:59 Hifi beszerelése e46-ba

Robinson írta:
Bero írta: Lassan kezdem unni ezt a hifi felújítást Robinson nem tudom,hogy értette hogy nem lehet berakni fejet.. Mindegy is,fogom és inkább teszek bele gyári xenont,azt legalább tudom,hogy kell


Közben kiderítettem, hogy te mégiscsak ki tudod cserélni a fejet. Amit írtam korábban, az csak a kisnavis cucc esetén van, neked a rádiód valóban rádió, nincs rádiómodulod hátul

Szóval kell hozzá venned egy iso kábelt amit linkeltem, és rakhatod befele az új fejet. HK erősítőhöz viszont tényleg madzagolni kell.


Köszi,hogy utánajártál,így mindjárt jobban hangzik Szerinted a fejcsere-hangszóró csere jobb eredményt hozna? Ja,és tudtok valami jó autóhifis emberkét mondani akit felhívhatnék? Köszi

Bero Elküldve: 2011-09-23 12:32 Hifi beszerelése e46-ba

Lassan kezdem unni ezt a hifi felújítást Robinson nem tudom,hogy értette hogy nem lehet berakni fejet.. Mindegy is,fogom és inkább teszek bele gyári xenont,azt legalább tudom,hogy kell

Bero Elküldve: 2011-09-22 23:16 Hifi beszerelése e46-ba

Robinson! Ez mit jelent,hogy hátul van a vezérlés? Ha nekem is ilyen rendszerem van mint neked (ami elég valószínű) akkor már egy új pl: alpine fejet se tudok beépíteni a régi reverse fejem helyére? Vagyis csak kábelezéssel vagy elég egy ilyen másik kábelt vennem ? Bocs a sok kérdésért,de sosem értettem az autohifihez Zolee! Ha megoldható a beszerelése sok átalakítás nélkül akkor érdekel!

Bero Elküldve: 2011-09-22 22:28 Hifi beszerelése e46-ba

Robinson írta:
Bero írta: ööö,beírtam ezt a bm54-et,de nem tudom mi ez? Ez valami erősítő,mi a funkciója? Hova kell beépíteni és ehhez is bontani kell a verdát belülről? mennyibe fáj egy ilyen ? Lehet nem is kéne fejet cserélnem ? Köszi


Basszus. Eszembe jutott, hogy valszeg nem tudod csak úgy kicserélni, mert annak is más a csatija meg miegymás. Szóval az is kábelezés kérdése. Ráadásul Te nem tudod lecserélni a fejegységet sem!! Pont ezért kellett nekem is újrakábelezni az egész autót. A mi rendszerünknél (ill nekem már csak volt rendszer) pont ez a lényeg, hogy minden vezérlés hátul van, a fejegység majdhogynem csak egy kijelző az előre hozott gombokkal! Nekem is pont ez volt a bajom!

A bm54 / bm24 a rádiómodul, ami a hangot vezérli. Ha az nincs, nincs hang.

Elvileg neked is ilyened van:


Akkor tehát valószínű nekem is van ilyen rádiómodulom,csak kérdés,hogy milyen?! ÉS mi az,hogy nem tudom cserélni a fejet? Ezt nem értem.

Bero Elküldve: 2011-09-22 22:22 Hifi beszerelése e46-ba

Zolee írta:
Bero írta: Nekem gyári Business CD Professional fejegység (a gyári kinézethez ragaszkodom) viszont abból a legjobb: Alpine CD53, Rainbow szett elöl-hátul, a hangkábel csere még hátravan





És mennyire vagy vele megelégedve? Ilyen alpine CD53 fejet kitől honnan tudnék szerezni ?


Nem rossz a hangzás, ha jó a zenei alapanyag, de a mély lehetne erőteljesebb. CD53-at nem könnyű felhajtani főleg normális áron nem, az ebayen mindig van de ennyit ne adj érte, akkor inkább egy új Alpine...[/quote]

De én írtam itt,hogy nekem is a fő dolog a gyári kinézet! Nem értek az ebay-hez,de engem nagyon érdekelne! Amúgy mi a különbség a reverse és business fejek között? Még ezt néztem ki,ez nagyon gáz? : http://www.autohifibolt.hu/ind...0fejegyseg

Bero Elküldve: 2011-09-22 21:55 Hifi beszerelése e46-ba

Nekem gyári Business CD Professional fejegység (a gyári kinézethez ragaszkodom) viszont abból a legjobb: Alpine CD53, Rainbow szett elöl-hátul, a hangkábel csere még hátravan
[/quote]




És mennyire vagy vele megelégedve? Ilyen alpine CD53 fejet kitől honnan tudnék szerezni ?

Bero Elküldve: 2011-09-22 21:49 Hűtővíz..:S

frizo írta: Szerintem megfelelően fogalmazok, ha azt mondom, engem nem szeretem az autóm.
2009 március óta van meg, és azóta 2milliot kellett ráköltenem. Prémium márka bla bla bla, azért ez sok. Pedig én kímélem. 95% ban német autópályán járok, 130-tempomat. Nincs vagánykodás, odalépés, semmi exta. Most éppen a hűtővíz lámpa világít. Voltam vele szervízben. Bemérés után, nincs indokolva, hogy hengerfejes lenne, mert nincs gáz (vagy mi a fene) a rendszerben. A vízpumpa működik, és amúgy is másfél éves csak. A vízhőfok teljesen jó. A vízhőfokmérő működik. A hűtőrendszer ki lett takarítva, intercooler lecserélve. Szervíz után 1300km-et mentem vele. 99%ban autopályán, nagytávokban. Javítás előtt amikot kinyitottam a szelepet, hogy megnézzem, van-e benne víz, bugyogott kifelé, mintha valami nyomás nyomná. hideg állapotban néztem. Pár órával késöbb meg kinyitottam, és jó volt a szint. Volt úgy is, hogy kevésnek találtam, alig fél litert tudtam csak bele burítani. Szervizben az összes folyadék lecserélve, légtelenítve, beállítva. Most, szervíz és 1300km után, újra világít, és nem tudom mi lehet. A probléma csak az, hogy holnap el kell mennem Hollandiába, ami 5-600km. Szombaton vissza. Hétfőn pedig munkába kell mennem. NEm tudom mi tévő legyek. Ne vegyek róla tudomást, aztán használjam, ez lenne a legjobb, mert más lehetőségem most úgy sincs. De nagyon gondolkozom most, hogy el kéne adni és átpártolni a 4 karikás konkurenciához. Mi lehet a gondja? valóban hengerfejtömítés baja van? Vagy valami hülye gumi tömítés, vagy ostoba szenzor? A ócipőm teli van. A bringámmal nincs ennyi gond. Mit kezdjek ezzel a kocsival szerintete? E46 os. 2002-es. 217 ezer km. diesel. kombi. automata.


Üdv! Nekem is ez a gondom. De már jó ideje. Néha előjön,néha nem. Nekem ajánlották a hűtő tömítést (csövek stb),de itt írta egy kolléga,hogy a vége csak hengerfej tömítés lett. Amit még írni akarok,ne legyél AUDIsta ! A propeller legyen veled

Bero Elküldve: 2011-09-22 21:44 Hifi beszerelése e46-ba

Robinson írta:
Bero írta: Azzal elérhetek kisebb javulást,hogy kicserélem a fejet valami jobbra és majd hangszórót cserélek?


Nekem már attól jobb lett (sokkal), hogy bm54 rádiómodulom lett és 16:90!
Mondta bmw320d4, hogy jobb lesz, de nem hittem el. Aztán mégis.

Aztán mondta is, hogy a bm54 harman becker, aminek komoly előírásoknak kell megfelelnie, hamár harman


ööö,beírtam ezt a bm54-et,de nem tudom mi ez? Ez valami erősítő,mi a funkciója? Hova kell beépíteni és ehhez is bontani kell a verdát belülről? mennyibe fáj egy ilyen ? Lehet nem is kéne fejet cserélnem ? Köszi

Bero Elküldve: 2011-09-22 21:12 Hifi beszerelése e46-ba

Zolee írta:
Bero írta: Hát azért ez elég szépen szét lett kapva Nem tudom,nekem megéri-e ennyit szenvedni úgy,hogy semmi nem értek az autohifihez. Szakmabelit meg nem szívesen fizetek ki Akkor még egy utolsó kérdés: Azzal elérhetek kisebb javulást,hogy kicserélem a fejet valami jobbra és majd hangszórót cserélek? Tehát erősítőt kihagynám. Írtam,hogy nem hangerő hanem a minőség a lényeg nekem! Szerinted?


Minőség: Alpine v JVC fejegység (ha tuti minőséget szeretnél akkor Alpine CDA-117Ri), Rainbow hangszórók (elöl) hátul szintén v JBL, továbbá cseréld ki a hangszórókábeleket minőségire.


És szerinted ezzel sokat javulna a helyzet? Mármint erősítő nélkül is szépen szólna? Neked milyen hangcuccod van,miből áll össze?

Bero Elküldve: 2011-09-22 20:54 Hifi beszerelése e46-ba

Hát azért ez elég szépen szét lett kapva Nem tudom,nekem megéri-e ennyit szenvedni úgy,hogy semmi nem értek az autohifihez. Szakmabelit meg nem szívesen fizetek ki Akkor még egy utolsó kérdés: Azzal elérhetek kisebb javulást,hogy kicserélem a fejet valami jobbra és majd hangszórót cserélek? Tehát erősítőt kihagynám. Írtam,hogy nem hangerő hanem a minőség a lényeg nekem! Szerinted?

Bero Elküldve: 2011-09-22 20:32 Hifi beszerelése e46-ba

seta írta:
Bero írta:

Ja,igaz amit írsz! Én viszont úgy gondoltam,hogy ahol az a vezeték jön,azon a részen mellette,profi vezetékkel oldanám,meg itt nekem csak a hely a lényeg és az,hogy ügyesen rejtve maradjanak a kábelek. Vagy tényleg ennyire bontanom kéne? Csak,mert ezek tudatába nem tudom,hogy belekezdjek-e..


Nem kell ennyire szétbontanod mint a képen. Én elöször a bal oldalon a küszöb belső felén futó kábelkorbács mellett vezettem el az árnyékolt jelkábelt és a remote szálat, de valamiért nagyon zajos lett még igy is (ha a láma világított, ciceregtek a hangszórók). Aztán vettem jófajta connection csavart jelkábeleket, és a kardánbox és a kárpit alatt vittem hátra. Ezekkel már csak hallgatózva lehet hallani a zajt. Ennél jobb már nem lesz a helyzet sztem. A tápkábeleket viheted akárhol, csak elég vastagak legyenek, és tartsd őket távol a jelkábelektől és a remote száltól is. A remote-on is velszedhet egy csomó zajt az erősítő. A hangszórókábelek is mehetnek akárhol, azoknak már nem zavar be semmi, csak azokat is távol kell tartani a jelkábeltől.

Tettem pár képet a galériámba arrol h hol vezettem el az uj jelkábeleket. A hintőpor jól jött amikor a kárpit vastag szivacsa alatt kellett áthuzni


Köszöntem