Ez egy archivált weboldal! bővebben
Coyote fórum hozzászólásai

Coyote Elküldve: 2012-06-01 09:27 Autóvásárlás

Thony írta:
hancurozo írta:
Thony írta: Szerintem, egy turbó felújítás sem nagyon drága... persze egy szakszervizes az zúzós lehet... én tanácsolom, ha lehetséges egy szakemberrel be lehet tekinteni a turbóba és ellenőrizni az állapotát... legalább is a Saaboknál lehetett... nem tudom a 320-nál mennyire hozzáférhető!
Kettős tömegű lendkerék, csak 100 ezret bír? Mik a jelei a kotyogás és a tompítás hiányának nála?
Azok, a kis lapátok nem fognak hiányozni? Hol találhatóak? Leszakadásuk roncsolást okozhatnak?

Köszi a válaszokat Coy


Ha 500e km-t futott autót veszel, akkor lehet. A kis lapátok hiány miatti forgatónyomaték hiány (alacsony fordulaton esik) nem észrevehető.
Leszakadásuk dugattyú és a hengerfej tönkremenetelét okozza.


Köszi! Már kezdtem számolgatni, hogy 100 ezrenként cserélgetem a lendkereket az összes cuccal Mennyibe kerül a lamellák kiszedése?
Bármi egyéb, hasonló ami a kiskocsik gyengéje, pl 6-os váltó milyen?


kb. 30 percbe, attól függően, hogy milyen hamar tudod lekapni a szívócsonkot
Nem egy nagy meló, BMW javítók már csukott szemmel csinálják. Az E60-ban és más BMW-kben is fennáll ez a hiba, a zöldek nyomására volt muszáj beépíteni. Az más tészta, hogy nem úgy kellett volna tervezni, hogy le tudjon szakadni.

Nem tudom melyik kiskocsi gyengéje a hatos váltó, de az E46 nem épp kiskocsis erényekkel rendelkezik, hanem a középkategória etalonja volt a maga idejében. Ennek megfelelően a váltói is jók, a hatos váltó takarékosabb, de sokszor az 5. fokozat átléphető.

Coyote Elküldve: 2012-06-01 09:17 Pohártartó

kempelen írta: Aki szeretné még a pohártartóját is cicomázni, itt a lehetőség:

Pohártartó világítás


Szerintem ez rengeteg pepecselés azért, hogy a végén rondán nézzen ki... Ez nem Tefal serpenyő, hogy világítson a közepe

Ha inkább egy ventilátort meg hűtőbordát szerelne bele - a hűthető pohártartónak már lenne értelme!

Coyote Elküldve: 2012-05-31 18:45 Gumi

jokerface írta:
valter320d írta:
Coyote írta:
jokerface írta: Continental ContiSportContact 3
Nagyon jó! Jövöre tervezem én is a vásárlását. Nálam e46-on már bizonyított


na látod, már ketten ajánljuk!


Sziasztok

Mi a véleményetek a Yokohama Paradarol???



http://www.tyrereviews.co.uk/T...Spec-2.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/T...tact-3.htm

Nézd csak meg a teszteket. Amúgy úgy hallottam,hogy elég gyorsan kopnak. Ezek inkább japo utcai gépekre valók.


Ami jól tapad, az gyorsabban kopik. Ez minden gumira igaz. Persze az ember akaratlanul is a japó gépekre asszociál, a Yokohama név miatt - mondjuk érdekes, nekem eszembe sem jutott volna Yokohamát venni.
A Yokohama felirat kb. annyira illik egy BMW-re, mint az AC Schnitzer felirat egy Supra hátuljára. Szép meg jó, de nem oda való

Coyote Elküldve: 2012-05-31 18:44 Autóvásárlás

vasorban írta: Sziasztok !

Segítséget szeretnék kérni szeretnék kb 2 hónapon belül BMW - t vásárolni eddig a közeli ismerőseim közelében senkinek sem volt szóval tapasztalat nuku amiket nézegettem 2005 utáni 320D és 330D KÉRDÉSEM AZ : Melyik éri meg jobban mik a tapasztalatok meghibásodások esetén egy 320D nél vagy egy 330D esetében ? Hallottam ezt azt a 320D gyerekbetegségeiről hogy túrbó gondol 200 ezer km után meg hajszálrepedések a hengerfejen stb ezek ha tényleg így vannak mennyibe fáj a javításuk ? ezek a "jellemzőbb" hibák 330 D nél is jelen vannak ? és még egy kérdés mit tudtok a Szombathelyi BMW szalonról és szervízről ? továbbá mennyire érdemesebb külföldről behozni az autót ? Köszi a segítségeteket előre is .


A 320D-nél előforduló hibák:
- kettőstömegű lendkerék (fogyó alkatrész, mint minden hasonló dízelmotornál, de simán bír százezret - többiek, javítsatok ki, ha nem így van)
- pillangólapátok a szívócsonkban leszakadhatnak (fillérekből megelőzhető: el kell távolítani a lapátokat véglegesen)

A turbót nem nevezném típushibának, a 200.000 km meg egy baromság. Peeersze, az automata váltó is csak 200 ezret fut Ne dőlj be a baromságoknak.
Viszont olvass kicsit vissza ebben a topikban, és rájössz, miket ajánlunk. A visszanyomozhatatlan múltú 150ezres autókat nem. Ahogy a Totalcaron mondják: ÁLLAPOTOT VEGYÉL, NE KILOMÉTERÓRA-ÁLLÁST!

Lenyomozható múltú autót behozatni megéri, de ez tőled függ, hogy tudod és akarod-e pengetni a regadót...

A lenyomozás alatt a szervízmúltat értem, nem a származást (persze az se mindegy)

Coyote Elküldve: 2012-05-31 18:19 Gumi

jokerface írta: Continental ContiSportContact 3
Nagyon jó! Jövöre tervezem én is a vásárlását. Nálam e46-on már bizonyított


na látod, már ketten ajánljuk!

Coyote Elküldve: 2012-05-31 15:47 Gumi

zsolti85 írta: Sziasztok,

Gumi vásárlás előtt vagyok és a 17"-os felnikre szeretnék gumikat venni és a következő kérdésem lenne:

Az autom ajtajában feltüntetett méretek alapján a 17-es felnihez a következő gumikat kellene feltenni:

225/40
illetve
245/40

NA most ebbol a mocskos /40-es gumibol nagyon kevés van illetve egy két oldalon találtam a következő gumiméreteket is amik szintén jók(az oldal állítása szerint):

225/45
205/50

VAlaki hozzáértő tudna tanácsot adni h csak azokat tehetem fel amik a kocsiban fel vannak tüntetve vagy ez imént felsorolt két méret is megfelelő (ezekből már sokkal nagyobb a választék...)

Azt is jo lenne tudnom h hátulra mindig vastagabbat(245) kell tenni vagy elbirja ha elől és hatul is 225?

A válaszokat előre is köszönöm.
Üdv,


Szia!

Legjobb tudomásom szerint 225/45 R17 a gyári méret, bár nekem sedanom van.
Ezekkel a gumiméretekkel nagyon ajánlom a Continental ContiSportContact sorozatot, kifogástalan papucsok. Tulajdonságai:

PRO:
+ extrém jól tapad, esőben is
+ halk, és kopott állapotban sem kezd búgni
+ jól néz ki az oldalfal design, a futófelület kevésbé érdekes
+ nincs észrevehető fogyasztásnövekedés a 205-ös R16 gumikhoz képest.

KONTRA:
- a 225-ös kereket a nyomvályúk megvezetik, oda kell figyelni fos magyar utakon
- aránylag drága, de BMW-re nehogymár kínai fost vegyél
- eléggé kopik, bár én évente 30-40 ezret megyek, és nem kímélem, a forró autópálya meg rendesen eszi.

Ha tehetem, maradok ennél. Téli gumiban a Michelin Alpine 4 jött be, nyári gumiként viszont forró aszfalton párszor megleptek a Michelinek, azért nem választottam ismét azt a márkát. Viszont a Michelinnél halkabb gumi nem nagyon van...
V-mintásat semmiképp ne válassz, mert buszhangja lesz...

Coyote Elküldve: 2012-05-31 09:58 Autóvásárlás

vfeca írta:
Coyote írta:
Figyi, mindenképp halálra akarod szopatni magad egy ismeretlen múltú, öregecske, olcsó dízellel?
Segítő szándékkal kérdezem... ha kevés rá a pénzed, miért nem választasz inkább benyást? Sokkal kisebb a rizikó...


Nem ragaszkodom hozzá feltétlenül.
Viccet félretéve, nyilván szeretném elkerülni, hogy ordas szopás legyen a vége, és nagyon köszönöm, hogy segíteni próbáltok benne.
De úgy vagyok vele, hogy ha más nem, összehasonlítási alapnak érdemes megnézni a szarabbnak tűnő autókat is, azonkívül soha nem lehet tudni, mikor keveredik közéjük egy elhanyagolt gyöngyszem...


ez igaz, az összes pesti 150.000 km-es bontószökevényt végignéztem, végül három gyöngyszemet találtam, az egyiket Sárváron, a másikat tőlünk 10 km-re, a Balatonfőkajáron, illetve egy fullosat Győrben. A győriről lecsúsztam (fél órával azelőtt foglalózták, mint hogy én megvettem volna), a sárvárinál meg a kereskedő hozzáállása volt kifogásolható, illetve nem említett hibákat (pl. berepedt szélvédő) találtam az autón... maradt az utolsó, amit el is hoztam.

Tapasztalat: tényleg meg kell nézni sok szart Pesten, de a gyöngyszemeket általában vidéken árulják (valóban autópályázós autók)

Coyote Elküldve: 2012-05-30 18:07 Féktárcsa és fékbetét

jrtom írta: Ajtóval azt csinálsz amit akarsz, az a lényeg, hogy a gyújtást rakd rá és kész, kb fél perc és elalszik.


Próbáltam, és nekem kurvára nem alszik el a LED.

Mi lehet a baj? Ennyire fos a fékem, vagy valóban maradandó kárt okoz a kopás a szenzornak, azaz nem lehet resetelni csere előtt?

Coyote Elküldve: 2012-05-30 18:03 Autóvásárlás

vfeca írta: Ezzel esetleg találkozott már vki?

vivaladiesel: esküszöm, nem pécéztelek ki, véletlenül találtam megint Békésben...


Figyi, mindenképp halálra akarod szopatni magad egy ismeretlen múltú, öregecske, olcsó dízellel?
Segítő szándékkal kérdezem... ha kevés rá a pénzed, miért nem választasz inkább benyást? Sokkal kisebb a rizikó...

Coyote Elküldve: 2012-05-30 18:01 Autóvásárlás

vfeca írta:
Meg az utolsó 2-3 pecsét a sz.könyvben vmi "Jürgen Tuning Studio" volt, az sem biztos, hogy túl sok jót jelent...


Ha speciel Jurgen Alzen Motorsport volt, akkor az rosszul sem hangzik! Bár ők nem hinném, hogy javításból élnek

Coyote Elküldve: 2012-05-30 11:03 Társalgó

Thony írta: otthon átpártolok a kezdetekre egy 66-os mustangra, imádtam és most már jobban értékelem Vagy egy nagy Dodge Ram,


A 66-os Mustang eléggé divatmajom dolog - ráadásul túl van misztifikálva. Azok a muscle carok nekem is a kedvenceim a design és a V8 hörgés miatt - de igazából mechanikailag elég nagy fostalicskák voltak. V8-buzi ismerősöm műhelyében sokat látok-hallok róluk, és ha valaki valóban mélyebbre túr bennük, meglátja, hogy nagyon primitívek, a szó negatív értelmében.
Persze ez is egy életérzés, és teljesen meg tudom érteni. Szeretnék is majd egyszer egy hobbi-Camarot

De a mindennapi használatra ezek már kevésbé alkalmasak, sajnos.


A Dodge RAM megint más tészta, azzal elkavarnék én is pár kört, vadállat egy gép

Coyote Elküldve: 2012-05-30 09:18 Társalgó

kempelen írta:
RePTaiL írta: ....mint az összes többinél ormótlannak tartom a visszapillantó tükröket


Sajnos EU szabvány a baszott nagy tükör. Minden típus minden új modelljénél...

Van aminek jól áll és van aminek kevésbé...

Egyébként szép az autó...persze csak ha kombi


kösz, hogy felhívtátok a figyelmem a nagy tükörre, eddig nem zavart, de most már nagyon

Egyébként tény, hogy az E46 tükörlapja elég pici, nekem szokatlan volt.

Coyote Elküldve: 2012-05-29 23:26 Gumiabroncs

MavericK írta: Udv!

Egy kis segitseget kernek toletek!
Az elozo automon volt egy 225/45R17-es sima gumi. Auto el lett adva, a kerekeket megtartottam. Az uj vas defektturo gumikkal van szerelve es akkor most jon a kerdes.
Ami az egyszerubb az az, hogy veszek 4 defektturo gumit a fenti meretben es felteszem a felnire, majd gurulok, bar ez a dragabb megoldas, vagy megkerdezem a szakembereket, hogy megoldhato-e a csomagtartoban levo szerszamoknak kialakitott hely, ami ha jol lattam egy preselt muanyag betet, kicserelese egy olyanra, amibe belefer egy mankokerek, mert ugye hely lenne ra, csak ugy van megcsinalva, hogy alapbol nem fer bele egy potkerek. Ha ez megoldhato valahogy, akkor elviekben jok lennenek a sima gumik is, nem riadok vissza a kerekcsere kenyelmetlensegeitol ha arrol van szo.

De elfogadom azt is, ha oltari nagy hulyeseg az otlet


E90-nél a defektjavító készlet népszerű... Mondjuk ez a defekttűrő abroncs eléggé kitolás

Coyote Elküldve: 2012-05-29 22:25 Társalgó

Amúgy mik a terveitek E46-on túl? Vagy porrá őrlésig használni óhajtjátok? Vélemények?

Új 3-as? (én csakis faceliftest vennék, amire még kell kb. 3-4 évet várnom, hogy elérhető áron legyen )

5-ös? A Bangle-féle japánarcút kihagynám, az E39 már oszlóban, az új meg méregdrága.

Esetleg valami X szériás? Az X1 eléggé csoffadt a picsányi rakterével, az X3/X5 párosból csakis faceliftest (de mire annyiba kerülne, hogy meg tudjam venni, már fossá lesz hajtva). A nagy szerelmem az X6, az valahogy kőkeményen odabasz - de annak is az ára borzasztó...

1-es? Az első generációs tetszik, a mostanival picit barátkozom, újításnak nem rossz egy 120D, mondjuk ha majd elsőkerekes lesz, akkor nálam nullázódnak az esélyei...

Esetleg valami más BMW? Netán OFF autó?

Coyote Elküldve: 2012-05-29 20:33 Autóvásárlás

vfeca írta:
Coyote írta:

Rád bízom a döntést: érdekes módon mindegyik autónál elveszett a szervízkönyv, említést sem tesznek a visszakövethetőségről (félretett számlák, stb). Az önmagában nem lenne baj, hogy 300.000 van az autóban (de inkább több), viszont korrekt nyomonkövetés nélkül teljesen zsákbamacska. Én ezekkel nem foglalkoznék, mert nagy eséllyel a gatyád rámehet. Ezek már sokat látott, viseltes példányok. Ne vedd meg csak azért, mert BMW!



Akkor inkább legyen neppernél szervizkönyves, mint magánembernél anélkül?

Csak a kereskedőktől viszolygok...


nem, a kereskedőket kapásból kizárnám! Eddig négyszer futottam neki az autóvásárlásnak, és többnyire kereskedőket látogattam, de soha nem választottam kereskedésből! Valami mindig sántított, és ahogy mondtam "nézd meg a tulaját, vedd meg a kocsiját"...
De azt se felejtsd el, hogy a szervízkönyv rengeteget elárul!
Figyelmesen nézd meg:
- az utolsó bejegyzés mikor volt, hány km-nél? (ilyenkor jön ki az érdekesség, hogy az utóbbi 3 év alatt 5000 km-t ment háppeeeersze)
- onnan származnak-e a pecsétek, ahonnan a kocsi? (olasz, német, magyar? Ha a szervíz címe a kereskedő szomszédságában van, az elég gyanús)
- bátran hívd fel a szervízt, én pl. odatelefonáltam a németekhez, és VIN alapján visszaigazolták, hogy a rendszerük szerint akkor ők szervízelték az autót.

Szervízkönyvet lehet lopni és hamisítani, de az adatokat millió ponton össze lehet vetni a valósággal. Ha kiderül, hogy átvernek a szervízkönyvvel, (ennél még az is jobb, ha nincs), akkor hagyd ott az autót, mert mással is átvernek.