Coyote fórum hozzászólásai

Coyote Elküldve: 2014-12-13 10:00 Társalgó

csbalu írta:
Pocses írta:
Robin68 írta: Az emberbarát intézkedés egyike...

Fizetős lesz az M0-s és a budapesti autópálya-bevezetők is


Erről mindig az jut eszembe amit régen szajkóztak: Az Önök pénzén épül, Önöknek!
Menjenek a retkes pi..ába.
Rengeteg honfitársunk meg az autópályára sem megy fel, mert épp elég neki megtankolni a verdáját.


Azért azt tegyük hozzá, hogy az ingázóknak akik Pest környékéről járnak be autópályán az éves 42.000Ft-os pályamatrica helyett 5000Ft-ot kell fizetnie egy évre, vagy annak aki balatonra csak 15-öt.
Ettől függetlenül rohadtul nem kéne a bevezető szakaszokat és az M0-t fizetősség tenni...
Azok az emberek, akik napi szinten használják, biztos ki fogják fizetni, mert rengeteg időt és üzemanyagot spórolnak, viszont azok akik tényleg csak 1x 1x használnák a kisebbe mellékutakra fognak terelődni ami forgalom szempontjából nem előnyös. Ettől függetlenül, szerintem egy pesti autós ki fogja fizetni, mindannak ellenére, hogy rohadtul nem kellett ezt eddig fizetni, ez még egy bőr az autósokról.
Viszont leszaladhatsz Mogyóródra, vagy épp Gödöllőre a pályán, minden féle extra költség nélkül, nem kell nézni a pályamatrica érvényességét stb... Nekem személy szerint ez nagyon jól jönne, én örülnék neki. De más ember, vagy egy átutazó szemével nézve egy SZ*R!
Azt viszont nem tudom, hogy hogyan tudják majd ezt együtt kezelni, ha mondjuk januárban veszek egy pestit, márciusban mennék debrecenbe, juniusban pécsre, aztán meg szeptemberben miskolcra, akkor össze vissza fognak lejárni az éves matricáim??? SHIT.... faszság....



Én vidékiként igazságosnak tartom, bocs. Siófok kérte, de nem kapta meg a díjmentességet a Siófok nyugat - Sóstó közti szakaszra.

Amúgy a Budapest-Balaton nem 15 hanem 20ezer, csak a tájékozatlan újságírók elrontották. Kifelejtették, hogy a Füred felé menő kijárat környékén pár km Veszprém megyéhez tartozik, ami +5000.

Coyote Elküldve: 2014-12-12 07:50 Autóvásárlás

Pocses írta:
Coyote írta:
lalada írta:
A6 esetleg? 2.7 TDI CAN motor nagyon megbízható, alkatrészeket nem tudom..


1. Az autó hátul hajt.
2. Az Audi az a Volkswagen, amelyik BMW szeretne lenni.

Szóval A6 nálam nem játszik, persze egy Quattrot kibírnék, de nekem valahogy túl steril. Egy 5 éves Audinak meg messze nincs olyan presztízse, mint egy 5 éves BMW-nek, persze lehet, hogy csak én érzem így. Akkor már inkább egy C-osztály, amit aztán E-osztályra cserélhetek, hogy nyugdíjasként azzal járjak bodzát szedni meg dinnyét árulni...


Szia!

Az 1. 2.-es felsorolás tetszik amit írtál. A vőmnek most forognának a szemei ha olvasná, a győri Audi akadémián oktat, mellette FóWágeneket épít és csakis azokat használ természetesen "kályhásakat". Mondjuk tény, hogy anno a 3-as Golfja 1.9 TDI megette ótópályán az E60 530 D-t. A 4-ese meg 11mp alatt teljesítette a 402 métert. Sajna ellopták neki "nagy faluban".
Na mind111... A lényeg ha Én nyomatékot szeretnék akkor felpattanok a kis Dukimra és 2ezertől tiltásig mint akit gerincen rúgnak, és ugye benyás. 4 mps/100km/h.

Üdv.: Pocses


Félreértés ne essék, az Audit is tisztelem a minőségéért, a precizitásáért, az innovációkért - de mindezeket a BMW is megadja, csak nem egy steril dísztárgyba csomagolja, hanem egy elegáns vidámparkba... Engem sohasem fogott meg egy Audi sem igazán, legfeljebb felkeltette az érdeklődésem a harmonikus dizájnnal (pl. A5, A7, A8 ) Annyi pénzt azért nem adnék értük.


Coyote Elküldve: 2014-12-10 16:00 Autóvásárlás

Tano írta:
Coyote írta: ...Ugyanezt kérdezi tőlem mindenki (kivéve a VW tulajok)... Amúgy egyetértek veled a fentiekben, kivéve a benzines kijelentésben - én majd akkor térek vissza benyára, ha olyan nyomatékot ad, mint a dízel, ugyanannyi köbcentiből. A fogyasztás nem nagyon érdekel már, a hangot is meg lehet szokni... De a nyomaték függővé tesz


Akkor a mostani turbós benyások már jók lesznek neked. Pl az N20 28i, 2 literből 350NM 1250-4500 között. Ekkora tartományt a dízelek sem tudnak.


E90 benyások még nem turbósak ugye? (M3 kizárva sajnos ) Mivel munkahelyváltás miatt jóval kevesebbet megyek (évi 40 helyett 20ezer csak), simán bevállalnék egy benyásat, a fogyasztás már nem érdekes annyira.

Coyote Elküldve: 2014-12-10 15:50 Autóvásárlás

anubisz írta:
X3 X5 nekem is mondták a szervizbe, hogy osztóműveket sorba dobálják ki. Vicc az egész. Biztos direkt van így tervezve,mire lejár a garancia ki keljen baszni, hogy költsél a kocsira. Bebaszna, hogy ha akarnának ,nem tudnának gyártani egy szar osztóművet ami kibír 200,300 ezret.


Őszintén szólva simán hihető, hogy ezek már 400ezer felett járnak... Többnyire városi taposással, ami tuti odaver az osztóműnek is. Az X-es BMW-ket (kivéve X1) gumizni se olcsó, köztudottan...

kmartin írta:
Isten ments, hogy rábeszéljelek egy kombira, ne érts félre
X3-at is csak azért írtam, mert ha már X1 lehetőség, akkor X3 is.
Amúgy szerény véleményem a következő:
-az autó az benzines
-az autó az manuális váltós
Az összes többi már csak kényelem. Amire majd ráérek 55 évesen

ui.: Na de azért egy VW???


Ugyanezt kérdezi tőlem mindenki (kivéve a VW tulajok)... Amúgy egyetértek veled a fentiekben, kivéve a benzines kijelentésben - én majd akkor térek vissza benyára, ha olyan nyomatékot ad, mint a dízel, ugyanannyi köbcentiből. A fogyasztás nem nagyon érdekel már, a hangot is meg lehet szokni... De a nyomaték függővé tesz

lalada írta:
A6 esetleg? 2.7 TDI CAN motor nagyon megbízható, alkatrészeket nem tudom..


1. Az autó hátul hajt.
2. Az Audi az a Volkswagen, amelyik BMW szeretne lenni.

Szóval A6 nálam nem játszik, persze egy Quattrot kibírnék, de nekem valahogy túl steril. Egy 5 éves Audinak meg messze nincs olyan presztízse, mint egy 5 éves BMW-nek, persze lehet, hogy csak én érzem így. Akkor már inkább egy C-osztály, amit aztán E-osztályra cserélhetek, hogy nyugdíjasként azzal járjak bodzát szedni meg dinnyét árulni...

Coyote Elküldve: 2014-12-10 14:39 Autóvásárlás

kmartin írta:
Megértem a "nem tetszik az eleje" dolgot. Nálam pl a 3as szériánál is E21, E30, E46, F30 ami bejön, E36, E90 nem. 5ösnél is hasonló E28 és F10 bejön, a köztes nem.
E60 at is azért mondtam, mert mégis csak BMW, és mivel 4m körül mondtad, az új mág annyiért nem kapható sajnos Akkor inkább egy facelift X3


Akárhogyis nézem, E60-am nem lesz, mert az valahogy egyesíti minden BMW-ellenes sztereotípia erejét
Plusz, csináltam egy jellemző alkatrész-ár összehasonlítást E90/E60/Passat CC között, ugyanabból a boltból, ugyanazon gyártók alkatrészeire, a párban cserélendőekre megfelelő szorzóval. Ilyeneket vettem figyelembe, mint pl. fékbetétek, lengéscsillapítók, kettőstömegű lendkerék, turbó, olaj/üzemanyag/levegőszűrő, termosztát, kuplungszett.

Abszolút a legdrágább az E60, utána jön az E90. A kettő között kb. 20%-os diffik vannak, mögöttük messze lemaradva kullog a Passat CC. Ami azért nem kicsi autó. Persze fos elsőkerekes VW... De elgondokodtató.
A vezetési élmény és a márkafanatizmus biztos, hogy E90-et vetet velem, de érdekes elkalandozni néha az élet racionálisabb oldalára is


Az X3-akat is nézegettem, szervízben. Az autó 3 milliót ért, másfél milliós szervízszámlára várt a tulaj... (automata váltóhiba, osztómű hiba, egyéb futómű pittyputty)







Coyote Elküldve: 2014-12-10 10:02 Autóvásárlás

YELLOW írta:
Coyote írta:
kmartin írta:
Coyote írta: Jövőre autót cserélnék, olyan 4 millióig kb.

Szemezgettem a Passat CC-vel, de néhány próba után úgy döntöttem, maradok BMW-s.

Kérdés: szerintetek X1 legyen vagy E90? Kényelmesebbnek tűnik az X1, kinőttem már a "szaratom a gépet" korszakból, ugyanakkor az eleje és a belseje eléggé "műanyag-feelinges".

Szerintetek? Ti mit választanátok, és mi alapján?


Szerény véleményem szerint (ugyan itt újonc vagyok,de...) X1 az családi autó. Én mondjuk az asszonynak vennék családi autót. De abból is inkább egy E61-et, mert abba tényleg belefér a család. (X1 tengelytáv: 2760mm; E61: 2888mm) 12cm, ami jól jöhet ha családos az ember.
Épp ami nap láttunk egy matt narancs sárga fóliával behúzottat... Igen jól nézett ki. De egy interlagos blau is szép tud lenni.
Összegezve, ha nem családi autó, akkor maradj az E90, ha családi, akkor szerintem 5 touring, ha esetleg mér terepre is kellene, akkor viszont X1-nél nagyobb...
De ha nincs család, csak simán nincs kedved "kisautóban" vezetgetni, akkor nézz körül jobban


Terepezés nem érdekel, és nem is család miatt kell, ugyan az első gyerekünk már esedékes lesz hamarosan, akkor is elférnénk egy hármas szedánban. Nem is értem, miért kötelező mindenkinek rögtön kombira váltani, ha jön egy gyerek... Az X1 praktikusabb, az tény, de leginkább a kényelme számítana.

Nálam E61 kizárva, sajnos túl "tolakodónak" tartom, pedig jó gép, tudom. 3-nál vagy X1-nél nagyobbat nem vennék, majd esetleg az új F sorozatos 5-öst.



hát Robinson nézett E90-et és kisebb mint az E46 belül. ezért vett E60-at. szóval én is majdnem terveztem, de ezek után nem kell E90. szóval F széria lesz majd 10 év múlva


Tényleg kisebbnek tűnik belül, és az E60 lenne igazi előrelépés kényelemben, felszereltségben. Csak az elejével nem tudok megbarátkozni, a kombinak meg a hátuljával sem...
Kipróbálok egyet, jó árban mennek már, lehet, hogy bele tudok szeretni.

E46 szervízköltségéhez képest vajon érezhetően drágább egy E60 fenntartása?

Coyote Elküldve: 2014-12-10 09:02 Autóvásárlás

kmartin írta:
Coyote írta: Jövőre autót cserélnék, olyan 4 millióig kb.

Szemezgettem a Passat CC-vel, de néhány próba után úgy döntöttem, maradok BMW-s.

Kérdés: szerintetek X1 legyen vagy E90? Kényelmesebbnek tűnik az X1, kinőttem már a "szaratom a gépet" korszakból, ugyanakkor az eleje és a belseje eléggé "műanyag-feelinges".

Szerintetek? Ti mit választanátok, és mi alapján?


Szerény véleményem szerint (ugyan itt újonc vagyok,de...) X1 az családi autó. Én mondjuk az asszonynak vennék családi autót. De abból is inkább egy E61-et, mert abba tényleg belefér a család. (X1 tengelytáv: 2760mm; E61: 2888mm) 12cm, ami jól jöhet ha családos az ember.
Épp ami nap láttunk egy matt narancs sárga fóliával behúzottat... Igen jól nézett ki. De egy interlagos blau is szép tud lenni.
Összegezve, ha nem családi autó, akkor maradj az E90, ha családi, akkor szerintem 5 touring, ha esetleg mér terepre is kellene, akkor viszont X1-nél nagyobb...
De ha nincs család, csak simán nincs kedved "kisautóban" vezetgetni, akkor nézz körül jobban


Terepezés nem érdekel, és nem is család miatt kell, ugyan az első gyerekünk már esedékes lesz hamarosan, akkor is elférnénk egy hármas szedánban. Nem is értem, miért kötelező mindenkinek rögtön kombira váltani, ha jön egy gyerek... Az X1 praktikusabb, az tény, de leginkább a kényelme számítana.

Nálam E61 kizárva, sajnos túl "tolakodónak" tartom, pedig jó gép, tudom. 3-nál vagy X1-nél nagyobbat nem vennék, majd esetleg az új F sorozatos 5-öst.

Coyote Elküldve: 2014-12-10 08:10 Autóvásárlás

Jövőre autót cserélnék, olyan 4 millióig kb.

Szemezgettem a Passat CC-vel, de néhány próba után úgy döntöttem, maradok BMW-s.

Kérdés: szerintetek X1 legyen vagy E90? Kényelmesebbnek tűnik az X1, kinőttem már a "szaratom a gépet" korszakból, ugyanakkor az eleje és a belseje eléggé "műanyag-feelinges".

Szerintetek? Ti mit választanátok, és mi alapján?

Coyote Elküldve: 2014-12-04 18:10 Mi lehet a baj?

Medvedisznoman írta:
Coyote írta: Köszi a korábbi tippeket - bizony a motortartó és váltótartó bakok voltak cserések. Nem is gondoltam, hogy ennyit számít: most induláskor és leállításkor sem érzek rángatást a kasznin, ha szól a zene, induláskor csak a fordulatszámmérőn látom, hogy jár a motor.

Nagyon jó érzés, mintha új autóm lenne. Javaslom másnak is a cserét, ha már rezeg a kaszni - ja és a gumis olcsó bak helyett az olajos Lemförderbe érdemes befektetni.


Szia!
Szerinted ha menet közben vibráció jelentkezik az is ráfogható a bakokra? Nem keréktől jön az biztos, motorféknél pedig erősödik. Autópálya tempónál érezhető igazán. Most épp ezt nyomozom, és megörültem az írásodnak, lehet, hogy nálam is ez lesz. Alapjáraton is remeg amúgy és engem eléggé zavar.


Szerintem nem, de ezt csak abból gondolom, hogy ennek a hibája inkább alapjáraton állva és indításkor/leállításkor jelentkezik. Ha a kuplungon érzed a rángatást, akkor kettőstömegű lesz, ha menet közben vibrál, akkor kérdés, hogy a kormányon érzed-e vagy az egész kasznin, de én első körben a futóművet nézném mégiscsak. Alattomos gumihibák is lehetnek, amit nehéz észrevenni (nekem volt ilyen, nehezen észrevehető belső szálszakadás). Rohadt nehéz beazonosítani hogy honnan jön a hang, de végül kiderült hogy a szemét gumi volt.

Azért gondolom azt, hogy nem, mert gondolom nem alapjáraton közlekedsz, és magasabb fordulatszámon már annyira növekszik a motor rezgésének a frekvenciája, hogy nem érezheted a remegést. Alapjáraton, 1000 rpm alatt viszont durván.

Coyote Elküldve: 2014-12-04 08:19 Mi lehet a baj?

Köszi a korábbi tippeket - bizony a motortartó és váltótartó bakok voltak cserések. Nem is gondoltam, hogy ennyit számít: most induláskor és leállításkor sem érzek rángatást a kasznin, ha szól a zene, induláskor csak a fordulatszámmérőn látom, hogy jár a motor.

Nagyon jó érzés, mintha új autóm lenne. Javaslom másnak is a cserét, ha már rezeg a kaszni - ja és a gumis olcsó bak helyett az olajos Lemförderbe érdemes befektetni.

Coyote Elküldve: 2014-11-28 12:02 Társalgó

solyom76 írta:
Coyote írta: Szerintetek ez jól állna fekete (facelift) E46-on?

http://www.emag.hu/philips-drl...DS196BBBM/

Nem szeretem a típusidegen kiegészítőket, de ez nagyon tetszik... Sőt, a BMW nappalifénye is ugyanilyen, amit E46-ra kínálnak retrofitként.

Mit szóltok? Szubjektív vélemények (is) jöhetnek!

Szerintem a te autó azt raksz rá amit akarsz.
Én szerény véleményem: betiltatnám,mert még nappal is kiégeti az ember szemét,sok paraszt meg este is használja.
Ha BMW akkor engel eyes. Ezzel túl sufnis lenne..



Este elvileg nem lehet ezeket használni, csak az illegális kínai gagyikat. Ennek a leírásában is ott van, hogy sötétedésre auto-dimmel (elhalványul), illetve az automata világításkapcsolók vagy a tompítottfény felkapcsolása ugyancsak leveszi a fényerejüket.

Ami viszont tényleg megkúrja a szemem sötétben az az Audi LED fényszórója, az elöl és hátul is vakít.

CCFL Angel eye van nekem is, de az csak helyzetjelzőnek jó.

Amúgy a BMW E46-hoz forgalmaz retrofit nappalifényt, ami nem angel eye: http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=95

Coyote Elküldve: 2014-11-28 08:15 Társalgó

Szerintetek ez jól állna fekete (facelift) E46-on?

http://www.emag.hu/philips-drl...DS196BBBM/

Nem szeretem a típusidegen kiegészítőket, de ez nagyon tetszik... Sőt, a BMW nappalifénye is ugyanilyen, amit E46-ra kínálnak retrofitként.

Mit szóltok? Szubjektív vélemények (is) jöhetnek!

Coyote Elküldve: 2014-11-26 16:34 Mi lehet a baj?

SP_323i írta:
leroyclub írta:
Coyote írta: Szerintetek, tapasztalat alapján mi lehet a gond?

1. nyikorgás a bal hátsó futómű felől rugózáskor, főleg 4 személlyel terhelve. Ez lehet valamelyik szilent esetleg? 2 évesek a lengéscsillapítók, rugó nincs eltörve, nem nagyon tudok másra tippelni.

2. Pár hete alapjáraton remeg a bódé. 2 éve cseréltem kettőstömegű lendkereket, a kuplungon nem érzek remegést, talán ez valami más lesz most - esetleg motortartó bak szét szokott ezekben menni?

Várom az ötleteket, tapasztalataitokat!
Kösuzi


Én a remegéshez tudok hozzászolni. Nekem 1 évvel idősebb és automata, tehát kettőstömegűm nincs, de mikor megvettem nagyon rázott alapjáraton. Motor és váltótartó lett cserélve nyáron. Sokkal jobb lett, de nem szünt meg, sőt elkezdett erősödni. Elvileg az ékszíjtárcsám csinálja, amit el is hiszek mert már eléggé rosz hangja is van. Szóval nálad is szerintem ezek lehetnek. Illetve még szokták a porlasztókra is fogni...


Én meg az ékszíjtárcsához tudok szólni: Nekem nyáron kezdett olyan hangja lenni a motornak alapjáraton, mintha a ventilátor lapát érne hozzá a keretéhez, viszont a fordulaton emelve ez megszűnt. Kiderült, hogy az ékszíjtárcsa kezdett el oválisan járni és az rángatta a bordás szíjat a tárcsa és a generátor között. Ennek volt ilyen hangja.
A cseréjével a remegés is alábbhagyott. Már amennyire erről beszélhetünk a 20d-nél.
Tesztje 1szerű: csavarhúzót oda tartva a tárcsához látni, hogy köríven jár e vagy oválisan.


Ékszíjtárcsát is tavaly cseréltettem, de azért ránézek. Mondjuk annak is inkább hangja volt, nem rázta a kocsit. De ez a remegés nagyon zavar, egyre durvább, már a tükörben is látom a remegést, ahogy belenézek, lámpánál állva.

Coyote Elküldve: 2014-11-25 10:14 Mi lehet a baj?

Szerintetek, tapasztalat alapján mi lehet a gond?

1. nyikorgás a bal hátsó futómű felől rugózáskor, főleg 4 személlyel terhelve. Ez lehet valamelyik szilent esetleg? 2 évesek a lengéscsillapítók, rugó nincs eltörve, nem nagyon tudok másra tippelni.

2. Pár hete alapjáraton remeg a bódé. 2 éve cseréltem kettőstömegű lendkereket, a kuplungon nem érzek remegést, talán ez valami más lesz most - esetleg motortartó bak szét szokott ezekben menni?

Várom az ötleteket, tapasztalataitokat!
Kösuzi

Coyote Elküldve: 2014-08-07 08:44 Futómû és hibái

[quote="Medvedisznoman"]
YELLOW írta:
Coyote írta: Mióta visszacseréltem a nyári gumikra, fordulatszám szerint változó, búgó, surrogó hangot hallok az első futómű irányából. Gáztól/féktől független, kanyarodásnál talán kicsit változik, én ez alapján a gumira tippelek. Szemmel látható szálszakadást nem találtam (ez nem jelenti azt, hogy nem az). Téli gumikkal nem volt ilyen gondom, és mivel egyértelműen a nyáriaknál jött elő, a gumi lehet a ludas.

Hónapról hónapra romlik a helyzet, kb. 30 km/h-60 km/h között hallható, felette semmi, és a kormányt sem rázza.

Szerintetek mi lehet, tényleg csak a gumi? Szilentcsere volt nyár elején, kerékcsapágy-csere soha, nem is tudom milyen hangja lenne, ha azzal lenne a baj. A búgás által keltett rezgést a kormányon is érzem már.


Apámnál volt ugyanez a jelenség, tehát a tavaszi csere után egyből jött a búgás 40-60 között. A gumik öregedtek el. Hiába volt több, mint 6mm futófelület, kuka. 7 éves Continental.


Ezeket a gumikat 2011-ben vettem, azaz két nyarat futottak. Igaz, mindkettőt hátul, ha értitek mire gondolok

Félrekopás lehet (eléggé gyorsan fogynak ezek a Contik) de öregedés kizárva.