Bombolo fórum hozzászólásai

Bombolo Elküldve: 2008-12-07 21:41 Elsõ lámpák

Robinson írta: értem. és ez a projektor vs projektor téma ez hogy van? van-e, és mibe különbözik?

jaés, 35-ös xenon miatt még nem fog a bc sikítozni? Nem tudja véletlenül valaki?

Mindegyik E46 xenon projektoros, csak facelift után a terelõlemezt egy mágnes lecsapja távolsági üzemmódban, ez a bi-xenon. A xenonizzó gyárilag 35W, de nem emiatt jelez hibát a nem-xenonos világításmodul, hanem mert nem izzó van az áramkörben, hanem egy trafó.

Bömbölö

Bombolo Elküldve: 2008-12-06 23:23 Elsõ lámpák

És íme ugyanaz a két foncsor a "kezelés" után. A foncsorozó nem készíti elõ, ezért ezt nekem kellett megtennem, de ezzel a módszerrel az eredmény szinte tökéletes. Ha bárkinek gondja lenne a ZKW foncsorokkal, akkor azonnali beavatkozással (1 óra/lámpa) megoldom. Van cserefoncsor, így nem kell lámpa nélkül járni, kétszer menni a foncsorozóhoz, stb.


Bombolo Elküldve: 2008-11-26 11:16 Elsõ lámpák

Hori írta: és hol is van ez ráírva a lámpára ZKW vagy AL az enyém 2004 es faceliftes és bi-xenon

A plexin is rajta van a hûtõrácshoz közel kis AL vagy ZKW jelölés. A lámpa tetején egy szürke és egy sárga matrica is zkw sajátosság, az AL-en csak sárga van AUTOMOTIVE LIGHTING felírattal.

Bombolo Elküldve: 2008-11-26 08:34 Elsõ lámpák

Elrettentésképpen, akiknek ZKW foncsoros facelift xenon van az autójában. Ez történik a szuper foncsorral 100ekm után, lényegében eltûnt a visszaverõ réteg.
A hétvégén cseréltem egy ilyenben foncsort, az eredmény lélegzetelállító volt, amikor egy falra világítottunk és az egyik már ki volt cserélve, a másik meg még a régi, szétégett foncsoros volt. Mindenkinek ajánlom a mûveletet. Az AL-es lámpával szerelt facelift E46-ban ilyennel még nem találkoztam.

Bombolo Elküldve: 2008-11-09 20:29 Gyári riasztó (FAQ)

David írta: A hátsó csomagtartót nálam nem lehet kulcsal nyitni ugyanis nincs rajta kulcsluyk mert ezt már próbáltam volna.Álltalában a piros lednek hol kellene lennie?

A belsõ visszapillantó alján van egy bohócorr szerû piros dolog, benne LED, ami villog, ha bezárod a kocsit, illetve a tetõkárpiton középen van egy rácsos rész, a belsõtér érzékelõ. Ha ilyenek nincsenek, akkor nincs benne gyári riasztó.

Bombolo Elküldve: 2008-11-01 19:03 Nagy navi utólag

Enkozpont74 írta: Hát nem toom... lehet, hogy picit még jobban utánnajárok.
Az eddigi infók alapján:
Maga a cucc 16/9-es gyári (használt jó állapotó): 130ezer HUF
Beépítõszett (tartalmazza a kábeleket tartókat...stb): 70ezer HUF
Rádiomodul (használtan): 50-80ezer HUF
Nézegettem az ebay-en is. Úgy látom ott van esély valamivel olcsóbban hozzájutni.
Ja... és atomjaira kell szedni a kocsit.
Csak a bekerülési költség 250-280ezer HUF + munkadíj
Kicsit sok...még meggondolom.

Ne feledd a navigációs egységet, mk3 (cd alapú) 65.000 Ft, mk4 (dvd alapú) 120.000 eFt.
A 16:9 kijelzõ egyébként kazettásból 100 körül megáll, a CD-s kerül 130-ba.
Tehát:
100+65+70+80=315eFt alaphangon a mûvelet.

Bombolo Elküldve: 2008-10-05 17:21 Ablaktörlõ lapát..._

Szemy írta:
Teljesen igazad van, én csak a német helyzetet vázoltam fel. Tesómnak, a barátomnak meg magamnak is egyszerre rendeltem meg az ablaktörlõlapátokat, így a 4-5 eurós szállítási költség minimálisra redukálódott. Továbbá az egyik kinti barátom ment haza autóval és õ ingyen elvitte a "szállítmányt". Így történhetett az meg, hogy a Miskolci Opel Márkaszervízben 14000 Ft-ért árult Bosch Aerotwin lapát az Opel Astra H típusú gépjármûre mindösszesen 25-26 auróért lett beszerezve.
Szemy

Szia!

Igen, ebben az esetben tényleg jól jártatok.
Én nagyon gyakran találkozom azzal az érvvel, hogy az ebay-on ez meg az milyen olcsó. Ha valakinek van kint rokona/barátja, aki gyakran jár haza és van szabad raktár és raktérkapacitása, és nem 10-20 Eur-os dolgokról beszélünk (az utalási ktsg vetekszik a vételárral), akkor valóban megéri kintrõl rendelni pl. féket, gumit, felnit. Új alkatrészeknél nagyon ritka az átverés, viszont a használt cuccoknál sokszor elfelejtenek az eladók teljeskörû állapotleírást adni a portékáról. Ennek a vaterán is van megfelelõje, "nem az enyém az áru, nem tudom kipróbálni" stb. aukciókat messzire el kell kerülni.

Bömbölö

Bombolo Elküldve: 2008-10-05 16:49 Ablaktörlõ lapát..._

Szemy írta: ...Ha jól emlékszem a gyári E46-os ablaktörlõ lapát is olyan 30 euróba kerül...

31 Eur + 6,9 Eur postaktsg németországi szállítással. Számold hozzá a nemzetközi utalási ktsg-et (2-3000 Ft) vagy a Paypal magasabb átváltási differenciát. És arról nem is beszélve, ha Magyarországra akarod szállíttatni (20-30 Eur postaköltség), akkor már a Wallis ár is jobb.
Nálam egyébként 10.000 Ft a lapátszett, gyári, új.

Bombolo Elküldve: 2008-10-01 15:40 Elsõ lámpák

Chipcad777 írta: Kösz skacok
akkor ez szentem csere lesz... Kösz a segítséget!
Elõfordul néha nálam is,h felkapcsolom a lámpákat és vmelyik elsõ lámpa hibát jelez a mûszerfalon, és nem is világít olyankor, motor leállít ujraindít és tökéletes , de nem mindig egyik oldal, van,h a bal, van,h a jobb, vagy van amikor mindkettõ hibázik ...Olvastam,h másnál is volt ilyen, vmi kontakt hibára gyanakszom, de lehet,h a nagyfesztrafók haldoklanak...

Gyakori hiba, általában trafó. De elõtte érdemes megnézni az izzóra rátekert egység érintkezéseit is, néha azok is produkálnak hasonlót. Ugyanis a xenon, ha elalszik, akkor nem gyújt be újra, a begyújtási folyamat a tápfesz megjelenésével indul, utána kialakul a stabil ív. Ha az ív valamiért kialszik, akkor lámpa lekapcs-lámpa felkapcs.
Nálam 20.000 Ft a trafó darabja, ha AL-es faceliftes lámpáról beszélünk.

Bombolo Elküldve: 2008-09-30 09:43 Gyári kazettás fejegység + kisnavi

laci320d írta: Sziasztok olyan gondom van ,van egy gyári kazis kisnavis fejegység 6 os cd tárral, és a cd táram nem mûködik. A navi azt irja ki, no magazine,ha cd re váltok valakinek valami ötlet? Megköszönném.
üdv

Nincs benne a magazin, azaz a CD-k tartója. Gyáriban kb. 10eFt.
Ha benne van, akkor valamelyik érzékelõ a ludas a tárban.

Bombolo Elküldve: 2008-09-30 09:42 Elsõ lámpák

Woockie írta:
Ize, nem azt akartam ezzel mondani, h nem ertesz hozza. Cornering lightot talaltam, ami leirasod (es a kep) alapjan az abbiegelicht. Amikor beszeltunk is erre gondoltam egyebkent, ennek nem kanyarfeny a neve? Persze az igazsag az, h mindketto jo dolog (lenne)... Persze ilyen aron mindketto felejtos lesz szamomra.


Corner inkább sarkot jelent, a curve jelentené a kanyart. Az abbiegelicht (Cornering light) nagy szögû, lassú kanyarodáshoz kitalált eszköz, hogy lássad, hová fordulsz be. 100-zal az országúton semmi haszna, ezért ott nem is kapcsol be. A reklámja is hasonló, szerpentinen egy éles jobb kanyarban észreveszed a biciklist az út szélén, vagy egy keresztezõdésben a lelépni akaró gyalogost.

Bombolo Elküldve: 2008-09-30 09:17 Téli kerék!

Nekem is van 4db Sternspeiche 43-as 16-os felnim E46-ra, jó állapotú téligumikkal (Dunlop és Michelin, 7-8mm minta), ha valakit érdekel.
150.000 Ft a szett
06-20-9461-955

Bombolo Elküldve: 2008-09-30 09:02 Elsõ lámpák

Woockie írta:
Bombolotol kerdeztem hasonlot nemreg, ezt irta ra: "Kanyarxenon csak facelift utáni coupe-ban ill. cabrio-ban létezett." En azota nezelodtem etk-n es az enyemhez (facelift elotti szedan) is hozott retrofit kitet. Persze aranyaron, a xenonos 400 ropi felett az uj. Bontottat meg gyanitom nem tul surun talalni, esetleg keress ra ebayen..

Az abbiegelicht és a kurvenlicht nem azonos fogalmak.
Abbiegelicht: alacsony sebességnél bevilágít az utcasarokba.
Kurvenlicht: kanyarkövetõ, nagyobb sebességnél érdekes
Nekem volt abbiegelicht-es E46 bi-xenon lámpám facelift limo/touringhoz.
A kormányon van elfordulás érzékelõ, alacsony sebességnél világít a segédfény, ha forgatod a kormányt. Olyasmi, mint az új Merciken, Fiatokon a ködlámpa egy oldali bekapcsolása lassú kanyarodáskor.
Kurvenlicht viszont nem létezett limo-touringhoz, csak a facelift coupe/cabriohoz, abban viszont nincs abbiegelicht.
Ilyen az E46-os abbiegelicht halogén lámpatestben:

Bombolo Elküldve: 2008-09-15 16:45 ELLOPTÁK!!!

BarG írta: Hát, akinek a szalonból van a gépe, tudja, hogy a facelift után 3 kulccsal adták. Két teljesértékûvel, meg egy mûanyaggal. Akinek 4 van, annak akár 5 is lehet (vagy valójában nem is faceliftes ..... csak utólag machenolt )

Nem éppen. Nekem 2001/10, tehát facelift volt, 2 rombusz, 1 nem távirányítós fém és 1 mûa pénztárcakulcs. Erõsen kétlem, hogy valaki szorgalomból rendelt 1 szervízkulcsot, ami nem is távirányít (azt hiszem, ilyet utólag nem is lehet rendelni, csak rombuszt). Megjegyzem, ez németországi szokás, lehet, hogy itt eggyel kevesebbet adnak.
Tudomásom szerint az EWS-ben csak a négy kulcs van aktiválva alapban.

Bömbölö

Bombolo Elküldve: 2008-09-15 12:38 Elsõ lámpák

Fekete320d írta: Ja igen. Tõled vettem a lámpát. Fater volt érte. A BMW-sek azt mondták, hogy nem lehet beletenni. 160€-ba került hogy ez kiderüljön mert ki kellet fizetnem egy teljes ki-be szerelést. A mailt megkaptam. Szétkapom a kocsiból is, és akkor meglátom hogy mit tehetek.

üdv.

Nehogy szétszedd az AL-es lámpákat!!!! Sehogy nem fogod házasítani a ZKW-val!!! Vágd le a tartóból azt a kis darabot, amit írtam. Ha nem mered, akkor a papádnak odaadom ingyen a két AL-es alsó tartót, és valahogy eljut hozzád. A projektort egyébként is hiába teszed át, a foncsor a bilirõl égett le a lámpádban, az meg nem kompatibilis. Tehát fogd a komplett AL lámpákat és szereld be az autóba. Ne gányolj, mert abból nagy baj lehet, és lesz 2 pár használhatatlan lámpád. Ha nem boldogulnak a németek, akkor gyere el és ingyen beszerelem neked a ZKW helyére. Ha szétszeded, lecsavarod a projektort, összefogdosod a foncsort, eltöröd az állítót, annak sok értelme nincs. Hidd el, értek hozzá. Két hibátlan lámpát adtam, azon csak rontani lehet.

üdv